Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kimmo S

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Myydään Asson B74.1 rakentamattomana paketissa. Rakentaminen aloitettu sen verran, että ponttoonit on ruuvattu pohjalevyyn kiinni.

hp. 300e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen

2
Myydään RC-autoja / M: Team Associated B3.2e
« : 13.04.24 - klo: 13.06 »
Myydään lähes uusi Asson sähkö M8-krossari. Ostettu pojalle lavankoo, mutta syksy pääsi yllättämään ja auto jäi kaappiin odottamaan uutta rataa. Nyt kun on rata, tarvitaan autolle uusi kuski. Käytännössä siis uuden veroinen, ajettu vain pari kertaa.

TEAM ASSOCIATED RC8B3.2E ELECTRIC TEAM KIT
https://hobbyfactory.fi/p40946/team-associated-rc8b3-2e-electric-team-kit

Servo: SAVÖX SC-1256TG DIGITAL SERVO 20KG / 0.1
https://hobbyfactory.fi/p38411/sav%C3%B6x-sc-1256tg-digital-servo-20kg-0-15s

Nopari+moottori: HOBBYWING XERUN XR8-SCT COMBO - 1900KV
https://hobbyfactory.fi/p57113/hobbywing-xerun-xr8-sct-combo-1900kv-38020415

HUOM! Autosta on otettu takadiffin ulostulot toiseen autoon. Vara-osa-autoista löytyy ulostulot, jos ei halua ostaa uusia kaupasta. Hinnasta otettu pois 50e tämän vuoksi.

hp.400e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen

Huom. myös ratti myynnissä: https://rc10.fi/index.php?topic=113201.0
Huom. paljon varaosia myynnissä: https://rc10.fi/index.php?topic=113204.0

4S lipokin löytyy


3
Myydään RC-autoja / M: Team Assosicated B3.2 polttis
« : 13.04.24 - klo: 13.05 »
RCB3.2 polttis huollon kautta ajoon. Toimi loistavasti lavangossa LCG-palikoilla.

RCB3.x polttis varaosiksi

Läjä RCB3.2 -vara- ja viritysosia.

Nostoja varaosista:

Uudehkot sarjat CVA ja tavallisia vetareita
Uusi kardaani
Uudehkot etu- ja takakardaanit
uusi Diffiboxi
uudehkot taka arm holderit LCG + tavallinen
uusia hingepinnejä + iskarin varsia
etu- ja takavakaaja sarjat
paljon uusia tukivarsipillereitä

ja paljon muuta.

hp. 250e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen

4
Paljon vara- ja viritysosia RCB3.2 polttikselle - suurin osa sopii myös sähkökrossariin.

RCB3.2 polttis vaikka suoraan huollon kautta ajoon. Toimi loistavasti lavangossa LCG-palikoilla.
RCB3.x polttis varaosiksi

Nostoja varaosista:

Uudehkot sarjat CVA ja tavallisia vetareita
Uusi kardaani
Uudehkot etu- ja takakardaanit
uusi Diffiboxi
uudehkot taka arm holderit LCG + tavallinen
uusia hingepinnejä + iskarin varsia
etu- ja takavakaaja sarjat
paljon uusia tukivarsipillereitä

ja paljon muuta.

hp. 250e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen

5
Myydään RC-autoja / M: Team Associated B3.2e
« : 13.04.24 - klo: 12.54 »
Myydään lähes uusi Asson sähkö M8-krossari. Ostettu pojalle lavankoo, mutta syksy pääsi yllättämään ja auto jäi kaappiin odottamaan uutta rataa. Nyt kun on rata, tarvitaan autolle uusi kuski. Käytännössä siis uuden veroinen, ajettu vain pari kertaa.

TEAM ASSOCIATED RC8B3.2E ELECTRIC TEAM KIT
https://hobbyfactory.fi/p40946/team-associated-rc8b3-2e-electric-team-kit

Servo: SAVÖX SC-1256TG DIGITAL SERVO 20KG / 0.1
https://hobbyfactory.fi/p38411/sav%C3%B6x-sc-1256tg-digital-servo-20kg-0-15s

Nopari+moottori: HOBBYWING XERUN XR8-SCT COMBO - 1900KV
https://hobbyfactory.fi/p57113/hobbywing-xerun-xr8-sct-combo-1900kv-38020415

hp.450e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen

Huom. myös ratti myynnissä: https://rc10.fi/index.php?topic=113201.0
Huom. paljon varaosia myynnissä: https://rc10.fi/index.php?topic=113204.0

