Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 20
31
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 04.04.16 - klo: 13.22 »
Joo ei varmasti ole negatiivista vaikutusta Traxxas:lle, ensimmäisen kerran nekin voi sanoa sitten että heillä on RC-autoja. HPI:lle se meinaa hautajaisia ja taas yksi laatumerkki poistuu markkinoilta  :sad:

HPI on viime aikoina tosiaan sekoillut ihme sihisevien sähköhimmelien ja muiden watun nepattavien leluautojen kanssa ja jättänyt paljon vanhoja hyviä malleja pois tuotannosta, varmaankin siitä on tullut persnettoa roppakaupalla.
En ymmärrä miksi kisajutut vedetään aina esille, vaikka ne ovat oikeasti marginaalinen osa, eikä normaali kuluttaja välitä tuon taivaallista niistä. Toimivat, mielenkiintoiset ja kestävät RTR-tyyppiset mallit ne ovat joita myydään paljon. Rinnalla pitää olla kehittyneempiä KIT-malleja joista löytyy vaativammille asiakkaille sopiva malli.
HPI:lla on ollut juurikin loistavia RTR- ja KIT-malleja molempia omina versioinaan, varmaankin Traxxas hamuaa siksi osingoille ennestään suurena tusina RTR-valmistajana.
Jos kauppa toteutuu, niin täytyy toivoa ettei Traxxas vain varasta HPI:n kehittämiä ratkaisuja ja lopeta alkuperäisten mallien valmistusta. Tietenkin jos taustalla on mahdollinen tuleva HPI:n konkka, niin kai se siinä tapauksessa on pienempi paha.
Täytyy sanoa että kyllä se sieppaa sittenkin jos auto on niemeltään esim. Traxxas Savage tai Traxxas Baja...No Huh Huh !  :shocked:  :undecided:

Toivon todella ettei kyseistä kauppaa synny ja kohta vietetä HPI:n hautajaisia.

32
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 04.04.16 - klo: 12.43 »
Hajoaa millä tavalla...pimenee vai oikeinko mekaanisesti ? Seoksia veikkaisin että ehkä liian rikkaalla tai öljyä liikaa jolloin tulppa karstoittuu ja pimenee.
Kannattanee kysellä enempi moottori topiccissa, kaikki eivät välttämättä lue tätä.

Omassa G320RC:ssa ajellut Neste 4T + Panolin Off Road öljyillä 5% bensa/öljyseoksella ja ainakin viime syksyyn asti pelasi perustulpalla ongelmitta kunnes auto meni talviteloille.

33
HPI / Vs: Savage 3.5 + lrp.32
« : 02.04.16 - klo: 14.12 »
onko tietoo meneekö savage 3.5 runkoon heittämällä 4.6 vaihdelaatikko?

Menee.

Savage 21 / X ja XL runkoihin käy kaikki perusosat ristiin.

Mikä rotopääty siinä LRP .32 koneessa on...sellainen LRP / NOSRAM:n oma säädettävä ?

En ole koskaan kokeillut juuri LRP .32 konetta Savage 21:n, mutta ainakin LRP / NOSRAM .28 /.30 koneet toimii siinä roton kanssa. Tälläkin hetkellä yhdessä Savage 21:ssa Nosram .28 rotolla...pääty lienee joku HPI:n vanha, mahdoton sanoa tarkemmin.
Myös Ofna/HongNor/Hobao tyyppiset kulmavaihteella toimivat saattavat toimia myös joissakin tapauksissa, mutta Savage:n kohdalla vasen runkolevy voi tulla kiusallisesti akselin tielle.

