Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juniku

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 02.09.14 - klo: 22.24 »
Jaahas  :grin:

Paljos tuolle sähkökonversiolle tulee hintaa kokonaisuudessaan?
Osien särkymistä sais hillittyä, jos nopari tunnistaisi moottorin kierrokset ja sille sais sitten piirtää kartat minkä mukaan nopari antaa sähköä koneelle, onko sellaisia?
 

2
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 18.10.10 - klo: 23.39 »
Onhan niitä 3kpl.
Jos sulla on vetoakseleita irrallaan, niissä on sama tappi kuin etukardaanissa.

3
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 26.07.10 - klo: 14.54 »
Löytypä hyvä video sähkö GST:Stä  :grin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6wOXtHVkcnI[/youtube]

Omasta meni siten vastarikin p*skaksi, kaverin autoon piti kokeilla sitä ja menin sitten tökkäämään liittimet väärinpäin, CEN Subarusta palo servot ja se mun oma vastari. Nyt riittää, myydään vajaakuntoinen GST osineen.

http://rc10.fi/index.php?topic=48898.0

4
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 23.06.10 - klo: 08.06 »
Kiitoksia Juniku kun viitsit laittaa tänne infoa asioista, auttaa monia harrastuksen juuri alottaneita. Ikävästi useat keskustelut jäävät vaille vastauksia täälläkin.

Juu, nou problem  :azn:
En mä muuten olis juossut koneelle laakeriasiaa oikaisemaan, mutta väärä informaatio on terveestä varsinkin jos joku muu hukkaa aikaa ja rahaa sen takia.

Ja tällaiset vastaukset tuollaisilla linkeillä ovat terveestä.
http://rc10.fi/index.php?topic=31646.msg290762#msg290762

5
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 22.06.10 - klo: 17.06 »
Yksisuuntalaakerihan se starttipuolella (kyllä, HF0612) yleensä on sökö, laittaa vähän hanttiin muttei tartu kuitenkaan. Melkein voisin veikata että vaihteistossaa kun tuo luistaa, se menisi vielä starterissa jonkin aikaa, se laakeri nimittän puree lootassa niin lujaan ettei käsin saa pyörimään mut ajossa luistaa. Startterin laakeri kun menee niin se pyörii tyhjää käsinkin.

Kokeile kuivata / putsata se laakeri, se auttaa sen aikaa kun tilaat uuden laakerin siihen, se on hyvin usein likainen, mulla oli sinne tullut öljyäkin ties mistä.

Tilasin kaksi HF0612 laakeria (avidrc.com) hintaan 12,28USD toimituskuluineen.

Rrrkele... :evil:
Hyvinhän se alkoi, tilaus torstaina 14:30 (avidrc.com) ja paketti tiistaina 13:00 postiluukusta sisään. Auto purkuun ja hups...

Se ykkösvaihteen laakeri EI OLE HF0612. Se on 8mm akselilla eli HF0812. Räjäytyskuvasta tulkkasin sen että olis HF0612 laakeri, lootan kuvassahan toki näkyy 6mm akseli, mut ei sitä holkkia joka on 2-vaihteen kytkinkellossa, johon tuo ykkösvaihteen laakeri puree kiinni.

6
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 18.06.10 - klo: 15.20 »

Voi voi...
30% polttoaine eikä mitään tolkkua säädöissä... Miten teillä pysyy nuo lämmöt yli sadan asteen? Pitääkö paljon säädellä neuoja kylmä vs. kuuma ? (60-120)

7
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 17.06.10 - klo: 17.12 »
Yksisuuntalaakerihan se starttipuolella (kyllä, HF0612) yleensä on sökö, laittaa vähän hanttiin muttei tartu kuitenkaan. Melkein voisin veikata että vaihteistossaa kun tuo luistaa, se menisi vielä starterissa jonkin aikaa, se laakeri nimittän puree lootassa niin lujaan ettei käsin saa pyörimään mut ajossa luistaa. Startterin laakeri kun menee niin se pyörii tyhjää käsinkin.

Kokeile kuivata / putsata se laakeri, se auttaa sen aikaa kun tilaat uuden laakerin siihen, se on hyvin usein likainen, mulla oli sinne tullut öljyäkin ties mistä.

Tilasin kaksi HF0612 laakeria (avidrc.com) hintaan 12,28USD toimituskuluineen.

8
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 17.06.10 - klo: 13.45 »
Voivv...

Ei kellään satu olemaan vaihdelaatikkoa pöydällä? Pitäisi saada GS047 "one-way hub" osasta sen yksisuuntalaakerin tyyppi. Eilen se mulla oli kädessä mutta en muistanut sitten laittaa mihinkään ylös, sen malli oli HS88**.

