Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tikkeri

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 14.03.24 - klo: 17.20 »
Itsellä on vanha b6.1 ja alkuun oli kiinteäennakkoinen vanha reedy moottorina. Puolen talven ajojen jälkeen tuli vastaan edukkaasti vain 6v vanha Muchmoren fleta jossa siis säädettävä ennakko. Tammikuussa myös ostin kaksi uutta akkua. Kierrosajat on tasoittunut suunnattomasti ja vauhtikin kasvanut lähes sekuntin läpiltä ja paljon enemmän viisminuuttisessa. Suurin ero ajamisessa on tainnut tulla kun sen +7000 läppiä oon täällä kotkan sisäradalla tänätalvena jauhanut. Kaluston päivittäminen tottakai on aina haaveissa mutta tämän halvempaa harrastamista pienoisautoilun saralla en äkkiä keksi. Realistisesti siis käytetty auto (alle 150e) nopari (käytetty HW justock 30e) moottori käytettynä (50e) kaksi uutta akkua (yht 110e) servona r12s (59e) ja sokerina pohjalla meillä kotkassa pelaa renkaat lähes sliksiksi asti, siksi tuupissa kaksi täyttä kierrosta ja yhdet ylimääräiset takaset on riittäneet tähän suoritukseen.

Forsseissakin vauhti riitti reedyllä b-finaalin voittoon ja nykyisellä fletalla vauhti aivan satavarmasti riittää vaikka a-finaaliin jos kuski vain toimii. Ja toimiihan se kun malttaa ajaa lisää ja lisää,  metsästää niitä sekuntin kymmenyksiä radalla eikä rahalla.

T:Antti / Honkalan porukka

2
Meillä o kotkassa jäänyt jostai syystä pakkeihin kasa justock 10.5t koneita ja ihmeellisesti ne nyt on useampaan nelkkuun löytäny tiensä.

Meillä kun tuo oma rata on varsin pieni ja nopeudet ei ole mitään ihmeellistä niin oma kokeilu oli alle 0.5s hitaampi bestlap mutta paaaaaaljon tasaisempi 5min ihan vaan koska tällanen vanhakin ehti reagoimaan ja ajamaan tasaisempaa linjaa (eikä mennyt enää 6.5t takaisin testin jälkeen) .

Päällimmäisenä syynä toki viimetalvena pilkotut 4 kpl 74.1 etuiskaritornia kummittelee ajatuksissa ja lompakossa. Jos vaikka tällä muutoksella pääsee vaikka 2 kpl vähemmällä...

3
Itsellä käytössä dremelin kaasukolvi kompaktin kokonsa ja tehonsa takia. Isotkin liittimet on helppoja kolvata ja kisapaikoilla nopsa käyttää. Myös kutisukka menee samalla vaivalla. Suosittelen vaikka hinta on huimat 49e.

Toki pienemmissä jutuissa kotoonta löytyy myös pieni halpa (wellerin kopio) juotosasema.

4
Auto pohjamaaleissa odottamassa väriä ja lakkaa ... Ja olenhan sitte 38.6 kuumessa et savolainen supersankari sentään...

5
Voisin sanoa notta upeeta.  :grin: Tullaan varmasti kotka/hamina alueeltaki muutaman auton voimin aina jollonnii ajamaan.

6
About joo. En toki radan pintaa oo sen tarkemmin kattonu mutta täryä se varmasti tahtois.

Kontti on tuloillaan mutta aikataulua ei osata vielä sanoa. Kulmiin ja keskelle on tarkoitus valaa betonia tukemaan kontin paikallaan pysymistä asap.

Se kiven perkule taitaa olla vieläkin paikallaan vaikka isommallakin koneella sitä on yritelty heilutella. Josko se sitten seuraavaks vaikka upotettais puolmatkaan kiinaan.

7
Hei hou.

Voitais taas talkoilut aloittaa tältä kesältä tulevana lauantaina 9.6 klo 12 eteenpäin.

Asialistalla on lapiohommia, rikkaruohojen myrkyttelyä, aidan korjailua jne. makkaranpaistoa unohtamatta.

