Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Karvajalka

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11
1
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.02.10 - klo: 13.01 »
Pitääpä taas pari kommenttia lisätä vaikken radalle olekaan koko talvena päässyt. Viime aikoina on laitettu uutta osaa kämppään RC-autojen sijasta ja vaihdettu tyttärelle vaippoja VTR-auton renkaiden sijasta.

Ok. Olen ymmärtänyt että tämä on nimenomaan luokka jossa voi hyödyntää vanhoja roinia, ilman painetta panostaa kalustoon ja taidoista riippuen olla jopa kilpailukykyinen.

Tuossa on muuten varsin hyvä kysymys. Eli mikä olikaan luokan tarkoitus?
Rentous ja hauskan pitäminen on vähän laaja käsite ja jokaiselle merkkaa eriasioita. Esim. Toisella on hauskaa vain kun voittaa ja toiselle riittää kun on paikalla porukkaa jonka kanssa jutella. Sääntöjä on aika paljon helpompi tarpeen vaatiessa muokata kun on päämäärä selvillä. Sääntö-vääntöä kyllä riittää varmasti enemmän kun kaikki haluaa kehittää luokkaa eri suuntiin...


Nopareista vielä: Niitä en lähtisi rajoittamaan. Jos oma päästää toiminta-savut pihalle, mielummin hommaan vähän paremman puoleisen laitteen tilalle. Sillä kun voi olla muutakin käyttöä jatkossa ja olettaisin niiden olevan vähän parempaa laatua ja siten kestävän pidempään. Tulee siis pidemmän päälle edullisemmaksi kuin halpiksen hommaaminen.
Parempi tosiaan ulosmitata hipo-noparin edut jollain muulla tavalla. Radan suunnittelu lienee se kuljettaja ystävällisin tapa. Se kun ei vaadi kuskeilta mitään ylimääräistä panostusta.

2
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 26.09.09 - klo: 11.33 »
Tuskimpa nyt kuitenkaan tarvii alkaa 80's sarjaa pistämään mystyyn  :grin: Ilmaisin itseni vähän huonosti tuossa aamuhämärissä. Tarkoitus lähinnä oli pistää nuo pari siinä hilkulla olevaa mukaan, ettei kaikkien tartte alkaa niiden valmistusvuosia erikseen tutkimaan. Tuo "vanhempi kuin 1980" on sikäli hyvä säätö että noin pyöreät numeron on helppo muistaa  :azn:
Ja kyllä tuostakin valikoimasta varmaan jokaiselle jotain löytyy. Vielä kun noita ABCtä vähän paremmin tulis saataville, japsit kun puuttuu vielä täysin VTR-kisoista.

3
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 26.09.09 - klo: 07.20 »
Noista koreista, listailin tuossa kesällä tuohon "vanhempi kuin 1980" nyrkkisääntöön sopivia koreja mitä itse löysin. Tässä vähän päivitetty versio:

ABC Hobby
Mazda Savanna Coupe GT (66095)
Nissan Skyline HT2000 GT-R (66093) chrome bumper edition
Nissan Skyline 2000 GT-R(66088)
Nissan Skyline GT-R (66081)
Nissan Fairlady 240Z (66007)
Nissan Fairlady 240ZG (66011)

HPI Racing
1967 CHEVROLET CORVETTE STINGRAY (17526)
1970 PLYMOUTH AAR 'CUDA (17510)
1966 FORD MUSTANG GT (17519)
1968 CHEVROLET CAMARO (7494)
1965 SHELBY GT-350 (17508)
DE TOMASO PANTERA (17502)

Parma
'57 Chevy Bel Air (10162)

Retro Racing
Escort mk1 (1009)
Escort mk2 (2009)
Cortina mk1 (3009)
Kadett B Coupe (5009)
BMW 2002 (6009)


Ikävästi noiden ABC Hobbyn korien saaminen suomesta ja jopa euroopasta näytti olevan aika vaikeaa, ainakaan inhimillisillä hinnoilla. Siellä olisi muutama hyvän näköinen ja kuulemma ovat aika laadukkaitakin...

