Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - M1k4

Sivuja: [1] 2 3
1
Radiolaitteet / Ongelma ratkaistu!
« : 16.11.18 - klo: 19.56 »
Ongelma ratkaistu.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 10.10.18 - klo: 17.37 »
Jotain pientä DBXL:llä  https://www.youtube.com/watch?v=0XYcKJRKfFs

3
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 23.09.18 - klo: 20.20 »
Kävimpä tuota DBXL:ää ulkoiluttamassa ja huonostihan siinä kävi... https://www.youtube.com/watch?v=bIiqkWZU-oA

4
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.09.18 - klo: 17.23 »
Tuommoseen törmäsin fasessa

5
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 27.08.18 - klo: 18.44 »
Kupit on kyllä aika pehmeetä tavaraa :shocked: noihin tappeihin nähden jotka ei näy kuluneen nimeksikään. Kupit kun on tuossa kunnossa on vaara että alkaa katkoo vetareita niin ku omassa kingiksessä kävi, juttua tuolla jossain ylempänä.

6
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 26.08.18 - klo: 08.28 »
Suurin syy kuppien kulumiseen on pöly ja hiekka mikä sinne pääsee. Kannattaa laittaa kumit niiden suojiks, kestää kupit paaaljon pidempään. Omalla DBX:llä ajettu reilut 30h montulla pyöriny eikä mitään hälyttävää oo näkyvissä kunhan muistaa välillä katella että suojakumit on ehjät ja rasvat pysyny sisällä.

7
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 04.05.18 - klo: 16.04 »
Alukuori tuli ja asennettu paikalleen, tosin tuo viimeks laitettu muovikuori ja laakerit oli vielä virheettömät. Samalla tuli laitettua isompi tankki(8.7dl) entisen(7.4dl) tilalle. Syy ei ollu koon suurentaminen vaan pinionin hankaaminen tankkiin, koska pinioni on pykälää isompi ja tuo pohjalevy on aikaslailla melto. Rungon tukemisesta löytyy pätkä tuolta https://www.youtube.com/watch?v=ACKsgNr7o8U . Autolla ajettu 19h ja akselien tapit ja diffien kupit on kuin uudet. Pari vetarin suojakumia on menny, että siinäpä tärkeimmät.

8
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 03.05.18 - klo: 20.01 »
edit: Asia tuosta jousesta jäi vähän vaivaamaan, että miten tuo jous pystyy kampeemaan tuota läppäakselia niin paljon vaikka toisessa päässä on vastassa varmistinrengas(luntattu IKH:n sivuilta), joten purin tuon läpän ja läppäakselin uudestaan kaasarista pois. Tutkimuksen tulos on seuraava. Kaasarin kasannu tunari on ottanu ns. löysät pois tahallaa/vahingossa väärään suuntaan. Koska tuo läpän reikä ei ole ihan timmi tuon ruuvin suhteen niin siihen jää pieni välys jonka tämä kaasarin kasaaja on minimoinu työntämällä akselia jousen puolelta tai pitäny vaan peukalolla kiinni jolloin välys siirtyi varmistinrenkaan ja laakerin väliin, mutta silloin tuo jous vetää sitä välystä pois ja läppä hankaa kaasarin toiseen reunaan kuluen soikeaksi. Laitoin osat takasin jousen kera ja kirin läpän painaen akselia varmistinrenkaan puolelta laakeria vasten. Tätä jatkokertomusta ei voinu liittää tuonne edelliseen tilan puutteen vuoksi.

