Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Max

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 | M8E SM 2024 - INFO
« : 10.04.24 - klo: 19.56 »
Sarjasäännöt kaudelle 2024 julkistettu

Viralliset SM-sarjasäännöt on nyt julkaistu. Suurimmilta osin säännöt ovat pysyneet ennallaan, mutta pieniä viilauksia toki löytyy. Merkittävimpiä eroja viimekauteen on finaalijaon merkkaus sääntöihin vajailla kuskimäärillä, ratavaatimusten ylöskirjaus suoraan sarjasääntöihin, M8 luokkaan Last Chance -finaalin lisäys ja Shakedown-harjoituksen poisto sekä tietenkin tälle kaudelle muuttunut ykstyyppirengas.

M8 SM-sarjasäännöt vuodelle 2024:
https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/34221/2024_m8_sm-sarjasaannot_julkaistu_09042024.pdf

M8E SM-sarjasäännöt vuodelle 2024:
https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/34221/2024_m8e_sm-sarjasaannot_julkaistu_09042024.pdf

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 | M8E SM 2024 - INFO
« : 08.04.24 - klo: 18.06 »
Tuomariston puheenjohtajakoulutus

Tuomariston puheenjohtaja on SM-kisoissa aina välttämätön pesti ja tämän koulutuksen käyneitä ei koskaan ole ollut liikaa. Koulutuksen käymisestä ei ole koskaan ainakaan mitään haittaa ja tuomariston puheenjohtajana toimiminen mahdollistaa SM-kisojen pitämisen myös jatkossa.

Esittely koulutuksesta ja tarkemmat tiedot:
https: //www.autourheilu.fi/uutiset/pienoisautoilun-tuomariston-puheenjohtajien-koulutus-ilmoittaudu-mukaan/

Ilmoittautuminen KITI:n kautta täältä:
https://akk.autourheilu.fi/Kiti/Examination/EventEdit.aspx?id=11389&edit=0

3
Kilpailijoiden kanava / Vs: Finnish Open 2023 - M8 & M8e
« : 04.04.24 - klo: 17.18 »
Pahoittelut, että ei ole tullut vastattua, mutta tällä hetkellä ei ole tarkoitus järjestää. Viime kesänä kiinnostusta oli ainoastaan muutamalla kerholla ja kuskeilla edellistäkin vähemmän. SM kisoissa oli ainakin viimekesän alkupuolella ihan kohtuullisesti porukka, joten tein päätöksen että järjestetään 5 SM kisaa tänä kesänä.

4
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2024 M8 fiilikset
« : 04.04.24 - klo: 17.16 »
Ihan mahtavaa, että jengi on vastaillut jo kyselyyn ja jakakaa eteenpäin myös kavereille, jotka ei välttämättä aja ja myös sellaisille joista tiedätte, että ajaa. Tuossa tulee myös paljon hyötyä noiden kysymysten kautta ja harrastajaporukan pohjan ymmärtämisen kautta. Kyselyn perusteella kilpailijoita ainakin riittää edellisten vuoden tasolle ja mikä mahtavinta suurin osa (60%) näyttäisi ajavan kokonaisen sarjan ja uskon että tuo kysely ei ole edes lähellekkään kaikkia vielä tavoittanut. Yritän jossain kohtaa ennen kauden alkua väsää tuosta jonkun koosteen kunhan on ollut jengillä tarpeeksi vastausaikaa.

Kimmolle vastauksena niin kisakalenteri pitäs löytyä tuolta "M8 | M8E SM 2024 -  INFO" ketjusta, mutta tuon kalenterin julkaisun kanssa on käynyt jossain päin joku kommunikaatiokatkos kun sitä totuttua kokonaista kalenteria ei ole julkaistu missään. KITI ja AKK nettisivut pitäisi olla aina ajan tasalla kalenterin suhteen (Aina kun kerho tekee kalenterianomuksen se päivittyy molempiin paikkoihin). Linkit molempiin tässä alla, tulevaisuudessa tullaan käyttämään enemmän näitä todennäköisesti virallisina kanavina:

AKK:n Pienoisautoilukalenteri:
https://www.autourheilu.fi/kalenterit/kilpailukalenteri/pienoisautoilu/

KITI kalenteri (Vaatii kirjautumisen):
https://akk.autourheilu.fi/Kiti/My/CompetitionCalendar.aspx

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2024 M8 fiilikset
« : 01.04.24 - klo: 22.35 »
Mahtavaa, että täällä on jengi jo näin fiiliksissä kaudesta!! :afro:

Olisin eri kiitollinen jos mahdollisimman moni pystyisi vastailemaan tähän alla olevaan kyselyyn. Nyt tämän ensimmäisen vuoden luokkayhteyshenkilönä ollessani olen huomannut että kaikilla tuntuu olevan vähän jonkun suuntaista mielipidettä, mutta sieltä on vaikeaa löytää mitään erittäin yhteistä linjaa. Nämä kyselyt on sen puolesta toimineet todella hyvin että joitain asioita on ainakin itselleni tullut selväksi ja viime kesän kisapalautteet jaoin suoraan järjestävälle kerholle, joista toivottavasti otetaan koppia tämän kesän kisoihin.

Ainoastaan 3 ekaa kysymystä ovat pakollisia, eli jos ei kaikkiin jaksa tai halua vastata niin saa jättää tyhjäksi. Muistakaa myös jakaa kavereille! Linkistä pääsee kyselyyn:
https://forms.gle/UcU4HuFTbWM3g4i27

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8E SM 2024 - INFO
« : 31.01.24 - klo: 14.20 »
Ilmeisesti toinen sokos hotelleista eli Royal on varattu tuohon Kalevan kisoihin. Toinen Sokos hotelleista näyttää vielä vapaita huoneita ja hotellivälitys-sivustoilta löytyi ainakin omenahotellia ja paikallisia pienempiä hotelleja vapaana. Jos tämä näyttäytyy esteelliseksi ongelmaksi tehdään kalenteriin tarvittavat muutokset, mutta tällä hetkellä ainakin huoneita on vielä vapaana ja on myös mahdollista, että huoneita vapautuu Sokoksen Royalista kesällä.

Tässä alla muutamia hotelleja mitä nopealla googlauksella löysin:

Hotellit:
https://www.sokoshotels.fi/hotellit/vaasa/original-sokos-hotel-vaakuna
https://www.omenahotels.com/fi/booking/#/order?hotelcode=VSA2&sdate=2024-06-28&edate=2024-06-29&adultCount=1&childCount=0&roomcount=1&vouchercode=

Muut:
https://www.guestreservations.com/westbay-inn/booking
https://echostel.booking.site/fi

7
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8E SM 2024 - INFO
« : 30.01.24 - klo: 11.44 »
Renkaan valmistajan TPro:n toiminta on päätoimisesti Euroopassa, jonka toivon estävän samankaltaisia saatavuusongelmia kuin edellisellä kaudella renkaiden kanssa oli.
Onko kyse tästä samasta TPRosta? Tuo näyttää olevan Taiwanilainen firma.