Parmalla olisi monta muutakin tarpeeksi vanhaa mallia, mutta niillä saippualaatikoilla tuskin kukaan itseään kunnioittava VTR-kuski kehtaa radalle tulla...

Jos tuota <80 säännöstä vähän lipeää, avautuu pari kiintoisaa vaihtoehtoa lisää:
Lamborghini Countach LP500S (1982) Nam, siipi tuossa tosin on. Tuskin tuo melkin tasainen läpyskä kuitenkaan enempää aerodynamiikkaan vaikuttaa kuin esim Camaron spoileri...
Toyota Trueno AE86 (1983) Myös Levin versio löytyy, aika päheen teini-corollan tuosta kyllä saisi  :wink:

4
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 26.09.09 - klo: 06.36 »
Taas jäi sitten eiliset ajot väliin. Taitaa olla niin että aikataulu ei vähään aikaan oikein anna mahdollisuuksia ajelemiseen, mutta yritys on kova  :wink: Sikäli tuollaiset puoliviralliset vakio päivät on kannatettava juttu. Helpompi koittaa järkätä muut menot sen mukaan, kun tietää päivät milloin muitakin VTRiä on radalla.

Viime kevään perusteella perjantai on muuten hiljainen päivä, paitsi jos jossain on kisat viikonvaihteessa. Silloin kaikki kilpailijat ovat torpassa hakemassa viimeisiä säätöjä perjantai-iltana.

Lajin ja luokan kannalta kannattanee koittaa pitää sunnuntaina muutama VTRä esiintymässä radalla. Sen verran hyvin luokka kuitenkin sopii vanhan turisti-rungon tai vaikka T2R Reiskan ostaneelle aloittelijalle. Varmistetaam vain että he myös ovat tietoisia VTR-luokasta.

5
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.09.09 - klo: 19.48 »
Pitkästä aikaa tännekin täytyy vähän kommentoida. Pikapuoliin tuleva perheen lisäys ja työt ovat pitäneet viime aikoina minun VTR-kiesin poissa radoilta. Pyörillä kulkevien menopelejen spekseistä ovat lähinnä lastenvaunut olleet tutkinnan alla  :grin: Pitänee kuitenkin koittaa jos perjantaina pääsisi vähän akkuja verryttelemään.

Noista viimeisistä puheenaiheista:
Pitoaineiden sallimiselle puoltoa täältäkin. Joillain matoilla ne on ihan pakolliset toisilla vähemmän. Eiköhän kisojen järjestäjät osaa sallia tai kieltää ne omien mattojen perusteella. Olihan driftimäinen kylkimyyry ihan hauskaa vähän aikaa, mutta VTR-kisoihin se tuskin kovin hyvin sopii.

Painorajaan en ainakaan itse kaipaa korotusta. Assoon sai laittaa yli 100g lisäpainoja, että siitä tuli laillinen. Tosin käytössä on tuo kevyimmäksi punnittu Cudan kori, 3700mAh LiPot ja servo sattuu olemaan matalaprofiilisena vähän tavallista kevyempi. Noita vaihtamalla pääsisin varmaan aika lähelle 1425g ilman lisäpainojakin.

Tuo SPXn antama lisäteho on vähän epäreilulta ja luokkaan sopimattomalta kuulostava juttu. Muilta osin auton kun ei tosiaan tarvitse olla mitään hi-techiä ja siltikään ei erityisemmin tarvitse tasoitusta antaa. Mutta eipä sitä oikein voi alkaa noparia boikotoimaan valmistajan kekseliäisyyden takia. Ja eiköhän ne muutkin valmistajat tuon jipon pian kopioi omiin malleihinsa. Mitenkään erityisen vaikealtahan tuon "kakkosvaihteen" toteutus ei kuulosta.


Millaisilla välityksillä olette muuten ajelleet VTRiä Torpassa?

6
Posti arpoo jokaiseen ulkomailta tulevaan pakettiin ja isompiin kirjeisiin oman seurantanumeronta. On ihan tuurista kiinni sattuvatko myös huomioimaan paketille lähetysmaassa annetun koodin.

