Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pepess

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 42
1
Jos tarvitset lainaponderin, niin laita YV:tä  :wink:

2
Rataprofiili valmistuu pikku hiljaa  :azn:

Ilmoittautumisaikaa on vielä jokunen päivä jäljellä, joten kannattaa laitella ilmoja hyvissä ajoin, ettei tuu kiire :wink:

3
Jos on numerotoiveita, niin laittakaa YV:tä.

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 23.02.20 - klo: 17.47 »
Tänään askarreltiin ajojen lomassa loppuihin rataputkiin tarrateipit  pohjiin sekä pehmustelankkuihin ja tukiin. Kiitokset Artolle, joka oli askarrellut tukia  :azn: (lisääkin voi tehdä vielä 6-8kpl, jos intoa piisaa - malli oli hyvä ja toimiva  :azn: )

Ensi kerralla jatketaan putkien päiden pehmustamisella ja tukien pohjiin laitetaan vielä tarrateipit, niin pysyy reunapehmustelankut paremmin paikallaan.

Muutamat uudet harrastajat olivat ensi kertaa kerholla ja hieman kokeilemassa radalla ajamista ja mukavaahan se tuntui olevan  :azn: Myös kerhoauto oli kovassa ajossa koko päivän. Rekkojakin oli neljä ja touring-autoja sitten huomattavasti enemmän :grin:

Sen verran muistuttelen, että kerhopäivisin ovet avataan jo klo 9:50 eli kannattaa olla ajoissa ajoissa  :wink:

Ja tosiaan vielä on yksi kerhokerta ennen kevään kerhokisoja. Vajaa viikko on aikaa ilmoittautua kerhokisoihin. Myös kerhoauto on vielä vapaana jollekin kerholaiselle. Kaikki rohkeasti mukaan viettämään mukava kerhokisailupäivä!

Ilmoittatumiset täältä: http://bit.ly/ratamestari-2020-2



Seuraava kerho
Ensi sunnuntaina 1.3.2020 klo 9:50-16:00 - tervetuloa ajelemaan, treenaamaan ja tutustumaan!

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 22.02.20 - klo: 12.50 »
Seuraava kerho
Kerho tulevana sunnuntaina normaalisti eli klo 9:50 - 16:00. Tervetuloa!


Ilmoittaudu kerhokisoihin nyt - kaikki rohkeasti mukaan kerhokisailemaan!



Kerhokisoihin ilmoittautumisaikaa on jäljellä viikon verran eli nyt kipin kapin kaikki ilmoittautumaan! Ilmoittautuminen onnistuu näppärästi nettilomakkeen kautta, jolloin tiedot saadaan suoraan ajanotto-ohjelmaan. Ilmoittautua voi alla olevasta linkistä:

http://bit.ly/ratamestari-2020-2



Kerhoauto kerhokisoihin
Kerhoauto on vielä vapaana eli jos joku haluaa sillä tulla kerhokisoihin, niin sehän käy vallan mainiosti - kerhoauton saa kerhokisoihin käyttöönsä joku kerholaisista veloituksetta eli ensimmäinen kerholainen, joka sen itselleen haluaa varata.


Voinko osallistua, kun en ole ollut aiemmin kisoissa?
Ilman muuta :azn: Kerhokisat ovat nimenomaan tarkoitettu ensimmäiseksi tapahtumaksi, jossa pääsee kokeilemaan kisaamista ohjatusti ja mukavassa kerhokisahengessä. Kerhokisoihin mukaan tulemista ei kannata liikaa jännittää, kyseessä on tosi mukava tapahtuma ja Rookie-luokassa meno on samanlaista kuin kerhomme aloittelijoiden vuorolla. Ja muutenkin yhtäaikaa radalle pyritään laittamaan saman vauhtisia ja tasoisia kuskeja, aivan vastaavasti kuin kerhopäivisin meillä on eri ajovuorot käytössä.

