Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jolo

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 15.04.24 - klo: 16.10 »
Nyt kun lähdit noita perusteluja pistämään niin mites esim auto millä itse ajoin, painaa 1341g ajokunnossa(tasapainon takia 15g punttia), akkuna 8200mha(306g painava)akku, kori ford gt joka painaa 102g maalattuna.
Jos tähän laittaa tuollaisen 120g porshen korin niin painoa on vasta 1370g,joka tarkoittaa yli200g lyijyä autoon että saavutetaan 1600g paino :cry: kyseiseen autoon ei ole mitenkään järkevästi lisättävissä tuollaista määrää painoa niin että se olisi vielä ajettava

Itse olisin enemmänki maksimi painorajan kannalla ettei radalla ole tuollaisia panssarivaunuja,meinaan tuolla 1600g painolla saa jo aika tavalla romua aikaiseksi kolari tilanteessa!
Esim 1400g maksimi painoksi se on kaikkiin autoihin täysin saavutettavissa.

Jos painorajaa nostetaan niin itse ainakin heitän hanskat tiskiin luokan suhteen

Edit
Vaaka ja auto oli vierellä kun tätä kirjoitin eli painot on tarkistettu
Edit2
Kyseessä kaunistelematta ainakin 10v vanha runko
Antti #30

2
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 06.04.24 - klo: 19.59 »
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g.

En olisi tästä niin huolissani, kun moottorikin on nyt eri niin samalla autolla ajaminen vaatii jo nyt enemmälti säätöä.

Moottorin vaihto on aika paljon pienempi homma ,kun muuttaa setuppi pienemmälle painolle sopivaksi.

3
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 06.04.24 - klo: 18.51 »
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g. Jos painorajaa täytyy nostaa niin 1350g olisi mielekkäämpi vaihtoehto ja huomattavasti helpommin toteutettavissa normaaleihin turisteihin,kun 1500g. Näitä painoja voisi vaikka riihimäellä punnita ja kirjata ylös että minkä painoisella kalustolla KISOJA kiertävät ajavat. Epäilen vahvasti että siellä ei ketään tällä hetkellä aja yli 1400g autolla...

Korin painoon sen verran että maalaamalla siihen saadaan painoa lisää niinkuin ftt koreissakin tehdään, ja helpoin katsastuksessa todeta korin paino kun se otetaan autosta irti ja punnitaan ja siihen vaikka tarra yms merkki että on todettu oikean painoiseksi, koriin painoon vaikuttaa leikkaukset yms niin paljon ettei sitä voi todeta muutakun punnitsemalla mitä kenenkin kori painaa ajovalmiina

4
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 04.04.24 - klo: 06.46 »
Juu,kyllä muutoksia saa tehdä(ja pitääkin tehdä),mutta jos pyrittäisiin siihen että säännöt löydään ennen kautta lukkoon ja muutetaan sit taas ensikaudeksi jos tarvetta ilmenee :wink:

Ei muuten mutta tuo siipisääntö vaikuttaa esikuvan mukaisuuteen aika paljon,jos esim protoformin ford gt leikataan siipi 5mm soiroksi,kun muuten se on vakio tolpilla katol yläpuolella , samainen kori muuten on 0.5mm paksu helmasta(ei lightweight).
Pidetään ennemmin vaan noi siiven mitat jos se tulee katon yli niin se tulee,se on kuitenkin todennäköisesti esikuvassakin näin,jollei tolppia ole itse tehty sinne.

Pidetään luokka rentona ja korit esikuvan mukaisena :cool:

Antti Louhi #30

5
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 03.04.24 - klo: 17.58 »
Mikäs juttu toi on et sääntöi muokkaillaan kesken kauden? Täältä ei löydy nykyisten sääntöjen mukaista min0.7mm paksua koria eikä 1.5viikon varoajalla sellaista mistään riihimäen kisoihin saakkaan.

