Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 29
61
Kilpailijoiden kanava / LSOR kausi 2021
« : 13.01.21 - klo: 15.30 »
Ohessa LSOR kauden 2021 sarjasäännöt ja yleiset säännöt koskien RC Jokkis, OR5 2wd, OR5 4wd, OR5 SC ja
OR5 Outlaw luokkia.

Kisapäivämääristä tiedotetaan sitten myöhemmin.

Kaikki harrastajat tervetuloa ajamaan bensakrossia hyvässä seurassa.

62
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 23.11.20 - klo: 19.59 »
Kyllä sinne aikaisemmin (lue: ennen akk:ta) pääsi ihan "kerhosarjasta". Onneksi akk ei edelleenkään pysty kieltämään jos härmän kuski haluaakin edustaa jotain toista maata, eli ei osallistu kisoihin suomea edustavana kuskina.

Tämä uusi sääntö sm pisteistä taisikin perustua pelkästään edellisen luokkayhteyshenkilön henkilökohtaiseen katkeruuteen ennen paikkansa luovuttamista seuraajalle.

Se on hienoa katsoa sivusta kuinka sisäpiirin kähmyröinnillä saadaan omaa pahaa oloa helpotettua akk:n tukemana. Osoittaa taas kuinka sisäsiittoista toiminta on ja miten hyvävelikerho toimii.

63
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 23.11.20 - klo: 09.24 »
Taitaa bensakrossissa käydä kuljettajakato arvokisoista:

Vuoden 2021 arvokisoihin paikat jaetaan ainoastaan SM-pisteiden perusteella tai menestyksestä muissa pienoisautoilun SM-luokissa.

64
DIY / Vs: Vesieristys tökötit
« : 04.11.20 - klo: 17.50 »
Mulla ollut käytössä lakkaa piirilevyjen suojaukseen. En just tähän hätään keksi merkkiä, mutta ihan tavallista piirilevylakkaa se ei ole.

65
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AMG LSOR
« : 15.10.20 - klo: 21.50 »
Eikös tuo sääntömuutos ole aivan sama Suomen kannalta kun eihän täällä ole ennenkään Efran sääntöjä noudatettu?

Kansalliset säännöt saa sorvata miten halutaan, niinhän nytkin on tehty akk:n kisoissa, ja muut tehkööt niin kuin haluaa. Ne muutama kuski jotka kisoihin menee hommatkoon isommat myllyt jos haluaa.

66
Bensa-autot / Vs: Elcon Traxx
« : 09.10.20 - klo: 22.51 »
No hiukan kulunut aikaa edellisestä päivityksestä.

Kulunut kausi olikin yhtä juhlaa. Löysin Traxxiin aivan mahtavan perussetupin joka tuntui toimivan radalla kuin radalla kelistä riippumatta.

Tuloksena 6 kisaa ja 6 voittoa.

Ensi kaudella juniori ajaa Traxxia ja minä opettelen säätämään ja ajamaan vanhan liiton MMX kilpuria 2wd luokassa.

67
Bensa-autot / Elcon Fourtex
« : 09.10.20 - klo: 22.47 »
Eli jo hetken aikaa myynnissä ollut Fourtex oli minullakin pakkohankinnan paikka.

Laadullaan auto kyllä yllättää. Aivan mahtavaa teknistä suunnittelua ja voidaan jopa puhua insinööripornostosta tiettyjen detaljien suhteen.

Tämä on muuten ainoa bensa-auto jossa on käytössä kaksi toisistaan erikseen säädettävää kytkintä ja planeettavaihteet jakamassa voimaa auton etu- ja takapäähän.

Vetokäynnistintä autossa ei ole ollenkaan (kuka sitä vanhanaikaista käynnistinnarua jaksaa repiä) vaan auton ainoa käynnistystapa on sähköstartti. Aluksi olin hyvinkin skeptinen ko järjestelmän toimintaan, olinhan tottunut repimään narusta kaikki koneet käyntiin, mutta sähköstartti yllätti helppokäyttöisyydellään.

En ehtinyt kuluvalla kaudella ajaa kuin ihan pienen hetken autoa kisan jälkeen, mutta olin kyllä tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin vaikka auto ei aivan parhaimmassa säädössä ollutkaan sillä hetkellä.

