VIHTI miniland

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 28
1
1:8 krossirenkaita:

treenikäyttöön Proline Holeshot, HB Megabite renkaita. 10-25e/sarja.Kysy lisää jos kiinnostaa.

GT-12 rengassarjoja:
JFT S40 eteen ja S35, viralliset GT-12 sääntörenkaat. Uusia settejä 3sarjaa, myyntiin suunnitelmien muututtua. Sorvattuna valmiiksi haluamaasi kokoon 20e sarja tai 55e 3 sarjaa.

6.5 moottori:
Team Orion Ultimate Stock 6.5T 1S moottori, mattoauton C-12 luokkaan blinkynä sopiva moottori. Olen tällä myös ajanut 2s 1:10 nelkulla ja kokeillut että toimii niinkin. Hp. 40e


Tavarat Seinäjoella, mutta posti ja MH kuskaa

YV tai myydaan[at]bastu.net tai o4o7431655

2
Tulokset / Vs: 1:12 MM 2020 UK Milton Keynes
« : 10.01.20 - klo: 18.51 »
Näin ulkopuolisena mistään mitään tietävänä, niin ei noi modifiedit näyttäneet kulkevan mitenkään posketonta vauhtia. Itseasiassa ei näyttänyt yhtään vauhdikkaammalta suoralla kuin virituristi. Selostajakin puhui 50 mph vauhdeista mitä saavutetaan jo Hakkilan suoralla turistilla. Miksi siis on pitänyt modified luokkaa rajoittaa EFRAssa? Mun mielestä modified=vapaa moottori. Specciluokat sitten erikseen.
6.5 blinky tasoittaa kuskien nopeuseroja, vähentää virheitä ja kalustotappioita. Yhtä hauskaa se ei .ole, mutta ajaminen tasaväkisempää ja useampi pääsee  maaliin, ja ehkä mikä tärkeintä, lajin viri luokka helpompi aloittaa 65 kuin vapaalla koneella.  Nuo vapaat koneet tuolla teknisellä radalla ja kerrankin pitävällä sellaisella hämäävät nopeudelllaan/nopeudettomuudellaan.
useat ifmar kisat olleet joko surkeilla matoilla tai huonolla pitoaineella ja lopputulos ollut luistelurata js selviytymistaistelu olosuhteita vastaan.  suurin ero vapaa kone vs 6.5 on kiihtyvyys mutkasta ulos sekä aivsn huippunopeus, tilannenopeus voi siksi olla ,vapaalla koneella aivan järkyttävän huima mutta onhan kiilaa kiva toki kaasulla ohjata :D

3
Tulokset / 1:12 MM 2020 UK Milton Keynes
« : 10.01.20 - klo: 09.29 »
Aikataulu:
ke ovet auki ja katsastus
to treenipäivä
pe treeni + pari alkueräkierrosta
la treeni ja loput alkueräkierrokset
su finaalitreenit ja finaalit 3x


Kisassa on Vapaalla koneella (=3.5) Modified sekä 13.5 Stock luokka Blinky säätimellä - yksityyppi renkaat JFT A32 magenta eteen ja A30 Pink taakse. Taitaa olla myös yksityyppipitoaineena Spider Blue, mutta tuosta en ole varma.

Suomea edustaa 13.5 Stock luokassa Vesa Yli. Tässä kisassa sai kuskit osallistua luokista vain toiseen, eikä kahta luokkaa saanut ajaa.

Tässä saititi mistä kisaa seurata:
https://www.facebook.com/uk2020/
https://brca.org/uk2020
RC Racing TV vetää liven pe päivästä lähtien - lisään linkin tänne tai saa joku muukin laittaa
Heillä on myös kuskien haastatteluja
tulokset MyRCM https://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId
  • =638&pLa=en&dId[E]=50100&tId=E&hId[1]=org


4
Kaivoin vanhoja viestejä näin kinkun sulattelun lomassa. Näissä paljon vinkkejä, etenkin Youtube videot varsin opettavaisia.

Kyllä, GT-12 luokassa on perinteinen C-12 luokan runko mutta 13.5&blinky&urheiluautomainen kori suurimpana erona C-12 luokkaan. Myös tällä hetkellä kisaamista ajatellen erona on öljyttömät pitoaineet GT-12 luokassa.
Ei muuta kuin mukaan vaan, GT-12 luokassa on hyvin porukkaa mukana josta saa hyvää ajoseuraa  :azn:


Tässä liitteissä C-12 6.5T välitystaulukko sekä GT-12 välitystaulukko.
On alunperin nimimerkin 'jarkko' käsialaa muistaakseni, päivittänyt sitä omien tarpeiden mukaiseksi.
Tuossa viestissä on yhä kätevät välitystaulukot.