Tavoitteena on viettää mukava päivä ja päästä kokeilemaan kisailua. Kisaamiseen liittyvät perusasiat ja säännöt käyn läpi viimeistään kerhokisoissa ja kerhokisoissa aloittelijoita ja vähemmän ajaneita auttaa myöskin kisaopas eli Kari. Eli rohkeasti kaikki mukaan.

https://www.rctarrat.com/img/Events/20191013_Ratamestari2020_1_Riihimaki/low-4.png


Mitä tarvitsen osallistuakseni?
Käytännössä ihan samat asiat kuin normaalisti kerhopäivinäkin. Omat pöydät ja tuolit ja jatkojohdot - varikkotilat on kerhokisapäivänä koulun puolella ja pukuhuoneet ja pukuhuoneen penkit eivät ole käytössä.




Kerhoauto varataan yhdelle kerholaiselle kisapäivän ajaksi eli sillä ei voi vuorotella kerhopäivän aikana. Kisapaikalta saat autoon numerotarran sekä pientä korvausta vastaan transponderin, jos omaa ei ole. Transponderia tarvitaan ajanotton ja sen laittaminen autoon on helppoa ja kisaopas auttaa tarvittaessa. Kerhoautossa taitaa transponderi ollakin asennettuna.

Kerhokisoissa on paikalla myös buffetti, josta saa niin suolaista kuin makeaa, kahvia ja limpparia jne. eli sen osaltakin on puitteet kohdillaan.




Kerhokisapäivä on hieman normaalia kerhopäivää pidempi eli ovet avataan aamulla jo klo 7:00 ja ensimmäinen harjoitteluajo lähtee klo 8. Palkintojen jako puolestaan on noin klo 18 ja kisapaikka siivotaan kuntoon siten, että koulun ovet voidaan laittaa kiinni viimeistään klo 19.


Katsastus - mitä ihmettä?

Katsastusta ei tarvitse säikähtää - se on normaalikäytäntö kilpailuissa, joissa katsotaan, että auto on sääntöjen mukainen. Meillä kerhokisoissa katsastus on enemmän neuvovaa ja ohjaava eli katsastuksesta saa hyviä vinkkejä, jos haluaa lähteä myös muualle kisaamaan. Ja tosiaan aloittelijoiden ja vähemmän ajaneiden osalta ollaan katsastuksessakin ja muutenkin kisoissa hyvin joustavia kaluston suhteen eli enemmän tosiaan ohjaavaa ja neuvovaa toimintaa, jos haluaa lähteä muuallekin kisaamaan. Eli ei tarvitse olla tästäkään huolissaan, jos ei ihan tiedä onko oma kalusto sääntöjen mukainen vai ei. Ja tosiaan Rookie-luokassa mennään periaatteella neljä pyörää ja ratti sekä hyvä mieli :wink:

Muissa virallisimmissa luokissa kokeneiden kuskien osalta ollaan sitten tarkempana  :wink:




Kokeineille kuskeille
Kerhokisamme tarjoaa myös oivat puitteet ja vauhdikkaan mukavasti kutkuttavan kisapäivän myös kokeneille kuskeille aina vähemmän ajaneista mestareihin saakka.


Eli lämpimästi tervetuloa kaikille mukaan kerhokisailemaan!




Lisätiedot kerhokisoista
Lisätietoa kerhokisoista löydät kerhokisojen kisakutsussa: http://rc10.fi/index.php?topic=108073.0

Ja tietenkin, jos joku askarruttaa tai mietityttää, niin nykäise kerholla hihasta, niin käydään läpi :grin:

6
Rataprofiili
Rataprofiili (http://rc10.fi/index.php?topic=108073.msg834711#msg834711) otti taas jonkun askeleen eteenpäin :grin: Rataprofiilin on suunnitellut virikisakuski ja luvassa on kuulemma uudenlaista profiilia ja sopivasti haastetta kaikkiin luokkiin :wink:

Lisäksi olemme hankkineet muovisia ratasuojaputkia törmäysesteiksi, jotka ovat joustavia ja siten autoystävällisempiä :azn:


Ilmoittaudu nyt!
Enää viikon verran olisi aikaa ilmoittautua kevään odotetuimpaan kerhokisatapahtumaan eli laitelkaahan ilmoittautumisia tulemaan hyvissä ajoin! Ja muistakaa vinkata myös kavereillenne ja tutuille näistä karkeloista!

