Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - l150040

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 51
1
Sähköautot / Vs: mini rave 1:18
« : 30.12.09 - klo: 08.26 »
mitä eroo näil autoil sitte on? käykö servot päikseen?

MiniRave 1.5 ja alkuperäisessä MiniRavessa on mm. seuraavat erot:

- MiniRave 1.5 on pitempi -> pohjalevy, kardaani ja ylädekki pidemmät
- Iskarit vaihdettu parempiin
- Diffien sisuskalut on päivitetty
- Eri kori
- Eri servo
- Eri iskaritornit
- Riippuen alkuperäisen MiniRaven iästä, nopari on eri

Alkuperäisessä MiniRavessa on käytetty kolmea eri servoa, joista vain se harvinaisin on samankokoinen ja samalla akselilla kuin 1.5:n servo. Tämän tunnistaa siitä, että se oli metallirattainen servo. Toki servot ovat niin lähellä toisiaan, ettei servon vaihtamiseen mitään rakettitiedettä tarvita.

2
Sähköautot / Vs: mini rave 1:18
« : 29.12.09 - klo: 09.23 »
Ei ole sama auto, mutta diffien säätö menee aivan samalla tavalla.

Otat vetoakselit irti diffistä. Toisen vetoakselin takaa löytyy 1,5mm kuusiokoloruuvin kanta. Pidät vastakkaista diffin ulostuloa kiinni ja väännät sitä kuusiokoloruuvia. Se metalliholkki voi pyöriä sen ulostulon ympärillä, joten varmista, että myös se ulostulo pysyy paikoillaan. Myötäpäivään diffi kiristyy ja vastapäivään löystyy. Diffin sopivan kireyden voi testata, kun pidät toisesta renkaasta ja isorattaasta kiinni ja väännät vapaata rengasta. Jos rengas pyörii helposti, on diffi liian löysällä. Jos rengas pyörii todella kankeasti diffiä kannattaa löysätä.

3
Sähköautot / Vs: Caster Racing F18 buggy ja truggy 1:18
« : 07.12.09 - klo: 21.41 »
Otat vetoakselit irti diffistä. Toisen vetoakselin takaa löytyy 1,5mm kuusiokolo ruuvin kanta. Pidät vastakkaista diffin ulostuloa kiinni ja väännät sitä kuusiokoloruuvia. Se metalliholkki voi pyöriä sen ulostulon ympärillä, joten varmista, että myös se ulostulo pysyy paikoillaan. Myötäpäivään diffi kiristyy ja vastapäivään löystyy. Diffin sopivan kireyden voi testata, kun pidät toisesta renkaasta ja isorattaasta kiinni ja väännät vapaata rengasta. Jos rengas pyörii helposti, on diffi liian löysällä. Jos rengas pyörii todella kankeasti diffiä kannattaa löysätä.

4
Sähköautot / Vs: mini rave 1:18
« : 25.11.09 - klo: 09.07 »
Diffit kannattaa säätää uudelleen muutaman akullisen jälkeen, kun ne ovat sisäänajautuneet. Eikä se huono idea ole tarkastaa niiden säätöä ihan uutenakin.

5
RC-kerhot ja -radat / Pirkkala
« : 07.11.09 - klo: 16.33 »
On näköjään unohtunut ilmoittaa täällä:

Pirkkalassa ajetaan perjantaisin klo 18-21 Kirkonkylän koululla.

18.12.2009 ja 25.12.2009 ei ajeta.

6
Sähköautot / Vs: Mistä tunnistaa ankkuri tyypin ?
« : 03.10.08 - klo: 13.04 »
Lankakierroksien määrää on melkoisen hankalaa silmämääräisesti arvioida, mutta lankojen määrään voi katsoa ihan silmälläkin. Eli katsoo kuinka monta lankaa menee kollektorille. Yleensä ankkureihin on kuitenkin merkitty niiden ominaisuudet (lankakierrokset ja lankojen määrä).

7
Polttisautot / Vs: Thunder tigerin tankki
« : 26.04.08 - klo: 19.48 »
Näin sen pitääkin olla. Ne kumit vaimentaa tankin tärinää ja estää polttoaineen vaahtoontumista.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Servoon uudet kuoret?
« : 26.04.08 - klo: 06.41 »
Laadukkaampiin servoihin kuten Sanwa, Futaba, KoPropo jne. saa varaosina mm. kuoria ja rattaita. Keilillä ei tietääkseni ole tällä hetkellä maahantuojaa tai jälleenmyyjää, joten tarvinnee kysyä suoraan saksasta http://www.christian-keil.com/index1.html. En sitten tiedä kannaattaako tämä.

