Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 29
91
Bensa-autot / Elcon Traxx
« : 28.04.18 - klo: 14.45 »
Elikäs Elcon models on julkaissut jo jokin aika sitten uuden tuuppikrossarin Traxx nimeltään.

Auto on mahdollista rakentaa joko perinteisellä pystyyn asennetulla moottorilla, tai niin kuin allekirjoittanut teki, makaavalla koneella.

Lisäksi auton konstruktio on muuttunut suurilta osin verrattuna vanhempaan MMX malliin. Tietysti maininnan arvoinen on Elconin jo pitkään käyttämä ilmajarrusysteemi joka on vakuuttanut jarruvoimaltaan, helppokäyttöisyydeltään ja säädettävyydellään. Lisäksi uudemman malliset isommat iskarit kuuluu autoon luonnollisesti.

Tänä kesänä näitä Traxxeja tullaan näkemään ainakin 2 kappaletta kisoissa.

Ohessa muutama kuvatus omasta kalustosta:

   

Kuvissa muuten auto on varustettu vanhalla Impactin korilla, mutta luonnollisesti korikin on suunniteltu uusiksi tässä mallissa. Valitettavasti kuviin saakka ei uusi maalattu kori ehtinyt.

92
Vastaan Matille ja Jertzille, vaikka asia ei minulle kuulu.

Matti kyllä kysyi ihan aiheesta, mutta kisailmoittaumisen teksti oli ns copy paste mallia, eli aikaisempien kisojen aikataulut ym detaljiosasto oli kopioitunut vanhasta ilmoittautumiskutsusta myös tähän kutsuun.

Eli aikataulut, harjoituserien määrä ja muut kilpailuun sekä ajamiseen liittyvä varmaankin hierotaan kohdilleen sitten kunhan osallistujamäärät ovat selvillä. Jos ei aikaisemmin niin viimeistään lauantai aamuna homman kupletti selviää kunhan on ensin itsensä ilmoittanut kisaan mukaan.

93
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 23.04.18 - klo: 10.34 »
Kuvia uudesta Impactista. Tämä on proto auto, eli ei täysin vastaa tuotantomallia vielä.

Huomiota herättää kaksi kytkintä ja perinteisen vetokäynnistimen puuttuminen.





94
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 20.04.18 - klo: 12.25 »
Hupsis ja heijaa...

Elconin tehtaalta ilmoitettu että uusi Impact tulee myyntiin tämän vuoden aikana.

Eli tarkempaa tietoa ja kuvia odotellessa......

95
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
« : 15.04.18 - klo: 17.05 »
Aikas kivasti toimi tänään kun kävin tankillisen testaamassa. Eikä edes mennyt rikki mitään  :azn:

96
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
« : 14.04.18 - klo: 19.36 »
Tuossa nyt suuntaa antava hinnoittelu:

https://n-r-p.eu/en/ultron-2

97
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
« : 14.04.18 - klo: 19.05 »
SKÄDÄM!!!!

Taitaa olla suomen ensimmäinen Ultron pöydällä. Tulevana kesänä tämä sit pyörii muiden kiusana OR5 luokassa.




98
Olipa se erän pituus mitä tahansa, erän pituus + 3min on tarvittava aika kuskien vaihtamiseen lavalta ajovalmiiksi. Eli +2min joka erään pidentää päivää aikalailla, äkkiseltään päässä laskettuna noin 2.5h,  jos eräväli on noin tunti eli noin 7 erällistä kuskeja.

Ai miksikö?

Jos erän pituus on X ja ratakierros kestää esim 15s, tarkoittaa se sitä että radalla erän pituus on X+15s eli esim 5min 15sekuntia. Tuossa vaiheessa vielä autot on liikkeellä radalla joko tulossa maaliin tai ylimääräisellä kierroksella eli 5min 30-45s kohdalla jengi alkaa olla poistunut lavalta pois ja keräilee kamoja, jolloin ollaan jo +1min erän päättymisestä. Autokamat joko varikolle tai katsastuspöydälle ja sitten nostamaan. Ihmiset ei liiku radan toiselta puolelta toiselle sekunnissa joten aikaa on kulunut tuossa vaiheessa jo +2min erän päättymisestä. Samaan aikaan seuraavan erän kuskit ovat kivunneet lavalle ja lämmitelleet, sekä rataa on myös saatettu korjata, tuloslaskentaa saa vetäistä minuutin henkeä jne.


