Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - AlfaCorse

Sivuja: [1] 2
1
13.5 Miitti peruttu Äitienpäivän päällekäisyyden vuoksi. Talvikauden viimeinen miitti ajetaan viikon päästä 20.5!

2
Chicago Drifters:n Herralan 22.4 miitti peruttu. 29.4 Jatketaan normaalisti. Pahoittelemme!

3
Sääntökirjaa päivitetty
- Korisääntöjä muutettu
- AWD / CS säännöt lisätty
- Pieniä termikorjauksia & viimeistelyä


Sääntökirja voimassa päivitetyssä muodossansa jokaisessa Suomen RC-Driftaajat Ry:n kilpailussa.

4
HUOM! 1.4.2018 miittiä ei pidetä American Car Show:n kilpailun takia. Seuraavana sunnuntaina jatketaan normaalisti!

5
  • Sääntöjä päivitetty, oikeat CS/AWD renkaat lisätty.
  • Numerot lisätty. Numeroita voi hakea formaatilla #00 Etunimi Sukunimi.
  • RWD:n tekniikkasäännöt lisätty.

6
RC-Drifting kilpailunumerot kaudelle 2018
Kilpailunumerosi voit varata kommentoimalla tähän ketjuun:
Luokka, Numero, Nimi

RWD
#5   Roope Koskelo
#13   Juha Haakana   
#18   Kaj Erik Kytönen
#69   Jiri Lindholm   
#76   Jari-Pekka Koskelo    
#88   Matti Viljanen   
#93   Juuso Nenonen

CS/AWD
#42   Joni Hietala
#9 Miika Vatanen
#75 Veeti Hietala

7
RC-drifting kilpailusäännöt 2018
Draft V1.1



1.   Terminologia & Määritteet


2.   Lajittelu

2.1.   Lajittelun Kulku

2.1.1.   Lajittelussa kilpailijat suorittavat kaksi pisteytettyä solo runia. Nämä pisteytetyt runit määrittävät kilpailijan sijoituksen kaaviossa.

2.1.2.   Kuljettaja lähtee johtoauton lähtöpaikalta lähtömerkin saatuaan ja suorittaa mahdollisimman puhtaan runin.

2.1.3.   Laittelussa ei ajeta lämmittelyrunia ennen suoritusta.

2.1.4.   Renkaiden lämmitys on sallittua 10 ajan burnisboksissa ennen kilpailusuoritusta.

2.2.  Lajittelun arvoistelu

2.2.1.   Lajittelun alkaessa jokaisella kuljettajalla on oletusarvoisesti 70 pistettä lähtöalueelta poistuttaessa. Pisteitä lisätään/vähennetään tästä oletussummasta suorituksen sujuvuuden mukaisesti.

2.2.2. Pisteitä vähennetään seuraavien aspektien mukaisesti.
  • Myöhäinen sivuluisun aloitus ennen ensimmäistä mutkaa.
  • Rengas ylittää rataviivan reilusti. (Viivan ulkoreunalla sallittu. Pyörä ulkona, miinusta).
  • Auton suoristuminen.
  • Suuri etäisyys clipping alueista.
  • Ideaaliajoslinjalta poisajautuminen.
  • Hitaasti suoritettavat puolenvaihdot.
  • Auton korin irtoaminen/huomattava hajoaminen.
2.2.3.   Pisteitä lisätään seuraavien aspektien mukaisesti.
  • Sulava ajo.
  • Auto pysyy ratamerkkien sisäpuolella.
  • Auto pysyy sulavassa liussa koko suorituksen ajan.
  • Clipping aleen läpi ajo mahdollisimman läheltä.
  • Idealiajolinjalla ajo.
  • Nopeat & terävät puolenvaihdot.
  • Oma tyyli / showpisteet.
  • Lajittelun maksimipistemäärä on 100 pistettä, joka tarkoittaa lähes täydellistä radan suorittamista.
2.2.5. Lajittelussa voidaan jakaa 0-pisteruneja mikäli;
  • Kilpailijan ajoneuvo pysähtyy runin aikana.
  • Kilpailijan ajoneuvo pyörähtää.
  • Kilpailija lopettaa runinsa ennen runin lopetusviivaa.