4S lipokin löytyy


6
Myydään RC-tarvikkeita / M: Sanwa mt-44 + lipo
« : 13.04.24 - klo: 12.52 »
Myydään uuden veroinen kisaratti Sanwa mt-44 + lipo ILMAN 482 vastaria
https://hobbyfactory.fi/p42322/sanwa-mt-44-2-4-ghz-radio-rx-482-vastaanotin-101a32171a
SANWA MT-44 2.4 GHZ RADIO (huom. ilman vastaria)

https://hobbyfactory.fi/p43464/intellect-ip-854558-1s-mt-44-tx-battery
INTELLECT IP-854558-1S MT-44 TX BATTERY

hp. 150e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen


7
Myydään uuden veroinen kisaratti Sanwa mt-44 + 482 vastari + lipo
https://hobbyfactory.fi/p42322/sanwa-mt-44-2-4-ghz-radio-rx-482-vastaanotin-101a32171a
SANWA MT-44 2.4 GHZ RADIO + RX-482 VASTAANOTIN

https://hobbyfactory.fi/p43464/intellect-ip-854558-1s-mt-44-tx-battery
INTELLECT IP-854558-1S MT-44 TX BATTERY

hp. 190e

Sijaitsee Länsi-Vantaalla, kulkeutuu Pitskuun tai Niittykumpuun
044 712 69 68 / Kimmo Sukanen


8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 07.04.24 - klo: 12.51 »
Tilanne tänään. Rata 6 - Krossi 0


9
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2024 M8 fiilikset
« : 03.04.24 - klo: 10.39 »
Heh, joo ketjuun sopii kaikki spekulaatiot M8/M8e/Monsteri tai mikä tahansa mikä liikkuu 8-renkailla. Kaikki jubina ja spekulaatio plussaa, että ihmiset löytää ulkoradoille ajamaan.

Maxin kyselystä bongasin vähintäänkin viitteellisen kisakalenterin. Muualta ei tuota ole vielä osunut silmiin:
25.5. Hyvinkää (Hyvinkään Urheiluautoilijat)
15.6. Turku (Turun Urheiluautoilijat)
29.6. Vaasa (Vaasan Urheiluautoilijat)
13.7. Nokia (Pirkanmaan RC-Autoilijat)
17.8. Helsinki (Fullspeed RC)

10
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2024 M8 fiilikset
« : 31.03.24 - klo: 20.26 »
Epäsuorasti sen verran, että jos autoja menee kaupaksi, niin sitten niitä on saldoillakin. Kasi on sen verran kuluttavaa, että autoja menee 1-2 per kausi jos treenaa enemmän.

Toinen huolenaihe on Winter Jumpsin tuloslistat, aika moni tuttu nimi puuttuu listoilta, jotka on kesällä ajanut kasia.

Toivotaan parasta. Kohtahan tilanne realisoituu, kun kerho saa radan auki.


11
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2024 M8 fiilikset
« : 31.03.24 - klo: 11.48 »
Itseä vähän huolestuttaa tuleva kausi, kun kaudesta on ollut aika vähän hälinää ja kaupoissakin on aika vähän autoja saldoilla.

12
Kilpailijoiden kanava / 2024 M8 fiilikset
« : 27.03.24 - klo: 08.50 »
Mitkäs fiilikset meillä on 2024 M8:sta? Ketkä kaikki mukana kisaamassa? Tattiksellekin pääsisi pian ajamaan, jos kolataan lumia vähän vex sulamisen vauhdittamiseksi. Sana vapaa. Hypettäkää kukin tavallanne tulevaa kautta!

13
Kustannus pelin hankkimisesta on luokkaa rengassarja ja 100-varmaan tulee halvemmaksi treenata tuolla edes pari kuukautta vs. oikeasti ajamalla. Ajansäästö myös käsittämätön, kun ei tarvitse mekata eikä matkustaa.

Tuntuma on erilainen, mutta etenkin stokki corri on oikein hyvä treeniväline. Joitain outouksiakin on, mutta pohjimmiltaan oikein toimiva simulaatio.

