RC Center

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 24
1
Onko radalle lainkaan kertamaksua?

2
Myytävänä :
Reedy Sonic Mach2 8.0, ajettu takavetokrossia. Vaihdettu juuri laakerit. Hp. 40e
Team Orion Vst2 Mg Lw 6.5, kevyehkö magnesium kannuinen moottori. Ajettu vain 1s akulla mattoautolla. Super hyvässä kunnossa Hp. 60e

Moottorit löytyy Seinäjoelta ja postikin kuskaa. Yv tai myydaan@bastu.net

3
onko radalta tuoreita kuvia tai videoita? profiilia on ilmeisesti selkeästi muutettu tänä keväänä?

4

Tilannetiedotus Sunnuntai 11.6. 7.00
Rataa kuivataan irtovedestä mutta pieni sade näyttää jatkuvan ainakin 2 tuntia. Kilpailua ei aloiteta ennen klo 10.00. Seuraava tilanne tiedotus noin klo 9
Ylempää tiedotuspäivitys lainattuna

5
Myydään RC-tarvikkeita / Mattoauton renkaita
« : 05.06.17 - klo: 23.40 »
Myytävänä:

Mattoauton renkaita:
JFT Magenta A32 etu-, sekä takarenkaita. Uusia sorvaamattomia. 8e/pari
JFT S30 takarenkaita, uusia sorvaamattomia. 8e/pari
JFT Magenta A32 etu-, sekä takarenkaita. Uusia 40,8/42,6mm sorvattuja. 6e/pari
JFT S30 takarenkaita, uusia sorvattuja 42,6mm 6e/pari
JFT S35 eturenkaita, uusia sorvattuja 6e/pari
Käytettyjä 40,5-41,5mm JFT takarenkaita, A32 magenta, S30, S35. 3e/pari - kysy isompi erä edullisesti

Seinäjoelta löytyy. YV tai myydaan[at]bastu.net

Tsekkaa myös
http://rc10.fi/index.php?topic=100804.msg812122#msg812122

6
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 26.05.17 - klo: 16.24 »
joskus yhden toisen merkkisen auton kuuladiffin kanssa oli ongelmia, kunnes selvisi että kuuladiffin toisessa ulostulossa oli materiaalivirhe: ulostulo jossa on "uloke" kahdelle laakerille, uloke oli liian pitkä ja diffiä ei saanut pitämään muuta kuin ylitiukalla. kokeile purkaa diffi, ja laittaa pelkät laakerit ulokkeeseen ja tsekata tuleeko laakerien pinnan yli se ulostulon uloke. 91420 on näemmä ulostulon varaosanumero, johon laitetaan kaksi 31400
 laakeria.

7
Myytävänä
Hiilettömiä moottoreita ja roottoreita, osta tästä moottori vaikka TSM-10 ulkokisoihin:
Speedpassion 4.5 moottori, käy ja kukkuu. Tästä varaosia vaikka GM EVO3, CS Magnetic, GM Prostock 10.5 moottoreihin. hp. 20e

Uusia Lipotech moottorin roottoreita 3kpl (12, 12,3 ja 12,5mm paksuudet), annetaan ilmaiseksi Lipotech moottorin omistajalle
--------------

1:10 Krossi-inserttejä:
-Erittäin vähän Käytettyjä JC Dirt Tech inserttejä 2WD/4WD taakse (2-3paria). hp. 4e/pari

-------------
Mattoauton osia:

sekalainen kasa käytettyjä CRC taka-akselin maavarapaloja. tiettyjä kokoja (0-3.75) monta, joitain kokoja ei lainkaan. Nämä sopii myös esim. Carpet Ripper III-V ja AE R5 mattoautoon myös. hp. kysy ja tarjoa

