Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - j@rpp@

Sivuja: [1]
1
TeknoRC / Tekno eb410.2
« : 12.01.20 - klo: 20.49 »
Tekno rc on julkaissut päivityksen vanhasta nelkku buggysta, merkinnältään eb410.2.

https://www.teknorc.com/shop/tkr6502-eb410-2-1-10th-4wd-competition-electric-buggy-kit/

Ostin auton lähes tuoreeltaan ja tässä pieni raportti autoa harkitsevalle. Tämä ei ole mainos eikä kenenkään sponsoroima.

Auto näyttää pääpiirteiltään samalta kuin vanha mutta pinnan alla on useita muutoksia. Etupään kestävyyttä on parannettu, ohjausta on hienosäädetty ja takaiskarien paikat ovat vaihtuneet tukivarsien etupuolelle. Pinnit ovat paksummat ja ABCD- blokit tätä myöten uudet kuten insertitkin, kaikki blokit ovat alumiinia.  Takahubeissa ja diffikotelossa on säädöt roll- centerin muuttamiseksi. Auton alustageometria on siis kokenut suuren muutoksen. Lisäksi on muita pieniä parannuksia.

Auton hinta on kilpailukykyinen verrattuna suurempien merkkien 1/10 4wd- buggyihin. Eurorc myy kittiä 399e hintaan ja kerhoalennuksella vielä edullisemmin. Tottakai pienempi hinta näkyy siinä ettei hiilikuituosia ole mukana lainkaan vaan niitä voi ostaa erikseen. Suositeltavia investointeja heti alkuun ovat hiilikuituiset ohjauksen (TKR6598C) ja erityisesti keskidiffin (TKR6635C) päälilevyt. Keskidiffin taaempi tuki on muovia ja saattaa joustaa kovissa kiihdytyksissä jolloin spurri voi ottaa kipeää. Hiilikuituinen päälilevy jäykistää paketin. Samoin kritiikkiä voi antaa Teknon muovisista iskarin korkeista. Ne eivät meinaa löytää oikeaa kierrettä. Sitä voi helpottaa ostamalla alumiiniset korkit (TKR6712A ).  Auton layout poikkeaa merkittävästi nykymuodista, jota Xrayn ja Asson vastaavat autot edustavat. Myös Teknon edustus on Suomessa vaisu joten turvallisin valinta löytyisi suuremmilta merkeiltä. Itse olen kuitenkin tykästynyt Teknon tyyliin ja brändiin. Auto on Teknolle tyypilliseen tapaan jykevän oloinen ja persoonallinen, aika näyttää miten jykevä.

Auton kasaus sujui jouhevasti. Ohjeet olivat tarkat ja selkeät. Erikseen huomioitavat asiat ja ohjeet oli korostettu punaisella fontilla. Ainoa epäselvyys tuli iskareiden kasauksen kohdalla jossa yksi tiivisterengas oli jäänyt pois pääkuvista. Sen paikka löytyi kun luki ohjeen iskarin ilmauksesta. Paketin mukana tulee tuubi ruuvilukitetta ja mustaa rasvaa. Iskareille on pullo silikoniöljyä ja diffeille omat öljynsä. Iskari- ja diffiöljyt riittävät vain yhteen täyttöön. Mitään työkaluja ei tule mukana. Osat ovat kaiken kaikkiaan laadukkaan oloiset ja osat istuivat tarkasti ja napakasti toisiinsa. Muovipurskeita ei osista löytynyt ja ruuvien kannat olivat napakat ja kestävät. Kaikkiaan kasaus oli helppoa ja nautinnollista.

Ensipuraisu ajotuntumasta oli erittäin positiivinen. Hakkilaan kitin setuppi istui suoraan. Auto oli erittäin helppo ja neutraali ajettava. Pienellä muutoksella etu- ja takapään pinnilinjoihin auto muuttui sähäkäksi kääntymään. Vanhan eb410n omistajat kuulemma valittavat ettei vanha auto käänny. Itse en ainakaan tunnista samaa ongelmaa tässä uudessa versiossa. Auto hyppää nätisti ja tasapainoisesti. Itselle tämä on ensimmäinen 4wd buggy, kokemusta on Teknon 4wd corrista ja Asson 6.1- tuupista. Auto istui heti käteen ja oli nopea ja helppo ajaa. Auto on tehty nykymuodin mukaan kovalle ja pitävälle alustalle, aika näyttää miten se säätyy liukkaalle radalle. Kokemuksia saa jakaa!






