Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Niittari

Sivuja: [1] 2
1
Olisiko ideaa tehdä oma keskustelualue pelkästään luokkien esittelyyn, eli alue missä olisi periaatteella "yhden klikkauksen päässä" jonkin sortin esittely kyseisestä luokasta, koska kun ajattelee forumin nykytilannetta, niin uudella lajista mahdollisesti kiinnostuneella vai olla hankaluuksia nähdä koko harrastuksen kirjoa. Alue voisi olla lukittuna, että pysyisi siistinä ja yksinkertaisena, tai sitten täysin avoin, siihen en het osaa ottaa enempää kantaa. Tietysti vaatii jotain efforttia tehdä esittelyt, mutta eihän sen kattavuus tarvi olla kummoinen vaan kunhan selviää mistä on kyse ja onko millaista kisa/harrastetoimintaa ja jne.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 23.12.14 - klo: 00.40 »
Yksi kori meni pilalle jarrunesteen kanssa, se hapertui eli ei kestänyt enään taivuttelua. Korinvalmistajan materiaalistahan se on kiinni, eli jotkin toiset korit tuskin ottaa niin paljoa itteensä siitä.

3
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 02.12.14 - klo: 17.23 »
Rakentelua

4
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 11.09.14 - klo: 08.18 »
Jos säännöissä lukee selkeästi jonki arvo tai raja jollekkin mitalle, miksi se pitää aina laittaa niin rajalle, enemmistö kuskille pieni toleranssi ei kisaa pilaa? Hyvänä esimerkkinä tuo touringin siipi, sääntö on selkeä, mutta miksi se pitää aina säätää niin rajalle, että kun kerran kolaroi niin se ei mene enään mitoista läpi. Eikö kannattaisi jättää ennemmin vähän toleranssia sille, eikä niin että annetaan porukan ylitellä mittoja ja hyväksyä ne hihatuntumalla, joka on sitten katsastajasta kiinni?

5
Oma pointti oli tuossa aikasemmin, että eikö aloittelijan luokka(stanu) kannataisi pitää yksinkertaisena ja aloittelija ystävällisenä? Eipä tästä enää tämän enempää.

6
Älkää hyvät ihmiset lähtekö hölmöilemään näiden välitysjuttujen kanssa! Rajoitetulla välityksellä ei ole saavutettavissa mitään sellaista hyvää, minkä vuoksi siihen pitäisi siirtyä. Ei ole myöskään tullut oman juniorini kanssa vakioluokassa ajetun kuuden vuoden aikana eteen mitään sellaista ongelmaa, joka olisi ratkaistavissa määräämällä maksimivälitys kaikille. Älkää tappako hyvää kasvattajaluokkaa rajoittamalla liikaa niitä säätöparametrejä, joiden oppiminen on keskeistä lajissa menestymiselle.

Sen mitä olen sivusta kuullut, niin 17,5-moottoreita välitetään sillä perusteilla, että koska se kestää 5min sulamattta/hajoamatta ja kuka uskaltaa eniten? Eli tämän ongelman kiinteä välitys poistaa ja luokasta tulee huolettomampi ja voi ajaa fiiliksen mukaan yli 5 minuuttiakin. Myöskin jos kysytään kovemmalta kuskilta välitykset ja sitten laitetaan omaan samat jossa onkin vähän vikaa(jota aloittelijoiden autoissa monesti löytyy), joka tekee liikkumisen raskaammaksi, niin silloin voi tulla konerikko herkemmin. Sittenkun halutaan lisää kulkua niin vaihdetaan luokkaa.

7
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 20.08.13 - klo: 08.41 »
Noinhan se meni ennen wanhoina hyvinä aikoina, nousupisteet pakottivat tietyn määrän kuskeja nousemaan ja osa käsittääkseni "sai" nousta. Mun aikana ei ollut enää nousupisteitä, taisin ajaa eka kauden jolloin niitä ei enää sovellettu, mutta käytännössä stanun top 3 tms nousi aina viriin tuolloin.

Ja stanussa oli ikäraja, jossen ihan väärin muista. Ja ainakin mattiksessa oli finaaleja E:hen asti :)

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 19.08.13 - klo: 09.51 »
Kannattaa harkita välityksen rajoitusta sääntöihin, se eliminoi jo paljon moottori ongelmista ja ei mene siihen, että "kuka uskaltaa välittää eniten sulattamatta moottoria" ja myös aijemmin mainittuun "ongelmaan", eli joku saa etua ylivälitetystä moneesta jossain hypyissa ja jne.