Valitettavasti 2wd luokka ja Elcon Traxx sekä MMX mallit vievät kaiken aikani niin tämä 4wd touhu jää niiden varjoon. Eli mitään edes kohtuullisia kisatuloksia ei voi odottaa edes ensi kaudelta koska pääpaino kisaamisessa tulee edelleen olemaan muissa luokissa. Jos ko. auto alkaa kuumottelemaan niin olkaahan yhteyksissä.

68
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
« : 09.10.20 - klo: 22.34 »
N-R-P uudistanut autoaan. Uusi isompi bensatankki ja uusi pakoputki ollut testeissä. Tehdaskuljettajat olleet tyytyväisiä muutoksiin. Lisäksi päivitetty, laakeroitu versio kallistuksenvakaajasta tullut saataville.

Kuuleman mukaan tukuittain upgrade juttuja tulossa, mutta kaikki testataan ennen kuin lanseerataan kuluttajien saataville.


69
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2020
« : 05.10.20 - klo: 19.43 »
Moottoreiden suurentamista olen hiukan vastaan vitoskrossissa. Miksi suurentaa kun nykyisillä saadaan aivan riittävästi tehoa autoihin?

Tietysti tehojen mukana huiput kasvaa myös kun välityksiä voidaan pidentää. Mitenköhän esimerkiksi nostajien turvallisuus saadaan taattua kovemmilla nopeuksilla?

70
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäcrossia Hämeenlinnassa
« : 01.10.20 - klo: 08.46 »
Hei,

Tämä olikin positiivinen uutinen. Jos vaikka talvella innostuisi ajelemaan pienemmällä kalustolla. Iso peukku paikallisille vaikuttajille jotka tämän mahdollistavat.

71
Vauhtipyörän ja puolan väli säädetään 0,35 - 0,4 mm. Laita rakotulkki puolan ja vauhtipyörän väliin ja käännä vauhtipyörän magneetit puolaa vasten.

Magneetit lukitsee puolan jolloin puolan ruuvien kiristys ei enää liikuta puolan paikkaa. Homma valmis.

72
Tulokset / Vs: KAATISKUNKKU 10 RAISIO 19.9.2020
« : 22.09.20 - klo: 12.22 »
Kiitokset mukavasta kisapäivästä.

Rata oli haastava varsinkin aamulla kun oli kosteutta radan pinnassa. Onneksi aurinko kuivatti radan varsin nopeasti ja muutenkin keli suosi kisailijoita.

Kahvia ja syötävää oli tarjolla ja muutenkin kisailijoiden viihtyvyydestä oli huolehdittu riittävällä pieteetillä.

Tämmöiseen tapahtumaan on aina mukava osallistua.


73
Gyrojen rajoitus on todellakin hyvä juttu. Ei tuollaiset ajoa helpottavat kikkailut kuulu bensa-autoiluun.

Kyllä kuskin pitää osata ja/tai oppia säätämään autonsa toimimaan siten, että gyrot ym muut apuhärvelit ei tuo mitään lisää radalla ajamiseen.

74
Tulokset / Vs: LSOR FINLAND 2020 5.9 pomarkku
« : 09.09.20 - klo: 07.36 »
Kiitoksia Pomarkun puuhamiehille ja kisajärjestäjille.

Rataa oli uudistettu ja profiilia muutettu edellisestä kisasta. Uusi profiili oli todella toimiva ja aiheutti hieman haasteita auton säädöille ja kuskin ajotaidoille. Todella onnistunut muutos.

Tästä on hyvä jatkaa ensi kautta kohti.

75
Kilpailukutsut / Vs: LSOR FINLAND 2020 Pomarkku 6.6.2020
« : 29.05.20 - klo: 09.55 »
Vai onko tämä ns. Kaupallinen sarja? Järjestäjänä näkyi olevan yrittäjä.

Tämä ei ole kaupallinen sarja millään muotoa. Tämä on harrastajien sarja jossa ajetaan harrastajien järjestämiä kilpailuja harrastajien ja/tai kerhojen tekemillä radoilla.

Tuo maksupolitiikka ja vakuutukset yrittäjän kautta on helpompaa kuin käteisellä pelaaminen.

76
Bensa-autot / Vs: Renkaiden merkinnät ja kovuudet
« : 14.04.20 - klo: 13.30 »
Ilmeisesti olet katsonut GRP:n renkaita kysymyksestäsi päätellen.

