91
Sähköautot / Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 28.08.12 - klo: 11.49 »
Kiitokset Jon! Täytyypä laittaa tuonne tilaus menemään. Ilmeisesti tulee vielä ihan kohtuu ajassa tuolta saarivaltiosta.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Käyttäjät nukkumasa (ostaja) ja ajv (myyjä) ansaitsee ruusut kumpikin.
Niin ja anteeksi tääläkin ot ja avautuminen. Tuli vaan mitta täyteen kun joka jumalan uuteen topicciin vastaus on sama eli miksi uusitopic ja mollataan heti kättelyssä maanrakoon. Ja tuloksena se että uusi harrastaja ei uskalla kysyä asioita keneltäkään täällä eikä radalla. Jos nyt koskaan menee radalle kun pitää kaikkia aktiiveja asennevammaisina tiukkapipoina ketkä haukkuu vaan pystyyn kun tulee junnu kyselemään tyhmiä. Vai ollaanko me aktiivit ketkä on itse kokeilleet asiat kantapäänkautta niin ahdasmielisiä ettei voida/osata opastaa järkevästi ilman että täytyy ensin uusi harrastaja nuijia maanrakoon ennen kuin voi opastaa? Ottakaa esim hokesta mallia tai heulista miten voi myös sivistyneesti opastaa oikeaan paikkaan kysymyksineen ja tarvittaeasa myös jakaa neuvojaan.
+1
+2En ymmärrä tätä foorumin toimintaa, aloittelija/tietämätön kysyy asiaa niin saa KOKENEELTA kuljettajalta haukut että käytä hakua/mikset soittanut/ Katso V**T* Googlesta jne.
Miksi foorumi on edes käytössä tällaiselle mahdollisuudelle, että aloittelijat saa täällä kirjoittaa, koska he saavat pelkän p*skan aina niskaan?
Muilla, esim 1:1 foorumeilla vastaavaan terveilyyn en törmännyt, vaan siellä nauretaan ihmisiä jopa niinkin tyhmissä asioissa kuin öljyn vaihdossa, jos tarve vaati, vaikka se kokeneesta auton räplääjästä kuulostaakin tyhmältä ja aloittelija maiselta vastaukselta.
Ei siellä kehoteta katsomaan kelloa ja todeta rinta-ronttingilla että mee poika ottaa bisseä ja vääntää tuheroa.
Olisiko foorumilla aika myös modejen kiinnittää siihen huomiota, miten ihmiset kommentoivat, varsinkin kokeneet harrastajat, skaalahan täällä on aika pieni.
Myös ote foorumin säännöistä, joita tuskin puoletkaan täällä on lukenut:
1. Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.
2.Vältä turhien viestien kirjoittamista. Käytä kahdenkeskiseen keskusteluun yksityisviestejä tai sähköpostia.
Ja ettei turhaksi mene, niin mulla on duuni reissu pk-seudulle ensi viikon ke, niin voin tuoda pari gallonaa mukaan jos on tarvetta vielä silloin, olen yötä helsingissä niin toimitus onnistuu myös iltasella.
Loppuun lisään vielä sen, että kun kattoo JERZI:n kommentteja ja kirjoituksia, niin eiköhän kaverin täysin aiheettomista ja turhista viesteistäkin ylläpidon kannattaisi miettiä toimenpiteitä.
Ilmeisesti Rc-Skenellä menee niin hyvin, että ei lisä harrastajia edes kaivata, kun aloittelijoiden neuvominen ja kysymyksiin vastaaminen on tätä tasoa.
Silti rata-topiceissa kaivataan maksajia/talkoon tekijöitä ja uusia kuskeja.
Oletteko miettineet että tämä negatiivinen asenne uusia topikkeja/käyttäjiä ja vastauksien antamisen vaikeus täällä, karsii myös harrastajia ja niitä uusia radan rakentaja apureita sekä ratamaksujen maksajia.
Tiedän sen jo foorumia useamman vuoden lukeneena, että tästäkin kommentista satelee tulenkivenkatkuisia valituksia, mutta ne voi suoraan ohjata YV:nä, numeronkin saa sieltä pyytämällä, voi jopa soittaa keskellä yötä
+1
Onkos noissa virta takasin kytkentää jotta nopari osaisi rajoittaa edes hieman piikki virtaa vai toimiiko virtasuojana pelkästään lämpösuoja.
Ei nuo noparit (siis ihan yleisesti, ei pelkästään hw:n noparit) tiedä moottorille menevästä virrasta mitään, sen takia sähköt täytyykin mitoittaa siten, että nopari ja akku varmasti kestävät sen minkä moottori ottaa.
Yleensä en näihin jaksa puuttua, mutta nyt tuli niin väärää tietoa, että pakko korjailla.
Yleensä arvokkaammista ja tietsikalla säädettävistä nopareista kyllä löytyy maksimivirran rajoitus.
Löytyy varmaan noistakin nopareista, mutta jollain muulla nimellä tai suoraan firmwaressa? Axel varmaan tietää.
Esim Tekinissä ja CS:ssä löytyy nimellä current limiter.
CURRENT LIMITER adjusts the throttle re-sponse during acceleration, gentle to abrupt. Low values allow low amounts of current to pass to the motor, higher values allow higher amounts of cur-rent. The highest value (13) turns off current limit.
Onkos noissa virta takasin kytkentää jotta nopari osaisi rajoittaa edes hieman piikki virtaa vai toimiiko virtasuojana pelkästään lämpösuoja.
Vika ei ole väleissä. Noi on todella lyhyet. Mulla 21-23/86 eikä lämpene.
Jossain jumittaa tai sitten ennakot on väärät moottorille.