Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pecu_83

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: WLtoys
« : 13.04.20 - klo: 17.13 »
Ei edelliseen viestiin mahtunut, niin laitan vielä kuvan nipussa ja mahdollisesti tulevaisuudessa Camaron korilla

2
Sähköautot / Vs: WLtoys
« : 13.04.20 - klo: 17.10 »
Tänään sain kun sainkin motivaation ottaa osat esiin ja katsoa mitä tarttee vielä tilata. Tosiaan pohjalevy oli jo tilattu, mutta kardaani oli etupäästä perän juuresta katki ja apusimpukka (ainakin autopuolella ehkä pätee kyseiseen osaan, en tiedä onko sille rc maailmassa oma nimi) oli myös katki.

Laitoin uudet osat tilaukseen Kiinasta ja ajattelin koikeilla korjata risat ja katsoa josko niillä voisi ajaa siihen asti että uudet on jo odottamassa

Korjasin katkenneen kardaanin pään poraamalla siihen reiän ja laittamalla pitkän ruuvin sinne sisään sen ruuvin tilalle joka kiinnittää kardaanin pinioniin. Lisäksi laitoin väliin pikaliimaa ja päälle kumiletkun pätkän.

Apusimpukan / kääntövarren / mikä onkaan korjasin myös pikaliimalla ja vahvistin vetämällä sen ympäri vielä rautalangan tiukalla ja liimasin senkin siihen kiinni.

Kardaanin korjaus ei mennyt ihan täydellisesti, joten siitä jäi aavistuksen pitkä ja paikoilleen asennettuna se oli aavistuksen mutkalla ja otti nopariin kiinni, jolle kaivoin hieman lisätilaa pohjalevyn sivusta. Koeajon jälkeen totesin, että kardaania on pakko lyhentää, kun se vastusti sen verran pyörimistä että kulkua puuttui ja heti kaasusta päästettyä auto jarrutti renkaat lukkoon. Katkaisin kardaanin kylmästi keskeltä, otin pari milliä välistä pois ja laitoin siihen samaa kumiletkua joka oli niin tiukka sovite, ettei se kaivannut muuta.

Sen jälkeen uudelle koeajolle ja auto toimii taas kuin ennenkin  :grin:

Aion ajaa noilla korjatuilla osilla niin kauan kuin ne kestää vaikka uudet osat tulisivatkin sitä ennen, ompahan ainakin ehjät varaosat sitten heti laittaa tilalle.

3
Sähköautot / Vs: WLtoys
« : 01.04.20 - klo: 18.28 »
Itsellä meni oma wltoy vihdoin kunnolla palasiksi. Ajoin sen täydestä vauhdista rapun kulmaan sillä seurauksella että pohjalevy, parit tukivarret, perän kiinnitykset ja kardaani meni poikki. Saas nähdä tuleeko enään laitettua kasaan, helpommalla pääsee tilaamalla uuden.

4
No joo. Kun vaihto kielen englantiin, niin alkoi jotain löytymään. Ilmeisesti ainakin harjattomalle noparille tulee sisään PWM signaalia, yritän vielä löytää onko se ihan sama harjallisissa.

Toi servotesteri oli hyvä vinkki, kiitos siitä!  :wink:

edit: Kyllä se taitaa harjallisten ja harjattomien ESC:t syödä samaa PWMmää, tuo servotesteri on siis juurikin mitä tarvitsen  :smiley:

Tilasin kyllä jo ebaysta pari erilaista moottorinohjainta, mutta ne on vähän pienemmille virroille. Noi RC ESC:t kiinnostaisi juurikin sen takia, kun ovat usein veden tai roiskeenkestäviä, edullisia ja kestävät (melko) suuria virtoja.

5
Sähköautot / Vs: WLtoys
« : 20.02.17 - klo: 12.30 »
Sen verran päivitystä, että autolla on ajettu talven aikana muutamat akulliset ja hyvin pelittää  :smiley:

6
Olen yrittänyt etsiä tietoa millaisella signaalilla noparia ohjataan, mutta huonolla menestyksellä. Tekisi mieli sähköistää lastenpyörä / polkuauto ja käyttää siinä apuna RC-vehkeen noparia, mutta jättää langattomuus pois.