Sattui paikallisessa postissa olemaan kerran postin kouluttaja paikalla ja kyselin, että mikä tässä nyt on niin vaikeaa kun olin hakemassa pakettia lähetysmaassa annetulla koodilla, enkä jaksanut odottaa että postipoika ehkä jo seuraavana päivänä toisi saapumisilmoituksen. Tuo kouluttaja kertoi, että kun posti antaa kaikille lähetyksille uuden koodin ja he kyllä näkevät tällä ulkomaisella koodilla, että lähetys on tullut toimipaikkaan, mutta eivät sitä missä hyllyssä se on, eivätkä sitä mikä sen kotimainen koodi on. Se hyllypaikka olisi kuulemma irronnut sillä kotimaisella koodilla. Löytyi sekin paketti lopulta hyllystä reilun tunnin penkomisen jälkeen.

Tuo tuntuu parantuneen viime aikoina aika reippaasti. Vielä keväällä ulkomaisella seurantanumerolla kun menin hakemaan pakettia, seurasi siitä aina postineidin useamman minuutin kestävä surffailu koneella, kun hän yritti löytää paketin hyllypaikkaa. Viime aikoina taas antamani koodi on naputeltu koneeseen ja paketti haettu saman tien. Taisvat saada uudet softat, joissa haku toimii fiksummin.

7
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.08.09 - klo: 07.49 »
Itelle oli yllätys tuon renkaan toimivuus asfaltilla, yllättävän hyvän pidon tarjoa vs. oikee turisti rengas. Itellä tosin on turistirenkaan insertit, jolla varmana on jotain vaikutusta. 

Millaisella asfaltilla kokeilit? Kyllä tuolla Tattiksella aika moinen ero noissa vintage ja turisti-kumeissa oli.

Nyttenhän olis täällä pk-seudulla keskiviikkona rajatorpan radan "avajaiset" eli pääsis siivoamaan rataa ja sen jälkeen voisi testailla erilaisten kumien toimivuutta VTRissä. Täytynee ainakin itse mennä paikalle, kun flunssakin alkaa tässä helpottamaan.

8
Jos säät sallii (Sään arvailijoista ei oikein ota selvää) niin paikan päällä voisi kyllä käydä ajelemassa. "Knock-out" tyylistä lähtöä voisi kokeilla, jos muutama auto on viivalla. Siihen kun ei tarvitsisi edes ajanottoja viritellä...

9
Vapaa keskustelu / Vs: Maahanmuuttajat..
« : 26.08.09 - klo: 12.03 »
Tämän ketjun otsikko pitäisi varmaan olla "Pakolaiset" suurin osa jutuista ei muunlaisille maahanmuuttajille pitäisi olla mahdollisia. Kyllä suomessa sen verran tiukat kriteerit maahan muuttamiselle on (poislukien väliaikaisesti euroopan sisältä), ettei me kovin montaa ulkomaalaista verovaroin elätetä. Seuraava pääasiassa euroopan ulkopuolelta maahan muuttavia koskevaa juttua, eurooppalaisista ei ole paljon omakohtaista kokemusta:

Oleskeluluvan saamiseksi on käytännössä neljä vaihtoehtoa:
- Työpaikka
- Opiskelupaikka
- Perheside (juuri oli uutisissa ettei isovanhemmat ole riittävän läheistä sukua)
- Kotimaassa turvapaikan hakijaa uhkaava hengenvaara

Erityisen paljon verovaroja ei noihin kolmeen ensimmäiseen pitäisi kulua, koska:
- Työtätekeviltä saadaan verot pois
- Opiskelijoita tuetaan kuten suomalaisiakin opiskelijoita
- Perhesiteen nojalla oleskelulupaa hakevan pitää todistaa, että suomessa asuva mies tai vaimo pystyy elättämään hänet (ei siis jää valtion tukien varaan)

Lisäksi koska suomeen muuttaneella ei ole täällä minkäänlaista työhistoriaa, heti työttömäksi jäädessään he saavat minimi korvaukset. Niillä tuskin herroiksi elellään. Sama juttu eläkkeiden kanssa. Niin ja oleskelulupaan ei kannata jatkoa hakea jollei ole jotain noista kolmesta ennen mainitusta syystä voimassa. Ja koska oleskeluluvat haetaan poliisilta, rikosrekisteri tuskin helpottaa luvan saamista myöskään.

