Racing Factory

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Short Course Finland

Sivuja: [1]
1
Kilpailijanumerot kaudelle 2019-2020
Kilpailijanumerot myönnetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

SC4-10

1. Mikko Maula
2. Pähn Janek
3. Saarelainen Samuli
4. Lotila Jon
5. Maula Janne
6. Järvinen Kalle
7. Peräsalo Urmas
8. Kanerva Jani
9. Rajala Mikael
10. Erkkilä Vesa
11. Kanala Marko
12. Vuokko Heikki
13. Koota Janne
14. Suontausta Heikki
15. Toivonen Jari
16. Rauäng Juuso
17. Ylikruuvi Aleksi
18. Saarinen Miika
19. Laine Jouko
20. Iiliäinen Mika
21. Rannikko Juuso


SC2-10

1. Ylinen Mikko
2. Maula Mikko
3. Hakala Vili
4. Jokela Santeri
5. Heikkilä Mikko
6. Saarelainen Teemu
7. Peräsalo Urmas
8. Kuuse Meeme
9. Ingman Joakim
10. Maula Janne
11. Kanerva Jani
12. Kuuse Oliver
13. Rannikko Tuukka
14. Heikkilä Joel
15. Heikkilä Juha
16. Tuomainen Petri
17. Vuokko Heikki
18. Peräsalo Topias
19. Myllylä Toivo
20. Ingman Theo
21. Rauäng Juuso
22. Kanala Marko
23. Hakala Jari
24. Hattunen Juho
25. Sillankorva Vilho

2
Talvi lähestyy, niin myös Short Course Winter Cup!

TALVIKAUDEN KILPAILUPÄIVÄT JA PAIKKAKUNNAT

1. 9.11.2019     Turku / tua
2. 14.12.2019   Ulvila / RC Rajala
3. 25.1.2020     Äänekoski / Äkpa rc
4. 22.2.2020     Ulvila / RC Rajala
5.                        Hakkila / Fullspeed RC

Sarjaan liittyvät keskustelut käydään pääosin Facebookissa:
https://www.facebook.com/groups/1739043139646626/

Kuten aikaisempina vuosina, viime talven 10 kärki molemmissa luokissa saavat kilpailijanumeronsa kauden 2018-2019 perusteella.

Keskusteluun voi lisätä imoittautumisensa haluamaansa luokkaan/luokkiin ja sen myötä kirjataan kilpailijanumeroita. Elu luokka ja nimi.

Liitteissä ovat sarjan viimeisimmät säännöt.

Sarjan yhteyshenkilö toivottaa kaikki uudet ja vanhat kilpailijat Short Course Winter Cup sarjaan!

-Santeri Jokela
-o4oo833752
RC10 nimimerkki: Short Course Finland
shortcoursercfinland@gmail.com


SARJAA TUKEMASSA:

RC Rajala, Hobbyfactory, EuroRC


4
Toivo Myllylä M8e

Lähetetty minun RNE-L21 laitteesta Tapatalkilla
Tuleeko M8e luokkaan kilpailunumeroita?

Lähetetty minun RNE-L21 laitteesta Tapatalkilla


Katsotaan kuinka moni ilmoittautuu.

5
Terve.

Aloitetaan Short Course Summer Cup 2019
Täytteenä ajetaan M8e

Kisapäivät ja paikkakunnat:

15.6   HYVINKÄÄ

13.7   KAUHAVA

3.8     NOKIA

31.8   TURKU


Facebook:
https://m.facebook.com/groups/1739043139646626?tsid=0.2108235977425661&source=result

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. 4WD auton saa myös rakentaa 1/8 crossarin pohjalle mutta ulkomitat pitää pysyä 4WD Short Course Truckin mitoissa.

Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Expert Open Short Course Truck 2 WD

Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams

Expert Open Short Course Truck 4x4

Item Limit Specification (* measured axle center)
Wheel base* Minimum 320mm (12.59 in) Maximum 335mm (13.19 in)
Overall Length Minimum 511mm (20.10 in) Maximum 568mm (22.36 in)
Overall Width* Minimum 273mm (10.75 in) Maximum 296mm (11.65 in)
Weight (Ready to Race) Minimum 2505 gr (88 oz)
Vehicle Height Overall Minimum 199mm (7.835 in)
Wheel bead Inner Maximum 76.20mm (3.0 in)
Diameter Outer Maximum 55.88mm (2.2 in)
Wheel bead width Maximum 39.37mm (1.55 in)
Wheel width Maximum 41.9mm (1.65 in)
Tires Diameter mounted Minimum 99mm (3.90 in)
Tire width mounted Maximum 46.99mm (1.85 in)

Renkaat:

VAPAA SC-RENGAS


Vanteen/renkaan rikkoutuessa sen saa vaihtaa.


