Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TAlho

Sivuja: [1] 2
1
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pk / 4pks
« : 26.10.14 - klo: 14.27 »
Olisiko joillain tietoa mistä saisi ostaa uuden potikan 4PK-ohjaimen kaasulle. Omasta alkaa potikka olemaan loppu viiden vuoden ahkeran käytön jäljiltä. Potikka olisi helppo uusia kunhan oikeanlaisen varaosan saisi hommattua. Futaban varaosanumero on ilmeisesti 6408958.

3
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 16.09.13 - klo: 11.51 »
Onkos kenelläkään kokemuksia tästä autosta? Sisäradalle tulis talvitreenaukseen. Mitä vara-osia kannattaa pakkiin ottaa?

Ainakin UM508 ja UM716

4
Yleinen keskustelu / Vs: HK:n 100A nopari
« : 29.01.13 - klo: 15.08 »
Kiinasta pääasiassa tulee ne parempinakin pidetyt säätimet niin kuin kaikki muukin roinat nykypäivänä. Kuitenkin hieman tarkemman laadunvalvonnan läpi ja kompponenteihin on ollut taala tai kaksi enemmän käytettävissä.

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 19.01.13 - klo: 11.36 »
Ilman vakuutusta ei kai kukaan täyspäinen näillä leiki, kun on tosiaan aina se mahdollisuus olemassa että omalla toiminnalla voi aiheuttaa mittaviakin vahinkoja.

Lisenssiin kuuluvan vakuutuksen ehtoihin olisi varmaan itse kunkin hyvä tutustua. Ei muutamalla eurolla jotka lisenssimaksusta menee vakuutukseen niin kovin kattavaa vakuutusturvaa vielä osteta mutta tietysti on sekin tyhjää parempi.

6
Minkä tyyppisellä kulutusasteella oleva Mini Pin toimii teillä parahiten?

Ihan sama pätee vajaavetoisessa eli rengas on nopeimillaan kun Minipinnin keskipiikeistä on vielä hieman jäljellä. Renkaan kuluessa keskeltä sileäksi tulee renkaasta epämääräisempi ajaa.

Tommi

7
Kyosho / Vs: kyosho optima mid
« : 20.11.12 - klo: 00.05 »
Jos uudet kelpaa niin OT085 ja OT086 saat tilattua lähimmältä Kyosho kauppiaaltasi tai vaikka nettikaupasta.
http://www.rcq.fi/index.aspx?lock=4544

8
Eli siis tuon logiikan mukaan voitaisiin luopua kaikista sm- ym. -titteleistä ja todeta, että kisat olis sitten  parempitasoisia, halvempia ja hauskempia?

Ainakin hauskempia ja halvempia.

9
Hetki sitten kun kävin radalla katsomassa tuli vettä kuin saavista kaatamalla. Ilmatieteenlaitos myös ennustaa sateen jatkuvan puolillepäivin. http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Turku
Myrsky varoituksesta on sentään luovuttu.

10
Kokoontaitettava korekepalli (violetti) nostettu talteen varastokopin hyllylle, ettei saa jalkoja alleen.

11
Täällähän on näköjään tämmönenkin ketju joten pistetäämpä pikanen kysymys että onko kukaan lentäny tolla koneella:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19326__Sky_500_Ultra_Micro_Glider_500mm_RTF_Mode_2_.html
Tekeekö sillä mitään?
Mulla on Nine Eaglesin Solo Pro:n kopteri millä sillon tällön tullu lenneltyä hallissa ja tohon pikku koneeseen
kävis näppärästi samat akut niin mietin että sitäkin vois testata jos sillä jotain tekee.
Sky 500 on halvaksi pikkukoneeksi ihan pätevä. Solo Pro:n akut ei käy, ainakaan suoraan.

12
Onko tässä vaiheessa vielä tietoa kummalla Schumin renkaalla, missäkin radalla ajetaan?


Turussa ajetaan mitä todennäköisimmin Mini-Spike:lla.

Onko varmaa tietoa kun näköjään taas vaihteeksi Winterjumps renkaiden saatavuus on heikko ja ne pitää "sisäänajaakin" ennen kisoja.

13
Hei,
luin keskusteluja joissa vuoroin haukutaan mad forcea ja vuoroin kehutaan maasta taivaaseen. Onko kyoshon monsterit todellakin niin huonoja kuin jotkut väittävät vai ovatko ne jotka haukkuvat kyoshoja vain niin kokeneita harrastajia että kyosho ei kelpaa?
Itselläni on yksi kyoshon pureten alpha ep josta vasta nyt viidentenä vuotena hajosi ensimmäiset osat. Joten itse olen ollut tyytyväinen kyoshoon. Keväällä olisi uuden auton hankinta tulossa kuvioihin joten mietin onko tuleva auto kyosho vai jokin muu, esim. Hpi.

