Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - villejjr

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 16.05.17 - klo: 14.21 »

Yksi merkittävä ero on että Senton on tehty 3-6S sähköille kun taas Slash 2-3S. Eli jos kisaamaan haluaa niin Sentonin sähköt eivät ole parhaat mahdolliset(2S rajoitus), muutenhan sentonin sähköt ovat aivan mahtavat.

en nyt hirveästi kehuisi halpoja hobbywing sähköjä, 6s:llä tuosta ei lähde muuta kuin komeat savut ulos

http://arrmaupgrades.com/arrma-18-upgrades/replacing-the-arrma-blx-esc/

Vanha viesti mut laitetaan nyt oma kokemus kuitenkin.

Eli itellä Arrma Typhon jossa käsittääkseni sama nopari (se vanhempi punainen versio) ja oon sitä piessyt 6S akuilla nyt yhden kesän. Flekti hajonnut pari kertaa ja kuumeneehan tuo aika paljon vaikka se olisi toiminnassakin mut ei tuosta mitään toimintasavuja ole tullut ulos. Ehkä ollut vaan säkää :/

2
Tästä harrastuksesta tullut vuosi vuodelta kalliimpi. (Kilpailujen saralla)
2016-2017 sisäkausi, pelkät renkaat 1500€ :shocked:
Eikä todellakaan reenattu edes vielä kunnolla..  Ja ei tää halvemmaksi näytä ainakaan kesän kisojen suhteen muuttuvan. Ulkorenkaisiin tullut aika raju hinnan korotus viime vuodesta  :shocked:

Eli summa summarum, 3000€/sisäkausi😝

-Ilmeisesti tästäkin tulossa rahap.. laji?-

 Täytyy siirtyy helikoptereihin😎

Mulla mennyt joku 25-30k€ ja omistan vaan yhden auton.  jep, loput koptereihin eli älä siirry :)

3
Sähköautot / Arrma Typhon 1/8
« : 03.08.16 - klo: 14.12 »
Tuli laitettua tällainen Arrma Typhon 1/8 RTR tuossa kevätkesällä "Minkä auton ostan" ketjun vinkkien perusteella joten kerrotaanpa vähän kokemuksia.

Edellinen RC auto on minulla 20v sitten ollut Schumaher Cat ja säätötiedot/taidot on aika lähellä nollaa. Eniten tulee ajeltua tuossa kuoppaisella takapihan "krossiradalla" ja vauhtinälän iskiessä käyn jossain aakeella laakella tai ihan vaan hiekkatiellä.

Ajelen autoa jo olemassaolleilla 6S lipoilla, joilla vauhtia ja tehoa on "riittävästi". Ei tuossa lyhyellä ja kapealla takapihan radalla tule juurikaan puolen kaasun yli koskaan painettua. Ruuvasin iskareista vähän maavaraa lisää ja hyvinhän se tuossa menee vaikka akku on painava 6S 5000.

Eka ongelma ilmeni heti toisen akullisen alussa, jolloin mukana tullut ohjausservo äkisti pimeni. Eikä edes välittömästi kolarin yhteydessä vaan ihan lennosta. No, tilasin siihen tilalle Highest DT750 servon ja se on hyvin pelittänyt.

Kaveri joka ajoi vielä pari vuotta sitten kilpaa testasi tuota ihan tehtaan asetuksilla ja oli kyllä hinta/suorituskyky-suhteeseen yllättynyt. Eli tässä tapauksessa varmaan ihan hyvä että kampe tuli RTR vaikka ite tykkäänkin näitä kaikenlaisia leluja kasata.

Servoa lukuunottamatta kestävyys on ollut hyvää. Parit etuiskarien akselit oon vaihtanut koska tuossa mun radan vieressä on jokunen iso kivi ja niin aika-ajoin tulee törmäiltyä. Kertaalleen spoilerin kannake katkesi jossain kärrynpyörässä. Syytän tästä pienessä kaljassa ollutta kuskia enkä autoa :)

Stokkirenkaat muuten ei kauaa kestänyt täysillä revittelyä vaan ne räjähti kappleiksi muutaman akun jälkeen kun kokeilin isolla asfaltilla kulkuja.

Etenkin perheen pienemmile tarvis olla kesympiä akkuja kun en ole keksinyt kaasun endpoint säätöä tästä. Muuten tämä on mielestäni ollut oikein oiva kampe ja suosittelen kyllä jos joku tän hankkimista pohtii.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.04.16 - klo: 20.30 »
Kyllä toi Typhon nyt menee hankintaan. Onhan se varsin rivakka peli tohon tilaan mutta ehkä joku sen vaihtaa sitten päikseen pienempään jos siltä tuntuu :) Ja onhan tuossa noita isompia ajoalueita lähettyvillä.


5
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.16 - klo: 17.21 »
Kiitos molemmille kommenteista. Tuota Arrman Kratonia katselin jo eilen mutta tuossakin ilmeisesti ajo-ominaisuudet ei yllä esim Typhonin tasolle kun on "monsteri"? Maavaran riittävyys vaan näissä buggyissa arveluttaa. Ketteryys on ehdottomasti tuossa pienessä tilassa tärkeää myös.

Sain tohon pihalle eilen Kyoshon Rage Ve:n käymään ja kyllähän sekin tuossa kulki ihan ok, mutta vähän isompi maavara saisi olla etenkin kun ruoho vähän kasvaa. Onko maavaraa miten paljon säädettävissä tuohon Typhoniin joka nyt vaikuttaisi vahvimmalta vaihtoehdolta?




6
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 10.04.16 - klo: 01.19 »
No eihän niitä nyt pakko ole maksimivirroilla tyhjätä. Ja noin isot autot ei tosiaan mahdu tähän takapihalle ensinkään. Osaako joku heittää komenntia että onkohan tuo tila riittävä edes 1/8 autolle?

Ilmeisesti noihin pienempiin ei kuitenkaan 6s akut taida soveltua.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 10.04.16 - klo: 00.48 »
Jos ja kun?? Noiden C arvot on 40-120C välillä akusta riippuen ja ovat Gens Aceja eikä mitään hippokunkun shaiba-turnipseja. Noi otetaan kopterikäytössä jatkuvasti 3-4 minuutissa tyhjäksi ja sitä nuo kestää sen 2-300 sykliä. 6s 5000 akuista otan isoimmillaan 5 kW tehoa piikissä ulos, eli virrat nousee sinne 200A:n nurkille.

Aika kovia raaseja on Nikot nykyään....

8
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.04.16 - klo: 15.56 »
Mulla on tuossa takapihalla noin 12x30 metriä kokoinen alue johon teksi mieli jotain pihacrossivehjettä kesäksi. Alueen pohja on heinää/sammalta eikä se ole erityisen tasainen joten ihan pienellä maavaralla siinä ei pärjää. Lähtisin valitsemaan autoa tähän akkukoko edellä koska RC-kopteriharrastuksen takia Lipoja on jo repullinen enkä haluaisi niitä tämän enempää. Varastosta löytyy 6s koot 1400, 3300 ja 5000.  Sitten on pieni 3s 1200 ja 7s 4400 myös. Käytännössä tuo 6s 1400 olisi se, jolla toivoisin tän autohomman saavan rokkaamaan.

Nuo kaikkein isoimmat 6s autot lienee tohon tilaan ihan liian isoja. Kysymys kuuluukin että löytyyköhän tuohon tilaan ja akkukokoon mitään sopivaa peliä, vai onko tekemätön paikka?

EDIT: 3300 eikä 2200

Sivuja: [1]