Disclaimer: Tämä ei ole suositus ostaa autoa vaan kokemuksen jakamista kiinnostuneille. Lähteinä ovat toimineet Tekno rcn omat sivut, rc- aiheiset foorumit, kuulopuheen ja omat kokemukset. Jokainen ko. autoa harkitseva tehköön omat taustatyönsä ja päätelmänsä auton hankinnasta. Kirjoittaja ei myöskään vastaa tietojen oikeellisuudesta.    :laugh:

2
Sc4- luokan ilmoittautumiset ovat kadonneet ilmoittautuneiden listalta.

4
Viime kesänä tilasin renkaita. Hyvin pelitti palvelu ja postitus normaalisti.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 04.08.18 - klo: 20.47 »
Hyvinkään rc- radat tarvitsevat ajajia!
Tuli tänään vierailtua Hyvinkään rc- radalla. Ajokkeina oli 1/8- luokan autot. Rata sijaitsee karting- radan yhteydessä ja on auki silloin kun karting- ratakin. Aukioloajat löytyvät Hyvinkään uan sivuilta: http://www.hyua.fi/kalenteri/ Radalla ei saa ajaa aukioloaikojen ulkopuolella tarkan melurajoituksen takia. Ratamaksu on 10e/pvä tai 40e/kausi. Maksut radalla olevaan kioskiin joka on aina auki kun ratakin. Kioskiin tulee ilmottautua aina vaikka omistaisikin kausikortin jotta seura saa tilastoa kävijöistä! Rc- ratoina löytyy asfaltti- ja savipintaiset radat. Asfalttirata näytti hyväkuntoiselta ja siistiltä. Savirata oli päässyt rapistumaan ajajien puutteen takia. Pääsuoralla kasvoi jonkin verran nurmikkoa ja joitakin sivulaitojen päitä oli irti. Rata on kuitenkin ajokuntoinen ja profiililtaan mielestäni oikein hyvä! Radalta löytyy myös kasteluletku. Sama ajokoroke palvelee molempia ratoja ja varikolta löytyy runsaasti katettua tilaa ja pöytiä. Sähköpistokkeita löytyy katoksesta ja jatkojohdon saa tarvittaessa kioskista. Myös toimiva kompura löytyy pölyjen puhaltamiseen.
Tässä pieni video josta näkee hieman savirataa: https://m.youtube.com/watch?v=OZs93YFX0IM
En ole Hyvinkään uan jäsen vaan kirjoitan tämän siksi että seura saisi radalle kävijöitä ja estettäisiin hyvien rc- ratojen katoaminen.

7
Samaa mieltä täällä. Olen ihmetellyt ratkaisua alusta asti. On pitkä hyppy hitaille ja vähemmän harjaantuneille.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.10.17 - klo: 12.30 »
Sanwan uudemmat vastarit kestää 2s lipon.
http://www.sanwa-denshi.com/rc/car/receiver/
Muut joudut googlaamaan itse  :tongue:

Luuletko, että en ole googlettanut, ei vain löydy kyseistä vastaria, että :tongue: itsellesi,  ja kiitos  :shocked:
Lähinnä halusin yleisohjeen vastarin sietokyvystä.
Onko esim. ns. LiFe 2 s akut soveltuvia ( 6,6 v), onko kellään kokemusta näistä?

Terve

Tuolta Sanwan sivuilta kun katselee vastaanottimien specsejä niin huomaa nopeasti että suurin osa vastareista sietävät jännitteitä välillä 4,8-7,4v. Samoin kun käy läpi esim. Futaban vastaanottimia niin niissä samoin vähintään jännitealua 4,8-7,4v. Voisi varmaan päätellä että vastaanottimet kestävät pääasiassa 4,8-7,4v.

https://www.hobbylinna.fi/tuotteet/radio-ohjattavat/akut-laturit-ja-tarvikkeet/vastaanotin-ja-lahetinakut/11109/
Ja tuolta voisi löytyä sopiva akku vaikka sillä 6v- jännitteellä jos haluaa pelata varmanpäälle.

9
Ftt sarjan virallinen rengas (VOLANTE V5 28FT) toimii hyvin keltaisella mighty gripper pitoaineella. Märät renkaat kuivataan ”sudittamalla” rataan teipattuun maton palaan.

Kiitos vastauksesta. Eipä tuo pitoaine tullut mieleen, hyvä että tuli kysyttyä.  :azn:

10
Moi

Aloittelija kyselee: millaisella renkaalla kannattaa lähteä harjoittelemaan Hakkilan touring- radalle? Autona on Lrp Blast tc 4wd. Autossa on alla paketissa tulleet ja käsittääkseni ulos asfaltille tarkoitetut renkaat (matala nappula, v-kuviointi).

Sivuja: [1]