Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mairue

Sivuja: [1] 2
1
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.

-Juha

Asia on selvä. Perjantaina ohjattu vapaa harjoittelu.

Oliko suunnitelmissa järjestää lauantaina ylimääräinen eräharjoituskierros niille jotka eivät osallistu tuohon treenipäivään töiden tai muiden syiden johdosta jotta kaikki lähtisivät kisaan samalta viivalta?

Ei ollut suunnitelmissa.
Sääntöjen puitteissahan tässä mennään mikä mahdollistaa perjantaitreenin.

-Juha

Sarjasäännöissä asia on mielestäni ilmaistu selkeästi:

Lainaus käyttäjältä: Radio-ohjattavien M-8e sähkökrossiautojen vuoden 2022 SM-sarjan säännöt
Kilpailukutsussa on oltava maininta miten rata on auki harjoittelulle ennen kilpailua.
Perjantain harjoittelu voidaan sallia vain erityistapauksissa (esim. kauden avauskisassa
jos keliolosuhteet eivät ole mahdollistaneet harjoittelua aiemmin)

Ainakaan mikään sarjasääntöjen mukainen ehto (keliolosuhteet/tjms) ei täyty tässä kohtaa, millä perusteella tämä on kaikille kilpailijoille hyväksyttävää ja tasapuolista?

2
Eilen Turun kisan aikana esitetty toive perjantain 10.6 treeneistä on luokkayhteyshenkilön ja VUA:n toimesta hyväksytty. Tarkoitus on järjestää ohjautut vapaat harjoitukset klo 12:00-18:00.
Vahvistamme asian vielä AKK:lta.

-Juha

Asia on selvä. Perjantaina ohjattu vapaa harjoittelu.

Oliko suunnitelmissa järjestää lauantaina ylimääräinen eräharjoituskierros niille jotka eivät osallistu tuohon treenipäivään töiden tai muiden syiden johdosta jotta kaikki lähtisivät kisaan samalta viivalta?

3
Olisiko virit mahdollista ajattaa kahdessa alkuerässä ja yhdistää porukka vasta finaaleihin? Alkuerälähdöistä voi tulla aika kaaoottisia vauhtierojen johdosta

4
Mulla ei ainakaan toimi tuo myrcm-ilmoittautuminen suoraan linkin kautta, eikä näy koko registration-nappia edes kisan kohdalla myrcm:ssä?

5
Pienoisautoradat ovat auki kartingradan aukioloaikojen mukaan, hyua:n kalenterissa tuo RC-rata tarkoittaa rallicross-rataa joka on toisella puolella vauhtipuistoa. Näköjään tämän viikon kartingradan aukioloaikoja ei ole vielä päivitetty tuonne kalenteriin mutta yleensä se on arkisin avoinna klo 17-20

Edit: nyt on näköjään päivitetty, tällä viikolla arkena torstaina ainut aukiolopäivä. Viikonloppuna auki molempina päivinä 12-18.

6
Tuollaista on kanssa tarjolla, ainakin sähkökrossissa ja turistissa todettu toimivaksi https://lapmonitor.com/store/en/

7
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 01.12.15 - klo: 22.30 »
Miten asson etunen menee tuohon 12mm hexiin?

Lähinnä takavanteita meinasin, assohan ei vielä ole eteen tehnyt itse 12mm hexillä kun noita suomessa laittomia 61mm vanteita. Eteen toimii monien muiden lisäksi esim. Yokomot http://www.eurorc.com/product/6556/yokomo-front-wheel-for-b-max4iii---white-2

8
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 01.12.15 - klo: 19.59 »
Tuli tuossa tilailtua pukin konttiin tuollanen 2016 xb4 (toivottavasti kerkiää), ajatuksena lähteä kokeilemaan ensikertalaisena wj kisoja...mutta asiaan, eli istuuko ko. autoon jotkut muut vanteet kun xray omat...esim durango...Ei tunnu suomenmaalta äkkiseltään löytyvän noita omia 14mm hex vanteita...

