271
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PK- lähettimen kalibrointi
« : 05.03.10 - klo: 11.10 »
Tuo Adjuster-kalibrointi löytyy myös 4PK-lähettimessä.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mulla on vanhemman mallin 3pk, ei vissiin pks. Viime aikoina ollu sellasta häikkää et, kun kalibroin sieltä adjusterista kaasun, niin näyttää neutraalilla 54% Eikös sen pitäs 0% lähellä olla?
Tuo losin modi oli ihan mielenkiintoinen, ei hitto menikö taas moottorilevy uusiksi..
No ei vielä, katson ensin miten tuo toimii. Ja ei tuo ole kovin "nätti" ratkasukaan, mutta kiitos jval vinkistä, taas sai uutta rouskutettavaa tuonne omaan "boksiin".
"Tai toinen vaihtoehto: Onko tämän akateemin boxi symmetrinen? Eli olisiko mahdollista kääntää isorattaan akseli tulemaan ulos toiselta puolelta puhkaisemalla reikä boxin vasempaan puoliskoon ja saako tällöin moottorilevyn kiinni boxin vasempaan puoliskoon?"
Mutta tuohan ei käännä moottorin pyörimissuuntaa, eihän? Siis periaatteessa kyllä, mutta jos ajattelee, että diffiratas, keskiratas ja kolmas ratas (sekä spurri) pyörivät tässäkin tapauksessa aina samaan suuntaan, riippumatta, milllä puolella spurri on. Eli jos spurrin vaihtaa toiselle puolelle, niin moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa, jotta auto menisi eteenpäin. Vai olenko vieläkin aivan unessa? =)
Neljättä ratasta ehdottelisin edelleen...
Ja sitten kun on saanut korin ja siiven kohdalleen, ajaa pari hyvää pommia ja lohkaisee korinsa etulokareiden yläosasta, painuu katto hieman alaspäin ja taas on joko katto liian alhaalla, siipi liian korkealla tai molemmat.
Ainoat paikat jossa tässä autossa kannattaa käyttää lukitetta on nuo pikkuruuvit alatukivarsien kiinnityksissä, spoolin ulostulot ja ehkä rattitolpan yläruuvi.
Erityisesti kannattaa välttää lukitetta noissa 20mm ruuveissa, jolla tukivarsien kiinnitykset pultataan runkopuoliskoihin, ne tuppaa jumittumaan muutenkin ja pultinpäät pyöristyy irroituksessa. Kannattaa ehdottomasti laittaa prikka pultin ja kiinnityspalan väliin, se vähän helpottaa hommia, muistaakseni manuaalissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kuvassa niitä ei näy.
eipäs ajettu pikkuautoilla tänään.
kuivempia kelejä odotellessa.
Päivän saldona hurjasti yli vedetty camber-kulma takarenkaisiin
Vai kekä Janne ja Lugi!
4WD
4. Samae Associated B44 LRP + Novak 8.5 + Nimh 4600mah
"Vesa Yli lisää pitoa rattaisiin ennen kilpailusuoritusta"
Kisapaikka on FIATin entinen tehdas jonka katolla on testirata, jonkinlainen hemmetin iso ovaali, rakennus siis keskella Torinoa. Paikka nykyaan siis ostari. Kokoa iha on. Rata on keskella yhta aulaa, kamat tarvii roudaa joka ilta huoneeseen, hotelli toises paas rakennusta, kavelya noin puoli kilsaa sisatiloissa. kauppoja on enemma ku laki sallii, vaatekaupasta ravintoloihin, safka on hyvaa.
Rata on TODELLA pomppunen, messumattoa. Aluks se oli tehty maalarinteipilla kasaan, jota ne sit korjaili muutaman tunnin joka eran jalkee kunnes tajusivat laittaa jesaria tilalle. Nyt rata kestaa yleensa sen koko eran hajoomatta. Profiili tod kapea, lankut ja muutamia mollia lankkujen vieres, tod tekninen ja pomput tekee viel vaikeemmaks.
Turistissa pito on TODELLA kova, kaatopito. Ja ku yhdistaa siihe pomput lapi radan ja 180 mutkat nii autot poukkoilee minne sattuu ja toimii valilla kuin ois ihan rikki.
Semmosta taalta!
-V-