6
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 02.02.24 - klo: 12.23 »
(Disclaimer: ei liity meneillä olevaan kauteen vaan tulevaan)

En nähnyt tästä vielä täällä keskustelua tästä, mutta käsitin että FTT on yhdistämässä/yhdisti jo(?) TSS-10 ja TSP-10 joten siellä jatkossa on 17.5T. Oliko tarkoitus ensi kaudeksi siirtyä myös tässä luokassa joka siis on peilannut TSS-10 tuohon 17.5T jotta tämä "sama auto vain renkaat ja kori vaihtuu" idea säilyy?

Kiinnostaa siis, kun tämä mattokärpänen puraisi aika kovaa kun tähän GT2000 hommaan lähdin tälle kaudelle, että voisi kiinnostaa ajaa myös FTT ensi kaudella.

Oma mielipide tähän asiaan. Elikkäs minun mielestä ei kannata tehdä 2hyvin samanlaista luokkaa,koska tämä saattaa vaikuttaa kilpailija määriin negatiivisesti,porukan siirtyessä ns.arvokkaampiin kisoihin, kun samalla kalustolla saa ajaa.

Itse olisin 21.5 koneen kannalla mutta vapautetaan se niinkuin se oli pari kautta sitten.


7
Moottorii näkyy olevan saatavana,mut olis sitä kiva saada tilattuu muutenkin kun noudettavaks Hakkilast. Tarvitsijoita on kuitenkin muuallakin kuin Helsingin suunnalla.

8
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 18.10.23 - klo: 11.27 »
Terve,

Rengaskysymys:

Onko Ride RI-24082 painovirhe?

Google ei tunne moista. Muut listalla olevat näkyykin olevan useamman kaupan listoilla.

Luulen että tämä versio kyseessä, eli 26082. Toki olisi kiva saada varmistus

https://tamico.de/Ride-Slick-Tires-belted-on-16-Spoke-Wheel-Preglued-4

Tuo linkin rengas on sliksi eli ei ole kyseinen rengas kyseessä :wink:

9
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 11.09.23 - klo: 20.40 »
Lainaus
Renkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
 Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
 RIDE preglued  RI-26073
 RIDE preglued  RI-26073BK
 RIDE preglued  RI-24082

Kuuluuko tämä malli myös sallittuihin RI-26082?
Näyttäisi olevan ainoa saatavilla oleva...

https://fast-motors.vilkas.shop/p/ride-1-10-belted-tires-24mm-pre-glued-with-10-spoke-wheel-black-4pcs

Tuolta löytyy sääntöjen mukaisia renkaita

Minun mielipide on että tuol kuvioidun renkaan rinnalle ei hyväksytä sliksiä!

10
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
« : 26.08.23 - klo: 21.44 »
Milläs renkaalla kausi on tarkoitus aloittaa gt2000 luokassa kun nykyistä rengasta ei ole suomesta saatavana?

11
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
« : 22.08.23 - klo: 20.15 »
Onkos ensikauden kisakalenterista tietoa? Ensimmäinen kisa on ilmeisesti kuitenkin tarkoitus pitää vielä tänä vuonna niin olisi kiva tietää koska ja missä😅

12
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 16.06.23 - klo: 19.51 »
Näinhän tuo on, ei suomessa tarvitse kaikkea uudelleen keksiä. Ja tuoreille kuskeille voi hieman katsoa läpi sormien vaikkei moottori listasta löytyisikään😉

Näin nyt vaan ajatuksen tasolla ja tarkoituksena kerätä ajatuksia muiltakin,tietenkin yhteyshenkilö päättää asiasta loppupeleissä

13
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 15.06.23 - klo: 21.24 »
Itel tos pyörähti mieles jos ajettais Efra listas olevil moottoreil🤔 eikös siin mahda rajaantuu kaikkeist rajuimmat ns.outlaw moottorit pois? Näin ei tarttis erikseen tehä listaa mil saa ajaa ? Mutta katsotaan jos muitakin kuskeja saataisiin osallistumaan keskusteluun asian tiimoilta.

