Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HasaP

Sivuja: [1] 2 3
1
Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin.
Kyllä se kummasti lisää tuulettimen käyttöikää kun sen suojaa pölyltä ja kiviltä. Tosin tuohon taitaa saada pelkkää tuuletintakin erikseen...
Mä olen käyttänyt muijan vanhoja sukkahuosuja, siis siinä noparin suojauksessa.

Ok, niksipirkka vanhoille sukkiksille taas. Pitää lisätä joku suoja. Samalla pitää keksiä joku antennipidike antenninjohdolle. Nyt vaan teippasin sen takasiipeen kiinni. Sen vanhan vastariboksin ku joutu ottaa pois. Vastirikin on nyt ihan paljaana siellä kopan alla.

Uskaltaakos tuota koppaa teipata polttiksen moottoriaukkojen osalta umpeen vai tarviiko nopari ilmaa jostain aukoista? Ohan siellä rakoja siellä täälllä, mistä ilma vaihtuu.

2
No niin, sain tuon xrayn kasaan ja pakettihan toimii ihan siististi.
Millaista huoltoa tommonen harjaton mosa tarttee? Vai onko se vaan niin, että kovaa ajoa ja sitten kun ei toimi niin uusi mosa tilalle? Vai vaihdetaanko noihin laakereita tms? hobbywing M6B combo siinä nyt on kiinni.

Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin. Paukkua omaan pihasuditteluun 4S akuilla on ihan riittävästi. Ajoaikakin on semmoinen, että yhdellä akkusatsilla ajaa ihan tarpeeksi.

3
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 02.07.15 - klo: 14.36 »
Onhan ne yleismallisia. Auto vaan siihen päälle ja vauhtis rullan päälle ja siitä se lähtee.
On niissä niitä säädettäviä kohdistinnappuloita, joita voi säädellä jos haluaa. Auto pysyy vähän paremmin aloillaan kun edes joku tapeista on paikallaan jonkin alustan kohdan kanssa.

4
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.06.15 - klo: 19.25 »
En tiedä millä litkuilla ajatte, mutta ite olen rällännyt v. 2006 olevalla werksin 25%:lla litkulla. Ostin sillon useamman pöntön. Luulin, että tulee ajettua, mutta nyt vasta viimeisiä kaatelin koneeseen. Eikä ole vaikuttanut minun mielstä toimintaan mitenkään tuo ikä. Pänikät on olleet ihan autotallin hyllyssä normaalissa lämpimässä tilassa.

En tietty kyllä ole mikään hipo kisaaja, että ihan kaikki paukut pitäisi saada pellolle koneesta.

Jos kone ei lähde käymään vuoden vanhalla litkulla on säädöissä jotain mätää, saa ilmaa jostain, tulppa on huono tai kaasuttimessa on jotain roskia tms. Joskus ollut letkuissakin jotain tukoksia, kun on unohtunut talveksi seisomaan tankki puolillaan ja täysin puhdistamatta muutenkin.

Tai sitten on todella iso ero litkujen laaduissa 10v sitten vs. tää päivä.


5
Ok, kiitoksia vinkeistä.

Mitä luokkaa toi 5000mAh akku kestää perus sudittelussa? 10min?
Lähinnä vaan mietin, että miten monta akkua pitää ostaa jos haluaa esim puolituntia sladitella.

Pitää vielä mitata se kotelo, mikä autossa oli mukana, että minkä kokoiset akut siihen menee. Tietty puukottamalla saa tilaa lisää.

6
Hommasin xrayn 808, jossa olis sähkökonversioon raudat kans. Ajattelin vähän, jotta polttiksesta siirtyisi sähköön.

Olisiko tämä käypänen?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39663__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2150KV_150A.html

Sitten tartten varmaan laturin ja 4s lipoja jonku kolme?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9177__Turnigy_5000mAh_4S_20C_Lipo_Pack.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__58285__IMAX_B6AC_V2_Professional_Balance_Charger_Discharger.html

Mites noi välitykset sitten? Tommosen jos ostaa kans. Muistaakseni 41 hampainen on iso ratas.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8998__13T_5mm_M1_Steel_Pinion_Gear.html

Saakos noissa nyt sitten vastari ja ohjausservo virran tuosta liposta?