Harmi kun ei kisoissa ehtinyt muiden autoja säädellä ja tsekkailla juuri lainkaan.

Muutama perusasia kuntoon:
-tarkista että pivotti ei jumita (ota  iskari irti ja tuubien&sivujousien tuki) missään ääriasennossa
-tarkista että sivulinkit eivät estä sivuttaisliikettä, vaan ovat sopivan herkät mutta ei kuitenkaan lisää pitkittäisvälystä (nelipyöräohjaus ei ole toivottua) https://www.youtube.com/watch?v=9zlJ4sIElN8
-etujousituksen ulosjousto. pienet jouset kuoleentuvat /menevät kasaan ajan myötä ja samalla etupäähän tulee ulosjoustoa. myös joissakin autoissa (esim. Xray/AE tyyliset keulat) alatukivarren ja kingpin pallon väliin tulee pystyklappia josta tulee ulosjoustoa. jousia ja tukivarsia/palloja pitää siis uusia toisinaan. CRC ohjauspalassa on näppärä kingpinnin pituuden säätö jolla voi säätää ulosjoustoa kätevästi. AE/Xray tyylisessä keulassa sitä voi säätää 0,1-0,3mm shimmeillä tarpeen mukaan. jousia ei ole tarkoitus laittaa esijännitykseen shimmeillä/kiristämällä kingpinniä. Haitat etujousituksen ylenpalttisesta ulosjoustosta: auto kääntyy kaasu päällä huonosti, etumaavaraa voi olla vaikea saada riittäväksi, ohjaus on epämääräinen suunnanvaihdoissa. säädä etupään ulosjousto ennen maavaraa!
-maavara kohdalleen! edessä, auton keskellä ja takana 3,5mm on hyvä lähtökohta. itse mittaan keskeltä maavaran akun takaa pohjalevyn ihan lopusta.
-iskarin ulosjousto. perän pitää "roikkua" kun auto on irti pöydästä. kun maavara on tsekattu edellä mainitusta kolmesta kohdasta, mitataan ulosjousto auton keskeltä "vetämällä" perää taaksepäin jolloin iskarin on maksimimitassaan. maavaramitta työnnetään samalla auton alle. ja siinä pitäisi olla 4,5-5,0mm mittana. ulosjouston määrällä voi vaikuttaa mm. kaasu päällä kääntyvyyteen
-taka-akselin laakereita tulee uusia tarpeeksi usein, muuten akseli alkaa kulumaan laakereiden kohdalta ja tulee ylimääräistä klappia.
-taka-akselilla pitää olla sivuttain pieni klappi. jos se on liian tiukalla auto voi puoltaa kiihdytyksissä eikä kulje suorilla
-jos ajat samoilla renkailla uudestaan päivän mittaan, vähennä pidotusaikaa jälkimmäisillä ajokerroilla. tarkista myös renkaiden reunojen liimaukset
-etujousitus pitää kaikissa asennoissa toimia herkästi
-käytä joustavia sensori- sekä moottorinjohtoja, jotka eivät väännä perää johonkin asentoon väkisin. Moottorinjohdot ei saa jumittaa koriin (GT-12 korin kanssa ei ongelma)

Näillä vinkeillä pääsee jo pitkälle  :wink:  :cool:
Apuja saa kokeneemmilta kun kysyy. Parhaimpia tapoja on seurata kokeneempien rutiineja ja samalla kysellä  :azn:
Nämä vinkit pätee myös.