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:

Eräharjoitukset 2 kertaa
Alkuerät:
3x5min AE ajetaan pisteistä laskenta 2/3
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka  tai 25 eur molemmat luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.


SARJAAN ILMOITTAUTUMINEN.
TÄHÄN TOPICIIN ALLE LUOKKA JA NIMI. PÄIVITÄN SITÄ MUKAA LISTAA.


TERVETULOA UUDET JA VANHAT KUSKIT KISAAMAAN HYVÄLLÄ MIELELLÄ.


Sarjan yhteyshenkilö:

Janne Sundberg
 044-2399059
 jsumppi@gmail.com

Sarjaa tukemassa:
www.EuroRC.fi

https://www.rcjkl.fi/

4WD:

1   Pakkala Kimmo
2   Toivonen Jari   
3   Pähn Janek   
4   Suuripää Tommi   
5   Peräsalo Urmas
6   Vuokko Heikki   
7   Sundberg Janne   
8   Heikkilä Mikko   
9   Rajala Mikael
10   Erkkilä Vesa
11   Järvinen Kalle
12   Kanala Marko
13   Kanerva Jani
14   Maula Janne
15   Ylinen Mikko
16   Rauäng Juuso
17   Nordsten Jari

2WD

1   Nepponen Mikko   
2   Teittinen Ilkka   
3   Peräsalo Urmas   
4   Lampinen Mikko   
5   Kuuse Meeme   
6   Kuuse Oliver   
7   Peräsalo Topias   
8   Mäkinen Eemil
9   Rauäng Juuso   
10   Hytönen Teppo
11    Kaukovirta Aki
12    Hiekkilä Mikko
13    Mikko Ylinen
14    Peräsalo Urmas
15    Pakkala Kimmo
16    Jokela Santeri
17    Kari Ismo
18    Hovinmäki Jeremias

58    Rannikko Tuukka


M8e

1.   Myllylä Toivo
2.   Kanerva Jani
3.   Kuuse Meeme
4.   Kuuse Oliver
5.   Vuokko Heikki
6.   Järvinen Kalle
7.   Kari Aki
8.   Kyykkä A-P
9.   Rauäng Juuso
10. Hovinmäki Jeremias

6
Short Course Winter Cup 2wd ja 4wd 2018-2019 ilmoittautuminen ja säännöt.

Aloitetaas tää SHOW!!!

Eli otetaan tähän ilmoittautumiset Short Course Winter Cup 2018-2019 luokkaan.

Niin kuin normaalisti niin kauden 2017-2018 TOP10 vie ensimmäiset 10 paikkaa molemmissa luokissa, pois lukien ne jotka eivät ilmottaudu. Niiden numerot jäävät tyhjäksi.

Lisään sitä mukaa nimiä järjestyksessä ku tänne niitä ilmoitetaan.

Eli luokka ja nimi---->järjestyksessä tulee numerot.


SC-4WD

1   Maula Mikko   
2   Saarelainen Samuli   
3   Mäkelä Mikko   
4   Myllyntaus Martti   
5   Tuomainen Petri
6   Maula Janne   
7   Nuotio Juuso   
8   Lotila Jon
9   Pähn Janek   
10   Suontausta Heikki
11   Hytönen Teppo
12   Kanerva Jani
13   Vuokko Heikki
14   Peräsalo Urmas
15   Järvinen Kalle
16   Myllylä Toivo
17   Kanala Marko
18   Piipponen Tero
19   Rajala Mikael
20   Erkkilä Vesa
21   Sundberg Janne
22   Lehtinen Ville
23   Ullakko Ilmari
24   Salminen Jori
25   Rauäng Juuso
26   Mäkinen Luukas
27   Ruoho Roope

SC-2WD

1   Ylinen Mikko   
2   Mykkänen Sampo   
3   Saarelainen Teemu   
4   Hakala Vili   
5   Heikkilä Mikko   
6   Pakkala Kimmo   
7   Toivonen Jari   
8   Ravantti Jani   
9   Suuripää Tommi   
10   Kuuse Meeme
11   Sundberg Janne
12   Maula Janne
13   Ingman Joakim
14   Ingman Theo
15   Rauäng Juuso
16   Hytönen Teppo
17   Heikkilä Joel
18   Heikkilä Juho
20   Kanerva Jsni
21   Rannikko Tuukka
22   Rannikko Juuso
23   Veijonen Jukka
24   Vuokko Lauri
25   Kuuse Oliver
26   Peräsalo Urmas
27   Peräsalo Topias
28   Lehtinen Isto
29   Maula Mikko
30   Kaukovirta Aki
31   Järvinen Kalle
32   Tetri Marko
33   Rinne Jussi
34   Ljungqvist Albin
35   Johan Ljungqvist
36   Lampinen Mikko
37   Hakala Jari
38   Uotila Vesa
39   Nepponen Mikko
40   Helistölä Mikko
41   Jokela Santeri
42   Gabrielsson Jamiel
43   Ullakko Ilmari
44   Ullakko Kristian
45   Söderlund Max
46   Bengs Patrik
47   Ekholm Victor
48   Hagström Jon
49   Salminen Jori
50   Lehtinen Ville






