Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 20
91
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 01.04.15 - klo: 20.46 »
Ei musiikkia pilaamassa, vain nitron kirkumista. :tongue:

www.youtube.com/watch?v=52ULqijzXso

Vain nitron koukuttava haju puuttuu...nuuuuhhhhhh :cool:

92



HEI!!!HEI!!!HEI!!!!HEI!!!!!HEIIIIIIII!!!!!se on SAAPUNUT!!!!!SE ON VIHDOINKIN SAAPUNUT!!!!MAD FORCE KRUISER 2.0 on vihdoinkin saapunut!!!!!!polttiksena ja sähkönä!!!!!!!!juuuuuuhaaaAa!! 😜😄😄😍😀😁😊😗😛😔😝😍😄😉😛😁😛

Lievää innostumista havaittavissa, ilmeisesti olet laittanut kyseisen auton hankinnan harkintaan...  :grin:

93
Sori jätkät vähän off-topic, mutta ottaa niin kupoliin kun mammat ja papat tukkii pyörä ja kävelytiet ylipitkillä kävelysauvoilla ja sitten kun ne vielä sojottaa sivulle 45 asteen kulmassa!  :grin:

Eikö mitä, ihan oikeassa paikassa olet...tämähän on ärsyttää- ja harmittaa topicci, eikä mikään watun tuninkimiesten pörinäputki topicci, eli nuo muuthan ne jauhaa täällä asiaan kuulumatonta.

Se on sitä suomalaista "kävelysauvakulttuuria"...harvapa niita osaa edes käyttää oikein, useimmat raahaa niitä vaan muuten mukanaan  :grin:

94
Bensa-autot / Vs: Mistä 1/5 scale kori?
« : 16.03.15 - klo: 14.28 »
Tuosta tulee hieno  :cool:

Tuon kun kajauttaa kunnolla jotain puuta päin tai lippaa kunnolla ympäri, niin joutuu oikeasti peltitöihin...  :grin:

95
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 15.03.15 - klo: 19.32 »
3D homma on varmaan ihan hyvä juttu, mutta täytyy olla aikamoinen insinööri, joka osaa ensin suunnitella osan tyhjästä, jonka kone sitten tulostaa.

Minulle ei ole oikein koskaan auennut, kuinka nuo osat edes suunnitellaan ? Jonkinlainen AutoCad:a vastaava ohjelma kai...
Laitteethan eivät välttämättä näytä hirmuisia maksavan...muutamalla tuhannella noita saa, mutta se ei riitä vielä.

http://www.minifactory.fi/3d-tulostin/

http://www.minifactory.fi/verkkokauppa/minifactory-3d-tulostin/minifactory-3-dual-extruder/

96
Onhan tuossa vaihtoehtona ajaa myös 20% Nitro:lla, ei mitään käytännön eroa 25%, olen huomannut että sillä saa paremmin säätöihinkin ja sisältää monesti enempi öljyäkin (Byron). Tuo 16% on isompiin .28 - .36 -> .46 koneisiin aika mietoa kamaa.

Eipä tuo vaikuta tavallisen käyttäjän polttoaineen ostamiseen käytännössä mitenkään, niin kauan kun sitä yleensä myydään. Mikä estää hankkimasta lupaa, jos se siitä on kiinni ? Kriminaaleille ei myönnetä ? Ihan oikein.

97
HPI / Vs: Savage xl
« : 15.03.15 - klo: 12.31 »
Noista TTO:n lämpömittareista ei löydy niin pientä anturia kun hehkutulpan kierre on...olen etsinyt itellekin nitro -> bensa conversioon sopivaa lämpöanturia hehkutulpan kierteelle, n. 6mm. TTO:n mittareihin saa kyllä monenlaisia antureita, mutta ei juuri sopivaa.

Sen saanee tehtyä tästä syyläriin tarkotetusta TTO-anturista, joka kuuluu KTM:n flektisarjaan varaosana, mutta toiminee tavallisenkin mittarin kanssa. Tekee siihen sopivan reiän ja viilaa/leikkaa lopuksi ylimääräset reunat pois...vaatii askartelua ja anturi maksaa saman kun mittari.