Voisikos ajatella että erän jälkeen et mene suoraan nostamaan vaan nostovuoro hyppää aina yhden erän yli? Eli ajo -> yksi erä välissä -> nostovuoro. Nykyisillä kuskimäärillä luulisi saavan ko. systeemin toimimaan.

Anteeksi huuteluni tähän väliin kun en ole kisoissa paikalla ollut pitkiin aikoihin, eli jos oli huuhaata koko ehdotus niin unohtakaa koko kirjoitus.

99
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 03.12.17 - klo: 18.24 »
Faceen kaikki on mennyt. Tee itselles profiili ja liity 1/5 bensa RC-autoharrastajat Suomessa ryhmään.

100
Raision rata oli kokenut taas pientä muutosta. Minun mielestä parempaan suuntaan on menty.

Kisajärjestelyt olivat jälleen kerran toimivat ja myös aina niin mukava muonahuolto kohtuullisella korvauksella paikalla. Nämä ovat kisaajan kannalta niitä ehdottoman hyviä puolia kun kaikkeen ei tarvitse kisoihin lähtiessä varautua.

OR5 luokassa uusi nimi podiumille ja taisi olla vieläpä ensimmäinen Losilla ajettu podiumsijoitus, jos ei oteta huomioon X1 konversiolla ajettuja sijoituksia. Lisäksi kolme automerkkiä palkintopallilla pitkästä aikaa, vai oliko jopa ensimmäinen kerta kuin tämmöinen merkkijakauma osuu kohdalle.

Viimeiseen kisaan taitaapi jäädä aika kutkuttava tilanne koska or5 sarjan sijoitukset 2 ja 3 taitaa olla vielä useamman kuskin saavutettavissa.

Onnea Hiltuselle mestaruudesta!!!

101
Nuorten jokkiksessa ja outlawissa alkaa olemaan osanottajia kiitettävästi.

102
Tulokset / Vs: 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 29.07.17 - klo: 21.02 »
Muutama ajovirhe tiputti neljänneksi, mikä sijoitus olisi ollut otettavissa ennen teknisiä murheita. Tais bensa loppua kesken sitten viime metreillä tai jotain muuta?

103
Tulokset / Vs: 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 29.07.17 - klo: 18.42 »
Finaalit ajettu. Minun mielestä suomalaisten panos näissä em-kisoissa oli todella kova näyttö siitä, että täällä osataan ajaa myös 1/5 bensakrossia. Aivan niin kuin elokuvissa ei finaalipäivä sujunut, mutta silti jokainen suomea edustanut kuski saa, ja oikeastaan pitääkin, olla tyytyväinen suoritukseensa.

4WD
9. Pekko Iivonen
10. Jouni Hiltunen
13. Esa Myllymaa
20. Marko Laitinen
31. Vesa Sarja
34. Jari Paasikivi

104
Tulokset / Vs: 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 28.07.17 - klo: 20.40 »
Ja tänään ajettiin taas...

Pekolla on draivi päällä. Jos huomenna osuu palikat kohdilleen voitaisiin jopa odottaa 4:ää suomalaista kuskia finaalissa. Eli katsottavaa riittää yllin kyllin huomiselle päivälle. Tietysti Pekolla olis hyvät mahdollisuudet hakea poika kotiin kunhan kalusto on säädöissään. Kuskista homma ei ole kiinni.


4WD
1. Pekko Iivonen (huomenna finaalit, Komiaa ensimmäinen TQ härmään)
10. Jouni Hiltunen (huomenna finaalit)
14. Esa Myllymaa (huomenna finaalit)
16. Marko Laitinen (huomenna finaalit)
28. Jari Paasikivi (huomenna finaalit)
32. Vesa Sarja (huomenna finaalit, komia nousu 1/8 finaalissa)
42. Saul Peltola (lopullinen sijoitus)

2WD
28. Ever Kelt (lopullinen sijoitus)

105
Tulokset / Vs: 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 27.07.17 - klo: 21.35 »
Sää on ilmeisesti ollut perin englantilainen. Sadetta pääasiassa, mutta aurinkoakin edes jonkun verran. Radan kosteuden mukaan joutuu renkaita arpomaan kuulemma.