Yleensä bensanorsujen renkaat ovat H=Hard, M=Medium ja S=Soft. GRP:llä on lisäksi ihan omat merkinnät pinnan kuvioinnin ja käytetyn kumin kovuuden mukaan.

Mitään valmistajien välisiä vertailutaulukoita en ole ainakaan itse nähnyt, enkä nopeasti googlella löytänyt.

77
Olen saanut muutaman yhteydenoton aiheeseen liittyen ja oikeastaan itsellekin herännyt muutama kysymys. Mutta pidemmittä puheitta laitetaan kysymykset näkyville.

1. Kuka saa ehdottaa luokkayhteyshenkilöä?

2. Mitä vaatimuksia luokkayhteyshenkilölle asetetaan?

3. Miten valintaprosessi etenee käytännössä?

4. Miksi vastaavaa kyselyä ei tehty, kun ensimmäisen kerran luokkayhteyshenkilön paikka oli auki?

78
Kisapäivän ohjelmaa hieman muutettu.

79
Bensa-autot / Vs: Turun seudun bensa-autopaikat tai radat
« : 01.05.19 - klo: 12.44 »
Ei siellä radalla ruuhkaa ole. Varmaankin joskus aamulla 9 aikaan kun tulet paikalle niin ehdit ajamaan tarpeeksi.

Meillä on aloittelijat ja kokeneemmat kuskit mahtuneet radalle samaan aikaan.

80
Ilmoittautuneet:

RC Jokkis yleinen   Merkki
Kalle Raatikainen      FG Marder
Risto Närvä              Näpälän palju VW
Viljami Nyroos          FG Marder
Mika Nepponen         FG Marder
Antti Härmälä           Koripajan kupla
Jonni Järvenpää        FG Marder
Jesse Saarinen          FG Marder
Lauri Lehtinen           FG Marder
Jarno Hämäläinen      FG Marder
   
RC Jokkis naiset   
Essi Närvä                 Pompy VW
Linnea Ronkainen      Pompy VW
Viivi Nyroos              FG Marder

   
OR5 4WD   
Janne Hartikainen      Elcon Impact
Jukka Järvinen          Losi 5B
Esa Lehtimäki           NRP Ultron
Esa Myllymaa            Elcon Impact
Jari Roslöf                Losi 5B
Jarmo Laakso           Elcon Impact
Tomi Koivisto           Losi 5B
Pekka Heikkilä          Elcon Fourtex
Samu Paavolainen    MCD RR5

OR5 2WD   
Esa Lehtimäki           Elcon Traxx
Antti Härmälä           Elcon MMX
Juha Mustamäki        Elcon Traxx
Lauri Lehtinen          Elcon MMX
Marko Laitinen         Elcon Traxx
Matti Lehtinen          Elcon MMX
Mikko Korhonen       Elcon MMX
Jari Paasikivi            Elcon Traxx
   
OR5 SC
Petri Koivisto           Losi 5ive-T   
   
Outlaw   

81
Kilpailukutsu: OR5 / 4WD ja 2WD ja SC, RC Jokkis, Outlaw. Korpilahti
Kilpailun tiedot
Korpilahti RC Center kutsuu kaikkia kilpailijoita Korpilahden RC-radalle lauantaina 18.5.2019 klo 8.30 alkaen.

Alustava aikataulu
Lauantai
•   Ilmoittautuminen 8.30
•   Ohjaajakokous 9.05
•   Vapaat harjoitukset 8-10:00 luokittain
•   Alkuerät (3x10min) ajetaan pisteajona 10.45– 14.45
•   Finaalit B ja A 15min. Muut finaalit 10 min. n.klo 15.15-17.30

Kilpailupaikka / osoite
Korpilahti RC Center, Petäjävedentie733, Korpilahti.