Ei Kyoshossa merkkinä ole mitään vikaa, mutta Kyoshon RTR-autoissa on käytetty joitain hieman ärsyttäviä ratkaisuja jotka pakottavat kuskin käymään varaosakaupoilla tai sijoittamaan puolitoistakertaisesti auton hankintahinnan verran viritysosiin jolloin auto vastaa alunperin suunnilleen samanhintaista muiden merkkien vastaavaa autoa.

Oikeissa käsissä Mad Force Cruiser on varmasti ihan passeli auto, kunhan on valmis elämään sen kanssa että moottoria vaihtaessa joudut ostamaan joko kalliilla samanlaisen "halpismoottorin" tai sitten moottoripukit ja alkukäyrän uuden "standardin" moottorin kanssa.

 - Hount

jos haluat hyvän crossarin niin hommaa Kyosho inferno neo race spec.  :cheesy:

Ketjun aloittaja kysyy Mad Force Cruiserista ja ehdotat Buggyä? hmm... ja "hyvä krossari" voidaan ymmärtää nyt väärin kun ehdotat Kyoshon kilpamallista karsittua halpaversiota. Tuo Infero Neo Race Spec on mihin tahansa hyvään krossariin verrattuna ihan hirveää RTR-kuraa jonka kruunaa ensimmäisenä päivänä kulunut säkillinen vara & viriosia. Kyosholta löytyy myös ne hyvät krossarit jotka eivät kanna "Neo" nimeä.

 - Hount

Itse asiassa Mad Forcessa on nykyään KE25-kone joka on normi moottoripukeilla kiinni pohjalevyssä ja koneessa on SG-akseli. Eli mikä tahansa vetokäynnisteinen SG-akselilla oleva moottori käy mutta eri asia miksi joku haluaisi vaihtaa KE-25:n pois sillä se on oikeasti hyvä moottori ja tehoakin on mukavasti vakiona mukana tulevalla "viri"pillillä.

Itse tuli viimekesän kerhokisat höylättyä Inferno Neo Race Specillä jossa on sama moottori/pilli yhdistelmä ja kyllähän tuolla muiden vauhdissa mukana kerkisi. Ainoastaan tankki väli jäi lyhyemmäksi kuin kilpamoottoreilla varustetuilla kisa-autoilla.

14
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 30.11.11 - klo: 21.53 »
Onko Kit:ssä koppa vai ei? Jos lukee manuaalia, siitä saa käsityksen että vain kumit puuttuu??

Linkittämässäsi SC-R:n ohjekirjassa on sekä kori ja renkaat merkitty optio osiksi. Eli ei ole kumpiakaan mukana.

15
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 18.10.11 - klo: 16.52 »
onko tietoo mistä tällä hetkellä saa polttoainetta tampereelta tai lähikunnista? onko ideaparkin kyosho liikkeessä sitä jo nyt vai tuleeko vasta sit ku pääsevät isompiin tiloihin? yritin sinne soittaa muttakun eivät vastanneet...

Ainakin Ideaparkin Kyosho kaupasta saa polttoainetta. Myymälän koosta johtuen toistaiseksi (isompi myymälä avataan pian) jokin laatu voi olla väliaikaisesti loppu mutta joka viikko tulee lisää.

16
Olisiko samalla aika vetästä pidemmät finaalit,kun polttis tyylillä mennään?

Kannatetaan!
Itsestä tuntuu typerältä 5 minuutin finaalit kun nyky akuilla ja moottoreilla pääsisi helposti 15-30 minuuttiakin.

17
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 21.09.11 - klo: 19.26 »
En tiedä sopiiko nuo Xrayn palat Kyoshon vauhtipyörään mutta ainakin ne näyttävät olevan toisen kätiset eli tulevat eripäin vautipyörään. Tämä muuttaa kytkimen luonnetta aikapaljon.

Palan reikä on merkitsevä asia koska Kyosho käyttää muutäman kymmenyksen paksumpia tappeja vauhtipyörässä kuin osa muista valmistajista. Sopivalla poranterällä reijän voi yleensä muuttaa sopivaksi.