Erittäin hyviä Youtube-kanavia ja videoita:

https://www.youtube.com/watch?v=uu9992UX9hM&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=95&t=0s diffin tuunaus, Yokomo painelaakeri hyvä ja halpa päivitys.
https://www.youtube.com/watch?v=-ct2L3KEkE0 perän oikaisu
https://www.youtube.com/watch?v=gq00eXAkwOo perus video kolikkojen avulla tweakin säädöstä
https://www.youtube.com/watch?v=QTnfxmE_k5Q&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=74&t=0s korin asennusta
 https://www.youtube.com/watch?v=epU8d-kgu3c&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=106&t=0s yksi tapa säätää sivujouset about kohdalleen
https://www.youtube.com/watch?v=gqxh7UXq5k4&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=153&t=0s keulan herkistelystä
https://www.youtube.com/watch?v=9qpQyzyT1Kg&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=155&t=0s renkaiden koko kannattaa mitata koko renkaan leveydeltä, eikä pistemäisesti yhdestä kohtaa
https://www.youtube.com/watch?v=suI3uKzmwew&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=175&t=0s perän ulosjouston asettaminen ja mittaus (itse mittaan pohjalevystä. olennaista on mitata samasta kohdasta aina)
https://www.youtube.com/watch?v=H8fuvVvaMqY&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=66&t=0s maavaran säädöstä. jos auton perä on mutkalla, sen huomaa maavaramittarilta takapään hiilarin "siipien" alta mittaamalla maavara. jos siinä on eroa 0.2mm tai enemmän (samankokoisilla takarenkailla) on perä mutkalla ja se on suoristettava (katso perän oikaisu video)

5
Kaivoin tämän vanhan topikin esiin, jos joku 1/12 kuskeista pystyisi tekemään pienen opastuksen lajin aloitukseen.
Olisi varmaan helpompi saada lisää kukeja lajin pariin, jos vaikka listaisi perusasioita hommasta.
Itselle suurin mysteeri on tässä hommassa on renkaat, jotka on ilmeisen tärkeässä osassa tässä luokassa.
Mistä renkaita saa, renkaiden seokset, sorvaamiset ja kaikki häslääminen niiden kanssa vaikuttaa sivusta seuranneena hyvin monimutkaiselta touhulta. Mutta onko se oikeasti?
Toivottavasti myös muut tästä hommasta kiinnostuneet saisi apua tämän topikin kautta.

renkaita on ainakin erc, taitaa olla myöa FutureRC varastossa. GT luokassa yksinkertaisesti JFT S40 eteen ja taakse S35, nämä vielä erikseen värikoodattu oranssilla raidalla.
C-12 luokassa esim. JFT A32 magenta eteen ja taakse JFT A30 pink tai A32 magenta on Suomen olosuhteisiin aina perushyvä valinta. Myös muilla merkeillä magenta &pink seokset ovat perushyvä valinta. Jos haluaa kestävyyttä,  kovemmat seokset kestää pidempään.
Riippumatta seoksesta,  renkaat on syytä vaihtaa joka hiittiin eri pyörät alle. Siinä on toki tekemistä, mutta parempi vaihtoehto kuin pidottaa samat renkaat pehmeäksi mössöksi usean peräkkäisen ajokerran välissä. Ajon jälkeen renkaat kannattaa jättää kuivumaan esim. Päiväksi avoimeen laatikkoon, eikä heti sulkea. Näin kumista ei tule mössöä (=alkuperäinen rengasseos on jo aika merkityksetön asia)

FullSpeedillä lienee olevan yhä kerhosorvi, jolla renkaat sorvata. Joku kokenut näyttämään miten niin pääsee jyvälle.
fakta on se, että mattoautoissa on renkaiden suhteen tekemistä (sorvaus, pidotus, renkaanvaihto) verrattuna esim. sisäkrossiin. Ajomäärät per ilta voivat siksi jäädä lyhyeksi. 2h aikana ehtii 3akkua ajaa hyvin, jos on yksi auto ja rutiinia tekemiseen.
Vaikka työtä teettääkin, itse tykkään näiden autojen ajettavuudesta sen verran enemmän kuin muista luokista matolla/sisällä että ajan mieluiten näillä  :cool:

]
Fullspeed porukassa on vanhoja "HMR/RACINGHOBBY/ASSOCIATED" kuskeja jotka ajavat Nitro ratakasia, heille 1/12 mattis on hupi/ treeniluokka, ei niinkään kisaluokka,sillä suurin osa kisoista ajetaan tuolla susirajan takana...kysele Leo Hongistoa, Steen Nordmania, Tuukka Tiaista jne, heiltä lohkeaa infoa.
Jos saadaan noin kymmenen kiilakuskia niin sillä porukalla voi jo järjestää ihan oman  Fullspeed kisa sarjan hakkilaan tai jonkun muun kisan yhteyteen.
Henkilökohtainen mielipiteeni on että "jos todella haluaa oppia ajamaan kovaa, on 1/12 mattis luokka siihen..."

http://rc10.fi/index.php?topic=107948.0

kisathan on siellä mihin ne anotaan, ja ketkä osoittavat kiinnostuksen järjestää SM kisa. 1-2kk sitten kyselin, ja silloin ei löytynyt puuhamiestä SM kisaq järjestämään Fullspeed radalla?