Kannattaa melkeinpä rakentaa auto suoraan 12mm hexeille, jolloin voit käyttää suoraan valmiiksi liimattuja EOS-renkaita sekä esim. asson hexivanteita. Eli eteen http://www.eurorc.com/product/10279/xray-xb4-alu-wheel-hub-12mm-offset-075mm-2 ja taakse http://www.eurorc.com/product/10280/xray-xb4-alu-wheel-hub-12mm-offset-150mm-2

9
ratakasi: Tomi Mairue, 4 kisaa tavoitteena, capricorn c801, novarossi, PKSRCA

10
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 22.07.14 - klo: 10.15 »
Jos nyt ei alettaisi muuttelemaan ainakaan isommin konseptia, kun se kerran ollaan saatu ihan kivasti rullaamaan (Siis c8 osalta). Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei aleta ajamaan mitään 8 kuskin tynkäfinaaleja eikä varsinkaan 2-päiväisiä kisoja. Muissa luokissa on jo nähty, ettei kisojen turha venyttäminen koko viikonlopun mittaiseksi ainakaan lisää kilpailijamäärää.

Perjantaisin jokainen saa treenata nykyiselläänkin jos niin haluaa tehdä?

Kuusankosken rata toimi ainakin treenatessa hyvin myös näillä autoilla, kilpailuolosuhteista toki en vielä tiedä.

-Tomi

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 05.12.13 - klo: 18.57 »
Milloin mahtaa selvitä, ajetaanko ensimmäiset kisat viimekautisia vastaavilla renkailla, vai tämän syksyn saippuakiekoilla?

12
Losi 22 osat ovat allekirjoittaneen mukana Lavangossa.

-Tomi

13
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 22.03.13 - klo: 08.18 »
ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia kestävyyden kanssa, koko kesän aikana taisi mennä yksi tukivarsi ja 2 linkinpäätä

14
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 21.03.13 - klo: 15.38 »
Ilmeisesti ei kovin monella/kellään ole tätä autoa?

Viimekesän kisat tuli moisella kierrettyä, ja kyllä kisoissa noita muutamia näkyi  :smiley:

15
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.03.13 - klo: 08.46 »
Lisätään nyt vielä omakin lista viimeisimmistä kauppakumppaneista, kaikkien kanssa homma on pelittänyt loistavasti:

+MarcoK
+Skriiks
+MrOllinmäki
+kappi

16
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 10.12.12 - klo: 18.09 »
Nyt kun on ekat isommat karkelot saatu ajettua, niin jaetaanpa vielä omankin setupinmetsästyksen lopputulos. Auto oli erittäin nopea koko päivän, ja ainakin itse olin tyytyväinen kuinka helppo ja nopea Yokomo oli ajaa. Ja vaikkei setup-sheetistä ilmenekään, itse ajoin ilman ohjaustolpat ylädekkiin kiinnittävää ruuvia ylädekissä, jotta keulasta sai hieman anteeksiantavamman.

http://aijaa.com/brvFO4

-Tomi

17
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 19.04.11 - klo: 00.07 »
Modelexpossa puikoissa heilunut keikkakuski kiittää ja kuittaa. Allekirjoittanut sai ensituntumansa keskimoottoriautoon sunnuntai-aamun treeneissä, ja kiesi tuntui heti ekasta akullisesti lähtien nopealta ja loogiselta ajettavalta (tästä iso kiitos kuuluu jarkkom:n myyrissä tekemälle säätötyölle!). Hiukan turhan löysä alusta ja totaalinen onnettaren seuran puute finaalilähdöissä tosin tuhosivat toiveet podium-sijoituksesta , mutta joka finaalissa kun ensimmäisen kierroksen tulosruletin jälkeen lähtee viimeiseltä sijalta ajamaan porukkaa kiinni, voi viidenteen sijaan lopputuloksissa olla erittäin tyytyväinen! ..Eikä vauhti näyttänyt lainkaan hassummalta kesän kisojen kannalta! :tongue:

18
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja SM UAU 25.-26.9.
« : 15.09.10 - klo: 21.18 »
-esaus-