34
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 27.03.16 - klo: 13.59 »
Hope not true, but shit happens... :sad:


35
Yleinen keskustelu / Vs: pieni nitro tai bensa v8 moottori
« : 28.02.16 - klo: 12.56 »
Moro!
Oon katellut Youtuben ihmeellisestä maailmasta videoita noista pienistä bensa ja nitro v8 moottorien kokoamisista ja käynnistyksistä. Nyt iski kuume saada itselle sellainen jos niitä vain jostain saisi... :police:  Olen katsellut nettiä ja etsinyt niitä mutta ei tunnu tulevan vastaa sellaista josta saisi halvalla niitä :tongue:

Osaisiko siis joku auttaa minua kertomalla mistä sellaisia saisi?  :roll:

Ne moottorit on itse rakennettuja, ei niitä missään myydä, kaverit jotka noita harrastelee tekevät ne yleensä kokonaan itse. Pitää olla hyvät metallintyöstökoneet, cnc-jyrsimet, sorvit ja rutkasti tietoa, sekä ammattitaitoa niiden käyttämiseen.
Jotkut tekevät ihan mitä haluavat ja muut mitä osaavat, siinä se ero miksi noita on harvassa.

Voihan olla että joku tekee tuolalisen tilauksesta, jos otat yhteyttä, mutta HALVALLA ei varmastikaan, useampia tuhansia veikkaan hinnaksi. Halvemmaksi tulee varmaankin ostaa vaikka uusi 1:1 suhteen tehdasuusi GM SBC 5.7L V8...alkaen n. 2200 - 2500eur ja tonnilla saa hyvän käytetyn.

Siihen sitten remmiahdinta päälle ja muuta kivaa kukkaron mukaan.

Käyttelee sitä sitten pukisssa omalla pihalla peltisarjat auki omaksi ja naapureiden iloksi  :grin:

Siinä on vielä se hyvä puoli, että voi ostaa sopivan jenkin ja laittaa sen lopulta siihen  :wink:

36
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 11.02.16 - klo: 16.32 »
Osaakos joku täällä sanoo mitä ainetta lrp.32 ja hpi savage x46 koneissa voi käyttää? 25%? Ja mitäs onko laaduissa paljon erivalmistajilla eroa, mitä suosittelette mitä pitää välttää?

Just 20 - 25% nitroa. Periaatteessa tuo 25% on nykyään luvanvarainen, mutta eihän se sen mitenkään käyttöön vaikuta, lähinnä oston kanssa voi olla hankalampaa.

20% on ihan riittävästi potkua normikäyttöön ja voiteleekin ehkä vähän paremmin kun 25%.

Ite käytän Byron:n polttoaineita 20 - 25%.


37
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.12.15 - klo: 20.33 »
Kovuus luokkaa 10.9 - 12.9

38
Bensa-autot / Vs: MCD X5 RALLY
« : 03.12.15 - klo: 14.35 »
Tuohan on ihan sama kun XS-5...odotinkin että uusi X5 perustuu siihen, mutta on enempi X4:n kaltainen, kunnon etupuskuri, sivusuojat, lisää maavaraa jne.  Jossain matollako tuolla on tarkoitus ajaa, tuohan on heti päreinä jos hipaseekin jotain ?
Koppa on oikeastaan ihan siisti ja jos akseliväli passaisi, niin sitähän voisi sovitella X4.n päälle.

Ei kyllä herätä minkäänlaisia ostohaluja :undecided:

39
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 24.11.15 - klo: 20.31 »
Tuo RCMK XCR-1000 voisi jopa vähän houkuttaa...vissiin vähän fixumpi kun se vanhempi RCMK / Losi DBXL

http://www.davesmotors.com/RCMK-XCR-1000-1-5-Buggy.html

Kauhean paljon tuohon ei taida olla vielä osia saatavilla mistään.

40
Yleinen keskustelu / Vs: Kynäruiskuun kompressori?
« : 20.11.15 - klo: 16.27 »
Tuossa kompaktin kokoinen ihan oikea kompressori, ei siis mikään lelu kuten nuo kynäruiskulelut tuppaavat olemaan ja saa samaan hintaan. Perään vielä erillinen vedenerotin jos haluaa oikein hifistellä. Saapa tuosta ilmaa moneen muuhunkin sitten, kuten autonrenkaaseen yms.

http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-nikkarointi/tyokalut/paineilmatyokalut/kompressorit/stanley-5-l-1-5-hp-kompressori/p/1185345/

Katselin Honkarissa ja vaikutti todella asialliselta.