Ihan vaan sen takia että CEN osana pitää ostaa se alumiinilevy mukana hintaan 28€ irlannista. Esimerkin vuoksi käynnistimen yksisuuntalaakeri "mutterin" kanssa on 27$ ja kun sen pelkän laakerin ostaa T-rex osana, se maksaa noin 5€.

-----------------------edit---------------------

Se oli HF0812.

9
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 09.06.10 - klo: 20.52 »
Saako ykkösvaihdetta säädettyä lyhyemmäksi? Olisiko kuvaa antaa miten lootaa säädetään ;)
Tarttis vähän saada lisää lyöntiä peliin.

Eikö sulla ole sitä GST:n orkkismanuaalia?
Löysäät kakkosen kellosta niitä kuusiokoloruuveja kierroksen, pitäs muuttua vaihto aikaisemmalle.

http://www.cenracing.com/download.html

Purin muuten moottorin tuossa joku aika takaperin,
löytyi slle ihmeelliselle kilahdukselle YKK:ssa syy, olisi taas kiertokangen alapää väljänä  :huh:

-----
edit: kirotuvirhe korattu.

10
Polttisautot / Vs: Onko olemassa telavetoista polttista?
« : 09.06.10 - klo: 20.30 »
Jos yhtä moottoria päädyin käyttämään, niin se lienee sitten sellainen kiinalainen vesipumpun moottori. Sekin on vähän liian iso, mutta eipähän tarvitse metanolia.

Voimansiirto ehkä tulisi siten, että tuo moottori pyörittää generaattoria, ja sähkömoottorit pyörittää teloja, mutta siinä taas ongelmaksi tulee radio-ohjauksen ja sähkönsyötön yhteen linkittäminen. On/off tyyppinen ratkaisu on vähän turhan raju.

Mielessä on käynyt vaikka esim. ostaa pari 12V halpaa akkuporakonetta moottoreiksi, mutta miten yhdistää radio-ohjaus siihen akkuporakoneen portaattomaan nopeudensäätimeen?

Tässähän olisi jollekin elektroniikkasunnittelijalle scheman paikka, minä en osaa kuin lukea kuvia ja vaihtaa komponentteja, suunnittelu on ihan utopiaa.

Mutta siis polttomoottori joka pyörittää generaattoria jonka perässä regulaattori esim. +12VDC, suurehko kondensaattori "akuksi", kaksi noparia joiden perässä sähkömoottorit, kaasuttimen ohjauksen servo ja sille ohjauselektroniikka mallia omavalmiste. 3-kanavainen radio riittäisi jos kaksi kanavaa menee telojen sähkömoottoreille, kolmas kanava on polttomoottorin on/off kytkin.

Idea siis se että polttomoottori käy tyhjäkäyntiä, kun sähkömoottorit lähtevät pyörimään ja kondensaattorin jännite laskee, polttomoottori lisää kerroksia kunnes saavutetaan vakioarvoksi asetettu jännite, polttomoottori siis ottaa kierroksia kuormituksen mukaan. Tuo polttomoottorin säätö vaatii jonkinsortin komparaattorikytkennän joka huomaa jännitteen laskun ja ohjaa muun elektroniikan kanssa esim. normaalia servoa sen mukaan miten kondensaattorin jännite muuttuu.

11
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 24.04.10 - klo: 14.01 »
Paljonko tuollainen konversio nielee euroja? Siis lipot, latauslaite, nopari, sähkömoottori, diffi?

12
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.04.10 - klo: 15.23 »
Ostin GST:n käytettynä ja säädöt ovat siis kunnossa. Kerkisin ajamaan kaikki 10min vehkeellä kunnes sammui.
Tulppa hehkuu,saa polttoainetta mutta silti ei käynnisty.
Vehkeessä on rotostartti paikallaan, kun pyöritän konetta roton akselista käsin saan juuri ja juuri pyöritettyä konetta ( kaikki ok ? puristukset? )

Voiko tulppa olla rikki vaikka hehkuukin? Langan loppuosa ei hehku vaan tulppa "sisältä" oranssi.
Pitääkö konetta lämmittää ennen kunnon pärsimistä?

Mistä tiedän mitä revikkaa auto on? 1,2 vai 3 ?

Ja nyt kun sessio päättyi ikävästi, jäi tankkiin polttoainetta voiko sen jättää sinne pariksi päiväksi vai iskeekö korroosio tai meneekö polttoaine huonoksi?

