Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jok-sa

Sivuja: [1]
1
Tulokset / Vs: 2022 EFRA EP Offroad European Championships
« : 02.07.22 - klo: 13.07 »
Onko joku löytänyt toimivaa tulospalvelua? Jossain se toimii mutta ei niiden linkkien takana jotka minä löydän...

Tsek. Se QR koodi toimii. Linkit ei.

http://www.rcresults.org/rhr/

2
Sähköautot / Vs: porakoneen akun sopivuus rc autoon
« : 21.08.21 - klo: 12.48 »
Kokeilumielessä voi kaikenlaista testailla, jos intoa ja aikaa on. 18V vaikuttaa siltä siltä että 4S (~17V) nopari voisi riittää, eli vähintään 4S kestävä ESC tai, jos varman päälle, niin 6S.

Riipuen sitten auton käyttätarkoituksesta, mutta todennäköisesti kannattaa lähteä liikkeelle miedolla (alhainen kV -luku ja teho) ja riittävällä jännitekestolla olevalla moottorilla.

3
Näin ollen vedetään sitten samoilla säännöillä kuin polttispuolellakin korien osalta, poislukien se korkeussääntö. Eli saa ajaa ohuella tai paksulla korilla oman makunsa mukaan.

Vielä varmistukseksi - eli tämän listan mukaan?
https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2021/03/2021_EFRA_List_1_8_IC_Track.pdf


4
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 24.05.21 - klo: 15.52 »
Itsekin omasta liimasin pikaliimalla juurikin välysten poistamiseksi. Jos on käytetty auto, niin voi olla hyvinkin liimattu. CA-liimahan irtoo kuumassa, eli voi yrittää keittää osaa hetken tai uunittaa reilussa 100 asteessa.

5
Jos vielä näistä akuista jauhan ja asia saattaa kiinnostaa muitakin, niin sivuhihnaisina ARC, Corally ja Capricornikin näyttää syövän jos jonkinmoista pötkylää ja shortyä eri asennoissa.


ARC: http://www.arc-rc.com.tw/image/r8s_instruction_manual.pdf

BURI E1.3 (ei E2.1!) https://www.dropbox.com/sh/2ovbgrhrxmsgm2v/AACs_NAs_UyJ4aj0G4gPZJ3ua?dl=0&preview=Manual_E1.3evo21.pdf

Capricorn: http://www.capricornrc.com/wp-content/uploads/2018/09/LabC8-SR-ACTION-Manual-rel-1.2.pdf

Corally: http://manuals.promodels.be/C-00132-SSX8X_manual-V4.pdf

6
Kerroit kyllä että se syö kaikenlaisia akkuja. Korkea 4s pötkö ja lankkurata-auto on yhdistelmä joka ei mielestäni ole millään tapaa optimaalinen. Se tuli testattua viime syksynä että mitä matalampi painopiste sen kovempaa mennään ympäri rataa.

Tämä on hyvin tiedossa, enkä toisin väittänytkään tai kuvitellut mitenkään optimaaliseksi, paremmaksi tai mielenkiintoisemmaksi, Totesin vaan, että syö 4S-pötköä, kun Pasikin sitä omassa postauksessaan aprikoi. Itsekin olen mietiskellyt samaa ja tuossa 1.3:ssa näyttäisi olevan myös samantyyppiset säädöt kuin 2.1:ssä (eli maavara ja keulan camber). Eli höntsäilemään sekä hakemaan tuntumaa pääsisi buggyn sähköillä ja nälän kasvaessa sitten päivittelemään komponentteja kuten akkuja ja muita sähköjä.

7
Uusista autoista myös Buri E1.3 syö monenmoista akkua. https://www.facebook.com/media/set/?vanity=BURIRacerE1&set=a.2721228928142231
Anyway, se nyt kuitenkin syö monemoista akkua 4S-pötköstä lähtien :)

No, niin miten sen nyt ottaa. Tuo juttu on yli 2 vuotta vanha ja vielä ei ole misään ollut myytävänä 1.3 ja 1.2 ei myöskään ole pitkään aikaan näkynyt myynnissä.

