Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hazard

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 27
1
Tommi Suuripää SC2-10

2
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 5, Nokia
« : 09.04.16 - klo: 20.34 »
Päivän tuuppi



ja päivän nelkku.



Kuvaajan lisäksi olisi tarvittu järjestysmies paikalle että molemmissa kuvissa olisi sijoitukset vastanneet ukkojen sijaintia.

Vielä perään linkki ekaan nelkku finaalin videomuodossa.

3
Anteeks ulkopuolisuuteni,mutta miksi ei voi olla kolmasluokka jossa näillä rakennetuilla autoilla voi ajaa?4wd,2wd ja modattujen oma erä?mielenkiintoinen keskustelun aihe muuten  :roll:

Minä en taas ymmärrä mitä ihmiset luulevat siitä hyötyvän, että ajaa 4wd konversiolla (paitsi kestävyys)? Kyllä se yleensä niin on, että kevyempi on nopeampi. Ja jos ei siltä tunnu niin ainahan voi siihen omaan 2wd autoon laittaa niin paljon lyijy puntteja kuin omasta mielestä tuntuu hyvältä.

Kyllä tästä keskustelusta jää hyvin mieleen kuinka "rento ja aloittelija ystävällinen" luokka on kyseessä  :wink:

Ennen kuin tuomitsee koko keskustelua kannattaa huomata että iso osa ulisijoista ei edes aja tätä luokkaa. Sen huomaa kyllä kisapäivänä radan varressa, ei sielä puristeta mailaa rystyset valkoisina. 

4
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 18.12.15 - klo: 17.36 »
Kun tässä nyt alettiin vertailemaan kokoja, omassa assossa 24/84 ja 9.5T. Ei lämpöongelmia ja ainakin tuolla koneella ei auto kiihdy tarpeeksi 18-20 piikkisellä pinionilla. Samalla välityksellä ajettu muutama akullinen Nokialla hurua ja talven eka kisa Turussa.

5
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 04.09.15 - klo: 11.16 »
Kesäloman viimeinen päivä ja talvi jo mielessä.

6
Kyosho / Vs: Ultima SC6 Kit & SC6 RTR
« : 25.08.15 - klo: 17.07 »
Ei toi ihan Orion-tyyliin ole jäätävän hintainen kombo. Klik klik

7
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 20.04.15 - klo: 17.26 »
Paketti tuli joten heti herutuskuva.


8
TeknoRC / Tekno SCT410.3
« : 17.04.15 - klo: 19.13 »
Jahans, on taas aika aloittaa uutta aihetta. Hyvin pitkälle kyseinen auto menisi vanhankin ketjun alle mutta tehdään varmuuden vuoksi uusi kun setupit saattavat olla hieman erilaiset kuin edellisessä mallissa.

Kyseessä on siis uusi versio joka on taaksepäin yhteensopiva vanhan kanssa. Käytännössä varmasti tulee halvemmaksi ostaa uusi kitti kuin alkaa leipoa vanhasta uuden kaltaista. Suurin muutos lienee uuden iskaritornit ja tukivarret joiden myötä geometria on mennyt uusiksi. Suunnilleen kaikki parin vuoden aikana julkaistut hop-up osat on tässä uudessa vakiona mukana.

Himosäätäjille (tiedän pari sellaista) koittaa onnen päivät uusien saranatappi säätöpalojen kanssa.



Vanhassa ketjussa oli jo näitä herutuskuvia mutta laitan tähän pari



Uudessa mallissa keskidiffin saa pois huoltoa varten hieman helpommin kuin vanhassa.





Ainiin, ensimmäiset autot ovat jo kuluttajien käsissä suomessakin. Amerikan hessut kai saivat alkuviikosta omansa mutta mielestäni erinoimaista toimintaa kotimaiselta maahantuojalta. Omani on vielä postin kuljetettavana mutta pikkutontut saivat jo omansa.




9
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 19.03.15 - klo: 13.32 »
Shut up and take my money!!!  Mistä näitä saa ja koska?

10
No ethän sä saa autotallissakaan pitää 25kg/l enempää bensiiniä varastossa, kerrostalossa et yhtään. Autossa toki saa pitää 60kg/l tankissa olevan lisäksi.

11
Olin vähällä ilmoittautua kisaan mutta booking is not possible eli kutsu on vanhentunut. Pääseeks silti mukaan vai mökötänkö kotona lauantain kun iltavapaakin on jo hyväksyttävästi anottu?

12
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 01.10.14 - klo: 15.09 »
Maran kestävät vetarit on vihdoin totta!! Joutuu ostaan uuden työkalun rengasavaimeksi kun mutteri on jatkossa M5.

13
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 21.07.14 - klo: 16.03 »
Muutama kuva tapahtumasta ja ensimmäiset A-finaalit kolmesta luokasta. Klik

14
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 04.07.14 - klo: 21.28 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?

