Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - quumies

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / Vs: 30cc kone ei käynnisty.
« : 16.08.13 - klo: 20.53 »
Kuten sanottu niin varmaankin uitettu bensassa. Vaikkei tankki huohottaisikaan niin pitäisi koneen kuitenkin luvata.

Kuivaus kuten yllä sanotttiin plus annat vaikka yön olla ilman tulppaa. Painelet kaasarin "kuplaa" niin että kuplassa näkyy bensa ja vain sen verran, ei kertaakaan enempää. Ryyppy päälle --> kun lupaa kerran -> ryyppy pois ja käyntiin.

Huonot puristukset tappaa käynnin ja samoin rikkein kaasari. Ite oon ostanu pari kertaa koko kaasarin kun en oo jaksanu tapella enempää. Samoin aika tarkkoja pytyn ala tiivisteestä. Tarkoitan jos sylkky ollut irti niin kaipa alatiiviste ei kärsinyt avauksessa.

Puristukset ei paljoa tunnu vauhtipyörästä kääntämällä vaan jos on ns tulpaton mopoefekti vedettäessä.

2
Bensa-autot / 1/5 asfaltti renkaat
« : 19.05.13 - klo: 15.16 »
Ajelen paikalllisella asfalttikentälä tuollaisella carsonin touringilla. Ajelut ajoittuu niin monenlaisiin keleihin etteei ihan kaikkia rengas kovuuksia viitsisi hamstrata varsinkin kun 5L bensaa kesti kaksi kesää. grp ja pmt renkaita olen kokeilut ja pito on kunhan renkaan lämpötila pysyy oikeana. Ylikuumeneminen saa renkaan nopeasti veltoksi ja keväisin eivät taas tahdo lämmetä suht kylmissä oloissa. Ajopaikkanikin on varmasti kaukana moottoriradan puhtaudesta.
Kertokaa kokemuksianne renkaista parkkis suditteluun. Itse en tarvitse niinkään sitä ultimate pitoa vaan laajaa käyttöläpötilaa ja pidempää kestoikää kuin näissä kisarenkaissa. Lähinnä siis renkaita jotka voi keväällä pultata kiinni ja syksyllä heittää roskiin pidon ollessa suht tasainen. Ja myös slicksi vai kuvioitu.

3
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 21.11.12 - klo: 19.51 »
Yleensä ne joilla ei ole kokemusta kopio bajoista ovat niihin kaikkein tyytymättömämpiä. Hpi brändi on kuin pyhä ristin merkki joka siunaa ostajan paratiisiin  ja varo kerettiläinen uskomasta muihin merkkeihin tai vararikko, itku ja parku sinut periköön.
Kyllä ne on ihan samaa sontaa niin aito kuin kopio. itellä hajonnut monasti hpi osat jopa helpommin ja vasta tukevampi ja tuplahintainen aftermarket osa on kestänyt. Se nyt tuntuu olevan rc maailman henki (rustleria lukuunottamatta).

4
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 25.10.12 - klo: 19.44 »
En epäile etteikö rengas vaikuttaisi pyörä tehoon mutta ei se halkaisijasta voi johtua vaan siitä renkaassa on enemmän massaa joka aiheuttaa suuremman häviön. Se taas osoittaa ihan maalaisjärjellä ettei näissä voi olla 8hp moottoreita. 1.5hp vei 60kg peeveetä ja 60kg kuskia 40kmh ja 5 tällaista moottoria olisi kuljettanut fiat unoa parhaimmillaan 145kmh. Eihän näitä voi keskenään tietenkään verrata mutta kun on monenlaisten moottoreiden kanssa ollut tekemisissä niin vähän huikeilta lukemat tuntuvat.

5
Käsittämättömännäköistärikkomista. Tietysti jos visalla haetaan uus kotimatkalla mut itellä menee ihan riittävästi rahaa osiin vaikka yritän ajaa asiallisemmin. Tulee mieleen videot jossa prätkiä kierrätetään niin kauan että leikkaavat kiinni tai syttyvät palamaan ja päälle nauretaan. En itekään säästele autoja,prätkiä tms härveleitä mutta tahallinen rikkominen näyttää typerältä.

