Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - niemis

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10
1
Tässä vertailussa on nyt mukana PM kisa 2018 missä on aina enemmän porukkaa mukana kun perus SM kisoissa.
....

Ei ole PM:stä tuossa mitään. Vähä vois ittekki tutkia asioita eikä vaan heitellä tuulesta temmattua "faktoja".

...
Jos porukka on sitä mieltä että nostamalla saadaan lisää kilpailijoita niin nostetaan vaikka 100€ kisa / luokka.
...

Selailin vähä keskustelua taaksepäin enkä kyllä huomannut että kukaan olisi väittänyt että korotuksella olisi suoraan haettu lisää osallistujia kisoihin.

...
Joku bittinikkari vois etsiä maastosarjan kisojen osallistuja määrät?onko siellä lisääntynyt porukka?

Mastosarjan osalta tiedot löytyy helposti finRC:stä.
Alla Vantaan kisojen osallistuja määriä (en jaksanu tähän kirjottaa enempää, jokainen voi käydä ite kattelemassa tuolta finRC:stä loput)

2012: 83
2013: 63
2014: 83
2015: 98
2016: 52
2017: 66
2018: 52

Suht suuria heittoja vuosien välillä mut kyllä tuossa laskua on nähtävissä.







Nyt kun tuli tänne kirjoteltua ja selailtua keskustelua uudestaan niin kiinnitin huomiota siihen että kuinka moni haluaa jotain lisää... Mitä jos ensin yritettäisiin säilyttää se mitä nyt on?
Seurat (omalta osaltani puhun tietty fullspeedin näkökulmasta) tekee ihan ympärivuotista duunia pienoisautoilun eteen. SM-kisat on osa sitä duunia ja niiden tulot kattaa osan vuoden kuluista.
Seurojen kulut taasen nousevat kokoajan eikä kulujen nousua loputtomiin voi kattaa nostamatta harrastajien maksuja. Mun mielestä aika luonnollinen tapa ja siten maailmassa lähes kaikki muukin toimii.
Mielestäni kisojen laadulla, tietyn pisteen jälkeen, ja niiden hinnalla on melko pieni vaikutus kokonais harrastajamäärään.
Harrastustiloilla ja muulla seuran toiminnalla on suurempi merkitys, varsinkin uusien harrastajien hankinnassa.
Tietysti kilpailujen laatua halutaan/pyritään nostamaan. Rahalla saa tiloja/ratoja/fasiliteettejä. Enemmällä rahaa parempia, vähemmällä ei välttämättä oleenkaan...
Fasiliteettit on vasta osa kilpailun laatua, lopun tekee harrastajat.
Enemmän rahaa -> paremmat tilat -> enemmän toimintaa (muutakin kuin kilpailuja) -> enemmän harrastajia -> enemmän harrastajia tekemässä laadukkaampia kisoja/tapahtumia yms. -> jne.
Tuossa tuo resepti ehkä himan yksinkertaistettuna, joka kohta vaatii duunia harrastajilta!
Nyt korotus iski tuohon enemmän rahaa kohtaan, uskon että se auttaa seuroja pitämään tiloja yllä ja toivon että se riittää tilojen laadun parantamiseen ja siitä sitten taas porras kerrallaan eteenpäin.


