Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 23 24 25 [26] 27 28 29
751
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 28.06.12 - klo: 08.56 »
No ainakin tuon linkin mukaan pitempää antennia jopa suositellaan käytettäväksi Losin bensamörkön kanssa. Ajattelin vaan jos auttais tuon oman auton kanssa myös.

http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/LOS_SPMSR3300T_ant_length_notice.pdf


752
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 26.06.12 - klo: 20.35 »
Vastaan itse itselleni.

Laitoin 27cm pitkän vastarin antennin ja kantama parani hieman, mutta on kuitenkin mielestäni aivan liian huono.

Nopeasti mitattuna kantama on noin 100m ja sen jälkeen tulee ohjaukseen ja kaasuun viivettä sekä bensamörkön failsafe pysäyttää menon.

Onko muilla ollut kantaman kanssa vaikeuksia??

753
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 23.06.12 - klo: 22.51 »
Spektrumin DX3S mallin kantama on enää joku 50m. Vois olla vastarin antenni rikki mut nyt alko muutenkin mietityttämään koko antennitouhu.

Eli tuo telemetriavastari (olikos se nyt sr3300t) antenni on niin lyhyt ettei ole mitään mahkuja saada sitä radiokotelosta pihalle. Noh vertailun vuoksi katselin sitten sr300 vastaria joka on myös yhteensopiva samaisen radion kanssa ja yllätys yllätys siinä on ainaskin 2 kertaa pitempi antenni kuin tuossa paremmassa mallissa.

Oliskos tuo mahdollista sitten käyttää tuon mopovastarin antennijohtoa paremmassa vastarissa telemetriaa menettämättä kun tuo antenni tulisi ainakin kotelosta ulos silleen sopivalta pituudelta. Onko kellään kokemuksia antennimuokkauksista?????
 

754
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 14.06.12 - klo: 08.51 »
Mittasin justiinsa 4-pulttisen zenon männän ja pytyn kannen välisen välyksen ILMAN pytyn tiivistettä.

Mittaustulokset oli 0,78mm ja 0,73mm, eli mun mielestä liian paljon!! Kun tuohon vielä lisää pytyn tiivisteen verran lisää päädytään helposti noin 0,9mm mittoihin jos käyttää ohuinta tiivistettä mitä Davelta löytyy.

Onkohan kukaan kokeillut tiivistää pyttyä pelkällä liimalla tahi jollain muulla vastaavalla aineella? Sais noita puristuksia mukavasti kun ei tarvitsis tiivistettä käyttää.

755
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 12.06.12 - klo: 10.54 »
Juu, siis sitä tilaa joka jää männän ja sylinterikannen väliin kun mäntä on yläkuolokohdassa.

Ei kait tuo puristussuhde ole, mutta vaikuttaa merkittävästi siihen?

756
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 12.06.12 - klo: 09.37 »
Olettos muuten mittailleet koneistanne tuota männän ja pytyn väliin jäävää tilaa?? Jenkit kaitten kutsuvat sitä termillä "squish clearance"?

Mulla on vähän hakusessa kummosia lukemia pitäisi vakiokoneessa olla.

Kuinka tiukaksi tuon mitoituksen uskaltaa tehdä tuhoamatta konetta?

757
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 11.06.12 - klo: 10.51 »
Onkos sähköt vedetty servoille ym. vastarilta, vai käyttäen y-haaraa?

Kuulostas kyllä jotta joku liitiin tahi liitos löysällä joka sitten ajossa temppuilee.

758
Bensa-autot / Vs: LOOSE RIM CUP RAISIO 9.6.2012
« : 10.06.12 - klo: 19.37 »
Suuri kiitos kisajärjestäjille, kilpakumppaneile ja radan ylläpitäjille hienosta kisasta. Raision rata on kyllä hyvin ylläpidetty ja radan profiili on mielestäni tähän lajiin hyvin sopiva.

Herrasmiesmäinen ote säilyi koko kisan ajan ja hauskaa oli. Huippu oli kyllä finaali ja itse nostaminen. Ei ole koskaan nostajat JUOSSEET niin nopeasti kisan aikana kun nyt nähtiin. Tästä voisi ottaa jopa looserim tavan koska kohellus vähenee ja kalusto säilyy kisakuntoisena pitempään.