55   Rajala Mikael
69   Palonen Olli



Facebook:
https://www.facebook.com/groups/1739043139646626/

KILPAILUPÄIVÄT JA PAIKKAKUNNAT

Alustavat Kisapäivät:

1.   17.11.2018   ÄÄNEKOSKI
2.   15.12.2018   VAASA
3.   19.1.2019    ULVILA
4.   9.2.2019    TURKU
5.   16.3.2019   VANTAA
 

Sarjaa sponsoroi RC-Rajala (joka myös hoitaa kilpailunumerot)

JA SITTEN SÄÄNNÖT

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

MITAT

Expert Open Short Course Truck 2 WD

Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams

Expert Open Short Course Truck 4x4


Akseliväli: Min 320mm----Max 335mm
Pituus: Min 511mm---Max 568mm
Leveys: Min 273mm---Max 296mm
Paino: (Ready to Race) Minimum 2505 gr
Korkeus: Min 199mm

Renkaat:
MINIPIN 2,2"/3,0" vanteella. Renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia.
SC2-10 luokassa eturengas vapaa.


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.


Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron,

Ajoformaatti (ALUSTAVA):
Harjoitukset 1-2 kertaa, 3 peräkkäisen nopean kierroksen pohjalta tehdään reseed alkueriin.
 
Alkuerät 3x5min AE lasketaan 2/3
Finaalit 4x7min Laskenta 3/4. Tasapisteissä parempi sija ratkaisee.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuharjoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa. Aamun vapaa treeni on hyvin suositeltava!

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka tai 25€ molemmat SC luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjan yhteyshenkilö:

Janne Sundberg (Sumperi)
jsumppi@gmail.com
044 2399059

7
Kilpailijoiden kanava / Short Course Winter Cup 2018-2019
« : 22.08.18 - klo: 20.21 »
SC Winter Cup 2018-2019 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Alustavat Kisapäivät:

1.   17.11.2018   ÄÄNEKOSKI
2.   15.12.2018   VAASA
3.   19.1.2019    ULVILA
4.   9.2.2019    TURKU
5.   16.3.2019   VANTAA

 

Sarjan yhteyshenkilö:

Janne Sundberg (Sumperi)

Facebook:
https://www.facebook.com/groups/1739043139646626/



Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa* SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia.

*Matto/turffiradoilla rengas on yksityyppinä Traxxas Tires BF Goodrich Mud-Terrain Slash 4x4 [TRA-6871] SC2-10 luokassa eturengas vapaa.
Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron,

Ajoformaatti (ALUSTAVA):
Harjoitukset 1-2 kertaa, 3 peräkkäisen nopean kierroksen pohjalta tehdään reseed alkueriin.
 
Alkuerät 3x5min AE lasketaan 2/3
Finaalit 4x7min Laskenta 3/4. Tasapisteissä parempi sija ratkaisee.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuharjoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa. Aamun vapaa treeni on hyvin suositeltava!

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka tai 25€ molemmat SC luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

8
Kiitoksia SC-kauden avauksesta.

Kuskit olivat todella tyytyväisiä. Oli upee ja näköjään nopea rata ja puitteet. Buffetti toimi täydellisesti rallimakkaroil ja spydäril. Yleisöäkin oli todella paljon mikä on lajin kannalta hienoa. Sai näkyvyyttä. Vaikka olittekin noviiseja tässä niin homman hoiditte hienosti!

Allekirjoittanut ottaa syyt niskoilleen ettei käytännön info oikein kulkenut kilpailun johdolle. Minäkää en iha kaikkea tienny/muistanu ku ensimmäistä kautta vedän. Mutta venho ei uponnut vaan pinnalla pysyttiin loppuun asti. Vauhtia ja näyttäviä tilanteita saatiin yleisölle.

Kiitos vielä kerran.

T: Janne Sundberg (Sumperi)
 

9
Tuukka Rannikko sc2 wd #58 ja koko sarjaa ei pystytä ajamaan,mutta suurin osa ja numero 9 vapautuu meiltä tuuppiin


Kesäkaudella 2018 siirrymme Short Course luokassa juoksevaan numerojärjestelmään; kisanumero määräytyy ilmoittautumisjärjestyksen mukaan.