Ihan otan niin kuin Thomas kirjoittaa Facebookissa (tai meilissä, kun tarjosi ko. autoa). Ainiin, sanoinko että tuohon E1.3:een käy mm.sekä 4S että  2x2S -akut ;)

8
Uusista autoista myös Buri E1.3 syö monenmoista akkua.
Omasta mielstä tuo Burin 1.x auto ei ole lainkaan kiinnostava. 2.1 on tosi paljon fiksumman näköistä designia kaikin puolin ja itse ostin sen.

Anyway, se nyt kuitenkin syö monemoista akkua 4S-pötköstä lähtien :)

1.3sta on myös EVO ja EVO21 - mallit, kuten 2.1:stä.

https://www.redrc.net/2019/01/buri-racer-release-new-e2-1-e1-3-teaser-images/

9
Jos akut ovat 4s yhdessä paketissa niin se on ongelma jos haluaa uudella autolla ajaa. Kaikki uudet mallit syö 2x2s pötköjä. Itse ajoin vanhan mallisella Corallylla viime syksynä jossa akkupaikka oli toisella puolella yhdelle 4s paketille.

Kim

Uusista autoista myös Buri E1.3 syö monenmoista akkua. Olen hieman sillä silmällä katsellut ko. autoa:
https://www.facebook.com/media/set/?vanity=BURIRacerE1&set=a.2721228928142231

(Manuaalin loppupuolella on havainnekuvia eri layouteista: https://www.dropbox.com/sh/2ovbgrhrxmsgm2v/AACs_NAs_UyJ4aj0G4gPZJ3ua?dl=0&preview=Manual_E1.3evo21.pdf )

10

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa autoon minipinnit eteen ja taakse sekä säätää auto sopivaksi betonille!

Minipinnit löytyy tuuppicorriin mutta tuuppicrossissa ei ole. Kannattaako hankkia honeycompit mielumin, onko kokemuksia näistä?

Honeycombit ei toimi ollenkaan niin hyvin kuin minipinnit. Staggerit ja dartitkin tuntuu paremmilta.

11
URL on väärin. Sain viestin ylläpidosta, että pitäisi olla .com-päätteinen.  Esim: https://www.rcsignup.com/events/displayEvent.cfm?ID=9809

12
Traxxasin omia 5mm akselille löytyy 11T (#5641) ja 13T (#5642)

"pinion (0.8 metric pitch, compatible with 32-pitch) (fits 5mm shaft)/ set screw"

https://traxxas.com/products/parts/5642
https://traxxas.com/products/parts/5641

13
Jee, ja samalla rennolla asenteella Concours d’Elegance -osuus myös?

15
Pitäisikö tänään olla normaalisti auki?

16
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 Classic story
« : 23.01.18 - klo: 17.49 »
Hieno tuli! Nyt vielä tarroihin sopivat vintage-sähköt kiinni  :wink:

17
Kiitos ja kumarrus tälläisestakin matalan kynnyksen mahdollisuudesta! 80-luvun pihasuddailun ja sen jälkeisen vuosikymmenten tauon jälkeen on tullut lähdettyä nyt pojan kanssa tänne kokeilemaan.

18
Pientä iltapuhdetta: Rullaava TRF801xt Saksan ebaysta, mbx6 konversiosetti eurorc:lta, käytetty 2650kv Toro palstalta ja RCFartista tulossa Toro ESC.

19
Sähköautot / Vs: ESCin rakennus???
« : 28.05.16 - klo: 18.29 »
Holy resurrection. Tämän säikeen ikä ei vedä vertoja tämän projektin iälle. Sattuisiko noita ohjeita olemaan sähköisessä muodossa vielä jollain tallessa? (EDIT: kun oikein otin silmän käteen, niin löytyhän tästä triidistä urlikin näihin ohjeisiin....)

Sivuja: [1]