Mitäs muuta mä tartten? Liittimiä?

Ikinä en oo sähkövimpainten kans pelannut, niin olen suht ulkona noista laturi, moottori ja nopariasioista.

7
Polttisautot / Mikä auto? varaosasaatavuus jne.
« : 01.06.15 - klo: 12.06 »
On ollut tuossa joitakin vuosia aika hiljaista ajelujen suhteen, mutta joka kesä hieman on tullut reviteltyä. Nyt vaan näyttää siltä, että auto alkaa olla sen verran vanha, jotta uutta voisi harkita.

Sabe kuollut pois, joten thunderin osia pitäisi jostain joko saada,(lähinnä tukivarret) tai sitten vaihtaa autoa.

Tässä ei ole vuosiin tarvinnut mitään tehdä, muuta kuin ajaa (vähän). Mulla on yksi ajossa ja kaksi raatoa, mistä olen aina tarvittessa repinyt osia kun on hajonnut. Nuo raadot alkaa olla vaan jo aika lailla käsitelty voimansiirron osia lukuunottamatta. Lisäksi linkit yms alkaa olla suhteellisen väljät.

Sain sen vielä korjailtua ja on jälleen ajokuntoinen, mutta alkaa osat olla aika lopussa.

Täällä kuitenkin on aktiivisempaa porukkaa, niin voisitte valaista vuosien hiljaiselon  jälkeen minua, että mikä tänä päivänä on järkevä auto. Mihin saa helposti osia? Mikä ei mene ihan vähästä hajalle?

Valitettavasti en löytänyt oikein sopivaa ketjua, missä tälläistä olisi pohdittu tai sitten ne oli niin vanhoja, että ei ehkä enää ajantasaista tietoa.

8
Polttisautot / Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« : 27.11.09 - klo: 19.23 »
Itte havainnu kans hyväksi pitää pari kolme samanlaista autoa hyllyssä lojumassa. Yhtä pitää ajokunnossa ja muut toimii elintenluovuttajina. Samointein pääsee ottamaan varaosat, kun jotain kajahtaa. Mistään ei saa osia niin nopeasti kun oman auton peräkontista.

Olen kyllä hommannu käytettynä noi elintenluovuttajat.

9
Polttisautot / Vs: kytkinpalat ei kestä?
« : 23.08.09 - klo: 12.38 »
Sulla on liian iso päittäisvälys kellossa. Pääsee vääntämään palat rikki, kun kello liikkuu akselilla.

10
Polttisautot / Vs: Jäähdytinkannen irroitusongelma
« : 16.08.09 - klo: 15.29 »
Tiukassa oleviin ruuveihin auttaa paljon, kun lyöt vasaralla meisselin päähän, ennen kuin koetat vääntää.

Vastakierretapeilla voisi olla mahdollista vielä koettaa avata. Niin pieniä vaan kooltaan nämä lelujen ruuvit, että sekin voi olla haave. Ylisuuren torksin nuijiminen vasaralla kiinni ja kääntö on kans yks vaihtoehto.

11
Polttisautot / Vs: Virtakytkin
« : 08.07.09 - klo: 20.35 »
Tuossa olis pelastanu se yksinkertaisin ja ehkä eniten krossissa käytetty feilseiffi...
Eli kuminauha kaasarin kurkun ja luistin linkkimollukan ympäri.
Sellainen että jaksaa sopivasti vetää kaasun pois päältä jos virrat katoaa.

Ja tietenkin kannattaa pitää ne liittimet kunnossa.
On halpaa ostaa parin euron jatkojohtoja jne verrattuna uuden moottorin hankintaan.

On mulla semmoinen jousi, mutta se ei jaksa vetää servoa. Auttaa vain jos linkistö esimerkiksi laukeaa. Noi halpis servot on niin jäykkiä lähtee liikkeelle, että hankala saada toimimaan mekaanista failsafea. Ei sitten jaksa se servo kääntää kaasua, kun on riittävän timmi jousi. Tai ainakin kuormittaa servoa aika rajusti.

