Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stinde

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 13
1
Citikka tosiaan lensi pääsuoran lopussa....Mutta tais olla kyllä Pinionin piikeistä kiinni  :roll:
Ei lähtenyt kurvista...mut suoran pää tuli silmille

Ei noparin turpot ja ennakot minunkaan mielestä toimi ilman sensorijohtoa.

Mutta Blinky-moodi eli nolla-ennakko noparista ja sensorijohto olis ratkaissut tämän ongelman  :wink:
Helppo "katsastaa" ja kyllä sen sit tosiaan huomaa jos joku koittaa kusettaa .  Vauhdin muutos on senverran merkittävä.

-Timppa

2
Isolla ( D60 ) renkaalla jatketaan... sittenkin...kö ?

-Timppa

3
Menipä ohi silmän tuolla edellä ollut viesti...

Itse kyllä sallisin sensorijohdon Compissa, moottori toimii pehmeämmin kun nopari "tietää" missä vaiheessa kone on.
Nopari tietty "blinky-moodissa", eli 0-ennakolla

-Timppa

4
Vähän "lookki" kärsii...ilman siipeä siis  :wink:
Kenties Compin korkeutta vois laskea,  varsinkin jos renkaan halkaisija pienenee

-Timppa

5
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 01.08.19 - klo: 20.30 »
Eli kahden akun taktiikka käyttöön :roll: :wink:
Tosin voi aiheuttaa haasteita....sijoittelussa :laugh:

6
Vähän "off-topic"...  :roll:
Juu Turkkuses on ajeltu Xpressin mineillä 21,5T koneella ja on ihan eri luokassa kun etuvetoinen Tamiya.
Eli kaksi eri luokkaa, ei sotketa toisiinsa  :wink:

Timppa

7
Bensa-autot / Vs: Turun seudun bensa-autopaikat tai radat
« : 01.05.19 - klo: 18.56 »
Varsinaista 1/5 On-road rataa ei vielä ole Turun suunnalla
Tosin hanke on vetämässä.... katotaan kuin käy

8
Bensa-autot / Vs: Turun seudun bensa-autopaikat tai radat
« : 01.05.19 - klo: 18.52 »
Ihan pikku tarkennuksena... On vai Off road kalustolla liikeellä ??

Raision kaatiksen rata on Off-road rata, jokkista jne.

Kerttulassa just pystyy ajamaan On-road autolla.
Korokkeen päädyssä on infoo kerhopäivistä, mutta muuten sinne voi mennä oman aikataulun mukaan.
Toki maalaisjärkeä kannattaa käyttää , ettei päristele ihan aamusta ja sit lopettelee suht aikaisin

-Timppa

9
Kauden päätöskisa ensi lauantaina... ja maineen & kunnian jako

tervetuloa
Timppa

10
Sensoripiuha kiinni Pääsiäisen testeissä ... sensorin vuoksi ei tarvinnut Dremeliä näyttää.
Mutta moottorijohtojen juotospintoja varten pitää runkoa avartaa ,että saa moottorin kiinni runkoon.

-Timppa

11
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä

3000kv kone + 16T + isosliksi
    * Tutkaan 39-40km/h
    * kierrosaika n.14,1 s

10,5T HW + 16T + isosliksi
    * tutkaan 42-43km/h
    * kierrosaika n.13,8 s

10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
    * tutkaan 40-41km/h
    * kierrosaika n.14 s

Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla

Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee  :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni...  kurvit laajalla linjalla  :shocked:
0-ennakko  +  18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka  pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa

Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:

Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille

Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi

-Timppa

12
Bensa-autot / Vs: FG MINI 4wd CHALLENGE FINLAND 2019
« : 17.04.19 - klo: 10.38 »
Jonon jatkona....  Keskeytän kuitenkin  :wink:

Timppa

13
RSRCA Tiimi kiittää ja kuittaa... rattoisa päivä kisailun merkeissä meni yhdessä hujauksessa

Rataa kierrettiin ja saatiin vaaleanpi ajolinja mattoon... Vastapainoksi kädet oli mustana renkaiden putsaamisesta  :wink:

-Timppa

Ps. 10000mAh akut tilauksessa, seuraavaa enduranssia varten  :roll:

14
OK, kiitti infosta... pitää mietti, et jos tois kamat jo tänään

Timppa

15
Onko tänään ( torstai ) illalla ketään paikalla ??
Vai tähtäänkö pe klo 20  , mut pitääkö tulla taksilla  :roll: :grin:

Timppa

16
Mutta jospa on Enduranceen oma Tiimikori... Ei mikään Turistikori, vaan LowRider :wink:

No jospa sitten laitetaan 49 , korin tyyppimerkinnän mukaan  :grin:

-Timppa

17
Mitens autojen/tiimien numerointi.... onko tarpeellista oikeestaan ..
Muutama auto kiertää rataa ja tuskin kahta samalaista koria on liikkeellä..

Ja onhan aina mahdollista, että tiimit ilmoittaa saman numeron...vaikk ei todennäköistä

-Timppa

18
Ensi Lauantain taas pisteitä jaossa...
Tervetuloa

19
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 04.03.19 - klo: 10.08 »
Kelpaa...