Ilmoittautumiset ovatkin lähteneet mukavasti liikenteeseen ja mukaan mahtuu hyvin kaikkiin luokkiin! Kaikki mukaan!






Rekka-luokan osakilpailu
Kerhokisoissa ajetaan touring-luokkien lisäksi myös kansallisen Rekka-luokan vakiosarjan osakilpailu samalla Ratamestari-kerhokisojen kanssa. Eli kaikki rekkakuskit myös mukaan kurvailemaan Riksun radalle!




Buffa kisoissa
Kisailijoiden, mekaanikkojen kuin yleisönkin viihtyvyydestä huolta pitää tuttuun tapaan myöskin RiiUA:n kisabuffa!




Varikko
Varikkotilat ovat koulun puolella näppärästi radan vieressä, jonka keskeltä löytyy herkullinen buffetti.








Numerot
Numerot kisapeleihin saa ilmoittautumisen yhteydessä kisapaikalta.


Transponderi
Transponderi tarvitaan ajanottoa varten. Mikäli et omista, niin kisapaikalta voi vuokrata transponderin pientä korvausta vastaan kisapäivän ajaksi.


Kisaopas
Aloittelijoita ja vähemmän kokeneita kuskeja kisapäivän tiimellyksessä auttaa kokenut harrastaja kisaoppaana eli rohkeasti mukaan vaan!




Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä:

http://bit.ly/ratamestari-2020-2

7
Pikkuisen lisää mollia ja teippiä ratasuunnitelmaan :azn:

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 16.02.20 - klo: 21.11 »
Olipas taasen kisaviikonlopusta huolimatta varsin vaudikas kerhopäivä ja muutamat uudet tuttavuudet radalla ja tutustumassa :azn:

Muistakaas käydä ilmoittautumassa kerhokisoihin  :azn:

Ajelut jatkuu viikon päästä ensi sunnuntaina klo 9:50-16:00. Tervetuloa!

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 13.02.20 - klo: 18.21 »
Kerhokisojen rataprofiilin suunnitelma nytkähti liikenteeseen: http://rc10.fi/index.php?topic=108073.0

Käykäähän ilmoittautumassa kerhokisoihin mukaan  :wink:

Ja kerhoautokin olisi vielä vapaana, jos joku haluaa sillä ajella kerhokisat - mulle tai Karille voi tehdä varauksen siitä - menee ekalle kerholaiselle, joka sen haluaa kerhokisoihin  :azn:

10
Rataprofiilin suunnittelu lähti liikenteeseen ja ilmoittautuminen on myöskin auki :azn:

http://rc10.fi/index.php?topic=108073.msg834711#msg834711


Ei muuta kuin ilmoittautumaan mukaan kevään odotetuimpaan kerhokisaan sekä kansallisen Rekka-luokan osakilpailuun!

Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä:

http://bit.ly/ratamestari-2020-2


Treenaaminen on mahdollista aina sunnuntaisin kerhopäivisin nykyisellä profiililla kaikille halukkaille (kisoihin tehdään uusi profiili, jolla ei pääse treenailemaan kuin vasta kisapäivänä :wink:) - lisätiedot kerhosta ja ajankohtaiset asiat löytyy täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=91191.450

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 09.02.20 - klo: 21.56 »
Kerho seuraavan kerran viikon päästä sunnuntaina 16.2.2020 klo 9:50-16:00 - tervetuloa!

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 07.02.20 - klo: 10.44 »
Kerho tulevana sunnuntaina klo 9:50-16:00. Tervetuloa!

Käykäähän ilmoittautumassa kerhokisoihin - kaikki rohkeasti mukaan!