Company Name   SPEEDMASTER Hobby Co., LTD.
Brand Name   TPRO Racing
TEL   +886-3-538-7638
FAX   +886-3-538-7328
Address   No.42, Ruiguang St., Xiangshan Dist., Hsinchu City 300, Taiwan (R.O.C.)
E-mail   sales@sworkz.com.tw
Establish   2005, April


http://www.tproracing.com/about-us

Joo hyvä tarkennus, renkaat tuotetaan edelleen Taiwanissa, mutta nykyään TPro on siis toiminnaltaan Itävaltalaisen MW RC Productsing alla, joka pyörittää myös Sworkzin toimintaa. Se miksi tämä saattaa hyödyttää meitä on, että yrityksellä on varastoa Euroopassa josta hätätilanteessa voidaan renkaita toimittaa.

Tavoite pitkällä tähtäimellä on maailman vallitsevasta tilasta johtuen ollut se, että saataisiin ykstyyppituotteet EU:n alueelta tuotettuna. Valitettavasti ainakin tällä hetkellä syyt miksi EU alueella sijaitsevat valmistajat eivät ole olleet testeissä vaihtoehtoina on niiden selkeästi korkeampi hinta. Seuraaviin rengastesteihin pyrin tekemään taustatyötä suoraan valmistajien kanssa, jotta tätäkin vaihtoehtoa voidaan pitää yllä. Viime kesä paljasti selkeästi, että vähintään Eurooppaan keskitetty jakelu on välttämätöntä. Aikaisempina vuosina ollut HB rengas, jonka kanssa kaikki sujui ongelmitta, on myös tuotettu Taiwanissa ja Neidhartin toiminta Euroopassa.

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8E SM 2024 - INFO
« : 30.01.24 - klo: 03.50 »
UUSI YKSTYYPPIRENGAS

Kesällä 2023 tehtiin rengaskilpailutus SM-sarjan ykstyyppirenkaasta. Testeihin valittiin renkaita, joita maahantuojilla oli halukkuus sekä mahdollisuus toimittaa. Kokonaisvaltaisen raportti on .pdf tiedostona liitteessä.

Alustusta testeistä

Tein luokkayhteyshenkilönä kartoitusta renkaista joita testeihin lähtökohtaisesti otettaisiin mukaan sillä perusteella, että testeissä olisi mukana mahdollisimman montaa eri vaihtoehtoa, joissa kulutus olisi vähäistä. Edellisissä rengasvalinnoissa ongelmana oli, että valittiin testien paras, mutta koska testattavat renkaat olivat kaikki kulutukseltaan heikkoja oli näin myös luonnollisesti tämä valittu rengas.

Rengastesteistä tiedotettiin RC10.fi foorumilla ja otin kaikkiin minun tiedossa oleviin suomalaisiin RC-renkaiden maahantuojiin myös henkilökohtaisesti yhteyttä. Oma tavoitteeni on ollut lähtökohtaisesti tuottaa mahdollisimman läpinäkyvä testausprosessi ja siitä myös mielelläni kuulen parannusehdotuksia mikäli parannuskohteita löytyy.

Valittu rengas

Valitun renkaan kulutuskestävyys oli testatuista renkaista omaa luokkaansa, ja kontrolloiduissa testiolosuhteissa verrattuna vuoden 2023 ykstyyppirenkaaseen kestävyys oli noin kolminkertainen. Renkaan valmistajan TPro:n toiminta on päätoimisesti Euroopassa, jonka toivon estävän samankaltaisia saatavuusongelmia kuin edellisellä kaudella renkaiden kanssa oli. Olen itse suhteellisen optimistinen nykyisestä rengasvalinnasta ja uskon sekä toivon, että myös harrastuskustannuksia voidaan vihdoin saada oikeasti kuriin.

Valittu ykstyyppirengas:
  • Merkki: TPro
  • Malli: Sniper ZR T3 Soft
  • Tuotekoodi:  TP3313ZR03T3
  • Maahantuoja: Hobbyfactory Oy

9
Kilpailijoiden kanava / M8 | M8E SM 2024 - INFO
« : 30.01.24 - klo: 03.33 »
Luokkayhteyshenkilön tervehdys

Vuosi 2024 tulee olemaan minulle toinen vuosi luokkayhteyshenkilönä. Ensimmäisestä vuodesta on opittu ja vaikka ulkoisetkin vaikeudet kuten sää koettelivat sarjaa, kausi saatiin silti hyvin ajettua läpi. Tavoite vuodelle 2024 on parantaa kisoja harrastajille kustannusten ja kisojen laadun myötä ja sitä kautta saada harrastamista mukavemmaksi. Edellisen vuoden tehdyt muutokset finaalikaavioon ja kiinteiden numeroiden käyttöönotto on saanut pääosin positiivista palautetta, joten näkisin että suunta on ollut oikea.

Max Mört


Sääntömuutokset vuodelle 2024

Suurimmilta osin säännöt ovat pysyneet ennallaan, mutta pieniä viilauksia toki löytyy. Merkittävimpiä eroja viimekauteen on finaalijaon merkkaus sääntöihin vajailla kuskimäärillä, ratavaatimusten ylöskirjaus suoraan sarjasääntöihin, M8 luokkaan Last Chance -finaalin lisäys ja Shakedown-harjoituksen poisto sekä tietenkin tälle kaudelle muuttunut ykstyyppirengas.

Ykstyyppirenkaan mallin vaihto

Uusi ykstyyppirengas valittiin edelliselle kaudelle vuoden 2022 testien perusteella Jukka Häkämiehen johdolla. Valittu rengas valitaan ikään kuin 1+1 periaatteella eli lähtökohtaisesti valittu rengas on käytössä 2 vuoden ajan. Viime vuoden valittu rengas ei täyttänyt odotuksia saatika vaatimuksia. Tämän seurauksena tein päätöksen kilpailuttaa renkaat uudestaan viime kesänä ja nyt vuoden 2024 renkaaksi on valittu huomattavasti kestävämpi rengas. Tulen liittämään ketjun ensimmäiseen viestiin testauksen kokonaisvaltaisen raportin, jonka olen toimittanut lajiryhmälle sekä rengastestauksien datan, jotta kaikki pystyvät näkemään testauksen kulun.

Valittu ykstyyppirengas:
  • Merkki: TPro
  • Malli: Sniper ZR T3 Soft
  • Tuotekoodi:  TP3313ZR03T3
  • Maahantuoja: Hobbyfactory Oy

Kiinteän aikataulun käyttö

Tämä sääntömuutos koskee pääosin järjestäjiä, mutta tavoite on luoda jokaiseen kisaan entistä johdonmukaisempi ja yhtenäinen aikataulu. Tämä helpottaa etenkin kuljettajien matkansuunnittelua ja vähentää järjestäjältäkin paineita aikataulun julkaisussa ennen kilpailua. Viime kesänä tämän laitoin aluilleen, mutta selkeästi pohja tarvitsi vielä hieman viilausta ja täydennystä poikkeustilanteiden huomioon ottamiseen.