Omalta kohdalta kokemuksia noin tusinasta Suomessa asuvasta ulkomaalaiseta. Kahta lukuun ottamatta kaikki käyvät töissä. Ne kaksi ovat naisia kotona lapsien kanssa ilman työttömyyskorvausta. Tämä siksi että miehen palkka on juuri sen verran hyvä, ettei korvausta makseta.

Pakolaisten kohdalla tilanne on vähän hankalampi kun heitä ei ihan helposti oikein voi lähettää takaisin kotiinsa, koska siellä tulisi saman tien nappi otsikkoon...

10
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.08.09 - klo: 09.36 »
Ehkä tyhmä kysymys. Mutta onko kilpalunumerot samat ensi vuonna? On omissa suunnitelmissa päästä kilpailuja.
Juu, ei nämä numerot kovin vakava juttu ole tähän mennessä ollut. Tuskin niitä vaihtamaan tarttee alkaa talveksikaan. Jos ei joku omaansa halua välttämättä vaihtaa. Sitähän on tapahtunut, lähinnä siksi että saa näppärästi korin mukana tulleet numerot käyttöön  :smiley: Mulle kelpaa #14 jatkossakin.

Varatut numerot on käytössä lähinnä siksi, että ne voi esim maalata koriin tai teettää läjän tarroja.

Yleisesti taitaa olla melkein kaikissa kilpailuissa numero ykkönen varattu jonkinlaiselle edelliselle voittajalle... No, sen mainitun sarjan poissaollessa ei kait sekään numero varsinaisesti ole varattu, mutta sitä tuskin kannattaa hamuta itselleen. Jos joku sarjaa alkaisi pyörittämään, niin sitten joutunee ne tarrat/maalaukset pistämään uusiksi.

Juttuja mitä olen lukenut niin alkoivat nuo kisat kiinnostaan. Autoa tällä hetkellä kyseisiin kisoihin ei vielä ole, mutta ehkä se tulee taloon vielä tulevalla viikolla.

Jos auto on tulossa ensi viikon aikana, niin sittenhän ehdit hyvin mukaan ens lauantaina kisoihin  :wink: Ei muuten olisi ensimmäinen kerta kun moisella valmistautumisella mukana oltaisiin. Ensimmäisissä Kuusankosken kisoissa taisi eräskin Kadetti saada viimeiset maalikerrokset koriin kisapaikalla vähän ennen alkueriä  :grin:

11
Mimmonen kierroslaskentasysteemi teillä on järkätty kisoihin?

Niin, Vesa voisi paljastaa tästä jotain, kun itse en ole asiaan millään tasolla vielä perehtynyt...?

UAUlta saadaan AMB-laitteisto ja ponderit lainaksi kisapäiväksi. Pitää pistää se vaan kiinni omaan läppäriin ja printteriin niin eiköhän sillä saada laskettua kierrokset.

12
Onkos TT kisa siis Lavangossa samaan aikaan kun VTR kisa Galleriassa?

Onhan se, kuten edelliselläkin kerralla. Ajetaan TT/Mini lähtö jos saadaan tarpeeksi autoja viivalle. Kannibalisoin osia omasta TTstä sen verran, että auto joutuu jäämään hyllyyn tällä kertaa.

13
Tulokset / Vs: Gallerian rata
« : 19.08.09 - klo: 10.37 »
Muokataan rata ennen kisoja toimivaksi. Hyvä vaan jos tulee vähän erilainen kuin ennen, niin ei ole kenelläkään "kotikenttäetua"  :wink:
Rataahan voisi ajaa toiseen suuntaan? Samaa profiilia voisi tuolloin käyttää vallan mainiosti...

