Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 29
31
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 01.10.17 - klo: 14.25 »
Arrma Talion Vaasan metsässä:

Arrma Talion

32
Tein nopean videon kaverin Talionista metsässä.

Arrma Talion

Muistakaa liittyä Facebook ryhmään ARRMAn autoille Suomessa, tervetuloa mukaan vaikket vielä omistaisikaan Arrman autoa: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/

ARRMA julkaisi uuden 2018 Talionin: https://www.arrma-rc.com/talion/

Uudessa Talionissa paljon uudistuksia kuten paremmat bulkhedit, runkojäykistimet, servoteline, iskarivarret ja paljon muuta

33
Uusi Facebook ryhmä ARRMAn autoille Suomessa, tervetuloa mukaan: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/

Nyt on Kratonilla tullut kurvailtua jo hieman yli vuoden ja akkullisia arviolta ainakin 200. Hyvin on toiminut ja hauskaa on ollut. 6S akulla auto muuttui ihan mielenvikaiseksi mutta hauskaa on ollut :grin: Olen myös laittanut alle Truggy renkaat jolla autosta tuli paljon ketterämpi ja parempi ajaa kun vakiona. Ensi vuonna pitää haastaa kisaautoja radalla ihan tosissaan  :wink:

Tässä video jota olin mukana tekemässä Kratonista.
! Kraton

34
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 21.09.17 - klo: 11.58 »
Tällä hetkellä sitä ei tiedetä. Riippuu mitä oikeus pättää. Varaosia saa vielä ja varaosia valmistetaan vielä mutta itse autoja ei tällä hetkellä valmisteta. Itse uskon että Nero tulee takaisin kun oikeudenkäynti on valmis, mutta se nähdään vasta sitten.

Tällä hetkellä itse suosittelisin Arrman muita kasiautoja, Kraton, Outcast, Talion tai Typhon jotka ovat erittäin hyviä autoja ja varaosa saatavuus erittäin hyvä.

35
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 20.09.17 - klo: 22.03 »
Mitäs teijän Neroille/BRille kuuluu nykyään?

Hobbylinnassa ois Nero Diff Brainilla kuudelsadal. Melko kilpailukykyinen hinta.

Saa ollakkin. Hobicolla (ml. Arrma, Durango, Axial...) vakavia rahoitusvaikeuksia, jos menee konkkaan niin mitenkähän käy varaosien saatavuuden..? Hyvä kysymys.
Arrma Nero sarjan autoja ei tällä hetkellä valmisteta koska Traxxas haastoi Hobbicon oikeuteen patenteistä eikä Neroja valmisteta ennen kun patenttikiista on ratkennut.

Arrman muissa malleissa ei ole mitään ongelmia varaosien/ autojen kanssa, viime viikolla julkaistiin uudistettu versio Talionista jossa oli taas kerran paljon hyviä parannuksia ja muutenkin merkki on kasvanut tosi kovaa viimeisten vuosien aikana. Hobbico on niin suuri firma ja Arrma on yksi niiden nopeiten kasvavista brändeistä ettei kannata huolehtia varaosa saatavuudesta.

36
Yleinen keskustelu / Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
« : 18.09.17 - klo: 13.34 »
Hyvät iskarit on juuri suunniteltu niin että ovat herkät normaalissa käytössä mutta isommissa alastuloissa iskarit ottavat alastulon nätisti vastaan. Tätä säädetään mäntien reijillä ja öljyillä.

Tässä löytyy loistavaa lisätietoja auton toiminnasta, kannattaa lukea esim. 3.3 Pistons: http://stories.jqracing.com/the-guide/

Ja niinkun jo mainittu isommista hypyistä autot pohjaa aina, sitä ei kannata liikaa pelätä!

37
Onks siellä joku bashinki(hiekka)rata tahi vastaava missä vois harjotella, temppuilla ymh.?
Kyllä. Tänä kesänä rakennettiin sähköradan viereen Bashausrata. Siellä löytyy hyppyreitä, kallistettuja mutkia ja muita esteitä ja sinne saa mennä ajamaan niin paljon kun haluaa. Alue on vielä hieman kehittelyvaiheessa mutta hyvin pystyy jo ajamaan.

38
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 31.08.17 - klo: 00.06 »
Arrma Mega sarjan autot maksavat n. 200-230€ ja ovat perus rälläilyyn oikeinkin sopivat ja laadukkaat. Jos haluaa korkeaa maavaraa Granite on ehkä sopivin, toinen vaihtoehto esim Vorteks.

