Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MAKES

Sivuja: [1] 2
1
Uudessa onroad-profiilissa on jo mukavasti pitoa. Saatiin tänään ajettua 16 kuskin voimin yli 3000 kierrosta. Kiitokset Karri & co profiilin suunnittelusta ja toteuttamisesta. Päivän BL virillä 12.5, porolla 13.5 ja stanulla 15.0.

2
Ilveshaku Circuit sai maanantaina uuden profiilin. Edellisessä profiilissa testatut soiromutkat ei toimineet turisteille eikä profiili muutenkaan ollut turistien mieleen. Isot kiitokset Karrille uuden profiilin suunnittelusta ja nopeasta toteuttamisesta! Tänään 14 kuskia radalla!

3
Sunnuntaiksi vain poroa ajaville ehdottomasti ylimääräiset treenit. Erinomainen ehdotus!

4
Ihan hyvä jos otat oman akkukoneen ja kärkisarjan mukaan. Niille on yleensä ollut käyttöä.

Luultavasti kaikki muu puretaan paitsi pääsuoran putket ja ulkokehys.

5
Eilen oli Ilveshaku-circuitilla paljon virikuskeja ja hitaampia kuskeja. Otettiin ajovuorot käyttöön niin että viri lähtee tasalta ja puolelta. Muut lähtee varttia yli ja varttia vaille. Meidän mielestä tämä oli hyvä. Mennään näillä jatkossakin, aina kun on reilummin porukkaa paikalla. Periaate on että jos yksikin kuski haluaa että ajovuoroja noudatetaan niin ne otetaan heti käyttöön. Jos tähän halutaan muutoksia, esim. kolme nopeusryhmää niin tehdään uusi kello tarvittaessa.

6
Ovet auki

7
Kiitos kaikille jotka olivat mukana 15.1. suunnittelemassa kevään ratastrategiaa. Paikalla oli 11 kuskia ja kerhon puheenjohtaja.

Sovittiin seuraavaa:
- Profiilien suunnittelussa huomioidaan soveltuvuus kaikille 1:10 ja 1:12 skaalan rata-autoille, kuskeilta tulleiden toivomuksien perusteella.
- Radoista ei tehdä muunneltavia vaan kaikki ajavat samaa profiilia
- Profiilia tullaan jatkossa muuttamaan useammin kuin tähän asti on tehty

Ratatalkoot 27.1.
- Mollien sijaan tehdään mutkat 3 mm paksulla PE-soirolla
- Soiron korkeus 61 mm ja väri musta
- Remppa tilaa soiroa
- Remppa tilaa putkien liitospalikoita
- Liitospalikasta ohennetaan toinen pääty, jotta soiro saadaan samalle tasolle putken kanssa
- Tuukka vastaa palikoiden ohentamisesta
- Make ei pääse näihin talkoisiin

Yacco-kisan jälkeen tehdään uusi profiili

8
Mä olen huomenna paikalla klo 10 mennessä

9
Whatsapp-ryhmän perusteella porukkaa on tällä hetkellä paikalla

10
Ei ole toistaiseksi päätetty että profiili muutetaan 15.1. mutta alustavasti tällaisesta on ollut puhetta.

Profiilikysymys on hankala koska osa kuskeista haluaa ajaa nopeaa rataa (lähinnä virituristikuskit) ja osa haluaa ajaa mutkikasta rataa (lähinnä mattiskuskit).

Tavoite on tehdä profiili joka on helppo muuttaa ja palvelee kumpaakin ajohalua mutta meillä ei vielä ole ratkaisua kuinka sen parhaiten toteuttaisimme.

11
TIEDOTE KOSKIEN ONROAD-RATAA

Kuskeilta saadun palautteen perusteella olemme lisänneet ohjeistukseen kohdan 6. Muuten ohje ennallaan.

1. Syheröä ajetaan su-ti. Vauhtibaanaa ajetaan ke-la

2. Vauhtibaana on sama profiili jota ajettiin FTT-kisassa ja syherö on profiili jossa pääsuora on katkaistu ja joka Hakkilassa on tällä hetkellä. Jatkossa tietysti profiilit tulee muuttumaan mutta tällä hetkellä vaihdetaan näiden kahden välillä.

