Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TimoJ

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Ebay kokemuksia?
« : 14.11.17 - klo: 19.39 »
Niin ja huomio! Englantihan ei sit kai enää kuulu Euroopan Unioniin,että yllätyksiä voi tulla

Kyllä kuuluu. Se tuntuu olevan pitkä eroprosessi. Eikä tavaroiden tullaus välttämättä tuonkaan jälkeen muutu, sitä ei tiedä millaisia kaupan ehtoja ne neuvottelee.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Ebay kokemuksia?
« : 11.11.17 - klo: 21.08 »
Eli nyt sitten ongelma, tulliselvitys vaatii saapumistunnuksen, mutta kun posti ei ole toimittanut sitä, niin ei sitä tulliselvitystä pysty tekemään..eli ei kait seurantakoodi  ole saapumistunnus ?

Jos sille on Postin systeemissä toimiva seurantakoodi, niin sillä voi tullata. RC osat löytyy valmiilta listalta, ei tarvitse etsiä taric-koodeja...

4
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.07.17 - klo: 14.26 »
Ei Summitista kannata rakentaa mitään kovin rajua basheria. Ei se sitä kestä eikä sovellu esim. hyppyihin. Vähän kun innostuu ajamaan, niin aina joku paikka on rikki ja rahaa palaa korjauksiin.

Minullakin siinä on 2200kv Hobbywing sensored moottori, Mamba Monster X, 32kg tuplaservot ja niille oma BEC, LEM-diffit ja vaikka mitä. 4S lipoillakin saa jo tarpeeksi tuhoa, en ole siihen 6S tarvinnut. Varaosia on laatikollinen...

Kun taas X-Maxx 8s ei varaosia juuri ole tarvinnut, hyppii ihan eri tavalla kuin Summit ja menee melkein minne vain.


5
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 13.07.17 - klo: 08.22 »
Kerhoalennuksella RCM:stä vieläkin halvemmalla

Mutta kerhon jäsenyys maksanee jotain?

6
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 09.06.17 - klo: 16.18 »
Kärkkäinen näköjään myy halvemmalla (499€) kuin muut, eikö hintakartelli sidokaan sitä?

7
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 23.03.17 - klo: 14.43 »
X-Maxx on toiminut hyvin tuon MAX6-säätimen kanssa. Pakin kytkeytyminen voisi olla vähän loogisemminkin tehty, mutta on tuolla pärjännyt.

Valot tuli tuohon viritettyä, eteen neljä ja taakse kaksi LED:iä Axialin valosarjan koteloihin.

Erillisen BEC:in tilasin, voisi testata 6,2-6,4V jännitettä servolle, jos saisi siihen vähän enemmän vauhtia. MAX6:n jännite näyttää olevan 5,7-5,8V eikä sen 7,4V jännitettä uskalla käyttää.  Castlelta oli tullut vesitiivis 12S asti toimiva BEC-malli, niin sen sitten tilasin.

Millaisia 4S-akkuja teillä on käytössä? Minulla on Turnigy Graphene 5.0 45C.

8
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 11.03.17 - klo: 15.35 »
Laitoin vakiovälityksen takaisin ja kyllä ajoaika on sama/parempi kuin VXL-8s säätimelläkin.

Akkujännitteen tarkkailu high-asennossa näyttää akut 3,6v/kenno jännitettä hetki sen jälkeen kun suojaus meni päälle. Intermediate-asennossa näytti 2,95-3,0v arvoja eli liian alas menee sillä. Saisi tuossa olla parempi säätö. Säätöjen puolesta muutenkin aika karvalakkimallihan tuo on esim. Castle MMX:ään verrattuna joka minulla on Summitissa.


9
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 11.03.17 - klo: 13.39 »
Nyt on Max6 asennettu ja testattukin jo. Hyvin toimii, ainakin vielä nyt... Kaasu tuntuu olevan jotenkin hienojakoisempi tuolla ja pystyy myös ajamaan hitaammin kuin VXL-8s:llä. Akut hyytyi aika äkkiä, tosin (melkein) kaikki aikaisemmat kokemukset oli vakiovälityksillä.