19
Joo-o ja mä hölmö menin lainaamaan Mairueelle mun autoa...... ois pitäny valkata ees joku vähemmän pommittamistaipumuksia omaava. No tokkpa sitä tarvii kisan jälkeen muovipussissa kuskata  :grin:

Älä Masa pelkää, mä tarjoon sit kisan jälkeen rikkalapion auton kotiinkuljetusta varten :tongue:

20
Tulokset / Vs: Alue-8 toisen kilpailun kutsu
« : 08.12.09 - klo: 23.19 »
...blablablablabla...

t. vanha vihainen ihminen

Sami kuule, mitäs jos ettisit taas ne kivat punaset napit kaapista, ja jättäsit näppiksen hakkaamisen karrille, se on sua parempi siinä, niinku ajamisessaki :mrgreen:

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 17.11.09 - klo: 21.12 »
Pistetään nyt omakin lusikka soppaan sekaan.

Joo, onhan renkaat samat kaikille ja peli saadaan tällätavoin "tasaiseksi" kaikille..
Siltikin veikkaisin, että ihan puhtaasti harrastajan näkökulmasta tuo laskee
kummasti treenausmotivaatiota, kun auto ei todellakaan ole kovin looginen ajettava.
 
Itse olen hakenut säätöjä Riihimäellä ja Race centerissä, joista jälkimmäisessä
on myös "kaatopito", ja samanlaisia oireita on ollut havaittavissa kuin torpassakin
ajaneillta. Autoa on tullut ruuvattua, ja saatu nopeammaksi sekä ajettavammaksi,
mutta ehkä olen säätötaidoton/jotain vastaavaa kun mielestäni sorexeilla on
huomattavasti mielekkäämpää ajaa kyseisissä olosuhteissa, enkä ole ainoa kuka tätä mieltä on ollut..

Toki, on renkaassa hyviäkin puolia, aikaisemmin mainittu kulutuskestävyys on
moninkertainen sorexeihin verrattuna ja rengas pysyy ajo-omituisuuksiltaan hyvin
samanlaisena koko elinkaarensa ajan.

KV-kisoihin tuskin aivan aloittelijat lähtevätkään, tai jos lähtevät, heillä tuskin
on heti A-finaalipaikka mielessä. Joten oletan, että sinne (varsinkin TSM-luokkaa)
ajamaan lähtevät kuskit osaavat mukautua olosuhteisiin hieman paremmin kuin suurinosa
FTT-kisailijoista.

PS. itselläni ainakin talven rengaskulut pienevät huomattavasti valitun renkaan ansiosta..
Jokainen arvelkoon syytä toki itsekseen.

22
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 31.10.09 - klo: 03.41 »
Vielä tiedoksi; itse ajoin pihalle lrp x11 6,5t(x12 koneissa n. 7,5t) koneella ja 5 kennolla, ja vauhti riitti finaaliin joka kisassa, ja sisällä pärjää vielä laiskemmilla koneilla.. eli älkää nyt hei oikeesti ostako sitä kireintä mahdollista, sillä ei oo kuin negatiivinen vaikutus kisojen lopputulokseen !

23
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 24.08.09 - klo: 08.46 »
Mitesnotta, ootteko servosaveria vaikko diffiboksia veistely kääntyvyydelle?
Hypistelin tuossa autoa äsken ja tuumailin että nämä rajoittaa.

Tässä siis boksia meistetty, toinen vaihtoehtohan on lyhentää servosaverin sankaa tuon yhden reijän verran, se toki teoriassa tuntuu jossain.

Diffiboksi rajottaa joo kääntyvyyttä, ja sitä kannattaa vähän työstää. Ainakin itse veistin vaan tylysti dremelillä siivut pois boksista eikä sillä kestävyyteen ollut mitään vaikutusta.

24
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 20.06.09 - klo: 17.42 »

Käykö nuo HB D4 vanteet ilman modauksia, vai tarvitseeko jotain prikkoja tms väliin? Lähinnä mietin, että kuinka rajattua on esim renkaiden hommaaminen tuohon, vai saako useista paikoista sopivia.