Välityspolitiikalla saisi ehkä RTR-pakettejakin paremmin samalle viivalle? Jos joku kattoisi niille välitykset kuntoon, että se vastaisi mahdollisuuksien mukaan erikseen ostettuja. Tämä tietysti on työlästä, kun pitäisi testata mikä on kullekkin paketille sopiva.

VTR:ssä olen todennut välitysrajoituksen hyväksi. Kulkueroja ei juurikaan ole. Moottorit ei ylikuumene, eli voi ajaa täysin huoletta pitkäänkin, jos siltä tuntuu.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 18.07.13 - klo: 21.33 »
Uus kori sotkettuna VTR:ään


10
Noniin wanhat parrat. Täs on 30min fiilistelyä. Löydettiin VHS-nauha 20 vuoden takaa...

A-12(1/12 stock pancar), 16.10.1993, Cup I, Seinäjoki, Finland

11
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 05.07.12 - klo: 23.15 »
Muuttuks kori valkoseks ja sumeeks? Oma kori muuttu, joten hieroin kiillotustahnaa koriin ja pesin uudestaan fairylla sit maalaus. Maalit pysyy kohtuu hyvin jos on ohkanen kerros, omaan tuli liikaa ja pikkuhiljaa rapistuu pois. Ultima DB:n kori ei kolhiinnu törmäyksessä, joten maalit pysyy.

Juu oli sumee. Se on normaalia maalin jäljeltä. Mutta kun katsoin koria tarkemmin, niin lisäksi se oli täynnä pienen pieniä halkeamia, eli koko muovi halkeillu, ei pelkästään pinta. Mutta kuten tuumasin, jouduin sitä liottaan koht kauan(noin 2pv) paksun ja hyvin pysyvän maalin takia. Eli joko pitkä aika tai muovin laatu aiheutti ongelman.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 03.07.12 - klo: 15.57 »
Poistin maalit yhdestä korista. Se oli maalattu sprayllä melko paksusti ja sen takia sitä joutu liuottaan(jarrunesteessä)/hinkkaan kohtuu kauan. Korin muovi otti tästä nokkiinsa haalentumalla ja rapistumalla, eli jos sen olisi maalannu niin todennäköisesti se olisi mennyt ekassa kolarissa säpäleiksi. Näissä on varmastikkin suuria eroja korivalmistajien kesken, mutta tuo kyseinen meni täysin käyttökelvottomaksi.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.03.12 - klo: 20.08 »
Nokian C-12 kilpailuun valmistautumista

14
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 25.01.11 - klo: 22.07 »
ps. Cat2 tukivarret kestää...

Kyllä kestää jossei satu valmistusvikaista kohdalle.

Hyvä, että schumacher on myöntäny ongelman ja tehnyt asialle jotain. Ja hyvä myös, että RCM hoitaa asian täällä suomessa.

15
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 18.01.11 - klo: 14.34 »
Kestävyys on ollut ok kunhan vaan on sattunut virheettömät tukivarret kohdalle. RCM:lle kerroin tästä laatuviasta ja he ottivat jopa rikkinäisen tukivarren, jonka heillä oli tarkoitus lähettää tehtaalle. Sen jälkeen en ole kuullut mitään tästä.

Tympeetähän se oli maksaa 15€ 3:sta hajonneesta tukivarresta samanpäivän aikana, joissa kaikissa oli siis kupla katkeamis kohdassa. Mitäköhän kuluttajavirasto tjsp tästä tuumaas  :azn:  . Koska kyseessä on valmistusvikainen tukivarsi, vähän sama kuin 1:1 autoon myytääs valmiiksi puhkiruostunutta tukivartta  :azn:

16
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 17.01.11 - klo: 17.23 »
Kestävätkö tukivarret paremmin jos niitä keittää..?

Oletko tarkistanut hajonneiden tukivarsien katkeamis kohdan, että onko siinä kohtaa kupla? Mulla meni useampi tukivarsi ilmakuplan takia rikki, mutta sitten sattui kohdalle hyvä yksilö joka onkin sitten kestäny kovempaakin käyttöä.