3. Pariajo


3.1.   Pariajon kulku

3.1.1.  Pariajossa ajetaan kaksi arvosteltavaa runia pareittain.

3.1.2.   Pariajoissa ajetaan lämmittelykierros ennen varsinaista kilpailusuoritusta.

3.1.3.  Johtoauton kuuluu lähteä johtoautolle merkatusta lähtöruudusta. Johtoauton täytyy ajaa shikaanin läpi lähtiessänsä, jotta seuraava auto pysyy johtoauton perässä.

3.1.4.   Seuraava auto lähtee seuraavan auton lähtöruudusta. Seuraava auto ei saa ohittaa johtoautoa runin aikana. Mikäli ohitus tapahtuu johtoauton virheen johdosta, seuraava auto saa ohittaa.


3.1.5 Johtoauton ajotyyli ei saa ns. estää seuraavan auton puolenvaihtoja jarruttamalla, tai ajamalla auton ylikulmaan esimerkiksi. Tämän noudattamatta jättäminen tulkitaan ajosuorituksessa virheeksi.


3.1.6 Pariajossa jahtaavalle autolle sallitaan yhden pyörän radanviivan ylitys. Kahdesta normaalisti pistevähennystä.

3.2.
  Pariajon arvostelu

3.2.1.   Pariajossa seuraavan auton kuuluu matkia johtoauton ajoa, tai ajaa paremmin mahdollisimman lähellä johtoautoa.

3.2.2.   Pariajossa on voimassa samat arvostelukriteerit kuin lajittelussa.



4.   Rata

4.1.   Kilpailurata koostuu 2-6 mutkan mittaisesta sektiosta. Kilpailusektio voi olla myöskin osuus kokonaisesta radasta.

4.2.   Kilpailuradalla on oltava vähintään 3 clipping aluetta vaihtelevasti sekä sisä- että ulkomutkassa.

4.3.  Kilpailuradan ääriviivat on oltava selkeästi näkyvissä, ja ajettavan sektion/profiilin täytyy olla selkeä.

4.4.  Rata saa sisältää korkeusvaihteluita & pinnanmuotoja. Näiden korkeusvaihteluiden pitää noudattaa autojen skaalaa & ne eivät saa olla teräviä elementtejä. Korkeusvaihtelut eivät saa myöskään vahingoittaa autoja.

4.5.  Radalla saa olla kanttikiviä. Kanttikivien yli on pystyttävä ajamaan niin, että auton tekniikka ei kärsi. (suositeltu kanttikiven korkeus n. 3-5mm)

4.6.   Kilpailuradalla pitää olla runin aloitusviiva & runin lopetusviiva.

4.7.   Radalla täytyy sijaita lähtöalue sekä johto- että seuraja-autolle. Johtoautolle pitää rakentaa vauhtia hidastava shikaani heti lähtöalueen jälkeen.

4.8.   Burnisboksi on suositeltava elementti ennnen varsinaista lähtöaluetta.

4.9.   Autojen lasku/parkkialue on suositeltava elementti.



5 Tekniset säännöt (RWD)


5.1 Runko

5.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko

5.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm

5.2 Sähköt

5.2.1 Vapaa, maksimissaan 10.5t harjaton/harjallinen moottori

5.2.2 Nopeudensäädin vapaa

5.2.3 Autokäyttöön tarkoitetun gyron käyttö sallittu.

5.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.

5.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.

5.3 Välitykset

5.3.1 Auton perävälitys vapaa

5.4 Vetotapa


5.4.1 Autossa saa olla kaksi vetävää pyörää taka-akselilla.


5.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

5.4 RWD Renkaat & Vanteet

5.4.1
5.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

5.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

5.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty.

5.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

5.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

5.5 Korit

5.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

5.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

5.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

5.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

5.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

5.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva.

