Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9
1
Terve,

Katsotaan josko huomenna olisi sopivasti sähköä ja nettiä tarjolla ajanottokoneen läheisyydessä niin pistetään myrcm:n syövereihin myös tulokset.

2
Jahka ulkoradalle siirrytään lumen ja maan sulamisen jälkeen, tullaan täällä kertomaan milloin mennään talkoilemaan ulkorata kuntoon. Talkoiden jälkeen ollaan usein odoteltu pari päivää radan kuivumista jotta pinta kestää paremmin ajoa.

Mutta sisäkauden ratatalkoon lienee jo tehty, nyt kun kisatkin saatiin pidettyä. Radan saa putsata jos kokee liiallista liukkautta.




3
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kide radiot
« : 21.12.18 - klo: 13.48 »
Senkuin näkis sen päivän että joku tulee vanhalla kideradiolla kisapaikalle😂😂😂
Jerzi

Nähty viimeksi kesällä Laukaan Touring-kisoissa...

4
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 12.12.18 - klo: 06.41 »
Mitä itse olen näitä autoja (merkistä riippumatta) rakentanut niin vaikka linkki olisi oikeassa kohtaa kiinni ja manuaalin mukaisessa mitassa niin pyöränkulmat voivat asettua mihin sattuu. Yhtään autoa en muista että manuaalin mitoilla olisi ollut camberit ja auraukset tuossa 1-2 asteen haarukassa, aina useammin 5-6 asteen nurkilla, ellei enemmän.

Nykyään teen vantit vaan siten että poraan kertaalleen pallokupin pohjaan ja otan n. puoleen väliin takaisin ja pyöränkulmat säädetään sitten kun auto on valmis.

5
Terve,

Friitalassa toimii tällä hetkellä RC-Rajalan/RC Kaupan sisärata ja siellä on nykyisin myös pienempi mattorata mikäli haluaa kokeilla ajoa kovemmalla pidolla.
Ja kyllä, RC-Rajala hallinnoi myös RC Kauppaa nykyisin.

Rata auki normaalisti kaupan aukioloaikoina mutta radan sähkölukkoon saa kulkulätkän maksamalla radan kuukausimaksun ja pyytää avainta kauppiaalta.

-Jyrki Lehto
Ulvilan FK-Kerho

6
Laitilan Tilaamon RC-rata

Radan osoite: Vierumäentie 33, 23800 Laitila
Aukioloajat: Sunnuntaisin klo 14...18. Muut ajat sovittava valvojien kanssa.

Tilassa on varikkopöytiä ja sähkö tarjolla. Lisäksi radalla käytössä LapSnapper-ajanottojärjestelmä.
Kerholta löytyy myös auto jolla pääsee kokeilemaan ajoa.
Radalla voi ajaa 1/10- tai pienemmän mittakaavan rata-autoilla. Rata soveltuu kokonsa puolesta parhaiten TSS-10-, TSP-10-, GT2000- ja GT-12-luokkien kalustolle.

Ratamaksut: Kertamaksu 10€, voi maksaa paikanpäällä.
Kausimaksu  VSUA-jäseniltä 50€, muilta 100€. Vuodessa kaksi kautta: syyskausi (Heinäkuu-Joulukuu) ja kevätkausi (Tammikuu-Kesäkuu).
Kausimaksua vastaan saa radioon rannekkeen joka helpottaa maksujen valvontaa.

Mikäli haluaa liittyä VSUA jäseneksi, liittymiskaavakkeita saa radan valvojilta.

Radan valvojat:
Marko Grönfors - puh: nolviisnol 5230040 email: marko.gronfors (at) pp2.inet.fi
Petri Rekola - puh: nolnelnol 5464000
Markus Kalin

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Laitilan rata
« : 12.09.18 - klo: 12.05 »
Noniin, rataa on laajennettu ja syyskausi aloitettu Tilaamossa joten kerrotaan myös täällä nykytilanteesta:

Radan osoite: Vierumäentie 33, 23800 Laitila
Aukioloajat: Sunnuntaisin klo 14...18. Muut ajat sovittava valvojien kanssa.