Sponssorien/tukien/rahan hankkiminen lajin ulkopuolelta on ainakin pääkaupunkiseudulla todella haastavaa.
Kaupungilta ei kovinkaan paljoa tukea saa, päin vastoin kuluihin on korotuspaineita.
Lajin ulkopuolisille sponssoreille näkyvyys on liian pientä, eikä harrastajia riittävästi hakemaan sponsoreita.
Lajinsisäisiä sponsseja saa jonkinverran mutta nekin on käytännössä loppupeleissä harrastajien omista taskuista kun liikkeistä ostavat.
Jotta sponsori vaikuttaisi SM maksuihin niin sen täytyisi kattaa koko sarja. Sponssin saanti yksittäiseen kisaan on aina epävarma eikä varsinkaan tiedossa silloin kun osallistumismaksuista päätetään. Koko sarjan kattava sponsori esim sarja palkinnoille voisi sitten tiputtaa osallistumaksua niiden sarjapalkintojen verran.
Ja sen vieläpä pitäisi tosiaan olla harrastuksen ulkopuolelta tullu sponssi että se ei käytännössä olis harrastajien taskusta tullutta rahaa.
Mutta sponsit olisi hyvä keino helpottaa harrastajien maksutaakkaa. Vaati paljon duunia harrastajilta, joskus nappaa helpommin joskus ei ollenkaan. Sponssien hankinnasta on ketjussa aiemmin muutamien kokemuksia.

Sitten kiinnitin huomioita termeihin joita keskustelussa on käytetty. On puhuttu seurasta, kilpailunjärjestäjistä, kilpailijoista, harrastajista jne.  En ymmärrä miten porukka aattelee että tää homma pyörii. Seura = sen jäsenet. Kilpailunjärjestäjät = seura = seuran jäsenet = harrastajat = koko paletti. Ei ole erikseen seuraa joka rahastaa kilpailuilla harrastajia. Seura = harrastajat ja ne harrastajat järjestää kilpailuja toisilleen.

Niemis a.k.a. Jani Niemenmaa
Fullspeed RC ry hallituksen jäsen

2
Siis bitty 2 luokkaa 100€
SM 2 luokkaa 80€ eli 20€ eroa ja kisan tasossa valovuosi eroa. Vai onko kaikki tyytyväisiä? Vaasan SM kisaan ilmoittautunut huimat 25 auto M8 luokkaan!!! Ehkä kannattais herätä ja miettiä missä on menty pieleen kun osallistuja määrät vaan kokoajan laskee.

2017
JKL 50
Turku 44
Vantaa 62
Vantaa 56
yht 212

2018
Turku 62
Vantaa 67
Salo 45
Vaasa 45
yht 219

En tuosta kyllä saa väännettyä osallistujamäärän laskua, toki voi olla että kaikki Vaasaan ilmottautuneet ei kisaan asti pääse (muut luvut siis tuloksista katsottuja osallistujamääriä).
Jos/kun nitron suosio laskee niin syyt varmasti löytyy ihan muualta kun osallistumismaksusta se kun on sama molemmissa luokissa.

3
SM kilpailut 1 päivä
Neo 5 päivää
EM viikko
Kukaan ei kiellä hakemasta sponsoreita. Ja sponsseja on helpompi saada jos kisat "näyttävät"

Niin ja se Bitty myöskin 3pv, eli eivät kisoja joihin SM:ää voi oikeen verrata.
Toki jos nostetaan SM maksua vielä puolella (vastaamaan bittyn 60/100€ maksua) niin siihen saa mukaan lounaan ja paidan ja varmaan jää vielä vähä lisää järjestäjänkin kassaan.
Sit jos SM-kisan venyttää kolmi päiväseks niin alkaa osallistujan kulut jo nouseenkin majotusmaksujen muodossa.

Ai niin ja EM kisat on tiistai-lauantai, tekee 5 päivää

p.s. Sponssorit onkin varmaan seuraava steppi, FTT:ssä jo käytössä

4
Remppa nää samat ollut Vantaalla jo monta vuotta....... Mikään ei ole muuttunut.

Olisko maksut sit jäänyt vähän jälkijunaan...?

Luitko ollenkaan mitä ulkomailla kuuluu kilpailumaksuun? vai onko meillä vaan lähdetty nostaa kaikkia hintoja ja sit ihmetellään kun harrastajat katoaa... Ja ihan Maxinkin suusta kauden alussa.... "ei jaksa ajaa sähkö luokkaa" Koska liian kallis hinta maksaa huvikseen ajetusta luokasta 80€ jos olis ollut 60€ olisi ajanut...no 5 kisaa ja 150€ hävis nyt sitten....