Vinkujia löytyy vaikka kuinka paljon, että ei vastaa todellisuutta. Ei turistiautokaan ole samanlainen kuin krossiauto, mutta tuskin ketään kiistää sitä, että turistiautolla treenamisesta ei olisi hyötyä krossiin - tai toisinpäin. Historian saatossa ja nykyäänkin monta ulkomaalaista oikeasti kovaa kuskia on käynyt peliä hinkkaamassa. Tuskin kävisivät, jos siitä ei olisi hyötyä.

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 19.01.24 - klo: 11.19 »
Se on alkaa muuten kevät olemaan jo ovella, ja hyvä hetki alkaa rassaamaan autoja ajokuntoon. Osallistukaa kerhon Facebook-ryhmässä keskusteluun, että miten saadaan Tattarinsuolle lisää kuskeja. Osallistukaa ainakin äänestykseen, että porukat näkee, että olette tulossa ajamaan kesällä.

15
Ensimmäisessä viestissä on hieman ylimalkaisesti, että perjantaina vapaat ohjatut harjoitukset. Harjoitteluaika varmaankin rajattu virallisen kutsun mukaisesti kello 16-20?

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 06.07.23 - klo: 19.45 »
Tattiksen viimeistely nyt perjantaina ja lauantaina. Tekemistä on paljon vielä jäljellä ja nyt todellakin kaikki mukaan. Voitteko hieman laittaa tietoa, että monelta pääsette tulemaan, niin pystyy suunnuttelemaan tekemisiä ennakkoon:
https://whenavailable.com/event/zNfVU2s68EeKGop26

Jerzzi, just näin. Tilanne ei ole katastrofaalinen, mutta kyllähän kokonaisuutena Fullspeedin toiminta on tällä hetkellä aivan katastrofin partaalla ja asioihin on tultava muutos tai koko kerho lässähtää. Potentiaalia lajissa edelleen on, omalla tavallaan enemmän kuin koskaan, mutta kyllä kerhon päätöksen teossa ja fiilisten kanssa eletään tällä hetkellä kultaisissa 2000-luvun alun pilvilinnoissa.

Vahva usko siihen, että saadaan hyvä, nopea ja kiva ajettava rata kisoihin. Pinta ei ole ihan lavangon kuuluisaa sileää vauvan pyllyä, mutta pitäisi olla aika hyvä. Radan pohja on niin märkä, että siihen ei saa kestävää pintaa jyrättyä. Maa joustaa vielä liikaa, mutta toivottavasti pinta ei ihan pahasti räjähdä kisapäivän aikana liian pahasti.

Homman ydin onkin nyt siinä, että saadaan tarpeeksi porukkaa paikalle, että pystytään mm. turffittamaan pahiten kuluvat kohdat.

Hyvää kuvaa radasta ei ole nyt jakoon, mutta tästä saa suuntaa antavan kuvan. Koko rata on jyrätty, ajolinja vähän raffia ja osa välialueista kosteaa muhjua, kuten kuvan oikeassa laidassa. Nyt vaan viimeistelyt ja hyvät kisat saadaan aikaiseksi.


17
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 04.07.23 - klo: 21.11 »
Jotta saadaan rata kuntoon kisoihin, nyt todella tarvitaan porukkaa talkoilemaan. Suoraan sanoen talkooinnostus on ollut hyvin flegmaattista - ja suuri kiitos sille harvalukuiselle joukolle, joka on paikalle tullut.

Tällä viikolla joka päivä radalla on porukkaa talkoilemassa todennäköisesti aamusta iltaan, jos ei nyt älyttömästi sada. Tässä nopeasti kyhätty lista keskeneräisistä asioista ja varmaan listalta puuttuu vaikka mitä.

https://docs.google.com/document/d/1Gg9rsQ-4JwIEP7DKeenP0ZfSM8TSGP1A9aLWGazcG1k/edit?usp=sharing

Liittykää talkoo whatsApp-ryhmään, viestittäkää tai tulkaa radalle omatoimisesti.

18
Ihan vain mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa laakereiden indeksointi? En ole aiemmin tässä yhteydessä kuullut termiä käytettävän.

19
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 20.06.23 - klo: 14.23 »
Ei kai nopeuksia olisi tarpeen jatkuvasti mitata? Katsastuksessa katottaisiin kertaluonteisesti, että nopeus ei ylity täysiä ajaessa, sitten teippi dualrate-potikan päälle.

Lasten kisoihin tätä tehtiin ja yllättävän työlästä oli. Itseasiassa näppärin tapa laittaa autot kulkemaan samaa vauhtia oli kiihdyttää tietyltä viivalta hyppyriin ja katsoa, että autot hyppää yhtä pitkälle.