Tilanne 3/4 alkuerien jälkeen seuraava:

4WD
Jaettu 1. sija Pekko IIvonen. Huominen viimeinen alkuerä ratkaisee voittajan kolmen kuskin kesken
10. Jouni Hiltunen
14. Marko Laitinen
15. Esa Myllymaa
28. Jari Paasikivi
33. Vesa Sarja
42. Saul Peltola

2WD
27. Ever Kelt

106
Tulokset / Vs: 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 26.07.17 - klo: 19.27 »
Tänään ajettiin alkuerien harjoituspäivä. Tulokset olivat lupaavia näin siniristilasien takaa katsottuna.

Huomenna alkaa sitten tosikoitos alkuerien merkeissä. Livelähetys muistaakseni tulee To-La. Ainakin lauantain finaalit tulevat olemaan härmäläisittäin jännittävää katseltavaa, koska jos tuon tason pystyvät pitämään niin luulisi jo jonkin näköisen pytyn kulkeutuvan matkamuistona suomeen.

4WD
1. Pekko Iivonen
7. Jouni Hiltunen
10. Marko Laitinen
18. Jari Paasikivi
26. Esa Myllymaa
36. Vesa Sarja
50. Saul Peltola

2WD
34. Ever Kelt

107
Tulokset / Vs: 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 25.07.17 - klo: 20.09 »
Rata alkoi yllätys yllätys kuivua ja tulokset paranemaan.

Tämän hetken  järjestys:

4WD
3. Pekko Iivonen
8. Jouni Hiltunen
10. Marko Laitinen
11. Esa Myllymaa
34. Vesa Sarja
35. Jari Paasikivi
49. Saul Peltola

2WD
22. Ever Kelt

108
Tulokset / 1/5 Offroad Euros 2017 Englanti
« : 24.07.17 - klo: 20.06 »
Saataa saataa roopiisee...

Ekat treenit takana.

Suomalaiset sijoilla seuraavasti:
4WD
5. Pekko Iivonen
14. Jouni Hiltunen
20. Marko Laitinen
23. Esa Myllymaa
27. Jari Paasikivi
36. Vesa Sarja
47. Saul Peltola

2WD

27. Ever Kelt

109
Kiitos kaikille kisailijoille.

Päivä alkoi hiukan synkissä merkeissä kun auto ei toiminutkaan autotallin pöydällä tehtyjen tieteellisesti todistettujen säätöjen mukaan. Aivan hirveä ajaa ja arvaamaton käytös yhdistettynä mun hitaisiin ranteisin ei ollut se yhdistelmä millä olisi oikeasti pystynyt kisaamaan.

Pieni purku / muutostoimenpide ja alkoi sentään vauhti löytymään, tosin kärki ajoi niin kovaa että tyydyin haastamaan niitä kenen päänahan pystyi saavuttamaan.

A-finaaliin suoraan, enpä olisi tuota uskonut tapahtuvan toistamiseen. A-finaalissa sitten tapahtumia riitti kylliksi eikä keskeytyksiltä voinut välttyä. Siksi täysin puun takaa tullut tieto varikolle raahautuessani oli, että allekirjoittanut sijoittui kolmanneksi. Viimeksi vuosi sitten tapahtui sama yllätys, eli joskus käy vaan tuuri (niin ja tietysti toisilla sitten se huonompi tuuri).

Erikoismaininta ja ISO hatunnosto Jari Roslöfille. Siinä oli herramies ja reilu kisakumppani. Alkusähellyksessä Jari puski vahingossa autoni takarenkaaseen ja sen seurauksena autoni spinnasi ratareunukseen ja jäi jumiin. Moni muu olisi jatkanut ajoaan, mutta Jari jäikin radan varteen odottamaan nostajan toimenpiteitä ja jatkoi ajoaan vasta kun olin ohittanut hänen autonsa. Tämä on ensimmäinen kerta kun näen vastaavaa käytöstä toiselta kisailijalta bensakrossissa.....