5.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

5.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

5.6 Painot

5.6.1 Auton maksimipaino ajokunnossa 1900g

5.6.2 Auton minimipaino ajokunnossa 1200g



6 Tekniset säännöt (CS/AWD)
6.1 Runko6.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko6.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm6.2 Sähköt6.2.1 Vapaa, maksimissaan 10.5t harjaton/harjallinen moottori6.2.2 Nopeudensäädin vapaa6.2.3 Gyron käyttö kielletty.6.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.6.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.6.3 Välitykset6.3.1 Auton vetojako etu- ja taka-akselille on kuljettajan päätettävissä, mutta mitä suuremmalla CS-ratiolla kuljettaja ajaa, niin sen näyttävämpää ajosta tulee Korogashi-tekniikan ansiosta. Suositellaan CS 1.5 tai enemmän.

6.4 Vetotapa6.4.1 Autossa neljä vetävää pyörää.


6.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

6.4 AWD / CS Renkaat & Vanteet

6.4.1
6.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

6.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

6.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty.

6.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

6.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

6.5 Korit

6.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

6.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

6.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

6.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

6.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

6.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva.

6.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

6.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

6.6 Painot

6.6.1 Auton maksimipaino ajokunnossa XXXXg

6.6.2 Auton minimipaino ajokunnossa XXXXg




8
Nyt ois rahat sillä mallilla että drifteri vois kotia rantautua, mutta vielä viime hetkillä rupesin empimään kahden vaiheella.

Eli mitä mieltä täällä on ihmiset näistä kahdesta vaihto ehdoista, kumpi olisi parempi/kannattavampi;

Yokomo YD-2E rwd vai 3Racing Sakura D4 rwd?

YD2
Huomattavasti stabiilimpi ja toimivampi setti paketista. Mitä muiden YD2:sia kokeillut, niin todella pehmeästi kulkevat ja vaivatta.

D4 (pink)
Tämä onkin sitten kimurampi laite. Vaatii aika paljon rassaamista ja ruuvaamista että saa menemään halunsa mukaisesti. Ohjaus vakiona aika kökkö, samoin etupään geometria. Hopattuna oikein mukava ja aggressiivinen laite ajaa! Plussana myöskin halvemmat optio osat, eli jos rakentelijan vikaa löytyy, niin D4 on siihen oiva vaihtoehto. Vakiona en suosittele.

9
Aika yleisesti jengi käyttää 10,5T mottia ja 80-120A noparia. 60A noparikin riittää, mutta siitä loppuu helposti säädöt kesken jos tekee mieli lisää jenkkaa.

13,5T mottejakin jotkut on käyttänyt, mutta niistä ei ole itsellä kokemusta. 10,5T on maksimi lankamäärältään MM kisoissa.

Tuo Yokomon oma gyro kelpaa vallan mainiosti, eikä sitä heti välttämättä tarvitse vaihtaakkaan. Jos aftermarkettia haluaa, niin Yeah Racing Hackslider tai Onisikin gyro on varma valinta. Molemmat hyvin pitkälti sama mutikka eri kuorissa.

Tärkein investointi on DS Racingin renkaat. Oikeat kovuudet ja tuotenumerot voit käyä tsekkaamassa Kerhot & Radat -osiosta Chicago Driftersin threadista.

10

Terveisiä Chicagosta!

Kausi 2018 on pärähtänyt käyntiin, ja kehityksen askelia on huomattavissa RC-driftingin suhteen Suomessa! Ohessa hieman kuulumisia Lahden rintamalta.

DCR Winter Matsuri 2018
Chicagon kerholaiset suuntasivat 10.5 DragonChicken Racing Teamin (1:1 touring car team) järjestämään DCR Winter Matsuri 2018 -tapahtumaan. Kovan bashaamisen lisäksi tarjolla oli myöskin näytöskilpailu Kauppakeskus Veturissa suurten yleisömassojen edessä. Kotiintuomisiksi mukaan lähti koko podiumi tällä kertaa. Onnittelut herroille komeista kilpailusuorituksista! Chicago Drifters:n kilpailu-urakka jatkuu Maaliskuun lopussa American Car Showssa, missä avataan RC-driftingin virallinen mestaruuskausi.