Eli pystyykö noparia ohjaan suoraan esim. oikean mallisella potikalla tai muulla sellaisella?

7
Sähköautot / Vs: WLToys A9*9
« : 21.02.16 - klo: 22.50 »
Päivitetääs tätä pitkästä aikaa. Ei taida olla näitä eksynyt monenkaan talliin, kun ei keskustelua ole.

Itse olen pitänyt omaani erittäin huonolla huollolla ja raskaalla kaasukädellä. Kestävyys onkin ollut todella positiivinen yllätys. Tämä on pahimmillaan ammuttu skeittirampista suoraan taivasta kohti täydestä vauhdista ja pystysuoraan tasaiselle alas muutaman kerran ja kerran vahingossa betoninurkkaan sillä seurauksella että vanteen keskiö murtui irti. Toisen kerran loppukesästä hajosi kriittinen osa kun ajoin täydestä vauhdista pompun kautta kaveria sääreen jolloin katkesi etuiskaritorni.

Aluksi yritin tiivistellä diffin kotelointia, mutta aina sinne pääsi jostain hiekkaa ja kivenmuruja, joten diffin rattaat alkoi näyttää jo todella huonoilta. Heitin moottorinpuoleisen kotelon roskiin ja aloin ajaa avoimella diffillä, joka osoittautui oikeaksi ratkaisuksi. Tämän jälkeen auto toimi taas pitkään moitteetta. Tänä talvena piikkirengas sessioissa rattaat alkoivat kuitenkin luistaa ja tuli ensimmäisen uusimisen aika. Laitoin sitten samalla rautarattaat, kun sellaiset oli otettu velipojan autoon hyllyyn varalle.

Varaosaiskaritorni on alumiinia muovisen tilalle:


Kyllä se kauan kestikin välinpitämättömyyttä:


Upgrade. En tiedä oliko hyvä veto siirtyä rautarattaisiin:


6 wronic ruuvia per rengas ja auto on todella hyvä ajaa jäällä:

8
Sähköautot / Vs: WLToys A9*9
« : 03.07.15 - klo: 22.52 »
Lämpeskö mosa tai säädin pahasti noilla rattailla?

Ei. Tosiaan nuohan on tuossa monsterimallissa alla vakiona, eikä siinä ole mitään eroa sähköissä.

9
Sähköautot / Vs: WLToys A9*9
« : 03.07.15 - klo: 22.23 »
Tilasin monsterimallin renkaat tähän kun tosiaan sulatin sen yhden vanteen vähän helskaksi ja ajattelin että niillä saisi vähän maavaraa ja maasto-ominaisuuksia lisää. Kuinka väärässä olinkaan  :grin: Auto alkoi vaan nostaan tassua ja olemaan puolet ajasta katollaan  :laugh: Siispä vanhat kumekset takaisin ja uusia samanlaisia tilalle kun pinnat loppuu..

Hyvältä se kyllä näytti monsterirenkailla. Onko tämä nyt sitten sellainen Truggy??  :huh:




10
Jonkinnäköisen buumin sain täällä meilläpäin aikaiseksi kun 2 serkkua ja pikkuveli tilasivat myös A9*9:t kokeiltuaan ja nähtyään tota mun autoa  :grin: Eli ainakin täällä Hämeenlinnan seudulla on kohta jo 4 tälläistä  :azn:

Tossa ralliversiossa eli 949:ssä on vissiin eri tukivarret ja olka-akselit, kuin näissä muissa A9*9 sarjalaisissa, mutta hyvin pitkälle nää on kaikki samoja vehkeitä.

Jos muokkaan otsikon yleisesti keskustelua WLToys A9*9 autoista?

A949:


A959:


A969:


A979:


Ilman koria:

11
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 17.06.15 - klo: 12.40 »
Laitoinkin jo tonne WLtoys A959 threadiin, mutta laitetaan nyt tännekin kun osuu topicciin:

Tässä pari videoo piharadalla kikkailusta:

https://youtu.be/vXHJSr-ntjE

https://youtu.be/1ueQYqT80sE

12
Sähköautot / WLtoys
« : 15.06.15 - klo: 13.36 »
Tervepä vaan kaikille!

Kokeilin haulla enkä löytänyt vielä keskustelua tästä autosta.