Tuo rengas asia on iha mukava uudistus kylläkin

14
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 10.06.23 - klo: 18.13 »
Koitetaas avata keskustelua gt2000 moottorien suhteen.
Ajatuksena että pitäisikö moottori vapauttaa(vapaa 21.5t) niinkuin aikaisemmin oli? Tällä saattaisi saada kuskeja luokkaan lisää.
Tietenkin luokan sisäiset nopeuserot kasvaa,mutta niin siellä on nytkin nopeampi ja hitaampi porukka joten siihen se ei vaikuttaisi kuitenkaan. Jos vaikka saataisiin porukkaa sen verran että olisi 2finaali erää?

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 21.12.22 - klo: 17.04 »
Heikolta näyttää edelleen moottorin saatavuus, saatavuus arvio vaan muuttuu kokoajan ja ekat kisat olisi kuukauden päästä...
Ja eipähän tuo Hobbyfactorystä tullut uusi moottori hirveästi vakuuta kun sitä testerissä ajettiin, tosin radalla ei ole vielä testattu tätä yksilöä.

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 12.12.22 - klo: 17.51 »
Aiheeseen mitenkään muuten puuttumatta, todettakoon, että ero johtuu suoraan koneen ennakosta. Ja se että ennakko on jotain välillä 40 +-5 astetta ei mitenkään tee koneesta hyvää tai huonoa, koska sen voi kompensoida välityksellä, kuten asiaan kuuluu olipa kyseessä mikä tahansa moottori. Ero yleensä on sen 1 piikin +-.  Liiallinen ennakko kuumentaa konetta kun taas pienempi ennakko parantaa vääntöä ja sallii pidemmän välityksen.

Samanlaisia eroja on ollut kautta aikojen kaikissa ykstyyppimoottoreissa, ja koska kisoissa ei ole yksityyppivälitystä, onneksi, tuo ei ole mikään ongelma ainakaan aiemmin ollut. Mutta kuten sanoit, pieni ero tosiaan noissa on joka menee varmasti valmistustoleransseihin.

Tuohon+-1piikki tuo  uusi moottori ei kyllä sovi mitenkään...
Jos tuota uutta moottoria ajetaan tasan 4 välityksellä niin tuohon vanhaan tarvitaan 4.4välitys että renkaat pyörii molemmilla yhtä kovin, tuo taas alkaa olemaan sellainen ero että jos ajetaankin tuota vanhaa 4välityksellä niin uudesta loppuu voima ennen kuin saavutetaan sama nopeus renkaille.

Edit: en nyt avaa tähän keskusteluun enempää tuota välityksen vaikutusta esimerkiksi kiihtyvyyteen tuollaisilla eroilla...

17
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 12.12.22 - klo: 11.43 »
Laitetaan nyt nämä uuden ja vanhan moottorin testatut arvot tännekkin niin ne on muidenkin nähtävissä.

Molemmat moottorit testattu peräkkäin samalla testerillä ja samalla akulla.
kw 3201(uusi) 3564(vanha)
Max rpm 25936(8.1v uusi) 28514(8.0v vanha)
ennakko 39° (uusi) 45° (vanha)

18
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 07.12.22 - klo: 20.38 »
Eipähän näytä kauhean nopealla aikataululla tulevan moottoreita varastoon Hobbyfactoryyn :cry:
Mahtaisiko olla syytä harkita moottorin vaihtoa tai toisen moottorin hyväksymistä toimitus vaikeuksien takia? Meinaan saattaa aika monella olla tilanne että olisi tarve uudelle moottorille ennen kauden alkua...
Ja eipähän tuo moottori minkä sain tilattua hirveästi vakuuta,kun poikkeaa edellisestä tehollisesti tosi paljon(huomattavasti miedompi tämä uusi)
Edit: uusi ja vanha moottori testattu moottori testerillä.
Antti