Kilpailut

Kilpailukalenteriin on tullut vuodelle 2024 totuttuun neljään kisaan yksi kisa lisää. Tein tämän päätöksen, koska viime kesänä aluille yritettyyn Finnish Openiin oli erittäin vaikea saada mukaan järjestäjia ja kuljettajia. Kuitenkin kisaintoa monilla on, joten nyt Finnish Openeiksi suunnitellut lisäkisat ovat siirtyneet kokonaisuudessaan hieman pidempään SM-sarjaan

Kilpailukalenteri:
  • 25.5. Hyvinkää (Hyvinkään Urheiluautoilijat)
  • 15.6. Turku (Turun Urheiluautoilijat)
  • 29.6. Vaasa (Vaasan Urheiluautoilijat)
  • 13.7. Nokia (Pirkanmaan RC-Autoilijat)
  • 17.8. Helsinki (Fullspeed RC)


Sarjasäännöt

M8 SM
https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/34221/2024_m8_sm-sarjasaannot_julkaistu_09042024.pdf

M8E SM
https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/34221/2024_m8e_sm-sarjasaannot_julkaistu_09042024.pdf


Kuljettajanumerot M8 SM

1   Pekko Iivonen
2   Kasper Haahti
3   Tomi Salonen
4   Jamiel Gabrielsson
5   Ilari Langenoja
6   Joona Lempiäinen
7   Kristian Ullakko
8   Niko Saarinen
9   Tom Thusberg
10   Jarno Kokkonen
11   Heikki Valtonen
12   Kimmo Sukanen
13   Max Mört
14   Lauri Ruotsalainen
15   Mikko Maula
16   Niilo Laurila
17   Juha Sallmen
18   Juuso Teuronen
19   Arttu Syrjänen
20   Jani Mäkinen
21   Ari Heinonen
22   Jukka Kankaanpää
23   Riku Laukkanen
24   Kari-Heikki Salonen
25   Janne Maula


Kuljettajanumerot M8E SM

1   Tomi Salonen
2   Pekko Iivonen
3   Mikko Luopajärvi
4   Oiva Metsola
5   Kristian Ullakko
6   Tomi Mairue
7   Ilari Lamminsivu
8   Jani Hovi
9   Jarno Siltanen
10   Joonas Kekkonen
11   Max Mört
12   Lauri Uotila
13   Mika Kaitamo
14   Kai Jämsä
15   Leevi Martikainen
16   Ilmari Ullakko
17   Tony Nyman
18   Kalle Järvinen
19   Toni Montonen
20   Tomi Pohjamo
21   Marko Tetri
22   Jussi Rinne
23   Eemeli Suomalainen
24   Matias Jäntti
25   Emil Haahti
26   Tomi Laaksonen
27   Jimi Lehmus
28   Aki Kari
29   Jarmo Halme
30   Sammy Pajalin
31   Tommi Tirroniemi
32   Ari-Pekka Kyykkä
33   Martti Honkasalo
34   Juho Koskivuo
35   Akseli Syrjänen
36   Aapo Koro
37   Hannes Kainulainen
38   Kalle Kyyrö
39   Vesa Joutsa

10
Tulokset / Vs: Tulokset: M8 SM III 16.9.2023 Nokia
« : 20.09.23 - klo: 21.03 »
Kiitos kaikille kilpailuihin osallistuneille!

PALAUTETTA KISAJÄRJESTELYISTÄ

Toivoisin, että kilpailuun osallistuneet kuljettajat ja myös mekaanikot antaisivat palautetta kisan onnistumisesta lyhyen palautekyselyn kautta. Näin pystymme kehittämään sarjaa ja pitämään harrastaminen ja kisaaminen mukavana kaikille mukana olijoille, sekä myös kasvattamaan lajin suosiota.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/95U31A9iD3QQunVx9

11
Tulokset / Vs: M8 & M8E SM4 Hyvinkää lopputulokset
« : 20.09.23 - klo: 21.02 »
Kiitos kaikille kilpailuihin osallistuneille!

PALAUTETTA KISAJÄRJESTELYISTÄ

Toivoisin, että kilpailuun osallistuneet kuljettajat ja myös mekaanikot antaisivat palautetta kisan onnistumisesta lyhyen palautekyselyn kautta. Näin pystymme kehittämään sarjaa ja pitämään harrastaminen ja kisaaminen mukavana kaikille mukana olijoille, sekä myös kasvattamaan lajin suosiota.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/K1TkXUpxDmT3mZ8S6

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 04.09.23 - klo: 11.21 »
Onko mahdollista saada sääntöihin täydennystä, että myös Vaasan PM kisoissa leimatut renkaat olisivat käypäsiä SM sarjan kahdessa viimeisessä osakilpailussa? Sama rengas kun on kuitenkin kyseessä, mutta eri paikassa vain leimattu. Vaasan rata kun ei rengasta kuluttanut ja kisat jäivät sateiden vuoksi harmillisesti kesken niin tässä voisi useampi kilpailija vähän säästää loppukaudesta ettei useampaa sarjaa renkaita tarvitse enää ostaa.

Tähän olen saanut jo lajiryhmältä päätöksen. Vaasan merkatuilla renkailla saa ajaa myös tulevissa SM-kisoissa.

Rengastesteistä

Renkaita on testattu kattavasti Turussa ja vapaasti luokkayhteyshenkilön toimesta Helsingissä. Selkeä testien paras rengas on nyt valittu. Verrattuna Gridlock V3 Pink ja TZO 402 Soft kesto oli vähintän kaksin- jopa kolminkertainen. Toivottavasti testien tulokset välittyvät myös ensivuodelle, kun renkaalla tullaan ajamaan SM-sarjassa. Tulen infoamaan tarkemmin testeistä myöhemmin. Pahoittelen viivästystä tässä asiassa, EM kisat ja niihin valmistautuminen vei itseltäni viime viikkoina suurimman osan ajasta.

Mitä tulee renkaan hintaan ja saatavuuteen nämä asiat yritetään nyt saada kuntoon talven aikana. Ei voida päätyä sellaiseen tilanteeseen, että renkaita ei ole valmistajalla eikä maahantuojalla. Tämä on myös se syy miksi on olennaista ottaa huomioon myös maahantuojan tarpeet ykstyyppirenkaan järjestämisessä. Saatavuus on rengasvalmistajilla usein pullonkaulana, koska harva valmistaja pystyy tekemään kymmenien tuhansien arvosta renkaita varastoon, saatikaan harva maahantuoja pitämään niitä varastossa.

