Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jval

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14
271
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PK- lähettimen kalibrointi
« : 05.03.10 - klo: 11.10 »
Tuo Adjuster-kalibrointi löytyy myös 4PK-lähettimessä.

272
Minä vahvistan että että en pääse paikalle.

273
Tulokset / Vs: INDOOR EURO's 2010
« : 26.02.10 - klo: 12.14 »
Kisan aikataulu:

http://rc10.fi/indooreuros2010/results/timetable_new.pdf

edit. uusi aikataulu

274
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PK- lähettimen kalibrointi
« : 05.02.10 - klo: 17.50 »
Mulla on vanhemman mallin 3pk, ei vissiin pks. Viime aikoina ollu sellasta häikkää et, kun kalibroin sieltä adjusterista kaasun, niin näyttää neutraalilla 54%  :shocked: Eikös sen pitäs 0% lähellä olla?

Minulla vastaava lukema on 43%. Kaasua pitää painaa aika paljon että saavuttaa 0-kohdan mutta ei kai sillä ole väliä kalibroinnin jälkeen.

275
Asennettuani autooni kisoissa uuden nopeudensäätimen (Tekin) huomasin sellaisen seikan Futaban 3PK-lähettimessä että kun säätimen oli kalibroinut ja sen jälkeen vähensi ATL:stä jarrua 50% tienoille niin samalla siirtyi myös neutraali alue jonka huomasi siitä kun hipaisi kaasua niin renkaat jäivät pyörimään ja sitä piti korjata trimmillä. Säätimessä on sellainen ominaisuus ettei se käynnisty ajotilaan vaan jää vilkuttamaan error-ledejä mikäli se ei löydä neutraalia. Se taasen aiheutti sen etten ehtinyt ajoissa ensimmäiseen erään ja melkein myöhästyin mustakin alkueristä ja finaaleistakin ennen kuin keksin että mikä siihen auttaa.
Kisapaikalla tuo ratkaisemisen ei oikein ollut aikaa eikä käyttöohjekirjakaan ollut lähettyvillä.
Kotona lähettimen manuaalia tutkiessani löysin Adjuster-kalibrointikohdan ja tein lähettimelle kyseisen toimenpiteen. Tämän jälkeen neutraali ei enää siirtynyt vaikka ATL:n laittoi 0 prosenttiin.

Tuo edellä mainittu ongelma aiheutti hieman harmaampia hiuksia Kuusankosken kisoissa vaikka olen törmännyt samaan muillakin säätimillä. Niissä jarru ei ole ollut läheskään yhtä tehokas joten se ei ole haitannut mitenkään.

Vika ei siis ollut säätimessä/säätimissä vaan ohjaimessa. Manuaali kehottaakin tekemään kyseisen kalibroinnin ohjaukselle ja kaasulle jos lähetin on saanut iskun tai sitten säännöllisin väliajoin jotta lähetin pysyy ”in tune”.

276
Tuo losin modi oli ihan mielenkiintoinen, ei hitto menikö taas moottorilevy uusiksi..
No ei vielä, katson ensin miten tuo toimii. Ja ei tuo ole kovin "nätti" ratkasukaan, mutta kiitos jval vinkistä, taas sai uutta rouskutettavaa tuonne omaan "boksiin".

Eikös lisäratas pyöri moottorinkiinnitysruuvin ympärillä jolloin pukkiin ei tarvitse välttämättä tehdä lisäreikiä. Ajat sitten aina samalla välityksellä koneesta riippumatta  :wink:

277
"Tai toinen vaihtoehto: Onko tämän akateemin boxi symmetrinen? Eli olisiko mahdollista kääntää isorattaan akseli tulemaan ulos toiselta puolelta puhkaisemalla reikä boxin vasempaan puoliskoon ja saako tällöin moottorilevyn kiinni boxin vasempaan puoliskoon?"

Mutta tuohan ei käännä moottorin pyörimissuuntaa, eihän? Siis periaatteessa kyllä, mutta jos ajattelee, että diffiratas, keskiratas ja kolmas ratas (sekä spurri) pyörivät tässäkin tapauksessa aina samaan suuntaan, riippumatta, milllä puolella spurri on. Eli jos spurrin vaihtaa toiselle puolelle, niin moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa, jotta auto menisi eteenpäin. Vai olenko vieläkin aivan unessa? =)

Neljättä ratasta ehdottelisin edelleen...

Mutta tuossa ratkaisussa konetta ei liikuteta sivusuunnassa vaan käännetään 180 astetta. Samaa mahtaa olla käytetty myös Durangon tuubissa.

Katsopa viisarikelloa kellotaulun vastaiselta puolelta, kulkeeko viisarit vastapäivään?

