Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mustakorppi

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.08.19 - klo: 17.51 »
Tekisi mieli hankkia Slash rata-ajon harjoitteluun, sekä sisälle että ulos. RC-kärpänen on puraissut nyt todella pahasti ja hahmotan ettei tuo Stampede ole niinkään rata-auto, vaikka tuottaa todella kosmisesti iloa kotipihassa ja sorakuopalla. Tähän hengenvetoon lisään että varmaan Slashikaan ei mikään viimeisen päälle kilpavehje olisi, mutta ei olisi tarkoituskaan - tosi monikäyttöinen vehje se kyllä on ja kun nyt on näitä Traxxaksen akkuja ja laturi valmiinakin ja tuntumaa saatu ko. merkin auton huoltoon.

Jostain syystä 2WD kiinnostaisi enemmän kuin 4WD. Tästä on todella paljon mielipiteitä ja lopullista vastausta ei varmaan ole, mutta ajatuksena olisi oikeasti oppia ajamaan ja voisi olla palkitseva tie harjoitella takatuupparilla. Harjaton vehje pitäisi luonnollisesti olla ja TSM saa olla, voihan sen määrää vähentää tai kytkeä kokonaan pois päältä. Mahdolliset ääniominaisudet varmaan saa kytkettyä pois päältä. Ja tietenkin malli, jossa on jo valmiiksi alhainen painopiste. Ajatuksena ei ole tosiaan mikään kilpailutoiminta vaan se, että oppisi ajamaan radalla kunnolla.

Ajatuksia tästä vetotavan valinnasta otetaan mielellään vastaan.

T. Mustakorppi

2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 16.08.19 - klo: 22.56 »
Sain gear meshin lopulta kuntoon. Aikaisemmilla yrityksillä puristin moottoria liian lujaa, mutta oppia ikä kaikki. Alkaa tuntua, että tuon auton kanssa alkaa pärjätä.

Täytyy käydä Hakkilassa maanantaina aloittelijaillasssa. Nähtävästi tuo 1/10 monsteri ei ole kovin optimaalinen ratojen käyttöä ajatellen (vähän epäselvää millä radoilla 1/10 monsterilla saa ajaa), mutta on toisaalta tähän kotona ja kuopalla bäshäykseen täydellinen vehje. En paljoa hyötyisi kalustosta, jolla voisi ajaa vain kerhossa, silloin kun sinne satunnaisesti pääsisi tulemaan, kun on paljon muitakin aktiviteetteja kuten leipätyöt, perhe, talo ja muut harrastukset. 1/10 short course-vehje olisi kyllä viehättävän monikäyttöinen peli, mutta nautitaan nyt tämän monsterin kanssa.

T. Mustakorppi

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.08.19 - klo: 23.25 »
Jees, kyllä tässä hyvä olisi jonkinlaista alkuopastusta olla. Tänään huomasin että auto rullasi huonosti ja kyse oli ilmeisesti siitä että pinjonin sijainnin säätö ei ollut kohdallaan. Yritin koko illan säätää gear meshiä eri konsteilla, mutta ei kovin hyvällä lopputuloksella. Puolessavälissä kun sain auton nippuun niin se toimi, mutta piti vinkuvaa ääntä ja kuumeni nopeasti. Sitten väsyneenä ei tullut enää niinkään hyvää säätöä. Ei tuon pitäisi olla monimutkaista, mutta alku aina hankalaa. Hyvä puoli on että auto alkaa tulla tutuksi, irrotin takaosankin ja laitoin sen onnistuneesti takaisin, mutta slipperin säädölle en vielä osannut tehdä mitään. YouTube-videot tietysti ovat erinomaisia, sikäli kuin opit ovat muistissa siinä vaiheessa kun harrastuspöydälle palataan. Riihimäen kerho vaikuttaa oikein mukavalta. Jos saan auton kuntoon niin Hakkilassakin ehtii käydä vielä ulkoradalla ajamassa maanantaina.