Renkaan hinta tulee pysymään vähintään samana ja toivottavasti hieman laskemaan. Tämä on ainakin tavoite ensi vuodelle, jotta harrastamisen hintataso saadaan pysymään kurissa. Tämän lisäksi rengasmäärä tullaan rajaamaan 2 sarjaan per kuljettaja per luokka. Säännön tarkka muotoilu tullaan tekemään sarjasääntöjen yhteydessä.

13
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 20.08.23 - klo: 14.07 »
Voisiko samalla luokkayhteyshenkilö hieman tarkemmin avata miksi tänä kesänä TZO:n yksityyppirenkaan kanssa ajauduttiin saatavuusongelmiin ja jos saman valmistajan rengas valittaisiin tuleville kausille niin miten samat ongelmat jatkossa voidaan välttää?

Ongelma oli oikeastaan suhteellisen yksinkertainen. Kun tiedettiin etteivät renkaat riitä, tehtaalla ei ollut mahdollisuutta toimittaa enää renkaita koska niitä ei ollut vielä valmistettu. Heillä ei siis ollut kyseistä rengasta tarpeeksi varastossa.

Renkaita tilattiin kauden alussa 200 sarjaa enemmän kuin aikaisemmalla kahdella kaudella, kun ykstyyppirenkaana toimi HB Racing Gridlock V3. Kuivasta kevät teki radoista karkeita, mikä taas johti renkaan suureen kulumaan ja renkaita myös meni huomattavasti enemmän kuin osattiin odottaa. Tämä huomattiin jo hyvissä ajoin (Turun SM avaus) ja maahantuoja oli yhteydessä valmistajaan. Valmistajalla ei ollut meidän renkaan mallia valmistettuna, jolloin he olisivat joutuneet tekemään renkaat, liimaamaan, pakkaamaan ja lähettämään Suomeen. Millä tahansa rengasvalmistajalla tämä prosessi kestää vähintään 3-4kk kun puhutaan sadoista seteistä. Tämä tarkoitti heti sitä, että olemassa olevilla renkailla pitäisi pärjätä kauden loppuun tai rengasta pitäisi vaihtaa.

Olin yhteydessä aktiivisesti maahantuojaan ja Salon kisan jälkeen teimme laskelmat renkaiden riittävyydestä loppukaudelle. Yhdessä maahantuojan kanssa päätimme, että ennen Helsingin SM kisaa renkaita piti olla vähintään  2 settiä kilpailijaa kohden, jolloin renkaat laitettiin kilpailua varten talteen. Tästä johtui siis se, että renkaita ei ollut ennen Helsingin kisaa myynnissä. Jo tässä vaiheessa korvaava rengas oli päätetty ja niiden tilaus tehty, jotta Hyvinkäällä ja Vaasassa kaikille riittäisi renkaita, eli tätä eri kuviota TZO 202.

Tästä toki voi pohtia montaa asiaa. Miten oltaisiin voitu infota asiasta paremmin? Oliko renkaan kuvion vaihto paras ratkaisu? Miten jatkossa voidaan toimia jos eteen tulee tällainen tilanne?

Mielestäni ongelmassa on kuitenkin yksi selkeä aiheuttaja mikä oli renkaiden lisätilauksien mahdottomuus. Jatkossa siis tulen olemaan maahantuojan, sekä suoraan renkaan valmistajan kanssa yhteydessä ennen kauden alkua. Nyt en sitä pystynyt kunnolla tehdä koska alotin vasta hyvän ajan renkaiden valitsemisen jälkeen luokkayhteyshenkilönä. SM-sarjan ykstyyppirenkaan valmistajalta tullaan velvoittamaan tiettyä määrää olemassa olevia renkaita. Toinen lisäys tulee olemaan, että renkaille pyritään löytämään useampi kuin yksi mahdollinen maahantuoja. Nämä yhdessä pienentää renkaiden loppumisen riskiä.

Tämän vuoden rengastesteissä ei ollut kuin HobbyFactoryn ja FutureRC:n maahantuomia renkaita, muut RC kauppiaat eivät olleet halukkaita tuomaan renkaita testiin.

Tulen jakamaan ensi viikon aikana Turussa suoritetun testien ensimmäisen osan tuloksia. Näistä tuloksista ei pitäisi jäädä mitään epäselvää, koska kerätty data näytti aika selkeitä merkkejä.


14
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 15.08.23 - klo: 09.17 »
YKSTYYPPIRENGASTESTIT 2023

Johtuen heinäkuun lopun ja elokuun alun sateista, alkuperäistä testausaikataulua on jouduttu vähän hiomaan. Hyvinkään testit jouduttiin perumaan ja testaus päästään aloittamaan vasta tänään 15.8 Turussa. Testit on kaikille avoin tapahtuma, joten paikalle saa tulla seuraamaan. Tulen jakamaan tiedotteen testien tuloksista 27.8 mennessä ja tämän jälkeen tulen käymään läpi maahantuojien kanssa tarpeet SM-sarjalle. Lopullinen rengas tullaan julkaisemaan syksyn aikana.

TESTATTAVAT RENKAAT

HB RACING
  • Gridlock V1 | Pink (Supersoft) & Red (Soft)
  • Gridlock V2 | Yellow (Medium Soft) & Red (Soft)
  • Gridlock V3 | Pink (Supersoft) & Yellow (Medium Soft)

TZO
  • CT10 | White (Soft) & Blue (Medium)
  • 402 | White (Soft) & Blue (Medium)

TPRO
  • Sniper | ZR T3 (Soft)

TESTAAJAT

Testeissä on vapaaehtoiset testaajat, jotka on valittu vapaaehtoisuuden perusteella. Suomeksi sanottuna testaajiksi ei ollut tunkua, joten kaikki vapaaehtoiset valittiin testeihin mukaan. Testaajissa on tarkoituksen mukaisesti eri tasoisia kuljettajia, jotta pystytään kartoittamaan paremmin renkaan sopivuutta koko harrastajakunnalle.

Testaajat:
  • Pekko Iivonen
  • Tomi Salonen
  • Kasper Haahti
  • Tom Thusberg
  • Kai Jämsä

15

Ei kait kisa-aikataukuja tarttis julkisen liikenteen mukaan aikatauluttaa. Eikö laivoja ja lentokoneita tulisi Suomeen myös torstaina. Kaiken lisäksi näyttää nyt siltä, että juuri iltapäivällä ja koko ilta sataa vettä ennusteen mukaan (Foreca). Treenit voi olla edelleen aikataulutettu ja valvottu, vaikka ne alkaisi aamulla kello 9. Ne ajaa jotka on paikalla ja ne matkustaa jotka matkustaa ja ne tekee töitä jotka ei onnistu hoitaa duuneja niin että ajaminen olisi mahdollista. Eihän kait muitakaan kansainvälisiä kilpailuja aikatauluteta sen mukaan, miten joku liikenneväline sattuu liikkumaan.