759
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 24.05.12 - klo: 20.51 »
Komeita vwaagenin koopia sovitettu MCD:n alustalle.

Riittääkös mahdollisesti noita koppia ihan myyntiin saakka?

760
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.05.12 - klo: 10.19 »
Onkos tuollaista kukaan vielä loihtinut autoonsa?

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.9564/.f

761
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.05.12 - klo: 09.44 »
Mulla oli kiusatussa 29cc koneessa jatkeena dominaattori ja ainakin MUN MIELESTÄ oli hyvä putki tuohon koneeseen.

Tuohon saa sen lisävaimentimen ruuvattua jos naapurit kiusaantuu liiaksi. On nimittäin kaupallisista putkista varmaankin kaikkein äänekkäin pärisijä.

Enkä muuten tunnustaudu rotaksi, hiireksi tahi minkään näköiseksi jyrsijäksi. Kyseisen tyypin tunnarit banniin ja HETI!!!

762
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« : 25.04.12 - klo: 10.19 »
Kone + automaatio + sähkötekniikan ingenjööri. AMK ja ei AMK tutkintoja.

763
Sähköautot / Vs: HPI- Micro RS4
« : 23.04.12 - klo: 20.46 »
Elvytetäänpäs tätäkin topikkia.

Kummosia koneita olette ruuvanneet autoihinne? Mulla on kiinni joku HPI:n virikones, mutta ei nähtävästi kestä 6-kennoista Nimhiä kun jo 5min ajon jälkeen päästi toimintasavut ulos.

Sama kone toimi hienosti ja kohtuulämmöillä 5-kennosella akulla.

Niin ja jos jollakulla olisi isomalle akulle yhteensopivaa moottoria myydä olisin kiinnostunut ostamaan jotta pääsee jatkamaan ajoja.

Löytyykö näihin muuten harjatonta säädintä ja konetta?

764
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 19.04.12 - klo: 08.29 »
Tuota Loctiten tasotiivistettä tuli käytettyä ja laitoin sitä pohjalevyn saumaan sekä boksin puolikkaiden väliin. Tavaraa tuli laitettua reilusti ja nyt sitten ihmetyttääkin jotta takaboksi ei vuoda, mutta etuboksin ja pohjalevyn välistä pursuaa öljyä pieniä määriä.

Kait se on sitten purettava koko rakenne ja tiivistettävä uudelleen?

Niin ja öljyä on molemmissa laatikoissa saman verran, eli noin 12ml. Käsittääkseni diffi olis noin 1/3 öljyn peitossa tuolla määrällä.

Olettekos muuten tukkineet niitä huohotusreikiä vaimitänenyton siitä boksin kannesta?
Mulla oli ainaskin sellasta pientä hiekan mujua päässyt boksin sisälle juurikin niiden reikien kautta ja siksi laitoin ruuvit tukkeeksi. Tietysti jos diffin ja öljyn lämmöt nousee ajaessa korkeiks niin sillon laatikossa oleva paine kasvaa kohtuuttomaksi ja syntyy vuotoja. Mut edellisellä ajokerralla tarkastin boksin lämmöt ajon lopussa eikä ne nyt niin kuumina käynyt jotta paine olis laatikossa kovinkaan korkeaksi noussu.

765
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 18.04.12 - klo: 09.34 »
Olettekos täytelleet diffibokseja öljyllä?

Kummosta tiivistemömmöä olette laitelleet saumoihin?

Itse laitoin paksut öljyt ja jotain tasotiivistettä, mutta etudiffiboksi tuntuu vuotavan öljyä ulos pienen ajon jälkeen.

766
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 18.04.12 - klo: 09.31 »
Forssa

767
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 02.04.12 - klo: 20.51 »
Voihan hitsinpimpulan lumisade.

Just kun sain RRV4:n läjään ja aloin oikein tunteella kokeilla kuinka auto pelittää asfaltilla ja kuin sen saa silleen kivasti driftaamaan niin MITÄ, LUNTA!!!!!!

On tää takatalvi ankeeta. Noh ainakin sen mitä ehti kokeileen niin auto toimi kuin unelma kunhan kuski vielä oppii kaikki temput.

768
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 09.03.12 - klo: 19.34 »
Eikös tuon yleisimmin käytetyn ruuvin mitat ole, halkaisija 4,2mm ja pituus 13mm.