KTM anturi syyläriin http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/tto-replacement-parts/7500-3005


Toinen vaihtoehto on juottaa tuosta 10mm anturista tulpan reikä umpeen, tehdä siihen uusi reikä ja lopuksi leikata/viilata ylimääräset pois...mikään ei takaa ettei anturi hajoa sitä umpeen juottaessa  :sad:

http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/temperature/723-et1

Savage Octane:ssa minulla on tosiaan tuo yllä mainittu, käy heittämällä, koska siinä on 10mm tulppa.
Nitro-> bensa conversiossa kokeilen aluksi ihan Sanwa MT-4 radion omaa lämpö anturia, jos se rakkine koskaan edes alkaa toimimaan...ehkä myöhemmin tuo KTM:n anturi. Tällä hetkellä on RC-projektit vähän syrjässä, jatkuu kun saan muut asiat hoidettua.

Tommonen välityslaskurikin löyty...en takaa että laskee oikein.

http://www.savage-central.com/Evo-Forums_-_file_-_viewtopic_-_t_-_93934.html

Tuossa tollanen kartta Spur Gear/Clutc Bell välityksistä.

98
HPI / Vs: Savage xl
« : 14.03.15 - klo: 21.04 »
Ei minusta kannata vaihtaa kelloa, 17T kello harventaa välityksiä jo paljon vakioon 16T nähden. Tuo 2 hammasta Spurri-pyörällä ei vaikuta toisaalta paljoakaan.
Perävälitykset ovat jo tuolla CEN:n välityksellä varsin harvat ennestään...kulkee kovaa, mutta jaksaako kiihtyä enää ?

Tuossa pari hätäistä laskelmaa, en tiedä mikä perävälitys ollut vakiona autossa, ei tosin vaikuta asiaan muuten kuin vertailu mielessä.

Vakio XL HPI Bullet Proof 29T/9T = 3.22 => kokonaisävälitys vakiolla 52T/16T = 10.465

Vakio XL HPI 43T/13T = 3.30 => kokonaisävälitys 52T/16T = 10.725

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 52T/16T = 9.39 tällä hetkellä sinulla

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/16T = 9.03 harvenee tähän 50T pyörällä.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/17T = 8.49...tämä 17T kellolla on jo pari pykälää harvempi kun auton vakiovälitys.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/15T =  3.33 x 2.89 = 9.62 Voisi olla jopa parempi 15T kellolla ! Tiuhempi välitys, pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja kompensoi siten CEN:n harvoja diffejä.

Vaihdelaatikon välityksiä ei ole huomioitu mitenkään laskuissa, mutta sillä ei ole väliä, koska se pysyy kokoajan samana.

Huomaa että kaikki spurri / kello yhdistelmät eivät toimi todellisuudessa, koska moottorin säätövara loppuu tai hammaskosketus ei ole mahdollinen, koska rattaat eivät osu toisiinsa...liian pienillä rattailla moottoria voi joutua nostamaan ylemmäs tai liian suurilla rattailla runkopalkki tulee eteen, kun konetta pitää saada ulommas.

99
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 12.03.15 - klo: 14.43 »
Ihan vituix mäni tuo maalaaminen, oli tuo vihreä purkki viallinen, ei ollu paineita tarpeeksi purkissa.
Tunnin teippailut harakoille kun maali valu saumoista läpi, ei saanu ollenkaan ohuita kerroksia vedettyä.
Noh, pitää ajaa hatelikkoon tuo auto ja ostaa uusi kori :grin:


Hyvältähän tuo näyttää, oiken hyvät värit...laita sivuprofiilistakin kuvaa  :cool:

Hopeata tai mustaa 3mm autoteippiä tuohon päälle päin koppaan rajauksiksi, peittää valumat...hyvä siitä tulee.

100
No niin, tämä foorumihan alkaa kohta muistuttamaan pikku hiljaa parin vuoden takaiselta...  :roll:


101
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 03.03.15 - klo: 12.31 »
OK, kiitos tiedoista Japilord.

102
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 02.03.15 - klo: 12.27 »

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

"Tappi" on voimakas magneetti, joka kehittää impulssin hall-anturille, kun se kulkee anturin ohi ja CDI-yksikkö antaa kipinän, sekä tunnistaa siitä myös kierrosluvun, jonka mukaan se säätää sytytystä.
Sanoit että "tappi" on yhden "lavan" sisällä...ilmeisesti tarkoitat akselin suuntaisesti...siinä tapauksessa ihmettelen myös vauhtipyörän kokoa, miksi noin iso ?