Kuuluuko kaikkiin ulkomaan kilpailuihin kalsarit ja safkat? Ja onko ulkomailla kaikissa kilpailuissa sponssori?
Varmaan kun oikein ettis niin löytys joku viel halvempi mis sais vähä viel lisää tilpehööriä. Esim reedy racessa tuskin kutsutut kuskit maksaa mitään  :shocked:
Kandeis varmaan vertaa SM-sarjan maksuja sellasiin ulkomaan kilpailuihin joihin verrattavia ne on jos sieltä yrittää saadaa argumenttejä omalle kannalleen.
Pari esimerkkiä SM hinnottelua kalliimmista ulkomaankilpailuista:
Neo race 125€ yks luokka, 200€ kaks luokkaa, kalsareista ja safkasta en tiiä kuuluvatko hintaan...
EM-kisat 100€ yks luokka, 150€ kaks luokkaa

5
Terve

Perjantai vapaata treeniä ilman eriä (pidätetään vielä oikeus muuttaa jos kovin tulee lisää ilmoja ulkomaalaisilta / varmaan 7min välein kuskien vaihto / infotaan lisää lähempänä).
Joka tapauksessa perjantaina ei ole mitään pakollista!


Lauantaiaamuna ohjatut treenit joiden perusteella järjestellään kuskit alkueriin.

Niemis

6
Terve

Kilpailunjohtajan mandaatilla:
M8e akkuihin sovelletaan SM-sääntöä

Akku
- akun suurin sallittu nimellisjännite on 15,2 V
- kovakuorinen, kuoreen ei saa tehdä mitään muutoksia
- alkuperäisiä merkintöjä ei saa poistaa
- jos käytetään kahta akkua sarjaan kytkettynä, tulee akkujen olla tyypiltään täysin samanlaiset
- akun kokonaisjännite erään lähdettäessä ei saa ylittää 16,8 V (4s-akut) tai 12,6 V (3s-akut)


Niemis

7
Kuvia à la Aapo Koro

8
Terve

No niin tämäkin kisa vedetty läpi.

Edellisenä viikonloppuna olleeseen M8 kisan verattuna oli vähän erilaista (kirjottelin juuri M8 tuloksiin niin ajatukset on hieman siellä vielä)

Turffilla mentiin. Ratamestari Sami Salmela & talkoolaiset tehneet kovati duunia radan eteen viime syksystä alkaen. Itse en ole turffilla vielä päässyt ajamaan metriäkään mutta meno näytti mielekkäältä. Pito näytti vastaavan kovahko pitosta savibaanaa eikä mielestäni muistuttanut mitenkään menoa pinnirenkailla eos-matolla (joka oli omana ennakkokäsityksenä turffilla ajosta).
Harjoitusajanotto saatiin radalle vasta M8 kisan jälkeisenä sunnuntain, eli vajaa viikko ennen kisaa. Varmasti sitä olis siellä kaivattu aikasemmin mutta resurssit kerhossa siihen ei valitettavasti riittäneet.
Alkuviikosta duunailtiin sitten Sami-Pekan kanssa vesisateessa sähköt, verkko ja äänentoisto ohjaakorokkeelle asti, perjantaina vielä joutettiin liittimet viimesiin äänentoisto piuhoihin ja fasiliteetit oli valmiit kisoihin.

Kisapäivät oli tosiaan edelliseen viikonloppun verrattuna paljo löysemmät. Molempina päivinä neljä alkuerällistä ja kolme finaalillista kuskeja joka tarkotti että erä/finaali kierrosten välissä oli aina taukoa, mukavaa. Tällä kertaa ei tarvinnu venyttää rakkoa ja kerkes vähän seurustelemaan kilpailijoiden ja kavereiden kanssa.
Aikataulussa pysyttiin ja homma suju ilman suurempia ongelmia. Vettäkään ei tälläkertaa tullut vaikka lauantaille sitä jossain vaiheessa oli vähän lupailu ja sunnuntaina taivas näytti hyvinkin synkältä.