Toi toimii kyllä hyvin jossain futaba S9451 tms. servossa. Ne on niin herkkiä liikkuu ja ruuti riittää jousen vetämiseen helposti.

12
Polttisautot / Vs: Virtakytkin
« : 08.07.09 - klo: 20.14 »
Itsellä on käytössä se vakio vastarin jatkojohto. Olisiko tilalle jotain parempaa? Deans? Tuossa vaan on välillä tupannut olemaan katkomista virroissa. Johtuen juurikin humppiakun liittimistä.

Tänään auto sitten karkasi hanat auki katolleen ja kiersi koneen hengiltä. En kerenny ajoissa autolle, niin kanki napsahti.

Voi kyllä olla, että ikää oli jo liittimillä riittävästi. Akun puoli ois pitäny katkoa ja juottaa uus. Laiskuuttani en vaihtanu ku jatkon ja nyt sitten kärsin sen rangaistuksen...

13
Polttisautot / Vs: auto ei suostu käynnistyyn?
« : 05.07.09 - klo: 21.54 »
eli auto ei enään suostu käynnistyyn kun laittaa akun kiinni ja sen täytyis starttaa.
oisko tosiaan menny se startti p*skaks sielt? paljonkohan uus startti pyörittäjä  maksais?

Onko se ihan oikeasti mahdotonta kirjoittaa selkeää tekstiä? Lukijoilla olisi hyvä olla edes jonkinlainen mahdollisuus ymmärtää, että mistä on kyse?

Mikä startti? Starttilaatikko? Rotostart? Sinullako ei siis nyt starttilaite toimi, oli se nyt millainen tahansa?
Selitä tarkemmin, niin voi olla mahdollista vastatakin sinulle.

14
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.07.09 - klo: 20.52 »
Itteki näköjään joutunut listalle.
Pannaan sitten takaspäite.

+Petri T
+Peitsamo
+jesse112
+Ile___
+Korpse
Pelkästään ostoja olen tehnyt. Kamat ainaki näillä jätkillä on ollut sitä, mitä on luvattu. Lähtenyt myös liikkeelle silloin, kun on sovittu.

15
Polttisautot / Vs: polttoaineen nitrot
« : 29.06.09 - klo: 09.43 »
Mutta ei kellään oo tietoa qwikfire- polttoaineesta?

aattelin vaa kun kyosho sitä niin kovin suosittelee.

Et pääse sitten irti tuosta kyosho ajattelusta. Markkinointi on näköjään toiminut kiitettävästi.


16
Polttisautot / Vs: auton sisäänajo
« : 10.06.09 - klo: 11.01 »
Ei ainakaan atalasta kannata ostaa. Saat sen satasta halvemmalla kärkkäiseltä.

Linkki kärkkäiselle

17
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 08.06.09 - klo: 20.46 »
Mut siis joo... kun kysyjä puhui dm onesta...

Oho, enpäs ittekään huomannu, että DM-one oli puheissa. Jotenkin otsikon takia pomppas speciin.
Asia kuitenkin on varmaan selvinnyt. Oli siellä kumpi vaan, niin nyt säädön voi aloittaa. Kireellepäin koettaa vaikka varttikierros kerrallaan.

18
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 08.06.09 - klo: 19.27 »
DM1-specissä:ssä tuo kytkin ei ole se kynnellinen malli vaan sellainen kuulallinen versio..Molempia ruuveja siinä versiossa säädetään saman verran. Pohjaan ne ruuvit (älä murjo kuitenkaan) ja sit auki viis kierrosta on tehtaan settingi. Neljällä voi varmaan jo lähteä koettaa. Ne säätöruuvit on ne, jotka menee ns. ohi akselista.

