Future-RC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 15
1
Onkohan tästä mitään lisätietoja? Ajetaanko iltakilpailuna ja miten? Törmäsin muualla uutiseen, jossa puhuttiin pienois-autojen kilpailun kestävän perjantaina 21 asti. Virallisessa kalenterissa on kuitenkin 2-3 päiville kisa.

2
Uudet radat betonista ja kaakelista voi kesällä treenata talvi kisoja varten.

varmaan vitsi liittyen tätä edelliseen viestiin :)

Ei liittynyt edelliseen viestiin vaan yleiseti näihin rata keskusteluihin. :wink:
Mikä olisi järkevää, kun alkaa miettimään tämän hetkistä ilmasto tilannetta ja mihin suuntaan se on menossa.
Savirata ja katto päälle, katossa pitää tietenkin olla valaistus, että näkee ajaa. Ilman kattoa käyttöpäivät voi jäädä vähiin. Vaikka mudassa möyriminen tuntuu olevan rc harrastajien intohimo, sain siitä jo lapsena tarpeekseen. Pistän oman mielipiteeni. :angel:
Turffi, joka on monelle kirosana taitaa olla Suomen ilmastoon järkevin vaihtoehto.

Jos katto on läpinäkyvää aaltoplexiä, tulee valoa sen läpi ja kun seinät jää pois sieltä, sillon kun valo ei riitä, ei myöskään tarkene ajaa. Kattoon olisi kohtuu helppo myös kiinnittää kastelulinjat jolloin vesi sataisi ns. ameriikan malliin radalle vai letkut aukeisemalla. Tää on varmaa päiväunta, mut aina kannattaa ehdottaa.

3
Onko lupien suhteen mahdollista tehdä 1/8 saviradan radan päälle kevytkatto tolppien varaan ilman seiniä?
Rata pohja kannattaa tehdä reilusti kallistettuna korokkeeseen päin ja ottaa kaivot sekä kasteluvedot heti mukaan.


4
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2020
« : 10.12.19 - klo: 21.56 »
Mites tämä rengas sitten, kun valinta on HB pink Gridlock V3 ja nyt samaa on saatavana "halvempana" Performa Racing merkkinä samalta toimittajalta. Suomen maahantuojakin on sama, eli onko vain HB etiketillä myytävät sallittuja?

5
Tsemppiä Miksalle ja Juholle, uudistus on kaivattu ja vaikuttaa positiiviselta.

Jos saa vielä heittää lisää toiveita, niin voisi olla mattoranking ja asfalttiranking omanaan,
se voisi taata kyseisiin kisoihin sinne osallistuville osuvamman erän?

Tuohon "Suomenkovinkuski" listaukseen löytynee paras tieto vaikka SM-tuloksista?

6
Pelkkä M8 vai myös M8E kuninkuusluokka?

7
onko mitään kuvaa baanasta? noh onko sillä väliä, mut kiva jos on
Tuossa pari kuvaa ennen kunnostusta kilpailua varten talven jäljiltä.
Sori ovat nurinpäin, pysyy niskat notkeena.


8
Tuolla Mylaps ponderilla toimii.

Tuloksia voit seurata täällä:
https://speedhive.mylaps.com/Practice/1668
Tai jos rekisteröit Mylaps ponderin, ne tulevat myös puhelimeen
ladattavaan app:iin.

9
Jokos ajanotto on saapumassa radalle?

10
Ei varmaankaan mahdollista ajattaa kisoja Hakkilassa tai toisena viikonloppuna?

11
Onkohan viimehetken tietoa, kuinka paljon satoi vai onko rata normaalisti käytössä?

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 30.11.18 - klo: 14.03 »
Kootusti voidaan siis todeta että otetaan käyttöön 2020 kaudeksi testatusti sääntöihin 1-3 tyyppiä, vapaa vanne ja insertti. (Jos halutaan vaikka 3 maahantuojan merkkiä, jokaiselta yksirengaskuvia?)
Poikkeuksena Metsäläinen joka kovimman huutonsa puolesta on oikeutettu ajamaan vapaalla GRP renkaalla, lisätään tämä poikkeuksiin säännöissä.

Kiitos ja anteeksi.

13
Onkohan Turffille mahdollista saada ajanotto käyttöön? Hyppyreihin ilmeisesti tuloillaan huopamattoa?

14
Varastoon saapuneiden uusien Holeshottien insertit ovat niitä pehmeitä, joilla ei tee mitään.
Tämä on ikävä lisä, kun insertit joutuu jokaiseen settiin ostamaan erikseen.
Sinällään ikävä, kun tuo Proline on ainoa rengas, jolla kotimaan savella saa edes jotain pitoa ja kestävyyttä.