3. Muutos syheröksi tehdään sunnuntaina. Muutos vauhtibaanaksi tehdään keskiviikkona. Muutoksen voi tehdä kuka vaan mutta hänen täytyy osata tehdä profiilin muutos oikein. Jos on epävarma kuinka muutos tehdään, jatketaan ajoa edellisellä profiililla kunnes paikalla on joku joka muutoksen osaa tehdä.

4. Rataa ei ole pakko muuttaa vaihtopäivinä. Esim jos sunnuntaina kukaan ei halua muuttaa profiilia, ajoa voidaan jatkaa vauhtibaanalla. Tällaisessa tapauksessa vaihto syheröksi voidaan tehdä maanantaina tai tiistaina.

5. Rataa saa imuroida kuka vaan ja koska vaan mutta mutkien imurointi tulee tehdä ainoastaan ajolinjan ulkopuolelta (imurointi heikentää pitoa). Ajolinja pysyy puhtaana ajamalla. Profiilin muutoksen yhteydessä on kuitenkin sallittua ja toivottavaakin että mujut imuroidaan myös ajolinjalta niistä kohdista joissa profiilit risteävät.

6. Kun profiili on muutettu, tämä tulee aina tiedottaa whatsapp-ryhmässä FULLSPEED RC / ONROAD. Näin kaikilla ryhmään kuuluvilla on aina tieto mikä profiili on kulloinkin käytössä. Whatsapp-ryhmään pääsee kaikki halukkaat mukaan ilmoittamalla Juholle, Makelle tai jollekin muulle jo ryhmässä olevalle. Ei tarvitse olla Fullspeedin eikä minkään muunkaan jäsen.

Terveisin ratamestarit Juho Koskivuo ja Make Seppälä

PS. Kiitokset TomiKoolle ja quagille upeista kirjoituksista.

12
Syherön ensisijaisena tarkoituksena on tarjota mattiksille mielekäs rata. Tällä hetkellä oleva syherö on edelleen varsin vauhdikas ja soveltuu hyvin myös muille autoille, etenkin TSS-10, TSP-10 ja rekoille. Kierrosaika on vajaa puoli sekuntia hitaampi kuin vauhtibaanalla. Harrastajien palaute nykyisistä profiileista pyritään huomioimaan kun seuraavat profiilit suunnitellaan jotta kaikkien luokkien kuskeille olisi tarjolla mahdollisimman kiinnostava profiili.

13
TIEDOTE KOSKIEN ONROAD-RATAA

Hakkilassa on ollut tänä syksynä ilahduttavan paljon ratapuolen kuskeja. Rataprofiili on viime aikoina mitoitettu virituristeille sopivaksi mutta haluamme ottaa muidenkin harrastajien tarpeet huomioon. Olemme nyt päättäneet että alamme vuorottelemaan kahden erilaisen profiilin välillä. Nopeampaa profiilia voi kutsua esim vauhtibaanaksi ja hitaampaa syheröksi.

1. Syheröä ajetaan su-ti. Vauhtibaanaa ajetaan ke-la

2. Vauhtibaana on sama profiili jota ajettiin FTT-kisassa ja syherö on profiili jossa pääsuora on katkaistu ja joka Hakkilassa on tällä hetkellä. Jatkossa tietysti profiilit tulee muuttumaan mutta tällä hetkellä vaihdetaan näiden kahden välillä.

3. Muutos syheröksi tehdään sunnuntaina. Muutos vauhtibaanaksi tehdään keskiviikkona. Muutoksen voi tehdä kuka vaan mutta hänen täytyy osata tehdä profiilin muutos oikein. Jos on epävarma kuinka muutos tehdään, jatketaan ajoa edellisellä profiililla kunnes paikalla on joku joka muutoksen osaa tehdä.

4. Rataa ei ole pakko muuttaa vaihtopäivinä. Esim jos sunnuntaina kukaan ei halua muuttaa profiilia, ajoa voidaan jatkaa vauhtibaanalla. Tällaisessa tapauksessa vaihto syheröksi voidaan tehdä maanantaina tai tiistaina.