Tilassa on varikkopöytiä ja sähkö tarjolla. Lisäksi radalla käytössä LapSnapper-ajanottojärjestelmä.
Kerholta löytyy myös auto jolla pääsee kokeilemaan ajoa.
Radalla voi ajaa 1/10- tai pienemmän mittakaavan rata-autoilla. Rata soveltuu kokonsa puolesta parhaiten TSS-10-, TSP-10-, GT2000- ja GT-12-luokkien kalustolle.

Ratamaksut: Kertamaksu 10€, voi maksaa paikanpäällä.
Kausimaksu  VSUA-jäseniltä 50€, muilta 100€. Vuodessa kaksi kautta: syyskausi (Heinäkuu-Joulukuu) ja kevätkausi (Tammikuu-Kesäkuu).
Kausimaksua vastaan saa radioon rannekkeen joka helpottaa maksujen valvontaa.

Mikäli haluaa liittyä VSUA jäseneksi, liittymiskaavakkeita saa radan valvojilta.

Radan valvojat:
Marko Grönfors - puh: nolviisnol 5230040 email: marko.gronfors (at) pp2.inet.fi
Petri Rekola - puh: nolnelnol 5464000
Markus Kalin

8
Kapinat peruttu radan ylle nousseen syysmonsuunisateen vuoksi.
Klo 11 huomenna saa tulla RC-Rajalan sisäradalle mekkaamaan autoja ja laittamaan vermeitä "talviteloille". Osoite  Friitalantie 11 A, 3. kerros.

-Jyrki Lehto

9
Noniin, mukavat kapinat varmasti saadaan tällä sakilla aikaiseksi.

Lähdetään siitä että "avoimet harjoitukset" sekä lounas radan kahviossa ajoitetaan aikavälille 11-13
Sitten lähdetään ajamaan finaalilähtöjä sen mukaan mitä kuljettajat, kalusto, kelit ja iloinen mieli antaa myöden.

Ajetaan sopevan väljästi että moottorit kerkee jäähtyä ja akut lataantua. Sekä nostajat ehtii hengähtämään ;)

-Jykä

10
Ilmoittautuneet:

SC2-10
Jyrki Lehto / Ulvilan FK-kerho
Juuso Rauäng / Ulvilan FK-kerho
Jukka Jalonen / Ulvilan FK-kerho
Santeri Jokela / RaumRC
Petri Myllyaho / Ulvilan FK-Kerho

M2-10
Marko Grönfors / VSUA

M4-10
Leevi Helenius / RaumRC
Sakari Siivonen / RaumRC
Markku Huhtala / Ulvilan FK-kerho
Jyrki Lehto / Ulvilan FK-kerho
Vesa Erkkilä / Ulvilan FK-kerho

M8e
Matti Luoma / Ulvilan FK-kerho
Vesa Erkkilä / Ulvilan FK-kerho

11
Ulvilan FK-Kerho kutsuu kaikki sähkökrossin harrastajat paikallisperinteeksi muodostuneeseen Hämärän Rajamailla-ajotapahtumaan.

Melulupa radalla päättyy viikonloppuisin klo 19.00 mutta sähköautojen rattaiden rahina ei ole naapureita häirinnyt. Siispä pidetään näin alkusyksystä koko päivän ajotapahtuma, jossa viimeinen noparin ledien mukaan suunnistava voittaa!

Jengiä radalle saapuu varmasti jo aamupäivällä ja tosiaan ennen klo 19.00 radalla passaa ajaa myös nitrokalustolla, 1/8 mittakaavan tai pienemmällä. Kellon lyödessä seitsemän ajetaan vielä parit taikka kolmet finaalilähdöt luokkien määrästä ja laadusta riippuen.

Tervetulleita ovat siis kaikki seuraavien luokkien autot:

M2-10
M4-10
M8e

SC2-10
SC4-10


Mitään suurempia katsastuksia ei autoille suoriteta. Pidetään lähinnä turvallisuusseikoista sen verran huolta että akut mielellään ladattaisiin liposäkeissä ja akkujen olisi syytä olla kovakuorisia.

Ilmoittautumiset minulle yv:nä. Ilmoita seuraavat asiat:

-Nimi
-Seura (jos on)
-Luokka
-Ponderinumero (Vuokrapondereita rajallisesti, ilmoita jos moiselle on tarvetta)

Jos jollain Historic-kalustolla tai muuten vähän huonommin "sääntöjenmukaisiin luokkiin sopiva", niin ilmoittaudu silti niin pistetään "oikean nopeeseen" sakkiin sekaan vain!

