Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - snakepoison

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 66
1
Heitetään pikkukommentti M4 luokasta . Mukavaa on ollut ajaa , autot saa säätöön suoraan paketista , eikä hop osia tarvitse. Lisäksi tuo xpress on ollut hintalaatusuhteeltaan loistava .
- auto xpress
- säädin vapaa kunhan blinkynä
- moottori 21.5 sensorillinen . Kannusta saa säätää ennakkoa ( ei outlaw-koneita )
- renkaana volanteen

Karkeasti nuilla säännöillä .

Ja samaa mieltä , ei enään miniin lisäluokkia , Stanukunkun ekapäivä oli aika tuskainen , kun autoja ja luokkia ajettiin paljon

2
Lataa akut vasta radalla . Tai juuri ennen radalle siirtymistä. Täyteen ladattu Lipo ei kauan ehjänä säily , ja pullistuu varmasti . Tulipaloriski

3
Sähköautot / Vs: Buggya tekis mieli
« : 17.06.19 - klo: 08.38 »
Jos sen buggy täytyy olla niin silloin radalla ajo on oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu , eli pihasuttailu kannattaa ehkä unohtaa. Käytettyä peliä lähtisin itse myös katselemaan . Yleensä hyvin pidettyjä ja huollettuja. Merkkiä kun miettii niin sanoisin , että kannattaa tarkastaa varaosasaanti. Kannattaa myös ottaa yhteys oman pitäjän tai lähimpään rc-kerhoon . Takaveto on oiva valinta aluksi. Halvat ylläpidot ja huoltamista vähemmän kun nelivedossa. Merkkejä on useita, Asso , Losi , Xray yms yms

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.02.19 - klo: 01.21 »
Onko KENELLÄKÄÄN Muulla Ollut Ongelmia  hobbywing quicrunsäätimen päivitysten kanssa. Laitoin säätimen säätöpalikkaan kiinni ja ajattelin tarkistaa setupit , palikka ilmoittaa että pelasi upgrade your software. No säätöpalikka kiinni piuhaan ja usb linkki ohjelma käyntiin, sieltä uusin softa. Yllätys yllätys sama ongelma toistuu ja säätöjä ei edelleenkään voi muuttaa. Melkoista kuraa alkaa hw olemaan kerpele

5
Myös M-fourin painon saaminen tuohon GT-2000 minimiin on melkeimpä mahdottomuus. Nykyisten sääntöjen mukaan jolla olemme ajaneet, minimi paino on 1200g. Auto on sen verran.ahdas, että lisäpuntteja sinne ei juurikaan laiteta. Ja kuten timppa sanoi, kyllä GT kuskeille tulee itku silmään .

Itse päätin muutaman muun innostamana kokeilla tuota nelkku miniä siksi, koska comppiin alkoi tulla vaikeuksia löytää moottoria. Lisäksi ihastun xpressissä siihen, että auton saa toimimaan ilman lisäpalikkaa hyvin, verrattuna esim comppiin. Comppiin sai lyödä rahaa pirusti ja silti se oli vain ämpärimuoviauto. Comppi on kiva laite , mutta monien asioiden syistä se jäi

6
Komppaan timppaa tässä. Huumorilla heitettiin tuo, että fourit compin kanssa samalle radalle. Mutta täältä tulee iso peukku , jos nelkkuminit vielä saadaan jotenkin mukaan omana luokkana. Ne kun eivät ole edes hintavia, toimivat suoraan paketista ( ainakin xpress ) ja niitä voi jo oikeasti säätää kuten 1/10 turistia

7
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?

Sallitaankos M-Four tonne comppien sekaan :D
Volanteen on ollut Xpressissä käytössä ja positiivista sanottavaa on. Renkailla on ajettu nyt stanukunkkukisat ja treeniä todella paljon, edelleen pintaa on jälkellä. Käsittääkseni renkaan voi ajaa aivan loppuun. Vannetta en ole saanut rikki , mutta tiedän tapauksen jossa vanne on mennyt säpäleiksi, tosin kovasta iskusta. Sitä , kuinka rengas kestää etuvetoisen minin vetävissä pyörissä en osaa sanoa. Rengas on kuitenkin hyvä ja hintansa väärti

8
Eipä löydy enää tota skyrc konettakaan Hobby linnasta..

Säännöistä voisi poistaa kone listan yhteydessä olevat, ei saatavilla olevien koneiden ostopaikat, kun suurinta osaa kauppoja ei edes ole olemassa. Aiheuttaa vaan turhaa hämmennystä..