Jos kuitenkin päädyt alkuperäisiin paloihin niin laita mielummin nämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW339&BildLopNr=01 Huomattavasti pidempi ikäiset ja ajettavammat kuin nuo ohjekirjan suosittelemat.

18
Tämä pyydettiin postaamaan.

Modellklubben Eskil, Sweden invites you to the Nordic Championship 2011 for gas powered 1:8 Off-road cars

Date: Friday 2th September Practice
Saturday 3th September Qualify
Sunday 4th September Finales

Location: Modellklubben Eskil
Bredängen Ring, Mått Johanssonsväg
633 43 Eskilstuna
Sweden

GPS: N 59,3839 E 16,4913

Website: http://www.mkeskil.se

Accommodation: Track side camping is possible 100 SEK/night. Toilets and showers are available

Parken Zoo I Eskilstuna AB
63186 Eskilstuna
Tel. +46 16 100 100
E-mail info@parkenzoo.se

Vilsta sport hotel
Tel. +46 16 51 30 80
E-mail bokning@vilstasporthotell.se

Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell
Munktellstorget
633 43 Eskilstuna
+46 16 16 78 00
+46 16 12 77 12
www.choicehotels.se

Eskilstuna Tourist Service.
Rothoffsvillan, Tullgatan 4
+46 16 710 70 00
Track: 350m Asphalt, Concrete, Mud and Soil. track 4m width.
Clockwise direction.

Drivers Pit:
180 places under roof.  220v electrical outlets is available. Adapter that fits the outlet is the drivers responsibility to bring.
 Refreshments: Well assorted cafe on site for breakfast, lunch and dinner. Fast food, Pizza, Restaurants in close range. Race suppé served Saturday Night included in the application fee for the driver + 1.

Rules: According to EFRA Handbook 2011

Race format:
Friday Practice
Including 2 x Controlled Time Practice
Reorganizing based on the controlled practice.
Saturday Qualification
1 x Controlled Practice. No new reorganization.
5 x Qualification rounds
Sunday Finales
Finals

License: Nordic Championship is open for drivers from the Nordic countries Sweden, Denmark, Norway and Finland and also from the countries Island, Russia, Estonia, Lithuania and Latvia.
Licenses according to the resp. countries federations.

Entry: 500 SEK
Entry form on www.myrcm.ch Entry will be possible from July 1,2011. Link will also be given at MK Eskils home page www.mkeskil.se
Last registration 19th of August
Payment on check-in
Total number of participants is limited to 180 drivers

Timekeeping: Race Control Management (RCM) with Internet Live Timing and
Results. Drivers must bring own AMB personal transponder


Race Officials:
Head referee - Dallas Mathiesen
Referee – TBA
Race Director – Tyrone Norrman
Timekeeping – Stefan Svensson
Technical Inspection - TBA

Responsibility: Participation in the race in fully on the driver’s own risk.
MK Eskil, SBF, race officials and crew cannot be held responsible for
accidents, damages or similar, before, during or after
the race.

Contact: ericsson.kenneth@gmail.com
Information will be given at MK Eskil official web site/homepage www.mkeskil.se

Welcome to a pleasant race!
MK Eskil
Race Officials

19
Ostikos tai onko joku ostanut joskus full access passia dvd:n kera? Itse lunastin sen. Millonhan lie valmistuu ja mikähän on tuotannon laatu...

Vuoden 2008 dvd tuli ostettua aikoinaan. Tuli muistaakseni 4-5 kuukautta kisojen jälkeen.

Dvd:n PAL konversiossa oli käynyt joku moka ja kuva nykii ihan vimmatusti. Lupasivat toimittaa uuden version kun saavat tehdyksi mutta eipä ole vielä tähänpäivään mennessä kuulunut. Sähköpostiin Brandon Rhode ei ole enää aikoihin vastaillut joten minun puolestani saavat pitää tunkkinsa. 

20
Olen ajanut molemmilla vastareilla life ja lipo akuilla ilman mitään regulaattoreita. Hyvin toimii.

21
Tulokset / Vs: Rally Finland Nitrocross Championship
« : 26.07.10 - klo: 21.42 »
Jos joku on vielä majapaikkaa vailla niin minulla olisi yksi ylimääräinen 2 hengen huone (to-la) Laukaan Hovista.

YV:llä tavoittaa.

Tommi

22
Onko jollakulla kokemusta tästä järjestäjien valitsemasta rahastusmuodosta eli renkaasta?

Kuinkahan kulutuskestävä on ja kestääkö liimaukset/vanteet?
Millaisia määriä renkaita kisoissa mahtaa mennä? Ei kiinnostaisi ostaa ylimääräisiä renkaita joilla ei näiden kisojen jälkeen tee mitään.