Katsastus ja tuomarointi suju mallikkaasti. Lauantaille saatiin hyvin talkoolaisia ja pystyttiin jopa järjestämään lisää nostajia radalle kun tarvittiin.

Buffa oli nyt perinteistä poiketen uau:n rakennuksessa. M8 kisoissa porukka tuntu tykkäävän kun sinne pääsi melusaastetta suojaan ja tuntu buffassa nytkin väkeä kokoajan olevan.

Mitäs vielä.. pää alkaa olemaan aika tyhjä ja töihin pitäs suunnata..
No tästä alkaa suunnittelemani eläköityminen kisanjärjestäjän/kilpailunjohtajan duunista. Vielä toki pienempiä hommia tehään, ensalkuun Saloon (M8) tuomaroimaan ja PM:ssä ajanottoo ja varmaan MM:ssäkin jotain hommaa mutta kuuluisa joku muu saa tehä johtohommat jatkossa.

Vielä iso Kiitos kilpailijoille, toimitsijoille ja talkoilijoile!

Niemis

9
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM II, Vantaa 30.06.2018
« : 09.07.18 - klo: 08.39 »
Terve

No niin maastosarjakin hoidettu ja ensimmäiset kunnon yöunet takana sitten juhannuksen, aika kirjoitella jotain tänne.

Melko raskas kisa oli näin järjestäjän vinkkelistä.
Kovat duunit radan valmisteluissa jotka Orhasen Samppa talkolaisineen veti urheesti läpi ja rata oli huippukunnossa! Radan pölyäminen oli vähän huolena ennen kisaa ja rataa suunniteltiin kasteltavan kisan aikana mutta luontoäiti hoiti sen puolen ja rata kesti loistavasti. Uudet reunaputket ilmeisesti vaati vähän totuttelua mutta toimivat mielestä todella hyvin.

Äänentoistosta on tullu aikasempina vuosina pyyhkeitä kilpailijoilta ja siihen panostettiin nyt lisää. Kisaa alustavalla viikolla vedeittiin uutta piuhaa ympäri ohjaajakoroketta ja saatiin torvikajarit taas käyttöön sekä investoitiin uusiin isompii aktiivikajareihin ( 1,5kW  :cool: ) ratavarikolle. Nyt saatiin, ainakin omien testi kuunteluiden perusteella, ääni kuulumaan paremmin ratavarikolle, nostajille sekä kuljettajille. Ja kun kuuluttaja siirrettiin ajaottokoppiin piiloon niin kierto-ongelmatkin hävisi. Kiitokset Kim Elfströmille avusta äänentoiston kanssa.

Itse kisapäivä oli n.15h lähes ilman taukoja. Muistaakseni kerran kerkesin kävästä puskassa tarpeilla ja sateen aikan yritin posliinille mutta vessa oli tukossa... Lounas tuotiin mikin viereen, vetästiin kuuluttamisen ohessa ääntä kohti ja nautittiin myöhemmin. Meidän (fullspeed rc) pitäs todellakin saada erillinen kuuluttaja/selostaja kisoihin.
Tuomarointi oli parasta mitä meillä on ollut miesmuistiin. Karri, Tommi ja Mika hoiti homman esimerkillisesti. Varmasti oli tilanteita jotka jäi huomaamatta, kaikkea ei vaan pysty näkemään, mutta suu uskallettin avata kun oli tarve ja muutama rangaistus jaettiin. Hyvä "pojat"!
Katsastuksessa hodettin hommat hienosti oma-aloitteisesti eikä minun tarvinnu sekaantua siihen ollenkaan, helpotti mun päivää tosi paljo, Kiitokset katsastuksen "pojillekkin"!

Buffa oli nyt ekaa kertaa vanhassa uau:n talossa. Buffasta olen kuullut jälkikäteen vain hyvää. Moni tuntu tykkäävän että pääsee vähän sivuun radan vilskeestä ja rauhoittumaan hetkeksi.