Miten olette säätäneet akkujännitteen tarkkailun? Tuo vakioasetus (intermediate) ajaa akut liian tyhjiksi. Ohjekirja on hyödytön, siellä vain höpistään sekavia eikä kerrota jännitteitä. Eikä custom tilaa kai ole. Helikopterin ESC:in ohjeissa ne mainitaan, middle on 3.0v ja high 3.25v, mutta onkohan nuo samat autojen ESC:eissä?


10
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 09.03.17 - klo: 22.50 »
Max6 tänne on jo postissa tulossa, joten sillä mennään, toivottavasti hiukan pitempään kuin tuolla vakiolla...

Eikö Max5 pidä asentaa aika ylös ja viritellä joku alusta sille? Jossain videossa sahattiin runkoa vastaanotinkotelon kohdalta jotta se mahtui vähän alemmaksi, ei siltikään oikealle paikalle. Painopisteeseenhän tuo vaikuttaa, mutta ei sillä tuossa järkäleessä paljon käytännön vaikutusta taida olla.

Tehonlisäys VXL-8s mallissa ei taida olla niin selvä kuin 6s säätimessä.

11
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 09.03.17 - klo: 20.12 »
max5

Miksi tuo eikä max6? Aika monella näyttää X-Maxxissa kuitenkin olevan max6, se mahtuu suoraa entisen paikalle, max5 ei.

12
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 09.03.17 - klo: 18.15 »
Aika äkkiä tuohon X-Maxxiin näköjään tottui: ajelin nyt Summitilla ja se tuntui kovin pieneltä, hitaasti liikkuvalta ja huonosti etenevältä. Vaikka ennen se oli mahtava isokokoinen menijä (kyseessä tuo brushless Summit, vakiohan on täysin erityylinen "menijä").

13
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 09.03.17 - klo: 17.16 »
Kuulostaa yhtä hyvältä kun tuo 6s mallis  :grin:

Ei sentään ole auto vielä palanut... Olen hiukan myös jännittänyt milloin tuo päättää antaa servolle ja vastaanottimelle täydet 8s-jännitteet.

14
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 09.03.17 - klo: 16.55 »
Ja taas tökkäsi: ehdin tänään ajaa ehkä 30 sek. kun meno loppui ja nyt aina kun painaa kaasua, vilkkuu A (overcurrent) punainen led. Hieno laite tuo VXL-8S  :angry:

15
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 08.03.17 - klo: 20.31 »
Ja taas toimii: purin moottorinohjaimen irti ja puhdistin paineilmalla ja lämmitin hiustenkuivaajalla, ei auttanut. Auttoi vasta kun purki kaikki muovit pois (sen alimmankin kehikon jossa tuuletin on kiinni) ja puhalti taas paineilmalla. Ilmeisesti vesi oikosulkee joko tuulettimen liittimen nastat tai sen 8-pinnisen liittimen nastoja. Laitoin molempiin runsaasti silikonirasvaa ennen kasaamista. Tiedä sitten auttoiko pysyvästi vai ei, ainakin äsken toimi ihan hyvin. Samaa vikaa on valittanut muutama muukin Traxxaksen palstalla.
Hobbywing MAX6 tuli silti jo tilattua...


16
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 08.03.17 - klo: 16.21 »
Ja taas tökkäsi: vaihdoin eilen auton mukana tulleen 46-piikkisen rattaan vakion 54-piikkisen tilalle ja vähän testailin. Hyvin kulkee, jo liiankin hyvin... Mutta sitten meno loppui ja nyt palaa lämmöistä varoittava punainen valo moottorinohjaimessa. Eikä se näytä sammuvan vaikka eihän tuo kuuma ole. Täytyy vielä myöhemmin kokeilla. Joten Hobbywing Max6 tilaukseen...?


17
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 05.03.17 - klo: 21.27 »
Traxxas kuitenkin kertoo vastaanotinboksin olevan vesitiivis, joten lisäsuojille ei tuon takia pitäisi olla tarvetta, vaikkakin joku suoja pitäisi muutenkin hankkia. Ilmeisesti tuo johtojen läpivienti ei kuitenkaan oikeasti ole vesitiivis (tuurista ja auton taiwanilaisesta kasaajasta riippuen) ja kun minulla auto oli kuivumassa renkaat ylöspäin, niin ympärillä ollut lumi/vesi menikin siitä johtoja myöten boksin sisälle.