9
Polttisautot / Vs: Painetta ei ole tarpeeksi?
« : 25.04.08 - klo: 14.21 »
Ota paineletku irti pillistä ja tökkäse vaikka rautalangalla painenippaan. Roskan pitäisi poistua, jos sitä edes oli.

10
Polttisautot / Vs: Painetta ei ole tarpeeksi?
« : 25.04.08 - klo: 13.54 »
Melkeinpä sanoisin, että katso uudestaan! Kyllä sen vian pitäisi löytyä noiden joukosta. Voit toki kokeilla seuraavia konsteja.

- Avaa kaasua, ota paineletku irti pillistä ja puhalla siihen esim. lääkeruiskulla. Kulkeeko polttoaine nyt?
- Avaa kaasua, täytä lääkeruisku polttoaineella, ota polttoaineletku irti tankista ja puhalla lääkeruiskussa oleva polttoaine letkuun. Jos ei vieläkään polttoaine kulje, niin suodatin tai kaasari on todennäköisesti tukossa.
- Toista edellinen, mutta puhalla polttoaine suodattimen jälkeiseen letkun osaan. Jos ei vieläkään kulje, niin kaasari on todennäköisesti tukossa.
- Voi tietenkin olla, että pääneula on liian kiinni = tukkii polttoaineen syötön totaalisesti -> avaa pääneulaa reilusti ja kokeile uudestaan

11
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 25.04.08 - klo: 09.55 »
Onko kukaan testannut miten V-Specissä toimii muut O.S. tulpat ja muiden valmistajien vastaavat tulpat? Ja, jos on, niin mitkä olivat tulokset?

12
Yleinen keskustelu / Vs: Radio ohjaimista
« : 25.04.08 - klo: 08.24 »
Kyllä Futaban radiot ovat aina olleet laadukkaita - myös 15 vuotta sitten.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.04.08 - klo: 14.43 »
Mini Rave 1/18 Brushless Truck RTR, joka on hyvinkin lähellä Assoa. Joku voisi jopa sanoa, että on saman näköinen.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.04.08 - klo: 08.56 »
Tuossa olisi viimeisin tulokas:


15
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.04.08 - klo: 12.37 »
Ei ole sellasta  :cry:

Mattopuukko, vanhanajan partakoneen terä, fileerausveitsen kärki...

Tai sitten menet ja ostat sen askarteluveitsen.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.04.08 - klo: 10.54 »
Vaikka askarteluveitsen kärjellä.

17
Polttisautot / Vs: Painetta ei ole tarpeeksi?
« : 16.04.08 - klo: 11.01 »
Älä kysele tyhmiä! Tietenkin se on mahdollista!  :wink: Jos moottori on vetokäynnisteinen, rotokäynnisteinen tms. ja startti ei toimi, kampiakseli on poikki...

18
Tuo kytkentätapa on ihan normaali. Noin ne yleensäkin kytketään, kun halutaan käyttää harjallista konetta.

19
Sähköautot / Vs: mikä näistä alottelijalle?
« : 14.04.08 - klo: 06.41 »
Ehdotan, että ostat akunkin edullisemmin Suomesta samalla kun ostat autonkin Suomesta. Eli käänny Medasecin puoleen ja etsi esim seuraava akku:

MVIB High Power Stick Pack 4500 mAh

20
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.04.08 - klo: 10.26 »
Kaikki nuo esittämäs vaihtoehdot ovat mahdollisia. Tai sitten se on vain ominaisuus, jos sitä välystä on maltillisesti.

21
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.03.08 - klo: 15.04 »
Kisasäätimet ja -moottorit ovat käytännössä aina sensorillisia. Tämän etu on siinä, että kaasun "tuntuma" on valovuoden edelle sensorittomia veljiään.

22
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.03.08 - klo: 14.47 »
Sensorillinen moottori ja säädin --> Pelaa
Sensoriton moottori ja säädin --> Pelaa
Sensorillinen moottori ja sensoriton säädin --> Pelaa (sensorijohto ei ole vain kytketty)
Sensorillinen säädin ja sensoriton moottori --> EI PELAA

23
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.03.08 - klo: 08.37 »
Moottori on sensoriton ja säädin on tarkoitettu sensorillisille moottoreille. Näin ei missään tapauksessa saa olla! Tässä hajoaa vain vehkeet!