Laadullisesti vähintääkin samaa luokaa kun edellä mainittu Traxxas mutta huomattavasti edullisempi.

39
Itselle jäänyt epäselväksi, että pitääkö rälläämisestäkin maksaa ratamaksu? Aloittelijalle kahdesta hengestä maksaminen tunnin ajosta on vähän tyyris setti, vaikka ajaisi radalla. Tänä kesänä ei ole kun kerran kerennyt testaamaan radalla ajoa, ilmaiskerran hengessä.
Bashausalue tulee olemaan ilmainen, lisätietoja tulee kunhan saadaan aluetta vähän kehiteltyä  :smiley:

40
Tossa pari viikoa vanha video, rata taitaa nykyään olla vähän paremmassa kunnossa, mutta ainakin ensitesteissä jäi itselle hyvä fiilis.

https://youtu.be/6wznlsILQqU

41
Hienoa että Aapo jaksat näitä vetää! Mukana ollaan aina kun työt ei haittaa harrastamista!!  :azn:

42
http://rc10.fi/index.php?topic=98207.0

Tossa auton oma viestiketju josta löytyy lisää infoa, mutta kyseessä on loistava auto. Kestävyys ja suorituskyky loistava ja hinta erittäin kilpailukykyinen. Ei ole ihme että auton suosio on kasvanut tosi paljon viimeisen vuoden aikana

43
Tulokset / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 12.04.17 - klo: 14.52 »
Kiitokset kaikille mukanaolleille, oli kyllä todella hauska päivä! Kisapaikalla oli todella rento fiilis, kisat oli hauskat ja iltaohjelmakin oli erittäin mukava. Luulen ja toivon että kaikki viihtyi!

Meillä oli vähän liikaa teknisiä ongelmia jotta olisimme pystyneet haastamaan kärkitiimin joka taisi ajaa koko kisan ilman mitään ylimääräistä ongelmaa, hieno suoritus! Mutta ei ne pienet ongelma lannistaneet menoa, hauskaa oli kuitenkin ja ajaa sai ihan tarpeeksi jopa viiden hengen tiimissä. Oli hienoa kuulla kuinka moni tiimi jo suunnitteli miten seuraavaan endurance kisaan voisi parantaa tulosta.

Oli muuten todella hienoa nähdä miten paljon erillaisia harrastajia oli mukana, oli kuskeja jotka ajoivat ekan kisan koskaan, oli vanhoja harrastajia jotka teki comebackin ja pitkän linjan harrastajia niin SC puolelta kun muiden luokkien puolelta. Ikähaarukkakin taisi olla aika melkoinen  :laugh:

Kiitokset vielä kaikille talven hauskimmasta rc päivästä!  :smiley:

44
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 07.04.17 - klo: 15.58 »
Profiili on kokenut muutoksia ja lauantaina ajetaan ihan uudella profiilillä:



Koko päivän paikalla on huikea Pizzabuffetti jossa saa syödä ja juoda mahan täyteen koko päivän. Pizzojen lisäksi on leipää ja salaattia ja buffetti on auki aamupäivästä lähtien joten pitkänmatkalaiset voi säästää aamupalan radalle asti! Buffettiin kuuluu rajattomasti ruokaa, mehua ja kahvia ja koko päivän ja hinta tulee olemaan 20€


Muita tarkennuksia: Varaauton käytöstä tulee 100 kierroksen kierrossakko (vastaa  30-40min)

Nostminen suoritetaan niin että meillä on 3 pakollista nostopaikkaa ja tiimillä on vuorotellen 30 minuutin nostovelvoite. 3 nostopaikkaa kattaa kaikki kriittiset kohdat mutta vapaaehtoisesti saa myös olla nostamassa

Kisa alkaa vapaalla treenillä huomenna kl 11.20-11.45. Tämän jälkeen lähtö finaaliin tapahtuu 12.00 ja lähtöjärjestys määräytyy treenien parhaan kierrosajan mukaan.

Tervetuloa!

45
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 05.04.17 - klo: 15.42 »
Tänään pystyy vielä varaamaan alekoodilla hotellihupneet! Jos joku vielä haluaa osallistua kauden rentoimpaan kisaan niin ilmoittautumisia kehiin, kuski ja tiimipaikkoja vielä jäljellä!