Niinkuin tuolla jo aikasemin mainitsin niin kisan läpiviennissä ei hirveesti taukoja ollut. Taidettiin heti alkuun jäädä pikkasen aikataulusta ja vielä kun vähän ripotteli ja jouduttin pitämään sadetauko niin käytännössä kokoajan ajettin kun se oli mahdollista. M8 sijotusfinaalien laskenta/luonti toi pikku tauon ajamiseen ja sähkökuskit joutu vähän odottelemaan korokkeella. Sijotusfinaalien tekoon olis voinu valmistautua vähän paremmin mutta ei niitä valmiiksi pysty tekemään ennenkuin nousut on ajettu joten pikku tauon niiden luontiin vaatii jatkossakin. Yritetään Salossa suoriutua paremmin (Akkasen Riku (ja varmaan minä avustan) hoitaa siellä ajanottoa).
Sijotusfinaalit tuntu olevan kuskien mieleen vaikka päivä olikin pitkä. Mielestäni ihan hyvä idea mutta tuo kuusi erää on kyllä ehdoton maksimi mitä yhdelle päivälle mahtuu. Alkuperänen idea oli kaiketi ajaa sijotusfinaali 1/4:sta tippuneille muytta mielestäni jos sijotusfinaaleja ajetaan niin sitten myös 1/2 tippuneille. No se keskustelu kuuluu sitten eri aikaan ja paikaan.

Mitäs vielä.. pää alkaa olemaan aika tyhjä ja töihin pitäs suunnata..
No tästä alkaa suunnittelemani eläköityminen kisanjärjestäjän/kilpailunjohtajan duunista. Vielä toki pienempiä hommia tehään, ensalkuun Saloon tuomaroimaan ja PM:ssä ajanottoo ja varmaan MM:ssäkin jotain hommaa mutta kuuluisa joku muu saa tehä johtohommat jatkossa.

Vielä iso Kiitos kilpailijoille, toimitsijoille ja talkoilijoile!


Niemis

10
Saisko aikataulut ja erälistat. Kiitos.

Saisi

Aikataulut ja erälistat olis tosiaan mukavat...

Niissä mitään mukavaa ole

11
Tere

Tarkkojen sääennusteanalyysien tuloksena päätettin olla pressuttamatta rataa ja pitä kisat lauantaina.
Näyttäs huomenna pikkasen ripottelevan joka tekee vaan hyvää radalle. Lauantaina varmaan joutuu sitten taas kastelemaan ettei ala pöllyämään.


Niemis

12
Tere

Talkoilua radalla tänään ja huomenna n.17:00->

13
Tere

Mun laskujen mukaan olen nyt saanut lisättyä tähänmennessä tulleet jälki-ilmot kitiin.
Jälki-ilmottautuneet käykää tarkistamassa kitistä että tiedot löytyy sieltä ja on oikein.

14
Sataa sataa ropisee.

Ennusteita seuraillaan ja tällähetkellä ei näytä hyvältä...

Suunnitelma on suojata rata pressuilla torstaina, seurata tilannetta/ennusteita ja tarvittaessa ilmotella kisan siirrosta viimeistään pe 29.6. 18:00.


Niemis

15
Terve

30.6. (1.7. varapäivä) 1/8 radalla SM osakilpailu jolloin varikko alueet on varattu kilpailijoiden käyttöön.
Talkoista yms. harjoitteluun vaikuttavista asioista ilmoitellaan turffiradan topikisssa


Eli treenaaminen on kuitenkin mahdollista, jos löytää raon mekkaamispaikalle?


Kyllä. Katokset tulee olemaan täynnä mut oman pöydän saa johki radan viereen ja laturin varmaan johki pöydän kulmaan kun nätisti kysyy.