Rengas homma on ihan jees. Ainakin näin perusharrastajien kantilta. Ei vain tullut huomattua tätä ajoissa ja nyt on sit kassillinen vääriä renkaita... Itse asiassa kun nyt tarkistin, niin virallisessa kisakutsussa olikin juuri se rengas mainittu, jota mulla on kassillinen, eli tämä rengastyyppi on muutettu tässä nyt ihan hiljattain. Voiko nyt näin tehdä yleisaääntöjen puitteissa, että muuttaa kutsussa olevia määrityksiä. Oliko siinä joku aika mihin mennessä sääntöjä voi muuttaa ja mitä sääntöjä. Viittaan Salon kisakutsuun ja siitä käytyyn lyhyeen keskusteluun ohjaajakokouksessa (Teuronen). Se tais mennä just sääntöjen vastaisesti, mutta tietty silti oikein hyvin, kun kukaan ei puutu oikeesti (virallisesti).

Hyvä ja selkeä kisainfo. Toivotaan hyviä kelejä, että pääsee ylipäätään ajamaan. Ettei reissu muutu pelkästään piknik-reissuksi. Perjantaina ei tämän hetken ennusteen mukaan ajeta illalla, toivotaan että ennuste ei toteudu ja laiva on ajoissa satamassa.

Tässä aikatauluasiassa ymmärrän toki, että sää voi pilata treenit, mutta pitää muistaa ottaa huomioon se että PM kisat järjestetään lähtökohtaisesti kaikille pohjoismaalaisille. Tällä hetkellä listoilla on kolmasosa ulkomaalaisia, joka on enemmän kuin edellisen 15 vuoden aikana on ollut suomalaisia PM kisoissa Suomen ulkopuolella. Tällöin on mielestäni tärkeää ottaa huomioon se, että kisat tarjoavat kaikille tasapuoliset mahdollisuudet. Ensi vuonna ainakin itse toivon että myös Suomalaiset otetaan huomioon PM kisojen aikataulutuksessa.

Tämä rengasasia on nyt ollut tänä kesänä aika iso ongelma. Suurimmilta osin sen takia, että rengas ei vastannut viime kauden testejä (älytön kuluma) ja että valmistaja ei ole pystynyt tuottamaan kyseistä rengasta tarpeeksi suurta määrää vaikka asiasta on hyvissä ajoin informoitu (rengaskuvion vaihto kesken kauden). Valitettavasti kumpaankaan näihin asiaan ei pysty kesken kauden oikein paremmin vaikuttamaan. Tämän takia nyt yritetään löytää ensi kaudelle sellainen rengas josta näitä ongelmia ei missään tapauksessa synny. Alkuperäisillä renkailla saa ajaa Nokian SM kisoissa 16.9, joten toivottavasti ne ei harrastajilla mene täysin hukkaan.

16
Perjantain treenit on ohjattuja niin kuin aikaisemminkin PM kisoissa. Syy minkä takia treenit alkavat vasta klo 15 on yksinkertaisesti se, että ulkomaalaiset kerkeävät paikanpäälle ketkä lautalla tulevat. Myöhäisempi aloitusaika mahdollistaa myös sen, että paikanpäälle voi ajaa perjantain aikana mikäli niin haluaa.

Renkaista sen verran, että renkaat ostetaan kilpailun järjestäjältä. Tavoitteena on ollut muodostaa käytäntö joka jatkuisi PM kisoissa yleisesti ja joskus jopa vaikuttaisi esim EM kisoihin hyvänä esimerkkinä. Asiasta on keskusteltu Ruotsin, Tanskan ja Norjan järjestöjen kanssa. Tämä on nyt eka kerta kun PM kisoissa otetaan ykstyyppijärjestelmä käyttöön.

17
Tulokset / M8 & M8E 2023 SM Lopputulokset
« : 19.07.23 - klo: 10.45 »
M8 & M8E SM 2023

SM-sarja on vihdoin saatu päätökseen! Alla löytyy molempien luokkien lopputulokset ja liitteenä tarkempi pistetaulukko, jossa kisakohtaiset pisteet.

M8-luokassa pisteitä keränneitä kuljettajia oli 25 ja M8E-luokassa 39. Vuonna 2022 pisteitä keräsi M8-luokassa 29 kuljettajaa ja M8E-luokassa 36. Kuljettajien kokonaismäärä on siis pysynyt suurinpiirtein samassa.

Iso kiitos kaikille järjestäjille ja kilpailijoille kaudesta 2023!

M8 SM 2023

Sijoitus   Nimi      Pisteet
1   Pekko Iivonen   300
2   Kasper Haahti   272
3   Tomi Salonen   241
4   Jamiel Gabrielsson   228
5   Ilari Langenoja   218
6   Joona Lempiäinen   211
7   Kristian Ullakko   195
8   Niko Saarinen   193
9   Tom Thusberg   186
10   Jarno Kokkonen   170
11   Heikki Valtonen   167
12   Kimmo Sukanen   167
13   Max Mört   147
14   Lauri Ruotsalainen   136
15   Mikko Maula   100
16   Niilo Laurila   94
17   Juha Sallmen   90
18   Juuso Teuronen   82
19   Arttu Syrjänen   72
20   Jani Mäkinen   66
21   Ari Heinonen   63
22   Jukka Kankaanpää   48
23   Riku Laukkanen   42
24   Kari-Heikki Salonen   40
25   Janne Maula   38


M8E SM 2023

Sijoitus   Nimi      Pisteet
1   Tomi Salonen   290
2   Pekko Iivonen   290
3   Mikko Luopajärvi   254
4   Oiva Metsola   217
5   Kristian Ullakko   214
6   Tomi Mairue   205
7   Ilari Lamminsivu   202
8   Jani Hovi   192
9   Jarno Siltanen   192
10   Joonas Kekkonen   177
11   Max Mört   166
12   Lauri Uotila   164
13   Mika Kaitamo   151
14   Kai Jämsä   150
15   Leevi Martikainen   141
16   Ilmari Ullakko   134
17   Tony Nyman   122
18   Kalle Järvinen   120
19   Toni Montonen   109
20   Tomi Pohjamo   102
21   Marko Tetri   95
22   Jussi Rinne   94
23   Eemeli Suomalainen   92
26   Matias Jäntti   90
24   Emil Haahti   90
25   Tomi Laaksonen   90
27   Jimi Lehmus   78
28   Aki Kari   62
29   Jarmo Halme   54
30   Sammy Pajalin   50
32   Tommi Tirroniemi   40
31   Ari-Pekka Kyykkä   40
33   Martti Honkasalo   36
34   Juho Koskivuo   34
35   Akseli Syrjänen   32
36   Aapo Koro   30
37   Hannes Kainulainen   26
38   Kalle Kyyrö   26
39   Vesa Joutsa   24


18
INFOA SM-SARJAN RENKAIDEN SAATAVUUDESTA

Renkaita on saatavilla Helsingin kisoissa, vaikka maahntuojalta niitä ei juuri nyt saakkaan tilattua. Renkaita on varattu kisaa varten siten, että renkaat varmasti riittää kaikille.