Nähdään lauantina!

46
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 01.04.17 - klo: 17.06 »
Tänään on viimeinen päivä ilmoittautua. Minimimäärä on kuusi tiimiä eli ellemme saa sitä kasaan kisa jää ajamatta, toivottavasti kuitenkin saataisiin minimimäärä kasaan

Kaikki mukaan nyt!

47
Tohon ongelmaan voi olla pari syytä:

-Ohjaus on vielä hieman tiukka uutena, sitä voi kokeilla avata esim ruuvi joka on servovarressa kiinni ja kokeilla liikkuuko ohjaus herkästi.

-Servosaver on löysällä, aika yleinen "ongelma" tässä autossa, kannattaa kiristää sopivaksi ja laittaa esim tippa ruuvilukitetta niin ei enää löysty. Kiristäminen on helppoa, ohjekirjasta löytyy ohjeet mutta ei vaadi mitään muuta kun esimerkiksi 2mm ruuvarin jonka laittaa pohjalevyn pienestä reijästä sisään ja sillä saa lukittua kiristysmutterin. SItten kääntämällä renkaita servosaveri joko löystyy tai kiristyy.

-Jotain on löysällä, esimerkiksi punaiset mutterit jotka pitävät pivotpallot paikallaan voi olla löysällä tai sitten joku muu ruuvi ohjauskessa

-Servossa on jotain häikkää. Itse veikkaisin että se ei ole ongelma mutta jos on niin yhteyttä ostajaliikkeeseen tai tilaa heti nopeamman servon. Vakio servo ei ole paras mahdollinen ja ajomukavuus paranee paremmalla servolla. Minä käytän esimerkiksi Savox 1256tg servoa joka on loistava tohon autoon ja parantaa ajoominaisuuksia selkeesti.


Servoteline vääntyy aina hieman, se on ominaisuus. Ei ole kauhean iso ongelma, mutta jos oikeasti häiritsee niin telineen voi kyllä vaihtaa alumiiniseen, itse en ole nähnyt tarpeelliseksi, muoviteline toimii myös hieman servosaverinä

Ohjauksen ääriasentojen säätäminen on erittäin tärkeää, eli EPA. Ohjeet säätämiseen löytyy ohjekirjasta mutta voin toki tarvittaessa kirjoittaa ne tänne, kyseessä ei ole vaikea operaatio

48
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 27.03.17 - klo: 11.00 »
! No longer available

Kävin ajamassa Kratonilla lumisella ja jäisellä Vaasan radalla ja tuli otettua vähän videotakin, hauskaa oli ajaa hienossa kelissä.

On tää vaan mahtava auto.

49
! No longer available

Kävin taas ajamassa Kratonilla lumisella ja jäisellä Vaasan radalla ja tuli otettua vähän videotakin, hauskaa oli ajaa hienossa kelissä. Auto toimi totuttuun tyyliin loistavasti ja auto oli täysin vakio poislukien nopeampi Savöx 1256 servo. Jopa vakio renkaat toimii kohtalaisesti vaikkakin kesäksi pitää kyllä hommata dBoots backflip renkaat jos sais vähän enemmän pitoa.

Vaikka tuleekin ajettua "vain" 4s akulla on autossa ihan tarpeeksi tehoja, varsinkin kun pinionin vaihtaa isommaksi, minulla nyt kiinni 15t

On tää vaan mahtava auto.

50
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 22.03.17 - klo: 13.21 »
Hotellipaketti on varmistunut Sokos Royal Vaasan kanssa aivan Vaasan keskustassa!

Hinnat tulee olemaan 74€ yhden hengen huone tai 89€ kahden hengen huone ja tarjous on voimassa sekä pe että la :)
Huoneet pitää varata viimeistään 31.3 ja huoneet varataan suoraan Hotellista käyttämällä koodia:

BSCENDURANCE

joko nettisivujen kautta tai  s-postilla tai puhelimitse


https://www.sokoshotels.fi/fi/vaasa/original-sokos-hotel-royal-vaasa

51
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 21.03.17 - klo: 14.27 »
Moi!