Nyt on kuivatusten lisäksi purettu vastaanotin, pesty piirilevy isopropyylillä ja lakattu suojalakalla ja laitettu butyylinauhaa tuohon läpivientiin. Lisäksi pitänee jatkossa muistaa kuivattaa auto oikeinpäin. Hyvin tuo näyttäisi taas toimivan.

18
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 05.03.17 - klo: 18.11 »
Ja taas ongelmia: ajoin pari kertaa ja välillä auto oli sisällä sulamasssa. Toisella kerralla auto ei enää liikkunut kun olin ajanut jonkin aikaa, sitten taas toimi hetken jne. Epäilin akkujen loppuneen, mutta niissä oli vielä paljon varausta. Aloin nyt tutkimaan ja onneksi muistin kuinka joku kertoi samantyylisestä viasta netissä ja kehoitti tarkistamaan vastaanottimesta lämpöanturin liittimen kosteuden varalta.

Avasin vastaanottimen kotelon ja siellähän oli runsaasti vettä pohjalla, ei siis pelkkää kosteutta. Vesi näyttäisi tulevan läpi tuosta kaapelien läpiviennin tiivisteestä. Täytyy tutkia tarkemmin...


19
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 04.03.17 - klo: 18.01 »
Nyt tuli ajettua, ihan vaan pihassa joka on lähinnä lumista jäätä ja lumihangessa. Ja sitten huomasin, ettei ohjaus käänny juuri lainkaan oikealle, pyörät eivät kääntyneet vaikka käsin käänsi. "Vika" oli onneksi vain servon varren eteen sulanut lumi joka oli jäätynyt paakuksi estäen servon kääntymisen toiseen suuntaan. Ilmeisesti servo lämpiää sen verran, että tuo pääsi tapahtumaan.

Kyllähän tuossa renkaat suurenee, mutta ei kuitenkaan LP-levyn näköisiksi, ehkä niille ei tarvitse tehdä mitään teippauksia ainakaan noilla 8S:n vakiovälityksillä.

20
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 03.03.17 - klo: 17.01 »
Eilen vahvistin koria lasikuitunauhalla ja Shoe Goolla. Ei mitenkään hauskaa hommaa ja haju on paha. Shoe Goossa on nykyään paketissa varoitus syövän aiheuttamisesta, joten en sitä niin huolettomasti käsitellyt kuin joissain nettivideoissa... Tiedä sitten auttaako tuo vai pitäisikö ruuvien kantojen alle silti vielä laittaa isot prikat.

Valot vielä aion asentaa. Traxxaksen sivulla oli kuvia Axialin valoista asennettuna X-Maxxiin, pitää sellaiset yrittää viritellä. Ja kai tuolla joskus voisi jo ajaakin...


21
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 03.03.17 - klo: 16.53 »
Mitä eroa niissä 8s version renkaissa on verrattuna 6s?

Nettijuttujen perusteella renkaan kumiaines on jäykempää/paksumpaa, mutta en ole itse vertaillut. Ihan samaltahan ne näyttää.

22
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 02.03.17 - klo: 21.05 »
Minä nyt kuitenkin tein reiät (3kpl 3.2mm) renkaisiin ja tukin Gorilla-teipillä vanteiden reiät. Pelkkä vanteiden reikien tukkiminen tekee renkaista liian kovat pomppupallot. Ja maalasinpa myös vanteet hopealla, selkeä parannus noihin mustiin verrattuna...

Katsotaan nyt miten tuo kestää, Summitissa (brushless) ei ole noiden reikien kanssa ollut ongelmia, mutta renkaat on lisäksi sisäpuolelta teipattu. Täytyy tutkia miten pahasti X-Maxxin renkaat paisuu ja sitten miettiä pitäisikö nekin teipata. 8S versiossahan on järeämmät renkaat, joten ehkä teippausta ei tarvitse tehdä.

23
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 27.02.17 - klo: 16.49 »
No niin, X-Maxx 8S saapui, 4S-akut ovat vielä Postin hallussa... Miten olette menetelleet renkaiden kanssa, siis nuo reiät. Vanteen reiät tukkoon ja kumiin reiät? Monta reikää olette tehneet? Onko niistä aiheutunut ongelmia renkaiden keston kanssa.

Sivuja: [1]