Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -Juho-

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 24
1
SC2-10 Juho Hattunen

2
Juho Hattunen
SC2-10
Koitetaan ajaa yhtä vaille kaikki..

3

Jätän tän vaan tähän.

4
Juho Hattunen / 2wd / Kyosho Ultima SC-R SP / takana Pro-line Holeshot 2.0 M4, edessä Pro-line Slicer M3/ sijoitus 2.

5
Hole Shot 2.0 M4 kisan jälkeen. Valintaperusteena helppo saatavuus ja viime vuonna oli ihan ok kumi..

Toinen alkuerä jäi ajamatta kun toinen noista lähti omille teilleen...

6
Kiitoksia järjestäjälle ja kilpakumppaneille!

Tuli lähdettyä treenaamatta kisaamaan ja sen kyllä huomasi. Vähän olin Miroa perässä vauhdissa koko päivän, mutta muiden kanssa saikin ajaa ihan kunnon kilpaa. Finaaleissa pikkuhiljaa alkoi löytymään vauhti ja viimeisen finaalin voitolla, Miron ajaessa ulos, toiseksi lopputuloksissa. Ko. finaalin tuloskin oli enää 0.3s Miron parhaasta. Hyvät väännöt oli kokonaisuudessaan ja vanha sotaratsu-Kyosho toimi edelleen. Voi tosin olla että se jää ansaitulle eläkkeelle ja otan SC6:n ulkohommiin  :afro:

#2 Juho

7
Epävirallinen sarjatilanne molempien luokkien osalta löytyy TÄÄLTÄ
Päivitin Turun pisteet taulukkoon. Ei ollut Myrcm:ssä kaikkia finaaleja rankinglistissä, niin laskin käsin sijoitukset. Toivottavasti meni oikein.

8
Siirsin Ylisen pisteet oikeaan sarakkeeseen. Finrc:ssä enää virhe :afro:

9
Ainut mihin haluaisin nyt muutosta ois nuo tulokset ja sarjapisteet. Ku mulla nyt sellanen käsitys et ne on väärin ? Muutamat sijoitukset pielessä jos nyt oon pistelaskusysteemiä yhtään ymmärtänyt oikein.

Muokkasin sarjataulukkoa. Nyt pitäisi olla oikeat sijoitukset, vaikka Myrcm:ssä edelleen väärin.

10
Kiitoksia kisoista!
Perjantaina kävin Bunkkerin sc-kisan jälkeen ekan kerran ajamassa rc-autolla, ettei ihan kylmiltään tarvitsisi lähteä kisaan. Rata olikin jokseenkin tuttu viime kesältä ja jonkinlaisen vauhdinkin sai aikaiseksi. Yllätyin miten nopeaksi se muuttui kastelun jälkeen perjantaina, eikä ollut tietoa kuinka kosteana kisa ajetaan ja tuleeko pölyä tms.
Tästä päästäänkin rengassääntöön. Ostin viikolla kaksi paria uusia renkaita viimekesän kokemusten perusteella ja kaupan hyllystä löytyvistä. Proline sniper m4 uutena testiin ja hole shot m4, jolla ajoin viime kesänä kaikki kisat käytännössä.
Valitsin treenien jälkeen Sniperin, kun vaikutti että pölyä irtoaa jonkin verran ja rata liukastuu ja rengas tuntui hyvältä. Toisella alkuerärundilla radan kuivuttua oli jo auto niin vaikea ajaa, että olisin kyllä vaihtanut rengastusta välittömästi, jos säännöt sen olisi sallinut.
Finaaleissa hetkittäin oli ihan ok, tosi liukas kuitenkin, enemmän sai ajaa autoa ja rataa vastaan, kuin muita kuskeja. Lopputulokseen täytyy kuitenkin olla ihan tyytyväinen, kun arvonnan päätteeksi sain 3.palkinnon kouraan :D

11
Epävirallinen sarjatilanne molempien luokkien osalta löytyy TÄÄLTÄ

12
Caliber on aina ollut pitävä ja varsinkin helppo rengas ja sillä on voitettu varmasti yli 50% kesäkisoista. Tosin mulle sopisi myös yksityyppirengas, esim Caliber Medium seoksella joka on kestävä ja ainakin suhteellisen pitävä jokaisella radalla.
Takavedossa ajoin Hole shot m4 / Slicer yhdistelmällä kaikki kolme kisaa, joihin osallistuin. Caliber ei vaan jotenkin istunut mulle..

