Future-RC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tapsa

Sivuja: [1] 2 3 4
1
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 04.05.14 - klo: 11.48 »
Minäkin liityin vihdoin polttis Savage kuskien joukkoon. E-Savage onkin jo muutaman vuoden ollut nurkissa, lähinnä pölyä keräämässä. Ei vaan jaksa latailla akkuja, eikä se pörise ja savuta...
Täytyy sanoa, että tämä on kerrassaan loistava auto pihakaahailuun ja sorakuopalle.
Mun auto on Savage X, 4.6 motilla, kolmivaihteisella laatikolla ja pakilla varustettuna. Vauhtia on enemmän kuin tarvii ja ajettavuus mielestäni yllättävän hyvä, ollakseen monsteri.
Auto tuli mulle käytettynä, vaihdossa Hpi Bajaan ja tuntuu paremmin sopivalta omaan harrasteluun.

Uusi Ford F150 koppa piti ekana värkätä, samoin kytkin nöyrtyi muutaman tankillisen jälkeen.
Sitten muutama pakollinen kännykkäkuva, ajokuvia varten pitää houkutella kuvaaja mukaan seuraavalle ajoreissulle.


2
HPI / Vs: Savage 4.6 vs Trophy truggy 4.6 kytkin
« : 28.04.14 - klo: 20.02 »
Luulis siihen sopivan noi 1/8 buggyn kytkimet myös. esim http://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-worksteam-buggy-clutch-set-38mm--13-teeth-/37506/ tai http://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-worksteam-buggy-clutch-set-335mm--14-teeth-/37501/
Mittaa mikä orkkis vautipyörän halkaisija on.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Oma RC Rata
« : 09.01.14 - klo: 20.14 »
Mä laitoin itelle pienen ratavirityksen. Vapaata tilaa oli n 12x30 metriä.
Levitin sorapohjalle 18 tonnia kivituhkaa. Pöytähyppyri ja joku tuplahyppy pitää vielä värkätä.
Ajajakorokkeena toimii maakellarin kumpu.
Kymppicrossilla tuossa mahtuu mut isommilla aika ahdasta. 1/10 polttistruggylle mainio paikka ajella.
Toinen pääty ei kuvassa näy, siinä on hitaampi mutka/valli.
Pitää laittaa vielä toinen kuorma kivituhkaa niin saa vähän teknisemmän... Käytettävissä olevan matskun määrä hiukan rajoitti luovuutta..

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Uusi rc-kerho Loimaalle?
« : 09.01.14 - klo: 18.38 »
Nostetaanpa vanhaa ylös.

Mikäs on tilanne Loimaan alueella, onko harrastajia jotka kaipaa ajopaikkaa tai ajoseuraa?
Voitaisiin kerätä tänne kiinnostuneita ja ottaa joku päivä pieni ajokokoontuminen. Ja tietty minkälaisella kalustolla Loimaan seudun harrastajat ajelee?

Mä asun Koskella ja ajelut lähinnä tapahtuneet Turun radoilla tai läheisillä montuilla.

Nyt kuitenki innostuin tekemään pienen crossiradan kotipihaan kun oli suht sopiva paikka jouten.
Levitin 18t kivituhkaa vanhalle heppatarhalle ja seuraavaks pitäis tehdä pari hyppyriä, laittaa muutama molla ja salaojaputkea oikaisuesteeksi. Keväällä vielä toinen kuorma kivituhkaa. Lähinnä kymppicrossilla tuolla mahtuu ajamaan. 1/10 polttistruggyllä ainaki mahtuu kivasti.
Jos on ajokaverista ja ajopaikasta tarvis niin yv:tä mulle.

5
Nyt kun on taas päässyt nitroautojen makuun(hajuun?), piti hommata myös sileän baanan auto. Kesää odotellessa..
Hpi RS4 3evo

6
HPI / Vs: HPI Firestorm 10T
« : 04.01.14 - klo: 12.49 »
Tällainen on kyllä loistava pihakaahailuun.
Oletteko kokeilleet millaisia alusta setuppeja?
Hain lisää aliohjautuvuutta hieman jäykemmällä etujousella ja 30wt iskariöljyllä, taakse 25wt öljy ja pehmeämpi jousi.
Jotenki peräpito tuntuisi paremmalta ja käytös on vähemmän kulmikasta. Tosin hypyissä perä pohjaa nyt harmittavasti, joten pitää seuraavaksi koittaa lisätä esijännitystä.
Hyvä kun ajokelit vaan jatkuu.