13
Rookie-luokasta on tullut kyselyjä, joten selvennetään kaikille kisoja ja Rookie-luokkaan osallistumista harkitseville:

- Rookie-luokka on tarkoitettu aloittelijoille ja vähän ajaneille kuskeille periaatteella neljä pyörää ja ratti eli kaluston osalta ei olla niin justiinsa tarkkoja.
- Pääasiassa ajetaan 1:10 touring-autoilla, mutta Rookie-luokkaan voi osallistua myös 1:10 buggylla eli ns. krossiautolla tai 1:12 matto- tai GT-luokan autolla.
- Renkaiden tulee olla sileät ja puhtaat. Kaikki nappularenkaat on kielletty. Kisoissa saa myös käytetyt touring-renkaat lainaan, jos sopivia ei satu olemaan ja renkaan hexi on sopiva. Rookie-luokassa poikkeuksena muihin luokkiin on se, että 1:12 matto/GT-autossa saa olla foam-renkaat. Muissa kalustoissa sileät kumirenkaat. Kaiken merkkiset renkaat käy. Renkaiden ei tartte olla uudet vaan voi ajaa joko käytetyillä tai uusilla renkailla.
- 1:10 short course autoilla ja muilla vastaavan kokoisilla tai isommilla möhkömonsteriautoilla ei voi osallistua, koska ne ovat liian isoja meidän radalle.
- Jos autolla on ajettu ulkona, tulee auto olla hyvin ja huolellisesti puhdistettu (tämä koskee kaikkea kalustoa)
- vauhti on maksimissaan TSS-10 luokan mukainen ja tarvittaessa vauhtia rajoitetaan, jos auto kulkee liian kovaa. Liian kova vauhti, kun tuppaa tietämään vaan suurempaa varaosamenekkiä ja enemmän ruuvarin varressa olemista :grin:

Jos vähänkään mietityttää osallistuminen ja onko oma kalusto tai renkaat tms. sopivat, niin ota rohkeasti yhteyttä  :azn:

Pääasia on, että pääsee kisailemaan ja kokeilemaan kisailua helposti omalla kalustolla mukavan rennossa kerhokisahengessä  :wink:



Muissa luokissa mennään sitten hiukka enemmän sääntöjen mukaan tosin ilman turhaa pilkun viilausta. Stanussa toki aloittelijoille ja vähän ajaneille joustetaan säännöissä, joten rohkeasti kaikki mukaan!

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 02.02.20 - klo: 20.30 »
Ilmoittautuminen on nyt auki kerhokisoihin:

http://rc10.fi/index.php?topic=108073.msg835157#msg835157

Kaikki rohkeasti mukaan!

15
Ilmoittautuminen on nyt auki  :azn: Kaikki mukaan kevään odotetuimpaan kerhokisaan!

Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä:

http://bit.ly/ratamestari-2020-2

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 02.02.20 - klo: 17.45 »
Olipas todella mukava kerhopäivä ja tosi tasaista ja hyvää vääntöä ns. stanuvuorolla :azn:

Putkia saatiin myös mukavasti askarreltua ajopäivän lomassa ja ensi viikolla jatketaan ja tehdään loput, kun saadaan lisää tarvikkeita.

Kerho ensi sunnuntaina seuraavan kerran ensi viikon sunnuntaina klo 9:50-16:00. Tervetuloa!

17
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 01.02.20 - klo: 16.00 »
Edellisillä stanukoneilla ajettiin neljä vuotta ja ilmeisesti saatavuusongelman takia jouduttiin vaihtamaan koneet täksi kaudeksi. Eli ei ne stanussa nyt ihan joka vuosi ole vaihtuneet. Uudet tämän kauden stanukoneet vaikuttaa myös ensi tuntuman perusteella olevan ehkä jopa hieman fiksummin suunniteltu (esim. sensorin liitin on paremmin suojassa kuin edellisissä stanukoneissa).

Vanhoja stanukoneita siis saattaa hyvinkin olla saatavilla edulliseen hintaan - tosin kaupasta saatavuus on heikkoa.

18
Kyllä noi oranssitkin mollat likaantuu jonkin verran ja niitä joutuu pari kertaa kaudessa putsailemaan. Tietty ne alkaa olemaan jo sen verran iäkkäitä ja kuluneita, että lika tarttuu niihin varmaan nykyään myös helpommin. Mutta mitä paremmin likaa hylkivä, niin aina tietty parempi.