9
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 03.05.18 - klo: 11.01 »
Kuulalaakeri Walbroon piti vaihtaa uus kaasuläppä koska entinen oli kulunu toispuoleiseks ja syyhän on tuossa kaasun palautusjousessa joka ponnistaa tuota läppäakselia ja läppää ulospäin mikä taas aiheuttaa läpän kuluessa aika reilun kaasuakseli päittäis välyksen. Oli hankala säätää tyhjäkäynti kun läppä asettu palautuessaan miten sattu ja liikkeelle lähtiessä moottori sammuili. Tässä rc-auto käytössä kaasari toimineen ilman tuota joustakin, koska kaasulinkissä on oma jousi joka palauttaa kaasun nollille. Heitinpä jousen taka vasemmalle ja leikkasin letkusta suunnilleen saman paksuisen palan korvaamaan jousen, että ei olis kaasuakselin päittäisvälystä liikaa. Vaihoin samalla läppäakselin mikä nyt ei olis ollu ihan pakolllista, koska entisessäkään ei ollu mitään kulumaa, kiitos laakereiden. Läppä viputtanu kaasarissa n.52,5h, muuten moottori on toiminu moitteitta.

10
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 20.04.18 - klo: 22.58 »
Uutta tietoo pukkaa. Autolla ajettu n.16h ja autoon on pitäny vaihtaa kytkikello, koska katkes kellon tappi joka oli omaa tyhmyyttä kun alkuperänen pultti meni avatessa poikki ja vaihoin uuden, mutta liian lyhyen eikä se yltäny hahloa pidemmälle josta kello sitte anto periks ja katkes. Uusi kello asennettu pidemmällä pultilla. Pari kardaanin tappia eteen jarrun puolelle + parit takadiffin kotelot ja laakerit on myös menny. Noihin koteloihin ja laakereihin on pakko palata, koska en ymmärrä tai lähes ymmärrän miks tämä värkki syö näitä ku pupu porkkanaa. Uskosin et syy yhteys on koneessa ja vinohammas rattaissa. Myllyhän(G320) on paaaljon tehokkaampi ku vakio(Dynamite23cc)ja siks toisekseen kun rattaat on vinohampaiset niin takana se työntää pinionia laakeria vasten mikä sitte lämpee ja hajoo, nii ja samalla sitte sulattaa tuon kotelon. Eka kotelo kesti ajaa 9h(oli kylmää) ja toinen kesti tälleen kevät säällä ajaa 5h. Vaihoin uuden kotelon ja säädin päittäisvälyksen vähän suuremmaks ja tunti ajettu yhtäsoittoo ilman ongelmia. Seurataan tilannetta. Tilasin alumiini kotelon taakse josko se auttas ongelmaan, tosin voihan ne laakerit silti pettää, mutta eipähän kotelo mee aina uusiin. PS. Tästä tehokkaampaa konetta ei tähän härveliin kannata haaveilla...riippuen tietysti kukkarosta :wink: Eka kuvassa hajonnu kello ja seuraavissa kahessa kuvassa ensimmäinen hajoominen ja toisissa toinen. Uusimmat pärtsäilyt näkee täältä https://www.youtube.com/watch?v=8e0YNXsVf3Q

11
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 13.04.18 - klo: 15.28 »
Oli aika vaihtaa männänrengas(taas) kun moottorilla oli ajettu n.49h. Mäntään ja sylinteriin oli ilmaantunu ura, muuten sylinteri ja mäntä näytti suht samalta kun 26h vähemmän ajettuna. Renkaan katkos oli 0,7mm. Kampurassa on pien päittäisvälys, mutta ei yhtään pystyvälystä ja kiertokangessakaan ei tuntunu ylimääräistä välystä samoin kuin ei männäntapissakaan. Katellaanpa taas n.25 ajotunnin jälkeen jos ei mitään muuta ilmaannu ennen sitä.

12
Kävin noita laakereita kahtomassa ja onhan ne aika suolasen hintasia, sit jos vielä tulliin jää niin hinta eiku nousee. Kiinan teräksisiä saa 100kpl kahden hybridien hinnalla ja vaikka ei kestäskään kun sen 2-4h ajaa niin mennäänhän niillä kiinalaisilla aika pitkälle. Huonopuoli tietysti on se jatkuva rassaaminen särkyneiden laakereiden merkeissä. Voihan se olla että jossai vaiheessa laakerit vaihtuu noihin hybrideihin. Kiitos vinkistä

13
Ei ollu keraamisesta laakeriks ei :angry: Kesti tasan 2,5h normi kytkimellä talviolosuhteissa :shocked:
Täyttä kuraa, liekkö osuutensa Kiina leimassa. Palataan teräs laakereihin ja jatketaan kesään asti normi kytkimellä.