Xray XII Link / Xray X12 / Xray X12 2014 / Xray X12 2015 autoihin sopivia osia seuraavanlainen setti:
-XII Link takapukit, madallettu että voi ajaa 2.0 palalla pienillä renkailla. Sopii myös X12 ja X12 2014-2015 autoihin. osat suoria
-X12 2014-2015 oikean puolen moottoripukki, suora
-XII X12 ja X12 2014-2015 moottoripukkien väliin alumiinitanko, suora
-käytetyt maavarapalat taka-akselille, 0-2.0 paloja
-uusia iskarin mäntiä ja alapään muoviholkkeja
-iskarin uusi o-rengas ja uusi bladder
-uusia iskarin hattuja
-XII Link hopeinen jousi (pehmeäpi kuin nykyisten automallien kulta tai musta)
-uusia casterin säätöpaloja
-uusia pohjalevyn nurkkiin 'puskureita
-X12 auton peräpodin hiilari, pitäisi olla suoria
-X12 2014 auton peräpodin hiilari, pitäisi olla suoria
-2+2 X12 2014 käytettyä madallettua alatukivartta
-casterpalat+ ylätukivarret ja muita pikkuhilppeitä

Myydään ensisijaisesti settinä kaikki Xray osat kerralla!
Osien arvo uutena liikkuu 80-150e välillä suurinpiirtein

osista kuva
https://1drv.ms/i/s!Av-PNujqTB3-rTD9j8bBkBIz0nZf

https://1drv.ms/i/s!Av-PNujqTB3-rTHPa2CpZCWNxLPR toinen kuva tukivarsista

hp. 35e kaikille yllämainituille xray osille

Asson R5-R5.2 mattoautoihin keulan osia:
-Uudet casterpalat, ohjauspalat, eyletit (4kpl), ylätukivarret
-käytetyt ohjauspalat ja eyletit (2kpl)
yht. 14e

Tavarat löytyy Seinäjoelta ja posti kuskaa näppärästi!

Postikuluista ja hinnoista voidaan neuvotella, ota yhteyttä:
YV tai myydaan[at]bastu.net

8
BEC jännitteen saat SSL vastarilta (rx-472 tai rx-482) telemetrian avulla. sanwa super vortex zero / super vortex zero gen2 säätimellä saat akun jännitteen ohjaimelle (m12, m12s, mt4s, mt44 ainakin).

9
RC-kerhot ja -radat / Ulkoradat ja treeniajat
« : 12.04.17 - klo: 18.40 »
Kerätään tähän tiedot aktiivisista ulkoradoista Suomessa.
Tiedot: Sijainti, ajettavat luokat, varikko, sähkön saanti, kustannukset, mahdolliset yhteiset ajopäivät

Vanha viestiketju ulkoradoista:
http://rc10.fi/index.php?topic=35219.0

10
Xray / Vs: Xray XB2
« : 10.04.17 - klo: 14.03 »
ratasdiffin rattaiden määrä? 2 vai 4? liekö ulos liukkaalle turha kapistus silti...?

11
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 04.04.17 - klo: 21.12 »
Pieni kisarapsa:
Kisat oli kohtuu hyvin järkätty ja vaivaa oli nähty. Uudet matot, rata-alueen laajennus, rata tehty hyvin. Miinukseksi voi laittaa roskapussien puuttumisen ja palkintojen uupumisen (vain top3 palkittiin + luokan paras alle 18v), eikä kuljettajille/team managereille ollut mitään tunnisteita. Myös aikataulun kanssa oli hieman sekoilua, kun ei tehty asioita suoraan sääntöjen mukaan. Olisi ollut mukava se 6 rundia alkueriä, mutta yksi jätettiin pois.

Suomen tiimissä tulikin mekattua aika lailla. Perjantai ajot itsellä sujui yli odotusten, luulin ETS mattoa ja pitoa sekä pitoainetta haastavaksi. Suurin haaste oli saada auton keula puremaan mattoon. Erilaisia rengaskovuuksia kokeili moni, ja itsekin (magenta-magenta, s35-s35, magenta-s30). Olin eräryhmässä selvästi muita nopeampi ja reseedissä nousin toisiksi kovimpaan erään.
Siinä ajaminen oli osittain hieman haastavaa kun piti antaa tietä jos oma ajo ei onnistunut nappiin. Vauhti vaikutti olevan selvästi b fin puolella, kunhan pysyisi rännien välissä.
Lauantaina sitten niitä rännejä tuli kokeiltua.. Eka alkuerä oli varsin haparoiva ajo, ja annoin tietä. Siitä huolimatta sija 17. - kovin moni keskeytti. 17. ja 15. sijat Q2 ja Q3, sitten loppupäivä olikin ajon kannalta mustaa ja erät päättyivät keskeytyksiin.
Lopulta 22. sija AE jälkeen.
Sunnuntaille freeseimmin silmin ja kolme finaalivoittoa. Ekassa finaalissa varmistellen n. 2 läpin ero seuraavaan ja toisessa olikin hieman enemmän tapahtumaan, mutta tuli sekin hoidettua kotiin.