Tarkoituksena ajaa Reedy Race-formaatilla osanottajamääristä riippuen lähtöjä niin että jokainen starttaa ainakin kerran jokaisesta ruudusta.

Palkintoja emme kilpailussa jaa, mutta iloista autourheiluhenkeä sekä Satakuntalaista välittämistä senkin edestä.

Lisäksi päivän mittaan koitan saada aineistoa "tekniikkakoulutukseen", käydään läpi miten auton kuuluu toimia ja miten lähestyä säätämistä kun ajo alkaa olla vakaata.

Pyrimme järkkäämään jonkinmoisen buffettipalvelun kisapäiväksi. Kaasugrilli ja vauhtimakkaraa löytyy ainakin.
Lisäksi oman kylän pitsataksi osaa jo reitin radalle.

Kisapäivää ei missään nimessä tulla aloittamaan klo 8.00, katsotaan "kilpailu"aikataulu sitten osallistujien määrän ja tulomatkan mukaan. Ehtii vähän kauempaakin mukaan eikä tarvitse herätä ennen kukkoa.


Tervetuloa!

12

Elikkäs ehdotuksia ensi kaudeksi:

- lisenssin voimassaoloaika pitäisi muuttaa kausikohtaiseksi eikä kalenterivuosikohtaiseksi, esim. että se olisi voimassa 1.10.-30.9.xxxx. Näin ollen ns. ylivuotisiin kilpasarjoihin on helpompi lähteä mukaan ajamaan koko sarjaa, eikä yksittäisiin kisoihin tarvitse ostaa erillistä lisenssiä, joka nostaa kustannuksia (koskee siis lähinnä uusia kuskeja ja helpottaa sarjaan mukaan lähtemistä).


Toinen vaihtoehto on (ei alkavalle kaudelle mutta jatkossa) että kausi taipuisi yhteen kalenterivuoteen: tammi-huhtikuussa sisäkisoja 2-4 kpl, kesällä ulkokisoja X kpl ja syksyllä kauden päätöskisa/kisat.
En ole vielä Lahden sisäkisoissa pelipaikalla ollut mutta näkyvyys messuilla yms luo jo kelpo puitteet kauden päätösspektaakkeliin. Taitaa kuitenkin olla helpompaa käännellä kalenteria kuin AKK:n soppareita...
Kuitenkin "wanhaan hyvään aikaan" FinTrack ajettiin tammi-elokuussa ja syksyn Mäntsälän Kapinat ja mm. Alue 8-kerhokilpasarja sitten toimi syksyllä uuden kaluston sisäänajokilpailuina.

Kesäkisoja 1 tai 2 mutta kaksipäiväisenä olisi varmasti tapahtumana hieno ja lähtöjä tulisi varmasti kaikille enemmän. Aina voidaan spekuloida sitten "muttakun aurinkoiset viikonloput loppuu kesken Suomen suvesta" mutta eipä niihin säihin ole ennenkään voinut itse vaikuttaa.

-Jyrki Lehto

13
Team Associated / Vs: RC10SC6.1
« : 24.07.18 - klo: 22.03 »
Tässä nyt hieman hierottua setuppia. Saatan 2,5 - 5 wt ohentaa iskariöljyjä nyt kun kisojen jälkeen rata muistuttaa kranaatinheitinkomppanian ampumaharjoitusaluetta.

14
Team Associated / Vs: RC10SC6.1
« : 28.06.18 - klo: 06.55 »
Noniin, ekat akut päästelty ehjillä renkailla...
Eteen laitoin jo rakennusvaiheessa 35wt öljyt (kit 30wt) mutta lähdin metsästämään peräpitoa seuraavilla konsteilla:
Takacamberlinkki pitkäksi sisäpäästä.
Anti-squat 0
Taka-auraus 4 astetta
Messinkinen C-kannake
Takaiskarit sisemmäs ylä- ja alapäästä
Takahubit eteen
Löysempi takajousi (AE Musta 1.90 lb + 9mm jousilautaset)

Muutoksia tehdessä muistui mieleeni että nämähän ovat ne ihan samat muutokset joita tein Losiinkin. Amerikan pojat laittavat tehdassetupin vähän liian kovalle pidolle ;)

Näillä muutoksilla auto toimi Ulvilassa pienestä kuivuudesta huolimatta oikein mallikkaasti.
Vaikka kiihdytyksissä piti olla ehkä hieman tarkempi kuin vanhalla "pystyloota"-Losilla niin kyllä toisaalta tuo Layback-laatikon matalampi/hieman edempänä oleva painopiste teki sen että mutkat ja nopeat kaarteet sai ajettua nopeammin. Mahtava auto!