Stokkiluokkaa on ajettu ennenkin ja nyt aloitetaan taas, aika näyttää onko se oikeasti ratkaisu aloittelijakatoon.

Tärkeä olisi koordinoida tämä kaikkien seurojen ja edes kunkin seuran sisällä, että on selvä kaava miten harrastajien odotetaan siirtyvän eteenpäin seuran sisällä.

Näin harrastajat saataisiin ohjattua samoihin sarjoihin, kisojen järjestäminen tehostuisi ja kisoissa olisi suhteessa enemmän porukkaa, kun ihmiset kerääntyisivät samoihin luokkiin.

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 19.06.23 - klo: 11.48 »
SC kuoli kun mukaan tuli sääntö nillittäjät ja yksityyppi ihmiset, hauskuus ja vapaus katosi. ;)

Ei ihan perätön väite tämäkään :)

Juuri tämän takia pätöksen teko lajissa pitäisi olla jähmeämpää. Pitäisi olla oikeasti toimiva keskusjärjestö, minkä faktapohjaisen päätöksenteon läpi muutokset menisi. JA päätöksiä tekevä ryhmä pitäisi olla ennemminkin 10 henkilöä, eikä vain yksi.

Säännöt toki pitää olla ja niistä pitää pitää tarkasti kiinni, koska tällöin kisaaminen on kaikista reiluinta kaikille. En nyt tiedä/muista tarkkaan mihin viittasit, mutta sellainen mutu on, että väite tosiaan pitää paikkansa. :)

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 18.06.23 - klo: 19.56 »
Tämä ei välttämättä ratkaise sitä isompaa kuvaa (epäilen, että pitäis olla vieläkin alemmat vauhdit ja kustannukset), mutta jos nyt alkuun kokeilen ite ja koetan edes joihinkin kisoihin päästä.

Kannattaa kokeilla Rekka-sarjaa. Aivan loistavaa pipo löysällä kisailua, mikä oikeasti kehittää ja on hauskaa. Super yksinkertaista ja tasaväkistä kisaamista. Viime kaudella oli jo sen verran kuskeja, että kaikille löytyi joku kilpakumppani.

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 18.06.23 - klo: 19.54 »
Monimutkaisuus on subjektiivinen käsite. Mun mielestäni suurin sallittu kattonopeus ei ole ollenkaan monimutkaista määritellä ja valvoa.

Sinänsä stanuun määrätty lankamäärä määrittää epäsuorasti aika hyvin kattonopeuden, hirveän isoa pinionia ei kannata laittaa kun sitten häviää kiihdytyksissä.

Fullspeedillä on suht kallis tutka autojen nopeuksien tutkaamiseen, mutta siinä tulee hieman haasteeksi se, että tutkattava kohde on aika pieni ja äkkiä monta autoa samaan aikaan keilassa ja keilaus suuntakin pitäisi olla ilmeisesti melko kohtisuoraan kulkusuuntaan nähden. Vähän huonosti tuolla kalliilla tutkallakaan on käsittääkseni saatu mitattua autojen nopeuksia.


Jos ratkaisu olisi keksitty, meillä olisi enemmän kisaajia. Mutta kun ei ole, ja sehän tän koko keskustelun pointti on: miten saadaan uutta verta lajin pariin?

Ongelmaa kuvaa mun mielestäni hyvin, että puhut siitä mitä RC-ympyröiden sisällä pitäisi tajuta. Se mitä nykyiset kisaajat pitää hyvänä juttuna ja mitä he ovat tajunneet, on kuvaus nykytilanteesta. Fokuksen pitäisi olla siinä, miten porukkaa saadaan ympyröiden ulkopuolelta mukaan ja mitä luokkia ajetaan tulevaisuudessa.

Pitäisi tosiaan keksiä mikä RC:ssä on rikki, että mikä siinä pitäisi korjata. En nyt suoraan sanoen osaa sanoa yhtään yksittäistä syytä mitä nyky krossi-formaateissa on massiivisesti vialla, jotta ihmiset eivät tulisi kisaamaan.

Yksi selvä ongelma on se, että kaikki haluaa aloittaa kilpaa-ajamisen mod-luokasta ja sitten menee hermo kun se on liian vaikeaa ja autot hajoaa.

Stokki-luokka nimenomaan ratkaisi tämän.