14
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 11.03.18 - klo: 18.48 »
Zenon muuten hyvin toimineesta koneesta tulppa tuli tiensä päähän 41h ajettuna. Tulppaaan tuli kipinä ja lupas mutta ei lähteny käyntiin vaan kastel aina tulpan. Ei tullu ihan heti mieleen että vika oli tupassa :angry:. joten säätöjä tuli kaasarista käänneltyä puoleen jos toiseen. Tulpan vaihoin niin toisella nykäsyllä käyntiin :grin:

15
Nyt on sitte otettu keraamiset laakerit käyttöön, katotaan miten kestää. Kytkin ei ku toimia porskuttaa, eikä oo menny kun yks kytkinjousi(8000) poikki n.21h aikana.

16
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 01.03.18 - klo: 18.03 »
On on/off

17
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 23.02.18 - klo: 22.52 »
Postipoika toi uudet hilut melko joutuin, mutta nää helkkarin pakkaset häirihtee harrastusta  :undecided:

18
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 23.02.18 - klo: 22.18 »
FlySky3B kesti 4kk ja meni vastarista antennin johto poikki vastarin sisältä :shocked: ja kantavuus jäi max 10m. En voi ihan hirveesti suositella, tosin voihan se olla näitä ns. maanantaikappaleita.

19
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 21.02.18 - klo: 11.09 »
Pinion rattaan vaihoin 21 hampaiseen entisen ollessa 20. Rattas tuli XCMK xcr-1000:sta (sisar malli) jossa se on vakiovälitys. Keskidiffiin piti vaihtaa jäykemmät liemet(150k ennen oli 60k), koska pyrki oikasemaan luisua eturenkaille menevän voiman takia ja ajosta meinas tulla kulmikasta. Renkaiden palloontumiselta ei voi välttyä ainakaan piikkikumeilla ja sattuhan se pien hazardikin kun auto tökkäs penkkaan ja tukivars otti kipeetä. Tässä värkissä on heikommat tukivarret ku KM:ssä johtuen kovemmasta muoviseoksesta, KM:n tukivarsia en saanu yhtään rikki, en talvella enkä kesällä. Autolla ajettu nyt reilut 5h. Tuolta voi katella pyöritystä. https://www.youtube.com/watch?v=_LJk2LVnBqo

20
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 21.02.18 - klo: 10.53 »
Pientä tilanne päivitystä. Ohjaukseen tuli laitettua alu hilppeet muovisten tilalle, koska alkuperäiset on liukulaakeroidut mallit ja nämä on kuulalaakeroidut, aatelin ennakoida tulevia välyksiä. Taka vetareille hiilari suojat ja kardaaneille suojakumit, näissähän on alunperin vetarit jo suojattu, mutta ei kardaaneja. Mootoripukin päivitys alumiiniseen, näppituntumalla ei jousta ihan niin paljo ku alkuperäinen muovinen. Se kauan odotettu piippu sitte saapu kotiin, tosin toisesta paikasta mistä alunperin tilasin. Piippu oli pien pettymys, koska samaisen valmistajan piippu(VRC Big Bore) oli Km x2:ssa ja oli ihan helkkarin hyvä alavääntönsä ansiosta, mutta tässä vääntö oli aika korkealla johtuen(oma kuvitelma) piipun lyhyemmästä mitasta. Pistin uuden putken poikki ja hitsasin 2cm jatkoa joka autto jonkin verran alavääntöön ja onhan auto onneks huomattavasti kevyempi ku Km. Paljon pitempää putkee tuohon ei saa mahtumaan korin kanssa.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 19.02.18 - klo: 20.06 »
DBXL pyörittelyä lisää terävemmillä piikeillä ja VRC Big Bore putkella. https://www.youtube.com/watch?v=_LJk2LVnBqo