Kisapäiväksi voisi sitten ottaa mukaan "mutkanpitimiä", jotta profiili ei liiaksi muutu kisan aikana ja ei tarvitsisi lavojen sisään ajella :) Voin tuoda lasten pyöreän uima-altaan hdeksi mutkaksi. Täytetään siitä ilmalla yksi rengas (korkeus noin 10 cm) ja laitetaan sisälle painoksi vaikka kiviä tai jotain muuta vastaavaa ettei liui paikaltaan. Olisi ainakin autoystävällnen mutka ja palautuu aina samaan muotoon :)

Sorry, vähän huonosti muotoiltu mun viesti. Pitäisi varmaan yrittää herätä ennen kuin kirjoittaa  :lipsrsealed: Tarkoitin lähinnä, että joka tapauksessa ennen kisailua saa rataa ehostaa. Se varmaan "elää" tässä parin viikon aikana. Eikä sen tartte olla prikulleen saman kuin viime kisassa.

Mutkanpitimet on kyllä hyvä pointti. Niitä teräsvanteita auto-ystävällisemmät pitimet olis tosiaan tervetulleita  :grin:

14
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 19.08.09 - klo: 05.56 »
Taidan dremelöidä. Pitäisi ostaa muovinen ylädekki jos haluaisi kisata kun hiilikuituinen on sääntöjen mukaan kielletty.

"10.0 BLING-BLING
   Alumiiniosat sallittu jos joku niihin haluaa rahojaan tuhlata :)"

Tuota kohtaa varmaan voisi kyllä muuttaa niin, että siinä lukisi "Alumiini- ja hiilikuituosat sallittu". Vakio-ammehan on tuossa kohdassa 3 jo vaadittu, joten täyttä hiilikuito konversiota ei sentään hyväksytä. Omassa autossa on hiilikuituylädekki. Paljon muuta etua siitä ei tosiaankaan taida olla vakio-koneella, kuin se että saa näppärän paikan mihin kiinnittää vastari (hyvin hollilla kun siirtelen autosta toiseen)  :azn: Ja tietty sekin "hyöty", että monet mekkaustoimenpiteet tulee aika paljon monimutkaisemmiksi, koska dekin joutuu aina riipimään irti...

15
Tulokset / Vs: Gallerian rata
« : 19.08.09 - klo: 05.43 »
Edellinen vtr / tt rata profiili suurinpiirtein tallella, lavat oli pinottu isommaksi ajaja Korokkeeksi. Ainoa mikä puuttui oli ajaja korokseesta oikealla oleva mutkan puutuminen. Ei ihme jos rata muuttaa muotoa kun halli 24h auki, kävin tänään klo 23 paikalla katsomassa radan tilanteen.

Pistettiin sitä rataa Lassen kanssa viime viikolla takaisin enemmän tai vähemmän edellisen kisa-baanan muotoihin. Sitä ennen se oli ihan lentokenttä, kun kaikki kurvit olivat loiventuneet niin, ettei jarruja juurikaan enää tarvittu.

Muokataan rata ennen kisoja toimivaksi. Hyvä vaan jos tulee vähän erilainen kuin ennen, niin ei ole kenelläkään "kotikenttäetua"  :wink:

16
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.08.09 - klo: 10.34 »
Ja jos jotain vaihtoehtoista mietitään, niin esimerkkinä mainittakoon HPI TE37 vanteet, joille Voyagerin ajatusta myötäillen kuvioidut gummit, esim HPI X-pattern. Laitan illalla mallikuva, kuinka kyseinen setti istuu Camaron alla...  :wink:

Kyllä varmaan kannattaa joko pysyä vintage-gummeissa, tai sitten vaihtaa turisti-kisakumeihin. Noita vintageja saa aika hyvin eri puolilta maailmaa, ilmeisesti jenkkien vintage-sarjan takia, muille taitaakin olla vaikeampi löytää luokkia. Joten saatavuus voi vaihdella paljon enemmän.