Muistaakseni säännöissä oli maininta ainakin tuon halkaisijan suhteen jotta tuollaista tulee käyttää.

769
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 17.02.12 - klo: 23.38 »
Mulla oli aikoinaan edellisessä bajassa vetokäynnistinongelmia juurikin tuon edellä kuvatun verran. Suunnilleen 2 ajokertaa ja käynnistin morjens.

29cc koneessa ihan järjettömät puristukset. Nämä myöhemmät jopa kisapajan tekemät koneet on ku ilmaa nykis narun perässä verratuna edelliseen pataan. Konetta ei edes pystyny hitaasti nykiä pitämättä autosta kiinni kun se nousi aina ilmaan.

Ensin meni se muovirenkula poikki. Noh, sehän korvattiin sillä silumiinisella renkulalla ja ainoo lopputulos oli että se valkonen nailonpyörä missä vetonaru on antautu.

Neljännen käynnistimen hajottua aloin keskittymään siihen että koska tarvii antaa sellanen kevyempi riuhtasu ja koska ollaan niin hollilla että seuraavalla kunnon nykäsyllä lähtee jo tulille.

Lopputuloksena oli että ne muoviholkit kesti sellasen max 5 ajokertaa ja sit rivahti. Eipä tuo nyt mikään iso haitta ole kun piti vaan niitä renkuloita varastossa.

Tää nyt oli tuollainen välikommentti että osaa ne muutkin hajottaa niitä vetokäynnistimiä kun ne on suunniteltu aivan liian heikoiksi käyttötarkoitukseensa nähden.

Apropoo. On se mun mielestä hassua että yhdestäkään moottorisahasta tai trimmeristä en ole saanut edes narua poikki vaikka välillä on tullut revittyä kädet rakoilla koneita käyntiin pitkän seisonnan jälkeen. Onkohan muuten joku joskus katsonut esimerkiksi trimmerin käynnistimen sisuskaluja. Muistaakseni joskus katselin tuttavani Stiga trimmerin tekniikkaa joka nopeasti vilkaistuna näytti hyvinkin erehdyttävästi jopa koteloa myöten olevan sopivan kokoinen näihin moottoreihin. Oiskohan siellä sisällä sitten kestävämmät osaset?

Lopetan käynnistysavautumiseni tähän. Jos oli liian paljon soopaa niin modet poistakoon koko kommentin palstalta.

770
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 12.02.12 - klo: 21.34 »
Hoblaa. Sainpas luksusta näin talven iloksi. Pääsin ajamaan tehtaan sisällä RRV4:ta. Oli mukavaa ajella kun tuuli, tuisku ja kylmyys ei päässyt vaivaamaan. Lisäksi kyseisen tilan tuuletus on sen verran hyvällä tasolla ettei pakokaasun katku päässyt haittaamaan vaikka "körötteli" useamman tankillisen.

Oli muuten mukava driftata maalatulla betonilattialla. Sai sellaisia hallittuja piiitttkkkiiäää sivuluisuja aikaiseksi ja jossain vaiheessa jopa tuntu siltä kun auto olis oikeasti menny siihen suuntaan kuin oli itse tarkoittanut.


771
No onhan peli. Komia kattella noin hienoa käden jälkeä.

Tuota kuinkas tuo moottori oikein jiähtyy?? Ajoviima varmaankin noissa nopeuksissa, mutta kärsiikö käyttää tyhjäkäyntiä kauan?

772
Bensa-autot / Vs: pytty halki
« : 04.01.12 - klo: 19.32 »
Mulla oli lähes samanlainen halkeama 36mm pytyssä, hieman eri paikassa tosin.

Halkeama tulee 2-pulttisessa koneessa juurikin toisen pultin löysyydestä johtuen. Ongelma on lähes täysin ratkaistu, kun pultteja kiristäessä muistaa laittaa reilusti lokua kierteisiin. Itsellä ei ainakaan lokun kanssa ole yksikään pultti löystynyt.

Jos sitten joskus haluaa avata sylkyn pultit niin se operaatio on hieman hankalampi. Joutuu vaan hieman pultteja lämmittelemään ennen kuin alkaa kiertää auki.