HB-vanteet käy taakse heittämällä, edessä kääntöpaloista pitää dremelöidä vähän tavaraa pois et ne mahtuu pyöriin

25
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 13.05.09 - klo: 22.46 »
Onko kukaan Academy kuski tulossa perjantaiksi jyväskylään treenaamaan? Vois katella porukalla säätöjä...

nm. nelkku kohta kasassa  :shock:

Joo, mä ainakin oon tulossa, kuhan vaan täält etelästä ehin.. perjantaina tosin keskityn treenaan pelkällä takatuupparilla, mut setuppejahan siihenki tarvii

26
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 28.04.09 - klo: 14.12 »

Minkälaisella setupilla lähdit liikkeelle?
Mitkä männät/öljyt edessä/takana?
Linkkejen paikat?

Alottelin tommosella vähän ite arvotulla setupilla,

etupää:
iskarit ylhäältä keskellä, alhaalla ulkona
öljyt asson 35, vakiomännät ja vakiojouset
linkki bulkissa ja hubissa ulommaisessa reiässä, sisällä linkin alla 1mm prikkaa.

takapää:
iskarit ylhäällä toisiks sisimmässä reiässä, alhaalta keskimmäisessä
öljyt asson 30, vakiomännät ja vakiojouset
linkki bulkissa sisimmässä reiässä, hubissa keskimmäisessä, sisällä linkin alla 0,5mm prikkaa.

Ja auto on levitetty hubeista niin leveeks kun saa kummassaki päässä.

27
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 27.04.09 - klo: 01.10 »
On se kumma kun mulla palikkaa menee myötäänsä  :cheesy:. Tänään sain kolisteltua takahubin rikki sisäbaanalla. Kai minä haen sitte tuntumaa raskaammalla kädellä...(oli uudessa hyndässä epäonnistuneita alastuloja tänään aika monta)  :grin:

Ja sitten vielä kysymys että miten säädätte diffin tähän autoon? Minulla on ollut ongelmia saada diffi luistamattomaksi vaikka vetäisin ruuvin pohjaan asti. Ja on taatusti kasattu oikein...

Se johtuu vaan sisäradasta, niillä ny vähän tuppaa kalusto hajooman muutenki herkemmin ku pihalla, kyl se pihalla kestää. Onhan varma et se on just diffi mikä siinä luistaa, eikä slipperi? Itellä ei tosin ole sisältä kokemusta kyseisestä autosta, mutta pihalla ei ainaka ollu mitään ongelmia diffin kireyden kanssa.

28
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 26.04.09 - klo: 12.56 »
Nonii, ny ois ekat saviratatestit ajettu tuupilla, ja voi tsiisus et voi auto toimii nätisti. Koko päivänä en saanu mitää rikki, ja perä pysy radassa ku tauti.. Setuppia täytyy muuttaa vähän kääntyvämmäks vielä, mutta näin ensitesteiks vauhti oli erittäin lupaavaa  :p

29
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 14.03.09 - klo: 12.56 »
Olihan Gv2 pro versiosa kirkas kori? Maalia olen tässä tilailemassa...

Ps. Milloinkas alatte laitella kuvia pirsseistänne?

On siinä joo ihan normi-läpinäkyvä kori

30
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 21.02.09 - klo: 20.39 »
Nyt ois gv2 kasattuna (olinks suomen nopein?), ja ei voi kun olla positiivisesti yllättyny laadusta. Oli meinaan eka mun kasaama sähkökrossari mille ei tarvinnu näyttää dremeliä/hiomapaperii/shimmiprikkoja/mitään muutaka hienosäätö-objekteja..

Ja miksei kukaan oo aikasemmin keksiny tämmösiä iskareita, on noin 100x paremmat kun mitkään mitä oon aikasemmin tehny, sain jopa kertaheitolla reboundit oikeiks.

On kyl pikkanen sähkökrossikuume päällä nyt  :p

Sivuja: [1] 2