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
ILMOITTAUTUMISET 15.5.2019 klo 20:00 MENNESSÄ.  Ilmoittautumiset osoitteeseen miljoonapelle@gmail.com Otsikoksi OR5/4WD /2WD /SC ja kuljettajan nimi, tai RC Jokkis Kuljettajan nimi, tai Outlaw kuljettajan nimi.
Ilmoittautumisen yhteydessä TULEE ilmoittaa!:
•   Kilpailijan nimi, Auton merkki ja malli, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•   Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
•   Henkilökohtaisen transponderin numero tai vuokratransponderi järjestäjältä hintaan 15 €. Rikkoontuneesta ponderista vastaa vuokraaja, vuokrapondereita rajoitetusti
Osanottomaksu kussakin osakilpailussa on 30 €, RC Jokkis 20€. Jälki-ilmoittautumismaksu on 100 €.
Kunkin osakilpailun osanottomaksu peritään kilpailupäivän aamuna ilmoittautumisen yhteydessä.
Palkinnot
Jokaisessa osakilpailussa palkitaan A-finaalin kolme parasta kuljettajaa muisto- tai esinepalkinnoilla. Sarjan kolme parasta palkitaan myös muisto- ja esinepalkinnoilla.
Rata
•   Pinta: keinonurmi
•   Pituus: noin 250 metriä
•   Leveys: 3-4 metriä
•   Kiertosuunta: Vastapäivään
Tuloslaskenta
AMB RC4 dekooderi. Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja.
Vastuuvapaus
Kilpailija osallistuu kilpailuun omalla vastuulla.
Muuta
•   Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat
•   Ulko WC:t
• PUFFETTI ON kahvii makkaraa pullaa limuu mehuu raikasta vettä...

Tapahtumassa videoidaan eri lähtöjä ja jos jostain syystä et halua itsesi näkyvän taltioinnissa, ilmoita tästä kisapaikalla järjestäjälle ja sinulle kerrotaan paikka mistä voit kisoja seurata ilman päätymistä julkaistavalle taltioinnille. Sama koskee myös valokuvausta eri lähdöissä ja palkintojenjaossa.

82
Kilpailijoiden kanava / Vs: RC LSOR FINLAND tiedottaa
« : 04.01.19 - klo: 11.04 »
Onko mitään arviota koska saadaan toimikunnan kokouksen pöytäkirja ja uudet säännöt jakeluun?

83
Kilpailijoiden kanava / Vs: RC LSOR FINLAND tiedottaa
« : 30.12.18 - klo: 18.30 »
Kyllähän seura muuttuu paremmaksi kun nuo tosissaan ottavat huippukuskit ajelee omia kisojaan. Jää normi harrastajalle enemmän ajoaikaa  :azn:

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: RC LSOR FINLAND tiedottaa
« : 30.12.18 - klo: 12.56 »
Komia esittelyvideo tulevasta kaudesta.

Ei vaan millään jaksais odottaa että pääsee taas hyvässä seurassa ajamaan kisaa....

85
RC-kerhot ja -radat / Vs: DIY-rata, ohjeita ja vinkkejä
« : 13.11.18 - klo: 15.08 »
Ulkoradan materiaaliksi suosittelen turffia. Kannattaa kysellä urheilukeskuksista tai muista paikoista missä sitä käytetään. Urheilussa kun tuo turffi ei ole ikuista, niin siinä vaiheessa kun mattoja aletaan vaihtamaan saattaa yhden jos toisenkin rc autoradan tarpeet tulla tarjolle. Vaikka olisi käytettyä turffia niin rc autolla ajamalla et sitä todennäköisesti puhki saa.

Messumatot ym kannattaa unohtaa. Suomen kelit ovat aivan liian rankat tuollaisille materiaaleille.

Ratavallit ovat ainakin minun mielestä olleet toimivat kun vanha paloletku on täytetty sopivasti pehmeällä hiekalla. Ei ole liian kova, ts autot eivät mene rikki ajovirheestä, ja mukavan helppo radan muokkaus kun letkuja siirtelee uusiin paikkoihin.

Radan leveys määräytyy periaatteessa autojen mukaan. 1/10 ja 1/8 menee varmaankin saman levyisellä radalla (en osaa antaa parempaa vinkkiä mittoihin), mutta 1/5 tarvitseekin jo leveämmän ajouran. Jos jotain pitäisi arvata niin heittäisin 1/10 & 1/8 leveys 2m ja 1/5 3m. Kokeneemmat saavat kommentoida paremmin.

86
Tulokset / Vs: LSOR EC AUSTRIA
« : 08.08.18 - klo: 21.23 »
Eikös Pekka Heikkilä voittanut 2wd luokan senioreiden mestaruuden?