278
Sivun puolenvälin tienoilla on yksi ratkaisu siihen miten neljännen hammaspyörän saa helposti lisättyä.

http://www.oople.com/rc/photos/euros2009/day3/

279
Yleinen keskustelu / Vs: VM:n RC-koeajo
« : 17.01.10 - klo: 11.13 »
Ihan asiallinen juttuhan Juuson testi oli eikä muuten ollut ainoa aihe siinä lehdessä jossa oli viittaus pikkuautoihin. Vilkaiskaapa sivulta 16 Ronnie Pettersonin sponssipaita :wink:

280
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 15.01.10 - klo: 07.27 »
Ja sitten kun on saanut korin ja siiven kohdalleen, ajaa pari hyvää pommia ja lohkaisee korinsa etulokareiden yläosasta, painuu katto hieman alaspäin ja taas on joko katto liian alhaalla, siipi liian korkealla tai molemmat. :huh:

Korin repeämistä voi vähentää laittamalla viidennen koritolpan etuetuiskaritukeen kiinni (joissain autoissa reijät valmiina) ja jos puskuri ei yllä koriin saakka niin sitten puskuriin voi liimata fylliä.

281
Tulokset / Vs: Euro Pan Series 1/12 ** 2009-2010 **
« : 09.01.10 - klo: 21.52 »
Sarjan kolmas osakilpailu käynnissä Hollannissa.

Online tuloksia voi seurata tuolta => http://www.myrcm.ch/main?dId[E]=2727

282
Schumacher / Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot
« : 29.12.09 - klo: 18.55 »


Olen ajanut kuvan mukaisella kiesillä nyt yhden kaksipäiväisen kerhokisan ja yhden treenipäivän joten kerrotaanpa hieman kokemuksia.

Auton kasaaminen oli helppoa ja osien tarkkuus kiitettävää luokkaa. Ainoa hieman enemmän työtä ja järeämpiä työkaluja vaatinut työvaihe oli hihnapyöriin sivulevyjen asennus. Kasattaessa huomasin että osien laatu on parantunut huimasti siitä mitä se oli Axiksen ja Missionin aikaan jolloin autot piti oikeasti rakentamalla rakentaa.

Iskarit on Tamiya-mallia mutta sillä erolla että ylähatussa on päällä reikä jolloin nännin ja hatun väliin ei jää kasattaessa painetta ja reboundin saa helposti haluamakseen.

Setupit on luonnollisesti edelleen hieman hakusessa ja auto on vielä lähellä ohjekirjanmukaisia säätöjä. Pieniä eroja toki on mm. iskarit olen asentanut toistaiseksi makaavimpaan asentoon ohjausherkkyyden rauhoittamiseksi koska auto vaihtaa kapeasta painonjakaumasta johtuen todella nopeasti suuntaa.

Pohjalevyyn olen laittanut kakspuoliteipillä muutaman suikaleen hiilikuitulevyä estämään akun liikkumista sivusuunnassa keskilinjaa kohti.

Tähän mennessä on rikkoutunut muutama muovinen tukivarren kiinnityspala mutta ne on onneksi halpoja ja helppo vaihtaa. Niiden tilalle saa alumiiniset palatkin mutta niitä en ole vielä harkinnut.

Autosta on esittely redrc:ssä ja tietenkin tehtaan kotisivuilla.

Täältä löytyy keskustelua edellisestä Mi3.5 mallista jonka muutamat kasausvinkit toimii tässäkin mallissa. Alla kuitenkin lainaus Olevilta.

Ainoat paikat jossa tässä autossa kannattaa käyttää lukitetta on nuo pikkuruuvit alatukivarsien kiinnityksissä, spoolin ulostulot ja ehkä rattitolpan yläruuvi.
Erityisesti kannattaa välttää lukitetta noissa 20mm ruuveissa, jolla tukivarsien kiinnitykset pultataan runkopuoliskoihin, ne tuppaa jumittumaan muutenkin ja pultinpäät pyöristyy irroituksessa. Kannattaa ehdottomasti laittaa prikka pultin ja kiinnityspalan väliin, se vähän helpottaa hommia, muistaakseni manuaalissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kuvassa niitä ei näy.

-Janne

283
Ovet aukeaa aamulla klo 9:15.

284
Huomioikaa TSM ja TSP- luokkien painoraja joka on 1350g

285
Onko ovet auki elikkä ketään ajamassa torstaina klo 18:00-21:00 jos tullaan oulusta Vesan kanssa leikkimään?

286
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 05.09.09 - klo: 21.56 »
eipäs ajettu pikkuautoilla tänään.
kuivempia kelejä odotellessa.

Äläpä valehtele.