GTP:ssä on se kynsimalli, jota taas säädetään vaan yhdestä ruuvista. Toista jos löysäilee, niin alkaa se keskinapa pyöriä akselilla... :)

19
Polttisautot / Vs: Pääneula pyörii
« : 07.06.09 - klo: 20.49 »
Kyllähän noita joskus on tullut vastaan. Uudet O-renkaat suuttimeen auttanee tai entisten putsaaminen. Voi myös himpun kierteisiin antaa skraadeja, vaikka rautasahanterällä rapsimalla, niin alkaa pitämään.

Olen joskus itse laittanu o-renkaan alle jotain fylliä, kuten ohutta teippiä tms. Ainakin STS koneessa itellä tuota murhetta on ollut.

20
Polttisautot / Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« : 02.06.09 - klo: 12.45 »
Homma on nyt ratkennut.
Alussa luultavasti kellon välys on ollut liian tuikka ja kytkimen hankaus pulttiin aiheuttio pitoa. Sitten pultti kulahti ja välys oli hetken hyvä. Sitten kulumisen takia välys meni liian isoksi ja se on särkenyt palat.

Ilmeisesti tuotteen jossain kehitysvaiheessa kytkinkellon rakenne on ollut tuollainen, kuten minulla oli. Ulkopuolella ei siis ole ollut laakeria ollenkaan.Tuo ratkaisu on ilmeisemmin huomattu heikoksi ja korjattu erilaiseksi. Nykyisissä on kello toisenlainen, jossa on laakeri myös ulkopuolella.

Garagessa vaihtoivat heti koko kellon ja laakerit uudemman mallin mukaisiksi, joka on sitten tuon yllä olevan manuaalin kaltainen.

Homma selvisi ja paketti on varmaan kohta taas ajokunnossa, kunhan saan moottorin takaisin autoon kiinni.

21
Polttisautot / Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« : 30.05.09 - klo: 22.48 »
onko sulla noi laakerit perättäin ja samankokoiset?
räjäytyskuvassa näkyy että ulompi laakeri pitäis olla pienempi.
jos pienemmän laakerin ulkohalkaisija on 8mm niin kyllä 7mm rikka siihen passaa.
kytkinkello on nyt ollu liian ulkona kun laakerit on väärin,jos nyt oikein kuvista ymmärsin :huh:

Laakerit on samankokoiset ja peräkkäin. Tuolla ruuvin puolella ei ole mitään muuta kuin ruuvi. Tuota ei pysty noilla osilla mitenkään muuten kasaamaan. Reikä on sen 6.4mm niin sinne ei tuo laakeri mene vaikka miten survois. Ei mene tuo pieni M3 ruuville tarkoitettu prikkakaan. En tiedä mikä harakiri viritys tuo on. Toivottavasti RC-Garage osaa antaa selityksen.

Kytkinkello oli kyllä ihan oikealla kohdalla.

Andylle, en kai minä omaan lukuun ala heti ostaa osia. Auto on ollu mulla ehkä neljä viikkoa korkeintaan. Edittiä tähän.. Kuitin mukaan 6.5 olen auton hankkinut. Ehkä kerran tai kaks viikossa olen sillä ajellut. Riippuen miten perhe-elämä on antanut vapaata.

22
Polttisautot / Vs: GTP-2 kytkin.
« : 30.05.09 - klo: 15.57 »
Parempi kuva pultista, otettu luonnonvalossa.
Tuosta saa jo jotain selvää.

23
Polttisautot / Vs: GTP-2 kytkin.
« : 30.05.09 - klo: 14.54 »
Lisää kuvia.

24
Polttisautot / HN Ultra GTP-2 kytkin.
« : 30.05.09 - klo: 14.52 »
Tuossa ihmettelin GTP autoni kytkintä, kun se koko ajan otti hieman kiinni. Uudesta asti ollut vaiva. Reilun viisi tankkia tuolla olen nyt pöristellyt. Vaivasi vaan se, että aina pysähtyessä kokonaan auto moottori sammui. En uutta autoa heti halunnut purkaa, niin korjasin tilannetta suurentamalla vaan karusti tyhjäkäyntiä, jotta auto pysyi käynnissä myös paikallaan. Joutui tietysti sitten jarrulla pitämään sen paikallaan.