Testissä RS Audi havaittu huonommaksi , kuin Subaru   :wink: :grin:

20
Länsirannikolta pari tiimiä

Tiimit alkaa muodostumaan
T.O.N.H. Team
Kallionpää Rauno
Kallionpää Miksu
Arponen Tuomas
Rannikko Juuso
RSLR Team
Maula Mikko
Maula Janne
Piipponen Tero
Jokinen Timo

Tää On Niin Hävitty ja Rannikko Seudun Low Rider tuunaa ranteet herkiksi lauantai-illalla  :wink:

21
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 28.02.19 - klo: 13.22 »
Olisko korilistan osalta syytä vapaammalle ajatusmallille tähän Enduranceen...
Kuitenkin lähtökohtana, että M-Chassis koppa

Kalle & Boy`s vois ajaa vaikka Rekalla  :wink:

-Timppa

22
Testasimme Classic combo +20T pinjonin tarjoamaa kyytiä MikUA:n matolla. Jalkapallotutkaa tarkempaa mittalaitetta ei ollut, joten tulokset eivät ole kovin tieteellisiä. Lyhyellä pääsuoralla classic 16T pinjonilla meni 33km/h ja 20T:llä 36km/h. Lisääntynyt kyyti vaikeuttaa hallintaa, joten toplapissa huippunopeus ei syheröllä radalla oikein näkynyt. Compin kanssa yhdessä ajettaessa autot ovat hyvin samavauhtisia. Nämä havainnot näyttävät olevan linjassa aikaisempien vertailujen kanssa.
Millähän rungolla tätä testiä tehtiin ?
M03, M05 vai M07 ... Äkkipäätä voisi kuvitella vanhempien runkojen ajo-ominaisuuksien ( niiden puuttumisen ) vaikeuttavan ajamista vauhdin noustessa...

-Timppa

Ps. Juu kisa  / mainostus muualle

23
Siinä tulee GT-kuskille tippa linssiin , kun "pikku-auto" pyyhkäisee ohi  :wink: :grin:

24
Tamiyan pikkusliksi' ja Volanten R30 valmiiksi liimattua rengasta kun vertailee...
Niin Volante tuntuu enemmän kisarenkaalta.
Ja se on ollut hyvä ja kestävä rengas nelkkuminissä.

Oma ajatus Comppiin olisi vapaampi tuunailu... vaikka useimmiten tuunauksella vain vauhti hidastuu :shocked:

Kone kun alkaa olla ongelmallinen, niin voisiko konesäännössä olla max KV-arvo??
Nythän se on ollut 3000kv-16piikkisellä pinionilla.
Heitetään nyt vaikka 3500kv olis maksimi , Harjaton tietty ja jos sensorillinen niin sitten nopari Blinky-moodissa,niin saataisiin vähän enemmän eroa Klassikin vauhtiin..
Joka esim Vaasassa oli ihan samoissa Compin kanssa... Oma vauhti Compilla tais olla Klassikin toppia hitaampaa..

Jos "nelkkuminit" tulee KerhoCup-Ratasarjaan, niin omana luokkanaan sitten. Ei sotketa 2WD ja 4WD sekaisin samaan luokkaan/lähtöön.

-Timppa



25
Tulokset / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019 tulokset
« : 03.02.19 - klo: 18.05 »
Komppaan Kallea..

Hyvät väännöt Kallen ja Mikan kanssa pitkin päivää..
Tampereella jatketaan

Timppa

26
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 29.01.19 - klo: 11.12 »
+1

Eli tunti enemmän "korkeanpaikan leiritystä"  :roll:

Timppa

27
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 07.01.19 - klo: 15.43 »
Onkos kukaan ollut jutuissa Pirkanmaan porukoiden kanssa ?
Nokiallahan on menneinä vuosina ajeltu.... ja nythän Tampereella on taas ajopaikka.

-Timppa

28
Open luokka...  kaikki käy  :smiley:

29
Tulokset / Vs: KerhoCup-ratasarjan II 1.12.2018 tulokset
« : 03.12.18 - klo: 14.25 »
Jees... Mutkia oli yli viis... mutta yllättävän positiivinen tulos siitä huolimatta  :shocked:
Toki muiden epäonnella oli osuutta asiaan tällä kertaa.

Makkarasoppa maistui , kiitos Buffan emännille.

Päivä meni liukkaasti ja kotimatkallakin vilkkui valot...oli kirkasta / sokaisevaa... ja taustapeilissä jopa sinistä ja punaista  :police:
Mutta onneksi tuo punainen ei osunut omalle kohdalle  :wink:

Raisiossa jatkuu ... kinkunsulatuksella

-Timppa

30
Viimetippa lähestyy.. juu

Toisaalta heikollakin tuloksella vois saada mukavasti sarjapisteitä..
Mutta ei nuolasta vielä... se tipahtaa kuitenkin rinnuksille leuan kera  :wink:
Kaikki radat missä on enemmän kuin viisi mutkaa on myrkkyvä

-Timppa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 13