Tämän lisäksi myös Euro Touring rekka on aivan loistava luokka uusille ja meille hitaille vanhuksille. Hyvää kilvanajoa matalalla kynnyksellä.

Perjantaitreeni on yksi älyttömyys, joka a) nostaa kustaunnuksia, kun treeneihin on pakko tulla b) ihmisten työvuoroista riippuen kaikki ei niihin pääse -> reilumpaa olisi, kun rata olisi kaikille kisapäivänä uusi. (järjestävät seurat saa samat rahat vähemmällä työllä, kun nostavat kisojen hinnan korkeammaksi)

Noin muuten syyttäisin lajin ahdingosta tempoilua eri suuntiin, heikkoa keskusjärjestöä, joka koordinoisi toimintaa seurojen välillä. Seuroissa markkinointi ja aloittelijatoiminta on ihan olematonta. Muiden lajien pyörittäminen on noussut ihan eri tasolle ja kilpailu uusista harrastajista on kovaa. Jos vain hiljaa touhutaan piilossa jossain teollisuus hallissa, niin hyvin harva sinne löytää sattumalta.


kanssakisaajat ajaa kaksi kierrosta siinä ajassa missä itse ajaa yhden.  ... värkit kulkee silti liian kovaa ja tuntuu että on vain nopeampien tiellä.

Jos kisoissa olisi 150 osanottajaa, niin kullekin löytyy omantasoinen kilpakumppani. Tämä on juuri sitä parhautta, kun ajetaan vain muutamaa luokkaa missä on monta osanottajaa.

En tietenkään voi varmaksi sanoa, mutta luullakseni tilausta olisi nimenomaan semmosille Bandit-, Slash-, tai Grasshopper-luokille jotka on selvästi laimeampia kuin millä S2-10-luokkaa ajetaan kilpaa.

Tutkimme Fullspeedissä, josko RTR-luokka olisi hyvä, mutta siinä törmäsi siihen, että RTR-autot vain on täyttä roskaa kilvanajossa. Ne sopii hyvin ensikosketukseksi, mutta kyllä mahdollisimman nopeasti kannattaa siirtyä stanu-krossiin. (Tai correihin. Associatedin RTR corri olisi aivan pätevä SC-2-luokkaan)

Jatkuvalla pidon jahtaamisella korrit tapettiin ensin EOS:illa ja sitten lopullisesti Turffilla.

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 17.06.23 - klo: 21.24 »
Sunnuntaina 18.6. Ainakin 13-16 porukkaa talkoilemassa Tattiksella.

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 16.06.23 - klo: 16.28 »
Neljästä maastosarjan kisasta kolme ajetaan turffilla. :wink:

Totta - vähän omista lähtökohdista tuo huomio - eniten 8-krossia. Lavangon ulkoturffi oli kyllä paljon parempi kuin sisäturffi, kun oli pölyä, hiekkaa, epätasaisuutta ja kosteutta tms.

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 16.06.23 - klo: 16.15 »
..., jos kynnystä kisaamiseen halutaan laskea.
...
Semmonen ajatus tossa tuli mieleeni, että voisko ihan kylmästi vaan suurin sallittu huippunopeus ja/tai alin sallittu kierrosaika (ns. bracket racing -ajatuksella) olla jossain nyyppäluokassa toteuttamiskelpoinen keino laskea kynnystä ja mahdollistaa tasaväkisempi kisaaminen kirjavalla kalustolla?

Suoraan sanoen liian monimutkaista. Tähän on jo keksitty ratkaisu vuosia sitten. Stanutuuppi-luokka löysällä pipolla, missä ajetaan tietyllä moottorilla + mahdollisuus osallistua esim. rtr-assolla ilman muutoksia.

Jos joku pärjää liian hyvin luokassa viriosilla, niin sitten muiden pitää ajaa kovempaa ja voittaa taidolla. Ehkä jokin sääntö joka pakottaa jossain vaiheessa siirtymään viriluokkaan, mutta toisaalta miksi.

Yleisesti todettuna RC-ympyröissä pitäisi vain ymmärtää se, että jokainen ei voi olla voittaja. Minusta on hienoa testata 100 kuskin joukossa mihin omat taidot riittää just nyt (vs. 10 kpl 10 kuskin luokkaa missä jokainen pääsee a-finaaliin)

Short course -luokka oli myös aivan mahtava ponnahduslauta harrastukseen.