5. Rataa saa imuroida kuka vaan ja koska vaan mutta mutkien imurointi tulee tehdä ainostaan ajolinjan ulkopuolelta (ajolinjan imurointi heikentää pitoa). Ajolinja pysyy puhtaana ajamalla. Profiilin muutoksen yhteydessä on kuitenkin sallittua ja toivottavaakin että mujut imuroidaan myös ajolinjalta niistä kohdista joissa profiilit risteävät.

Terveisin ratamestarit Juho Koskivuo ja Make Seppälä

14
Mun mielestä kuulostaa fiksulta että jos kisajärjestäjä peruu SM-sarjan osakilpailun, sille etsitään vaihtoehtoinen järjestäjä. Vai kieltääkö jotkut säännöt tämänkin? Olen täysin samaa mieltä Markon kanssa että ensisijaisesti järjestävä seura saa olla sellainen jolla ei ole kisaa tällä kaudella. Mutta jos sellaista ei löydy, minun mielestä samassa paikassa voidaan ihan hyvin pitää kaksi osakilpailua. Ja profiili voidaan muuttaa sunnuntaiksi ettei mattiskuskien tarvi ajaa lauantaina. Enkä usko että mattikset sunnuntaina pidentää päivää ollenkaan. Pelkillä poroilla saadaan vain 3 alkuerähiittiä joten jokaiseen tuntiin jää 30 min luppoaikaa ellei ajeta jotain toista luokkaa samalla. Hakkilassa on tosiaan ajettu monenlaisilla autoilla pitkin syksyä enkä ole kuullut että tämä olisi aiheuttanut mitään ongelmia.

15
Hyvä ehdotus!

16
Jep. Viriin riitti hyvin yksi rengassetti. Ei ole tiedossa että kukaan olisi saanut rengasta puhki

17
Isot kiitokset Micsalle, Matille, Rempalle ja kaikille muille vapaaehtoisille jotka teitte leikit meille mahdolliseksi!

Rushit pelittää mun mielestä oikein hyvin. Hienosti lähti kausi käyntiin vaikka oma suoritus olikin aika hampaaton.

18
Radalla ajettu tänään jo 1142 kierrosta foameilla ja kumeilla (kuva eiliseltä). Pito on kehittynyt mukavasti päivän aikana. Kiitos kaikille pidottajille. Hienoa päästä huomenna taas kisaamaan. Tervetuloa!

19
Minusta erittäin hyvä ajatus lisätä finaalien määrää sunnuntaille. Minulle riittäisi lyhyempi kuin tunnin väli.  Sunnuntai on nykyisellään velton oloinen päivä kun eräkierrosten välissä katsellaan tyhjää rataa puoli tuntia. Lisäksi ehdottaisin että porossa ajettaisiin vain eka finaali alkuerien mukaisessa lähtöjärjestyksessä ja loput sen hetkisen finaalirankingin perusteella käänteisessä lähtöjärjestyksessä.

20
Kiitos Micsa, että laitat jo tässä vaiheessa infoa. Suunnitelma vaikuttaa hyvältä. Kiva, että suunnitelmissa on 5 sisäkisaa. Edelleen olen sitä mieltä, että reseed olisi erittäin hyvä vakiokäytäntö kisoihin. On aina mielekkäämpää ajaa kisaa samanvauhtisten kanssa.

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 28.05.19 - klo: 18.38 »
Mulla on tarkoitus mennä ajamaan 8.-9.6. molempina päivinä tattikselle tai Hyvinkäälle. Valitsen paikan sen mukaan kummassa on muitakin kasikuskeja radalla.

22
Kiitokset Oululle hienosti järjestetyistä kisoista. Rata ja pito oli hyvät eikä ollut ongelmia renkaidenkaan kanssa. Hieno homma että saitte järjestettyä kisat Laivakankaalla!

Pro Stockissa oli erikoinen tilanne kun harjoitusten nopein mies Miika Laurila ei ajanut kuumimmassa alkuerässä. Miika onnistui tällä kertaa ajamaan paalulle. Hitaampien ajo saattoi kuitenkin kärsiä. Ensi kaudella re-seed olisi kova juttu.

Onnittelut Karrille ja Leeville tyylillä otetuista voitoista. Erityiskiitokset Lasselle ja Leeville tunnelman nostattamisesta foliohattuprojektilla.