6
Myydään RC-autoja / Xray XB4 4WD sähkökrossi
« : 18.12.19 - klo: 17.33 »
Team Xray XB4 “2017”

Myynnissä 2016 vuoden mallin XB4 1:10 neliveto sähkökrossi, joka päivitetty pääpiirteittäin  2017 malliseksi:
-2dot jouset joka nurkassa
-2017 hiilari keskijäykiste akun ja moottorin väliin
-kelluva servoteline
-aluohjauskelkka
-12mm 0-hexit
-hard sivuponttoonit ja medium keskijäykisteet. Muut muoviosat medium
-mukaan myös medium  sivuponttoonit
-autossa keskidiffi paikoillaan, ei ollenkaan slipperiä

Auto on vuosimallista huolimatta hyvässä kunnossa, ja pidetty säännöllisesti huolta vaihtaen kuluvat osat (laakerit, vetarien 3mm pinnit, pallokupit jne). Diffien ulostulot hyväss kunnossa. Viime kesänä tuli ajettua vain M8e autolla ja tämä jäi hyllylle pölyttymään, myydään tarpeettomana.

Mukaan auto rullaavana, kori ja siipi, kuvassa näkyviä varaosia (tukivarsia, diffiboksi, diffin osia,ohjauspaloja, casterpalat, takahubeja, 81t keskidiffiratas, käytetty pohjalevy, iskarin varret 2+2 sekä o-renkaat…) rengassarja sisäkrossiin.
hp. 175e


Optiot, myydään vain auton kanssa/kun auto myyty myös erikseen:
-3uutta siipeä +15e yhteensä
-toinen keskidiffi, ajamattomat tuplanivelvetarit (2kpl), kuuladiffi + 40e
-erittäin vähän ajettu SRT LP servo + Hudy aluvarsi +50e
-Team Orion VST2 6.5 moottori +30e
-Sanwa RX-471 vastari +30e
-IP6000 Shorty akkuja +25e/akku
-monia erilaisia vakaajia, kysy
-eri levyisiä hexejä, kysy

Sijainti Seinäjoki

Auton voin toimittaa heti huollettuna Postilla tai Matkahuollolla. YV tai myydaan[at]bastu.net


Kuvat:
https://1drv.ms/u/s!Av-PNujqTB3-gctMnXeqT6oFiw0ElA?e=I6t29p

7

Ehdotan myös että FTT-osakilpailun yhteydessä Vantaalla ajetaan sunnuntaina ProStock -luokan lisäksi C12 ja GT12 -luokkien kilpailu ja tämä kilpailu toimisi samalla testikilpailuna sille että tulevina vuosina C12 ja GT12 ajettaisiin jälleen FTT-osakilpailujen yhteydessä.
Olen kyllä tietoinen argumenteista joita on tuotu esiin samojen ratojen soveltuvuudesta 1/10 ja 1/12
-luokkien autoille ja pitoon liittyvistä asioista. Ajoin ennen Vantaan FTT-kilpailua 215 kierrosta kilpailussa käytetyllä profiililla. Rata ei tuottanut itselleni ongelmia, ajaminen oli oikein miellyttävää. Perjantaina radalla ajettiin useamman kuskin toimesta C12 ja GT12 -autoilla yli tuhat kierrosta ja pito oli lauantaiaamuna kilpailun alkaessa hyvä.

Toivoisin luokkayhteyshenkilöltä vastausta ehdotukseeni, myönteistä tai kielteistä, jälkimmäisessä tapauksessa perusteltuna. Kommentoida saa tietenkin kuka tahansa, olen kuitenkin jo vanha mies, toivonkin siis asiallista palautetta.

Terveisin,

Sami Salmela
Kommentoin aiemmasta kokemuksista perustuen FTT tourin ja mattoautojen palauttamista samaan kisaviikonloppuun.