Olen uusi jäsen tällä foorumilla ja rc-harrastuksen pariin 20 vuoden tauon jälkeen palaava kaveri. Tai eipä sitä lapsena voinut harrastukseksi sanoa, minulla oli joku Nikko-tyylinen buggy jolla tykkäsin ajella. Olen jo useamman vuoden himoinnut kunnollista rc autoa. Ylimääräistä rahaa ei oikein ole ollut kunnolliseen, ei uutena eikä käytettynä (hyväkuntoiset käytetyt tuntuvat olevan kalliimpia kuin uudet  :shocked:). Pari vuotta sitten jo silmääni osui ekan kerran nämä kiinalaiset wltoys tuotteet. En vielä silloin uskaltanut tilata, kun ajattelin ettei niillä tee mitään.

Nyt taas selailin autoja, nettikauppoja, tätä foorumia, myyntipalstoja, tori.fi ym.. ja silmääni osui banggood.comissa tämä kyseinen auto 60€ posteineen. Googlettelin autosta tietoa ja löysin netistä tämän threadin: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2136004

Siellä käsitellään käytännössä samaa autoa, sen hyviä puolia ja heikkouksia. Lueskelin sen läpi, huomasin että varaosia on runsaasti saatavilla ja uskalsin tilata itsellekin. Tilasin valmiiksi varalle sen voimansiirron ison rattaan (spurrin?), kuulalaakerit pyörännapoihin ja toisen akun.

Kun auto tuli, laitoin sen suoraan palasiksi ja tein suositellut modit.



 Kuulalakerit paikalleen, rataskotelon tiivistys ja iskareiden täyttö. Tarkoitus oli täyttää vielä renkaat foamilla, jotta vanteet eivät saisi niin paljon kipeää, mutta vahingossa sulatin yhden vanteen muodottomaksi kuumailmapuhaltimella, joten jätin harmistuksissani ne vielä tekemättä. Sain vanteesta muotoiltua vielä sen verran suoran että sillä pystyy ajaan.

En tehnyt suositeltua vesisisäänajoa moottorille, mutta jonkinnäköisen sisäänajon moottorille ja molemmille akuille kuitenkin. Asfaltilla oli kiva ajella ekat akulliset, mutta ekalla soratestillä moottori meni jumiin  :angry:
Moottorille oli porukka rakennellut juurikin tästä syystä lisäsuojakoteloita, mutta itse en halunnut tehdä sellaista ettei moottorin jäähdytys heikkenisi. Noh kivet pois koneesta ja matka jatkui taas! Tein moottoriin oman ilmanputsarin ilmanvaihtokoneeseen tarkoitetusta suodatinmatosta.



Tällä setupilla ajettiinkin useampi akullinen ilman ongelmia. Sitten alkoi autosta kuulua ilkeä ääni. Meni pitkään paikantaa ääni, mutta loppujen lopuksi paikansin sen spurriin. Mitään näkyvää syytä ei kuitenkaan ollut. Hetken aikaa nettiä opiskeltuani totesin hammasvälyksen puuttuvan kokonaan. Modasin moottorin kannakkeesta säädettävän ja säädin välyksen kohdalleen ja ääni hävisi.  :smiley: Taas rällättiin monta akkua. Yhden rälläyspäivän jälkeen huomasin kahdesta etuvanteesta lohjenneen reunasta palan. Sen jälkeen vihdoin laitoin foamit renkaisiin.

Nyt autolla on ajettu varmaan 10 akullista (n. 10-15min per akku ajosta riippuen), eikä vielä ole hajonnut yhtään kriittistä osaa. Tähän rahaan olen saanut runsaasti rahoille vastinetta ja heti päässyt myös ns. harrastuksen makuun kun autoa on päässyt/joutunut heti purkaan ja kasaan  :grin:



Tässä pari videoo piharadalla kikkailusta:

https://youtu.be/vXHJSr-ntjE

https://youtu.be/1ueQYqT80sE

Sivuja: [1]