Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peto

Sivuja: [1] 2
1
Tulokset / Vs: OR5 2wd SARJATILANNE 2018
« : 13.08.18 - klo: 19.08 »
Sarjatilanne neljän ajetun osakilpailun jälkeen.

2
Tulokset / Vs: OR5 2wd SARJATILANNE 2018
« : 10.07.18 - klo: 07.41 »
Sarjatilanne kolmen ajetun osakilpailun jälkeen.

3
Tulokset / OR5 2wd SARJATILANNE 2018
« : 12.06.18 - klo: 17.20 »
Sarjatilanne kahden ajetun osakilpailun jälkeen.

4
Moi.

Käväisin torstaina 25.8 Korpilahden radalla katsomassa.
Uusi rata on todella siisti, ovat Korpilahden sankarit panostaneet ulkonäköön!!
Uudet matot (ei ole repaleita)
Betoni kanttarit, jotka myös maalattu.
Reuna-esteet tukevat ja riittävän korkeat.

Odottelen innolla tuota päätöskisaa...

-Pekka

5
Pakko ottaa myös kantaa noihin A-finaalin tapahtumiin, itse olin siirtynyt jo katsomoon lievän epäonnen avittamana :)
Oma näkemykseni tuosta Jounin ja Jarin tilanteesta, joka näkyy videossa tasan 26min kohdalla on seuraava:
Autot osuvat rinnakkain toisiinsa (ei törmäystä),Jounilla pienen pieni ajovirhe mutkaan tullessa josta syystä Jarille jää sisämutka auki ja myös käyttää tämän tilaisuuden.
Mutkan jälkeen tuo osuma (autot rinnakkain) josta Jouni ajautuu letkuihin.
Tässähän taisteltiin sijoista 2 ja 3, joten videon ja oman näkemäni perusteella Jari ei tehnyt mitään väärin.
Kumpikaan ei vain antanut yhtään periksi ja Jouni veti lyhyemmän korren tällä kertaa.

HUOMIO 2
Kiinnitin huomiota nostajien toimintaan.
Aika-ajoin hosutaan liikaa!
Kun nostetaan auto takaisin radalle, varmistutaan että sitä EI LAITETA KENENKÄÄN ETEEN!!!
Tästä yksi esimerkki n. 5sek myöhemmin samassa paikassa kuin edellinen tapahtuma, kärki-auton eteen
nostetaan auto pusikosta!
Onneksi tästä selvittiin tällä kertaa säikähdyksellä.

-Pekka

6
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 03.06.15 - klo: 07.06 »
Muutamia pieniä päivityksiä 5.series autoihin!!

http://www.robitronic.com/en/news/mcd-new-upgrade-alloy-parts.html

-Pekka

7
Näillä näkymin ajetaan 7.3, jos vielä rata ajokunnossa.
Tämä kisa on tarkoitus ajaa 5 tuntisena.

8
Talvi kivaa...  100 autoa/yhteis lähtö/lähtöruutu arvotaan, arpa osui ruutuun 60. Eli ohitettavaa riitti!!
2 sija koko kisasta.

https://www.youtube.com/watch?v=B0nIV_4AzE8

-Pekka

9
Bensa-autot / Vs: EFRA kokous 2014 off road päätöksiä
« : 03.11.14 - klo: 21.18 »
Ei se sauli noin mennyt! Heikkilällä on kyllä parikin versiota valmiina, mutta vielä dyno testit kesken.
Sitten kun boxi on ok, toimitetaan se MCD.lle.
Katsovat sitten onko mahdollista tehdä siitä kaupallinen tuote.

-Pekka

10
Niin... Mullahan on autossa ollut jo EM-kisoista asti 4-kammioinen MCD putki, eipä ole merkittävästi tuokaan hiljaisempi!!!
Mutta tehollisesti ja ennenkaikkea vetoalueeltaan merkittävästi parempi, kuin tuo vakio 3-kammioinen.

-Pekka

11
Bensa-autot / Vs: Outlaw kisa bensa-autoille
« : 16.10.14 - klo: 19.02 »
ELFVING RACING kauppa paikalla tuotteineen.

Tervetuloa täydentämään varaosa pakkia.

T.Pekka

12
Bensa-autot / Vs: EC LargeScale OffRoad 2WD/4WD
« : 10.08.14 - klo: 08.32 »
Tuosta linkistä oman semifinaalini parhaat palat, jossa sitten tuli rangaistu auton liian kovasta äänestä.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4dXgQnlHxe8#t=13950

-Pekka

13
Bensa-autot / Vs: EC LargeScale OffRoad 2WD/4WD
« : 08.08.14 - klo: 19.54 »
Kisa reissu myös paketissa.
sijoitus karvas 14.s sija johtuen hiukan huonosta tuurista...