26
Lavangon muistoa kunnioittaen, voisitko ystävällisesti osallistua jatkamaan Fullspeedin kasi-perinnettä osallistumalla Tattarinsuon radan talkoisiin. Apu on nyt todella tarpeen, jotta olisi pienikin mahdollisuus saada rata valmiiksi kisoihin mennessä.

27
Lavangon muistoa kunnioittaen, voisitko ystävällisesti osallistua jatkamaan Fullspeedin kasi-perinnettä osallistumalla Tattarinsuon radan talkoisiin. Apu on nyt todella tarpeen, jotta olisi pienikin mahdollisuus saada rata valmiiksi kisoihin mennessä.

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 15.06.23 - klo: 13.21 »
Eilen käytiin taas hieman haravoimassa kiviä ja näin rivikerholaisen roolissa voin todeta, että radalla ei ajeta SM-osakilpailua kolmen viikon päästä, ellei hyväksytä sitä, että radan pinta on käsittelemätön, autot tankataan maapohjaisella pitillä starttiboxin päältä ja rata on maalattu maahan sprayllä.

Ihan oikeasti. En pelleile tai liioittele nyt just tasan yhtään. Porukan pitää nyt ihan aikuisten oikeasti kaivaa motivaatio tehdä asioita, jos halutaan jotain riittävän hyvää kasaan.

Radalla on helposti 50 henkilötyöpäivää välttämätöntä työtä tekemättä, jotta rata ja alue saadaan välttävään kuntoon kisoja varten. 50 henkilötyöpäivää on siis 7.5 tuntia x 50 = noin 125 kolmen tunnin "talkoovuoroa" - joka on jo pitkä aika tehdä aktiivisesti hommia.

Nyt radalla on käynyt hommissa noin 10-20 "talkoovuoroa" viikossa ja kisoihin on 3 viikkoa. Nyt vielä ensi viikonloppuna on salon kisat, sitten juhannus, ja viimeisellä viikolla tekijät huoltaa omia autojaan, joten tässä on oikeasti vajaa 2 viikkoa aikaa tehdä hommia. Tästä laskien radan töistä tullaan tekemään ennen kisoja hyvässäkään tapauksessa vain kolmasosa tarvittavasta, ellei ihmiset oikeasti aktivoidu.

Olkaa hyvä ja ilmoittakaa tässä tai suoraan Juusolle milloin osallistutte talkoisiin. Nyt kaivataan apuja vanhoilta harrastajilta ja etenkin nykyisiltä. Se että kehtaa tulla valmiille radalle ajamaan osallistumatta rakennustöihin tälläisessä tilanteessa, on pakko vihlaista sielussa tai sitten vain on kiero jätkä.

JA kaikki uudet ja vanhat ovat lämpimästi tervetulleita ajamaan, vaikka ei olisi käynyt talkoissa. Aina on esteitä ja kiireitä, sen ymmärtää kaikki. MUTTA, kaikilla 200 jäsenellä ei voi olla kahta kuukautta putkeen tiskivuoro kotona joka ilta.

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 08.05.23 - klo: 21.12 »
"Ketä tahansa" pärjää takavetokrossarilla betonilla, kun
* rata on huollettu oikein. Pölyt imuroidaan pois ja pidotus tehdään maltilla. Näin rata on tasaisen liukas ja linjalta poistuminen ei rankaise niin pahasti.
* Kone on mieto, mutta täysin riittävä, esim. 13.5
* Autossa on jokin perus betonisetuppi ja todennäköisesti pakettisetuppikin ihan ok
* Renkaat ovat OIKEAT ja ajetaan säntillisesti vuoronperään kahta takarengasparia yhtä eturengasparia kohden. Rengasbalanssilla on aivan järjetön vaikutus. Jos takarenkaat ja eturenkaat eivät ole samaa paria, niin joko auto ei käänny tai sitten sutii ympyrää.

Takavedossa on vähemmän huollettavaa, nelkulla voi vetää vähän enemmän lintassa ja pitää hauskaa.

Olisi huippua jos pk-seudulta vihdoin löytyisi taas kilpa-ajajia betonille, niin voitaisiin laittaa toinen halli Hakkilan rinnalle, jos Fullspeed ei tule järkiinsä. Ehkä ulkokrossikauden jälkeen taas löytyy innokkaita kilpakuskeja, jotka haluavat treenata talvellakin. Betoni kuitenkin vastaa kaikista parhaiten ulkokrossirataa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7