Sisäkumi ei ole kovin hyvä yksinään, mutta kokonainen autonrengas vanteella on jo aika hyvä ilmasäiliö. Toisaalta eipä nuo pelkät ilmasäiliötkään kummoisia maksa, niitä saa kätevästi vaikka raskaankaluston tarvikeliikkeistä.

41
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 17.11.15 - klo: 16.05 »
Käytin myös aluksi lattaraudan palasta ja parista pultista tehtyä Home Made ulosvetäjää, mutta sitten kun tilasin muutakin tavaraa RC-Car-Online.de:sta, niin heitin ostoskoriin tuon ->>



http://rc-car-online.de/shop/en/products/tool_0010-y19302-01-flywheel-and-clutch-puller-cy-zenoah-hpi-losi.html

42
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 16.11.15 - klo: 11.40 »
Mitenkä se noin on hajonnut, onko tuota yritetty vetää irti ulkokehältä jollain tavallisella ulosvetäjällä ?  :huh:

43
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 10.11.15 - klo: 15.01 »
Redcat-Maverick MT on taas nipussa  :cool:

Kardaanin tappi on nyt tehty 4mm "koboltti" poranterästä...vaikutti kyllä aika kovalta, saa nähdä kestääkö ?
Olipa tuossa vähän muutakin löystynyt...keskidiffin taka coupling-kupista oli lähtenyt se M6x6 lukitusruuvi, koko kuppi tippui pois kun otin kardaanin irti. Hyvän hintaisia nuo ruuvit...MCD:n M6x6 pidätinruuvi 7.20eur pari ja ruuvikaupasta 12.9 kova 10 kpl / 1.50eur :grin:
Ruuvi oli jäljistä päätellen kiilautunut pukin ja kupin väliin painaen alumiiniin kunnon jäljen. Myös etukardaanin kupista samainen ruuvi oli löysällä...korvattu uusilla ja kunnolla lukitetta väliin.

Vaihteistonkoppa oli puolillaan hiekkaa ja mujua, mistä lie sinne päätynyt, kun kopassa ei ole muuta aukkoa kuin se jarruvivun viereinen pieni "kolmio"...rattaat oli kuitenkin ihan kunnossa. Putsattu ja hinkattu kunnolla grafiittia rattaisiin siinä toivossa että voitelee ja vähentää kitkaa.
Takatukivarsiin täytyy viritellä jonkinlaiset "roiskeläpät" suojaamaan hiekka- & kurasuihkulta, täytyy varmaan "uhrata" joku muovipurkki ja nippareilla kiinni.
Hyvin näyttää Rovan "Bajan" suojakumitkin toimivan takavetareissa. Kaipa tuohon voisi laittaa jotkin "merkki" kumeksetkin, mutta näyttää nuo Rovanitkin siinä kestävän ja eBay:sta saa helposti lisää.

Kytkin...no joo se onkin sitten oma juttunsa, sehän savusi yhdellä aikaisemmalla ajokerralla oikein kunnolla, mietin silloin että laittaako sinne joku Lauter tai sen kiinan kopio tai FS Racing teräskytkin. En kuitenkaan tehnyt sille mitään, sillä sen jälkeen se toimi kuin kuuluisa junankäymälä. Meno oli ehkä sellaista että autossa olisi ollut jäykempi 8000 - 9000 rpm jousi kytkimessä ja vaati pikkasen enemmän kierroksia liikkeelle lähdössä, muuten toimi täysin. Ihmettelin vain kun kytkin ei enää kärynnyt, vaikka olisi luullut käyvän juuri toisin päin.
Nyt kun kone oli irti, niin huomasin ettei siellä ollut enää ollenkaan kytkinpintoja eli siitä oli tullut "teräskytkin" :grin: , silti se kiipesi komeasti jyrkkiä hiekkakuopan seiniä ylös alas pehmeässä hiekassa ilman mitään ongelmia.  Odotin koko ajan milloin se palanut kytkin antautuu lopullisesti, mutta eikö mitä, sieltä antautuikin voimansiirto :shocked:

No nyt siellä on FS Racing oikeat teräspalat 6000rmp jousella kokeeksi, katsotaan miten käy ? Veikkaampa että kytkin tarttuu nyt kiinni vain alhaisemmilla kierroksilla.
Loppupelissä kun noita FSR:n paloja vertasi niihin palaneisiin "mitä lie merkkiä" paloihin, niin ainoa ero on ehkä n. 2mm paksumpi "pinta"  :huh:
En heitä pois noita paloja, saatan laittaa joskus vielä takaisin kiinni !

44
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 05.11.15 - klo: 12.20 »
Nurtsi on muuten ihan hyvä ajoalusta (tykkään) , mutta se heinänmuju tukkii nopeasti moottorin ilmaottoaukot ja sen myötä jäähdytyksen...  :angry:

Toinen mikä on, niin nämä "lumilapion päälle kasatut" (pohjalevy) - tyyppiset autot kerää aina reilut puoli sorakuoppaa mukaan...jos olisi oikea runko kuten Nutech XT5, niin siinä ei tule kun max. 1/4 kuoppaa mukana  :grin:

Täytys purkaa tuo MT:n takakardaani irti ja kokeilla josko siihen tapiksi saisi viriteltyä jonkin kestävämmän, näyttäs olevan vaihdettava. Uudet kardaanit ei maksa kummoisia, mutta tuskimpa se tappi sen paremmin kestää uudessakaan.
Onhan se tietty sulake, tappi kun kestää, niin seuraavaksi hajoaa diffi tai jotain muuta :roll:

45
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 03.11.15 - klo: 21.12 »
No, ei mennyt ajelut ihan putkeen kaverillakaan. XB:n hammasrattaista tuli hampaattomia. Mistähän moinen johtuu vai kiinalaisesta laadusta? Käykö tuohon maverikkiin rattaat muista vehkeista vai onko etsittävä orkkista tilalle?



Nuo rattaat ei maksa kummoisia...tietty jos haluaa kestävämmät, niin voihan sinne laittaa MCD X4 / V4 :n rattaat, niillä saa vähän erilaisia välityksiäkin aikaseksi, mutta ne sitten MAKSAA !

https://www.mcdracing.co.uk/spares/v4-chassis/v4-gears.html

Täytys kokeilla joskus ja napata MCD:sta rattaat lainaan.

Meni iteltäkin tapit poikki tänään takakardaanista, kun vedäteltiin hiekkakuopan syrjää ylös alas...kivasti liikkuu Maverick-Redcat MT ihan tollasella vakio Zenoah G320RC padalla  :cool:
Täytyy tutkia hajosiko mitään muuta ja laittaa nippu kardaaneja tilaukseen eBay:sta  :wink:

46
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 11.10.15 - klo: 14.08 »
Ihan normaali ruuvi siinä käynnistimessä pitäisi olla keskellä...en ole tosin koskaan avannu tollasta Maverickin 30cc:n käynnistintä.
En ole edes tutkinut tarkemmin sitä vakiokonetta, vaihdoin omani heti Zenoah 320:n...suosittelen.

Vetokäynnistimet sopii yleensä ristiin merkistä riippumatta...jotkut tykkäävät että CY:n on kestävin.
Voi ja kannattaa ostaa eBay:sta muutama varallekin....muutenkin eBay:sta löytyy todella hyvin osia näihin bensa-autoihin.

Huomaa että RedCat ja Maverick ja HSP on käytännössä sama auto, osat sopivat pääosin ristiin vaikka aluosat erivärisiä ovatkin.
Voimansiirrossa voi käyttää myös joitakin MCD:n osia kuten vaihteiston päärattaat ja EVO:n vetarit.

Vauhtipyörän aukkoihin metalliverkkoa rautakaupasta, kiinni joko epoksilla, kemiallisella metallilla tai vaikka sikamassalla.