Torstai:

2 alkuerää, sijoitukset 4 ja 4, kokonaissijoitus 3.s!
Vauhti kohdallaan, tästa hyvä jatkaa perjantaina ja yrittää parantaa.

Perjantai:

Viimeinen ja 3.s alkuerä, takaperä särkyyy n.2min ennen erän loppua.
Kuitenkin maaliin ja eräkierroksen 8.s sija. Ei parantunut sijoitus.

Vieläkin sijoitus ihan ok 6.s
Eli paikka semifinaaliin varmistettu.

Lauantai:

Semifinaali B-haara, pääsen starttaamaan ruudusta 3.
Toisella kierroksella teen kohtalokkaan virheen ja tarvitaan nostajaa avuksi, kärki karkaa 10-15.s päähän.
tyydyn varmistelemaan nousupaikkaa sijalla 5 joka on myös maaliin tulo sijoitus.

Kuitenkin tulostaululla lukee sijoituksekseni 6.s ??? MITÄ HELV...
Tarkemmin liuskoja tutkittuani huomaan saaneeni rangaistuksen liian äänekkäästä autosta, tuloksesta pois -1 kierros.
mitattu ohiajo melun keskiarvo ylittyi 0,4db.
Tämä mittaus-tapa on hiukan sekava ja arvoihin voi paljonkin vaikuttaa ajotekniikalla.
Tulipahan harjoiteltua miten mittarin läheisyydessä ei saa ajaa...
Siihen tyrehtyi kisa tänävuonna osaltani.

t.Pekka

14
Fiilistely video Liettuan Kaunaksessa 31.5 ajetusta kisasta.
Suomalaisille 4wd bensaluokassa sijat 1 ja 2. 

https://www.youtube.com/watch?v=r_IevvB1Mug

-Pekka

15
Liityn keskusteluun...

Itsellä ollut MCD RR5 autossa nyt vuoden käytössä nuo Highestin DT2100HV servot (4kpl),toimineet moitteettomasti niin kylmässä ja kuumassa. (Espanjan EM-kisat +40 astetta, Liettuan talvi halli-kisat -15 astetta)
Muutama ratasvaurio saldoina (halpa korjaus n.25e sis. rattaat,akselit ja laakerit)
Nyt maahantuonti myös Elfving racingilla.

-Pekka



16
Kilpailijoiden kanava / OR5 2014 sääntökeskustelu
« : 13.05.14 - klo: 21.54 »
Moi..

Eihän tämän formaatin pitänyt tulla yllätyksenä?
Kaikki ovat varmasti lukeneet sarjasäännöt, jossa kilpailun kulku on kohdassa kilpailuformaatti.
Yhdessähän nämä ovat päätetty keväällä, tosin yksi eräkierros varmasti mahtuisi päivään lisää.

-Pekka

17
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 23.01.14 - klo: 10.31 »
Pekolla ensin ongelmia ponderin kanssa, sitten hajosi ohjaus-servo ja finaalissa taisi katketa akun johto...
Matti ei startannut finaaliin ollenkaan.

18
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 23.01.14 - klo: 09.51 »

19
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 23.01.14 - klo: 07.20 »

20
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 16.01.14 - klo: 17.51 »
Jep. Samoissa erissä ajetaan... saattaa olla jänniä tilanteita luvassa, kun takaveto autot seilaavat suorilla laidasta laitaan!

21
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 06.12.13 - klo: 06.01 »
Eipä taida suomessa olla paljon kokemusta.
Itse olen ajanut autolla (joka tosin joiltakin osin prototyyppi) n.17l eli suurinpiirtein 10 tuntia,kaikki nämä kisa-lähtöjä.
Autohan on sama millä ajoin jo Espanjassa EM-kisoissa.
Mitään selkeästi heikkoa paikkaa ei ole, kaikki rikkoontumiset ovat johtuneet suoraan tai epäsuoraan kolareista tai ajovirheistä (kestää kyllä kärrynpyörää melkosesti).
Pakoputki on uskoakseni optimoitu 26cc moottorille ja on parempi kuin RRV4 mallin Samba4 putkisto.
Kokeilin Raision sisäkisassa 30.5cc moottoria ja ei kyllä ahdistanut putki noilla kuutioilla.

PS. Kyssäreitä saa heitellä, pyrin vastailemaa kun ehdin...