287
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 28.08.09 - klo: 09.30 »
Päivän saldona hurjasti yli vedetty camber-kulma takarenkaisiin

Oli tosiaan vedetty vähän yli. Vastaavia pyöränkulmia taitaa oikeasti käyttää vain moottoripyöräkuskit :cool:

288
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 28.08.09 - klo: 07.35 »
Vai kekä Janne ja Lugi!


Kävin esittelemässä rataa Kerolalle ja Lutturakin tuli sinne koska en sattunut olemaan kotona vaikka niin oli sovittu.

Sawelta pudonneen hexan tapin tilalle otettiin Lutturan turistista vastaava tilalle (ja muistin laittaa uuden tilalle kun pääsin takasin talliin mekkaamaan). 

289
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 24.08.09 - klo: 11.21 »

4WD

4. Samae            Associated B44   LRP + Novak 8.5 + Nimh 4600mah

290
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.08.09 - klo: 20.05 »
kävin ajankuluksi radalla pöyrähtämässä ja mekkauspöydän vierestä löytyi asson rengas/iskarityökalu, kenenkähän lienee?

291
Tulokset / Vs: XX Kupolicrossi Laukaa 18.-19.4.2009
« : 15.04.09 - klo: 14.50 »
Aikataulut ja erälistat löytyy seuran sivuilta klik

292
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2009
« : 29.03.09 - klo: 13.05 »
Tulospalvelun tökkimisen syynä on serverin kaatuminen.

Kisan kotisivuilla kerrotaan illan viimeisten erien tapahtumat ja paljon muutakin

http://tcm2009.lrp.cc/

293
Tulokset / Vs: FTT 2 Kiiminki Tulokset
« : 26.03.09 - klo: 19.03 »
"Vesa Yli lisää pitoa rattaisiin ennen kilpailusuoritusta"  :grin:

Kyseessähän on paikallislehden käyttämä murre josta Suomi-Oulu-Suomi- sanakirja kertoisi että rattaat = esim. auton tai tai pyörän renkaat

294
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 12.03.09 - klo: 07.33 »
Minäkin ajattelin tulla käymään paikalla kotimatkalla. Otin crossarivanhuksenkin mukaan.

-janne

295
Kilpailupaikkana siis nykyaikainen Laivakankaan koulu Jäälissä eikä aiemmista kisoista tuttu Kiimingin koulu.
Varikkotilat on radan vieressä ja katsojillekin on tilaa.

-janne

296
Tulokset / Vs: electric indoor european championships 2009
« : 30.01.09 - klo: 13.56 »
Eipä osaa Italian poikakaan hoitaa tulospalvelua :angry:
Toimiikohan siellä oikeasti mikään... :huh:

297
Tulokset / Vs: electric indoor european championships 2009
« : 30.01.09 - klo: 09.58 »
Alla Vesan kirjoittamaa juttua OUA:n osastolta hieman lyhennettynä:
 

Kisapaikka on FIATin entinen tehdas jonka katolla on testirata, jonkinlainen hemmetin iso ovaali, rakennus siis keskella Torinoa. Paikka nykyaan siis ostari. Kokoa iha on. Rata on keskella yhta aulaa, kamat tarvii roudaa joka ilta huoneeseen, hotelli toises paas rakennusta, kavelya noin puoli kilsaa sisatiloissa. kauppoja on enemma ku laki sallii, vaatekaupasta ravintoloihin, safka on hyvaa.

Rata on TODELLA pomppunen, messumattoa. Aluks se oli tehty maalarinteipilla kasaan, jota ne sit korjaili muutaman tunnin joka eran jalkee kunnes tajusivat laittaa jesaria tilalle. Nyt rata kestaa yleensa sen koko eran hajoomatta. Profiili tod kapea, lankut ja muutamia mollia lankkujen vieres, tod tekninen ja pomput tekee viel vaikeemmaks.

Turistissa pito on TODELLA kova, kaatopito. Ja ku yhdistaa siihe  pomput lapi radan ja 180 mutkat nii autot poukkoilee minne sattuu ja toimii valilla kuin ois ihan rikki. 

Semmosta taalta!

-V-


-janne

298
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 13.01.09 - klo: 14.28 »
Hieno tulos Henkalta. Onnittelut podiumista ja Crisulle A-finaalipaikasta.

Miten muut suomalaiset sijoittui kun mistään ei löydy kuin A-finaaleiden tulokset.

Kisajärjestäjillä taitaa vielä opetella tuloksien julkaisemista muillekin kuin paikalla oleville.

299
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 10.01.09 - klo: 16.15 »
Onko kisoista live-tulospalvelua?

300
Kilpailupaikalla buffetti jossa myytävänä mm. sämpylöitä ja virvokkeita. Lisäksi pizza-tilaus molempina päivinä.

-janne

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14