FTT sunnuntain aikataulu ja eräjako:
FTT sarjan sunnuntaille TSP-10 kaveriksi mattoautoluokkien lisäämisessä tulee helposti ongelmaksi/haasteeksi päivän piteneminen (2-3 eräryhmää C-12 8min/ryhmä, GT-12 5min eräryhmiä 2-3kpl) - päivät loppuisivat 19-20.30 väliltä ajamisen osalta, järjestevän seuran purkutalkoot siihen päälle ja kisoista kotiin ajo venyisi.
Kuljettajien välisten vauhtierojen puolesta 8-10 auton erät eivät ole hyvä ratkaisu lyhentää päivää, jos ajaminen menee pujotteluksi tai sitten selviytymiseksi kolareista.

FTT touring tyylinen rata mattoautoja ajatellen:

Toinen ongelma koskee ratoja jossa ajetaan suurin osa ajasta kaasu pohjassa kevyellä 1:12 autolla. Touring autoa sopivasti rankaisevat mollat ovat niin korkeita esteitä 50-70km/h kulkevan kevyen kiilan tilannenopeudella, että ulosajot ovat toki näyttäviä mutta samalla vaarallisia niin autoille kuin mahdollisesti nostajillekin - autot ja korit säpäleinä. Eikä ilmaa alleen ottavassa kiilassa juuri ole ohjattavuutta kun se radan pompusta tai mollasta irtoaa täydestä vauhdista ilmalentoon (kokemusta on!).
Tätä voi ratkaista osittain tekemällä vaihtoehtoisia profiileja (esim. hidastusshikaaneja) eri ajoluokkien välille sunnuntain osalta - ei tosin aina mahdollista toteuttaa profiilia kisaan, jossa vaihtoehtoiset profiilit olisivat mahdollisia. Tälläisistä radoista tulisi aina kuitenkin kompromisseja. Tai ehkä kokonaan uusi hitaampi profiili sunnuntaille? Tämä poistaisi TSM/TSS la ajamisen "tarpeen", jos kuskin oma tavoite on menestyä TSP-10 luokassa mahd hyvin.

TSP-10 ajaminen kiilalla pidotetulla FTT radalla:
Kun viimeksi ajettiin pelkkä C-12 (ei ollut stock luokkaa, GT luokasta puhumattakaan) TSP-10 sunnuntain aikana, pitourasta tuli kapea ja sen ulkopuolelle foam purua - tämä seikka oli ainakin osalle TSP-10 kuskeista, mistä tuli soraääniä.

Em. asioista huolimatta, itse ajaisin/kokeilisin FTT sunnuntaisikin kiilalla - jos vaan tällä tavalla saisi kiilaluokkiin lisää innokkaita ajamaan. En ihan tarkkaan muista, kuinka kilpailijamäärät C-12 osalta oli FTT tourin yhteydessä vs. oma 12tour. Mutta eiköhän tästä löydy dataa esim. sarjojen lopputulosten avulla.

Mattoautolla yleisesti ottaen on foamin pidon ja hyvän aerodynamiikan puolesta aivan ookoo mukavaa ajaa heikkopitoisella radalla, josta Sami mainitsitkin miellyttävänä kokemuksena.

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 25.11.19 - klo: 22.18 »
Rataa koskevia uutisia!

Kuluneiden kausien perusteella, tuumattiin uudistaa rataa. Kesällä kokeiltiin jo vaihtoehtoista rataprofiilia, joka palveli myös pienempiä kuin 1:8 autoja paremmin. Tätä profiilia ajettiin heinäkuun alusta loppukauteen asti, ja myös positiivista palautetta profiilista tuli SC-cupin kisoista!

Nyt saimme paikalle sopivasti kaivinkonetta apuihin, ja monien rakastama&/inhoama kallistettu vaneriseinä sai kyytiä, sekä myös metallinen keskialueen hyppyri. Radan visioista osa saatiin toteutettua jo nyt, ja pääsuoraa ennen on tuplahyppyri ja matala nurkkahyppyri. Metallihyppyrin tilalle saatiin pöytähyppyri.

Radan suhteen touhu jatkuu taas keväällä talkoillen. Tiedossa on hyppyjen viimeistelyä ja pinnoitusta, sekä myös jossain vaiheessa kesää keinonurmen levittäminen hyppyihin keston vuoksi - tätä saimmekin myös tässä syksyllä radalle.

9
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 04.11.19 - klo: 19.18 »
EPUArc järjestää kisan Vaasassa Sokeritehtaalla helmikuussa. Pvm kanssa vielä mietittävää!
pistämme infoa heti kun saadaa lyötyä se lukkoon.

10
Koosteena:

2WD top3:
1. Spencer Rivkin AE
2. Davide Ongare AE
3. Yusuke SUGIURA Yokomo
Paras suomalaistulos Joona Haatanen 6.