Paljon kymysyksiä vähän tietoa ;)


Noin se tekee  :grin:
Voi olla että lähtee huomenna heti ensalkunu käyntiin ja sammuu taas ku lämpenee.

Kone lämpenee niin se pitäs osata säätää sinne korkeammille lämpötiloille, vaan ei oo multa ainakaan onnistunu saada se pelaamaan siellä 110-120 asteen nurkilla. Mulla on erivahvuset polttoaineletkut, saan pyöräytettyä ne sisäkkäin ja jos tankin korkki on kunnossa niin muutama päivä ei tunnu missään. On niitä hehkuviakin tulppia joutunut heittämään mäkeen silloin tällöin, niitä pitää olla aina 2kpl mukana pakissa.

13
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.04.10 - klo: 01.25 »
 :shocked: :shocked: :shocked:

TUlipahan tuo nähtyä. Kiitos kuvasta! En muuten yhtään ihmettele jos ei voimansiirto kestä, tossa kun on toi vaihdelaatikko sähkömoottorin jatkona, vääntömomenttia on ihan 100-0 verrattuna polttomoottoriin.

14
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.04.10 - klo: 01.15 »
Entinen omistaja ainaki meinasi et paljon äkäsemmin liikkuu gst sähköllä mintä nitrolla.

Ite en ole nähny kyseitä autoa koskaan polttomoottorilla liikkuvan.
Muutala ku youTube:ssa :grin:

Tahdon kuvan!!!

15
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.04.10 - klo: 00.17 »
Juu onhan mulla.
Alkuperäsen moottorin tilalle väänsin vaan sähkö koneelle moottori pukin, mutta ainoa et ei toimi ku ykkös ja kolmos vaihe ku ei ole sitä kaksois hammasratasta mikä alkuperäisessä kytkinkellossa on. Mutta eipä ole tullu tilannetta viel vastaan et olis tarvinnu 2vaihetta et olis loppunu teho kesken.

Taka diffin/perän osat ku sais kestään niin oishan se mukava ajella. :azn:
Pitääpä kokeilla piruuttaan tuota et ottaa nuo jäykiste palat poijes sitte ku saa ne puuttuvat hampaat takas.

 :shocked: :shocked: :shocked:

Diileriliikkeessä mun idea sähköGST:Stä torpattiin alkuunsa. Ois taas ajankohtainen kun tuo p*ska ei vaan käynnisty sitten kerpele yhtään millään (ja on uus tulppa, polttoaine testatu toisella autolla kuten myös hehkulaite) kerpele!

16
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 19.04.10 - klo: 22.46 »
Tuli taas viikonloppuna käytyä köröttelemässä gst:llä.

Lauantaina alotin 6s lipolla ja 3 minuutin ajon jälkeen takapäästä diffin ulostulo poikki ja remontin jälkeen noin pariminuuttia niin pyörän kiinnitys hexsi kappaleiksi ja rengas lähti ihan eri suuntaan mitä auto :shocked: osan vaihdon jälkeen noin 5 minuuttia ajoa ja jälleen diffin ulostulo poikki.Hermot meni ja ajot loppu siltä päivältä siihen.

Sunnuntaina sit vaihoin uuden ulostulon ja Laitoin 4s lipon paikalleen ja ajattelin et paremmin varmaan kestää sillä akulla mutta ei. noin 5minuutin ajon jälkeen perä meni jumiin no ei muu auttanu ku purkaa auto osiksi ja tällä kertaa oli tien päähän tullut bevel gear 9 hampaisessa rattaasta oli tullut seitsemän hampainen. :undecided:

Saakohan mistään tilattua mitään vahvempia osia tuonne perään?
Vaihelaatikko on ihme ja kumma kestänyt.

No ei muu auta ku alkaa taas tilaileen repullinen osia et pääsee taas muutaman minuutin ajamaan. :azn:



Oot poistanu sulakkeet tai korvannu ne isommilla  :grin:

Mulla meni 2 diffin tumppia poikki viidessä minuutissa kun laitoin ne korkeimmat jäykistyspalikat takajousien väliin. Ne kun poisti niin taas kesti kuten normaalisti. Loota on lujaa tekoa, mulla vielä alkuperäiset spurritkin paikallaan.

6s Li-Po ? Onko sulla sähköGST?!?!?

17
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 01.04.10 - klo: 09.38 »
Mistäs oletta hommanneet niitä yks suunta laakereita?

Pitempään on jo värkänny se et pitää oottaa et auto pysähtyy ja sen jälkeen voi taas jatkaa matkaa.

Kestääkös siihen mennä laittaan mitään rasvaa?