Tänään kuitenkin purin auton. Yksi kytkinpaloista oli rikki, jonka murut aiheutti pitoa.

Samalla kun purin auton, niin ihmettelin kytkimen kellon ideaa. Päätypultin alla ei ollut prikkaa. Sinne ei sovi tuo manuaalin 7mm halkaisijainen prikka. Kellon reikä on 6,4mm. Siellä päässä ei tuossa kellossa ole myöskään laakeria. Tuohan syö aina hetken päästä tiensä läpi tuon pultin, kun rakenne on noin i*ioottimainen. Nyt kellon päittäisliike oli jo kasvanut noin 2 milliin. Ei hyvää päivää millaisia virityksiä näissä vehkeissä on. Ohessa kuva pultista ja kellosta. Kellon päässä näkyy hyvin hitusia, miten se on syönyt sinne tuota pulttia hitusiksi.

Ei oikein kannusta kasaamaan tuota, kun tietää, että se ei toimi kuin hetken. Kellokin on kulunut tuon pultin syömisen seurauksena, joten sekin menee varmaan vaihtoon.

Onko mulla näitten kans vaan käsittämättömän huono tuuri, vai onko nuo honkkarit oikeasti noin hanurista? Toihan on suunniteltu jo siten, ettei kestä kun pyhättömän viikon, mikäli tuo nyt on oikein ollut. Aina kun kytkinkello pyrkii auton suunnassa eteenpäin, niin tuo kello syö tuon pultin kantaa. Käytännössä aina jarruttaessa. Pikkuhiljaa jo meikäläisenkin hermoa alkaa tämä homma kiristämään, kun aina vaan on ongelmia. Oli auto sitten mikä tahansa, niin joku maanantaipäivän kipale mulle osuu.

Olisko jollain omastaan jakaa tietoutta, miten se muissa on kasattu. Tämä paketti oli RTR, eli en voi syyttää itseäni väärin kasaamisesta. Kait näillä joku takuu sentään on? Laittelinkin rc-garageen samasta asiasta postia.

Tässä linkki ohjeeseen. Kohta 37 oheisessa pdf tiedostossa.
http://www.ofna.com/pdf/34317-GTP-2-RTR-MANUAL.pdf

Tuon mukaan siellä pitäisi olla ne laakerit eri tavalla kuin minulla oli. Liekkö ohje sitten ihan saman autonkaan. Minulla ne laakerit on siellä kellon puolella molemmat peräkkäin.

25
Polttisautot / Vs: Ei käy GX-15 ei..
« : 04.05.09 - klo: 19.22 »
Tutki mahdolliset ilmavuodot, tarkista polttoaineletkut. Vaihda tulppa ja lataa hehku. Vaihda ilmanputsari.
Puhdista kaasutin.

Voipi olla, että seisomisen jäljiltä joku shaisseknööli on lähtenyt liikkeelle ja tukkinut kaasarin. Bensaa saattaa päästä läpi osittain, mutta välillä katkoo.

Sitten ensin pukilla vaikka yber isolla tyhjäkäynnillä pyörimään tai kaasu ohjaimesta "ryypylle" Miksi ikinä sitä oikeasti kutsutaankaan. Siinä pyörittelet sitten lämpöseksi ja ruuvailet säädöt Suurinpiirtein kohdilleen.

Joku 3.5 kierrosta auki kuulostaa aika paljolle. Onhan noissa tietysti eroja.


26
Polttisautot / Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« : 04.05.09 - klo: 17.51 »
Ainakin nyt sain ajaa tankillisen ilman sammumisia. Nyt siis näyttäisi toimivan ihan ok. Alla mahdollinen diagnoosikin. Tuli vaan niin paljon ropattua, että mahdollinen "oikea" korjaus voi tietysti olla joku muukin.

Tiivistin mäskin kans moottorin.
Siinä purkaessa huomasin sen kaasuttimen palautusjousen olevan himpun löystyny. Tämä on jopa luultavampi syy. Eli kaasu ei palautunu ihan perusasentoon, kun kaasun himmasi. Ajaessa tärinä ja mahdollisesti sopivassa kallistuksessa ja kaasu löysällä luisti sitten kolahti kunnolla pohjaan ja siihen auto sammui. Tyhjäkäynti oli kuitenkin sitten ilmeisesti hieman pienellä.