4WD top3:
1. Bruno Coelho Xray
2. Dakotah Phend TLR
3. Michal Orlowski Schumacher
Paras suomalaistulos Joona Haatanen 12.

Nelkun tulokset:
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/48506/241738

12
MM-kisat käynnissä Slovakiassa Hudy Areenalla. Sisärata, iso sellainen, tehty Hudy Areenalle. Liukkaanpuoleinen pinta nykytrendiin nähden.
Eilen sunnuntaina oli treenipäivä, ja Joona Haatanen piti tahtia.

Suomen tiimi:
Haatanen
Gabrielsson
Valander
Salmela K
Iivonen
Saarinen K
Luopajärvi M
Niinivirta
Siltanen
Mäki

RCRacingTV tekee striimit joka päivästä livenä
https://www.youtube.com/channel/UCOCYFcLVrbXxGtO0aiMGVbQ

Tulokset http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=48506

Suomen "kisastudio" 
löytyy whatsapp ryhmä , etsi linkki rc10.fi fb sivuilta

Muuta seurantaa on ripotellen siellä täällä eri somekanavissa:
https://www.facebook.com/Racewayone/
https://www.facebook.com/HudyArena/
https://www.facebook.com/JConcepts.Inc/
jokaisella isommalla autovalmistajalla on myös somessa juttua kisoista, sekä myös kuskit ahkerasti sinne postaavat

13
Tiedoksi:
Foorumille yrittää päivittäin rekisteröityä paljon ulkomaalaisia käyttäjiä, jotka lienevät spämmääjiä. Nämä rekisteröinnit poistetaan.
Joudumme käydä läpi rekisteröintejä ja poimia joukosta oikeat käyttäjät. Käyttäkää tunnuksia &/ osoitteita mistä teidät voi tunnistaa (suomalaisiksi).

14
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 05.09.19 - klo: 19.59 »
Tuo on mikari sinun mielipide, itse olen koko kauden ajaneena vahvasti ykstyyppien kannalla.
en ole ajatuksieni kanssa yksin  :azn:

Rengasvaihtoehtoja on testattu, odotellaan tuloksia   :smiley:

15
Alkuerät vei Davide Ongaro, Ronnefalk, Baruffolo.
Suomalaisittan alkuerät:
Luopajärvi M 31. - C fin
Siltanen 33. - C fin
Mairue 38. - D fin
Hyvärinen 39. - D fin
Luopajärvi J 41. - D fin
Salonen 46. - D fin
Hovi 47. - D fin
Mäkelä 50. - E fin

Eli D finaali ollut vahvasti suomalaisittain edustettu.

Kisan voitti kahden ekan finaalin voitoillaan Davide Ongare Assolla.
Vielä viimeinen finaalikierros meneillään.

16
Tulokset / 1:8Electric Buggy EC Barcelona 30.8-1.9.2019
« : 31.08.19 - klo: 00.04 »
Sähkökasin EM kisat menossa Barcelonassa.
Pe treeniä, la alkueriä ja su finaaleja. 83 kuljettajaa.

Suomen joukkue:
Mikko Luopajärvi
Jussi Luopajärvi
Tomi Mairue
Jani Hovi
Teemu Salonen
Mikko Mäkelä
Joonas Hyvärinen
Jarno Siltanen

Pe juttuja kisoista:
https://www.inforc.net/2019/08/baruffolo-ronnefalk-y-ongaro-top-3-reseeding-en-euro-1-8-tt-e-montjuic/

Kisan aikataulu:
https://www.inforc.net/wp-content/uploads/2019/08/horario_vFINAL.pdf

Live stream:
InfoRC facebookissa pitää live striimejä ainakin

Kuvia kisapaikalta:
https://www.inforc.net/2019/08/efra-euro-1-8-buggy-e-montjuic-fotos-y-horarios-pics-schedule/ ei ainakaan ole multisurfacea kuten viime vuoden kisoissa


Tuloksia:
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/48005/239904

17
RC-kerhot ja -radat / Sisäradat ja treeniajat 2019-2020
« : 16.08.19 - klo: 09.39 »
Kerätään tämän aiheen alle kaikki Suomen sisäradat ja muut lisäinfot kaudelle 2019-2020 (osoite, mille autoille tarkoitettu, treeniajat jne.). Viime sisäkauden tiedot löytyy http://rc10.fi/index.php?topic=104690.0

18
onko mitään kuvaa baanasta? noh onko sillä väliä, mut kiva jos on
https://1drv.ms/v/s!Av-PNujqTB3-gcFQkwCPCPtL2UyKtw?e=nlMorW tossa hiukan kehnolaatuinen video viime vuoden SM4 kisapäivän illalta

19
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM III Vantaa 20.7.2019
« : 24.07.19 - klo: 13.12 »
Kiitoksia kisoista! Rata oli hyvässä iskussa, tosin pito hieman erilainen kun treenireissulla.
Oma suorituskin meni positiivisesti!