Onko muilla kerhoilla tarvetta mollille? Voitais vähän keräillä tietoa, jos muillakin kerhoilla olisi tarpeita mollille ja millaisia määriä jne. ja katsoa miten ja millaisia voitaisiin saada. Tästä on alustavaa keskustelua viritelty.

19
Ensimmäiset tukijat ilmoittautuneet kisoihin  :azn:

20
Ilmoittautuneet TSS-10, TSP-10 ja Rekka-luokkiin näkee täältä (ylempi kisakutsun linkki ei toimi):

https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=50422&dLt=reg&pLa=en&lType=rList&pId[E]=1

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 01.02.20 - klo: 15.25 »
Putket on nyt mulla kärrissä tulossa huomenna Riksuun eli huomenna on kerholla luvassa askartelua kaikille kerholaisille ajeluiden lomassa. Eli ajelut ja ajovuorot on ihan normaalisti - ei anneta tämän häiritä ajoja, vaan tehdään näitä ajovuorojen välissä.

Eli putsataan putket (tuon putsaustarvikkeet), kiinnitetään tarrat pohjiin (käyn hakemassa kaupasta), teipataan putkien yläpinta raitateipillä näkyvyyden parantamiseksi (putket mustia), askarrellaan pehmusteet putkien päähän. Ihan valmiiksi huomenna niitä ei saada, mutta päästään hyvälle alulle ja sen lisäksi suunnitellaan huomenna putkien taakse tarvittavat tuet ja putkien jatkopalat ja putkien päihin paremmat kumisuojat ellei vaahtomuovipatentista tule hyvä.

Kerho on siis ihan normaalisti huomenna ja putkien askartelu on aika nopea homma ajovuorojen välissä, kun yhdessä se tehdään :azn: Saadaan jatkossa toivottavasti hieman autoystävällisemmät törmäysesteet radalle kaikkien iloksi.

Eli kerho on huomenna sunnuntaina normaalisti klo 9:50-16:00 Harjunrinteen koululla - tervetuloa ajelemaan ja tutustumaan RC-autoilun vauhdikkaaseen maailmaan!

22
Stanu tarvis välitykseen max rajat, helpottaisi huomattavasti.
ETS jollain laitteella tarkistetaan välitys ? Kun kuulema vaikea valvoa välitystä.

Xray T4 Arrowmaxin keskimoottori kitillä, ei ainakaan oo suunniteltu stanuun. (Pitkä välitys)


Viitaniemi

Miksi välitystä tarttis rajoittaa? Kokeiltiin Kuusankoskella eri välityksiä ja liian isolla pinionilla auto oli kierrosajassa hitaampi vaikka oli isompi rata. Kuulostelin, että kärkikuskeista joku ajoi selvästi pienemmällä pinionilla kuin mitä kokeiltiin. Samoin Vantaalla ei vauhtien erojen syy ollut välityksissä, kun vertailin välityksiä joidenkin muiden välityksiin.

Millä välityksillä ajoit Kuusankoskella keskimoottorireiskalla? Spurri? Pinioni?

23
Niin, tuo yksityyppikoriehdotus ja kommenttini koskivat TSS-10 eli stanuluokkaa, jota on tahkottu tässä lähes viisitoista vuotta usean juniorin kanssa ja voitettu mm. parit mestaruudet jne. ko. luokassa. Ja on otettu eri kisoissa voittoja eri koreilla, myös niillä, jotka on haukuttu muiden toimesta ihan surkeiksi  :wink:

Pointti tässä oli se, ettei pärjätäkseen stanussa tartte todellakaan testailla eri koreja tai olla viimeisintä huutoa oleva kori tai ylipäätään viimeisintä huutoa olevat vehkeet - mestaruudet parilla viime kaudella on ajettu monta vuotta vanhalla autolla ja halvimmalla korilla (joka oli myös yksi painavimmista / paksuimmista koreista) mitä kaupasta löydettiin :wink: Mutta saahan asiaan kuin asiaan syydettyä niin halutessaan rahaa niin paljon kuin haluaa ja testailla kaikkea mahdollista. Kokonaan toinen juttu on sitten se, että kuinka iso merkitys esim. korilla sitten loppupeleissä on.

Viriin en ottanut kantaa.