Enpä ole aiemmin koskaan kisassa niin paljoa osia rikkonut mutta tulipahan sekin koettua  :grin:
Päivät oli sunnuntaita lukuun ottamatta lopulta varsin pitkiä, ja se näkyi ainakin lauantain suorituksessa...

Huomioita kisoista:
-6.5T virissä vauhti hyvin tasaista ja vaativasta radasta huolimatta puhtaampaa ajoa
-Inline autoja oli vain meidän Destiny tiimillä
-Lopulta C35 renkaat oli oikea valinta monella noihin olosuhteisiin - en (päässyt) kokeilemaan
-Stokissa moottoreissa oli hieman eroja - Team Orion Ultimate Stock oli nopeimpien valinta
-Katsastus toimi johdonmukaisesti koko kisan. Joka erään tarkistettiin jännite, korkeus, paino ja leveys.
-Talon säännöksi kerrotiin max 15A latausvirta. Pärjäsin itse kyllä 10A..
-Koreissa BlackArt 006 oli kovin suosittu, ja AMR. Itse jatkoin suosikilla BlackArt 008
-Xray kuskit ajoi flex alurungolla ja peräpodilla.

Erityiskiitos Jukalle matkajärjestelyistä. Suomen tiimi suoritti keskimäärin vahvasti!  :cool:

Seuraavat kisat on kai taas Hudy Areenalla. Ehkäpä sinne vuoden päästä!

12
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 31.03.17 - klo: 17.25 »
Kisat käynnissä, CP4 treenikierros menossa.
Kisapaikka on aika hieno. Vanha teollisuushalli veikkaisin. Lattia betonia, jossa on saumoja. niistä onneksi ei ihan älyttömästi kärsi. suoralla auto käy kaksi kertaa ilmassa.
Järjestelyissä olisi hieman petrattavaa, mutta menee se näinkin  :grin:

RC Racing TV on paikalla. Heillä seuranta ja MyRCM päivittyyy tuloksia näppärästi.

13
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 08.51 »
Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

On niin iso remontti että en ala edes kokeilemaan :) mikä on ylimääräinen johto ? Takana alkaa olemaan muutenkin painoa niin miksi lisätä sitä ? nyt täytyy muistaa että en aja kisaa missään virallisessa luokassa niin auton balanssi ei ehkä tarvi olla niin tip top.

Minun mielestä nyt jo keula tuntuu liian kevyeltä ja satula-akku ei paina niin paljon että se tekisi autosta liian etupainoisen, mutta tämähän on maallikon mutua joten en lähde kuitenkaan väittelemään asiasta :) vaan totean että tuskin huomaan omassa ajossa muutosta oli akku sitten missä tahansa.

Nyt anna olla noin hetken ja jos alkaa asiat rasittamaan tai huomaan ongelmia niin muutetaan sen mukaan.
keskimoottorinen auto kaipaa aika lailla painoa taakse, että on pitoa millä kiihdyttää mutkasta ulos - näin siis liukkailla radoilla.

ehkäpä jos pääset muiden kokeneempien harrastajien pariin, saatte yhdessä katsottua nuo juotokset kuntoon ja johdotukset näppäriksi.  :azn:

14
Jatketaan tätä ikuisuusaihetta täällä.

Itse henk. koht. koen rankingin tarpeellisena, mutta maalaisjärjen käyttö sallittua poikkeuksiin. Ei liene olevan kenenkään etu jos muutaman vuoden tauon jälkeen joku todistettavasti nopea palaa ajamaan, ja löytää itsensä hitammaista erästä varvaamasta muita 3-n kierroksella.