15
Team Associated / Vs: RC10SC6.1
« : 25.06.18 - klo: 07.44 »
Juhannuksen kelit olivat enemmän kuin suotuisat huolelliseen auton rakentamiseen, ei ollut kiire mihinkään.
Perä ja iskarit menivät nippuun yhtä helposti kuin keulakin. Samoin Asson manuaalissa on oikeasti hyvät ohjeet iskareiden ilmaukseen yms yms joten sen puolesta näitä 6.1-sarjalaisia uskaltaa suositella vähemmänkin ajaneille.

Koeajo sunnuntaina katkesi lyhyeen toisen takarenkaan liimausten pettäessä, mutta ensituntumalta kääntyy hanakammin kuin Losin 3.0 ja toisaalta peräpidon eteen täytyy tehdä hieman säätöjen hakua. Tehdassetup lienee tarkoitettu enemmän Jenkkien "medium-high"-pitoisille kun Ulvilassa se on lähempänä low-low tai vain low...
Mutta toisaalta säätöjä tässä autossa riittää, pelkästään laatikon pohjalle jääneiden puslien ja säätöpalojen määrä pistää epäilemään että jäikö joku kohta manuaalista lukematta kun näin paljon jäi yli...

Auton mukana siis säätöpuslat taka-auraukselle ja anti-squatille, takaiskareiden kiinnitys tukivarteen hoituu vaihdettavilla puslilla, takahubin korkeus, caster-kulma... Lisäksi paketissa on mukana jatkopala takapuskurin kiinnitykseen jos haluaa kääntää takaiskarit tukivarren etupuolelle.

Koitan tällä viikolla päästä sen verran radalle ja säätämään, että tuota peräpitoa saisi hieman paremmaksi. Ensin koitetaan kaikkia muita säätöjä ennen kuin lähdetään standup-vaihteistotalkoisiin...

16
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 25.06.18 - klo: 07.30 »
Kehuja käyttäjälle snakepoison, asiallista kaupankäyntiä ilman turhia venkoiluja!

17
Team Associated / RC10SC6.1
« : 21.06.18 - klo: 22.34 »
Noniin, Amerikan pojat tekivät uudet diffiboksit ja slipperin buggyyn ja saivat lopulta uudet osat myös pidempään pohjalevyyn.
Keula alkaa olla kasassa ja Asson muoviosien laatu kyllä vakuuttaa. Wanhan TC6.1-6.2 ajan klapista on enää muisto jäljellä.

Päivitysosia tuli hommattua alumiinisten ohjausvipujen ja ratasdiffin muodossa, ohjauksen upgradet sopivat paikalleen moitteetta. Tästä on hyvä jatkaa!

18
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 21.05.18 - klo: 14.25 »
Onko joku muu laiska auton säätäjä ajanut SC5M:llä ulkona ratasdiffillä? Mennäänkö kahdella vai neljällä rattaalla ja miten löysät öljyt? Nyt ei ehdi enää itse testaamaan ennen kisoja.

Ei ole Asson diffistä suoranaisesti kokemusta, mutta Losin "pystyrattaiden" kanssa tehdassetup on 30k ja samoin 22-4 2.0 kanssa olen käyttänyt diffiöljyissä (40-60k) lähinnä 10-kerrointa vrt kartiorattaalliset diffit joten 30k Losissa -> 3k perinteisessä diffissä. Tämä siis johtuu siitä kun Losissa hampaiden välit ovat väljemmät joten vaatii vahvempaa öljyä jotta saavutetaan sama vastustus vrt. kartiorattaat.
Toki mun kaasusormella on aina pitänyt olla riittävän notkea diffi ettei "lukkoperä" ala heti kirjoittamaan joten voi olla alakantissa muihin Krossikonkareihin nähden.