Koneasiaan oma homma myös kaatui. Ebaysta lennokkikonetta löytyi, mutta koskaan se ei perille saapunut. Hobbylinnasta koneet loppu ja sepä alkoikin olla siinä. Auto myynnin ja express alle :) ... todella haastavaa oli kyllä.mylly löytää :/

9
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 17.01.19 - klo: 22.01 »
Pintakaasulle +++

Tuotteet olivat loistokunnossa ja kauppa toimi

10
Tulokset / Vs: Stanukunkku XII 29.-30.12.2018 Tulokset
« : 31.12.18 - klo: 14.44 »
Iso kiitos mukavasta kisasta. Pikkuautokiintiö täyttyi mukavasti kahden päivän kisailusta :) Vaikka lauantain kisapäivä venyi pitkäksi , en keksi mitään negatiivista koko tapahtumasta. Siksipä vaan pelkkää plussaa

+ rata
+ erittäin mukava tunnelma
+ selostus
+ murkinat + pizza
+ varaosa-saanti ( Valtteri, Jyri , Jeppe )
+ Destiny
+ Xpress
+ Todella tiukkaa ajoa stanun A-finaalissa
+ Juuson varikkopuheet , ihan p... parasta :)

Okei, jos pikku miinus on annettava, niin lauantain stanufinaalit olisi ollut mukava ajaa A ja B finaalina. Mutta koska päivä oli pitkä ja yhteinen finaali kuroi aikataulua kiinni, oli ratkaisu varsin suotavaa

Kiitos järjestäjille , tällaisia kisoja on mukava ajaa

11
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 26.11.18 - klo: 20.23 »
Muutama sananen Hiili vs Hiiletönkone-keskusteluun. Olosuhteiden pakossa tällainen combo kantautui minulle ja olen sitä muutaman kerran testannut. Puhun nyt sunnuntaiajelijan ja tavanharrastajan näkövinkkelistä. En itse ainakaan saanut combosta mitään selkeää hyötyä irti , ja oman ennätykseni olen radalla ajanut hiilikoneella. Hiiletön ehkä jaksaa hieman paremmin mutkaosuuksilla, mutta nopeuseroja en huomannut. Tutkaan täräytin 32.5 km/h . Tietenkin hiilikoneissa on hajontaa suuntaan jos toiseen. Kuitenkin combosta jäi hyvä fiilis .

12
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 15.10.18 - klo: 16.05 »
Öööö asia ei sinäänsä minulle kuulu, mutta öikös tuo Ennakko säätö ole turhaa koska konetta kuitenkin ajetaan sensorittomana ?

13
SC-2 Veijonen Jukka

14
Onko porukalla kokemusta Hobbyking-säätimistä. Huhujen mukaan niihin pystyisi ajamaan hybbiwingin softaa sisälle. Hinta ei päätä huimaa, joten takavetocorriin tekisi mieli testata

15
Vielä yksi asia joka askarruttaa. Huhu kertoo , että Tamiyan Minikorin valmistus on lopetettu koska BMW kanssa ei ole ilmeisesti saatu sopimusta. Vielä ilmeisesti koria saa, mutta entä jos korin saaminen alkaa olemaan vaikeaa ? Sallitaanko muut korit classicissa

16
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 29.08.18 - klo: 12.22 »
Tälle kesälle ei enään venettä, mutta vene kiinnostaisi kovasti. Ei välttämättä mikään yyberpikavene , mutta jonkinlainen

17
I
Mun mielestä toi classicin harjaton setti on hyvä, se on posteineenkin kerhoalella alle 90e ja varsinkaan kun se ei ole mikään pakollinen, vaan jos haluaa, voi silläkin ajaa. Eli, niinku, vapaaehtoinen valinta, ei vauhdin tai kilpailukyvynkään takia pakollinen investointi. Noista vauhtien identtisyydestä, niin niissä nykyisissä harjallisissakin on eroja, pieniä, mutta kuitenkin. Voisin ajatella, että Itselleni RENTO ja MUKAVA kisapäivä tulee osaltaan myös siitä, ettei tarvii "ressata" minkälainen kone kassista nousee.

