Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ajv

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19]
541
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.09.10 - klo: 20.11 »
Mul jäi Kiinan Lipot tulliin ja pitäis ne lentokentän tullipostista hakea. Oon ma lähös työmatkalle ja pystyisin tuolloin hakemaan akut. Mitäs ne tykkää ~2 vrk säilytyksestä autossa näillä lämpötiloilla? Ei huvittais pelkästään ton takia lähteä ajelemaan Vantaalle.

542
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 22.09.10 - klo: 12.29 »
Plussat nimimerkille Makro86 hyvin sujuneista kaupoista!

543
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 22.09.10 - klo: 07.35 »
En muista vakiocombon speksejä, mut nythän akku antaa jatkuvana 20x1.8A=36A ja jos kytket rinnan, niin tuplat. Eli ainakin rinnan luulisi riittävän.

544
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 21.09.10 - klo: 21.45 »
Mitkähän ovat Slash VXL:n akkukoteloiden sisämitat (= samat kuin VXL Revon?)? Ei löydy manuaalista, ei löydy haulla, ei löydy googlella :huh:

Pitäs pikku-Slahiin tilata lipoja. Osaako joku suositella?

Edit: No löytyihän ne mitat:
http://monster.traxxas.com/archive/index.php/t-473101.html
Ja näiden perusteella akuiksi ajattelin noita 2 x Flightmax 2S 2200mAh 40C.

Onkohan tämä oikea aihe? No en löytänyt sopivampaakaan.

545
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.09.10 - klo: 20.14 »
Nonni, ensimmäiset metrit takana Slashilla. Tein nopeat kaupat PE:stä eilen ja auto oli 1h kotiin pääsyn jälkeen atomeina pöydällä :azn: Tänään sitten auto takaisin yhdeksi kappaleeksi. Sliperyn laakeri veteli viimeisiä ja täytyy vissiin heti laittaa tilaukseen tuo alumiininen isommalla laakeripesällä varustettu moottoripukki. Samalla kun kokosin auton uudestaan kasaan, tein viritykset kura-stoppari-maton palasista kardaanille. Ja mitä tuommoisella 6-kennosella nimhillä 18/54 väleillä tuossa vähän kokeilin, niin hyvin pysyi partikkelit poissa kardaanitunnelista. Ihan hauska peli, vaikka ei mihinkään kulkenutkaan. Nyt sitten odotellaan kiinan LiPo-tilausta, että pääsee tositoimiin  :grin:

546
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 17.09.10 - klo: 15.39 »
Tuuppi on ainakin pomminvarma sijoitus. Pienellä modaamisella saa erittäin hyvän sc auton.
Pistähän viestiä kun olet slashin saanut, mennään johonkin bashailemaan? :)
Slash 4x4 Ultimate lähti tilaukseen. Ilmottelen täällä varmasti kun olen menossa ajeleen :)

547
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.10 - klo: 15.23 »
Kiitoksia kaikille vastauksista!

Eli Hobbykingin LiPot ja laturi lähti tilaukseen. Hintaa paketille tuli $165 - toivotaan, ettei jää tulliin (jos ei veikkaa ei voi voittaa  :grin:)

Slashin akkukotelo: 165 x 49.5 x 25
Flightmax 3s 5000mAh: 145 x 50 x 27
Slashin manuaalissa mainitaan (vapaasti suomennettuna), että vähän isommatkin akut mahtuu pienellä väkivallalla  :azn:

Myös Slash 4x4 Ultimate lähti tilaukseen Hobbylinnasta. Ensi viikolla tulossa ainakin Turun varastoon.


548
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 17.09.10 - klo: 11.08 »
Sitten vaan sähköautoa kattelemaan  :grin:

Kannattaa harkita myös tätä: http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1765
Tää viikko on tullut tutkiskeltua erilaisia vaihtoehtoja. Päätin lopulta pysyä Traxxas-merkissä ja autoksi on vahvasti seuloutumassa Slash 1/10 (Revon sähkökonversio oli jo lähellä). Vielä arvon tuupparin ja nelkun välillä. Auto on alla toivottavasti ensiviikolla. Kova olis kyl polte päästä jo ajelemaan :)

549
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.10 - klo: 09.51 »
Olen päätymässä pienemmän Slashin sijasta 1/10 malliin ja nimenomaan nelivetoon. Muutamaan kysymykseen kaipais kuitenkin vielä vastausta ennen kun marssin kauppaan  :azn:

1. Nelivetoa perustelen sillä, että on talvi edessä. Mutta miten nämä käytännössä kulkevat talvella (missään umpihangessa ei ole tarkoitus ajella ja piikkirenkaat on tarkoitus työstää)? Voiko Lipoja käyttää pakkasessa, tai edes siinä nollan tienoilla?