19
Hobbyfactory / Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 23.11.22 - klo: 17.43 »
Koskas teille olisi tulossa tuota tsp-10 luokan moottoria varastoon? Ilmeisesti moottori on eräissä muissakin luokissa valittu 1tyyppi moottoriksi ja Hobbyfactory on ilmoitettu sen maahantuojaksi?
Olisi ennen ftt alkua kiva saada tuollainen moottori paikalle...
Antti Louhi

20
Kilpailijoiden kanava / Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 23.11.22 - klo: 17.37 »
Mites on tuon hobbyfactoryn maahantuoman TSP luokan moottorin saatavuus? Ei näytä suomesta saavan tällähetkellä ja tarve olisi moottorille edellisen hajottua.
Kausi kuitenkin alkaa kohta jo eikä moottoreita ole saatavana?
Saako Ftt ajaa jollain muulla moottorilla jollei tuota sääntöjen mukaista moottoria saa?

Antti Louhi

21
Mistäs tota uutta konetta saa tilattua? Ei näytä kenelläkään olevan varastossa :shocked:

22
Onkos päivä varmistunut jo? Kauempaa tullessa pitäisi yöpymiset ja työt järjestää sopimaan :huh:

23
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 04.10.20 - klo: 20.22 »
Mulla oli vielä 20g alipainoinen auto, mutta se tuskin vaikuttaa ihan hirveästi, mutta itse olen samoilla kannoilla timpan kanssa että etuvetoon tuo 21.5 kone on liian mieto vaikka painoraja olisi vapaa.
Etuvetoon tuo 17.5kone ja sopiva painoraja, niin pysyy vauhti niissäkin kilpailu kykyisenä nelikoihin nähden.

24
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 22.08.20 - klo: 20.00 »
Macman, joko kohta löydään säännöt lukkoon? Alkaa tuo sisäkausi lähenemään, niin saisi ruveta hakemana säätöjä uusilla säännöillä...

25
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 30.06.20 - klo: 21.54 »
Miten olisi kuitenkin nelivetoon sama painoraja, kun ftt? Eli 1320g ja vaikka fwd 100g vähemmän? Ja moottorit samalla tavalla, kun viimekaudella 4wd vapaa 21.5 ja fwd 18.5

Sitten nopeuden mukaan miettii fwd paino, yms moottori muutoksia?

26
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 04.03.20 - klo: 09.13 »
Sorkitaas tätä moottori asiaa. Omasta mielestä olisi hyvä pitää 4wd tuo VAPAA 21.5 kone ja etuvetoon vapaa 17.5. Olisi näin luokkana ehkä aloittelija ystävällisempi, kun pääsee mukaan jos pakista löytyy joku passeli kone, kärki hommaa  vaan itselle mieluisan koneen(tehokkaimman) näin kärki pysyy tasaisena, mutta aloittelijat pääsee mukaan millä vaan.
Aloittelijalle saattaa olla iso kysymys hommata kone että pääsee koittamaan varsinkin jos pakista löytyy jo joku 21.5 kone mikä ei olekkaan laillinen

27
Ei kai tässä vaiheessa, kun kausi on aloitettu jo ruveta muuttamaan sääntöjä!

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 29.10.15 - klo: 20.38 »
Onko radat lauantaina auki?

29
Eilisissä(lauantai 19.9) treeneissä minun pakista hävisi pienet punapäiset sivuleikkurit, jos joku löytää pakistaan sellaiset eikä tunnista omikseen niin täältä löytyy omistaja niille.

Antti

30
Vapaa keskustelu / Vs: Julkkis BB
« : 05.09.13 - klo: 18.50 »
Taas se maailmankaikkeuden turhin ja paskin ohjelma alkaa.

Ja pyöräytetään taas se lainauspyramiidi tulille.  :grin:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7