13
Joo kiitokset kisoista.
Oli jo ennakkoon tiedossa että voittoa on turha lähteä hakemaan "tavallisella" kalustolla.
Päivön mittaan teki muutaman kerran mieli jo lyödä hanskat tiskiin kun auto heitti volttia milloin missäkin, joko liian nopean ohjausliikkeen, tai liian kovan nopeuden seurauksena..
No ihan hyvä tulos lopulta tuli ja parissa finaalissa oli vähän kilpa-ajon tuntuakin.
Ajoin viimeisen alkuerän ja finaalit Mini Spike edessä, pinnit takana.
Yhden kisan takia ei tehnyt mieli lähteä kalustoa uusimaan, niin mentiin niillä mitä oli. Vakaajan laitoin taakse ja loput oli säätömuutoksia. Sekunnin verran kierrokselle hitaampi oli tuo keskimoottorituuppari, nelitakavetoihin verrattuna. Paljon parempiakin alustoja on ajaa tämän luokan autoilla, kuin tuo matto. Todennäköisesti liukkaammalla renkaalla olisi ollut vielä paljon hitaampi, mene ja tiedä.

14
1/10 Buggyista ainakin Kyosho Lazer ZX-6:ssa on erilliset etu ja takajäykkärit. Alumiinirunko ilmeisesti mahdollistaa.
Kiertosuunnassa sitä fleksiä kai halutaan, ei niinkään pituussuunnassa, vaikka toiset 1/8-autot joustaakin huomattavan paljon keskeltä autoa. Polttiautoon ylädekin tekeminen symmetrisesti on lähes mahdotonta, siksi varmaan on päädytty erillisiin jäykkäreihin..

15
Polttisautot / Vs: M8 nitro moottori kisakäyttöön
« : 23.01.16 - klo: 13.08 »
Orion ei ole ollut Picco vuoden 2009 jälkeen, Star motorin (Sirio) valmistamia ovat. Kuten myös Nvision.
OS, Bullitt, LRP, S-power = 28,47% Osseja

16
Olisi varmaan voinut ne tuloksetkin laittaa eikä vaan ainaista oman merkin ylistystä/mainostusta.

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 15.42 »
sensijaan että käyttäisivät järkeään ja jättäisivät auton esim parkkihalliin sivummalle ja ottaisivat taksin sieltä satamaan.
Pysäköintimaksut ma–la klo 8–18:
- minimimaksu 1 h 6 €
- seuraavat tunnit 3 €/ alkava 30 min
ma–la klo 18–24: 1 €/ alkava 30 min
ma–su klo 24–8: 1 €/ 1 h
su–ma klo 8–8: 1 €/ 1 h

Taksi aloitusmaksu arkisin klo 6 - 20, Lauantaisin ja aattoina klo 6 - 16 5,90 €
Muina ajankohtina 9,00 €
Taksa 1 1,55 €/km

Eli täältä maalta kun lähtisin arkena ja olisin klo 17.01 parkkihallissa ja ulkona hallista vaikkapa 21.59.
Pysäköinti 6€+4x2€ = 14€
Taksi meno 5,90€+2,2x1,55€ = 9,31€
Taksi paluu 9€+2,2x1,55€ = 12,41€
jos/kun pitbagi(t) ei ole normaalia matkatavaraa, niin siitä 2,80€/sivu

Yhteensä 41,32€
Ei toi kyllä jostain syystä houkuttele..

18
Traxxas on ollut jenkeissä vuosia mukana mm. Short course ja Drag racing tiimien/sarjojen sponsorina. LINKKI
Ja mukana juurikin näytötyyliin kisoissa. Ainakin yksi merkki sen myötä lienee tuttu monille.
Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin koko ja luotettavuus on suurimmat syyt miksi moni "hieno" keksintö ei tahdo menestyä pikkuautoissa. Luistonestosta yms. elektronisesta avusta on niin lyhyt matka siihen että voikin sitten jo sen kuskin jättää pois koko hommasta, ja sitä tuskin kukaan toivoo.

19
Eikös se ole vapaan renkaan paremmuutta, että ei ole pakko ajaa sillä tökkivällä minipinnillä, jos ei se luonnistu. Ei varmaan joka radalle kannata alkaa miettiä omaa "specci-rengasta", menee ihan metsään koko luokan ajatus helppoudesta ja halpuudesta. Nythän voi siellä matolla ajaa vaikka niillä traxxaseilla jos tykkää.