Kiitoksen kisajärjestäjille ja kiitos junnun puolesta Petelle sekä Keltille jokkisauton kanssa saadusta avusta.

Ja vielä pakollinen loppulisäys. Finaalivideota katsoessani huomasin Esa Myllymaan herrasmiesmäisen käytöksen kun hän ajoi kilpaa sijoituksista Pekka Heikkilää vastaan. Aivan sama odottelu kun oli ajanut edellä ajavan auton luistoon mutkassa.

110
Terkut täältä Elconlandiasta  :tongue:

Eli aloitetaan kiitoksilla.

Herra numero 69 ansaitsee kiitokset päivän ohjelman läpiviennistä ja tiukasta kurista. Tämä touhu menisi aivan diipadaapa osastolle ilman sitä yhtä henkilöä joka potkii ahteriin jos tunaroi.

Lisäksi erityiskiitos Herra Majurille. Radan kunto ja profiili oli minun mielestä krossiin juurikin käypänen.

Sitten specialkiitos Petelle. Jostain kumman syystä en ole huomannut/muistanut kiittää kyseistä henkilöä siitä avusta minkä meidän isä/poika tiimi on saanut jokkiskuplan ylläpitoa koskien.

Päivän kisailut meni meidän perheen osalta paremmin kuin toivottiin. Poitsu haki junnuluokan kannun kotiin ja itse 5. Hannon kanssa koko päivä tiukkaa sekuntikamppailua joka siten kääntyi voitokseni Hannon ajovirheiden myötä.

Onnea Pekolle. Komea kauden avaus ja lisää tulee. Pitäkää vanhukset rateistanne kiinni kun junnu jyrää.

Nähdään seuraavassa kisassa.

Ai niin ensikertalaiset. Oli muuten mukava katsella niitä jotka olivat ensimmäistä kertaa kisailemassa. Iso hatunnosto teille. Meno oli sen näköistä että sitä oli komea katsella. Jotenkin tuli omat ensitoilailut mieleen ja voin puhtaasti tunnustaa, että ei aivan yhtä mallikas suoritus ollut omalta kohdalta ekat kisat.

111
Hei oikeesti.

Laittakaa osallistumisilmoitus kaikkine tietoineen Salelle (sähköposti ilmoituksessa), koska helpottaa huomattavasti Salen työtä kuskien tietojen etukäteen kirjaamisessa.

On aika työlästä seurata foorumia, facea, puhelinta ym. mediaa ja kerätä tietoja useasta lähteestä kuin seurata sähköpostia ja tehdä kirjaukset saapuneiden postien mukaan.

Tämä nyt oli tämmöinen nipotus, mutta helpottaa yhden henkilön työtaakkaa huomattavasti.

112
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 18.03.17 - klo: 20.35 »
Ohhoh. Onpas pahasti kilahtanut tuo kytkinkello. Näyttää pelkästään materiaali antaneen periksi väsymisen seurauksena.

Losin orkkis kelloissa ei tietääkseni tuollaisia ongelmia ole ollut. Tai ei ainakaan silloin ollut kun itse Losilla ajelin kilpaa.

113
Tulokset / Bensa-autojen kauden avaus Tallinna
« : 01.03.17 - klo: 10.31 »
Tallinnassa avattiin bensa-autojen kausi lauantaina 25.2.2017.

Ajettavat luokat olivat 2wd ja 4wd autot. Säännöt olivat vapaat, eli autot jaettiin vetotavan mukaan omiin luokkiinsa. Säännöt autojen tekniikan suhteen oli myös vapaat, kunhan jarrut toimi niin se riitti.