Poikkeuksena kesäkauden 2017 sarjataulukon 10 parasta kisaavat sijoittumisnumeroillaan.

Näin numeroita on helpompi teettää ja hallita.

10
Ei siinä muuta syytä ole ku kokemattomuus sarjan vetoon. Mokasin tässä kontaktoinnissa mutta annoin uusille radoille mahdollisuuden samalla. Hyvinkäällä ei oo yhtäkää kisaa kesällä savi radal ni aattelin josko sinne ees yhet kisat saatas. Eikä se nyt niin hirveän pitkällä ole Vantaalta. Ja Toivakka on viime vuonna rakennettu ni saadaan ottaa kunnia ekoista kisoista siellä. Innolla kuulemma odottavat kisoja.

11
SC Summer Cup 2018 sarjaan Ilmoittautuminen & Kilpailijanumerot

Otetaan sarjaan ilmottautumiset tähän topickiin ja jaetaan kilpailijanumerot ilmoittautumis järjestyksessä. Ilmottautumiseen riittää nimi ja luokka. Kilpailija numeron näet pienellä viiveellä alla olevalta listalta.

LAITTAKAA SIIS TÄHÄN POSTAUKSEEN VASTAUKSENA NIMI JA LUOKKA!

Top 10 numerot jaetaan viime kesän sarjan mukaan. Loput ilmottautumis järjestyksessä.

Kilpailunumerot:

4WD

1   Ylinen Mikko   
2   Maula Mikko   
3   Rinne Jussi   
4   Myllyntaus Martti   
5   Vilkman Aleksi   
6   Simonen Miro   
7   Pakkala Kimmo   
8   Toivonen Jari   
9   Nuotio Juuso   
10   Suuripää Tommi   
11   Sundberg Janne
12   Heikkilä Mikko
13   Hytönen Teppo
14   Urmas Peräsalo
15   Kalle Järvinen
16   Antti Turtiainen
17   Mikael Rajala
18   Vesa Erkkilä
19   Jussi Saarni
20   Janne Maula
21   Konsta Saarinen
22   Jori Salminen
23   Heikki Vuokko
24   Ilari Langenoja



2WD

1   Nepponen Mikko   
2   Simonen Miro   
3   Teittinen Ilkka
4   Viitaniemi Artti   
5   Kaukovirta Aki   
6   Mäkinen Eemil   
7   Rajala Mikael   
8   Huurresalo Sami   
9   Rannikko Tuukka
10   Hattunen Juho   
11   Meeme Kuuse
12   Oliver Kuuse
13   Hytönen Teppo
14   Urmas Peräsalo
15   Topias Peräsalo
16   Juuso Rauäng
17   Kalle Järvinen
18   Toivo Myllylä
19   Joakim Ingman
20   Theo Ingman
21   Mikko Lampinen
22   Aki Puttonen
23   Isto Lehtinen
24   Vili Hakala
25   Santeri Jokela
26   Albin Ljungqvist
27   Johan Ljungqvist

12
SC Summer Cup 2018 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Täytteenä ajetaan M8e luokkaa.

Kisapäivät:
SC Summer Cup 2018 I  19.5 TOIVAKKA
SC Summer Cup 2018 II  16.6 NOKIA
SC Summer Cup 2018 III  14.7 ULVILA
SC Summer Cup 2018 IV  4.8 TURKU
SC Summer Cup 2018 V  15.9  HYVINKÄÄ

HUOM: Päivät alustavia joten muutokset mahdollisia.


Sarjan yhteyshenkilö:
Janne Sundberg
jsumppi@gmail.com
044-2399059

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. 4WD auton saa myös rakentaa 1/8 crossarin pohjalle mutta ulkomitat pitää pysyä 4WD Short Course Truckin mitoissa.

Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Expert Open Short Course Truck 2 WD

Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams

Expert Open Short Course Truck 4x4

Item Limit Specification (* measured axle center)
Wheel base* Minimum 320mm (12.59 in) Maximum 335mm (13.19 in)
Overall Length Minimum 511mm (20.10 in) Maximum 568mm (22.36 in)
Overall Width* Minimum 273mm (10.75 in) Maximum 296mm (11.65 in)
Weight (Ready to Race) Minimum 2505 gr (88 oz)
Vehicle Height Overall Minimum 199mm (7.835 in)
Wheel bead Inner Maximum 76.20mm (3.0 in)
Diameter Outer Maximum 55.88mm (2.2 in)
Wheel bead width Maximum 39.37mm (1.55 in)
Wheel width Maximum 41.9mm (1.65 in)
Tires Diameter mounted Minimum 99mm (3.90 in)
Tire width mounted Maximum 46.99mm (1.85 in)

Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella.
Kemiallinen tai mekaaninen käsittely ei ole sallittua.

Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4WD rengas:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2WD rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:

Eräharjoitukset 2 kertaa
Alkuerät:
3x5min AE ajetaan pisteistä laskenta 2/3
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka  tai 25 eur molemmat luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.



Short Course Summer Cup 2018 sarjaa tukemassa:

EuroRC
RC-Rajala

13
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 19.03.18 - klo: 15.31 »
Arvoisat kilpailijat sekä kisoja järjestäneet seurat:

Martti & Miro kiittävät isolla kädellä Teitä kaikkia jälleen yhdestä hienosta talvikaudesta!

Ulvilan päätöskisa oli huikea ja kilpailuporukan joukossa oli loistava fiilis. Joukossa on niin uusia kuskeja kuin paljon osallistujia jotka ovat kiertäneet luokkaa vuosia.

Koko sarjan pisteet tarkistetaan vielä ennen julkaisuja ja myös puuttuneet pokaalit saadaan kilpailijoille lähipäivinä. Pahoittelemme viivettä ja ne yritettiin saada vielä lauantain aamulle mutta se ei valitettavasti mahdollista.

Janne Sundberg jatkaa sarjan vetämistä ja kesäkalenteri julkaistaan kohtapuolin.

Kiitokset myös sponsoreillemme:
http://www.rccenter.fi/
http://www.rckauppa.fi/fi/

Kiitokset vielä tässä vaiheessa kaikille Teille kisailijoille:

TE teette sarjan ja vetäjä auttaa sen kehittämisessä!


14
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 24.02.18 - klo: 12.21 »
Terve,
Mikäli ollaan tasapisteissä, niin viimeisen kisan sijoitus ratkaisee voittajan.
Tsemppiä siis kauden viimeiseen kisaan kaikille!

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 27.01.18 - klo: 19.31 »
Tiedote:
Short Course sarjalle haetaan uutta vetäjää kesäkaudesta alkaen.

Opastamme uutta vetäjää joten rooliin on helppoa päästä kiinni. Ole yhteydessä ja vastaamme mielellämme mahdollisiin lisäkysymyksiin.

T: Martti ja Miro Simonen (mamyllyn ja miroshima)

16
Tervehdys,
Alla on linkki tiedostoon johon voidaan kerätä kuskien numerot ja nimet:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xP7SH6r69yTgqdJ3NW-qbEU355I_BOpxpeeC1Mv5thY/edit?usp=sharing

Tarkistakaa omat tiedot ja huomatkaa numeroinnin olevan juokseva. Mikäli olet uusi kuski, niin lisää nimi listaan ja saat seuraavan vapaan numeron.

Nähdään Äänekoskella,

17
Terve,
Alla on linkki tiedostoon johon voidaan kerätä kuskien numerot ja nimet:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xP7SH6r69yTgqdJ3NW-qbEU355I_BOpxpeeC1Mv5thY/edit?usp=sharing

Tarkistakaa omat tiedot ja huomatkaa numeroinnin olevan juokseva. Mikäli olet uusi kuski, niin lisää nimi listaan ja saat seuraavan vapaan numeron.

Nähdään Äänekoskella,

Ps. Mikäli editointi ei suju, niin laittakaa yv:tä tulemaan.

18
Tervehdys,

Isot kiitokset Jyrkille aamuharjoituksista :-)

Näillä mennään ja kaikki mukaan Ulvilaan kisaamaan!

21
Otetaan sarjaan ilmottautumiset tähän topickiin ja jaetaan kilpailijanumerot ilmoittautumis järjestyksessä. Ilmottautumiseen riittää nimi ja luokka. Kilpailija numeron näet pienellä viiveellä alla olevalta listalta.

LAITTAKAA SIIS TÄHÄN POSTAUKSEEN VASTAUKSENA NIMI JA LUOKKA!

Top 10 numerot jaetaan viime talven sarjan mukaan. Loput ilmottautumis järjestyksessä.

Kilpailunumerot:

4wd
1   Ylinen Mikko   
2   Myllyntaus Martti   
3   Maula Mikko   
4   Nuotio Juuso   
5   Suokas Sami   
6   Vilkman Aleksi   
7   Maula Janne   
8   Pähn Janek   
10   Saarelainen Samuli

2wd

1   Simonen Miro   
2   Rinne Jussi
3   Toivonen Jari
4   Heikkilä Mikko
5   Mykkänen Sampo
6   Pakkala Kimmo
7   Saarelainen Teemu
8   Nepponen Mikko
9   Teittinen Ilkka
10   Tetri Marko   

22
Sääntöjen osalta on saatu hyvin palautetta ja Short Coursen osalta esimerkiksi ROAR:n kohdalta ne löytyvät mittoihin liittyen kohdasta 8.10.13:

http://www.roarracing.com/downloads/2013_ROAR_Rule_Book.pdf

8.10.13 1/10th Expert Open Short Course Truck 4x4
8.10.13.1 Dimensional Specifications:
Item Limit Specification (* measured axle center)

Näin ollen leveys tosiaan mitataan akselin keskeltä, eikä auraus vaikuta merkittävästi tuohon mittaan.
Mennään siis myös jatkossa tällä, eikä lähdetä kehittelemään omia sääntöjä olemassa olevan lisäksi.