T:Antti

8
About arvio tarpeesta vois olla noin 500-800m ja ratapaikalle ne voi viedä. Jos joku ulkopuolinen niitä tarttee ni saa kantaa n. sata metriä koska lähemmäs ei ilman avainta pääse :P

9
Kiitokset järjestäjille myös kotkan suunnalta hyvistä kisoista!

Oma suoritus meni yli odotusten ja b finaaliin oli nelkussa oikein mukava päästä. Ekassa erässä oma hölmöily ekalla kiekalla pudotti jahtaajaksi ja eihän sieltä ihan niin vain noustu.  Tokaan sitten alusta asti varmaa ajoa keulilla ja vasta pari kiekkaa ennen loppua jarru pitkäks ja miro pääs kuittaamaa. Huomaa ettei ihan hetkeen ole todellista vääntöä päässyt ajamaan kun vati ei vaan kestä. Silti b finaalin kolmanteen sijaan on syytä olla todella tyytyväinen.


T: Se marjapuuron värinen deksi  :grin:

10
Itsellä meni gmailissa ainaki vahvistus suoraan roskapostiin...

11
Itsellä ainakin 1:1 auton ruiskun säätö tapahtuu kyseisen 9pin liittimen kautta ja tähän on olemassa toimivia usb adaptereita kunhan ei sitä halvinta mahdollista osta.

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Honkala GP Kotka
« : 04.10.11 - klo: 11.13 »
Rata myös tuntuu hyvältä. On Suht helppo ajaa hitaamminkin läpi mutta vauhti vaatii reeniä. Toivottavasti muutkin siitä pitävät... Pitäis olla autoa säästävämpikin kuin edelliset versiot... Toki sen tietää vasta kun saa enemmin kierroksia alle.

13
Ei vaikuta numerot mun ajoon, joten mennään sillä mitä herrat päättää, kuten myös renkaat kun on pakko olla ni samahan tuo on mitä sitä joutuu ostamaan kun viimetalviset on jo liian hampaattomat.

Kisapäiviin vieno toive suurperheelliseltä että mentäisiin luokka per päivä että perhesopu säilyy ja on mahdollisuus karkeloihin osallistua (ainakin pariin kisaan).

Ja mitä ajoaikoihin tulee, ei ole vaikutusta omaan suorittamiseen ajanko 5 vai 10 min... kokoaika sitä kuitenkin selällään ollaan.

15
Soittelen siis tänään Junturalle ja ilmotan et kivee saa mennä kuokkimaan ja peittämään....

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.07.11 - klo: 20.43 »
Sabeltakin varmasti löytyy...

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.07.11 - klo: 20.25 »
Suosittelen auton merkkiin tai malliin katsomatta RPM valmistamia ns tarvikeosia alkuperästen tilalle. Ovat Järkyttävän kestävää muovia.

18
Haudihou.

Tulevana vkloppuna on tarkoitus järjestää TALKOOOOOT.

Perjantaina aloitellaan klo 17 eteen päin joita jatketaan lauantaina ja sunnuntaina klo 12 etiäppäin.
Tonteille tulee häärimään normi kiinanbobcat ja  kaivurimallinen vastaava. Ajatuksina saada ylimääräiset kivet pois (yhtä lukuunottamatta) ja hyndät jne kuntoon.
Tarkoitus on myös täyttää loput tällähetkellä olemassa olevat letkut ja kaivaa pohjia koroketta varten.

Rata toivottavasti saadaan jo koroketta ja täryä vajaa kuntoon. Toisinsanoen ajokuntoiseksi.

Suotavaa olisi jos ottaisitte omat lapiot jne.

19
Jea, mää päivystän... Alustavasti näyttää kovasti siltä että torstaina ois varmasti sopivin keli alkaa täryttämään... Sateen jäliltä ois ehkä jepa antaa yhen päivän vetäytyä että ois ns pintakuiva mutta kostea.

Ja toki yks antautuneen kuva... Toki ikäväkyllä ehkä vielä yhtä palaa joudutaan halkomaan mutta katsotaan kuin käy.

20
Kyllä siitä ollaan tietoisia, mutta laitettiin nyt kuitenkin ilmoitus et paikalla ollaan jotain tekemässä...

21
Hommat etenee ja alue vaikuttaa hyvältä.
Lauantaina tulee poraaja hajottamaan isoa lohkaretta kopin kulmilta joten voitais pitää ensimmäiset:

TALKOOT! Lauantaina 11.6 puoliltapäivin (n. klo12.)
Tervetuloa kaikki ketkä kykenee / ei ole jo sopinut muuta (myös honkalan porukka)  :angel:

Ohjelmassa kivien potkiskelua, lapiojuttuja, reunaletkujen täyttämistä jne pientä häröilyä suunnittelua jne.
Kuumaa keliä luvassa joten juotavaa mukaa jos alueelle uskaltautuu sekä ehkäpä lapio olis hyväksi.

