Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - I.J.L

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 04.08.09 - klo: 23.40 »
Onkohan kukaan saanut 808:n vetarin/kardaanien koiranluutappia vaihdettua. Tuohon on työkalukin olemassa, mutta on sen verran tyyris, että ei varmaan ihan heti tule hommattua.

Manuskassa lukee vain että vanha tappi painetaan/työnnetään pois.

Itse yritin naputella vanhaa tappia pois, kunnes tappi katkesi, eikä kyllä ainakaan silminnähden liikkunut mihinkään. Välineinä oli alumiinimurikkaan porattu 3mm reikä, sekä vasara.

Eli olisiko jollain heittää vinkkiä, että miten homma hoituu.

-ismo

2
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 14.05.09 - klo: 19.17 »
Mekanex Oy:stä olen joskus erilaisia hammaspyöriä ostellut, ovat myyneet ihan yksittäiskappaleina, ilman nurinoita.
Tuolta kannattaa kysäistä. Niillä on myös aika hyvin mittakuvat yms. dataa ladattavissa netistä.

http://www.mekanex.se/fi/

-ismo

3
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 19.04.09 - klo: 19.11 »
Juu, kyllähän tuossa nopeasti tulee mieleen, että vika voi olla jossain muuallakin. Pääsin kuitenkin useamman kerran koittamaan tuota kuvailemaani tilannetta, jossa akku ikäänkuin palautuu, mutta katkeaa heti kun akun kytkee vastariin.
Akuissa on päädyt auki, eli pääsin luotettavasti mittaamaan kennojen jännitteitä.

Ja lisää hämmennystä. Se toinenkin akku näyttäisi taas toimivan   :huh: :huh:

Oletko Jesi käyttänyt ko. akkuja polttiksen vastariakkuna, vai sähkiksessä?

-ismo

4
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 19.04.09 - klo: 17.21 »
Onkohan muilla kokemuksia life-kennojen (A123-systems 1100mAh) käytöstä M8-polttiskrossarin vastarin akkuna. Itselläni on, eikä kovin hyviä. ¨
   
  Tänään oli ekaa kertaa kokeilussa 2 kpl itsekasattuja kahden kennon akkuja, ja kumpikin antautui noin 10...15min ajon jälkeen. Toinen akuista alkoi myöhemmin toimia (ainakin toistaiseksi), mutta toinen ei.
Totaalisesti viottuneesta akusta näyttäisi toinen kenno olevan poikki, eli toisen kennon jännite on normaali n.3,3V mutta toinen näyttää 0V, ja koko paketti myös 0V. Akku saattaa hetkeksi "palautua", eli myös toisen kennon jännite näyttää ylesimittarilla normaalilta, mutta heti kun akun kytkee kiinni, niin kenno pimenee taas.
  Ehjempi akku tosiaan näyttäisi nyt toimivan, ainakin kun moottori ei ole käynnissä, mutta sekin oireili samalla tavalla.

Akut oli ladattu Li-ion ohjelmalla, siten että akun kanssa sarjassa on kaksi diodia, jotka pudottavat akun maksimijännitteen n.7,2..7,3 tasolle. Latausvirta 3A. Akut on ostettu viime syksynä, ja ovat seisseet käyttämättöminä n. puoli vuotta.

Servoina autossa on 2kpl Futaban BLS451:ä

Olisko kellään mitään visiota, mikä moista voisi aiheuttaa, tärinä???

-ismo

5
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 14.04.09 - klo: 23.02 »
Hei te joilla on mahdollisuus/halukkuutta tarjota CNC-koneistusta, niin käykääpä lukemassa ilmoitukseni ostetaan-osiosta.

http://rc10.fi/index.php?topic=35323.0

-ismo

6
Vapaa keskustelu / Vs: Kärkkäinen Lahteen
« : 12.04.09 - klo: 14.11 »
Lainaus
"Nyt tuli itselle seinä eteen kun matkahuolto ja itella eivät enään kuljeta."

Onkos tuohon tullut jotain uusia määräyksiä, jotka estävät kuljetuksen? Ainakin vielä viime syksynä tilasin matkahuollon kautta polttoainetta.

-ismo

7
Moro!

Viittiskö joku kirjoitella sunnuntain tapaamisesta jotain yhteenvetoa, eli mistä keskusteltiin ja mitä mahd. päätettiin?