17
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.08.09 - klo: 09.02 »
Taitaa olla Pekkalla ja minulla ainoat muovirunkoiset autot olleet tämän kesän aikana. ~3000mAhn LiPoilla TA05 on aika lähelle tuota 1425g. Joten en sikäli näe tarvetta kasvattaa minimipainoja. En sitten tiedä onko muita muovirunkoja jotka olisivat luokkaan sopivia... Ei taida montaa olla, eikä noita TA05iakaan suomessa liiemmälti liikkeellä näy. Joten mielummin ei kasvateta kovin paljon minimipainoja, vanhoja kisaturistien runkoja on kuitenkin käytössä paljon enemmän, eikä taida olla kovin fiksua jos kaikki joutuvat niihin latomaan toista sataa grammaa lisäpainoja. Eikä lisäpainojen raahaaminen mukana mitenkään parantaa auton kestävyyttäkään.

Renkaat on minusta vähän kinkkinen juttu. Turisti-kisarenkaat olisi tosi mukava valinta saatavuuden suhteen, niitä kun saa joka paikasta, eikä valmis liimauskaan ole ollenkaan paha juttu. Ne kyllä muuttavat ajettavuutta todella merkittävästi, eikä VTR-koppa mitenkään kaunistu levyvanteista ja 0-offsetista, jolla renkaat jää kauas korin sisään.
Sorexeja saa tietty ostaa ilman vanteitakin ja vanteita löytyy vähän joka lähtöön. Ongelma tuossa näyttäisi olevan se että suurin osa näyttävämmän näköisistä ja eri offseteillä varusteutuista vanteista on 26mm, kun taas nuo kisakumit on 24mm. Kaippa nuokin yhteen saa sovitettua, mutta en sitten tiedä miten hyvin yhdistelmä kestää ja toimii...

No, turha noita on kauheasti spekuloida ennen kuin pääsee testaamaan matolla eri vaihtoehtoja. Kuinkahan tiukkaan Torpan ovet on muuten pultattu kiinni ennen kuun vaihdetta? Vai olisko siellä mahdollista päästä jonain iltapäivänä/iltana järjestämään testitilaisuus? Pitäisi varmaan aloittaa radan imuroinnilla, ennen kuin pääsisi testailemaan. Toisaalta, eipä tuo kuun vaihde niin kaukana enää ole.

18
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.08.09 - klo: 13.35 »
Olipas aika erikoinen tilanne Tattiksella eilen. Tikkurilan kieppeillä satoi kissoja ja koiria, mutta Tattiksella ei mitään koko iltapäivänä. Rata tosin muistutti suurimmalta osaltaan järveä, mutta oli siellä VTRn mentävä kuiva ura millä testailla.

Uus auto vaatii vielä vähän totuttelua, aliohjaavasta kääntyvään autoon hyppääminen ei vaan ole niin helppoa. Asson iskarit ei oikein vakuuttaneet, joten nyysin vanhat Tamiyasta. Täytynee käydä kotimatkalla kokeilemassa Galleriassa miten nämä iskarit toimii. Samalla näkee onko kisarata vielä paikallaan  :roll:

19
Lainaus käyttäjältä: Astris
Yksi paketti mennyt tulliin RcMartista, aika harvinaiselta vaikuttaa, mutta huonon tuurin mahdollisuus on olemassa.. Silläkään paketilla ei ollut edes korkea arvo, jotain muutaman sadan euron luokkaa..

Paljonko tippui lisäkustannuksia tullissa?

Ihan normaali ALV tuosta pitäisi napsahtaa päälle, siis tavaroiden arvo + rahti ja siitä sitten 22%.

Sama juttu täällä. Useampia tilauksia RCMartista, kerran on jäänyt tulliin. Kertaakaan ei ole ollut mitään valittamista putiikista itsestään, suomen päässä tullin & postin toiminta onkin sitten muutaman kerran jumitellut pakettia.

20
RC-kerhot ja -radat / Vs: Asfalttirata Lavankoon
« : 14.08.09 - klo: 06.53 »
Voip penaali. Mulla juuri ko viikkonloppuna vani meeting vaasassa, mihin aikaan olisi kisat alkamassa sunnuntaina? TT oisi ollut mun luokka.

Kisat olis tarkoitus ajaa 29. päivä, siis lauantaina eikä sunnuntaina.

21
Henk.koht. ponderit tosiaan käytössä (ne sellaiset pienet punaiset). Lainapondereita löytyy 10kpl. Joten jos oma on olemassa tai saat kaverilta lainaksi, ottakaa mukaan. Vältytään sillä pondereiden vaihtelulta erien välillä.