Kiitoksia myös hyvistä kuvista AE-Modille.

Ostin kisoissa Reedyn 30x30mm tuulettimen pienellä liittimellä, mutta en asentanut sitä. Nyt se on hukassa. Jos joku bongaa radalta tai varikolta, yyveetä tulemaan kiitos

20
Tulokset / Vs: TULOKSET: SC CUP 2 Kauhava
« : 15.07.19 - klo: 14.23 »
Lopputulokset myös tekstinä:
SC2-10
1      Mikko Ylinen      3   
2      Urmas Peräsalo      7   
3      Mikko Heikkilä      7   
4      Santeri Jokela      12   
5      Jari Toivonen      13   
6      Ismo Kari              18   
7      Topias Peräsalo      19   
8      Jeremias Hovinmäki   22

SC4-10
1   Mikko Ylinen      3
2   Urmas Peräsalo      6
3   Heikki Vuokko      9   
4   Kalle Järvinen      11   
5   Jari Toivonen      12   
6   Juuso Rauäng      17   
7   Janne Sundberg      21   
8   Marko Kanala      23   

M8e
1   Ari-Pekka Kyykkä   3   
2   Heikki Vuokko      8   
3   Kalle Järvinen      8   
4   Taneli Erkkilä      10   
5   Tommi Tirroniemi   13         
6   Toivo Myllylä      17   
7   Juuso Rauäng      19         
8   Jeremias Hovinmäki   19

Kiitokset kisaalijoille, talkoolaisille, kisaorganisaatiolle, etenkin Tuomakselle ja Jaakolle!


Kauhavan UA:n pienoisautotoimintaa tukemassa:
TM-Rauta, Bodycote Lämpökäsittely Oy, PP-tuote, Konepaja Stamac Oy ja Maintway Oy sekä EuroRC.
Isot kiitokset sponsoreille!

SC SummerCup 2019 Summer tukemassa, kiitos:
Rcjkl.fi
EuroRC

21
Radalla portit aukeaa klo 7.30. Vapaa treeni 8.00-8.55.

22
Aikataulu:

pe 12-20.30 treeni, 10e/kuski
varaamme päivän päätteeksi aikaa tarvittaville korjauksille

AIKATAULU / TIME TABLE - SC Cup II Kauhava            
13.7.2019      

Portti auki klo 07:xx      
VAPAA harjoittelu   8:00:00-->   8:55      
Ohjattu harjoittelu   P1   P2      
Heat 1 SC2-10   09:00   09:40      
Heat 2 SC4-10   09:07   09:47      
Heat 3 M8e   09:14   09:54      
            
Ilmoittautuminen / Registration         8.00 – 10:00   
Autojen alkukatsastus         08:00-10:15   
Ohjaajakokous / Drivers briefing         10:15   
            
            
Alkuerät / Qualifying   Q1   Q2   Q3   
Heat 1 SC2-10   10:40   11:40   13:00   
Heat 2 SC4-10   10:50   11:50   13:10   
Heat 3 M8e   11:00   12:00   13:20   
            
Ruokatauko         12:05-13:00   
            
Finaalit / Finals   F1   F2   F3   F4
Heat 1 SC2-10   14:00   15:00   16:00   17:00
Heat 2 SC4-10   14:15   15:15   16:15   17:15
Heat 3 M8e   14:30   15:30   16:30   17:30
                     
            
            
Kilpailun lopputulokset ja palkintojenjako         17:45   


Huom! Tuumasimme pitkään erien jakamista kahteen ryhmään per luokka, mutta tästä tulee ongelmia nostamisen suhteen - rata on pitkä ja iso, ja 1-3 nostajaa ei riitä.
Voidaan myös harkita lauantaina, että ajetaan la 2 alkuerää, ja 5 finaalia.