Toiset väittää että loku muuttuu nesteeksi kun lohko lämpenee konetta laulattaessa. Itsellä ei ainakaan ole tuota ongelmaa ollut.

Viisaammat kommentoikoot enemmän.

773
Bensa-autot / Vs: Kill switch /tappokatkaisin
« : 03.01.12 - klo: 13.22 »
Mikäs noista Killer RC:n malleista sopii Spectrum DX2.0 ohjaimen kanssa käytettäväksi?

775
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.11.11 - klo: 21.02 »
Toi keittäminen oli jo 80-luvulla tunnettu konsti muoviosien kestävyyden lisäämiseksi. Itsekin sitä harrastin kun ensimmäisiä autoja kasasin.

Muuttaa kovemman muovin hieman elastisemmaksi. Muovi kestää hetkellistä ylikuormitusta paremmin koska iskun energia sitoutuu suuremmalle pinta-alalle joustavuuden ansiosta. Tai siis näin olen ihan itse asiaa pähkinyt. Varmaankin joku yli-insinööri tai muovinjalostuksen tohtori voi selittää asian hieman paremmin.

776
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.11.11 - klo: 17.54 »
Jos se vika ei olekaan servossa?

Väljä kaasarin akseli voisi aiheuttaa samat oireet, eli kaasu jää päälle tai jarrutettaessa sammuu.

Viisaammat kommentoikoot lisää.

777
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.11.11 - klo: 22.02 »
No ensimmäisenä tulee mieleen sellaisia valmistajia kun Nutech, MCD, FG, Losi ja HPI.

Kaikkien autoissa on jotain huonoja ja hyviä puolia. Kannattaa lukea tätä foorumia niistä merkeistä ja malleista mitkä kiinnostaa. Kaikki autot on periaatteessa rakennussarjoja vaikka RTR:nä myydäänkin. Joutuu kuitenkin vaihtamaan servot, radiot ja merkistä tai mallista riippuen jotain pientä lisää ennen kuin auto on "iskussa".

Paras rakennussarja on kyllä ollut HPI:n mallit, mutta tämä vain henkilökohtainen mielipiteeni.

Tällä foorumilla kaikilla on oma mielipiteensä omasta parhaasta merkistä ja automallista. Parempi kun itse muodostaa oman mielipiteensä ja valitsee itselleen mieleisimmän vehkeen millä aloittaa mukava harrastus.

778
Bensa-autot / Vs: Hpin uusi bensapeli, Baja 5SC
« : 04.11.11 - klo: 07.31 »
Itse olen lataillut akkua pojan sähköauton laturilla. Se on kait ihan perusliitin noissa Tamiya/Traxxas autoissa.

Osta kunnon laturi, sellanen digitaalinen versio. Sillä pystyy sitten tarkastamaan akun kunnon ja pystyy lataileen lipo ja life akut.

779
Bensa-autot / Vs: vaihtoehtonen polttoaine?
« : 02.11.11 - klo: 20.34 »
Kokemuksella voin sanoa että vuoden säilytyksen jälkeen 95 tahi 98 bensa ei ole enää samaa tavaraa. Mutta jos auton saa käymään säilötyllä bensalla niin kyllä sitä voi käyttää. Joskus mulla noiden 1:1 harrasteautojen kanssa ollut käyntivaikeuksia jo yli 6kk vanhalla bensiinillä.

Itse käyttänyt pienkonebensiiniä ja 1,5 vuoden säilytyksen jälkeen vielä toimi bajan koneessa.

780
Bensa-autot / Vs: keskustelua bensakoneista
« : 26.10.11 - klo: 15.10 »
Katso tulpan väri heti rääkkäyksen jälkeen. Siitä voi päätellä paljon enemmän kuin tuosta lämpötilan mittauksesta. Taitaa olla parhaimmat ohjeet tulpan tulkkaamisesta tuolla jenkkifoorumilla ja muistaakseni Habaku ohjeisti bajatopikissa myös värien maailmaan.

Kyl toi 120 on varmaankin ihan hyväksyttävä lukema jos se on mitattu heti kunnon asfalttisession jälkeen. Mulla kans kevennetty vauhtipyörä ja olen säätänyt koneen aavistuksen verran rikkaalle ihan vaan varmuuden vuoksi.

Sivuja: 1 ... 23 24 25 [26] 27 28 29