Se vakio sikariboxi kannattaa vaihtaa johonkin...DDM Dominator tuntuu ainakin toimivan Monsterissa. Löytyy siihen myös oma viripilli, ei vaikuta kummoiselta, tosin halpa kokeilu eBay:sta.
Tuo oma Monsteri on osoittautunut aivan loistavaksi kamppeeksi, etenkin hintaansa nähden...käytännössä se on oma suosikki bensa-autoni tällä hetkellä.

47
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 06.08.15 - klo: 13.41 »
mcly , tiedän et hae tätä vastausta kun kyselet sähkömoottoreista, mutta jotakin voi kiinnostaa jolla bensakone.

Zenoah PHR 30.5cc bensakoneen kanssa...teippaa vaan alumiiniteipillä magneeton kahdalle puhallinkoppaan ulkopuolelle ja toimii  :cool:

9turbon magneetti anturi



48
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 27.07.15 - klo: 20.08 »
Asiallisen näköinen laite  :cool:

Turvakaaret on tehty juuri kuten omaanikin suunittelin, en vain ole saanut aikaiseksi käydä Puuilossa katsomassa onko siellä vielä sopivaa alumiinia...alumiinitankoa ja putkea.
Meinasin tehdä aluputkesta ja alutangosta tulpat päihin johon voisi tehdä kierteet...tuossa on vissiin umpitankoa kaikki kaaret.

Zenoah G320RC/DDM Dominator kuten tuossa omassakin  :wink:

No joskohan sitä syksymmällä taas alkaisi värkkäillä näiden RC-laitteiden kanssa, nyt on aika mennyt 1:1 autoharrastuksen kanssa.

49
Polttisautot / Vs: Mistä V2-V8 nitro moottorin lohkoa?
« : 17.07.15 - klo: 15.33 »
Billet lohko, kysy tuolta...niin ja varaudu myös maksamaan mitä pyydetään  :wink:

http://www.specialmotorsengineering.fi/fi/TUOTTEET/Sylinteriryhm%C3%A4t.html

50
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 13.07.15 - klo: 12.19 »
Nuo osat joutuu todennäköisesti vaihtamaan ainakin Losi, Redcat ja Maverick..

- Puhallinkotelo mallia CY/FG...riipppuu autosta johon laittaa, Zenoah vs CY on eri pulttijako koneen kiinnityksessä autoon, käy vanhasta koneesta.

- Kytkinkoppa, josta koneistettu tavaraa pois n. 2 - 3 mm, G320RC koneessa on ihan omansa, ei käy perinteisten Zenoah/CY/RCMK koppa. Turtlelta saa billet mallia.

- Kytkinpalojen kannatin mallia CY/HPI Fuelie

Löytyy tollanen kone Maverick Blackout MT:sta, muuten vakio, mutta DDM billet imusarja teflon tiivareilla, DDM Dominator putki mallia "RedCat "...koneistettu vakio kytkinkoppa, CY puhallinkotelo ja HPI Bajan kytkinpalojen kannatin ja Bajan ilmanputsari.

Kone on lähinnä vasta sisään ajettu, mutta kyllähän tuo tuntuisi toimivan, kerkiäisi vaan ajamaan lisää...no jos sitten lomalla.

51
Jahas, netti toimii taas..

Projekti jatkuu taas joskus kun löytyy sopivaa aikaa ja inspistä, juuri nyt on muutakin puuhaa.

Tämä on puhdas kokeilu, eikä ole mitään takeita että koko laite tulee koskaan toimimaan.

- Tuossa CDI-boxissa pitäisi kyllä riittää kierrokset 30 000rpm...tuskimpa kone tulee edes kiertämään sitä tai se voi kilahtaa jo 15 000rpm kohdilla...kuka tietää saako tuota edes käyntiin bensalla.
Kukaan ei ole väittänyt että bensalla olisi helpompi saada toimimaan...varmasti vaikeampi.

- Tehoissa hävitään varmaan puolet suhteessa nitroon.

- Puristuksia laskettava myös lisäämällä kannentiiviste tai pari.