Lukitusperä...tuo kuulostaa fixulta, olen miettinyt myös jonkinlaista työkalua tai välinettä jolla koneen voisi lukita helposti TDC tai 30* BTDC.

Näissä pienissä bensakoneissa on kyllä yleensä jonkinlainen tuuletin, se on joko vauhtipyörässä kuten kai tässäkin tai kuten lentokoneenmoottoreissa se on luonnollisesti potkuri. Tuo tuulettimen asento vain ihmetyttää...kaipa se jonkinlaisen virtauksen saa aikaan. Tuskin sentään idea on jäähdyttää kytkintä ?
Lämpötilahan näissä bensakoneissa on helposti ongelma, koska polttoaine ei jäähdytä käytännössä lainkaan. Nitro-koneessa metanoli toimii tehokkaana jäähdyttäjänä, mutta bensalla koko homma pitää hoitaa muuten.

Mistä SH:n ohjeissa muuten mitataan lämpötila, lohkosta vai kannesta ?

103
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 01.03.15 - klo: 16.28 »
Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:


Toimiiko nuo vauhtipyörän pykälät tuossa moottorissa tuulettimena ja miksi ne näyttävät olevan sen väärällä puolen ?
Hall-anturin magneetti on vissiin sijoitettu tuossa radiaalisesti vauhtipyörään, eikä akselin suuntaisesti vai kuinka ?
Onko vauhtipyörä normaalisti lukittu perinteisesti kartiolla (collet) vai onko siellä ura/kiila tms, joka määrittää vauhtipyörän asennon kampiakseliin ?

Kyselen vain kun olen muuttamassa nitromoottoria bensakäyttöiseksi cdi-sytyksellä.

104
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 01.03.15 - klo: 16.00 »
En voi kertoa vielä mitään Octanen toiminnasta tai kulkupuolesta, koska en ole omaani vielä edes käyntiin pistänyt...vielä vähän kesken.

Savagesta yleensä voin kertoa että auto on ainakin nitro-käyttöisenä ihan huippu. Sillä voi ajaa käytännössä missä vaan, se on erittäin kestävä, helppo huoltaa, saa paljon vakio ja viriosia useilta eri valmistajilta, osat ovat halpoja ja rekenteeltaan se on todella pätevä (oikea runko)  :cool:
Minulla on ja on ollut reilut 20 Savagea erilaisilla moottoreilla, muutama Savageen pohjautuva HB Truckzilla, sekä jokunen puhtaasti osista kasattu custom versio...ei tosin yhtään sähkökäyttöistä. Octane XL on ensimmäinen bensakäyttöinen ja kasailen parhaillaan toista bensavekotinta eli Nitro -> Bensa conversiota.

Victoryn putkesta...joo, en tiedä mitä tuon kanssa on käynyt, joku ajatus fiba varmaan tai hosuttu suunnittelussa tai kenties viallinen jigi tms ??? Ei se ainakaan tuohon autoon ole sopiva. Tekemällä kokonaan uuden alkukäyrän tai muokkaamalla sitä kuten ÄmTee sen saa jotenkin paikalleen  :evil:

ÄmTee, miltä se vaikuttaa, tuntuuko että se mitenkään vaikuttavan auton tehoihin kun se on ollut sinulla autossa kiinni ja olet ajellut ?

105
Tuli toisessa paikassa kinaa siitä, että toimiiko oikeasti se että paketin päällä lukee väärä hinta,  niinkuin esimerkiksi hobbykingissähän voi valita, mitä siinä paketissa lukee summana. Eli kysymys kuuluu, toimiiko tämä ja voiko sillä lailla välttää veron maksun?

Älä edes harkitse moista...se on petos ja seuraamukset ovat sen mukaiset. Tulli voi milloin tahansa avata pakettisi ja sisällä onkin oikeat hinnat invoice:ssa...käry käy ja maksat vielä sakot päälle.

Ihme kun muutaman euron takia pitää tollasia suunnitella  :shocked:

106
Asiallisen näköinen, tuonhan voisi Axial pistää vaikka tuotantoon. Eipä tuossa videolla paljon tuosta kerrota, eikä edes koppaa raoteta mitä sen alla on. Saakohan tuollasen Axial Yeti:n muutettu miten helposti (sis vaikeasti) nitro tai bensa käyttöiseksi ?