Eli omalla kohdalla tukivarsien heikko kestävyy on ollut kiinni "vain" shumacherin huonolaatuisista tukivarsista.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 11.01.11 - klo: 15.37 »
Komeita autoja, miten sait symmetriset kuviot tehtyä?

Toksia.

Ihan vapaalla kädellä. Symmetrisyyttä helpottamaan joissakin kohdissa piirsin ensiksi päätepisteen kuviolle ja sen pisteen sijainnin pystyy arvioimaan riittävällä tarkkuudella korin muodoista ja "viivoista", jossei oikeen mittaamaan rupea. Sitten kun on olemassa lähtö ja aloituspiste, niin siihen väliin on huomattavasti helpompi piirtää samanlainen kuvio. Näin siis teen lahjattomana piirtäjänä  :azn:   Kokeneempi ja/tai parempi piirtäjä varmasti tekisi nuo kuviot ilman "apupyöriä"

18
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 10.01.11 - klo: 23.00 »
Ensimmäiset maalaukset maskilla ja muutenkaan ei ole tullut vuosiin maalailtua.

Maaleina käytin Ultimaten Spraypönttöjä. Valkoinen ja neonvihreä on toistaiseksi pysynyt hyvin, mutta musta(Basic Black) ei pysynyt juuri nimeksikään. Yksi kohtuu kova kolaus ja maalia lähti reilulta alueelta irti. Eli joko kyseinen musta maali on todella huonlaatuista tai sitten kyseessä on viallinen pönttö tjsp. 2 koria maalasin ja molemmista irtoaa musta.  Ekan korin maalauksessa spraypullo oli käyttämätön, ettei pitäisi johtua "menee pilalle tietyn ajan kuluttua ensimmäisestä käytöstä"-ominaisuudesta.

Täytynee harkita ruiskua  :azn:

Edit: Myyjältä saatu uus BasicBlack spraypönttö todennäköisesti viallisen tilalle.

19
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 11.12.10 - klo: 00.02 »
Ei suoranaisesti liity tuohon, mut hölmöä noissa latureissa on, että niissä ei voi kalibroida muutakuin "kokonaisjännite":een, mutta ei balansointi jännitteitä. Peruslatureiden jännitemittauksiin ei ole muutenkaan hirveästi luottamista ja saattavat olla uudesta jo vähän sinnepäin + kenno kohtaisissa mittauksissakin on tullu havaihttua eriäväisyyksiä. Eli kun halpis laturin ostaa, niin kannattaa ensiksi tarkistaa yleismittarilla, että sen kertomat jännitteet on edes hehtaarilla.

20
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 21.10.10 - klo: 00.45 »
Iskarihaasteeseen:

Hi Matti,

Yes we have heard of this problem. Some of the shock bodies have been plated badly. We now have a new batch that is good. Please let me know what you need to solve these problems for your customers and I will send them with your next order.

Best Regards,

Harvey Kempton
Schumacher Racing

Eli jos sinulla on iskarissa / iskareissa tämä ongelma / jos koet tämän ongelmaksi, niin laittelepa sähköpostia osoitteeseen info at rcm.fi ja laita mukaan yhteystietosi sekä infoa, montako iskaria ja kumpia (etu / taka). Kokoan "vikailmoitukset" ensin yhteen ja olen sitten uudelleen tehtaan suuntaan yhteydessä.

Mikäs tämän asian status on? Onko edennyt?

21
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 17.07.10 - klo: 16.34 »
Ei lue.

Kattoppa slipperipadin alta  :wink:

22
Tulokset / Vs: Kisapaikoista kyselen.
« : 17.03.10 - klo: 17.40 »
Jos ajamista ajattelee niin suurin ongelma on varmastikkin ajajakorokkeelle kipuaminen, koska niihin mennään pääosin rappusilla ja osassa paikoissa ne on ahtaita. Maatasosta ajaminen on varmasti hankalaa, jossei jopa mahdotonta.