Lopuksi vielä anteeksipyyntö Markolle tunaroinneista Pro Stock -finaaleissa. Marko kuuluisi olla lopputuloksissa mun edellä mutta oikeus ei toteutunut tällä kertaa. Vauhtia on tullut meitsille mukavasti kuluneen talven aikana mutta pelisilmä vaatii vielä kehittymistä.

23
Jos renkaat on skeidaa, eikö ne pidä romuttaa tai palauttaa tehtaalle ja ajetaan kisa ETS-kumeilla.


24
Lahdessa toimi re-seed hienosti sunnuntaina. Ei tainnut olla kenenkään mielestä huono ratkaisu? Toivottavasti Kuusaalla on sama meininki jo lauantaina.

25
Tulokset / Vs: Lopputulokset FinTrack Tour 1. - LTCC 2018
« : 05.11.18 - klo: 07.41 »
Hienoa että FTT pyörähti taas käyntiin. Kiitos Tiim Lahdelle erinomaisista järjestelyistä ja makeesta radasta. Kaikki toimi professionaalisti: kilpailun johto, tuomarointi, katsastus, kierroslaskenta, autot radalle ja radalta pois eri paikoissa jne.

Pitkät sviipperit oli tosi siistit ajaa, varsinkin sunnuntaina kun radassa oli kunnollinen pito. Lauantai oli haasteellisempi, koska pidon kehittyminen kesti pitkään ja iltapäivälläkin vielä perä saattoi yllättäen lipsahdella vaikka oli ajavinaan ihan oikealla linjalla. Mattoa oli teipattu aika paljon, olisiko sladdi alkanut kun sopivasti osui teipin päälle?

Erityiskiitokset @jaakkohuhmarsalo reseedistä sunnuntain alkueriin. Oli mahtavaa kun sai tehdä alkuerätulosta ihan omalla ajolla. Kahdessa nopeimmassa hiitissä oli kuskit niin tasaväkisiä, ettei kenenkään tarvinnut tehdä tilaa koko erän aikana. Täältä vahva peukutus sille, että reseed otettaisiin käyttöön kaikissa kisoissa.

26
Mitään full re-seediä ei ole tulossa, mutta räikeimmät tapaukset varmasti saadaan siirrettyä toiseen erään, ongelmien välttämiseksi. Ja tuon voi kirjata helposti myös sääntöihin, eikä aiheuta suuria muutoksia eriin, näkisin että koskee alle 5 kuskia per kisa

Minusta tämä on hyvä ja riittävä ohjeistus

27
Kannatan ehdotusta re-seedistä, jos teknisesti mahdollista ilman isompaa säätöä. Tämä olisi sekä nopeiden että hitaiden kuskien etu

28
TOURING-RADAN TALKOOT

Pidetään maanantaina (20.8.) talkoot alkaen klo 15. Radan sijainti muuttuu kymmenellä metrillä, joten rata rakennetaan kokonaan uusiksi. Myös ajajakoroke siirretään. Tähän tarvitaan paljon porukkaa. Tule mukaan talkoisiin niin rata on ajokunnossa heti kun sisäkausi starttaa 1.9.2018!

Ajopaikka on erittäin hyvä ja tänä talvena se tulee olemaan entistäkin parempi. Alusta on tasoitettu ja se imuroidaan huolellisesti ennen mattojen levittämistä. Jos olet pitänyt taukoa, nyt kannattaa palata takaisin.

29
Isot kiitokset järjestäjille. Kaikki pelasi hienosti. Extrakiitokset Penalle ansiokkaasta toiminnasta lajin eteen kuluneiden vuosien aikana.

Profiili oli kiva ajaa paitsi shikaani oli tuskaisen vaikea. Mattoon kehittyi sunnuntaiksi mahtava pito ja Lassen säätövinkeillä saatiin auto kovaan iskuun. Ensi talveksi pistetään kuskikin iskuun. Varokaa vaan!

30
Minusta olisi hyvä jos rataprofiilin voisi suunnitella kuten Pepess ehdottaa. Miksei etunurkkiin jättäisi hieman tilaa jos sillä voi varmistaa näkyvyyden koko radalle.

Sivuja: [1] 2