24
Poroa on toivottu lauantaille myös aiemmin, ja siinä on tiettyä logiikkaa ajaa viriä sunnuntaina paremmalla pidolla.
Poro on edelleen harjoituskilpasarja ja TSM-10 virallinen SM-sarja, jossa kaikille siinä ajaville kuljettajille pitää taata tasapuolinen lähtökohta kilpailuun, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että rataa ei ole saanut treenata etukäteen millään toisen luokan menopelillä ja että rataprofiili on uusi ja ajamaton (varsinkin sisällä).

Samoin TSS-10 luokassa ajetaan virallisesti myös NM-sarjassa Nuorten Suomen mestaruudesta ja siihen pitäisi päteä yhtälainen tasapuolisuus kyseiseen luokkiin osallistuvilla eli rataprofiili kaikille uusi ja ajamaton, eikä mahdollisuutta treenata muulla kalustolla.

Vaikka rataprofiilia muutetaan, niin treenaamalla toisella autolla pystyy auton säätämään jo paremmin radalle sopivaksi ja muutaman mutkan muuttamalla radasta ei tule riittävän uutta.

Eli nykyinen systeemi, jossa ajetaan viralliset luokat TSS-10 ja TSM-10 lauantaina on mielestäni jatkossakin ainoa järkevä vaihtoehto.

Itse emme aja poroa, mutta Enderin ehdotus ylimääräisestä treenistä sunnuntaiaamuna niille, jotka eivät ole ajaneet lauantaina stanua tai viriä voisi olla ihan harkittava vaihtoehto.


Tällä kaudelle tehtiin jo korisääntöön muutos, kun korilista jäädytettiin ennen kautta ja näin pyrittiin vähentämään uusien korien hankkimisen ja testaamisen tarvetta kauden aikana (--> vähemmän kuluja).
Tämä yksityyppikorikeskustelu on ihan huttua. Kyllä ne perusasiat tulee ihan jostain muualta kuin eri koreista ja niiden testaamisesta, tai korin keveydestä/painavuudesta/ohuudesta/paksuudesta. Etenkin stanussa eri koreilla ei ole kovin suurta, jos minkäänlaista merkitystä, eikä niitä tarvitse testata löytääkseen parhaan tai edes ajaa korilla, joka jonkun mielestä on paras stanuun. Kyllä se auto on säädettävissä eri koreilla toimimaan eri radoilla ja loppuviimein se kuski sitä autoa vie, ei kori :wink:

Muistan eräänkin keskustelun, kun yksi kokenut harrastaja haukkui yhden korimallin aikanaan ihan lyttyyn, mutta sillä korilla sitä vaan otettiin useita voittoja ja ajettiin podiumille monen vuoden aikana monissa kisoissa usean kuskin voimin :wink:

Ihan turha alkaa rajoittamaan keinotekoisesti jotain aiemmin hyväksyttyjä koreja. Kyllä jos kehitys johonkin suuntaan menee, niin yleensä eteenpäin eli tarkoittaa sitä, että ei ne vanhemmat korit ainakaan parempia ole, joten miksi sulkea niitä pois, jos ne on ollut aiemmin hyväksyttyjen listalla. Siinähän ei ole järkeä, että pitää taas ostaa jotain yksityyppikoria ja heittää olemassa olevat aiemmin hyväksytyt korit roskikseen, jos ei sitten satu olemaan kauppiaana.

Toisaalta olen myös tässä vuosien varrella nähnyt ja läheltä seurannut, kun olen runsaasti opastanut monia aloittelijoita harrastuksessa ja kisailussa alkuun ja hyvään vauhtiin ja perusasioihin, auton perussäätöihin ja ajamiseen jne., että osalla perusasiat tuntuu unohtuvan liian nopeasti, kun on liian kiire juoksemaan vaikka ensin pitäisi oppia nousemaan jaloilleen, pysymään pystyssä ja kävelemään.