Muutama päivä sitte akullisen suttailin ja mitään en saanu edes rikki :grin: ihme ja kumma

Koko akullinen :shocked:
Narraat  :mrgreen:

Laakeri eBaysta tai sit haet RC kaupasta, samoja laakereita ne on eri nimellä, tässä samassa topicissa taisi jossain olla kun kerroin miten T-Rex kopterissa on sama laakeri ja maksaa jotain 5 euroo, CEN osa maksaa sitten jo kolminkertaisen hinnan.

----edit----

Tää olikin siitä käynnistimen yksisuuntalaakerista...
http://rc10.fi/index.php?topic=21990.msg362596#msg362596

18
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.03.10 - klo: 18.13 »
Vaiha se 25 prosenttinen polttoaine 25 volttiseen, niin ei ole käynnistys ongelmia ja saat tehokkaamman auton niinku osalla GST-miehistä on :wink:

16% Sidewinderit on tankissa, 30% gallona korkkaamatta.

19
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.03.10 - klo: 16.06 »
Auto säily ehjänä reissutaan, ei riittäny puhti että ois jaksanu repiä käyntiin  :grin:
Täytyy ruuvaila rotostartti kiinni ja koittaa joku päivä uudestaan.

20
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.03.10 - klo: 11.08 »
Alkaa lämpömittari näyttää kohta nollakelilukemia joten jokohan tuota uskaltaisi käydä kokeilemassa niin ettei muoviosat säry :grin:

Pääsis tuon viimeisen 3dl jälkeen kokeilemaan 30% polttoainetta (korkkaamaton gallona)  :evil:

21
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.11.09 - klo: 19.10 »
noniin vikahan löytyi!yksisuuntalaakeri mikä on sen rattaan sisällä! :mrgreen:6euroa olis hintaa.oisko kertoa millä tulpalla ja millä polttoaineella toi auto liikkuu niinkuin kuuluu ja hyviin säätöihin?nyt on byron 25%

Niin paljon sillä oli ajettu :huh:

Mulla on menny 4 gallonaa niin ettei vaihdelaatikkoon ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään osaa :shocked:

22
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.11.09 - klo: 15.06 »
okei eli testi osoitti että lukitsin gardaanit laittaen kuusiokoloavaimet jarrulevyjel välistä niin sai hyvin lukkoon!renkaat eivät pyöri,eli kallistutaan taas kytkimen puoleen.pitää ilmeisesti ottaa moottori jälleen irti ja avata kytkin kello?oliko niissä sun laittamissa paloissa jotain vikaa?näyttivät suht samankuntoisilta?

Eikait niissä pitäs mitään vikaa olla, olihan niissä ne kulumisuratkin vielä selvästi näkyvissä, ajettu jotain 2 gallonaa.

On hieman ärsyttävää puuhaa irrottaa se moottori moottoripukista irti semmosella mukana tulevalla kuusiokoloavaimella, oon sitten ite nykyään tehny niin että pitkällä kuusiokoloavaimella alapuolelta koko pukki irti, takaisinlaitossa vaan paperisuikale pinionin ja spurrin välistä ja pultit tiukkaan.

23
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.11.09 - klo: 14.25 »
eli homman nimi on auto selällään ja sormin voi pitää takagardaanista kiinni ja samalla pyörittää renkaita,sama homma etupuolella.what?sitten päärattaasta  pyörittämällä sormilla lyö tyhjää.

Ehjässä voimansiirrossa testin tuloshan pitäs olla se että renkaita ei voi pyörittää.
Kun kardaani on lukittu ja renkaita käsin pyörittää yhtäaikaisesti samaan suuntaan, se jää vain yritykseksi jos voimansiirto on kunnossa, jos esim. GS029 on poikki niin molemmat renkaat pyörii samaan suuntaan yhtäaikaisesti vaikka kardaani on lukittuna.

Jos ok, niin seuraavaksi molemmat kardaanit jumiin ja päärattaasta pyörittämään, jos jumiutuu niin sitten ainoa vikapaaikka voi enää olla kytkimessä, ja jos ei jumiudu niin siten voi olla 1-suuntalaakeri (GS047) rikki.

24
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.11.09 - klo: 12.09 »
kun pidän rattaista kiinni ja työnnän autoa pakilla tai eteen vaihde päällä niin antaa periksi.nykien menee eteenpäin kun työnnän autoa?


Tulipa semmonen mieleen että kun sulla ei sitä keskidiffin lukkoakaan ollut, voi olla jostain diffistä on tumppi (räjäytyskuva, GS029) poikki. Kun se ei katkea vertikaalisti suoraan niin se vähän vastustaa aina kun palaset kiertyy toisiaan vasten ja saa auton liikkumaan hieman, kumilankaefekti.