Kilpailu järjestettiin uudessa maneesissa. Tosin paikka oli niin uusi, että osittain rakennus oli vielä keskeneräinen. Tämä ei haitannut kisajärjestelyjä, mutta joissakin kohdin päivää huomasi että se pieni tuulenvire ja kylmyys alkoi vaikuttamaan kuskin vireyteen. Seuraavan kerran kisaa ajetaan samassa paikassa huhtikuun alussa ja olisi mukava saada enemmänkin suomalaisia kuskeja osallistumaan karkeloihin. Huhtikuussa rakennus on todennäköisesti valmis, eli kisa-areena tulee olemaan todella hyvä tapahtuman järjestämiseen.

Itse kisajärjestelyt olivat todella toimivat ja aikataulussa oli otettu huomioon myös suomalaisten kuskien laiva-aikataulut. Yhden päivän reissu, 7:30 aamulaivalla yli ja 19:30 iltalaivalla takaisin, onnistui aikataulullisesti todella hienosti. Ei edes tullut kiire paluulaivaan.

Itse rata olikin nopeasti katsottuna helpon oloinen, mutta jo aamun harjoituksissa paljasti kyntensä. Radan pohja oli kovaksi tampattua hienoa kiveä ja kivituhkaa. Talven aikana pohja oli saanut kosteutta ja jäätynyt enemmän taikka vähemmän. Eli pito ratakierroksen aikana vaihteli kohtuullisesta jään liukkauteen, joka puolestaan pisti mietityttämään ajolinjoja. Minun mielestä todella mukava rata joka oli merkattu selkeästi puomeilla ja näkyvyys radalle oli todella hyvä. Isot kiitokset radan rakennustalkoissa touhunneille talkoolaisille.

Suomalaisittain kisa sujui yllättävän hyvin. 5 ensimmäistä luokittain lueteltu alla:

4wd
1. Marko Laitinen, Elcon Impact
2. Esa Lehtimäki, Elcon Impact
3. Peeter Saal, MCR RR5
4. Hanno Kruus, FG
5. Koit Repnau, Elcon Impact

2wd
1. Ever Kelt, Elcon MMX
2. Priit Laur, FG Marder
3. Saul Peltola, FG Jokkis
4. Maiko Taelma, HPI Baja
5. Kermo Raiki, HPI Baja

4wd A-finaali: https://www.youtube.com/watch?v=f6kW3izzHIE
4wd B-finaali: https://www.youtube.com/watch?v=nYMpLYcwce0&spfreload=5
2wd finaali: https://www.youtube.com/watch?v=mNPixkz9dRo

114
Bensa-autot / Vs: FG uusi kardaani OR5 auto
« : 22.02.17 - klo: 08.43 »
Spurrin ja pakoputken väliin ei turhaa tilaa jää ja etukardaanin sekä servosaverin välissä näyttää sama ahtaus toteutuvan.

Tuonne jos joku kivi pääsee niin aivan varmasti joku paikka antaa periksi. Sitten tuo ratkaisu takana, missä on ylätukivarren kiinnitys ämpätty diffiboksiin näyttää hieman arveluttavalta.

Nämä nyt oli vaan mun omia huomioita, eli ei niistä kannata sen enempää välittää. Uskon että auto on jo tehtaalta lähtiessään kevyt ja oikeissa käsissä todella kilpailukykyinen.

115
Mikähän tekisi kun yhtäkkiä tänään ei ollut ohjaimen asetukset pelin muistissa, ei anna kaasua täysiä. Peliohjain on valittu oikein, virtual usb. Kun yrittää kalibroida niin se ei anna klikata siitä kalibroi laatikosta vaan se pysyy sellaisena tummana. Ja sen laatikon nimenä on EP2 int pipe.
 
Googlettelemalla syyksi paljastuu ajurit. Mutta koitin niitä Win10 kautta päivittää ja laite ilmoittaa että kaikki ovat uusimmat ja ajan tasalla. Eikä toimi vielläkään kalibrointi.

Mulla oli samaa ongelmaa. Sain ratkottua siten että ennen pelin käynnistystä laitan usb-tikun koneeseen kiinni ja radion päälle.

Tällä systeemillä toimii, muuten ei.