6
Bensa-autot / Vs: Aloittelijalle
« : 31.08.12 - klo: 18.43 »
Täällä saa sikäli väärän kuvan että ainoa järkevä mahdollisuus alottaa harrastus on pistää aluksi tonni autoon. Itellä tollanen kopio baja eikä osia ole mennyt laadun takia vaan ihan aidossakin bajassa olevien lapsusten vuoksi.  Tuolla linkin bajalla saat asiasta taatusti enemmän irti kuin käytetyllä nitrolla pystymetsästä. Kyllä siinä aidossakin bajassa paikat leviää. Paitsi.... kaikki bensa autot vaativat tilaa missä ajaa. Pitävät pahaa ääntä ja ovat oikeasti vaarallisia jos törmäävät ihmisiin tai eläimiin.  Joten mieti omat ajo mahdollisuutesi valitse sen mukaan.

Tonnilla pitää saada jo uusi baja http://rc-car-online.de/shop/de/products/baja_20_mammoth-hpi-baja-5b-2-0-mammoth-rtr-mit-2-4-ghz-fernsteuerung-h10611.html

Tai ns kopio jotka ovat ihan asiallisia. Näissä kuitenkin useimmiten jo valmiina isompi pata ja tehopilli koska niitä kaipaa jo samana iltana

Ite ostin täältä http://www.rcmodelz.co.uk/category/petrol-cars.php

Suomessa vaan on kumma luulo että pari kesää ajetusta pitäisi saada melkein uuden hinta.
Nitrot on varmasti hyviä jos osaa ja ajaa sen verran usein ettei bensat vanhene ja näppituntuma nitroon säilyy. Bensalla taas pistetään kakstahtia tankkiin ja ajetaan. Itellä meni hermot siihen että aina kun olisin halunnut ja ehtinyt ajaa meni puol ehtoota rykiessä ja arvuutellessa mikä sitä nyt vaivaa. Ja kyllähän näissä bensoissakin käyntihäiriöitä on mutta näihin sentään pätee likemmin samat laialaisuudet kuin tossumopoon.

Vähän sama pätee crossiinkin. 5-6K aloittamiseen on kyllä aika paljon. Jos haluaa vain nauttia ajamisesti ilman sen kummempia hifistelyjä riittää aluksi alle puolet tuosta. Crossi on suht halpaa ostaa mutta perhanan kallista ajaa. Ne laitteet on vähän kuin rc autot eli osia ja huoltoa riittää. Crossi on selkeästi kalliimpaa harrastaa kuin katupyöräily vakuutuksineen paitsi että katupyörän kulut on suht samat ajaa sitten enemmän tai vähemmän. Crossissa taas puolet enemmän ajoa tarkoittaa puolet enemmän kuluja.

7
Bensa-autot / Vs: Carson C5
« : 31.03.11 - klo: 23.03 »
No kisoista en tiedä mutta parkkipaikka pöristelyihin voin sanoa 350 syytä :tongue:   Eikös tässä ollut kyse kokemuksista eikä esson baari jutuista ja olen ajanut ainoastaan kyseistä autoa mutta tutun sportti ei tuntunut yhtään paremmalta joskaan ei myöskään huonommalta kun kokeili välyksiä sun muita. kun laittaa compin, sportin ja carsonin vierekkäin parkkipaikkaerkkikin tajuaa mikä on kallein mutta kahden jäljellejäävän kanssa tulee vaikeampaa. No tosiaan ettei luulla oman kehumiseksi niin osa sportin hinnasta tulee varmasti zenoahin motista joka on varmasti kestävämpi kuin carsonin cy. Toki varmasti suurin osa tämänkin foorumin bensa autoista kulkee cy koneilla ihan riittävän pitkään ja riittävästi.