2. Mitä perusteluja takatuupparille keksis pihasuttailuun ja radalle.? Halvempihan se ainakin olisi. Kestävämpi?

3. Olen tilailemassa HobbbyKingistä lipoja. Onko esim 3S 5000mAh 40C ihan ok?

4. Laturiksi ajattelin Turnigy Accucel-6 6A.

5. Miten nuo edellä mainitut kannattaisi tilata (2xlipo + laturi)? Mikä on tuo raja, josta joutuu maksamaan tullit?

550
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 13.09.10 - klo: 11.14 »
Tulihan tuhkat leviteltyä ja muutama kierros ajeltuakin. Sitten vaan sähköautoa kattelemaan  :grin:

551
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 12.09.10 - klo: 13.02 »
Kävin kattomas rataa aamusella ja muutaman rundin ajelinkin. Mulla ei paljon vertailukohtia ole, mut hauska oli ajella! Yritän päästä vielä lapiotakin heiluttelemaan 3 aikoihin.

552
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 09.09.10 - klo: 08.20 »
Plussat nimimerkille hamietti hyvin sujuneista kaupoista!

553
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 07.09.10 - klo: 22.42 »
Kiitokset Hermanni!

554
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 07.09.10 - klo: 21.17 »
Kummin päin TRX-moottorin takalaakeri asennetaan? Ei tullut pistettyä mieleen kun purin. Eli laakerin toinen puoli on avoin, ja toisella puolella on joku suoja(?)muovi.

Entä mihin väliin kuuluu shimmi?  :embarrassed: Kumpikaan ei selviä räjäytyskuvista.
Osaisko joku vastata?  :angel:

555
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 04.09.10 - klo: 22.28 »
Kummin päin TRX-moottorin takalaakeri asennetaan? Ei tullut pistettyä mieleen kun purin. Eli laakerin toinen puoli on avoin, ja toisella puolella on joku suoja(?)muovi.

Entä mihin väliin kuuluu shimmi?  :embarrassed: Kumpikaan ei selviä räjäytyskuvista.

556
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.09.10 - klo: 15.33 »
Kiitokset nimimerkille Ile__ nopeista moottorikaupoista!

557
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 30.08.10 - klo: 16.07 »
Mä voin tulla mukaan levittelemään kans.

558
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 29.08.10 - klo: 20.36 »
Joo, näin ymmärsin että ratamaksut maksetaan työllä ja tosiaan tulisin mielelläni mukaan rataa hoitamaan/talkoisiin. Mutta kun lueskelin tämän keskustelun nyt vähän tarkemmin läpi niin huomasin, että radalla on luvat vain sähköautoille. Eli toistaiseksi ainakin täytyy tyytyä noihin lähistön sorakuoppiin  :azn:

559
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.08.10 - klo: 23.38 »
Ja samat plussat myös Viltsulle

560
RC-kerhot ja -radat / Vs: HUOM! Riihimäki ja lähiseutu.
« : 26.08.10 - klo: 19.24 »
Saako tälle radalle tulla ajelemaan? Mielelläni tapaisin muitakin harrastajia ja talkoisiin olen aina valmis!

T. Uusi harrastaja Hyvinkäältä.

561
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.08.10 - klo: 18.21 »
Mikäs etu tommosis erikoisis palois on? Mul oli autos ostettaes 3-palanen alumiinikytkin, mut en huomannu mitään eroa alkuperäseen verrattuna.