Tulokset:
1. Juha Haakana (Revol RC Ultim8)
2. J-P Koskelo (3Racing Sakura D4)
3. Roope Koskelo (MST FS-01D)
Kaavio (lajittelutulos ennen kuljettajan nimeä): https://i.imgur.com/nDvqKN9.png


Kiinnostunut lajista?
Kevään auringonpaiste on tuonut tullessaan lisää kumin(muovin)polttajia! Vaikka kuljettajamäärät Chicago Drifters:n radalla Herralassa alkaa olemaan kaksin ja kolminkertaiset siihen jengiin millä aloiteltiin, niin radalta löytyy vielä varmasti tilaa! Mikäli haluat tulla ajamaan, tai muuten vaan ottamaan selvää lajista, niin tervetuloa sunnuntaisin Herralan Liikuntahallille 10.30 - 16.00! Autamme mielellämme lajiin mukaan!

Rata-asiaa
Nykyinen 60m2 kokoinen messumatosta konstruktoitu rata Herralan liikuntahallissa on toiminnallinen 27.5.2018 sunnuntaihin asti. Tämän jälkeen siirrytään x-mittaselle kesätauolle, jonka aikana suunnitellaan radalle jatkoa. Mutta toistaiseksi meno jatkuu normaalisti aina sunnuntaisin. Poikkeuksista infoamme täällä & Chicago Drifters FB-sivulla!

Käykää tykkämäästä FB-sivustamme! Kuvia yms. media postaillaan kuvaajan onnistumisprosentin mukaan joka viikko! -> https://www.facebook.com/chicagorcdrifters/


Kumit katuun ja urku auki!
- Chicago Drifters

11
Onko muuten näihin drifti autoihin olemassa kisoihin jotkut tietyt vaatimuket vai saako autot olla sitä mitä ne on?


Luokkia löytyy AWD/CS (nelikot) ja RWD (takavedot).

Suomessa oikeastaan ollaan yritetty pysyä siinä toistaseksi, että moottorin koko on rajattu harjattomilla 10,5 lankasiin koneisiin, ja renkaina toimii DS:n ykstyyppirengas molemmissa luokissa.

RWD: DS Racing Competition Series RWD II F Zero
http://www.rcmart.com/drift-tire-rear-wheel-drive-zero-p-59567.html?cPath=35_2060_1493

AWD/CS: DS Racing CS fff zero
http://www.rcmart.com/racing-zero-competition-series-surface-curve-p-58136.html?cPath=35_1493

Sännöistä ollaan tähän mennessä eteenkin aloittelijoille joustettu, että pääsee kisaamiseen vauhtiin. Harvoin väärillä renkailla tai liian kireällä koneella kukaan etua on saanut. Melkeimpä päinvastoin.

2018 kisasäännöt on työn alla, ja julkaistaan varmaan hyvinkin piakkoin.

12
Chicago Driftersin 11.2 miitti peruttu viikonlopun Winter Matsurin johdosta! Ensi viikolla taas normaalisti sessio!

13
Sunnuntaina lyödään vermeet poikittain Herralan Liikuntahallilla!
Tervetuloa tarkastamaan 10.30 - 16.00 Päijät-Hämeen ainut RC-drifting rata!

14
14.1 Miitti peruttu. 21.1 Jatketaan normaalisti. Pahoittelemme!

15
CHICAGO DRIFTERS TIEDOTTAA!

Kausi 2018 aloitellaan Herralan Koulun liikuntahallissa uudella rataprofiililla 7.1!
Tästä lähtien ajamme jokaisena sunnuntaina aina 27.5.2018 asti, jonka jälkeen Herralan rata jää kesätauolle.
Poikkeuksista ilmoitetaan aina erikseen.