Ei ole auto just nyt käsissä, mut veikkaan, että vetarit vois alkaa hangata ulostulon kuppeihin. Siis jos meinaat, että hubissa ulompi reikä ja tukarissa sisempi.

--
antti

Juu eli ei. Saranatappia voi siirtää sisemmäksi mutta ei vetareissa riitä pituus jos alkaa hubeja siirtää ulospäin reiän (n.5mm) verran. Itse en huomannu auton käytöksessä eroa kun joskus kokeilin molempia asentoja mutta enpä muutenkaan mitää huomaa.

15
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 27.06.14 - klo: 19.49 »



Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:

Ei kyllä tarvitse, mulla on itsellä alkuperäiset vantit ja pallot edelleen käytössä. Ostin heti uutena ne alumiinipallot eikä ne ole kulunut eikä ole tullut välystä.

Mä muuten tein hattuun reiän vain ylös ja ajan bladderin kanssa ilman ruuvia reiän peittona.

On kyllä ollut satumaisen surkeet kelit hämeessä tänä kesänä. Neljä kertaa olen päässyt ajamaan koko kesän aikana ja sen yhden kisan Tammisaaressa. Kun edes olisi joku viikonloppu vapaa töistä, voisi poiketa jossain muualla ajelemassa. Ostin pari viikkoa sitten uuden radionkin sen katkenneen spektrumin tilalle mutta en ole viitsinyt edes bindata sitä vielä.

16
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 26.04.14 - klo: 06.51 »
Kyseinen kombo on varmasti riittävä tähän autoon, itselläni on halvempi R-mallin säädin ja eri merkkinen mutta vastaava moottori.

Must have- osia on lähinnä aluohjauspalat, itse rikoin melkosen määrän niitä muovisia ennen kuin raaskin tilata kestävät. Eli siis nämä - http://fi.eurorc.com/product/3655/tlr--trailing-spindle-aluminum-4mm

Muovisten ohjauspalojen lisäksi en muistaakseni rikkonut autosta mitään talven aikana. Yhdestä ratasdiffistä kyllä meni sisällä olevaista pikkurattaista muutama hammas enkä muutenkaan saanut ratasdiffiä toimimaan yhtä hyvin kuin kuulaa jolla ajan nyt jatkossa.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.04.14 - klo: 19.53 »
Tamperelaisena voi valita minkä merkin vain kun täällä ei ole ainuttakaan liikettä ja kaikki osat joutuu joka tapauksessa tilaamaan. Varaosien saatavuudesta puhuttaessa puhutaan tosiaan aika pienistä alueista ja murto-osista harrastajia.


18
Kiitos omasta puolestani seuran aktiiveille jotka kisaa olivat järjestämässä. Hieman yllättäen kauden paras tulos tuli omalla radalla ja silti jäi kaivelemaan parin ulkopaikkakuntalaisen liian kova vauhti. Muista kisoista poiketen nyt oli finaaleissa hieman mahdollisuuksia haastaa muita eikä kierroksella ohittavia tullut ihan siihen tahtiin kun olin tottunut.

Kiitos myös kaikille sarjaan talven aikana osallistuneelle, kivaa oli mutta uskon että kesällä on taas kaikki paremmin kun päästää vähän isommille radoille.

20
No pitäskö olla nokialainen kuumakoira? Hillomunkki jonka sisällä on makkara.

21
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 21.02.14 - klo: 05.28 »
Pitkästä aikaa jotain uutta autoon eli CSI:n männät ja bladderit iskareihin. Ehdin ostaa Kyoshoon tarkoitetun sarjan mutta nyt on julkaistu Teknolle omat männät. Kyoshon mallin männät ovat hieman liian paksut eikä männän kiinnitys mutteri pyöri ihan niin syvään kuin nylockin haluasi pyörivän.

Todella lyhyen testin perusteella ei nämä männät juuri ole sen huonommat kuin vakiotkaan. Ohjeen mukaan laitettuna öljyt oheni muuten melkoisesti. Laitoin 30/25W Losit.




22
Tiiviste on riittävä shimmaus ja joissain tapauksissa sekin on liikaa. Paperi on noin 0.3mm paksu ja joihinkin autoihin sitä ei ole tarvittu mutta perän kulmavaihde on hyvin yleinen vika Loseissa.

23
Kahta tiivistettä ei voi laittaa kuoren ja kannen väliin koska muuten sisälle tule liikaa väljää. Itsekin omaani olen laittanut toisen tiivisteen ulkopuolelle, kannen ja rattaan väliin.

24
200M€ on myös pikkuraha kun verrataan paljonko meidän verovaroja kohta laitetaan siihen Helsingin uuteen ylpeyteen, Guggenheimin museoon. Mieluummin ottaisin 500 panssarivaunua kuin uuden turhakkeen jolla venäläisiä kuulemma on tarkoitus houkutella tänne.