Rengassäännöt tarkoitus olisi karsia kuluja ja vähentää turhaa arpomista niiden suhteen. Nyt on liian monta vaihtoehtoa, jos ajaa sekä turffi että krossikisat. Jos homma ei muutoin ratkea, niin otetaan krossiin Proline M3, johon kisajärjestäjä/maahantuoja vaikka polttomerkkaa leiman, voidaan jättää Jconseptit ja M4 pois laskuista. Turffille vain minispiket. Jos jotain eksoottisempia merkkejä savelle halutaa, olisi radat syytä pidottaa.

15
Kamera tökättiin verkkoon viikko sitten, mutta ei ole vielä osoitetta päivitetty sivuille. Siinä oli vielä jotain tekemistä.

16
Saattaa se nokka olla CORRille aika jyrkkä vieläkin, mutta nyt on sekä lähtö enemmän samallainen sisä/ulkoreuna ja suunnattu niin, että osuu radalle laskeutuessa. Lisäillään sitä savea jossei vieläkään enemmistölle passaa ja muitakin kohtia ehostetaan pikkuhiljaa. Rakentavaa palautetta kannattaa antaa aina tai jopa osallistua talkoisiin.

17
Uutta hyppyriä hieman muotoiltu tamppaamalla ja lisätty materiaali/leveyttä sekä lähtöön, että alastuloon. Lähtö osoitti hieman ohi alastulosta, siirrettiin putkia ja levennettiin alastuloa. Lähtö oli vielä aika pehmoinen, joten siihen syntyy kyttyrä, kun maa pakkautuu autojen osuessa lähtöön. Kyttyrää voi hieman tampata kengänpohjalla. Ilman ongelmaa hyppäsi kokoajan ainakin 2wd krossiauto. Muistakaa kastella rataa ajojen välissä, myös pieniä reikiä voi paikkailla kotiin lähtiessä.

18
Jäikö rata siis nyt kesken että edelleenkään ei pääse ajamaan?

19
Onkos aikataulu tarkentunut notta tietäis miten kannattaa olla paikalla? :)

20
Näin pidemmän luovan tauon jälkeen täytyy todeta kisojen olleen hieno tapahtuma.
Luvatut sateet pysyivät onneksi poissa ja kilvanajo oli tiukkaa kautta linjan.

Rataan pääsin tutustumaan parina iltana ennen kisoja ja se oli erinomainen, ehkä hieman kapean
ja hitaan puoleinen. Vuosia sitten nähdyt skaalaan liian isot vanerilingot oli poltettu ja hypyt olivat
paremmin autojen kokoon sopivia, joista suurin osa selvisi hienosti.
Rata pidettiin kosteana harjoitusiltoina, jolloin ajolinja oli leveä ja vaikka aikaisemmat vesiurat kuoppineen olivat tuomassa haastetta oli rata hyvä.

Tähän verraten pidinkin hieman ihmeellisenä varsinkin lauantain radan ylläpitoa, tai lähinnä sen puutetta.
Rata kuivui alkuerien aikana ja finaaleita edeltävällä tauolla olisikin ollut hyvä kastella pohja niin kuin
harjoituksissa. Tällä vältetään radan kuoriminen, josta palaset ja pöly leviävät pitkälle. Tämä johti siihen
että kilvanajaminen finaaleissa tuli paikoin hankalammaksi, kun ainoastaan liruttamalla sisälinjaa pääsi eteenpäin ja muualla oli kuivaa murua.
Samaa yritettiin vielä sunnuntainakin, mutta ilmeisesti useampi kuljettaja uskalsi keskustella asiasta ja pahimmat ongelmakohdat paikattiin.
Ehkä jatkossa kannattaisi rata kunnostaa finaaleihin silmälläpitäen sitä, että ajaa voisi useammalla linjalla ja päätöksenteko ulkoistaa kilpailuun osallistuvilta.
Näin loppuisi myös varikolla puheet siitä, että olosuhteita muutetaan joillekin sopivammiksi.

Yllä olevasta huolimatta kilpailu finaaleissa oli mielestäni mahtavaa. Taistelua riitti kärjestä aivan viimeisiin sijoihin finaalista riippumatta.
Oikeastaan ainoa musta hetki kilpailijoille ja tuomareille osui sunnuntain toiseen A-finaaliin, jossa ajeltiin radalla surutta toisten ylitse
ja joku kuljettaja vielä hermostui erän tultua maaliinkin.