Pahoittelen tätä tilannetta, mutta valitettavasti rengasvalmistajalla on ollut renkaan kanssa toimitusvaikeuksia ja kaikki järjestelyt on tehty siten, että voidaan kuitenkin ajaa kisat ilman huolia asiasta.

19
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 06.07.23 - klo: 16.09 »
INFOA SM-SARJAN RENKAIDEN SAATAVUUDESTA

Renkaita on saatavilla Helsingin kisoissa, vaikka maahntuojalta niitä ei juuri nyt saakkaan tilattua. Renkaita on varattu kisaa varten siten, että renkaat varmasti riittää kaikille.

Pahoittelen tätä tilannetta, mutta valitettavasti rengasvalmistajalla on ollut renkaan kanssa toimitusvaikeuksia ja kaikki järjestelyt on tehty siten, että voidaan kuitenkin ajaa kisat ilman huolia asiasta.

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 03.07.23 - klo: 14.55 »
INFOA HELSINGIN SM-KISASTA

Olen saanut FullSpeed kerholta tiedon, että johtuen rankkasateista radan viimestelyn varmistamiseksi kilpailut tullaan siirtämään sunnuntaille 9.7. Kuljettajia on tiedotettu sähköpostitse kerhon toimesta, sekä kilpailukutsuun on tullut ilmoitus siirrosta.

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: Finnish Open 2023 - M8 & M8e
« : 03.07.23 - klo: 14.51 »
1.7. kisa hävisi kalenterista, vieläkö on toivoa, että 22.7. tapahtuisi jotain?

Valitettavasti emme ole saaneet yhtään halukasta järjestäjää heinäkuulle. Fullspeedillä menee tällä hetkellä kaikki rahkeet, että saavat SM-kisan järjestettyä eikä ainakaan vielä ole tullut sitoutumista tuohon 22.7 viikonloppuun. Elokuulle järjestäjiä riittäisi vaikka kuinka paljon ja siitä syystä sinne on nyt laitettukkin kaksi osakilpailua. Olen ollut järjestäjiin yhteydessä jo hyvissä ajoin joten lähinnä siinä on nyt isoimpia ongelmia ollut.

Mikäli nyt löytyy joku kerho ketä voi tuohon 22.7 sitoutua niin olkaa minuun yhteydessä. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan.

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 30.06.23 - klo: 15.58 »
YKSTYYPPIRENGASTESTIT 2023

Ykstyyppirenkaat valitaan joka toinen vuosi, ja valituissa renkaissa on aina 1+1 optio. Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli valittu rengas ei ensimmäisenä vuonna täytä kaikkia vaatimuksia, on luokkayhteyshenkilöllä optio järjestää uusi kilpailutus tämän ensimmäisen vuoden jälkeen. Nyt kaksi SM-osakilpailua on takana ja olen tehnyt päätöksen järjestää uusi kilpailutus vuoden 2024 ja 2025 ykstyyppirenkaista.

KULJETTAJIEN PALAUTE VUODEN 2023 YKSTYYPPIRENKAISTA

Tämän kesän aikana valituista renkaista on kerätty anonyymiä palautetta. Palautteessa on kysytty seuraavia asioita asteikolla 1-5, sekä avoin palaute:
  • Renkaiden yleinen laatu (Liimaukset ja niiden kestävyys, valmistusvirheet, vanteiden laatu tms.)
  • Renkaiden kuluma (Renkaan toimintaiän kesto)
  • Renkaiden ajettavuus (Tuntuma mikä kuskille välittyy ja pysyykö ajettavuus samankaltaisena renkaan toimintaiän ajan)

Palautteesta on saatu koottua selkä kuva renkaista ja tämä on osittain johtanut tähän päätökseen kilpailuttaa ykstyyppirenkaat uudestaan. Alla arvosanat ja avoin palaute tiivistettynä:

RENKAIDEN YLEINEN LAATU

Renkaiden yleinen laatu on saadun palautteen perusteella saanut kesiarvon 3.8/5. Mielestäni tämä on erittäin hyvä ja renkaat on laadullisesti ollut hyvällä tasolla. Avoimessa palautteessa on muutamia palautteita, jossa vanteet ovat olleet kierot ja insertit hieman huonosti asettuneet. Tämä ei kuitenkaan ole ollut yleinen ongelma.

RENKAIDEN KULUMA

Renkaiden kuluma on saadun palautteen perusteella saanut keskiarvon 1.8/5. Renkaiden kuluma siis on saadun palautteen perusteella, sekä myös kisoissa tehtyjen havaintojen perusteella liian suurta. Tämä on mielestäni riittävä peruste suorittaa kilpailutus uudestaan tämän kesän aikana. Avoimesta palautteesta myös käy ilmi, että ainakin muutamalla kilpailijalla renkaiden suuri kulutus on kynnyskysymys seuraaviin kisoihin osallistumisesta.

RENKAIDEN AJETTAVUUS

Renkaiden ajettavuus on saadun palautteen perusteella saanut keskiarvon 3.6/5. Renkaiden ajettavuus on siis ollut ihan hyvällä tasolla. Tässä ei sinänsä ole ollut palautteen perusteella mitään ongelmaa ja avoimessa palautteessa tämän kesän rengasta on pidetty parempana ajettavuudeltaan kuin vuosien 2021 ja 2022 HB Racing Grid Lock rengasta.

YKSTYYPPIRENGASTESTIT JÄRJESTETÄÄN TÄNÄ KESÄNÄ 2023

KAUPPIAILLE

Kaikki halukkaat kauppiaat voivat tuoda testeihin renkaita testattavaksi. Kauppiaiden tulee olla sitoutuneita maahantuomaan renkaat, sekä vakuuttamaan renkaiden saatavuus. Kauppiailla tulee olla myös käsitys renkaiden ulosmyynti- ja jälleenmyyntihinnasta ennen kuin valinta renkaasta tehdään.

Vaatimukset testeihin osallistumiselle:
  • Testattavia renkaita vaaditaan yhteensä 4 settiä
  • Renkaat tulee olla valmiiksiliimattuja

TESTIEN KULKU

Testit tullaan järjestämään moniosaisesti. Testien pää-päivänä tulee toimimaan 30.7 ja testit tullaan järjestämään Hyvinkään radalla. Testit järjestetään SM-osakilpailua seuraavana päivänä, koska tällöin voidaan varmistua radan olevan vastaavassa kunnossa kuin kisoissa, jolloin voidaan verrata kulumaa helposti tämän hetkisiin ykstyyppirenkaisiin.