8
Bensa-autot / Vs: Carson C5
« : 31.03.11 - klo: 16.33 »
Itellä tuollainen. Ei pahaa sanottavaa. Eikä pahemmin eroa sportslinesta. Suurin osa osista käy suoraan sportslinesta muutamin poikkeuksin jotka ovat muistaakseni moottorinpukit ja moottoripukeista johtuen eri hammasluvut pinionissa spurrissa. Voisin keksiä monta syytä miksi maksaa competitionista 1000€++ suhteessa carsonin 450€ mutten yhtään miksi maksaa spotslinesta 800€. Olen sen jo monessa asiassa huomannut ettei suomesta kannata ostaa tilaamalla yhtöön mitään. Eri asia on jos tietysti kauppa on kulman takana mutta tilatessa postit useasti suomesta jopa kalliimmat!!! ja tavarassa ainakin neljännes lisähintaa monasti kuitenkin paljon enemmän. Ja tämä väittämä pätee ainakin moottoripyörän osiin, tietokoneosiin, rc osiin, scalextric osiin ja moniin, moniin muihin. Aina kannattaa toki verrata mutta hyväksi havaitut verkkokaupat + paypal niin hyvin toimii... menee jo offtopic

9
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 29.03.11 - klo: 14.20 »
Itsellä ei monestakaan syystä ole mahdollista (maantieteellisesti) eikä haluakaan osallistua kilpailutoimintaan rc autoilla. Itse omistan carson c5 auton joka on ihan ok peli parkkis pöristelyyn. Mutta pitää sanoa ettei näin sivustakatsojana tämä luokka enää näytä budjetti luokalta. Ensinnäkin 4wd kalusto on niin tuoretta ettei niitä löydy käytettyinä. Oma c5 maksoi käytettynä saksasta 300€ ja sillä hinnalla niitä on pilvin pimein. Tämä 300€ on varmasti hyväksyttävämpi monelle kuin 1000€+ . Käsittääkseni 4wd on nopeampi kuin ls-5 radalla????? jos näin on onko mitään järkeä perustaa luokkaa joka nopeammpi kuin kuninkuus luokka. Eihän gp2 voi olla nopeampi kuin f1.... En tunne ketään puuhamiehiä ja on hienoa että löytyy kavereita jotka saavat puhallettua henkeä rc sceneen mutta eikö säännöistä yleensä päätetä demokraattisesti. No tämä kaikki täältä takavasemmalta katsottuna koska en ole osallistumassa.

10
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 04.11.10 - klo: 07.30 »
Kyllä siihen KM alakertaan sopii 36mm cy pytty. Muunmuassa täällä http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/homma toiminut

11
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 29.08.10 - klo: 02.30 »
Tulipahan mieleeni että taisit mittailla puhelimen gepsillä.... En tässä halua piruja maalailla seinille mutta omat kokemukseni puhelimen gepsin tarkkuudesta ovat aika huonoja. Tai oikeastaan näytää varmasti oikean nopeuden mutta nopeus pitäisi pysyä vakiona vähintään sekunnin. Ja korjatkaa nyt ihmeessä jos olen väärässä mutta puhelimessa näytteenottotaajuus on 1Hz eli kerran sekunnissa mikä on taatusti tuossa huippunopeusmittauksessa ikuisuus. Tämä perustuu omiin mittauksiini varttimaili kellotteluista prätkällä. Välillä aika oli aivan liian pitkä ja välillä liian nopea johon tiedän ettei pyöräni pysty sekä loppunopeuksiin jotka eivät olleet alkuunkaan linjassa 0-400m ajan kanssa. Myynnissä on bluetoothilla toimivia erillisiä gepsi mokkuloita jotka toimivat 5Hz taajuudella eli tarkastavat 5 kertaa sekunnisa. Veikkaan että hyvällä tuurilla olet sen 100kmh rikkonutkin mutta jarrua olet painanut ennen uutta näytteenottoa. Liian nopeat ajat prätkällä siis tietysti johtuvat siitä ettei gps ole tajunnut pyörän olevan liikkeellä kuin vasta maksimissaan sekunnin päästä.