22
Bensa-autot / Vs: FG marder ja kokematon omistaja.
« : 04.02.18 - klo: 09.15 »
Jos fase käytössä niin tuonne https://www.facebook.com/groups/935655776564758/ kannatta jalkansa työntää. Sieltä saa neuvoa ja opastusta nimenomaan bensa vehkeisiin.

23
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 03.02.18 - klo: 18.43 »
Tuli tehtyä uudet piikkipyörät, nyt jää jo jäällekkin jäljet :grin:. Renkaina Bajan takaset levitttävillä hexeillä.

24
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 01.02.18 - klo: 09.34 »
No nii jatketaanpa tarinointia. Autolla en oo kerenny ku pari tuntia pyöritellä, mutta sinäkin aikana oon yhen kardaanin tapin saanut hukattua :cry:. Tappi on 4mm(Losi T5 5mm), mutta onneks Losi vitosen vetarien ristikon tappi oli samanpaksuinen ja niitä löyty hyllystä. Ihmettelin aluks, että millä helkkarilla tappi oli kiinni :shocked:, mutta sitte hokasin ku akselia tarpeeks käänsin, niin pidätinruuvihan sieltä löyty. Miksihän tätä ei oo tehty niin ku isoveljessään, että ois laittanu lukituslangan. No uus tappi paikalleen, ruuviin liima ja kiristys. Päälle laitoin vielä kutistesukka pari kerrosta ja nipparin. Eteen tein saman homman jo ennen ku tappi lähti lentoon.

Aiemmin puhuin tilaamastani piipusta ja kaasuservon varresta. No nämähän on vielä jumissa Hollannissa(jo neljättä viikkoa :angry:), eli teinpä sitte oman virityksen hiilikuidusta ja vanhasta aluvarresta. Kaasu servon joutu kääntämään toisinpäin ja jarrujen toiminta vedosta työntöön, eli ihan helkkarin helppo toteuttaa ja jää yks nivel hässäkkä(lue välys)pois :cool: 

Tuolla on piikkipyörien testaus video https://www.youtube.com/watch?v=Cc5V4mQEMoA

Pistin pari kuvaa selventämään edellisiä tarinoita.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 31.01.18 - klo: 17.47 »
Losi DBXL ja piikkipyörillä pyörittelyä. https://www.youtube.com/watch?v=Cc5V4mQEMoA

26
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 20.01.18 - klo: 09.21 »
Lisää kuvia.