Voin sanoa, että me ei olla TSS-10 luokkaan testattu eri koreja, vaan hankittu yhtä korityyppiä kaudeksi ja ajettu sillä. Eikä edes kyselty mikä olisi hyvä tai paras kori stanuluokkaan, eikä tehty korihankintoja sen pohjalta - enemmän ehkä hankittu halvimpia korimalleja (jotka ei siis viimeisintä huutoa), joita on löydetty :wink:. Silti tulokset puhuu puolestaan usean vuoden ajalta, joten luulen, että on kertynyt jonkin verran perspektiiviä siihen mikä vaikuttaa mihinkin stanuluokassa :wink: Jos uutta harrastajaa askarruttaa, että millä korilla kannattaa ajaa, niin aina voi kerhosedät ja kokeneemmat harrastajat antaa hyviä vinkkejä, mutta liian suurta painoarvoa en korille laittaisi etenkään stanussa.

Perusasiat pitää edelleenkin opetella ja tehdä - oikotietä ei vaan taida olla tässäkään hommassa :wink: Ja stanu on mitä loistavin luokka opetella ja oppia eri asioita. Ja on se luokka mikä tahansa, takki auki tulemalla ja luulemalla olevansa heti palkintopallilla ei taida olla ihan realismia, vaan kyllä se kokemus ja osaaminen tulee vain nöyrästi työtä tekemällä.

Jos haluaa ajella enemmän yksityyppiautolla, niin voi vaikka kokeilla ajaa kansallista Rekka-luokkaa, jossa auto ja säännöt ovat kohtalaisen simppelit ja luokka on edullinen aloittaa. Ei ole liikaa mahdollisuuksia edes säätää autoa tai muutenkaan viritellä. Se on yksi sopiva ja todella edullinen luokka harrastuksen ja kisaamisen aloittamiseen niille, jotka kaipaavat vähemmän liikkuvia osia. Siitä on sitten helpompi siirtyä turistiluokkiin vaikkakin omalla kerholla suosittelen aloittelijoille aloittamaan harrastuksen stanuturistilla ja opettelemaan perusasiat kuntoon heti alusta alkaen.

25
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 30.01.20 - klo: 22.12 »
Rataputket
Löytyisikö joku vapaaehtoinen roudamaan rataputket Vantaalta Riksuun?

Vielä ei ole kukaan ilmoittautunut... viikonloppu lähenee - löytyiskö joku tähän, jolla olisi esim. pakettiauto tms. ja liikkuisi pk-seudulla jo valmiiksi tai vois käydä nämä nappaamassa/hakemassa mukaansa ja toisi Riksuun?

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 28.01.20 - klo: 22.05 »
Rataputket
Löytyisikö joku vapaaehtoinen roudamaan rataputket Vantaalta Riksuun?

Kerhokisojen kisakutsu
Raapustelin kerhokisojen kisakutsun ja se löytyy täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=108073.0
Ilmoittautuminen ei ole vielä auki, mutta infotaan siitä, kun saadaan se auki.

Kerhokisajärjestelyihin on myöskin jo ilmoittautunut vapaaehtoisia :azn: ja lisää toki kaivataan :wink:

27
KERHOKISOJA OVAT MUKANA TUKEMASSA:


- RCtarrat.com (www.rctarrat.com)



- HobbyFactory

30
ILMOITTAUTUNEET

Rookie (1 ilmoittautunutta)
- #1, Ola Koivisto


Stanu (10 ilmoittautunutta)
- #90, Joenna Oksanen
- #18, Kaj Erik Kytönen
- #, Ville Ahola
- #, Mika Ahola
- #, Topi Huurros
- #, Juho Tamminen
- #32, Aapo Koivisto
- #33, Janne Koivisto
- #, Tuomo Melander
- #, Aleksi Otsavaara


Poro (3 ilmoittautunutta)
- #69, Janne Kiiski
- #, Tomi Saari
- #, Pasi Hautala


Viri (3 ilmoittautunutta)
- #25, Jona Oksanen
- #66, Joonis Oksanen
- #76, Hiski Rönkkönen


Rekka (6 ilmoittautunutta)
- #, Martti Honkasalo
- #, Tomi Saari
- #, Kai Jämsä
- #, Aleksi Otsavaara
- #, Tuomo Melander
- #, Jani Kaasalainen (*)


* = lainaponderi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 42