562
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.08.10 - klo: 21.19 »
Noniin alkaa luotto palaamaan Revoon. 6 tankillista ajelua ilman mitään ongelmia. Moottorikin on vihdoin säädöissään. Pari kertaa tuli vedettyä hyppyristä kovasta vauhdista nokalleen alas ja siitä sitten hirveillä kuperkeikoilla vielä parikyt metriä. Kummallakin kerralla tassuilleen alas ja ei muuta kun lisää kaasua - ihan uskomattomia vehkeitä  :grin:

563
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 20.08.10 - klo: 08.23 »
@Ville: paperin pala ollut välissä aina, mutta silti sen voi saada liian kireäksi / löysäksi. Ensimmäisen spurrin kiristin paperin kanssa niin, että painoin vipuvarrella moottoripukin ja rungon välistävasten pinjonin spurria vasten. Tämän jälkeen hellitin otteen jolloin moottori nytkähti jännitystilasta hieman takaisin päin. Kuitenkin moottoripukki oli esikiristetty, eli ei päässyt notkahtamaan liikaa takaisin. 1 min ajoa ja spurri entinen.

Siitä eteenpäin olen edelleen pitänyt paperin palan välissä, mutta ylläpitänyt tuota spurrin ja pinjonin välistä jännitystilaa samalla kun olen kiristänyt moottoripukin. Kestänyt paremmin, mutta silti viimeksi ajo loppui nimenomaan spurrin hajoamiseen. Syynä on hajoamisiin on toki voinut olla myös osumaa saanut pinjoni. No nyt on kummatkin uusia ja toivotaan että nyt kestäis vähän aikaa  :azn:

@Hermanni: kiitos vinkistä. Nyt on uusi alkukäyrä kiinni ja vielä toinen uusi on hyllyssä varaosana, mut täytyy niiden jälkeen harkita tuota uutta käyrää.

Tilauksen mä oon tehny Sabesta ja Liquid Rc:stä

564
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 19.08.10 - klo: 22.24 »
Kuulostaa Ville tutulta. Mulla menny kans noita spurreja jo kaks ihan lyhyen ajan sisällä. Kummatkin meni soramontulla hienolla hiekalla ajettaessa. Onko syy oikeasti siinä hienossa hiekassa, vai alottelijan säätämässä pinjonin ja spurrin välyksessä, sitä en osaa sanoa.

Myös tuo kytkimen tappi on ulostautunut aiheuttaen moottorin sammumisen. Tätä tapahtui muutaman kerran alkuperäisellä vauhtipyörällä, joten heitin sillä vesilintua ja uuteen laitoin ruuvilukitetta. Nyt pysyy kyllä kiinni ja tarvii jo väkivaltaa jos haluu osat toisistaan irti.

Noiden lisäksi on mennyt 2kpl kytkin ja 1 slippery, 1 rengas revennyt, pakoputken alkukäyrä poikki, silikoniholkki käyrän ja vaimentimen välistä poikki. Ja 1 kpl TRX3.3 odottaa tossa vaihtoa uuteen. Kuukauden aikana tullut ajettua ehkä 6 tankillista ja auto ollut auki pyödällä ainakin 10 kertaa. Mut uskoisin, et se "halvan" käytetyn hinta se on mikä tässä nyt on kostautunu. Nyt on auto kyl niin läpikotasin käyty läpi, et luottavaisin mielin odottelen viikonlopun ajoja  :angel:

565
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.08.10 - klo: 09.24 »
Tervehdys kaikille. Uusi hyvinkääläinen harrastaja esittäytyy tässä samalla. Kun selvisin oikeasta autokuumeesta, niin ostin pari viikoa sitten käytetyn Revon ja heti toisen varaosaautoks. Ja säätämistä on alottelijalla riittänyt :laugh: Yritin pari viikkoa säätää ilmeisesti useita kertoja lämpöleikannutta ja laakereiden puolesta täysin entistä konetta. Tulppia mennyt jo 5kpl, parhaillaan kestäneet yhden tankin. Eilen lopulta iskin toisen moottrin kiinni ja jo muuttui ääni (kytkin)kellossa. No toisaalta hyvä, että tuli tehtyä kaikki alottelijan mokat jo valmiiksi loppuunajettuun koneeseen.

Tarkoitus olisi nyt kuitenkin uusia tuo vanha motti. Traxxaksellahan on tuo elinikäinen vaihtotakuu. Miten se käytännössä toimii täältä Suomesta? Lähetin postia Traxxasin asiakaspalveluun, ja jos ite hoidan postitukset, niin tulisi maksamaan 140USD. Nettisivuilla lukee, että kansaiväliset vaihdot kannattaa tehdä paikallisen maahantuojan kautta, niin säästää toimituskulut... Mitkäs liikkeet nyt olis sitten maahantuojia ja tietenkin mahd. lähel Hyvinkäätäkin vielä.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19]