-Pekka

22
Toivottavasti saavat radan samaan kuntoon,kun Croatiassa 2011.

https://www.youtube.com/watch?v=y9JtfVbZYsk

Tosin menee vähän enemmän sitten renkaita!

23
Ja kisahan on tuolla tällä tietoa...

https://www.youtube.com/watch?v=FB3u_bWHzT4

24
Tulokset / Vs: KOTIPIZZA RC-Cup 2013 Raisio 26.10
« : 27.10.13 - klo: 11.37 »
KIITOS myös Täältä! Erityisesti Saulille, joka jaksoi taas kerran hoitaa homman pakettiin.
Olipahan siistiä ajaa taas savella!
Oma suoritus päättyi finaalissa keskeytykseen... (kalusto taisi ottaa vähän kipeää jo jälkimmäisessä alkuerässä,kun piti hakea rajoja hyppyihin)

PS. kuulosuojaimet ei olleet turhaan mukana!

T.Pekka

25
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 25.09.13 - klo: 09.45 »
Otan osaa keskusteluun...

Kisakäytössä on oleelista myös se, että kori peittää pakoputken ulostuloa lukuunottamatta.
Tämä siksi, riski nostajalle polttaa kätensä kuumaan putkeen vähenee merkittävästi.

26
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 08.09.13 - klo: 22.20 »
Kyllä RR5,sta on viety vahvasti krossin suuntaan, mitä enemmän patteja ja röykkyjä on sen paremmalta auto tuntuu!
X4 taas on melko onnistunut laite asfaltille ja jäälle. toimii parhaiten, kun edessä on spooli ja takana vähän löysytetty kisa-lukko.(tai jopa vakio diffi, jos on todella liukasta) Uskoisin levy-lukon olevan vaikeampi ajaa.
Kyllä tuollaiset kuula-vetarit ja kardaanit olisivat olisivat hyvät X4 malliin. Ehkäpä päivittävat nekin joskus.

Koneen asennosta en ole ihan varma, joskus kokeilivat LS-5 autossa konetta toisinpäin-> oli mahdottoman huono juttu.
Mutta se kuitenkin takavetoisessa rata-autossa.

27
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 08.09.13 - klo: 21.45 »
Kyllä on... Elikkä samanlaiset kun Gripper,ZF ja jne. valmistaa 1/1 kilpa-autoihin.

28
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 08.09.13 - klo: 20.48 »
RR5.sta on kyllä vaikea verrata RRV4 malliin, kun ovat teknisesti niin erilaisia.
Ketteryys ehkä päälimmäisenä tulee mieleen.

Vaikuttavina tekijöinä; uudenlaiset lukot sekä ohjaus ja jousitusgeometria.(lukothan ovat täysin auki, jos ei vedätetä tai jarruteta)

Voimansiirro tehohävikki.

Vaikuttavina tekijöinä; ei kulmavaihdetta sekä isommat perien pinjonit.Perien välitys tasan 3.0, vanhassa mallissa 2.5. Tästä seurauksena voidaan käyttää vähän pitempiä kokonaisvälityksiä.
Vanhassa mallissa käytin 10.2-10.8 kokonaisvälitystä, radasta riippuen.
RR5 mallisssa samoilla radoilla nyt käytössä 9.14-9.6-> kulkua suorille lisää

Tässä joitan juttuja mainittuna.

-Pekka

29
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 08.09.13 - klo: 17.50 »
Tässä olisi 2 alkuerä lähtö 7.9 ajetusta Kaatiskunkusta "in-car" videona.
Autona MCD RR5..

https://www.youtube.com/watch?v=9FbMAtnTVSQ&feature=player_detailpage

T.Pekka

30
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 04.08.13 - klo: 17.52 »
Terveiset EM-kisoista.

Nyt ekat kisat ajettu uudella RR5 autolla.
Kotiin tuliaisina 4.s sija.
Fiiliksiä autosta ei pysty sanoin kuvailemaan, mutta yritetään kertoa jotain...

Elikkä kaikki on laitettu uusiksi RRV 4 malliin nähden.
Tässä ehkä tärkeimpiä seikkoja;

-jousitus geometria sekä säädettävyys
-voimansiirron herkkyys
-tasauspyörästöjen lukot->säädettävät levylukot
-huomattavasti suuremmat iskarit vakio tilavuus männillä
-eikä vähäisimpänä juttuna erilliset jarruservot,joilla jarru balanssia voidaan säätää vaikka kesken ajon.


T.Pekka Heikkilä

Sivuja: [1] 2