-ismo

8
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 17.11.08 - klo: 15.17 »
Vertical hobby:sta noita saa myös

http://www.verticalhobby.com/kauppa/index.php?cPath=51_50

-ismo

9
Moro!

Minkä verran Vesivehmaan radalla pyörineessä porukassa on niitä jotka harrastelee pienoisautoilua sisätilossa talvikaudella? Käykö kukaan esim. tuolla Ahtialan seurantalolla, LahUA:n sisäradalla, vaiko mahdollisesti jossain muualla?

-ismo


10
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 27.09.08 - klo: 22.51 »
Pyydän heti kylmiltään anteeksi, jos muistan ihan väärin, mutta mulla on mielikuva että mäntää olisi joskus yritetty "turvottaa" lyömällä pistepuikolla männän päähän. Sitä en muista oliko kyseessä 21:nen auton kone vaiko jokin mahd. pienempi lennokin moottori yms. Sanomattakin on selvää, että tätä kannattaa kokeilla vasta ihan viimeisenä keinona, taitaa nimittäin olla männän "kansi" niin ohutta tavaraa, että murenee helposti. Jos joku muistaa tai tietää asiasta enemmän, tai omaa jopa kokemusta moisesta, niin kertokoot.

-ismo

11
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 24.09.08 - klo: 22.38 »
Juu, kytkin kannattaa tarkistaa. Itselläni vastaava, aiemmin lähes täydellisesti tyhjäkäyntiä käynyt kone alkoi yllättäen sammuilla tyhjäkäynnillä. Pukilla renkaita pyöritellessäni totesin kytkimen jumittavan satunnaisesti, joten ei muuta kuin kone irti ja kytkin auki. No sieltäkhän se vika löytyi, kahdesta kytkinpalasta oli kiinnityslenkki pettänyt.

-ismo

12
Moro!

Alkaa näyttää äänestys aika selvältä, mutta laitetaan täältä ääni myös vaihtoehdolle 1.

-ismo

13
Heh, heh... Liekö sattumaa vai mitä, mutta mullekin putkahti juuri UA:lta sähköposti, noin tunti sitten lähetetty. Eli vastaan samalla itselleni, että kyllä perivät täyden kausimaksun, vaikka kausi on jo melkeen ohi.

-ismo

14
Moro!

Millä tekniikalla olette hankkiutuneet Vääksyn UA:n jäseneksi? Täyttelin UA:n kotisivuilla olevan jäsenhakemuskaavakkeen jo öpaut kolme viikkoa sitten ja ajattelin, että kohta putkahtaa postiluukusta lasku, mutta eipä ole mitään kuulunut. Mahtavatko periäkään vuosimaksua näin syksyllä, kun alkaa ajokausi olla lopuillaan?

-ismo

15
Juu, ekaa viestiä tässä tälle palstalle kirjoittelen, ja jonkinmoinen esittely lienee paikallaan. Olen ollut mukana tässä rataprojektissa noin kuukauden päivät, ja kuume alkaa nousta, josko vielä sittenkin...
 
Eli jos joku on ihmetellyt että kuka tuo kukkakeppiä etäisesti muistuttava hahmo on, niin voin vastata, että se olen minä. Passissa lukee nimen kohdalla Ismo, ja ikää on kertynyt pitkälle yli 30. Ikä tosin koskee vaan tätä rujoa ulkokuorta, sisällä asustaa yhä se pikkupoika, joka on taas innostunut pienoisautoilusta, kuten silloin joskus 80-luvun lopulla.

Laji on siis entuudestaan tuttu, mutta lähinnä sähköautolajeista. Polttiksilla ajoin tähänastisen "urani" lopulla vain pari kisaa, tais olla vuosi -95. Jounilta ostin tuolloin Crono-merkkisen polttiscrossarin, mutta koska rataa ei ollut lähialueella, niin homma silloin kuihtui. Nyt kun tuo puute näyttää korjaantuvan, niin ei taida olla enää tekosyitä tehdä jonkinmoista come back:iä.

Eilen pääsin jopa testaamaan rataa ja modernia kalustoa, kiitos Pylvikselle tyypeistä, taisin olla niin täpinöissäni että unohdin kiittää. Toivottavasti auto jäi ehjäksi.

-ismo

Ainiin hymiöt unohtu, no tässä muutama:   :grin: :wink: :laugh: :roll: :embarrassed: :cool:

Sivuja: [1]