Hyvinkään testeistä tullaan valitsemaan 2-3 parasta vaihtoehtoa, ja näitä tullaan testaamaan Vaasan PM kisojen päätteeksi vapaamuotoisesti, sekä Turussa ohjatusti. Turun testeistä ei vielä ole valittu päivämäärää, mutta tavoite on löytää aurinkoinen päivä, jotta pystytään viemään renkaat ikään kuin ääriolosuhteisiin.

Tarkempi testiohjelma tullaan julkaisemaan lähempänä itse testiajankohtaa. Testejä saa tulla seuraamaan ja testit ovat avoin tapahtuma kaikille.

RENGASTESTAAJAT

Tällä hetkellä testaajia ovat seuraavat:

Turku:
  • Tomi Salonen
  • Kai Jämsä
  • Tom Thusberg
  • Pekko Iivonen
  • Kasper Haahti

Minuun voi YV:n muodossa olla yhteydessä mahdollisesta kiinnostumisesta rengastestaajaksi.

HARRASTAJILLE

Harrastajilla on myös mahdollisuus vaikuttaa rengastestien painotukseen täyttämällä seuraava lomake. Toivoisin tähän nyt paljon palautetta, jotta saadaan kartoitettua ne asiat mitkä harrastajia kiinnostavat eniten:

https://forms.gle/J7588CaxSd345RA3A

23
ILMOTTAUTUMINEN HELSINGIN KISAAN

Ilmottautuminen sulkeutuu tänään sunnuntaina 25.6. klo 22:00. Ilmottautua voi AKK KITI palvelussa.

KITI linkki:
https://akk.autourheilu.fi/Kiti/Competition/EventEdit.aspx?id=17326&edit=0&fbclid=IwAR0yKTli1AqD6rC3J4jRBox5nW9ARYDhuIuxGPg9sTE8biuIgDhbLQTq1wg

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 25.06.23 - klo: 19.16 »
INFOA MUUTOKSISTA ENNEN HELSINGIN SM-KISAA

NO CHANCE -FINAALI

Edelliseen kisaan Salossa tehtiin muutoksena lisämääräys Last Chance finaalista. Valitettavasti lajiryhmä ei hyväksynyt lisämääräystä, jolloin päätin yhdessä kisajärjestäjän kanssa että ajetaan ns. No Chance -finaali, eli ylimääräinen finaali, josta ei ole mahdollisuutta nousta eikä se vaikuta lopputuloksiin. Koska tällä finaalilla ei ole vaikutusta lopputuloksiin, se pystyttiin lisäämään alkuperäisten sarjasääntöjen puitteissa.

Pahoittelen, ettei tälle kaudelle saada mukaan tuota mahdollisuutta nousta tästä ylimääräisestä finaalista pääfinaaliin. Toivon kuitenkin, että yksi mahdollisuus lisää päästä ajamaan kilpalähtöä tuo niille pienen lisän päivään, jotka eivät pääfinaaliin asti yltäneet. Kauden lopuissa kisoissa siis ajetaan tämä No Chance -finaali Salon SM-kisan tapaan.

YLIMÄÄRÄINEN VAPAA HARJOITUS HELSINGIN KISASSA

Koska Helsingin rata tulee olemaan kaikille aivan uusi tuttavuus, olen kisajärjestäjän kanssa päättänyt, että Helsingin SM-kisassa järjestetään kaksi vapaata harjoitusta ja yksi ohjattu harjoitus. Näin on aikaisemmin toimittu, kun sarjaan on tullut täysin uusia ratoja mukaan (Vaasa 2018).

ILMOTTAUTUMINEN HELSINGIN KISAAN

Ilmottautuminen sulkeutuu tänään sunnuntaina 25.6. klo 22:00. Ilmottautua voi AKK KITI palvelussa.

KITI linkki:
https://akk.autourheilu.fi/Kiti/Competition/EventEdit.aspx?id=17326&edit=0&fbclid=IwAR0yKTli1AqD6rC3J4jRBox5nW9ARYDhuIuxGPg9sTE8biuIgDhbLQTq1wg

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: Finnish Open 2023 - M8 & M8e
« : 23.06.23 - klo: 12.55 »
Tässä hyviä ideoita ja juttuja yllä. Finnish Openit tulee osittain olemaan SC summer cupin yhteydessä, ja nokialla tuo RTR luokka olikin, johon Trugit, monsterit jne. mukaan pääsevät. En itse näe mitään ongelmaa sille, että RTR-luokka olisi mukana jokaisessa kisassa lisäluokkana.

Tuossa alkuperäisessä tekstissä viittasin nimenomaan siihen, kun markkinoilla on erittäin paljon M8e RTR autoja, kuten nuo ARRMA typhonit ja Kyoshon MP9e RTR autot. Salon SM-kisassa jopa nähtiin yksi HPI RTR M8e mukana. Halusin tätä asiaa painotta mikäli joku harrastaja miettii, että pitäisi erikseen kisakalustoa hankkia. Finnish Openeihin on tervettulleita kaikki!

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: Finnish Open 2023 - M8 & M8e
« : 22.06.23 - klo: 10.03 »
INFOA FINNISH OPEN SARJASTA KESÄLLÄ 2023

LOPULLINEN KISAKALANTERI

Kisakalenteriin on ketjun avaukseen päivitetty nyt Turun kisa 26.8. Yksi osakilpailu yritetään järjestää 22.7, ja paikkana on mahdollisesti FullSpeedin tattarisuon rata, mutta tähän odotetaan vielä vahvistusta kerholta.

Pahoittelen omalta osalta kalenterin hidasta valmistumista, tähän on vaikuttanut vallitseva tilanne Suomen kerhoaktiivien määrässä sekä myös SM-sarjan järjestelyjen ajan vieminen omasta ajastani. Iso kiitos niille jotka ovat aktiivisesti ollut Finnish Open projektissa mukana.

NOKIAN KAUDEN AVAUS

Valittavasti Nokian kisoissa ei suurta osaanottajaryntäystä nähty, iso kiitos silti Nokian kerholle hyvin vedetystä kisasta. Kauden seuraaviin kisoihin toivotaan saavan enemmän osaanottajia.

FINNISH OPENIN JATKO

Vaikka tässä alussa on kankeuksia ollutkin, ei ole syytä lannistua. Kisoja pyritään järjestämään ja kisat tullaan pitämään rentoluonteisina. Tänä kesänä monilla kerhoilla on ollut keskenerisiä rataprojekteja kuten Tattarisuolla ja Karkkilassa. Ensi kesänä näillä radoilla saadaan todennäköisesti jo keväällä järjestettyä kisoja. Toivon myös kerhoilta aktiivisuutta ja yhteydenottoja mikäli intoa kisojen järjestämiseen löytyy.