19
No missäs tuo Rcrajala rata on? en oo fb:ssä niin ei näy tietoja.

Mites se ulkorata? onko siellä joku lukossa vai voiko sinne mennä ajeleen millon huvittaa. En oo saanu mitään jäsenmaksu laskua kotio vielä tältä vuodelta.

RC-Rajalan sisärata osoitteessa Tavaratie 3, Pori.

Ulkoradalla on saatu portti auki ja ajot aloitettu mutta rata kaipaa vielä runsaasti jyräämistä ja tasoittelua. Ei oikein corrit eikä patterikasitkaan pysyneet pystyssä viime sunnuntaina...

Jäsenlaskuista voidaan keskustella radalla/yv:llä, normaalisti ne ovat keväällä tulleet...

-Jyrki Lehto
Ulvilan FK-Kerho

20
Tulokset / Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« : 19.03.18 - klo: 22.28 »
Nyt ainakin minulle aukesi nuo mainitut erät. Oli mennyt "lukkoon" kun oli lähettänyt jossain kontaa ilmeisesti tyhjät tulokset ja oli täppä ettei saa lähettää uutta tiedostoa joten ei ikinä päivittänyt ajettua erää. Älkää kysykö miksi... Rasti pois ruudusta ja näkyy taas.

21
Tulokset / Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« : 19.03.18 - klo: 08.35 »
Kiitokset järjestäjille & kahvioon!

Tuppien D final run 3 ei aukea. Ainakaan vielä.

Menen töiden jälkeen kurkkaamaan ajanottokoneelta mikä siellä ahdistaa.


22
Tulokset / Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« : 18.03.18 - klo: 22.11 »
Tuloksiin tästä: https://goo.gl/4SLkcG

Kiitokset myös omasta puolestani, alkuviikko kiristi vannetta pään ympärillä ylitse kaikkien kipurajojen mutta onneksi kisapäivänä kaikki toimi kutakuinkin hyvin.

Jyrki Lehto

23
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 16.03.18 - klo: 21.21 »
Huomenna kisapaikan ovet aukeavat kko 8.00

24
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 15.03.18 - klo: 06.47 »
Uskaltaisko täälä kysyä ihan kisaan liittyvää asiaa....

Onko Ulvilan rc kuninkaat suunnitellu jotain aikaa koska perjantaina ovet aukeis?
Aamuvirkku tulis tietty aikasin  :wink:

Ajan töihin ratapaikan ohitse siinä kuudelta, mikäli rappukäytävän ovi vaan aukeaa niin voin käydä jo silloin pistämässä pönkän radan ovelle...
Kimmo Peltoniemi pyörii niissä nurkissa päiväsaikaan enemmän joten lienee parasta soitella hänelle kun aikataulut varmistuvat (numero kisakutsussa).

Ja tänne uuteen viestiinkin tieto että aikataulua päivitetty ja laitettu nelkut kahteen finaaliin. Löytyy sieltä aiemmasta viestistä.

25
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 14.03.18 - klo: 13.53 »
Sellaisen vinkin antaisin kilpailunjohdolle, että aikataulu laitetaan pyörimään ns. pakotetusti järjestelmästä ja erät lähtee aikataulun mukaan oli kuskit valmiit tai ei. Jos mennään vapaalla formaatilla, niin aikataulu vain venyy entisestään.

Asioitam joista voisi päivää lyhentää
1. finaalien lähtövälit taisivat olla 5 min normaalin 3 sijaan. Kolmella minuutilla tulee melkoinen kiire ja ei ehdi juurikaan ajamaan ennen starttia. 5:llä ehtii. Jos tuon muuttaisi niin saisi teoreettisesti tunnin pois, joka ei kuitenkaan toteutuisi kun kuskeja sitten saisi odotella ellei käytetä pakoitettua aikataulua.

2. Vain yksi harjoitus aamulla. (kauhea älämölö kun ei saa treenata ennen kisoja tarpeeksi ja kauhea etu niille, jotka ovat tulleet jo pe ajamaan :) )

2. Ruokatauko pois. Kuka nyt kisapäivän aikana syö, muuta kuin erien välissä nopeasti..

3. Enemmän kuljettajia per finaali.

Näillä kaikilla saisi 4h tuntia päivästä pois, mutta aiheetuuko siitä liikaa mutinaa?