Jahas, itselleni vastaten : Tuossa onkin ilmeisesti käytetty myös edessä taka-akselia, kun vilkaisin alkuperäisen mallin Yeti XL:n kuvia ja taitas joutua tekemään koko rungon uusiksi polttomoottoria ja vaihteistoa ajatellen.



Pitäisiköhän ostaa tuo lehti digi-versiona, reilu 7 taalaa...ei vaan vissiin voi maksaa PayPal:lla ?

107
Tämä !
Kuutiotuumia vähän enemmän kun tuossa ylläolevassa  :cool:

-Niki-



Jep ja taitaapa olla sitä voimaakin ainakin samat...todellinen sleepper   :cool:

Kertokoon omistaja enempi jos haluaa...  :wink:

109
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 23.02.15 - klo: 13.12 »
Näköjään tätä Maverick MT-5 / RedCat Rampage:a saa myös HSP MXT-5 nimisenä Ruotsista...varaosiakin näyttäisi olevan mukaan lukien alumiiniset servo saverit yms.  :wink:



http://www.hobbex.fi/fi/artiklar/hsp-warrior-mxt-1_5-bensiini.html

110
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 21.02.15 - klo: 12.36 »
Hyvin Losi DBXL:n näyttää osaa olevan saatavilla ja määrä kasvaa koko ajan. Auton suosio tuntuu kasvavan ja melko nopeasti se unohtui mikä tuo oli alkujaan...se oli RCMK eikä Losi. Sittemmin se muuttui Losiksi ja porukka suurin piirtein buuasi sille...

Tuossa arvailtiin vielä auton merkkiä...


No kohtahan sieltä kai tulee jo uusi versio...RCMK XRC-1000...tuleekohan tuostakin kohta Losi ?



http://cart.rcmk.com/zen/index.php?main_page=page&id=1

https://www.youtube.com/watch?v=8qnxaNr3-jk


Mitä väliä sillä on mistä maasta ne osat ostaa ? Ei se ole sen kummempaa ostaa ulkomailtakaan kun jostain kotimaisesta verkkokaupasta...käytännössä riittää että perustaa tilin PayPal:n ja alkaa ostamaan osia.

111
Polttisautot / Vs: Halvat Nitrokoneet Topic.
« : 20.02.15 - klo: 20.35 »
Tai sitten vaan silicon-tiivistemassaa tuubista...muotoutuu kätevästi mihin tahansa muotoon leikkelemättä, kunhan varoo ettei koneeseen sisälle päästä :wink:

Vaikka tollasta, tosta saa jo aika monta tiivistettä ->> http://www.motonet.fi/fi/tuote/602353/Permatex-Ultra-Copper-tiivistesilikoni-80ml


112
HPI / Vs: Savage projektit
« : 18.02.15 - klo: 20.19 »
Suattaa urahttoo tuo savagen savage tuolla ymyri konneella :tongue:

Tai sitten se vaan jurahtaa jumiin... :laugh:

113
Näin kun valoista on puhe niin ärsyttää kolmannen sukupuolen edustajat eli sumuvalot päällä ajelijat vaikka sumua ei ole. Kaippa se  sitten aiheuttaa kivaa värinää housuihin kun saa pitää sumareita ajonaikana päällä samalla kun häikäisee vastaantulevia. Sumareiden valokeila on niin leveä että se ottaa silmiin vaikkei niitä valoja katselisikaan.

Joo, tuota on porukalla aina naurettu että mitä siinä 3m:n päässä on niin tarkkaa katsottavaa, että tarvitsee olla sumarit päällä ? :shocked:
Sumarit päällä ei näe yhtään mitään kauemmaksi, syö pitkiltä valoilta mielettömästi pituutta...ainakin itelle on tärkeää nähdä kauemmas kun siihen 3m:n päähän. Sumarit lisälyhkäsinä...ei toimi, ihan eri asia. Ja vaikka näkisitkin sen villisian siinä 3m:n päässä ojan penkalla, niin et ehdi tehdä mitään 100km/h vauhdissa. Toisaalta et näe myöskään sitä hirveä kaukovalojen valokeilassa...taas rysähtää kun oli sumarit päällä. No kaipa ne ovat nämä sumareiden polttelijat niitä samoja jotka salakaatavat niitä hirviä ym. autolla metsästyskauden ulkopuolla... :roll:

114
HPI / Vs: Savage projektit
« : 18.02.15 - klo: 19.44 »
Joo tietysti letkut vaihtoon bensasta nitroon.  Tuleeko tuolla cenin putkella vääntöö vai enemmän kierrosta lisää? Löytyis yks ylimääränen tallista niin vois vaikka kokeilla.