7
HPI / Vs: HPI RS3 EVO Nitro
« : 04.01.14 - klo: 12.35 »
Mä innostuin myös hankkimaan tällaisen sileän radan auton.
Aiemmalla omistajalla oli mielenkiinto loppunut kun moottori ei ollut suostunut käymään kuin lyhyitä hetkiä ja auto oli siksi ajamaton.
Puhdistin kaasuttimen ja tankin, laitoin uuden hehkutulpan, ryypytin ja pätkäisin käymään.
Nyt on sisäänajo käytetty tallissa ja ajettu tankillinen hissutellen pihakadulla, kun eteläsuomessa on vielä talvi jäänyt tulematta. Moottori tuntuu toimivan hienosti, lämmöt 100-110 astetta. Tulppa LRP Medium ja löpö LRP 25%


Uuden korin ostin Hobbylinnan tarjouslaatikosta, kun mukana ei tullut alkuperäistä BMW M3 koppaa, vaan Subaru rallikori, jonka toteutus minusta jätti liikaa toivomisen varaa.
Jotenki miellyttää silmää tuo street pick up. Kymppikokoisia renkaita ja vanteita olikin jo ehtinyt kertyä nurkkiin, tällä vehkeellä niistä varmaankin pääsee mukavasti eroon..  :wink:
Pitänee askarrella toiseksi koriksi joku jenkki, Challenger tai Mustang Fastback.

8
HPI / Hpi T/G 3.0 moottorit
« : 02.01.14 - klo: 15.36 »
Ajattelin että voisi kerätä yhteen käyttökokemuksia näistä Hpi:n "pikkulohkoista"

Olen nyt ajellut hetken G3.0 moottorilla ja kokemukset on positiivisia.
Sisäänajo ohjekirjan mukaan, lämpötila pysyi 80-90 asteisena (kannesta, tulpan päältä mitattu) ja moottori pysyi käynnissä tehdassäädöillä koko ekan tankillisen.
Seuraavat pari tankillista ajaa röpöttelin pihassa välillä kevyesti kaasutellen ja moottori kävi aina löpön loppumiseen asti.
Nyt sisäänajon jälkeen seosta on tarvinnut laihentaa vain hieman, (pääneulaa n 1/4 tehtaan säädöstä) jotta moottori alkoi kiertää kunnolla huippukierroksille.
Pakokäyrän ruuvit löystyi 10 tankillisen jälkeen, muuta vaivaa ei ole ollut.
Nyt hieman laihemmalla seoksella ajaessa, koneen kiertäessä iloisesti, lämmöt nousee n 100-110 asteeseen. Ulkolämpötila ollut n +3-7 astetta. Tulppa alkuperäinen, auton/moottorin mukana tullut. Polttoaineena LRP 25% Energy power fuel
Auto on Hpi Firestorm, alkup. välitys ja renkaat.

Mitenkäs muilla, onko jotain usein toistuvaa vaivaa olemassa, mitä osia on hyvä ottaa pakkiin jemmaan?

9
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 02.01.14 - klo: 15.16 »
Tossa olis yksi, jota voi hyvillä mielin suositella. Tasaa kennot latauksen aikana niin hyvin, että jännite-erot luetaan voltin sadasosissa, verrattuna kiinan latureihin jotka hinkkaa tasausta isoon akkuun pienen iäsyyden.
Resistanssimittauksen avulla pysyy hyvin tietoisena akkujen kunnosta, muistipaikoille saa helposti eniten käyttämiensä akkujen lataus/purkuvirrat muistiin ja lisäksi käyttöliittymä on todella helppo ja mukava käyttää.
Hyvän laturin lisäksi tässä on muitakin toimintoja, joita sähkömoottorien kanssa touhutessa arvostaa.
Virtalähteen tarvii, itse en ole nähnyt sisäänrakennettua virtalähdettä tarpeellisena missään muussa, kuin aloittelijoiden rtr pakettien latureissa.