Koska aikataulu on tiukka niin odottelu jää tietysti minimiin/ei odoteta.

1. SC Cup 1 kisakutsu-säikeessä avauduttiin tästä juuri toiseen suuntaan, "pakko olla viis minsaa et kerkee". Vaikka minä en kyllä lämmittelyä sähköluokissa ymmärrä ja jättäisin sen siihen yhteen (vajaaseen) kierrokseen mutta mielipiteeni eivät ole muutenkaan olleet kovin suosittuja...

2. Koska vapaata harjoittelua ei lauantaina ole niin kaksi harkkaa on sen puolesta perusteltua. Tietty koska ei ole vapaata harjoittelua niin päivän voisi aloittaa jo kasilta mutta sekään ei ole (kaikille) hyvä.

3. Kisaorganisaatio saattaa haluta muuta kuin kahvia ja vatsahaavan. Ja viime kisoissa Hellmanissa oli useampi pöytä täynnä kun itsekin kävin murkinoimassa. Ja taitaa olla niin ettei nyky-yhteiskunnassa saa ehdottaa paastoa kun joku voi yhdistää sen johonkin uskontoon tai jotain ja se vasta loukkaisikin...

4. Tosiaan nelkut voisi laittaa kahteen finaaliin ja sillä sipaistaan 45min pois.

26
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 14.03.18 - klo: 07.02 »
9-vuotiaalle  tulee kyllä jäätävän pitkä päivä. Tullaan nyt kuitenkin, kun poika on tätä varten treenannut corria, mutta tuskin ollaan päivää loppuun saakka. Eikö tämän pitänyt olla aloittelijaystävällinen luokka? Talvikauden krossiluokista pisimmällä kisapäivällä?

Nopeasti kun katsoin vähän WJ-kisojen osallistujamääriä ja aikatauluja niin...
Yksipäiväinen kisa oli puristettu kymmeneen tuntiin mutta kuljettajia oli vähemmän joten he selvisivät vähemmillä erillä/finaaleilla. Pari muuta olikin jo kaksipäiväisiä ja olisi mielestäni vielä hölmömpää ajaa tällä porukalla kahtena päivänä kuusi tuntia.

Päivän pituus riippuu käytännössä vain kuljettajamäärästä ja radan koosta. Mikäli halutaan ajaa pienellä mikkihiiriradalla possujunassa niin voidaan kasvattaa eräkokoja mutta se ei palvele oikein muuta kuin Onnetarta.
Hienoa hävitä kärkikamppailu kun kierroksella ohitettava kolaroi taikka toisaalta omasta ajosta ei tule mitään kun joutuu antamaan kierroksella tilaa joka toinen kierros.

Jos nelkut lyödään kahteen finaaliin niin voidaan nipistää kolme varttia illasta pois. Tuuppeja en lähtisi ymppäämään yhtään tiiviimpiin finaaleihin.

Jyrki Lehto

27
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 13.03.18 - klo: 20.38 »
ehdottaisin finaaleihin täysiä eriä, eli tuupeissa 10,10,8 ja nelkuissa 10,8.
Tuleehan siellä vähän ahdasta, mutta nuin sais päivän pituudesta 1,5 tuntia pois...

Kyllä Ulvilassa radan teoreettinen max on correilla tuo 8. Nelkuissa harkittiin 9-9 mutta kun laitetaan 8-5-5 niin samalla saadaan pikku "tasokynnykset" niin ei ole kärjen ja perän tuloksessa sitä kolmen kierroksen eroa (jos huonosti kävisi) niin ajo voisi olla myös mielekkäämpää.

Positiivinen ongelma kuskien paljous on ja nyt kun kaikki tietää että edessä on pitkä päivä niin voi perjantaina soittaa nukkumatin vähän aikaisemmin kylään?

-Jyrki Lehto
Ulvilan FK-Kerho

28
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 13.03.18 - klo: 07.20 »
Juu komiasti tuli kuskeja vaikka ilmoittautumisessa oli nuo omat kikkailunsa.
Tällä väkimäärällä ei ihan kunnolla 12h riitä kisapäivään kun jätetään pikku lounastauko ja alkuerien jälkeen ajanotolle hetki tehdä finaalijako yms.