27
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 20.01.18 - klo: 09.19 »
Nostetaas vanha topicci ylös. Eli tarinahan alkaa siitä kun postipoika kiikutti pari päivää sitte Losi DBXL:n. RC Foxilta tilasin, oli tarjouksessa 999€ kuluineen. Ens töikseen diffiöljyt syyniin onko ja miten paljon. Kaikki diffit oli täytetty niin ku pitää. Eteen ja keskelle laitoin 60000 rasvat ja takana annoin olla alkuperäisen 30000. Diffien laitossa tapahtu pieni hazardi, meni etu diffi nurinpäin :shocked:, enkä huomannu sitä ku vasta ruuviajolla, eli kun autolla pyrit lähtemään liikkeelle niin etuset pyöri taaksepäin ja takaset eteenpäin (sais muuten aika näppärästi taaksepäin kovaa kulkevan laitteen), mutta onneks on erittäin helppo ottaa diffipaketti kotelostaan ja laittaa takas. Moottoriks tuli hyväksi todettu Zenoah g320rc ja lisäks tilasin pari optioo. Putkeks VRC silence pipe:n, kaasu-/jarruservon aluvarsi (jää tuo ihme linkku systeemi pois), alumiininen kytkikellon kannake ja tilauksessa on myös samasta materiaalista oleva moottoripukki taakse. Servoiks tuli kaasu/jarru Savöxin SW-0241MG ja ohjaus Hitec D845WP. Vastari on roiskevesitiivis Sanwa, kun tuolle vedelle oon vähän arka. Onhan tämä vähän köykäsemmin tehty ku tuo isoveli 5ive. Pohjalevy on sentin kapeampi ja seitsemän senttiä lyhyempi ja onhan vahvuudestaki milli nipistetty. Painoero kalavaalla mitattuna on n.5,5kg DBXL:n hyväks. 5ive paino ajokunnossa 19kg ja DBXL 13,5kg. Mittauksissa autoissa oli samat servot ja vastari. Ohjauksen kuulalaakerit on vaihdettu liukulaakereiks, mutta laakereita ei ole ku kolmea eri sorttia, kun taasen 5ivessä niitä on kuusi. Iskarit on saman paksuiset kuin veljessään, mutta lyhyemmät. 5iven etuset on suunnille yhtä pitkät ku DBXL:n takaset. Vetarit ja niiden tapit on ohuemmat ja samaten diffien ulostulot pienemmät.  Pyörän ulommat laakerit ovat yhtä isot, mutta sisempi laakeri on 5ivessä  huomattavasti suurempi. Mitkään muut laakerit ei sitten keskenää sovikkaan kuin nuo ulommat pyöränlaakerit. Alatukivarsien tapit on yhtä paksut, mutta jotenki tuntuu että DBXL:n muovi ei oo yhtä joustavaa ku 5iven, saa nähdä miten kestää käyttöä. Ilmanputsari siirtyy koneen etupuolelle kunhan kiinan poika saa semmosen toimitettua, on muuten aika suolesta laittaa tuo kori paikoilleen :angry:...ja ennen kaikkee pelkään tuota laittoo tuolla pakkasessa. Tämän korin kiinnityksen suunnittelija ois pitäny taluttaa muuria vasten ja ampua :evil:.
Ilmottelen tänne kun taas jotain ilmaantuu, niin hyvää kuin pahaakin.

28
Zenoah g320rc on perus varma kone ja siihe vielä sopiva putki niin avot. Just pääsin testaamaan 30cc kiina konetta piikkikumeilla, ei jaksanu rinkiä pyörittää, oli liian pitävät kumit :shocked:, mutta zenolla voi vielä kaasulla leikkiä samoilla renkailla :cool:. Ainaki itellen moinen kone riittäny ja saa tälläki motilla auton kappaleiks :embarrassed:

30
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 17.12.17 - klo: 09.11 »
Miettinyt tota Rovan Losia (5ive kopio) talviajoon, kun ei noi sähköpelit oikein tykkää talvesta.
Uuden  saisi 1000 eurolla (Rovan NL) , kesän tullen sitten brushless- kitti kiinni, olisiko mitään järkeä ?

Meinasit kiinakopion ostaa  :grin:

Niinpä, kun tossa lukenut noita kokemuksia, niin ei siitä nyt kovin negatiivistä ole löytynyt, ja kyllä se n. 500 euron hintaero aitoon Losiin pistää miettimään ja kun kopion saa vielä "paremmalla" varustuksella ?
Ja kun tulee "piha-ajeluun", niin , enpä tiedä ?
Onko sulla itsellä kokemusta, ja missä todellisuudessa tämä aito Losi tehdään tai missä osat tehty ?
 Who knows ?   :wink:

Tuolta "kopio losi" osiosta löytyy niin minun(lähes vuosi takana) kun muittenki näkemyksiä ja tuntemuksi näistä kopioista. Sen kun luet läpi ja mietit tarkkaan millä kombolla kiina kopion tilaat, vaikkakin tulee vain "piha pyöritykseen".

Sivuja: [1] 2 3