Ratavuoro alkaa 10.15 ja loppuu 16.00. Rata kasataan sekä puretaan tuttuun tapaan yhteisvoimin. Ajaminen on myöskin ilmaista! Kerhostamme löytyy sekä RWD että AWD/CS kuljettajia, joten ajoseuraa löydät varmasti.

Kumit (muovit) vanteille ja akut lataukseen! Sunnuntaina liukastellaan taas!

Liukasta drifting kautta 2018!
- Chicago Drifters




16
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.12.17 - klo: 15.48 »
Wrap Up Next FR-D V1.1 x Overdose
Etumoottorinen takavetodrifterin runko.  :azn:


17
Chicago Drifters Tiedottaa!

Päätettiin rauhoittaa joulun odotuksen aika kokonaisuudessaan. Ajot jatkuu siten joulun jälkeen ja/tai ensi vuoden puolella Herralan baanalla. Seuraavasta ajokerrasta ilmoitetaan erikseen täällä ja RC10 foorumilla.
Mukavaa joulun odotusta kaikille!

- Chicago Drifters

18
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.11.17 - klo: 15.15 »
Muutamat räpsyt Chicago Drifters:n miiteistä linkin takana.
https://imgur.com/a/GiXas






19
26.11 miitti peruttu alhaisen kuljettajamäärän vuoksi!
3.12 jatketaan normaalisti!

20
Chicago Drifters pisti taas kumia katuun Herralassa!
Kiitos kaikille kuljettajille! Lisää taas lähitulevaisuudessa.


21
SEURAAVA AJOKERTA

Sunnuntaina 19.11.2017
Radan kasaus 10.45
Radan Purku 16.00

Herralan Koulun Liikuntahalli, Urheilukentäntie 5, Hollola.
Ei ratamaksua

Tervetuloa!

22

Kuva joulukuun radasta!



23
Chicago Drifters Kuulumisia!

5.11 tavattiin jälleen tutuissa merkeissä Herralan Liikuntahallilla. Tällä kertaa mukaan sattui kuvauskalustoa, joten ohessa linkki kuva-albumiin miitistä!

KUVAT: https://imgur.com/a/u5WHI

12.11 Isänpäiväsunnuntaina EI OLE MIITTIÄ!
Seuraavan kerran Herralassa ajellaan todennäköisesti 19.11. Tästä lisää tietoa lähempänä.

Muistakaa myöskin liittyä Facebookissa RC-Drifters in Finland -ryhmään! Ryhmästä löydät tulisimmat lajiuutiset ja kuulumiset!

FB-RYHMÄ: www.facebook.com/groups/rcdriftersfinland




24
Aivan mahtavaa, että ratoja tulee lisää. Yritetään Turun porukalla tulla vierailemaan mahdollisimman pian!

Pistelkää viestiä meidän suuntaan, niin muistetaan pistää paikat (ja autot  :grin:) vimpan päälle!

25
SEURAAVA AJOKERTA

Sunnuntaina 5.11.2017
Radan kasaus 10.45
Radan Purku 16.00

Herralan Koulun Liikuntahalli, Urheilukentäntie 5, Hollola.
Ei ratamaksua

Tervetuloa!

26




INFO

Chicago Drifters on järjestänyt Lahden Alueen RC-drifting harrastajille ratatilaa Hollolan Herralasta!
Tällä hetkellä ratana toimii 60m2 kokoinen messumatto. Profiilia muutamme säännöllisin väliajoin.
 
Tervetulleita ovat kaikki 1:10 kokoiset sähkökäyttöiset AWD/CS/RWD drifterit drifting-rengastuksella!
Kaikentasoiset kuljettajat ovat myöskin tervetulleita. Oman tasoista ajoseuraa löytyy varmasti!

Mikäli et omista autoa vielä, niin voit tulla myöskin tutustumaan lajiin paikan päälle!
Neuvomme mielellämme harrastuksen aloittamisen suhteen!



TIETOJA

Navigaattoriin: Urheilukentäntie 5, Hollola, niin tien pitäisi tuoda Herralan Koulun Liikuntahallille.