No niin tässähän se tuli tiivistettynä. Eli ketään ei ole pakoitettu hankkimaan yhtään mitään ellei välttämättä halua.  "Snakepoison" kuka ikinä lienetkään voit lukea tämän äskeisen kommentin ajatuksella. (Ja kyllä tämä oli lievää piip!...)nimimerkin takaa on hyvä huudella uusista sarjavetäjistä ja sarjoista. Kerhokisat sarja on kuitenkin kisoja järjestävien kerhojen ja heidän yhteyshenkilöidensä vetämä sarja, joka toivottavasti toimii hyvänä harjoittelu sarjana "oikeiden" kisasarjojen vierellä.
Omasta puolestani kuka tahansa voi alkaa vetää uusia sarjoja oman mielensä mukaan ja vaikka ihan omien sääntöjen pohjalta jos valmiit ei miellytä.

Ja kyllä meilä on huomattavasti vähemmän sääntöjä mitä FTT sarjassa, mutta yleisessä kisajärjestämisessä sekä toiminnassa tukeudumme kuitenkin pienoisautoilun sääntökirjaan vaikka näin ei tällä hetkellä missään säännöissä mainitakkaan. Usein tuntuu siltä että sääntöjen määrä menee suorassa käänteisessä muodossa "kitinän" määrään...

Minien alkuerien ajamisesta... Olen henkilökohtaisesti aina taistellut tätä nykyistä alkuerien lähtötapaa vastaan.
Kuitenkin osittain varmaankin historiallisista syistä tätä ei tulla muutamaan ainakaan näillä näkymin.
Tällä alkuerä systeemillä ajettaessa jokainen jonka pystyt pitämään takanasi omaa huonomman tuloksen kuin sinä joten ellei omatunto soimaa ohi ei tarvitse omasta mielestäni päästää...
Minien nousu finaaliin ja ajattamiseen minulla on ehdottaa uusi järjestelmä, mutta esittelen sen vasta kun olen konsultoinut länsirannikon ajanottopäällikkön kanssa toimiiko systeemi nykyisen ajanottojärjestelmän kanssa vai ei? Lähinnä on tarkoitus tasoittaa ajominuuttien määrää samaan A- ja muiden finaalien kesken unohtamatta nousufinaali järjestelmää.

Edellisissä viesteissä olisi kommentoitavaa enemmän kuin jaksan nyt kirjoittaa, mutta toivottavasti tämä auttaa alkuun...

Terveisin Marko Aava , RaumRC






Niinpä niin

19
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!

Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi  jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...

Tziisus !!!

No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.

 :cool: Barbie :cool:
Ranen kommentti oli ehkä vähän provosoiva mutta asia siinä ihan kohdallaan, snakepoisonin kommentti on kyllä mun mielestä ihan asiallinen.

Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Omasta mielestä sen BRZ korin voisi sallia vielä tulevan kauden niin saisivat sen viime kaudella hommanneet ajaa sillä kokonaisen kauden eikä olisi niin turha hankinta

Minien alkueriin olisi hyvä saada jotain tarkennusta. Nyt jotkut kuskit ajavat alkueriä niin kuin alkueriä yleensä ajetaan eli päästetään nopeammat ohi, mutta osa taas ajaa niitä finaalityyliin eli sijoituksesta vaikka tarkoitus on ajaa omaa viiden minuutin aikaa

PS: Hyvä olis saada sarjanvetäjiltä kaikki arkun salaisuudet näkyville niin olisi enemmän pohjaa keskusteluille

PS. Ensinnäkään arkussa ei ole salaisuuksia , näkemyksiä kyllä ..... Joita täälpäin sanotaan mielipiteiksi.

Sem verran pakko vielä sanoa. Mielipiteitähän täällä on esitetty myös ja mielestäni ihan asiallisia. Hieman diktatuurimaisesti niitä tunnutaan sivuuttavan ja ei kestetä kritiikkiä. Kallelta hieno pointti , tämän pitäisi olla mukavaa . Mini sarjassa enemmän sääntöjä yms kun ftt : ssä . En halua olla mukana . Kerhokisoja kyllä ajan

20
Niin onko koneet identtiset vai vauhdit lähellä toisiaan? Siinä on vissi ero. Pakko sanoa, mutta mietin kovasti , että onko kone + noparisäännön kanssa jollakin oma lehmä ojassa ja pelataanko omaan pussiin . Lopetan kommentoinnin tähän ja ajan komppia tai siirryn kokonaan gt2000 puolelle

21
Vaikka kuinka yrittää olla positiivinen niin silti korpeaa tuo classicin uusi sääntö. Noh sama ajaa sitten comppia kun lähes samalla rahalla saa sellaisen auton tehtyä. Radalla vois sataa vaikka vettä tai lunta.