23
Koskas ilmottautuminen alkaa?

Tv: Hätähousu

Eikähän tässä keritä vielä hyvinkin enen ensimmäistä kisaa. 

Tarkennellaan noi sännöt kanssa lähipäivinä.

24
Kilpailijoiden kanava / SC Winter Cup 2017-2018
« : 13.09.17 - klo: 11.38 »
SC Winter Cup 2016-2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Alustavat Kisapäivät:

Vahvistetut päivät

18.11.2017 Ulvila
9.12.2017 Turku
13.1.2018 Äänekoski
17.2.2018 Vantaa
17.3.2018 Ulvila

 

Sarjan yhteyshenkilöt:
Miro Simonen (MirosHima)
Martti Myllyntaus (mamyllyn)

Facebook:
https://www.facebook.com/groups/1739043139646626/



Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa* SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia.

*Matto/turffiradoilla rengas on yksityyppinä Traxxas Tires BF Goodrich Mud-Terrain Slash 4x4 [TRA-6871] SC2-10 luokassa eturengas vapaa.
Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron,

Ajoformaatti (ALUSTAVA):
Harjoitukset 1-2 kertaa, 3 peräkkäisen nopean kierroksen pohjalta tehdään reseed alkueriin.
 
Alkuerät 3x5min AE lasketaan 2/3
Finaalit 4x7min Laskenta 3/4. Tasapisteissä parempi sija ratkaisee.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuharjoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa. Aamun vapaa treeni on hyvin suositeltava!

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka tai 25€ molemmat SC luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

25
Tiedote 15.5.17

Kesäkauden ensimmäinen kisa on nyt takana ja Ulvilassa ajettiin ensimmäisen kerran uudistetuilla säännöillä.
Saimme positiivista palautetta niin valittujen renkaiden kuin seitsemän minuutin finaalien osalta. Etenkin kehuja tuli renkaiden ajettavuudesta sekä kestävyydestä. Näin ollen kustannukset laskevat renkaiden nykyisestä hinnasta huolimatta.
Tässä yhteydessä ilmoitamme, että myös kausi 2018 mennään samoilla renkailla:

4WD:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/…/blockade…/3.0-m3-soft-tires/

2WD:
(takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/…/ho…/3.0-m4-super-soft-tires/

Ilmoitamme asiasta myös kauppiaille ja näin niiden saatavuuden pitäisi olla hyvä suoraan kotimaisilta kauppiailtamme.
Muistakaa renkaiden liimauksen yhteydessä antaa yksi tippa liimaa sen renkaan seosta kuvaavan maalitäplän päälle, niin se näkyy myös seuraavissa kisoissa ja voitte ajaa samalla kierroksella vaikka koko kauden.

Sponsoroinnin osalta meillä on myös tapahtunut muutoksia ja haluamme tässä yhdeydessä kiittää alusta asti sarjaa tukenutta EuroRC:tä heidän panoksestaan kaikkien näiden vuosien aikana!

Uusina pääsponsoreina meillä jatkavat:
RC-Center sekä RC-Kauppa.
Heti ensimmäisessä kisassa kaksi onnekasta kuskia saivat Sanwan huippuservot mukaansa kisoista.

T: Martti & Miro

26
Ajatuksia tulevaan kesäkauteen:

Olemme tehneet sarjan osalta muutoksia moneen asiaan verrattuna edellisiin kausiin. Lähes jokainen muutos on tuntunut aiheuttavan kasvukipuja sekä kovaa keskustelua niin puolesta kuin vastaan.
Sarja on vuosien aikana kehittynyt enemmän kilpaluokkamaiseen suuntaan tarkempien sääntöjen ja rajoitusten johdosta. Jos verrataan nykyisiä autoja alkuaikojen vastaaviin, niin tekninen kehitys on näiden osalta ollut merkittävää. Autot ovat tänä päivänä suunniteltu nimenomaan kilpailemiseen, eivätkä enää niinkään hiekkamontuille ajoon tehtyjä laitteita.
Kehityksen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa sitä, etteikö kisoissa edelleen olisi se sama "rento"* meininki. (*sana jonka käyttöstä pitäisi antaa rikesakko :P).
Pidetään ajokäyttäytyminen hyvänä ja reiluna niin kenenkään ei tarvitse mieltään pahoittaa.
Jos joku mielensä kuitenkin pahoittaa niin tää on kuitenkin motorsporttia: Pitää olla tunnetta pelissä, muutenhan koko hommassa ei ole järkeä.
Koitetaan kuitenkin ne suurimmat tunteenpurkaukset saada nieltyä, eikä mekasteta kisojen aikana lauteilla (koskee myös meitä, sarjan vetäjiä).