Äh korjataanpa. Näyttää kehitys laukkaavan ja nyt 10hz malliakin saa jo kohtuu hinnalla.
http://cgi.ebay.co.uk/QStarz-BT-Q818XT-10hz-Lap-Timer-66Ch-GPS-Receiver-RACE-/250688218228?pt=GPS_Devices

12
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.08.10 - klo: 00.22 »
Jep, näin olen itsekin sen oivaltanut. Ei huono asia,mut tuntuu että joka monttureissun jälkeen on jotain vialla.FG:n laitteet pitäis olla laatuvehkeitä ja uskon siihen vieläkin,mut pikkuhiljaa alkaa rassaan,varsinkin tällainen "isompi" remppa. Näin vanhemmalla iällä kuitenkin tää on tosi kivaa mielen piristystä. Tykkään melkein enemmän "räplätä autoo kuin ajaa".Kyllä se vielä kuntoon tulee .... Ei kellään tietoo olis äänenvaimentajasta ???

Terve. itekin "vanhemmalla iällä" aloin näitä harrastamaan joten yleisestä tekniikan kokemuksesta on hyötyä näissä peleissä. FG on laatu laite mutta laatu tarkoittaa näissä lähinnä muovin laatua, kasauksen laatua ja NS laatu autoissa on vakiona edes kelvolliset sähköt. Tähän mennessä tuntuu että kaikissa bensa autoissa on suuria suunnittelullisia vikoja. Suurimmat viat löytyvät juuri suojauksien puutteesta (etenkin moottori) ja etenkin säästäminen muutamissa osissa joiden pitäisi olla alumiinia jo vakiona muovin sijasta. Myös erityisesti ihmettelen ettei missään autossa ole vakiona killswitchiä joka kannattaa ehdottomasti lisätä esim radio häiriön, servon hajoamisen tai virtojen katoamisen varalta. Itsellä hajosi akusta kenno joten failsafe veti jarrut päälle kun virrat katosivat sekunniksi josta seurasi ns jousiefekti kun virrat katosivat kokonaan joten kaasu jäi täysille. Ei muuten naurata kun 10kg kappale painaa karkuun kaasu pohjassa. On paljon parempi että kone sammuu vika tilanteessa. Vaikkakin FG:eetä pidetään laadukkaana, tuntuu oudolta tehdä autoja n20 vuotta korjaamatta koskaan designin virheitä jotka vikaantuessaan johtavat vielä kalliimpaan korjauseen. Tosin Joka merkkiä vaivaavat omat perus ongelmansa. Muutama perus juttu mitkä kannattaa tehdä ovat ainakin se mainitsemasi moottorin alakerran suoj aus, vetostartin suojaus, Alumiininen moottoripukki (ainakin isompi) ja alumiininen tasauspyörästön runko. Autot varmasti säilyisivät ehjänä jos ei vaihdettaisi tehoputkea/viripyttyjä ja aina ajettaisiin lyhyeksi leikatulla tasaisella nurmella. Itse ajelen useimmiten eräällä krossi radalla ja hyppyytän bajaa. Ajo paikka on ilmeisesti sen verran raju että melkein joka ajokerta päättyy laitteiden laukeamiseen. Viimeksi tänään vetarista pinni poikki. En kuitenkaan muista ostaneeni juurikaan osia kahteen kertaan koska olen joko ostanut tilalle paremman aftermarket osan/suojannut sen paremmin.

13
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.08.10 - klo: 23.27 »
Kuulostaa aika suolaiselta hinnalta pytystä. Eikös noilla headkitti sylintereillä ollut aika huono maine jos oikein muistan.