Eipä aikaisemmin ole moista sattunu, joten en oikein osannu tuollaista etsiäkään. No oppiipahan tässä. Meinaa vaan käpy palaa, kun auto sammuu aina ku pääsee sen 25m.

27
Polttisautot / Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« : 03.05.09 - klo: 20.07 »
Enpä ole tiivistäny.

Koneella on ajettu ehkä puoli gallonaa. Alkaa siis olla sisäänajettu. Tämä tietysti ei ihan 100% varmaa ole, kun käytetty vehjes on kyseessä. Kuitenkin kuin uusi toi oli minulle tullessa, niin uskoisin sen pitävän kutinsa.

Päätylevyn jouduin käyttämään auki, kun se rotostartin yksisuuntalaakeri korkkas. Tiivisteitä en vaihtanut silloin. Voishan tuon purkaa ja tiivistää kokeeksi.
Kaippa tuohon tiivisteeksi kelpaa tuollainen 200 astetta kestävä auton venttiilikopan yms. väliin tarkoitettu mönjä?

28
Polttisautot / Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« : 03.05.09 - klo: 17.15 »
Taas on tuon katiskan kans leikitty.

Ruuvailin ensin tarkoituksella rikkaalle. Sitten hain uudelleen ok settingit toisella tulpalla.

Nyt sain jo kolmannestankin ajan pysymään käynnissä. Mahdollisesti olisi pysyny pitempäänkin, mutta ajoin lievästi autoon tympääntyneenä lähes urku auki koko ajan. Siitähän se sitten otti ja kimposi kivikkoon. Meni pakoputken liitossilikoni poikki. En sit pelkän alkukäyrän kans viittiny ajella.

Jotenkin epäilen, että noi suuttimien o-renkaat vuotaa. Nuoki niin ihmeellisiä kokoja, ettei meikän miljoonalaatikosta löydy.

Ilma letkuihin tulee näköjään kaasuttimesta päin, sillon kun autoa kantaa takasiivestä sammumisen jälkeen.

Jatketaan ihmettelyä taas, kun saan sen taas pakettiin.

29
Polttisautot / Käyntiongelmia STS D30M.
« : 02.05.09 - klo: 19.53 »
Nyt on pakko jo kysyä mahdollisesti viisaammilta.
Olen paininut tuon STS koneen kans pienien käyntihäiriöitten kans. Pukilla auto käy kuin kello, mutta ajaessa aina välillä vaan sammuu. Tulppa on tuore novarossin 6 ja ilmanputsarikin pitäisi olla ok. Lämmöt ok (100-130). Kiertää nätisti ja pyörii tyhjäkäyntiä hienosti. Servojen säädöt on oikein. Tyhjäkäynti siis säädetty ruuvilla, eikä servolla.

Olen huomannut ilmakuplia letkuissa aina välillä. Mistä tuo johtuu? Vaihdoin jo tankinkin toiseen, kun loiskelevyjä oli rikki. Ei auttanut. Letkusto on noin 35cm pitkä ja välissä on suodatin. Klemmaritkaan letkuissa ei auta.

Vuotoja ei pitäisi olla.

Löpö on byronin 25% Race gen2.



30
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 19.04.09 - klo: 13.32 »
Sulla on ollut hyvä tuuri. Mulla hajosi EB S2 Prosta varmaan 5 ohjauspalaa muutamassa kuukaudessa ennenkuin ostin CNC:t.

Ja kun Sabe ei enää pidä osia varastossa niin tilausaika on pitkä odottaa, kesä on lyhyt.

Ok.
Tarkoitatko noilla ohjauspaloilla niitä, missä toisella puolella on se servon säästäjä? Toisella puolella pelkkä sellainen palikka? Mulla se on rautaa. Liekkö sit edellinen omistaja vaihtanut. Ostin auton nimittäin käytettynä.

Sivuja: [1] 2 3