Pohdintaa sääntö muutoksista:
Yksityyppi rengas on ollut se eniten keskustelua aiheuttanut asia.
Viime metreillä asia meinasi mennä vielä nurin, kun edelleen renkaiden saatavuus näytti heikolta (meillä oli aiemmin tieto, että näitä saadaan reilusti Suomeen ennen kisoja).
Tämä uudistus nähtiin kuitenkin niin tärkeänä, että jouduimme korjaamaan omaa tiedottamistamme koska löysimme asiaan ratkaisun ”pakon edessä”: renkaita tilattiin sarjalle ja rahoitus niille tuli järjestävältä taholta.
Muutos rengas-sääntöön vapauttaa energiaa itse ajamiseen ja auton säätämiseen, kun ei tarvitse miettiä mikä rengas olisi se paras mahdollinen kullekin radalle ja keliin. Lisäksi tilanne on kaikille sama, eikä tarvitse jälkikäteen spekuloida ajoiko sittenkään ”parhaalla renkaalla”. Renkaan valinta tehtiin viime vuonna huolella, vaikka sen osalta olemmekin saaneet paljon palautetta. Varmasti asian olisi voinut hoitaa vielä paremmin mutta nyt tilanne on kunnossa ja otetaan opiksi asiasta.
Alkuerät ovat kesäkaudella kolme kertaa viisi minuuttia joista siis kaksi parasta tulosta lasketaan. Tämä on raju tapa jakaa kilpailijat finaaleihin ja tämä tulee herättämään keskustelua varmaan jo ensimmäisessä kisassa. Tällä formaatilla kisapäivä ei kuitenkaan pitene aiemmasta formaatista merkittävästi ja aikataulu pysyy suunnilleen samana.
Molemmat meistä olivat enemmän kolmen peräkkäisen nopean kierroksen kannalla, mutta selkeä enemmistö halusi toisin ja toimimme sen mukaisesti.
Finaalien pituuden kasvattamista on pyydetty jo muutaman vuoden verran ja tulevalla kaudella ajetaan neljä kertaa seitsemän minuutin finaalit joista kolme parasta lasketaan. Tämän mahdollistaa säätimien, moottoreiden ja etenkin akkujen huima kehitys viimeisten vuosien aikana.
Mielestämme tämä vie sarjaa jälleen yhdellä askeleella eteenpäin. Näin on tehty myös muualla ja esimerkiksi Pshyco Nitro Blastissa nelivetoluokan A-finaalit olivat 10 minuutin mittaiset.
Jokaiselle muutokselle on löytynyt puolestapuhujia sekä vastustajia, joista valitettavasti vastustajat ovat olleet äänekkäimpiä. Huomionarvoista on myös se, että sosiaalisessa mediassa kommentointi on aktiivista etenkin sarjan lopettaneiden kuskien osalta.
Turhasta meuhkaamisesta ja riitelystä on aiheutunut paljon negatiivista näkyvyyttä sarjalle. Emme usko tämän olevan kenenkään edun mukaista koko RC harrastusta ajatellen .
Toivoisimmekin jatkossa keskustelun pysyvän rakentavana ja asiallisena jokaisessa mediassa – kisapaikallahan ei tuollaista toimintaa ole havaittavissa.
Edellä koetuista haasteista huolimatta me uskomme, että sarjaa on kehitetty hyvään suuntaan ja teemme parhaamme sen eteen myös jatkossa. Odotamme kovasti jo juuri alkavaa kesäkautta ja pidetään hauskaa yhdessä!

Ulvilaa odotellessa!
T: Miro & Martti


27
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 24.04.17 - klo: 17.25 »
Tervehdys,

Uusin kyselymme tuli postattua vain Faceen joten liitetään sama myös tänne:

"Arvoisat kilpailijat:
Haluamme kuulla mielipiteenne sarjamme alkuerien suhteen.
Kysely on suunnattu sarjaa kiertäville kuskeille: niin uusille kuin vanhoille.
Kysely on avoinna 26.4.17 saakka - kiitokset jo ennakkoon aktiivisuudestanne!

https://fi.surveymonkey.com/r/GN2YWVF"

Katsotaan jos onnistutaan tavoittamaan vielä muutama kilpailija tätä kautta.