22
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 13.08.09 - klo: 15.07 »
SPX:ään pitää hakea sille sopiva välitys. Stanussa SPX on kesän aikana näyttänyt olevan nopein säädin ja oikeilla välityksillä sen pitäisi olla sitä VTR:ssäkin. Ainakin sellaisilla radoilla missä pääsee huitelemaan kaasu pohjassa, jolloin sen erityisominaisuutta pääsee hyödyntämään.

Siltä tosiaan näyttää. Mutta kuten tuossa aiemmin sanoin, VTRillä ei kovin pitkiä suoria ole ajeltu, joten etu on aika marginaalinen. Suorilla havaittava kuitenkin.


Tänään olemme Lassen kanssa menossa jatkamaan testejä Tattikselle viiden maissa. Säätietodusten mukaan voi olla viimeinen tilaisuus VTRn ulkoiluttamiseen muutamaan päivään.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 13.08.09 - klo: 12.04 »
Eli hakusessa auto, jota ei voi/saa ropata liikaa, pysyy nipussa ja jolle löytyy mielekästä käyttöä (asuinpaikka Espoo). VTR kävi aiemmin mielessä, mutta pelkäänpä, että semmoiset ovat vähän lussuja ja puutuminen iskee, joten miten GT-8? Jos ryhtyisi ajamaan "RTR"-sarjaa, mielekästä ajamista (eli muita vastaan?  :wink: ) ilmeisesti löytyisi lähitienoilta ja joku kulukurikin olisi olemassa? Eikä GT-8 olisi niin lusperi kuin VTR..?  :p

Tuossa aikaisemmin mainitsin tuosta talvikäytöstä. Sen puolesta VTRlle varmaan löytyy mielekkäämpää käyttöä talven yli. Sähköautoille kun löytyy sisältä ajopaikkoja toisin kuin polttiksille.
Omasta mielestäni tuo VTR-kiesi ei ole tuntunut liian hitaalta. Varmaankin laakealla nurtsiniityllä tuntuu (tosi hidas on kun se jää mahastaan kiinni heti ensimmäiseen ruohotukkoon), mutta niillä radoilla millä olemme ajelleet, riittävä määrä kurveja ja radan kapeus saa kyllä auton tuntumaan riittävän nopealta.

24
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 12.08.09 - klo: 22.05 »
Eilen tuli sitten ensimmäistä kertaa kunnolla testailtua Asso-Barracudaa Tattiksella. Siis niin että setuppi oli ees sinne päin (torstaina käyty kokeilemassa että potentiaalia rungossa on). Kotona setupin laittelin Tamiya-vanhuksen asetuksia enemmän tai vähemmän mukaillen ja perskules, auto oli heti parempi kuin TA05 koko aikana. Nyt kun pysyisi vähän kelit kuivana että pääsisi testailemaan lisää...

Lasse sattui tulemaan paikalle myöskin, jolloin pääsi näkemään kuinka hävyttömän tehokas toi LRPn SPX nopari oikein on. Suoralla siitä tuntuu löytyvän toinen vaihde jolla sitten mennään  :shock: No, onneks yleensä ajellaan niin lyhyillä radoilla näillä VTRillä, ettei siitä kauheempaa etua taida olla. Jotain ne kuitenkin selkeesti tuolla LRPllä osaavat nopareille tehdä  :wink:

25
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.08.09 - klo: 21.51 »
Jos aloittelet harrastusta niin suosittelen laittamaan sähkökäyttöisen ensin. Polttiksen hinnalla saa sähköpelin jonka saa liikahtamaan polttiksen veroisesti. Ja ei ole moottorin säätömurheita jos ei moottorin säätäminen ole hanskassa... Markkinoilla on laadukkaita nelkkukrosseja, uutena ja myös käytettynä edullisesti ja valmiiksi kasattuna. Esim. Associated, Academy, Yokomo, Tamiya, valmistajia mainitakseni. Kahdessa ekassa on kardaaniveto joka on varmempi valinta aloittelijalle mielestäni. Autoon voi sitten pienellä värkkäämisellä asentaa ralliauton korin, niinkuin arvuuttelit.