Kokeile saada etu ja takakardaani erikseen jumiin ja sitten käsin pyörität taka / etu renkaista, pitäs löytyä löysää jos on jotain rikki.

25
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.11.09 - klo: 10.14 »
tervehdys!pettymys tuli.vaihdoin vääntöjousen ja romppeet kasaa ja kokeilemaan
nyt auto ei pyri tyhjäkäynnillä enään eteenpäin mutta nyt lyistaa!ei siis vetoa,auto kiljuu ja liikkuu kuin skootteri!missä ihmeessä vika?auttakee,onhan auto jo reilu gallonan ajettu

Vauhtipyörä löysällä?

26
Kyllähän Yagi antennilla saa hyvin lisää kantomatkaa tuohon 2.4Ghz kameraam, itse tein semmoisen jota vaan osotetaan lennokkia kohti niin johan kantamakin heti parempi.
Tahtoo tuo vakio 10cm nysä antenni tuossa vastarissa olemaan heikko.

Onneksi mulla ei oo kovin suuria vaatimuksia, semmonen 300m kantomatka jo riittäisi.

Eipä se ollutkaan niin helppoa, ne "halvat rimpulat" näytti olevan myös 2,4ghz laitteita, jotenkin vaan muistelen että vielä pari vuotta siten ne toimi jollain 433mhz taajuuksilla  :undecided: tai sitten muistan väärin.
Se häiriöherkkyys nyt oli se juttu miksi pitäs saada joku muu kuin 2,4ghz laitteet.

27
Hintahaarukkahan on laaja, 100-900 USD.

Jossain laseissa on jopa tyydytty 320x240 tarkkuuteen, 150 taalan laseissa saattaa olla jo resoluutio 640x480, ja noissa Fat Sharkin laseissa 800x600. Voi vain kuvitella kuinka kehno kuvanlaatu on jos lasit vastaavat mainospuheiden mukaan (2m etäisyydeltä) 50" ruutua ja siinä on 320x240 resoluutio...

Onneksi oli tunnarit jo tuonne kopterifoorumille, täytyy alkaa sieltä kyselemään lisää.

28
Juttua on ollut aiheesta aiemmin myös täällä (http://rc10.fi/index.php?topic=8804.0). Kuvansiirto ja radiohäiriöt tuppaa olemaan pullonkaulana 2,4ghz taajuudella.

Voisinko siis olettaa että kannattaisi edelleen siirtää se kuva semosella halvalla 433mhz laitteistolla ja sitten syöttää se esim. noihin FPV laseihin? Noissa Fat Sharkin laseissa on AV in/out vakiona. Täytyypä kahlata nettikauppoja josko löytyisi halvahkot pelkät lasit.

29
Tuossa kun katselin tuota 1/4 Rallicrossi porukan hommia http://rc10.fi/index.php?topic=39398.0, niin oli pakko löytää joku videoajolaitteisto joka vastaa sitä "incar" kuvaa, se on niin hauskan näköistä katseltavaakin ettei mitään järkeä, melkeen jää Monty Pythonit kakkoseksi.

Mutta siis laitteisto (eBaysta 220USD) on tässä: http://www.gowiththeshark.com/FPV%20RC%20Car%20head%20tracking%20RCV922%20pan%20tilt.html

Onko kenelläkään kokemusta millaista tuon kanssa on ajaa / muuta tuntumaa onko kokeilemisen arvoinen hankinta? Mulla on niin huono 3D näkö ettei tavallinen radalla ajo onnistu ellei se rata ole siinä jalkojen juuressa, tuolla voisin jo ajella verenmaku suussa  :evil:

Tekninen toteutushan tuossa on jo aivan eri luokkaa kuin niissä tavallisissa rimopulakameroissa jotka lähettää 433mhz taajuudella kuvaa, tuo on kuitenkin jo 2,4ghz laitteisto ja siirtää myös stereoäänen  :grin:

30
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 11.11.09 - klo: 22.03 »
eBay, BoyzToys, CEN:llä taisi olla omakin verkkokauppa josta sai tilata.
Se ei ihmeellinen palikka ole, jos sulla on alumiinia semmonen noin 20mmx20mmx20mm palanen, siitä saa dremelin kanssa pallopääterällä jyrsittyä vastaavan palikan. Tosin ei se maksa vaivaa mut jos haluaa askarrella niin toki kannattaa.

Siitä GST:n räjätyskuvasta kun katsoo vaan varaosan numeron niin löytyy myyjiä.

Sivuja: [1] 2 3 4