 

23
Eipä ole tunkua kisoihin!

On itsellä ainakin hieman hankalaa saada varmuus, että saako lomat yms. osumaan noille kohdille. Kisoihin on kuitenkin vielä melkein vuosi ja onhan tässä vielä melkein kuukausia ilmoittaa halukkuudestaan lähteä.

24
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 21.08.09 - klo: 09.35 »
Mitä tarkoittaa mikan setupissa iskarimännän perässä kirjaimet SP???

SP meinaa noita "vino" reikäsiä mäntiä.

Special piston with angled piston holes. Delivers smoother function during normal running but also greater resistance in jump landings.
*Big Shock optional parts

25
Juu kyllä itsekkin puollan tuota painorajan yhtenäistämistä EFRA:n sääntöjen kanssa mutta kummastelen tuota ehdotusta muuttaa rajaa kesken kauden.
Mielestäni sarjasäännöt pitäisi kyllä olla koko sarjan ajan mahdollisimman samat.

Enhän tietenkään olisi nähnyt vaivaa ja tehnyt autostani alipainoista jos olisin tiennyt etten pysty sillä ajamaan kuin yhden SM kisan jonka jälken pitää liimata pohja täyteen sinkkiä (Salon SM-kisat jää välin muiden menojen takia).

Tuolla sääntöjen huopaamisella tarkoitin lähinnä tätä EFRA:n pilli sähläystä, vaikka onhan se hieno omistaa 3000 sarjan pillejä joilla ei näillä näkymiin tee juuri mitään.

Ja kyllä tässä on joutunut vähän muutakin viilamaan kuin pilkkua, että saatiin auto "alipainoiseksi"

26
Onkohan se ihan sääntöjen mukaista ruveta muuttamaan teknisiä säädöksiä kesken kauden.
Mielestäni on vähän kummallista jos olen rakentanut kalustoni SM-sääntöjen mukaiseksi alkukaudeksi ja kesken kauden se muuttuu sääntöjen vastaiseksi.

Olin keväällä siinä uskossa, että tämä kausi mennään 3000 gramman minipainolla ja ensi kesänä painoraja nousee 3200 grammaan.

Muutenkin tuntuu tämä sääntöjen edestakainen veivaaminen vähän turhauttavalta.

27
Yleinen keskustelu / Vs: AMB-ponderin jännitteenkesto
« : 30.04.09 - klo: 03.17 »
On toistaiseksi kestänyt 2s lipon ongelmitta.

28
Radiolaitteet / Vs: Futaba HRS
« : 30.03.09 - klo: 23.47 »
Savöx/Orion digiservot ainakin toimivat Futaban hrs tilassa asia on varmistettu sähköpostilla Savöxilta ja käytönnössä ajamalla.

29
Yleinen keskustelu / Vs: Ajanotto ??
« : 20.03.09 - klo: 15.57 »



Kaikki saivat ponderinsa erittäin halvalla... Taisi olla 73e tai jotain sinnepäin.
Kun vertaa tämänpäivän listahintaa niin halvalla saivat... Ja vielä sen päälle alettiin yhtäkkiä minulle kiukuttelemaan että olen tehnyt tilauksella rahaa...
Vaikka tosiaan koko hommasta ei jäänyt mitään muuta käteen kuin itsekin halvalla saadut ponderit. Tämähän on kimppatilauksen idea aina.
Ainoa ero perus kimppatilaukseen oli että tilaajia tosiaan oli yhtäkkiä järkyttävä määrä ja tilaus paisui lähes 20.000e kokoiseksi kaikkineen.
Perhanan ressaavaa tuollaista rahasummaa käsitellä, varsinkin kun se koostui lähes 100 henkilön rahoista, kostumatta tästä koko vaivasta oikeasti mitään.
Sen verran sillon tosiaan sontaa tuli niskaan että minä en enää vastaavia hyviä tekoja ole tekemässä.

Olen tilaamassa lähitulevaisuudessa "aitoja" AMB-personal pondereita, hintaa noille tulee posteineen n.80e kpl.

Ajattelin vaan ilmoitella jos joku vielä tarvitsee AMB ponderia. 

30
Koskahan nuo lähtiät päätetään?
Warmup kisa näkyy täyttyvän vaudilla ja ei vitsisi ilmoittautua vaan varmuuden vuoksi.

Sivuja: [1] 2