Ratamaksu: Toistaiseksi ratamaksua ei ole.

Rengassuosituksia (toki muillakin renkailla saa ajaa!):
RWD: DS Racing Competition Series RWD II F Zero
http://www.rcmart.com/drift-tire-rear-wheel-drive-zero-p-59567.html?cPath=35_2060_1493

AWD/CS: DS Racing CS fff zero
http://www.rcmart.com/racing-zero-competition-series-surface-curve-p-58136.html?cPath=35_1493


Mekkauspöytiä ei hallissa ole. Omat pöydät siis mukaan, mikäli sellaisen tarvitset!

Radan läheisyydessä ei ole kauppaa!

Seuraava ajokerta: Ilmoitetaan tässä ketjussa n. viikkoa ennen tapahtumaa.


SÄÄNNÖT

1. Akkujen lataus aina LiPo-pussissa! Akuille on oma latauspiste hallissa.

2. "Smoke Generatoreiden" käyttö kielletty. Kolvaus sisätiloissa myöskin kielletty.

3. Jokainen huolehtii omista jäljistään, ja niiden siivoamisesta.

4. Osallistujien oletetaan osallistuvan radan kasaukseen ja purkaamiseen mikäli aikataulullisesti mahdollista.

5. Jokainen osallistuja on vastuussa omasta kalustostansa.

6. Autojen lasku ja nosto vain merkatulla alueella.

7. Seuraavia ajovuoroja käytetään tarvittaessa;
30min | Harjoitteluryhmä (Perusajoharjoittelu. Juuri ajamisen aloittaneet & Ajamisen tekniikkaa harjoittelevat.)
30min | Kisaryhmä (Kovempivauhtinen & pariajotaitoa vaativa ryhmä. Kokeneemmille harrastajille.)

8. Mikäli rataprofiilissa on ryhmittätymisalue, niin sen käyttö on pakollista.
Lähdöt ainoastaan seisaaltaan ja lähtöalueelta pareittain tai yksin.



Tervetuloa ajamaan Lahteen!

27
Freimi viime kerran ajoista!
Lahden seudun drifting-skene alkaa heräilemään!


28
Toyotaklaani koeajanut Lahen seudun ensimmäisen RC-drifting radan!  :grin:

Ratana siis 60m2 messumatto. Jos kys. alueelta löytyy lajin harrastajia/kiinnostuneita, niin ottakaa yhteyttä joko täällä RC10:ssä, tai FB-ryhmässä "RC Drifters in Finland"!


29
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 23.01.17 - klo: 14.06 »
Tuli käytyä ensimmäistä kertaa kyseisellä radalla luistelemassa Sakuralla. Ei voi muuta kun olla tyytyväinen visiittiin! Mukava ja avulias ilmapiiri, toimivat ajovuorot ja hyvä rata takasivat mukavan ajopäivän!  :azn:

30
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.11.16 - klo: 13.48 »
Eilen tuli kaiveltua BD5:n raato laatikon pohjalta tämä mielessä..

Pitemmän aikaa ollut itsellä kiinnostusta juurikin VTR-luokkaa kohden lähinnä korityylin ja kilpailukonseptin takia, mutta juurikin tuo vanhempien sähköjen metsästys on osoittautunut hankalaksi itselle. Osallistujamäärät ovat myöskin nostaneet itselle kysymyksen siitä, että kannattaako kyseisen luokan vehkeisiin pistää rahaa kiinni jos viivalla on liian vähän autoja? Tällaiselle osa-aika harrastelijalle olisi onnen omiaan hieman vapaampi sääntökirja sähköjen suhteen, jolloin niiden hankinta ja niihin tarvittava budjetti todennäköisesti helpottuisi. Uskoisin myös, että tätä kautta osallistujamäärät saisivat ilmeisesti paljon kaivattua boostia.

Jos nämä sääntöuudistukset saavat ilmaa siipiensä alle, niin meikäläisen auto löytyy hyvinkin varmasti viivalta jossain kohtaa kautta.  :grin:

Sivuja: [1] 2