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 10.30 »
Hyvä kysymys. Hylkäyshän siitä pitäisi antaa erästä, jossa on laittomalla autolla ajettu. :police:
mutta nämä on ollut ehkempä suuntaviivat ennemmin eikä ihan millintarkasti mitattuja juttuja.

Pitääpäs takastella nämä asiat, ettei yksikään vakio auto jää rajojen ulkopuolelle.

29
SC Summer Cup 2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2017 I Ulvila 13.5
SC Summer Cup 2017 II Jyväskylä 10.6
SC Summer Cup 2017 III Turku 8.7
SC Summer Cup 2017 IV Nokia 5.8
SC Summer Cup 2017 V Vantaa 26.8

Sarjan yhteyshenkilöt:
Martti Myllyntaus (mamyllyn)
Miro Simonen (MirosHima)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Expert Open Short Course Truck 2 WD

Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams

Expert Open Short Course Truck 4x4

Item Limit Specification (* measured axle center)
Wheel base* Minimum 320mm (12.59 in) Maximum 335mm (13.19 in)
Overall Length Minimum 511mm (20.10 in) Maximum 568mm (22.36 in)
Overall Width* Minimum 273mm (10.75 in) Maximum 296mm (11.65 in)
Weight (Ready to Race) Minimum 2505 gr (88 oz)
Vehicle Height Overall Minimum 199mm (7.835 in)
Wheel bead Inner Maximum 76.20mm (3.0 in)
Diameter Outer Maximum 55.88mm (2.2 in)
Wheel bead width Maximum 39.37mm (1.55 in)
Wheel width Maximum 41.9mm (1.65 in)
Tires Diameter mounted Minimum 99mm (3.90 in)
Tire width mounted Maximum 46.99mm (1.85 in)

Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella.
Kemiallinen tai mekaaninen käsittely ei ole sallittua.

Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4WD rengas:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2WD rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:

Eräharjoitukset 2 kertaa
Alkuerät:
3x5min AE ajetaan pisteistä laskenta 2/3
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka  tai 25 eur molemmat luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:


Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

SC4-10   
1   Ravantti Jani
2   Maula Mikko
3   Ylinen Mikko
4   Myllyntaus Martti
5   Suokas Sami
6   Nuotio Juuso
7   Pähn Janek
8   Maula Janne
9   Lampinen Mikko
10   Pakkala Kimmo
11   Suuripää Tommi
12   Toivonen Jari
13   Hyppönen Ville
14   Viholainen Juuso
15   Liljeqvist Tony
16   Kuuse Meeme
17   Mäkinen Juha
18   Viholainen Ville
19   Roine Petri
20   Palonen Olli
21   
22   Huusko Taneli
23   Lehtojärvi Jethro
24   Turtiainen Antti
25   Mäkelä Mikko
26   Vilkman Aleksi
27   Vanninen Jarno
28   Rajala Mikael
29   Erkkilä Vesa
30   Suontausta Heikki
31   Haug Risto
32   Ruuskanen Jukka
33   Kolehmainen Tatu
34   Simonen Miro
35   Rinne Jussi
36   Janne Sundberg
37   Pohjankukko Jermu
38   Koro Aapo
39   Järvelin Mikko 
40   Tuomainen Petri
41   Korvenpää Junnu
42   Korvenpää Janne
43   Heikkilä Mikko
44   Viitaniemi Antti
45   Susimaa Jari
   
   
SC2-10   
1   Tuomainen Petri
2   Hattunen Juho
3   Elfström Kim
4   Jokela Santeri
5   Rinne Jussi
6   Simonen Miro
7   Teittinen Ilkka
8   Ljungqvist Albin
9   Koro Aapo
10   Ljungqvist Johan
11   Nepponen Mikko
12   Kaukovirta Aki
13   Kuuse Meeme
14   Jokinen Timo
15   Viholainen Juuso
16   Liljeberg Mathias
17   Puttonen Aki
18   Rajala Mikael
19   Jalonen Jukka
20   Viitaniemi Artti
21   Suokas Kimmo
22   Nieminen Tuomas
23   Mononen Jukka
24   Palonen Olli
25   Mykkänen Jori
26   Heikkilä Mikko
27   Eskelinen Matti
28   Ressar Rainer
29   Lindholm Jesse
30   Söderström Tommi
31   Nurmi Jani
32   Poti Ville
33   Rannikko Tuukka
34   Härma Enriko
35   Kämppi Niklas
36   Westerholm Roland
37   Myllylä Toivo
38   Mäkinen Eemil
39   Susimaa Jari

Sivuja: [1]