Vääntöä tuolla lähinnä pitäisi tulla, riippuu koneesta. Bensan kanssa hävitään aina vähän tehossa, joten koitetaan saada mahdollisimman paljon vääntöä tilalle. Tuo lähes kokonaan alumiini Savage on myös kohtuu painava ja sen liikuttamisen kaivataan eniten juuri vääntöä.
Jännä nähdä saako tuota moottoria toimimaan mitenkään bensalla...voihan se olla että se kilahtaa kiinni, jos en saa lämpöjä kuriin. Nitromoottorin jäähdytys hoidetaan käytännössä runsaalla määrällä metanolia...alkoholihan on erinomainen jäähdytysaine, etenkin metsku. Bensa taas ei jäähdytä ja seoskin on huomattavasti laihempi sillä.
Bensakoneissa on lisäksi yleensä jonkinlainen puhallin jossakin vauhtipyörän yhteydessä, josta se puhaltaa lohkoon päin...lentokoneissa luonnollisesti potkuri. Kokeilen aluksi 5 voltin 50 x 50mm kotelopuhallinta, joka tulee moottorin vasemmalle puolen ja puhaltaa lohkoa / Cooling Head:a kohti. Voisihan siihen ehkä rakentaa jonkinlaisen puhallin kotelonkin ja myös pieni termari lohkon kylkeen.

CDI-sytkävermeet on jo olemassa, mutta tilasin vielä vähän erilaisen Hall-anturin ja odottelen sitä. Varsinaista moottorin muutos hommaa jatkan jossakin vaiheessa bensa-auto osiossa : Glow Engine -> Bensa + CDI-Ignition muutos topiccissa.

Jos tästä ei tule kalua ja koko hommasta tulee floppi, niin ompahan ainakin kokeiltu...eipä tuossa kummoisia summia ole edes kiinni, auto oli valmiina vailla konetta ja käytännössä kaikki osat ostettu eBay:sta.

Noita CEN:n putkia löytyy aika helpolla eBay.sta...

115
HPI / Vs: Savage projektit
« : 17.02.15 - klo: 18.37 »
Sovittelin tänään putkea paikalleen...Exhaust Manifold on HPI:n oma ja putki on CEN GST:sta, se on todettu kohtuu hyväksi ainakin HPI K5.9 koneen kanssa, joten kokeillaan sitä tässäkin. Sovittelin myös Primer-pumpun suodattimella turvakaareen. Lyhyt pätkä bensaletkua pumpun ja kaasarin välissä on sitä varten, että polttoaineen tulon kaasarille näkee.



wille86 : Tankki on ihan passeli 300ml tilavuudellaan, letkut täytyy vaihtaa nitron kanssa, nuo eivät kestä sitä, tässä on tarkoitus käyttää 2T-bensaa polttoaineena. Muuten tuo on kyllä pätevä tankki ja edukas ainakin eBay:ssa. Normaalin, X tai SS mallin Savage on liian lyhyt rungoltaan, jos haluaa käyttää Octanen servo/radio/akku koteloa...pitää olla XL tai tälläinen n. 1 1/2"  pidempi runko kuten tämä FLM. En tiedä miten tankki ja radiokotelo sopivat XL-runkoon...mutta voisi olettaa että kohtuu helposti.

116
HPI / Vs: Savage projektit
« : 16.02.15 - klo: 20.39 »
Tämäkin projekti eteni taas hieman, jatkan varsinaista auton rakentelua toistaiseksi täällä.