Ajanottojärjestelmän ja pakollisten kisanjärjestämisen fasiliteettien kanssa on myös mahdollisuutta avittaa kerhoja sarjan puolelta, kunhan saadaan vaan homma rullaamaan. Oma tavoitteeni on, että Finnish Open mahdollistaa tulevaisuudessa sekä kujettajille, että järjestäjille pienen kynnyksen päästä kisaamaan Suomessa. Sitä kautta saadaan lisää aktiivisia harrastajia ja kerhoille enemmän resursseja ja kokemusta kisojen vetämisestä sekä yleisesti elvytettyä Suomen RC-skeneä.

UUSILLE HARRASTAJILLE

Finnish Open tulee sarjana antamaan mahdollisuuden tulla mukaan myös RTR autoilla rentojen sääntöjen johdosta. Kisoihin ei tarvitse tulla mukaan aivan sillä kalleimmalla tai parhaalla kalustolla vaan toivon, että ihan kuka vaan kellä 1/8 Buggy auto on olemassa lähtee kisoihin mukaan. Lähes aina kisoista löytyy oman tasoisia kilpakumppaneita.

27
Kiitos kaikille kilpailuihin osallistuneille!

PALAUTETTA KISAJÄRJESTELYISTÄ

Kauden toinen kisa Salossa on nyt takana päin. Toivoisin, että kilpailuun osallistuneet kuljettajat ja myös mekaanikot antaisivat palautetta kisan onnistumisesta lyhyen palautekyselyn kautta. Näin pystymme kehittämään sarjaa ja pitämään harrastaminen ja kisaaminen mukavana kaikille mukana olijoille, sekä myös kasvattamaan lajin suosiota.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/x5yPmsMSA8EyPKZWA

PALAUTETTA YKSTYYPPIRENKAISTA

Vastaavanlainen palautekysely löytyy myös SM-sarjan ykstyyppirenkaista, joihin toivoisin mahdollisimman paljon palautetta. Haluaisin kaikkien muistavan, että ykstyyppijärjestelmä toimii 1+1 vuoden optioilla, eli jos valittu rengas osoittautuu liian heikoksi, voidaan rengas vaihtaa seuraavalle vuodelle.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/uXwLMWZ62Qonx8k6A

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 21.06.23 - klo: 22.49 »
PALAUTEKYSELY SALO SM II

PALAUTETTA KISAJÄRJESTELYISTÄ

Kauden toinen kisa Salossa on nyt takana päin. Toivoisin, että kilpailuun osallistuneet kuljettajat ja myös mekaanikot antaisivat palautetta kisan onnistumisesta lyhyen palautekyselyn kautta. Näin pystymme kehittämään sarjaa ja pitämään harrastaminen ja kisaaminen mukavana kaikille mukana olijoille, sekä myös kasvattamaan lajin suosiota.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/x5yPmsMSA8EyPKZWA

PALAUTETTA YKSTYYPPIRENKAISTA

Vastaavanlainen palautekysely löytyy myös SM-sarjan ykstyyppirenkaista, joihin toivoisin mahdollisimman paljon palautetta. Haluaisin kaikkien muistavan, että ykstyyppijärjestelmä toimii 1+1 vuoden optioilla, eli jos valittu rengas osoittautuu liian heikoksi, voidaan rengas vaihtaa seuraavalle vuodelle.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/uXwLMWZ62Qonx8k6A

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 04.06.23 - klo: 15.57 »
INFOA MUUTOKSISTA ENNEN SALON SM-KISAA

SHAKEDOWN

Shakedown tullaan pitämään jatkossa 10 minuutin mittaisena. Tämä mahdollistaa tankinkeston testaamisen ja antaa hieman lisää ajoaikaa kuskeille kuitenkaan päivää liikaa pidentämättä.

Shakedownin aikana myöskään ei sarjasääntöjen mukaan ole nostovelvoitetta, jolloin 1/2-finaalissa tippuneille ei heti 20 minuutin ajon perään tule nostoa. Turussa tämä ei toteutunut, mutta Salossa pidän huolen, että tästä pidetään kiinni. Tämä säästää 1/2-finaalin tippuneiden energiaa, jotta saadaan kaikki tippuneet täysillä voimin nostamaan 45 minuutin finaalia.

LAST CHANCE

Alkuperäinen aikataulupohja oli tehty sillä ajatuksella, että M8 kuljettajia olisi 25-30 kuten viime kauden kuljettajamäärillä olisi ollut. Tämän takia päivää oli pyritty tiivistämään ja siten tein päätöksen jättää Last Chance -finaali pois.

Lähestulkoon jokaisessa palautteessa haluttiin M8 luokkaan Last Chance takaisin. Turun kisan jälkeen viisaampana Last Chance olisi mahtunut erittäin hyvin aikatauluun ja niin se tullaan seuraaviin kisoihin lisäämään. Kiitos kaikille palautetta antaneille, tämä päätös oli itselle helppo tehdä juuri vahvan palautteen ansiosta.

AIKATAULU

Aikataulupohjiin on tehty pieniä viilauksia Turun SM-avauksen palautteen pohjautuen ja ottaen huomioon Shakedownin ja Last Chance muutokset. Aikataulun runko pysyy kuitenkin vastaavana.

ILMOTTAUTUMINEN SALON KISAAN

Ilmottautuminen sulkeutuu tänään sunnuntaina 4.6. klo 22:00. Ilmottautua voi AKK KITI palvelussa.

KITI linkki:
https://akk.autourheilu.fi/Kiti/Competition/EventEdit.aspx?id=15991&edit=0

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8e SM 2023 - INFO
« : 31.05.23 - klo: 15.36 »
PALAUTEKYSELY TURKU SM I

PALAUTETTA KISAJÄRJESTELYISTÄ

Ensimmäinen kisa saatiin muutamien vaikeuksien kautta hyvin kuitenkin maaliin. Toivoisin, että kilpailuun osallistuneet kuljettajat ja myös mekaanikot antaisivat palautetta kisan onnistumisesta lyhyen palautekyselyn kautta. Näin pystymme kehittämään sarjaa ja pitämään harrastaminen ja kisaaminen mukavana kaikille mukana olijoille, sekä myös kasvattamaan lajin suosiota.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/zsZyW9ChNUuPj8DeA

PALAUTETTA YKSTYYPPIRENKAISTA

Vastaavanlainen palautekysely löytyy myös SM-sarjan ykstyyppirenkaista, joihin toivoisin mahdollisimman paljon palautetta. Haluaisin kaikkien muistavan, että ykstyyppijärjestelmä toimii 1+1 vuoden optioilla, eli jos valittu rengas osoittautuu liian heikoksi, voidaan rengas vaihtaa seuraavalle vuodelle.

Linkki palautekyselyyn:
https://forms.gle/uXwLMWZ62Qonx8k6A

Sivuja: [1] 2 3 4