87
Tulokset / Vs: LSOR Finland 2. osakilpailu 9.6.2018
« : 11.06.18 - klo: 15.16 »
Heissulivei,

Olihan kisapäivä. Toisille epäonnea ja toisille onnea. Se mikä pisti silmään oli keskeytysten määrä noin niin kuin yleensä. Aika monelle se osui päivän ratkaisevilla hetkillä, eli kertooko se kilpailun kovenemisesta ja sen kautta riskillä yrittämisestä vai jostain muusta.

Oma kisa meni nelkussa paremmin kuin osasin odottaa. Auto oli heti aamusta kisaiskussa ja kerrankin pääsi nauttimaan kilpailemisesta ilman turhauttavaa jatkuvaa säätämistä. Täytyy tunnustaa että risukasa yllätti täysin ainakin itseni, ellei jopa kanssakilpailijat.

Tuuppi olikin murhenäytelmä (taas). Uutta matoa koukkuun sitten seuraavassa kapinassa.

JariR:n päivä oli kyllä mestarinäytös siitä mihin päästään sitkeydellä ja periksiantamattomuudella. Kelpo sijoitukset molemmista luokista vaikka aamupäivä ei sitä todellakaan luvannut.

Sitten tietysti ne epäonnen hetket joita tarjoiltiin kyllä aivan liian ankaralla kädellä toisille kuskeille. Ei ollut mukava seurata sivusta kuinka Mr Murphy tarjoili kylmää kyytiä kesken kiivaimman mittelön.

Putaalla sitten tavataan samoissa merkeissä.

Terkuin,
Mr Elcon & NRP

88
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
« : 07.05.18 - klo: 14.40 »
Ensimmäinen kisa Ultonilla takana. Loppusijoitus 5. johon olen oikein tyytyväinen ottaen huomioon uuden auton säätöjen opettelun sekä kuskin puutteelliset ajotaidot.

Aivan ongelmitta ei mennyt kylläkään. Toinen ohjausservo päätti osoittaa tyyppivikansa kesken kilpailupäivän mikä johti ylimääräiseen mekkaamiseen. Lisäksi etujäykkärin kiinnitysruuveista oli kasatessa jäänyt uupumaan kierrelukite, jonka seurauksena ajelin kaksi alkuerää ilman etujäykkäriä ihmetellen auton kummallista käytöstä muutamassa radan kohdassa.

Noh, loppu hyvin kaikki hyvin. A-finaalissa ei pystynyt haastamaan kärkikuskeja, mutta omalla kohtuu rauhallisella ajolla sijoitukseen täytyy olla tyytyväinen. Auto osoitti kyllä positiivisesti merkkejä säädettävyydestään, koska jokainen muutos auton setupissa muutti selkeästi auton käytöstä. Viikonlopun aikana tuli kyllä testailtua useita eri setuppeja, joista jotkut olivat hyviä ja toiset huonoja kyseiselle radalle. Seuraavassa kisassa ihmettelen auton säätöjä lisää.

Niin ja kestävyydestä. Vaikka tuli tehtyä muutamat komeat voltit ei autosta itsestään mennyt yhtään osaa rikki.

89
Bensa-autot / Vs: Elcon Traxx
« : 07.05.18 - klo: 14.31 »
Ensimmäinen kilpailu takana. Valitettavasti kilpailu jäi pahasti kesken koska yksi ruuvi irtosi diffin ison rattaan kiinnityksestä.

Seurauksena oli rattaan palasen kiilautuminen pohjalevyn ja diffin rungon väliin. Tästä syystä diffin runkoon ilmestyi pieni reikä eikä diffiöljyt pysyneet enää diffin sisällä. Kisa keskeytyi ennen kuin ehti oikein kunnolla alkaa, mutta auto osoitti potentiaalinsa jo siihen mennessä. Valitettavasti en ollut varautunut diffin hajoamiseen varaosapakin puolella.

Seuraavassa kisassa uusi yritys ja hiukan enemmän onnea mukaan.

90
Bensa-autot / Vs: Elcon Traxx
« : 04.05.18 - klo: 07.54 »
Maalarin jäljiltä olikin maali ehtinyt kovettua kuvattavaksi asti. Eli Traxx uudella korilla olkaatten hyvä:


Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 29