116
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 09.02.17 - klo: 08.10 »
Terve. Olis tarkootus vaihtaa bajan orkkis fuelien tilalle vähän tehokkaampi kone ja kiikarissa olis joku obr full modi. Onko niissäkin tuota samaa alakerta vikaa, mitä tässä ketjussa on aiemmin vatvottu?

-Toni

No nuo laakerit on helppo tarkastaa itse ennen kuin laittelee konetta tulille. Tosin koneen joutuu avaamaan tarkastuksessa, mutta se on pieni vaiva verrattuna siihen jos kone leipoo ensimmäisen litran aikana jumeksiin.

117
Juu, toi korin aukkojen umpeen laittaminen varmaankin auttaa ainakin ilmansuodattimen ongelmiin.

Toi vastarin akku onkin sitten eri juttu. Jos sulla on Savöxin servot niin ne on tunnetusti aikamoisia virtasyöppöjä (Losin vakio servotkin on muistaakseni Savöxia joihin on liimattu Losin leimat). Mulla on ollut käytössä Savöxin pikkuservoja ja isoja servoja ja jos vastarin akku on hiemankin huonossa hapessa kyykkää akku aika nopeasti muutaman minuutin ajon jälkeen.

Senhän saa näppärästi testattua Killerillä, eli silloin kun auto sammuu ota tulppa irti ja katso antaako kipinää. Tietysti jos akku ei ole rasituksen alla juuri silloin kun olet irrottanut tulpan koneesta saattaa se taas antaakin kipinää. Eli heiluttele ohjausta edes takas ja painele jarrua muutaman kerran ennen kuin tarkastat kipinän.

Jotkut ovat talvella käyttäneet kuumempaa tulppaa koneessa. Muistaakseni tyyppi oli CMR6H joka siis pitäisi olla parempi talvikäyttöä ajatellen. Itse on kylläkin aina käyttänyt sitä vakio 7H tulppaa kesät talvet.

Sitten talviajoa ajatellen kannattaa moottorin antaa lämmetä kunnolla ennen kuin alkaa polkemaan autoa urakalla. Muutaman minuutin lämmittely ennen ajoa säästää konetta kummasti. Niin ja ajon loputtua/tankkaustaukojen ajaksi kannattaa antaa moottorin käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa ennen sammuttamista että lämmöt ehtii tasaantumaan.

118
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 18.01.17 - klo: 19.04 »
No ei ne mitään vesitiiviitä laitoksia ole. Helpoin olisi tiivistää laatikko kunnolla ja laittaa vastarin akku laatikon ulkopuolelle.

Yleensäkin jos vastarikoteloa kovinkin monta kertaa availlaan tuppaa tuo tiiveys kärsimään.

119
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 18.01.17 - klo: 08.18 »
No tuossa on Rovanin versio:

http://www.rovansports.nl/nl/rovan-cnc-alloy-rear-wheel-bearing-seat-kits-can-a.html

DDM:ltä löytyy sitten varmasti joku jenkkiversio. Pallonivel kannattaa vaihtaa alumiiniseen tai metalliseen versioon.

Tietysti Rovanilta tai DDM:ltä löytyy myös alumiiniset tukivarret joilla saa lisää kestävyyttä. Tosin sit jos tulee tolppalaukaus pettää jokin muu paikka, eli aina harkiten käyttäisin alumiinia, koska isomman tällin saadessaan autosta pitää löytyä se halpa ja helposti vaihdettava palikka joka pettää.

120
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.01.17 - klo: 08.10 »
Tuore Bajan omistaja ilmoittautuu... sanokaas onko normaalia että pyörän navoissa on aika paljon välystä,laakerit no uudet, mutta muu vanhaa.

Pyörä heiluu aika villisti, luulisin,että vaikuttaa jos johonkin?


Jos sulla on muoviset tahahubit niin vaikuttaa siltä että ne on loppu. Varsinkin jos pyörän laakeri pääsee jumittamaan niin muovi häviää laakeripesästä aika tehokkaasti.

Suosittelen uusimaan nuo osat niin väljyydet pitäisi poistua. Saattaa auton ajokäytös muuttua asetetta parempaan suuntaan kun takarenkaiden auraus ei pääse elämään miten sattuu.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 29