ERÄLISTAT


Heat1 SC2-10   
   13   Ylinen   Mikko
   7   Peräsalo   Topias
   14   Peräsalo   Urmas
   16   Jokela   Santeri
   17   Kari   Ismo
   12   Heikkilä   Mikko
   ?   Hovinmäki   Jeremias
   ?   Toivonen   Jari
         
Heat2 SC4-10         
   15   Ylinen   Mikko
   5   Peräsalo   Urmas
   12   Kanala   Marko
   16   Rauäng   Juuso
   6   Vuokko   Heikki
   7   Sundberg   Janne
   11   Järvinen   Kalle
   ?   Toivonen   Jari
         
Heat3 M8e         
   8   Kyykkä   Ari-Pekka
   ?   Erkkilä   Taneli
   1   Myllylä   Toivo
   ?   Tirroniemi   Tommi
   ?   Rauäng   Juuso
   5   Vuokko   Heikki
   ?   Hovinmäki   Jeremias
   6   Järvinen   Kalle

Huom. Ponderitiedoissa puutteita. Myös kilpailijanumeroita puuttuu usealta.
Alkuerät ajetaan 5min erätuloksesta.

23
moi, mitenkäs perjantain aikataulu, tampesterin suunnasta oltaisiin radan porteilla noin 14.00...?
moi avataan rata klo 12 mennessä! tervetuloa

24
Otan ilmoittautumisia vastaan YV:llä ke 10.7 klo 21 asti.
8.7 video:
https://youtu.be/Z3YTjbl-CZs

25
Kaikissa luokissa ilmoittautuneita 8. Kisa ajetaan kyllä!
!
Ilmoittautuminen päättyy tänään illalla.

26
On tullut kyselyjä voiko rata-alueella majoittua. Varmistamme tämän ja tiedotamme asiasta.


Ratahan sijaitsee Jokkisradan sisällä, ilmakuvasta näkee hyvin:
https://www.google.fi/maps/place/K%C3%A4rpp%C3%A4m%C3%A4entie+35,+62200+Kauhava/@63.044414,23.0465572,473m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4687ade404026dc5:0xd39ae4eabfa1fec!8m2!3d63.0457668!4d23.045344

Kisahotelli:
Lentohotelli Kauhavalla, 65e/2hlö huone. Ei erityistä alennusta mutta tilaa on.

Kauhavan UA pitää kisabuffettia rata-alueella.


Tuoreehko video radalta SC-autoilla:
https://www.youtube.com/watch?v=1EOdj-3QRMY&feature=youtu.be
Olemme myös kokeilleet profiilin muutosta! Sitä ei videolta näe.


Ilmoittautuneet:
https://bit.ly/2ZqEI1w
M8e 6kpl
SC2-10 3kpl
SC4-10 4kpl
Nyt ilmoittautumiset sisään ja turhat panttaukset pois  :wink:
Radalla voi majoittua.
Ilmoittautuminen su iltaan asti.
Sc luokkiin tulossa pari paikallista ajamaan, joten nekin luokat aajetaan.

28
On tullut kyselyjä voiko rata-alueella majoittua. Varmistamme tämän ja tiedotamme asiasta.


Ratahan sijaitsee Jokkisradan sisällä, ilmakuvasta näkee hyvin:
https://www.google.fi/maps/place/K%C3%A4rpp%C3%A4m%C3%A4entie+35,+62200+Kauhava/@63.044414,23.0465572,473m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4687ade404026dc5:0xd39ae4eabfa1fec!8m2!3d63.0457668!4d23.045344

Kisahotelli:
Lentohotelli Kauhavalla, 65e/2hlö huone. Ei erityistä alennusta mutta tilaa on.

Kauhavan UA pitää kisabuffettia rata-alueella.


Tuoreehko video radalta SC-autoilla:
https://www.youtube.com/watch?v=1EOdj-3QRMY&feature=youtu.be
Olemme myös kokeilleet profiilin muutosta! Sitä ei videolta näe.


Ilmoittautuneet:
https://bit.ly/2ZqEI1w
M8e 4kpl
SC2-10 3kpl
SC4-10 4kpl
Nyt ilmoittautumiset sisään ja turhat panttaukset pois  :wink:

29
Ilmoittautuminen avattu!
https://bit.ly/2XLnAn1
Korjattu ilmoittautuminen 6.7 asti.

30
Ilmoittautuminen avattu!
https://bit.ly/2XLnAn1

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 28