16
Terve

30.6. (1.7. varapäivä) 1/8 radalla SM osakilpailu jolloin varikko alueet on varattu kilpailijoiden käyttöön.
Talkoista yms. harjoitteluun vaikuttavista asioista ilmoitellaan turffiradan topikisssa

17
Terve

30.6. 1/8 radalla SM kisat, silloin varikko varattu kilpailijoille
ja
7.-8.7. turffi radalla maastosarjankilpailu jolloin varikko varattu kilpailijoille.

Jos on oikeen kuiva keli ja 1/10 rata pöllyttää pahasti häiriten kilpailuja niin ajo 1/10 radalla kielletään

18
Terve

30.6. 1/8 radalla SM kisat, silloin varikko varattu kilpailijoille
ja
7.-8.7. turffi radalla maastosarjan kilpailu jolloin rata suljettu muilta.

19
Terve

Niinkuin tosta Sampan viestistä jo voi päätellä niin kisat tulossa 1/8 radalle.
Eli 28-29.6. talkoillaan varikkoa yms. kuntoon ja 30.6. (1.7. varapäivä) radalla SM kisat jolloin rata on suljettu muilta.

7.-8.7. turffiradalla maastosarjan osakilpailu jolloin 1/8 radalla nitroilla ajo kielletty ja varikkotilat varattu kilpailijoille. Jos rata pölyää pahasti tai sähköillä ajo muuten häiritsee kilpailua niin 1/8 rata suljetaan kilpailun ajaksi.

Niemis

20
Moi,

Kerhon sisäisellä facebookilla jo huutelinkin. Aloitellaan radan kisakuntoon laittoa maanantaina 25.6 noin 16 alkaen. Jos jää kesken, niin jatketaan myöhemmin viikolla. Ohjelmassa seuraavaa:

 Vasurin putkien uudelleen kiinnitys
 Oikean laidan putkien vaihto
 Reikien paikkailu
 Jyräys, mikäli saadaan rata riittävän syvältä märäksi (onneksi sataa)
 Paikkojen siistiminen

Samppa

P.S Hommassa vielä pieni sää varaus, mutta näin alustavana tietona.

Seuratkaa tuota lavangon 1/8 rata topikkia, infoa talkoista ja radan ajokunnosta

21
Onkos aikataulu tarkentunut notta tietäis miten kannattaa olla paikalla? :)

Näillä näkymin pe  9-18, la 8:30-18:30 ja su 8:30-18
Yritän saada aikatalun ja erälistan illalla valmiiks.

PS. näytteilleasentajakortilla pääsee sisään 7:00->

22

Vielä 12h aikaa ilmottautua!

23
Monelta pe harjoitukset alkaa


Remppa avaa radan perjantaina 12:00. Jos tarvetta päästä paikalle aikasemmin niin ottakaa yhteyttä Remppaan

Jos perjantai iltana portti on ehtinyt mennä kiinni ennenkuin pääset paikalle niin tästä löytyy ohjeet potin avaukseen.

24
Talkoot krossiradalla pe 17.11. 15:00->

Pestään, pidotellaan ja tehdään uusi profiili

jatketaan tarvittaessa lauantaina!

25
Itse en ajanut radalla, mutta seurasin vierestä kun muut ajoivat... Mielestäni tumma näkyy parhaiten esim. Musta tai tummanpunainen. Mustaan kannattaa laittaa muutakin väriä kun mustaa niin huomaa paremmin.

Kiitokset. Eli hiilikuitukori sitten alle...
Jerzi

Eikös se kori kannata laittaa auton päälle  :wink:

26
Mukavasti oli porukkaa tänään talkoilemassa, kiitokset kaikille!

Huomenna jatketaan hakkilassa 12:00->
HUOM! alueen portit ei ole huomenna auki eli toivotaan että huomenna talkoilijat tulisi paikalle 11:45-12:15 ja vanhan porvoontien puoleiselle portille niin päästään vähemmällä päivystyksellä ja juoksemisella.
Myöhemminkin voi toki tulla ja soittaa mulle nolnelnel-5663319 niin tullaan avamaan portti.