23
Viriä ajelin, sit pidin tuon paussin. Nyt sitten viime keväänä kaverit sai ylipuhuttua hommaamaan turistin, eli taas kuviois mukana. Harmittaa vaan kun menin aikoinaan myymään Futaba-PCM:n, RC10:n ja yokomon nelkun... Koskaan ei sais mitään myydä  :cheesy:

24
Mattista ~15v sitten... Täysin toimiva, kokeelin jopa ajaa pari akkua viime syksynä, tosin jostain kumman syystä akuissa ei tuntunut olevan enää potkua siihen malliin kuin viime kisoissa(15v sitten)  :lol:

25
Tulokset / Vs: ohjeita ekaan kisaan?
« : 09.02.10 - klo: 16.50 »
moi oisiko jollain ohjeita ekaan kisaan ku on eka kisa ens kuus oon iha hyvä ajaan muute mut jatain niinku muita vinkkei? :laugh:
http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0 ?

26
Siinä on ilmeisesti käynyt niin, että usps postipoika on noutanut varastolta paketin,
ja sinne tielle kyseinen pakettin on jäänytkin tämän perusteella:
http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/InterLabelInquiry.do?origTrackNum=EC716212007US

Tilasin kans kerran jenkeistä, eikä toi sivusto antanut tuota parempaa informaatiota siitä, koska tracking palvelua ei vissiin oltu ostettu tjsp. Paketti kyllä tuli perille 1-2viikossa.

Koska oot kyseisen tilauksen tehny?

27
26.xx.2009, klo 17:11 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle xxxxx kotipaikkakunta
26.xx.2009, klo 12:04 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin xxxxx "kotipaikkakunta"
26.xx.2009, klo 10:33 Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta xxxxx "kotipaikkakunta"
26.xx.2009, klo 10:08 Luovutusta yritetty, ilmoitus lähetyksestä jätetty xxxxx "kotipaikkakunta"
26.xx.2009, klo 06:49 Lähetys on jakelussa xxxxx "kotipaikkakunta"
25.xx.2009, klo 20:29 Lähetys on lajiteltu xxxxx "kotipaikkakunta"
25.xx.2009, klo 13:29 Vastaanottajan kanssa sovittu poikkeavasta jakeluajasta xxxxx "tullinpaikkakunta"
25.xx.2009, klo 06:25 Lähetys odottaa jakelua xxxxx "tullinpaikkakunta"
24.xx.2009, klo 23:22 Lähetys on lajiteltu XXXXX "kotipaikkakunta"
24.xx.2009, klo 15:10 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS
24.xx.2009, klo 08:21 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 01534 TULLIPOSTI / Vantaa 01530
18.xx.2009, klo 19:44 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 01534 TULLIPOSTI / Vantaa 01530
18.xx.2009, klo 19:23 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
17.xx.2009, klo 08:59 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
16.xx.2009, klo 18:14 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
 
Notta tälläne litanja oli kerran mulla. Itellan tyypit lähetti kirjeenä(1pv hukkaan) tiedotteen, että tullattava paketti olisi tiedossa. Ja antoivat 2 vaihtoehtoa, toimitus lähimpään tulliin tai 20€+tullit niin itella tullaa ja toimittaa perille. No haloo 20€ tullauspalvelusta, kun paketti oli 40€ arvone. No tuumasin, et laittakaa tullitoimistoon. Noh päivähän siinä menee. Sitten tulli toteaa paketin tullivapaaksi ja lähettää sen mulle viimein ja vihdoin. Ja taas päivä hukkaan :D . Tässäkin säätämisessä meni yllättäen 8pv. Näin sitä pitää itella...

2pv ulkomaa -> suomi
8pv suomessa liikutteluun :D

28
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 25.06.09 - klo: 21.38 »
Tämä on kuulemma toimiva laite, varsin hyvä ensimmäiseksi laitteeksi. Koska kopteri on kohtuullinen tasoinen ja radio on kunnollinen, jota ei tarvitse vaihtaa vaikka isomman/paremman kopterin/lennokin ostaaskin. Hintakin on mielestäni ok ja laite on ymmärtääkseni säädettykin jopa lentovalmiiksi tehtaalla, eli sähköt päälle torppaamaan  :grin:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39221&grpid=5007

Jos joku meinaa ensimmäisen kopterinsa hommata, niin suosittelen myös simulaattorin hankkimista, säästät sillä rahaa ja hermoja.

29
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.06.09 - klo: 11.08 »
Risuja:
jesse112 - Myydyssä laitteessa oli rikkinäisiä servoja + pari muuta juttua ei vastannu myyntipuheita.

Sivuja: [1] 2