Reseedin toteuttaminen 2. erätreenin jälkeen vaatii myös resursseja, jotka yleensä kisaorganisaatioissa on tiukilla.
Ratasähköluokissa, jossa pitoaineen pidotusajalla on merkitystä vs. krossi, myös tälläiset yllätykset erän muuttuessa voivat myös tuottaa hieman haasteita.
Ajanottajalla on myös toisinaan hommaa kalastella treenien aikana niitä puuttuvia pondereita, joita ei ole ilmoitettu ilmoittautumisen yhteydessä.

15
Kilpailukutsut / Vs: 12TrackTour II Eurajoki
« : 01.02.17 - klo: 10.55 »
Onkos pe iltana mahdollista tuoda tavaroita varikolle? Olisi Eurajoki&kisapaikka matkalla Raumalle hotellille, nimittäin..

Aikataulu on aika tiukka, omasta mielestä 1h10min eräväli toisi mukavasti hieman aikaa yllättävillekin asioille.

16
Karkeasti 1000e. Riippuu toki hieman eri asioista, ja koska lennot hommaa jne.

17
Kyllä, GT-12 luokassa on perinteinen C-12 luokan runko mutta 13.5&blinky&urheiluautomainen kori suurimpana erona C-12 luokkaan. Myös tällä hetkellä kisaamista ajatellen erona on öljyttömät pitoaineet GT-12 luokassa.
Ei muuta kuin mukaan vaan, GT-12 luokassa on hyvin porukkaa mukana josta saa hyvää ajoseuraa  :azn:


Tässä liitteissä C-12 6.5T välitystaulukko sekä GT-12 välitystaulukko.
On alunperin nimimerkin 'jarkko' käsialaa muistaakseni, päivittänyt sitä omien tarpeiden mukaiseksi.

18
Sähköautot / Vs: Muchmore Fleta Pro V2
« : 12.12.16 - klo: 09.35 »
Jo kävi kumma juttu...

Olin tänään Ulvilan raralla ajelemassa ja päätin tulla varikolle slipperin säätöön. Virrat autosta pois, slipperin säätö ja virrat takas. Ei mitään elämää.

Eli säädin kärähti varmaan siinä ku katkaisin virrat... :O Enpä ole moiseen ennen törmännyt.

Noh, selvitellään selvitellään.
Ettei olisi virtakytkin hajonnut? Kokeile ohittamalla kytkin laittamalla sen johdot yhteen?

19
Tulokset / Vs: FTT 2 Kiiminki
« : 11.12.16 - klo: 11.18 »
Hieno tuo striimi! Itsellä toimi paremmin eilen kun valitsi 720p sijasta 480p.

Huom. Ylläpidon toive olisi, että kisatuloksiin aina laitettaisiin myös tekstinä kilpailun tulokset eikä  pelkästään linkkejä toisille sivustoille. Näin kisatuloksia on kätevä katsella ja etsiä vuosienkin päästä, yksityiskohtaisempia tuloksia näkee sitten myrcm/mylaps/jne. Ystävällisin terveisin ylläpito

20
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 07.12.16 - klo: 19.30 »
https://teamxray.com/xb4/2017/ uuden version esittely.

21
Liitteitä koskevat säännöt ja rajoitteet:
Sallitut tiedostomuodot: doc, gif, jpg, pdf, png, txt, zip, rar, xls<--huom. pienellä kirjoitettu, ei esim. .JPG tai .DOC
Rajoitukset: korkeintaan 6 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 1024KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 512KB

22
Kiitoksia järjestäjälle ja kisaajille!
Puitteet kertakaikkiaan mainiot, ainoat asiat mitä olisi toivonut:
* lisää valaistusta varikolle (syy toki tiedossa) - olisi päässyt lähemmäs rataa mekkaamaan.
* hieman korkeampi ajajakoroke
* kirkkaasta/värikkäästä materiaalista olevat rataesteet/lärpäkkeet

Buffetti oli mainio ja kisan läpivienti meni rautaisella otteella läpi. Rata oli erittäin haaastava ajaa ja tarjosi jännitysnäytelmiä! Oma kisa kaatui virheisiin ratkaisevilla hetkillä ja voitto jäi ottamatta.