Kilpailut oli järjestetty hienosti ja varmaan moni paikalle eksynyt saattaa innostua lajin pariin. Tässä onkin ehkä ainoa kehitettävä kohta, eli kilpailun mainostaminen varsinaisen kisaporukan ulkopuolelle, katsomon laajennus ja opastukseen panostus. Vakiomuotoisen tiedotteen tekeminen pohjaksi palvelisi jatkossakin, tuon saman voisi lähettää sitten paikallislehtiin, tapahtuma kalentereihin ja vaikka kopioina markettien seinille joka kilpailusta.
Näin hyvää tapahtumaa kannattaa kyllä mainostaa.

Kiitokset kavereille kaluston lainaamisesta, tämmöisen kisan jälkeen sitä saattaa omaakin kalustoa harkita, kunhan löydettäisiin talvelle harjoituspaikka.
Sori jos tuli hieman pitkä pätkä... sentään työpäivä lyheni saman verran.

22
Tulokset / Vs: INDOOR EURO's 2010
« : 25.02.10 - klo: 23.40 »
Pieni video josta näkee hieman rataa yms.

Toivottavasti kääntävät HS tasoiseksi ennen kesää tuolla juutubella.


23
Tulokset / Vs: FTT II Tampere - tulokset ja jälkipelit
« : 22.02.10 - klo: 15.01 »
Muutamia videoita kisoista täällä:

http://www.youtube.com/user/tekrules2#p/c/6C143D8283BD3F63

Joitakin loistavia itsensäpoistoja tallentui nauhalle, lisäksi pari bonusta esim. Cale 1 - Salmela 0 (TSM_B2 lopussa) ja ratamestarin erikoiset

Kisat oli hienosti järjestetty, ei paljoakaan the Kuusan standardille hävennyt, mitä nyt Siperialainen ilmasto ulkoa hieman viilensi, vähän kuin olisi ulkokausi avattu, muttei satanut vettä sentään!!  :cool:

Oman tiimin tekemisen taso oli ainakin jäässä, seurauksena pari b-finaaliin
peruutusta ja muita alottelijan mokia kasallinen..joita ei edes hanskalla paikattu tällä kertaa. Siitä huolimatta oli hyvää vääntöä koko viikonloppu.

Kuuluttaja oli tosiaankin loistava, sen sijaan noottia antaisin kilpakuskien alkuerien ajamisesta... ne nopeammat kuskit päästetään ohi a, Aina b, Heti c, Eikä ajeta konttiin saman tien. Toki hieman kapealla ja linjan ulkopuolelta liukkaalla radalla sattuu vahinkojakin, mutta joku roti siinä pitäisi olla. Enkä nyt puhu pelkästään omasta kokemuksesta, jota sitäkin tuli kauden verran yhdessä kisassa.
Finaaleissa sen sijaan oli hienosti ryhtiä, niin kärjen kesken, kuin kierroksella ohitettujen kanssa.

Plussat:
++++++++++++++++

 

24
Muutamat videot sunnuntailtakin täällä:

Kuvaus: Mamban Tero ja Esa!


Suuret kiitokset järjestäjille oli hienot kisat, kuten
Kuusalla aina, kisojen standardi!
Rata oli hieman liukas ja layout ehkä aikaisempia
vuosia vähemmän flow, mutta silti euroopan parhaimmistoa.
Mukava nähdä vanhoja ja uusia kavereita, samalla ajaen
hieman kilpaa. TCE2010!



25
Tulokset / Vs: Maastosarja IV: Hyvinkää - Jälkipelit
« : 20.07.09 - klo: 03.29 »
Pari videota kisoista...
http://www.youtube.com/user/tekrules2

Ja tuhat sanaa:



26
Finaalien videoita Youtubessa:

http://www.youtube.com/user/tekrules2#play/uploads

-T


Sunnuntain videot lisätty ja katsottavissa.

28
Onnittelut Simolle ja etenkin Madelle, kyllä Torppa opettaa  :afro:

Oliko Napella jokin muukin jatke kuin Saabbi... hienoja kuvia kyl.

29
Tulokset / Vs: 2008 Electric On-Road World Championships
« : 10.11.08 - klo: 13.22 »
JUHU!!!  :afro:

30
Prostockin rooli jakautuu kahtia varmaankin, toiset haluavat siitä semi-viritetyn ja osalle se on se harrastajan luokka, josta voi aloittaa myös vanhempana.

Vaihtoehtona on esitetty, että vakioluokasta poistetaan 18v rajoitus ja tästä tehdäisiin alottelijalle luokka, prostockin pysyessä "melkein viritettynä" niille, jotka eivät halua ajaa viritettyä b/c-finaalissa tehdaskuskien perässä. Edelleen prostockin nykyiset tehot pysyvät kourassa tyydyttävästi enintään a-finaalissa, muilla autoissa on aivan liikaa tehoa.

*Toinen virhe krossi onkin tosiaan vapaakone+6 kennoa.*

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 15