Ei ole hyvä

22
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: RcCenter.fi
« : 26.07.18 - klo: 01.33 »
Hyvin on kaupat sujuneet RCCenterin kanssa

23
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 09.07.18 - klo: 21.12 »
Rc-center hoiti hommansa hyvin. Plussaa

24
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 07.07.18 - klo: 15.25 »
Nostetaan ylös
Tuli itse hommattua krossikärpäsen iskiessä 3.0 malli. Jyrkkälän radalla auto oli siedettävä ajaa. Toki rata ei ehkä 1/10 autolle ole helpoimmasta päästä, röykkyinen yms, hauskaa on ollut silti. Mutta TUA areenalla kun kävin autoa testaamassa, niin todella tykästyin siihen, kuinka helppo ajaa ja pitoa löytyi.mukavasti. minipin takana ja stagger edessä. Autossa ratasdiffi , tiedä sitten onko se tuonut jotain smootheutta , 30k öljyt sisässä. 30w assoöljyt joka nurkassa ja losin valkoiset jouset. Yhden spurrin olen saanut sulamaan ja pinjonin sirkkelinteräksi, ja tämäkin omasta syystä, vääränlaiset ruuvit moottorissa. Kaikenkaikkiaan voi sanoa että auto on kyllä pomminkestävä, sellasta sikaa se on radalla saanut

25
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 07.07.18 - klo: 15.10 »
Vääräpaikka

26
No ok nyt alkaa avautumaan kun rautakangesta väännetään :) ja alkaa mielikin leppymään. Muuten en nuista kustannuksista ole huolissani , muuta kuin heidän nuorten jotka itse rahoittavat harrastuksen puolesta. Onhan se totta , että harjaton on varmasti toimintavarmempi ja huoleton. Ja kyllä stanuturisti on vaikeampi, tarkoitin vaan sitä että toivoisin , ettei minin kustannukset nouse niin korkealle että samalla hinnalla ajaisi jo turistia. Pitää kuitenkin muistaa että Minit ovat leluja laatu turistiin verrattuna :)

27
Kalle puhuu asiaa. Minäkään en ole suoranaisesti comboa vastaan. Jos combo hyväksytään, niin ehdottomasti myös hiilikoneilla on saatava ajaa. Siinähän voi käydä niin, että hiilikoneet vain katoavat ja lopputulos on se, että harjattomilla jatketaan.

28
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena

Perustelut harjattomalle löytyy tuolta muutaman kommentin päästä......
Ja tuo "rahaa joutuu laittamaan lähes toisen Minin verran" on höpö , höpöä. Kisakuntoinen Classic (uusi) on arvoltaan väh.n.200e sis. kuulalaakerit , kunnon iskarit , vetarit , kiristyssetin yms. .... Kirjoittaessa tulisi pysyä ainakin realismissa.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

Nimeomaan realismissa. Eli jos kisakuntoinen auto on sen kaksisataa, niin vielä pitäisi jostain kaivaa lähes satanen uusiin sähköihin. Niin kuin sanoin , ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä mutta classic mielestäni kärsii siitä. Onhan siinä olemassa comppiluokka.Classicissa on ollut tähän asti mielestäni todella selkeät ja toimivat säännöt ja compissa myös. Tietenkin jos vakiokoneella ja säätimellä saa harrastaa , niin sehän on mukava juttu. Mutta miten kauan ,? Jos huomataan että vauhdit eivät olekaan ihan samat. Tulee vaan olo , että letkeästä classic-ministä yritetään leipoa joidenkin mieleinen luokka. Toisaalta , ei siinä mitään , kunhan ei liian isoa kakkua haukata. Classikin kustannukset alkavat vaan pian nousta niin korkeaksi, että vasta-alkaja voi ajaa stanua

29
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 03.07.18 - klo: 11.48 »
Kiitos. Homma toimi hyvin.

30
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 30.06.18 - klo: 13.27 »
nyt on pakko kysyä. Eli ajattelin piristää vähän omaa m05 autoa ja hommata siihen vähän modernimpaa koppaa. Päädyin suzuki swift gopro koppaan. Mutta mikä tuon korin käytettävä wheelbase on ? S M vai L ? Olin omasta mielestäni katsovinaan että S oli liian lyhyt, joten käänsin takatukivarret ja iskareiden paikat uusiksi. Mutta ei ... nyt wheelbase onkin liian pitkä. Ei hyvä !

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 66