25
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 26.10.13 - klo: 07.42 »
Kyllä kennon koon merkityksen huomaa nopeasti eikä pieneen ole paluuta. Kropilla on toki etunsa jos vaikka kuvailee lintuja tai muuten käyttää paljon pitkiä putkia. Kolme vuotta 5Dmk2 kuvannut eikä tee mieli vaihtaa.

Olen koittanut etsiä halpaa suttuzuumia tuohon runkoon lähinnä pikkuautokisojen kuvaamiseen mutta EF-mounttiin ei oikein halpoja laseja tehdä. Vaihtoehtona toki joku vanha käytetty, kyseiseen käyttöön kun sopii vaikka manuaalilasi.

Vielä kuva joka on kyllä otettu kännykällä

26
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 12.09.13 - klo: 21.02 »
Tuli tänään purettua auto puhdistusta varten ja tarkistin samalla pohjalevyn kunnon. Perä oli hieman taipunut ylöspäin mutta olenkin ajanut koko kesän (ja viime talven) ilman jäykistimiä keskellä ja perässä. Auto on kieltämättä saanut iskua monesta suunnasta joten siihen nähden erittäin hyvä suoritus.





Pyöristelin hieman samalla pohjalevyn nurkkia. Auto on nyt kunnolla putsattu ja valmiina siirtymään sisälle. Pinionin saa varmaan vaihtaa vielä pienempään mutta sen kerkiää kyllä sitten. Tampereen suunnalla on muuten jo neljä Teknoa ja kaikki varmaan kiertää kilpailuitakin.



Helmikuun jälkeen näin kesäkauden päätteeksi laskin hajonneet osat. Neljä pyöränakselia(vetarin pää), yksi iskarin varsi, kaksi muovista hexiä ja muutama vetarin pinni. Etupuskurin soikea joustopala meni poikki, vaihdoin samalla koko puskurin kun tulee samassa paketissa. Pinnit eivät varsinaisesti hajonneet mutta vaihdoin ne selvästi kuluneina. Takakardaanin tapit kului joten vaihdoin kardaanin mutta nyt hommasin uusia tappeja joten tuon saa korjattua. Vaihdoin kesällä myös kaikki laakerit samalla kun puhdistin auton. Iskarin o-renkaat vaihdoin kerran.

Autoon muuten saa konversiosarjaa jolla siitä saa tehtyä M8e luokan auton. Hintaa kitillä Amainissa 93$.

27
Olipa jälleen hieno kisa, niin sään kuin osanottajien puolesta. Omasta suorituksesta ei jäänyt juuri kerrottavaa mutta mukava päivä oli kuitenkin.

Takavedon finaali
SC Masters 2wd Final 2013

Nelivedon finaali
SC Masters 4wd Final 2013

28
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 26.08.13 - klo: 11.19 »
Lauantain ShortCourseMasters kisojen tunnelmia Vaasasta. Epätasaisen äänitallennuksen vuoksi laitoin taustalle nahkahousurokkia vaikka se joitakin ärsyttää.

ShortCourseMasters2013

29
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 19.08.13 - klo: 22.09 »
Yks reikä korkin yläosaan ja vented mallin mukaan bladderi paikalleen ilman ruuvia.

30
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 17.08.13 - klo: 18.33 »
Itse hommasin talvella ennen kitin saapumista MBX6:n titaaniruuvisarjan jossa oli lähes kaikki tarvittavat ruuvit yläosaan. Pohjaan hommasin erikseen M4x10, M4x12 ja M4x15 titaaniruuvit. Painonsäästöä ei tullut punnittua kun kasasin auton suoraan näillä ja alkuperäiset teräsruuvit keräsin pusseista talteen myöhempää käyttöä varten. Tekno tekee itse autoon alumiiniruuvisarjaa jota on kehuttu.

Alkuperäinen laakerisarja on hyvä ja kestävä, toki jossain vaiheessa tulee niillekin kilometrit täyteen ja itselläni oli ennestään Amainin omia Protek laakereita joita myydään kymmenen erissä dollarin kappale, koosta riippumatta. Näitä olen vaihdellut pariin kertaan puolen vuoden aikana kun ne eivät juuri mitään maksa.

Vetarien remppasetti kannattaa pitää käsillä mutta erikseen kannattaa hankkia 2x10mm pinnejä joita voi vaihdella näihin ja 3x11 pinnejä (alkuperäiset pinnit 3x10,75mm joita en löytänyt puolen minutin googlauksella) joita voi vaihdella vetareiden ja kardaanien päihin.

Joku aika sitten Tekno esitteli uuden takadiffiboksin jossa pinionin laakeria oli suurennettu ja nostettu yläviistoon jolloin takakardaanin kulma pieneni huomattavasti ja pinnien kuluminen varmasti rauhottuu.

EB48:sta julkaistiin EB48.2 versio melko pienillä muutoksilla jotka pitäisi sopia tähänkin autoon. Lähinnä muutoksia diffinrattaissa, sisällä ja ulkona. Loput uudistukset lähinnä vanhoja hopuppeja jotka tulee suoraan kittin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 27