20
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 13.09.15 - klo: 22.06 »
Kiitos järjestäjille ja muille osallisille!
Oma päivä meni kyllä niin ylä-alamäkeä, kuin vain voi..
Vuotava tankki, hajonnut kaasuservo, vaihteen rattaat ja mitähän vielä..
Toisessa alkuerässä auto oli tosi hyvä ajaa ja tuloskin hyvä.
Finaaleissa sitten alkoikin vehkeet leviämään tosissaan.. Viimeisen pääsin maaliin asti, mutta pari kertaa pääsi polttoaine loppumaan, kun aineet taisi levitä pitkin rataa.
Odotettavissa olikin jonkin sortin ongelmia, kun auto oli kolme vuotta maannut ajamatta hyllyssä ja muutaman tankin testauksella tuli kisaan lähdettyä.
Ihan hyvä fiilis loppujen lopuksi jäi, vaikka tulokset jäi tekemättä, oli sentään se tärkein, eli best lap  :afro:

21
Ratapuolella on käytössä esim 1/4, joka antaa kuvan nopeista kuljettajista ilman, että tekniikka murheet tai huono nostotoiminta heti pilaa lopputulosta.
Ratapuolella tuntuu pidon vaihtelut tekevän melkoista lottoa, millä kierroksella parhaat tulokset ajetaan ja jos epäonnistut sillä "nopealla" rundilla niin sitten jäät kauas kärjestä. Tosin polttiksissa on mahdollista nousta finaaleista..

22
Efra handbook general rules:
9.4. The antenna of the timekeeping computer has to be installed in the track before
the entrance of the pits.

23
Tällanen tasasen hidas puurtaja ajaa mieluummin täyttä viittä minsaa. Paremmin se finaalivauhti siinä kai ilmenee, kuin kolmessa läpissä.. Finaalit vois olla 7 tai 8 min..

24
Mäki oisin sc:ssä mukana mut kun ei saa laittaa tuuppiin 6s..
Kun Ei 4S sähköjä omista ja 2S tekniikalla ei mikään nelkku tule 10min erää maaliin asti...

On niillä ajettu enduranceakin. Ei sitä tehoa tarvitse niin älyttömästi olla, niin pääsee sen 10 min.

25
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 23.07.15 - klo: 12.18 »
Viime talvena ei kovin liukasta ollut, ainakaan Tiksissä, Lappeenrannassa tai Nokialla.. Takavedolla ei vaan voi vetää nappi pohjassa joka paikkaan, onhan se tylsää.

26
Epävirallinen sarjatilanne 3/4: TÄÄLTÄ

27
! No longer available

Finaalipäivä. Suomalaisia mukana heti ensimmäisestä 1/64 alkaen.

29
Kiitokset täältäkin järjestäjille ja kilpakumppaneille!

Tuli vähän yllättäin lähdettyä kisaan mukaan, viimeksi viime kesänä ajanut polttiksella Vantaan Sm-kisat.. Melko äkkiä saikin ajon sujumaan ja semien jälkeen Kolmosruudusta finaaleihin. Ensimmäisessä matka loppui lyhyeen kaasuservon lakattua toimimasta. Seuraavaan toiset servot kiinni ja ekalla kierroksella pääsin kuittaamaan kärkeen kärkikaksikon tehtyä virheet. Mitään isoja virheitä ei tullut ja sain kasvatettua vähän eroa muihin ja kärjessä maaliin asti.
Kiitokset myös Hokelle säätövinkeistä ja loistomekkauksesta finaaleissa! Ja tietysti muillekin mekkareille!
Kahden finaalin pistelaskussa tuurilla kolmoseksi asti 7. ja 1. sijoilla...
Mp9 toimi loistavasti edelleen, ainoastaan iskariöljyt, ilmanputsari ja kytkinlaakerit tuli vaihdeltua koko päivänä..

30
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 27.06.15 - klo: 10.58 »
(Josen tankki erilainen, siinä letkut toisella tavalla !)
Tämä nyt ei liity taas Alphaan mitenkään, mutta...
Josen tankissa klunkki, ja letkulähtö alhaalta eteenpäin sen myötä, kuten myös viimeisen mallin Agamassa, Losissa, Mugenissa, Teknossa, Hot Bodiesissa, Serpentissä, Durangossa, Xrayssa ja Team C / Shepherdissä. Kyosho ja Asso taitaa olla ainoat joissa kiinteä imuputki.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 24