- Kaasarin säädöt ovat arvoitus, seosruuveja saa vetää kuitenkin rajusti kiinni...koneen sisäänajo tarkoitus tehdä nitrolla, sillä bensalle ei ole olemassa mitään perussäätöjä.

- Suurin ongelma tulee varmaankin olemaan lämpö ja jäähdytyksen riittävyys, koska bensa ei jäähdytä. Koneeseen on tarkoitus tulla erillinen puhallin jäähdyttämään kampikammiota, onneksi Forcen koneessa on myös kohtuu isot rivat lohkossa.

Sen verran olen kartoittanut, että näitä on kyllä tehty maailmalla, menestyksestä tuskin voi silti puhua, sillä näistä puhutaan niin kovin vähän...siksi kiinnostuinkin asiasta.

52
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 22.06.15 - klo: 23.53 »
Tuli sitten sekaannuttua tälläiseen Maverick - RedCat - HSP monsteriin tai mikä lie onkaan  :roll:

RedCat Rampage MT V3 kori, jota muokattu putkea varten sopivaksi.


Moottorina vakiokuntoinen Zenoah G320RC, DDM billet imusarja teflon tiivisteillä, HPI Bajan vakio putsari ja kallistettu putsarinpohja, Red Neck pre-filter, lohkon ilmanotto verkotettu, CY puhallinkotelo, modattu G320 kytkinkoppa, CY-kytkimen kannatin, mitkä-lie kytkinpalat, pakista löytynyt 6000rpm jousi, Outerwearsit putsarissa ja vetokäynnistimessä. Alumiininen moottoripukki, alu jarru ja -keskidiffin kiinikkeet. Polttoaineletkut uusittu tycon letkuilla ja tankki käännetty toisinpäin helpottamaan tankkausta.


DDM Dominator putki, meteli sen mukainen.


Tukivarsiin vaihdettu 6mm 12.9 pultit nylock muttereilla niiden orkkis E-sokka/tappi viritysten tilallle, etu jäykkäri vaihdettu alumiiniseen HSP:n jäykkäriin, takavetareissa Bajan suojakumit ulommissa nivelissä. Tukivarret päivittynee V3-mallisiin jos nuo pettävät, diffit saattavat olla tässä jo V3 mallista. Servo saver vaihtunee HSP:n aluversioon jos tarvetta. Radiona Sanwa MT-4 / RX-461, Killer Super Bee, korotettu radiokotelo ja HPI 4300mAh akku. Servot toistaiseksi vakiot, vaihtunee Savöx:n jos/kun pettävät.


Ensimmäiset koeajot ajettu...jarrupalat pitää säätää, liikaa välystä ja vivustoakin muokata, mutta muuten vaikuttaa toimivalta kunhan koneen saa ajettua sisään. Yllättävän ketterä kun luulin että tämä tarvii lentokentän kääntymiseen, ei todellakaan tarvi...renkaat taipuvaiset woblaamaan, pitänee avata ja katsoa onko foamit miten paikoillaan kun kaikki renkaat ei woblaa läheskään yhtä paljon.
Kovempaan vauhtiin varmaan syytä vaihtaa pyöriksi Bajan takapyörät ja Trencherit....niin ja Verticon 24mm hex adabterit.

Mukava vaihteeksi olla myös bensa-monsteri, niin voi vapaammin ajella missä vaan  :cool:

53
Yleinen keskustelu / Vs: Halvimmat rc ruuvit?
« : 17.06.15 - klo: 16.00 »
Miksi mennä taas merta edemmäs ruuvikauppaan, kun foorumilla on ruuvikauppias nimimerkki SeppoMikael tai sitten se lähin ruuvikauppa...vain erikoisruuvit joutuu käytännössä ostamaan merkkikohtaisena.

54
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 09.06.15 - klo: 22.31 »
Tai jos jostain löytyisi vielä vanhat MCD EVO 2 tai EVO 3 vetarit, käy suoraan vakio dog bonen tilalle...tosin niitäkin ovat saaneet RedCat:ssa vääntymään
Lataa MCD sivulta EVOn:n ohjeet ja etsi siitä varaosanumerot ja sitten googlettamaan ja koluamaan eri maiden eBay:ta läpi.