Force .36 kone paikallaan koesovituksessa...aika hyvin kaikki sopi lopulta paikalleen ja näyttäisi myös toimivan. Kaasu/jarru servo piti kääntää toisin päin kotelossa ja tehdä uusi jarruvipu ja vivustot pianolangasta, sekä polkupyörän pinnoista. Servovipu vaihtuu vielä alumiinisen L-malliin kunhan joskus tulee ja muutenkin nuo violetit linkien osat voisi vaihtaa...nuo vain sattuivat löytymään pakista.



Octanen ohjauslinkki paikallaan ja tein samalla paremman Reverse modulin vivuston.



Forcen kone sai Roto Startin romppeet peräänsä. Ofna-Forcen kulmamallinen Torque Back Plate olisi ollut parempi, mutta se ei oikein sopinut tuon hivenen korkean Octanen radio/servo/sytkä kotelon kanssa, joten joutui laittamaan tuollaisen perinteisen. Mahdollisesti tuossa voisi käyttää myös HPI:n uudemman F4.6 koneen #109535 - HPI Nitro Start Back Plate:a.



Erikoista että vaikka Fast Lane Machine ei ole runkoa tehdessään osannut vuosia sitten edes uumoilla bensakäyttöisestä Savagesta, niin Octanen bensatankki ja servoteline istuivat silti paikalleen runkoon kuin ne olisi suuniteltu siihen. Pari ruuvinreikää piti tosin senkata, että turvakaari istui paikalleen. Tankin pystyy myös irrottamaan käden käänteessä, kiinni kolmella sokalla. Turvakaaressa näkyvään reikään ajattelin asentaa sellaisen polttoaineen suodattimen jossa on pumppu...ompahan helpompi primeroida kone.


117
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 15.02.15 - klo: 15.21 »
"Häjyn" näköinen laite  :cool:

118
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.02.15 - klo: 12.53 »
Eikös se ole helpompaa ostaa suoraan 4T pk-bensaa ja siihen se laadukas öljy sekaan...ei noita öljyjä ole oikein suotavaa sekoitella ja maksaa kuitenkin ihan saman. Samassa hyllyssä ne on vierekkäin 2T ja 4T pk-bensakannutkin...tai no voi sitä 4T pk-bensaa ostaa suoraan mittaristakin joillakin Nesteen asemilla, kuten Porvoo, Helsinki jne.

119
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 11.02.15 - klo: 12.42 »
No huh  :shocked:

Jos tuo video on otettu kerralla, eikä se ole koostettu useista pätkistä, eikä hypyissä ole käytetty useita autoja, niin tämä vie kyllä kerralla pohjan pois väitteiltä "kopioiden" huonosta muovilaadusta !!!!
Iskun asfalttiin täytyy olla todella raju kun miettii Losin kokoisen auton painoa...kulma edellä alas ja C R A S H !!!  :shocked: Mitään järkeähan tuollaisessa ei ole, mutta testimielessä hieno video.
Tuosta ei voisi kyllä alkuperäinenkään selvitä yhtään paremmin ja ihan kaiken saa hajalle jos tuollaista jatkaa tarpeeksi. Montakohan autoa on hajonnut "hyppyasetuksia" hakiessa tuohon merilodjun kylkeen...  :cry:

120
Yleinen keskustelu / Vs: NiMh -akku rikki?
« : 09.02.15 - klo: 13.50 »
Olen joskus vaihtanut kennot vanhaan akkuporakoneen akkuun, taloudellisesti se ei kannata, mutta jos uutta vastaavaa akkua ei saa, niin siinä tapauksessa ainoa mahdollisuus.
Ongelma on vain se että alunperin ne kennojen väliset sillat on yleensä pistehitsattu, eikä juottaminen ole ihan sama asia...kenno tuppaa kuumentumaan juottaessa enempi ja saattaa vaurioiutua jo siinä vaiheessa.
Ostin kennot akkuporaan Partco:lta ja juotin saamieni ohjeiden mukaan (kennottavat akkuja), tuli ihan toimiva peli kunnes akkulaturi hajosi...eli kierrätykseen se lopulta meni kuitenkin.

RC-puolella vastarin 6V Hump Pack akkuja on kyrvähtänyt muutamia, samoin roto-startin 7.2V pötköjä juuri siten että yksi kenno väsähtää yhtäkkiä...suosiolla olen pistänyt ne kierrätykseen. Kyllähän noita akkuja näissä rc-leluissa menee...aina ne ei ole toimivia uutenakaan, siitäkin kokemuksia.


Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 20