Tuohon voisi lisätä vielä, että ulkokausi alkaa olla piakkoin lopuillaan ja polttiksilla ei pahemmin sisällä ajella. Joten tähän aikaan vuodesta sähköauto voi olla fiksumpi sijoitus, jos ajamaa haluaa päästä. Kyllähän varsinkin polttiksella pystyy märällä/lumella ajamaan, mutta putsausta saa sitten varautua tekemään reippaasti kevääseen asti.

26
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.08.09 - klo: 08.28 »
Tästä sitten alkaa seuraavan korin tuhoaminen. Ensimmäisenä listalla koritolpat  :grin:

27
Tuossa linkkissä kuvia mun uudesta kisa korista. Hyvä vinkki niile jotka eivät halua riiskeerata orgis koria, HBX lanserin kori käy suoraan TT alustaa ja koritolppiin.  :wink:
http://hedgehog.kuvat.fi/kuvat/Tamiya%20TT-01/

Ilmeisesti sillä ei ole paljoa hintaa myöskään?

Jos noin heittämällä sopii paikalleen, olisko tuo HBX olla kuinka tarkka kopio TT-01:stä?

28
Viideltä aamulla nouseminen on kyllä vähän aikaista, mutta olen kuullut että vanhukset ei niin kauheasti unta enää tarvitse  :grin:

Kiitoksia järjestäjille ja kanssakilpailijoille. Rento meiniki ja hyvää kisaamista Pekan ja Lassen kanssa alkueroissä. Ikävä että Lassen piti jättää finaalit väliin, siellä olisi varmasti kolmas pyörä minun ja Pekan vääntöön sopinut mukaan.

Viides sija oli ihan omien ennakko-odotusten mukainen ja säät paljon paremmat kuin säätiedotukset uhkailivat. Siis erinomainen päivä kaiken kaikkiaan vaikka Tamiya yhden vetarin tapin heti aluksi radalle tiputtikin. Parempi kuitenkin silloin kuin finaaleissa  :wink:

29
Ei noita seurantakoodeja ole tullut pahemmin seurattua. Postintäti toi tollasen kirjeen missä luki, että tullissa on paketti.

Seurantakoodeja seuraamalla voitat siinäkin pari päivää kun ei tarvii odotella tuota saapumisilmotusta.

Viime aikoina tuo ei kyllä ole pitänyt paikkaansa ainakaan täällä Vantaalla. Saapumisilmoitus on tullut kotiin samana päivänä kun Itellan lähetysten seurannan mukaan paketti on saapunut lähipostiin. En tiedä miten ne siinä onnistuvat, mutta usemman viimeisen paketin saapumisilmoitus on ollut kotona odottamassa, kun kävin hakemassa paketin postista työmatkalla (netin tietojen perusteella ja käyttämällä seurantanumeroa).

30
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 07.08.09 - klo: 11.07 »
Itsellä käytössä Badgerin 100 LGF ruisku ja Temperan myymä X1A kynäruiskukompressori (näytti olevan tarjouksessa 99e tällä hetkellä). Kompressoriin olen ollut varsin tyytyväinen parin vuoden käytön aikana, varsin hiljainen että pystyy kerrostalossakin illalla maalaamaan. Tietenkään ilmantuotto ei riitä mihinkään auton putsaamiseen tai vastaavaan, eli pelkästään maalaamista varten tuo ja siihen varsin pätevä.

Isompaa kompressoria valittaessa varmaan tärkeintä on että veden/öljyn eroitin löytyy.

Tuosta saa sen käsityksen, että ruiskumaalejen täytynee olla aika hajuttomia jos kotona maalailla pystyy. Pitääkö paikkansa? Kili-koleista vaan kokemuksia tähän mennessä. Niillä ei tosiaan kotona tulis mieleenkään maalailla hajuhaittojen takia. Hajuttomat maalit kyllä lisäisi kiinnostusta ruiskun hommaamiseen aika lailla...

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11