http://www.hobbylinna.fi/tuote/pulsar-touch-competition-system/41555/


10
Meillä 2 -vuotiaan kans on harjoiteltu yhdessä, silleen että isi pitää ohjainta kädessä ja säätää kaasua, muksun käännellessä ohjausta. Ajokkina on ollut Hpi Switch etuvetoinen "Abarth" tai Hpi E-Savage sähkömonsteri.
Oon hommannu molemmille muksuille Hpi Switchit ensiautoiksi, mutta saavat vielä odottaa hyllyssä.
Mutta periaatteessa meillä on otettu hommaan tuntumaa jo alle vuoden ikäisenä..


11
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 31.12.13 - klo: 17.18 »
Veljekset. Melkeen ainaki.
Intech BR-6 ja Hpi Baja 5B

12
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 31.12.13 - klo: 17.14 »
Talviprojektia. Pieniä osapuutteita, ehkä kesäksi radalle kokeilemaan.

Hpi Super nitro RS4


Jos jollain on osia kyseiseen autoon, voipi laittaa yv:tä ja tarjota.


Olisko tuo mun vanha tai sitten vaan samanlainen ?  :cool: Näyttää olevan PA-tankki modi paikallaan ja Wolfpackin vaihde joka ei tosin kovin hyvin pelittänyt pienempien koneiden kanssa, vaatii .21, no ehkä kevyemmillä jousilla. Hyvä muistot tattikselta :)

Tos jotain kuvia 2000 luvun alkupuolelta








Hyvälle näyttää!

Toi mun rojekti tuli jostain Salon seudulta. Kori on uusi, löysin Hobbylinnasta kun kaivoin Mikon aarteita.
Jos on jääny vaihteeseen osia, oon kiinnostunut niistä. Samoin hihnapyörät ja keskimmäinen hihna.
Jokin tuossa superkymppi kokoluokassa kiehtoo, ja etenki tuollaisena prototyyppi/ C ryhmän korilla varustettuna.

13
Hpi Firestorm 10T tuli hommattua bashailuvehkeeksi pihalle ja soramontulle.
.18 kokoinen moottori narustartilla ja rumpukaasarilla. 2,4 giganen mankka, jossa 3ch, epat, dual rate ja reverssit.
Ei raaski 8-krossia rääkätä montulla ja Baja 5b:n raahaaminen ajopaikalle ja putsaaminen on aika työlästä. Välillä on mukava vaan nakata auto pihalle ja alkaa ajaa.

Tällainen 10 -kokoluokan rtr polttistuuppari vaikuttaa oikeen sopivalta. Kulkua tarpeeksi, hyppää nätisti, kohtuu kestävän tuntuinen, kone helppo säätää ja osat halpoja.


14
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.12.13 - klo: 16.38 »
Talviprojektia. Pieniä osapuutteita, ehkä kesäksi radalle kokeilemaan.

Hpi Super nitro RS4




Jos jollain on osia kyseiseen autoon, voipi laittaa yv:tä ja tarjota.

15
Polttisautot / Vs: Halvat Nitrokoneet Topic.
« : 09.11.13 - klo: 21.43 »
Fastrax Enduro .21 buggymoottori vaikuttaa lyhyen kokeilun perusteella hyvältä hankinnalta.
http://www.racersrcshop.com/fastrax-enduro-twenty-one-3port-nitro-engine-p-1268.html
Motti oli aluksi melkoisen tiukka pyörähtämään, mutta ensimmäisen tankillisen käytyään jo selkeästi notkeampi.
Narustarttilinen versio voi olla tuskastuttava sisäänajossa.. Hyvää starttiboksia tarvii.
Käytin eka tankillisen rasvaisempaa lennokkifuilia, jossa synteettistä ja rissaa 20% (12/8) ja 12%nitroa.
Nyt ajeltu 6 tankillista LRP autofuililla 25% nitrolla ja tyhjäkäynti alkaa olla mukavalla tasolla, samoin kaasuun vastaa hienosti.

16
Onko suunnitteilla tehdä vielä jotain radalle? Kävin katsomassa paikkaa tänään.
Jos on tarvis, 4-aks. maansiirtoauto on käytettävissä, jos ei ihan ilmaiseksi, ainaki edullisesti. Itse voin ajaa talkoona. Voi laittaa YV:tä, jos on tarvis lisätyövoimalle.