Mahtaisikohan jonkun uudemman MCD 4RR / X4:n vetarit käydä ? Saisi samalla CVD:t, eikä tarvitsisi pelleillä kälysten "koiranluiden" kanssa...mutta eipä sitä muuten tiedä kun kokeilemalla  :wink:

55
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 31.05.15 - klo: 18.54 »
CVD akselissa on nivel ulkopäässä...perinteisessä "Dog Bone":ssa on molemmat päät samanlaiset, pallo/tappi.

CVD : http://www.modelsport.co.uk/maverick-universal-drivshafts-pr-blackout-mt-/rc-car-products/38540

Dog Bone : http://www.davesmotors.com/redcat-07156-redcat-rear-dogbones_135mm_2-pack.html

V3 on 0,5mm paksummat diffin pikkurattaiden tapit yms. pientä ja luonnollisesti erilaiset rattaat sisällä.

Diffien kuoria vahvistavat laittamalla ulkopuolelle sopivasta metalliputkesta sahatun renkaan...ainakin RedCat:ssa kuulemma tuppaavat halkeilemaan muovikuoret ajan myötä...toisaalta eipä nuo paljon mitään maksa.

56
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 30.05.15 - klo: 14.12 »
Siis hetkinen....eikö sinulla ole siinä CVD-vetoakseleita vaan tavalliset vetarit ?  :shocked:

Tiedä olisiko nuo kestävämmät "tavalliset" vetarit vai nuoko sinulla juuri on ? http://www.davesmotors.com/redcat-07156-redcat-rear-dogbones_135mm_2-pack.html

Näihin vilahtelee eBay:ssa aina välillä myös jotain Center Drive Shaft CVD-kardaaneja...ei kauan kun joku Taiwanilainen myi sellaisia siellä, tiedä sitten kestävyydestä.

V3 mallin diffin sisukalut voisivat myös olla vähän kestävämmät...tosin siellä voi olla jo samat riippuen auton iästä.

Oletkos jo hommannut siihen alumiinisen Trans Mount Platen ja keskidiffin kiinikkeet ?

http://www.davesmotors.com/redcat-050004-aluminum_blue_gear-mount.html

http://www.ebay.com/itm/MAVERICK-MV24115-ALUMINIUM-TRANSMISSION-MOUNT-SET-BLACKOUT-MT-CHASSIS-PARTS-/351285471873?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item51ca3eea81

http://www.ebay.com/itm/MAVERICK-MV24114-ALUMINIUM-CENTRE-DIFF-MOUNTS-BLACKOUT-MT-CHASSIS-PARTS-/380956030465?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item58b2bfb601

MCD:n vaihteiston rattaat voisivat olla myös hyvät, tosin aikas arvokkaat...mutta niillä saisi myös aikaan vähän erilaisia välityksiä...muistaakseni niillä saa enemmän/vähemmän vauhtia ja ovat parempaa materiaalia kun näiden omat.

57
HPI / Vs: HPI Savage X 4.6 ohjaus
« : 25.05.15 - klo: 19.57 »
Oletkos kokeillut kiristää sitä servo saverin jousta tiukemmalle ?

Kannattaa vetää se vakiojousi kunnolla tiukalle ja siihen saa myös jäykemmän HD jousen...mitä isommat renkaat, sitä tiukemmalla tuo pitää olla.