T. Mustakorppi

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.08.19 - klo: 15.06 »
Ei tullut oikein sisäajelut mieleen kun autoa osti, ja omassa pihassa ja vaihtelevassa, rankassakin, maastossa rällääminen tuntuu tällä hetkellä olevan mukavinta. Tietysti kun olisi joku takaveto-Slash niin olisi enemmän mahdollisuuksia rata-ajoon, esimerkiksi matolla tai asfaltilla. Hitto, pitäisiköhän laajentaa kaurapuurodieettiä vielä enemmän nyt kun nuo akku- ja laturihommatkin olisivat valmiina  :wink:

Joka tapauksessa pienempi pinjoni on nyt tilattu Stampedeen. Sain eilen virallisen luvan käyttää sitä puhumaani isoa sorakuoppaa ja ESC ei ylikuumentunut, mutta moottori oli käsituntumalla ja arviolta kyllä aika kuuma, pidin reilun tauon akkua vaihdettaessa. Vaikka yritän varovasti ajaa niin hyppyjen yhteydessä auto teki pari volttia, mutta vieläkin kaikki osat kestivät. Tytär kyselee koska voi laittaa harjoitusmoodin häneltä pois, mutta vastaus on ettei vielä pitkään aikaan, niin kauan kun auto on usein hänellä kumossa. Auton kori on karun näköinen, mutta olen tekemässä siihen hienompaa koria ainakin "pyhäkäyttöön".

T. Mustakorppi

5
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.08.19 - klo: 10.49 »
Hankin vastikään ensimmäisen autoni, Stampede 4x4 VXL:n. RC-auto oli pitkäaikainen nuoruuden haave, joka ei aikoinan toteutunut. No nyt onkin sitten hauskaa riittänyt :-) Hommasin 2 kpl 5000 mAh:n 2S-akkuja ja vauhtia on omaan tarpeeseen vähintäänkin riittävästi, samoin ajoaikaa. Pikemminkin parilla viime ajelulla on tullut ylikuumentumista, jonka takia ajelut on pitänyt lopettaa. Laitoinkin tilaukseen lämpötila-anturin että voisi seurata kännykällä lämpötilaa, mutta se ei ilmeisesti toimi ellei jännitemittaustakin kytke samasta anturista päälle. Koska akkuliittimet ovat yhteensopimattomia ja haluan edelleen käyttää Traxxas ID-liitintä akuissa, täytyisi jännitemittaus kolvata ESC:iin että saisi mahdollisimman siistin ja hyvän asennuksen.

Itsellä on mekaaninen osaaminen aika huonoa, mutta RC-auton osat ovat kyllä helpommin hallittavia verrattuna toiseen harrastukseeni eli pienoisrautateihin - täytyy haastaa itseään. Stampedesta sanotaan aina että 5 minuutin ajelun jälkeen jotain on rikki, mutta minulla ei ole mennyt mitään hajalle vielä, mitä nyt talon puolesta olevat Talon-renkaat alkavat rappeutua :-) Ajokertoja on ollut joku 15 kpl. Olen tilaillut konservatiivisesti vähän varaosia varmuuden varalle. Nyt kun tilaukseen lähti paremmat Trencher-renkaat, niin saa nähdä joko se on kovempi koetinkivi tehdasosille. MIP X-Duty vetoakselit voisi jossain vaiheessa hommata jos vakiot alkavat hajoilemaan, mutta niiden asennuksessa kaipailisi ehkä vähän apuja. Olisi hyvä yhyttää joku kokenut harrastaja Uudeltamaalta tai Kanta-Hämeestä, jolla osaamista tuohon mainittuun kolvaushommaan ja lämpötila-anturin asentamisessakin pitää se "gear mesh" saada  kohdalleen. Siten että sitten ensi kerralla osaisi itse tehdä oikein asiat.

Ajopaikkoja täällä maalla on lopulta tosi hyvin, kunhan vaan keksii missä. Kotikylässä on iso ja avoin soramonttu, joka olisi ihan optimaalinen paikka rälläykseen. Menen tänä iltana sopimaan sorakuopan omistajan kanssa, olisiko siellä OK ajella. Ylipäänsä kiinnostaisi onko täällä tai jossain muualla viestiketjua, jossa vinkattaisiin hyvistä maastoista. Rata-ajot ovat sitten asia erikseen ja sitäkin pitäisi varmasti kokeilla.

T. Mustakorppi

Sivuja: [1]