23
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MT-44
« : 29.11.16 - klo: 09.45 »
MT4 verrattuna valaistu näyttö ja SSL-tuki (sanwa telemetria).
MT4S verrattuna, ei osaa sanoa.

24
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.11.16 - klo: 12.10 »
sitä varten on factory team malli sitten myöhemmin  :azn:

25
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.11.16 - klo: 10.47 »
Noi etuhexien pinnit, oikeasti, nyt on vuosi 2016.
kenties menty asiassa geometria edellä. keulan ohjauspala&casterpala muistuttaa aika paljon esi-isää.
voi olla vaikea tehdä noin kapeata hexiä jossa olisi vielä lukitusruuvi?

26
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.11.16 - klo: 08.45 »
selkeästi otettu mallia 1/8 autoista kun ylädekit korvattu rungon jäykkäreillä.
mielenkiintoinen ratkaisu kardaanien kanssa, taitaa olla diffiboksin pinioniratas samalla ulostulona joka kenties lukitaan lukkosokalla boksin ulkopuolelta?
mekattavuus on autossa ainakin selkeästi hypännyt monta harppausta eteenpäin, joka on kyllä hyvä juttu  :grin:

28
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 18.11.16 - klo: 09.29 »
eikös noita touringeja niin sliksikumirenkailla kuin kuviorenkailla ole testattu takavetoisina jo vuosia sitten, ja todettu ettei siitä tule kertakaikkiaan mitään kun on niin vaikea kiihdyttää  :grin:

29
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 15.11.16 - klo: 10.44 »
yhden VTR-kisan kokemuksen perusteella ja sen mitä olen seurannut vtr-kisaamista renkaista:
-renkaat on asfaltilla tosi hitaat ja liukkaat, jos ne pääsee kuivamaan käyttämättömänä
-sisällä renkaat ei kestä runsasta pitoaineen käyttöä, koska niissä ei ole vyörakennetta. kun rengasta marinoidaan pitoaineella, se pehmenee, ja tästä seuraa se että se laajenee kuten krossarin rengas kaasua painaessa. ongelmia tästä tulee mm. kippaamista kiihdytyksissä jossa käännetään ja suunnanvaihdoissa ongelmia.
eli käytännössä rengasta ei pysty sisällä ns. ajamaan loppuun asti, koska rengas ei pysy kasassa pehmenemisen vuoksi.

tuosta syystä suosittelisin jotain renkaita, joissa on vyörakenne mutta heikompi pito vs. FTT touring tyylinen sliksi että luokan idea säilyy.
joskus pari vuotta sitten katselin amerikan nettikaupassa, ja ainakin yhtä VTR-tyylistä vyöllistä (belted) kuviorengasta oli saatavilla. nyt nopealla surffauksella ei löytynyt.

moottorisääntö kai olisi järkevä vapauttaa siten, että 17.5T, vapaa moottorin ennakko, blinky, maksimivälitys, mutta erikoismoottori (ns. outlaw moottorit) kielletty. vanhoja moottorimalleja ei taida  löytyä kovin hyvin?

1425g paino, onko tämä sääntö nykyaikainen vai onko se suunnattu sitä ajatellen jos jollakin on vanhaa kalustoa joka ei mene kevyempään painorajaa? monen kilpurissa taitaa olla haastava saada tarpeeksi painoja sopimaan, toki riippuen korista ja sen painosta.

tässä vain mun 0.02 centtiä aiheeseen.
ne toki saa päättää jotka luokkaa aikovat ajaa ja harrastaa.  :azn:

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: Efra AGM 2016
« : 10.11.16 - klo: 14.39 »
Tässä vielä lyhyt kooste kokouksen tapahtumista...

Kisakalenterin tärkeimmät kohdat:
C12 EM 7-9.4. Sittard Hollanti

http://www.efra.ws/detail/?lk=0&fk=0&nk=1893
Muutos ajankohtaan, kisa nyt viikkoa aiemmin, 31.3-2.4.2017.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 24