Terv, Tapsa

17
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.03.13 - klo: 18.12 »
Tällainen tuli rakenneltua:

Vampire SR1 säädin, Vampire 7.5 mosa, Highest DS400 servo, renkaina Minipinnit.

18
Vampire SR+ nopari ja Vampire type AB+ moottori 7.5 lankaisena. Jospa alkais SC -tuuppari liikkumaan vikkelämmin.

19
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 12.02.13 - klo: 20.44 »
Blingblingiä niin että häikäisee..
Jenkkiautoharrastajilla on sanonta, että "jos ei se kulje, kromaa se.."  :wink:

20
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 12.02.13 - klo: 20.41 »
Tällainen ralliköpi ilmestyi pöydälle. Seurana 1/32 SCX autoradan citikka.

21
Kyosho / Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« : 12.02.13 - klo: 10.11 »
Lähinnä tuota käyntivarmuutta ja toimivia säätöjä tuolla koneswapilla tavoittelisin.
Tosin ei toi köpin oma GXR18 taida ihan toivoton ollakaan. Laitoin yhden moottorin palasiks ja annoin sylinterille Dremeliä näiden ohjeiden mukaan: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20viritys
Nyt tuntuis pysyvän käynnissä paremmin ja vastaa nopeammin kaasuun.
Vielä vois vielä etsiä kunnollisen pillin tuohon.

22
Kyosho / Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« : 11.02.13 - klo: 10.00 »
Onko kukaan sovittanut .21 kokoista crossipannua näihin köpin D-sarjan alustoihin?

23
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 07.02.13 - klo: 14.06 »
Kokeile maalata sillä samalla sävyllä nyt vielä ihan hento kerros, se saattaa peittää halkeamia ja sen jälkeen suihkit sen valkoisen tai hopean taustaksi. Jos se maali on nyt kokonaan kuivunut niin ei pitäisi halkeilla enempää, jos et laita liian paksuja kerroksia.

24
Polttisautot / Vs: Starttiboksi kysymys.
« : 05.02.13 - klo: 12.47 »
Sitte kai akuilla pitää pyörittää. En ole tosin viel päättänyt että mikä boksi tulee.
Vois käyttää Lipo akkuja ja laittaa jännitemittarin boksin kylkeen.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.02.13 - klo: 01.30 »
Stanuturisti TC6


Tuuppicorri SC10


26
Polttisautot / Vs: Starttiboksi kysymys.
« : 05.02.13 - klo: 01.10 »
Riittääköhän 13,8V 20A virtalähde starttiboksille jossa on 2x775 moottorit?

27
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 05.02.13 - klo: 00.50 »
Pientä huoltoa DST:hen, kaikki osat puhtaaks, pari rikkinäistä/huonoa palikkaa vaihtoon, löpöletkut uusiks, kunnon löpöfitteri paikoilleen, parempi ilmansuodatin, diffeihin paksummat puurot, iskarien tiivisteet uusiks ja 30w eteen 40w taakse, HB:lta pehmeämmät jouset kokeiluun, kasikrossin renkaat(Sweep Exagon) ja kunnon servo ohjaukseen.


Jahka kössin porosoppi saa puuttuvat palikat toimitettua, alkaa kasaus.

(edit: -biili kasattu taas, toistaiseksi alkuperäisillä renkailla)

28
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 04.02.13 - klo: 00.12 »
Mahtaiskohan sinne sopia koko E-maxxin diffi? Voiskin kokeilla joskus..

29
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 03.02.13 - klo: 16.13 »
Aika rouhee peli. Pitääköhän tuollainen laittaa omalle "pitää hankkia" listalle..

30
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 02.02.13 - klo: 00.56 »
Mä ajoin ihan ilman mitään sen kummempia kapalointeja. Vastari on hyvin suojassa omassa boksissaan ja nopari aika hyvin siel rungon päällä. Kuivumaan vaa ajon jälkeen.
Hobbylinna on aika halpa noiden vanhempien Hpi:n autojen suhteen.

Sivuja: [1] 2 3 4