Jousi: http://www.hpiracing.com/fi/part/102522

http://www.hobbylinna.fi/tuote/heavy-duty-servo-saver-spring-21x12x19mm-45coils/102522/?keywords=102522

Servo saveriin kannattaa vaihtaa myös kunnon laakerit muovirinkuloiden tilalle...löytyy HPI:lta, mutta halvemmalla saat samat esim RCM:lta. Samaan kuormaan voi heittää kätevästi myös setin pyöränlaakereita, samoja käytetään myös diffeissä ja laatikossa...ei ole mainos, mutta ostan tuolta lähes kaikki laakerit  :wink:

Servo saverin laakerit, 10 kpl ->  http://www.rcm.fi/laakerit-10x6x3-mr106-abec-7-10-kpl.html

http://www.hpiracing.com/fi/part/B045

Orkkis laakerit 4 kpl : http://www.hobbylinna.fi/tuote/steering-upgrade-set-(6-x-10-x-3mm-ball-bearing-4pcs)/B045/?keywords=b045

Kannattaa selailla myös tuolta HPI sivulta osia...HPI sivut kun ovat ihan huippu luokkaa ->> http://www.hpiracing.com/fi/parts/109083/opt

58
Eikös tässä losissa ole juuri tuollaiset vanteet ja 3.8 bädit?
https://www.youtube.com/watch?v=hjTCvG1uOfc&index=5&list=LL8V37pc00xIHy5nCMcK9xFQ

Onhan ne.

Heh, hyvä väärin käsitys käyny hepulla, vanteet oli tarjouksessa taalan / sarja ja luuli että hinta tarkottaa taalan kappale...no tilas kerralla neljä sarjaa (12 kpl) kun halvalla saa...yllätys kävi kun ovelle tuotiin 12 sarjaa eli 48 kpl ja kaikki makso 12 taalaa plus kulut jotain 13 taalaa   :laugh:

59
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 21.05.15 - klo: 15.13 »
toimiiko tuo killeri muuten tämän orkkis hpi radion kanssa vai meneekö radio/vastari vaihtoon?

Tuolla sopivuus taulukko, katso oikea reuna -> http://www.killerrc.com/radio-kill-switch-compatibility-chart/

Tuon mukaan ei välttämättä toimi, mutta taulukko ei suinkaan ole absoluuttinen...voihan sen silti kokeilla, toimii eräs Killerin vanhempi versio kaverillakin sellaisessa radiossa jossa tuon taulukon mukaan ei pitäisi toimia. Jos ei toimi, niin päivitää sitten radion muutenkin parempaan, vaikka Sanwa MT-4, voin suositella sitä, telemetrialla, saa kierrokset ja lämpötilat yms. suoraan radioon.

Super Bee toimii kuitenkin useimpien radioiden kanssa, eikä sen tarvitse välttämättä olla edes 3-kanavainen, riittää kunhan moottori sammuu jos radiosta katkaisee virrat, vastariakusta loppuu virta, auto menee kantaman ulkopuolelle tai yhteys katkeaa muuten...ei tarvitse olla välttämättä erillistä sammutus nappia radiossa.

2-kanavainen kytkentä


Ohjeita : http://www.killerrc.com/downloads/

Killeri on bensa-autossa ihan ehdoton, ei kannata ajella ilman...ikävä kun 15kg painava möykky poistuu omille teilleen 50 - 70km/h  :undecided:

Ps. Killeriltä on kätevä tilata myös suoraan, vähän halvempi ja tulee viikossa...samalla helppo tilata myös muuta roinaa, ledivaloja ja kaikkea pientä kivaa Bajaan...saat myös alennuskoodeja ja seuraavaksi alennuksia taas niillä  :wink:

60
Bensa-autot / Vs: Hobbyking Baja
« : 20.05.15 - klo: 12.48 »
HK Baja 260 on oikeasti Rovan Baja 260...saatavuudesta en tiedä tällä hetkellä.

HPI Bajan osat käy ristiin, samoin KM Bajan...sekin on käytännössä yksi ja sama laite. Suurin ero HPI Bajaan on Rovanin ja KM:n kokonaan omaa tuotantoa olevat osat joita HPI:ssa ei edes ole, mutta ne voi toki päivittää siihen...

Tuolta saa muuten helposti Rovan Bajan tai vaikka Rovan "Losi 5ive T":n ja TODELLA HYVÄÄ palvelua  :wink:

http://www.rovansports.nl/en/rovan-buggies-and-trucks/buggies-trucks/

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 20