Eli kun 9.00 alkaa ensimmäinen ohjattu harjoitus niin viimeinen finaali starttaa 20.59 alustavan laskennan mukaan.
Tämä näin ennakkovaroituksena, aloitan erälistojen ja aikataulun askartelun tänään kun palkkatöistä selvitään.

-Jyrki Lehto
Ulvilan FK-kerho

29
Kilpailukutsut / SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 26.02.18 - klo: 06.59 »
Ulvilan FK-Kerho kutsuu kaikki Short Course kuskit Winter Cup-sarjan viimeiseen osakilpailuun

Kilpailupaikka ja aika: Friitatatalo Friitalantie 11 A 28400 Ulvila, Lauantaina 17.3.2018

Ilmoittautuminen:   https://goo.gl/eMMqS7
Ilmoittautuneet:    https://goo.gl/YYAgKm
Ilmottautuminen päättyy 11.03.2018 klo 23.59
HUOMATKAA HIEMAN AIEMMIN PÄÄTTYVÄ ILMOITTAUTUMINEN

Kierroslaskenta:
 AMB RC4 dekooderi / RCM ohjelmisto, Vuokra transpondereita tarjolla rajoitetusti, vuokra 5 € Ilmoitettava erikseen yv:llä JyrkiL / lehto.jyrki(a)gmail.com
Ainoastaan Mylaps / AMB:n valmistamat ponderit toimivat!
Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä.

Luokat: SC2-10, SC4-10

Osallistumismaksu: 20€ / Luokka tai 25€ molemmat

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 8-18 väliin.

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa, 3 peräkkäisen nopean kierroksen pohjalta tehdään reseed alkueriin.
 
Alkuerät 3 kertaa 5 min joista lasketaan 2/3
Finaalit 4 kertaa 7min Laskenta3/4 Tasapisteissä parempi sija ratkaisee.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.

Harjoittelu:   
Mahdollista 10€ päivä RC Kaupan aukioloaikoina tai erikseen sovittuna.
Perjantaina rata suljetaan klo 20.30
Lauantaina EI vapaata harjoittelua aamulla, aloitetaan ohjatuista lähdöistä.

Säännöt:
 SC Winter Cup säännöt.
Yleiset säännöt AKK:n Pienoisautoilun sääntökirjassa.

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: Jyrki Lehto Ulvilan FK
Tuomari: Kimmo Peltoniemi Ulvilan FK
Ajanotto: Jyrki Lehto Ulvilan FK / Jukka Jalonen Ulvilan FK
Katsastus: Marko Grönfors VSUA / Markku Huhtala Ulvilan FK

Rata: Ei mattorata (renkaana toimii minipin)

Muuta:
Akkujen lataus aina latauspussissa.
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Kilpailun Järjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla, muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa ja/ tai ohjaaja kokouksessa.
Omat tuolit, varikkopöydät ja jatkojohdot mukaan!

Sarjan päättyessä jaetaan myös sarjapalkinnot sääntöjen mukaisesti:
Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Buffetti:
On
Ruokailu mahdollisuus samassa rakennuksessa Cafe Helman.

Majoitus:
Hotelli Amado
Keskusaukio 2
28130 PORI
~8 km kisapaikasta.

Kisatarjous:
1 hengen huone 60,00€
2 hengen huone 70,00€

Varausta tehdessä mainitkaa "Ulvilan FK" niin saatte alennuksen. Varaus tulee tehdä Amadon omien sivujen kautta.

Tiedustelut: Kimmo Peltoniemi O5O-3788801, Jyrki Lehto O4O-7583678

Tervetuloa

30
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 16.01.18 - klo: 11.07 »
Riittääkö tähän autoon 10 kg servo vai pitäköö olla isompi?

Hieman aiemmin tässä säikeessä sanottu näin:

"12kg vääntävä servo ei ole lähellekkään liikaa tähän autoon, Teknon suositus kun on +14kg."

Itse olen ajanut 4wd-buggyä (TLR 22-4 ja HB D413) 12kg vääntävällä servolla ja se on riittänyt.

-Jyrki

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9