14
Vapaa keskustelu / Vs: aihealue ehdotus.
« : 09.08.10 - klo: 17.38 »
pointtini olikin että esim bensa autot topic käsittää lähes sata sivua joten kyseisestä topickista on suhteellisen haastavaa etsiä tietoa. Ja kyllä tiedän että hakuakin voi käyttää mutta jokainen varmasti ymmärtää pointtini. Sitäpaitsi uskon oman aihealueen lisäävän kirjoittelua. Nämä bensa autot ovat kuitenkin lisääntyneet huomattavasti josseivät suomalaisten maahantuojien kautta niin varmasti ainakin ulkomailta tilattuna. No tämähän jää ylläpidon päätettäväksi. Tuskin siitä esim kokeiluna hirveästi vaivaa tai haittaakaan olisi. Tuskin ainakaan suomalaista foorumia heikentävästi.

15
Vapaa keskustelu / aihealue ehdotus.
« : 01.07.10 - klo: 20.04 »
Olisiko mahdollista tehdä bensa autoille oma aihealue. Ovat kuitenkin yhtä lähellä polttista kuin polttis sähköä. Saataisiin varmaan laajemmin keskustelua bensanorsuista, eri merkeistä ja vaikkapa teknisistä ongelmista. Nyt tuntuu että tekninen tietous hukkuu muutamaan topickiin joissa kymmeniä sivuja. Ja uskoisin että harrastajiakin on suomessa jo jonkin verran jotka ajelevat vain bensalla kuten allekirjoittanutkin.

Eli täältä omalle ehdotukselle yksi ääni.

16
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 24.06.10 - klo: 07.32 »
Itelle kävi täysin sama homma kjng motorin kanssa. paikalleen sopii cy 36mm pytty esim http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/product/cy_29cc_big_bore/

17
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 07.05.10 - klo: 16.38 »
Onkohan kyseessä lisääntynyt pituus, paino vai ihan vain ajotaito kun oma baja tuntuu paljon rauhattomammalta.

18
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 18.04.10 - klo: 00.51 »
Ostin tällaisen samanlaisen king motor bajan. 1,5 tankillista ehdein ajaa kunnes diffi petti. Itse osat ilmeisesti olisivat kestäneet mutta diffin pultit putosivat muovikotelosta eli solong rattaat. Auto vaikuttaa kumiosia lukuunottamatta ihan kelpo peliltä mutta huonosti kootulta. Eli neuvoisin auton ostavia hieman purkamaan ainakin tärkeimmistä paikoista ja uudelleen kasaamaan huolella. Renkaat ja vetarin kummit kärsineet jo pienellä ajolla eli kumi osat luokattomia. Ihan tyytyväinen olen hintaan nähden kuitenkin.

19
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.04.10 - klo: 22.31 »
Olen aika kokematon rc harrastuksessa mutta yhden nitro kokeilun jälkeen nämä bensa autot ovat iskeneet lujaa. Enkä voi sanoa omaavani suurta tietoutta eri merkkien laatu eroista. sehän nyt on varma että neliveto on niin paljon monimutkaisempi rakenteeltaan kuin takaveto ettei ropaamiselta voine välttyä varsinkaan kun voimansiirto näissä bensapeleissä taitaa aina olla se heikoin lenkki. Mutta jos joku sanoo että carsonit ovat huonoa laatua niin toivoisin että esittäisi ihan omakohtaisen käytännön esimerkin mitenkä carson porsinut helpommin kuin muut merkit. Nimittäin itse ostin carson attackin vähän ajettuna saksasta mielestäni todella halvalla n350€ lievästi paranneltuna, enkä voi sanoa olevani tyytymätön. Noin 10 litraa ajettu, kaikki pakksessa, 2xbetoniseinään ja ties kuinka monta kertaa ties mitenpäin ympäri. Koko talven rikotut osat.... ohjausservosta varmaankin potikka rikki, kopassa max 1cm halkeama ja itse nastoitetut takakummit repeilee reunoistaan. Vaikuttaa tuttavan marderin kanssa laadultaan ja osiltaan melko identtisiltä. En väitä etteikö niitä parempiakin olisi mutta aikamoista sikaa on 10 litraa kestänyt joten ei ainakaan huonoa laatua ole.

Sivuja: [1]