Älä siis kokeile enää mitään! Hanki oikean tyyppinen moottori tai säädin!

24
Polttisautot / Vs: Motin sammutus
« : 21.03.08 - klo: 20.30 »
Jos auto ei ole saanut "hepulia", sammutan aina pakoputken tukkimalla. Se on vain niin helppoa. "Hepulin" saaneen auton voi sitten sammuttaa muilla keinoilla.

26
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 12.03.08 - klo: 14.23 »
Minä olen ollut aina siinä uskossa, että JR kuuluu Sanwan ja KoPron kanssa samaan leiriin. Toisaalta poikkeus vahvistaa säännön.

Servojen eri akselityypit (minun tietoni):

23 hammasta: JR, Sanwa, Airtronics, Ko Propo, Acoms, Caster Racing
24 hammasta: Hitec, Hobbico, Tower Hobbies, Xray
25 hammasta: Futaba, Traxxas, Duratrax, Ofna, HPI, Robbe, Ace, BlueBird, GWS

27
Veikkaan, että kyse ei ole Amerikasta. Todennäköisempi paikka on Britit. Siellä harrastetaan kyseistä hulluutta. Myöskin vetoautojen merkki viittaa Amerikan ulkopuolelle.

edit: olisiko tämän videon autot 1/5 vai vähän isompia - hulluja nuo amerikkalaiset joka tapauksessa  :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=HLMWZ_fIaSI&NR=1

28
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 11.03.08 - klo: 08.49 »
On niin pirun milenkiintoista keskustelua, että täytyy oikein osallistua  :lol:

Itselläni on kokemusta melkoisesta kasasta servoja - pääasiallisesti kuitenkin näistä kalliimman pään servoista. Kokemuksia on ollut lyhyeltä ja pitkältä ajalta.

Pitkään olen sanonut, että yhtään servoa ei ole minulla mennyt hajalle (muutamassa on kuitenkin välystä alkanut tuntua). Nyt on myönnettävä, että muutama viikko sitten tuli yksi rajatapaus, kun touring-autostani hajosi servon kuori. Puolustuksekseni voin sanoa, että minä en ajanut sitä seinään.

KoPropo: Malleja on ollut ainakin PS2001, PDS2144, PDS2173, PDS2344ICS, PS-901BH. Missään ei ole ollut mitään vikoja. Mm. tuo PS2001 on edelleen aktiivisessa käytössä, vaikka alkaakin olemaan jo melko iäkäs.

Sanwa: Malleja on ollut ainakin ERG-VB, ERG-WRX, ERG-VR ja pari muuta, joidenka koodeja en muista. Missään ei ole ollut mitään vikoja.

Futaba: Malleja on ollut ainakin 9402, 9451, 9602 ja pari muuta, joidenka koodeja en muista. Missään ei ole ollut mitään vikoja.

Hitec: Vaikka moni näitä haukkuukin, niin en olle Hiteciakaan saanut hajalle. Malleja on ollut ainakin HS-6975HB, HS-525MG, HS-615MG, HS-9625MG

Muut: Sitten on ollut lyhyempiä tuttavuuksia monesta muustakin merkistä.

Varmaan voitte huomata, että useat noista ei ole ollut polttiskrossarissa, mutta yhteenvetona voisi todeta, että menestyksekkäimpien valmistajien servot kyllä kestää. Toki nämäkin saa hajalle, mutta yleensä hajoaminen johtuu käyttäjästä tai vedestä.

29
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 01.02.08 - klo: 14.04 »
Leveys: 178 mm
Akseliväli: 305 mm

30
Yleinen keskustelu / Vs: vastarin antennit
« : 01.02.08 - klo: 13.55 »
Antennin pituus on suhteessa taajuuteen. Pituus valitaan karkeasti siten, että johdon pituus on esim. 1/2, 1/4... aallonpituudesta. Tämän lisäksi vastari vielä viritetään sopimaan tälle taajuudelle ja antennin pituudelle. Koska 2,4 GHz on huomattavasti suurempi taajuus kuin esim. 40 MHz, tälle myös riittää huomattavasti lyhyempi antennikin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 51