27
Muuttotalkoilua

Terve
Aloitellaan Hakkilan sisäratojen rakennus muuttamalla kamat sisään.  :shocked:
Lauantaina 23.9. klo. 12:00 eteenpäin pakkaillaan Lavangossa kamat autoihin. (Niemis varmaan paikalla aikasemmin järjestelämässä kamoja)
Pyritään saamaan mahdollisimman paljon isompaa kuljetuskalustoa paikalle. Jos sinulla on mahdollisuus tulla paikalle kuorma-autolla tai pakulla laita YV  *Artsi*:lle.
Luonnollisesti myös Hakkilan päässä tarvitaan purkuapuja mutta tule aluksi Lavankoon ja siirrytään sitten sieltä Hakkilaan niin pysyy vähän hanskassa että missä porukka menee. Luulisin että Lavangon päässä riittää hommaa ainakin kolmeen asti, riippuu paljon siitä et miten porukkaa kiinnostaa sisäkauden rakentaminen  :wink: .

Sunnuntaina 24.9. aloitella Hakkilassa 12:00. Järjestellään kamoja, kasataan korokkeita, eli ruuvinkääntimiä mukaan, yms.

Lauantaina 30.9. rakennetaan radat

Sunnuntaina 1.10. kovaa ajoo (olettaen että radat valmiit!)

Lisäksi olisi loistavaa jos vielä laittaisit etukäteen ilmottautumisen nimenhuutoon uudelle Hakkilan sivulle, mielellään kommenttiin arvio että monelta olet paikalla.

T:
Niemis & Artsi


Tarkempi suunnitelma alkaa hahmottua.
Saadaan paikalle kolme kuorama-autoa. Tarkotus olisi pakata kaikki autot täyteen lavangossa sitten pitää pikku ruoka paussi, tarjolla lihiksiä parilla nakilla ja sitten suunnata hakkilaan purkamaan kuormat.

HUOM! Kamaa on arviolta neljä kuorma-autollista. Eli jos joku vielä pääsisi neljännellä kuorkkilla paikalle ja/tai kaikki mahdolliset pakut ajoon niin saadaan kamat muutettua yhellä reissulla.

28
Hienoo väelle jotka tämän sai aikaiseksi.
Nyt vain kisoja tilailemaan..
Kysymys.
Kuinka vaalea on lattia ja kuinka hyvät on valot??
Jerzi

Valaistus on parempi kuin bunkkerissa ja lattia on vaaleahko.

Ja pidetään jatkossa keskustelu rataan liittyvänä eikä jerryn näkökykyyn  :police:

29
....
Useat kuskit kiittävät järjestelyistä lähtiessään ja arvostavat kisojen järjestäjiä. Kilpailut kuitenkin järjestetään talkootyöllä.
....

Jep,onneksi näin  :smiley:

30
Niin.. en muista koskaan ottaneeni jälki-ilmosta korotettua maksua.
Monesti on ollut mielessä että tämä on nyt se kisa missä niin toimitaan mutta aina sitten heltynyt loppumetreillä.
Jälki-ilmoja tulee aika paljon. Moni on ihan ymmärrettävästä syystä mutta suurimmasta osasta näkee että kuljettaja ei vaan kunnioita kilpailunjärjestäjiä sen vertaa että jaksaisi näpytellä ilmon ajoissa  :angry:

Vesan kirjotuksessa on hyvät perustelut sille miksi ilmot olisi syytä olla ajoissa!
100€ jälki-ilmosta ei olisi mielestäni liika ja pitäisi itsekin ottaa se linja että se myös peritään.
Riku toimi M8 SM kutsussa fiksusti ja laittoin listat tehtyään näkyville että montako vielä mahtuu. Silti listat piti tehdä vielä uusiksi mikä vie aikaa kisajärjestelyistä, aikaa jota ei muutenkaan ole liikaa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10