Ensi viikolla muutenkin on tapahtumassa ratapohjan viimeistelyjä, Maanantaina tulee ekamin kone avustamaan muutamat kasat vielä muualle, keskiviikkona toivottavasti tulee sade ja kostuttaa pinnan että pääsee torstaina tai perjantaina täryllä kiertämään rataa (allekirjoittanut varmaan on hommissa aamusta asti).

Konttia tartteis aktiivisesti kysellä korokkeen pohjaksi tai sitten pitää mennä starkille hattu kourassa kysymään avustuksia.

Näillä taas eteenpäin.

22
Laitetaampa taas päivitystä tännekkin.

Tasaisen varmasti ison puolen työt etenevät ja kohta on meidän harrastajien vuoro. Kaivinkone on työstänyt raakapohjaa ja tasoittanut aluetta nyt päivän tai jopa ehkä kaksi ja 40% radasta on jo hollillansa.

Lähiaikoina aloitetaan talkoilut kivien poistolla, ratapohjan jyräämisellä ja aletaan väkertämään jonkinmoista koroketta. Niistä lisää kun aikatauluista on tietoa, mutta ehkäpä jo seuraavana vkloppuna jotain pienimuotoista.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.06.11 - klo: 15.02 »
Jyväskylän kisoja odotellessa...

24
Noh paremmin ja paremmin, mutta laitetaampa teksti tännekkin copypaste periaatteella.

Laitetaampa päivitystä kun on jotain mitä päivittää.

Ekamin koneet on saapunut tonteille ja maanantai aamuna menen käymään kyselemään ohjeistamaan miten minnekkin voisi tehdä ja vien kuvan näytille. Eli pikkuradan rakennus alkaa ihan näillä hetkillä, tosin valmistumisesta ei uskalla sanoa mitään kun ilmaistyövoimaa käytetään ja ollaan kiitollisia siitä.

Jakke alustavasti kyselee radanmerkkaus materiaalia, Luppa kyselee ilmaista puutavaraa työpaikaltansa (samaa jota oli hovinsaarella) ja sementtiä, Aitatarvetta olisi jonkin hataran muistikuvan mukaan vielä ua:lla jossain varattuna (varmistan ja  kyselen asiaa ensiviikon aikana). Hankittavaa toki olisi vielä: lautoja koroketta varten, ruuveja jne pientarvetta ja KOHTA ALKAAKIN PIENIMUOTOISET TALKOILUT ! :wink:

Mennään ny näillä eteenpäin ainakin viikon verran ja ihmetellään sitten uudestaan.

Jos vaikka laitettais tavoite että pikkurata on ajettavissa juhannuksena  :grin:

Ja toki alustavasti urakoitsija tulee muutaman viikon sisään tasaamaan isonkin puolen, tosin tätä ei ole vielä varmennettu mitenkään. Yritetään samalla jos saisivat tehtyä ainakin raakapohjat hyppyreille jne. Eli sinnekkin ajomahdollisuudet yritetään järkätä asap.

25
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.04.11 - klo: 18.19 »
Viittiikös hoke samalla vilkasta niitä kardaanien mittoja sitten notta käviskö ne uudet diffiboksit/kardaanit kuinka helposti vanhempiin?

26
Korttiluokan ylitystä ei tule mutta kortti tod.näk. lähtee, moposta kilvet, mp vero mopolle jne seuraamukset ainakin. Rahallisesti puhutaan useasta satasesta.

28


Lauantaina ajetaan M4-10 ja sunnuntaina M2-10 + SC-10.



Milläs periaatteella nää kisat ajellaan? Eli ajetaanko toisena päivänä alkuerät ja toisena finaalit vai ajetaan yks luokka per päivä? Olis kiva tietää, niin osaisi vähän suunnitella muita aikatauluja.

29
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 02.04.11 - klo: 18.32 »
Auto tuntui järkyttävän hyvältä ensiajoilla. Toki ikävästi päivän päätti servosaverin antautuminen mutta itseppä laitoin liian tiukalle sen. Pari akullista takana ja aivan loistava fiilis kaikenkaikkiaan autosta.

30
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 01.04.11 - klo: 14.27 »
Juu vantit vaihtui juurikin siksi ettei niissä ollut järkevää mahdollisuutta säätää ilman irroitusta ja tuollaset asson vantit oli jäänyt vanhasta sotaratsusta talteen.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6