Katsotaan nyt lähiaikoina miten ilmoittautumisia tulee sisään, huhut kertovat että ainakin 2 tiimiä ovat ilmoittautumassa kunhan viimeinen kuski löytyy tiimiin

Vahva luotto on siis siihen että saadaan tarpeeksi tiimejä mukaan, kisaan on kuitenkin monta viikoa aikaa vielä ja ilmoittautumisia nyt enemmän kun yleensä näin kauan ennen kisoja!   :smiley:

Kuitenkin toivoisin etä ne joita tämä kisa kiinnostaa ja ovat tulossa mukaan ilmoittautuisi niin nopeasti kun mahdollista, tämä auttaa kisajärjestäjiä todella paljon ja saadaan varmistus siitä että kisa ajetaan. Myös kuljettajapörssiin saa mielellään ilmoittautua!

Hotelliista: Olen tänään laittanut viestiä Sokos Royal Vaasaan joiden kanssa olemme yleensä tehneet yhteistyötä, toivottavasti saadaan hotelliasia varmistettua lähipäivinä.

Tervetuloa kaikki mukaan!

Ps. Rata on tosi mukava correille, pinta on sopivan liukas ja rata on tarpeeksi iso  :wink:

52
Tulokset / Vs: Lopputulokset West Coast Cup 1 Vaasa
« : 21.03.17 - klo: 13.01 »
Oli kyllä todella hauskat kisat vaikka vähän kiirettä piti itsellä kun ajoi useampaa luokkaa, onneksi odotettiin ja jopa autettiin nostamisessa jos oli kiirettä.

Erityisen mukavaa oli kerrankin tulla kisaan missä ei ollut pakko herätä todella aikasin vaan pystyi nukkumaan pidempään ja mennä virkeänä radalle. Mukana oli ensikertalaisia ja oli kivaa nähdä miten hienoa ajoa Stanuluokassa oli junnujen toimesta.

Omat kisat meni oikeastaan niin hyvin kun voi, oli hauskaa kisailua ja tiukkaa vääntöä molemmissa luokissa ja oli tosi siistiä kun erot oli pienet, taisi ekassa alkuerässä kolme ekaa autoa olla sekunnin sisällä. Autot toimi hyvin vaikka pitikin ruokatauolla säätää nelkussa vähän enemmän jotta pärjäisi  :grin: Tuttuun tyyliin päivän ainoa ongelma oli rengasmutterin irtoaminen  :roll:

Kiitos kisoista!

53
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?

Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.

Kuullostaa kyllä todella ihmeeliiseltä eikä mielestäni edes voi olla mahdollista jos autossa kaikki kunnossa. Riippuu toki ehkä miten tehoja säädetään. Jos ne säädetään End Point Adjustment:illä niin silloin kyllä aina ajoaikaa vaan pitenee kun vähentää tehoja...

Lämpeneekö sähköt paljon enemmän kun ajatte puolitehoilla? Onko autossa vakio akku?

Tulipa tehtyä vertailuajot ja mittailtua tilannetta. Ekana ajettiin minimiteholla ja lumihangessa ryömitettäessä auto kyykkäsi parin minuutin sisään. 2S akun kennojen jännite oli tippunut tasoon ~4,1V 4,19 V:stä. Molemmissä kennoissa sama jännite. Toinen akku paikoilleen ja uusi testi. Sama homma, nyt sammumisen jälkeen nopeudensäädin kiinni ja uudestaan päälle, niin ajot jatkui. Muutaman kerran uudelleen käynnistys ja luovutus. Akun kennojen jännitteet ~3,9 V. Ensimmäinen akku laturista ja tehot täysille. Lumi pöllysi ja ajettiin stoppiin asti. Kennojen jänintteet 3,52V. Ajoaikaa ei tullut kellotettua, mutta täydellä teholla ajoaika oli noin 20 min.

Mitäs tästä voidaan päätellä? Moottorin pyöriessä hitaasti ja jännitteen ollessa rajallinen virrat nousee niin ylös, että akku tai nopeudensäädin katkaisee piirin?
Mulle ei tule kyllä mitään muuta mieleen kun Lipo-cut offissa joku ihme ongelma tai ominaisuus...
Ei se  käytä enemmän virtaa koska silloin jännite olisi pienempi ajon jälkeen

Miten niitä tehoja säädetään?

54
Oma fury vaan jatkaa ajoa. Pääsinpä vähän sisäradalla koittamaan Fury:ä ja nätisti meni. Tekemällä iskarit  uudestaan kulki vieläkin nätimmin. Vanhat vakiot iskariöljyt eivät edes olleet vuotaneet vaikka ovatkin n. 4 vuotta vanhat  :grin: laitoin Ultimate Racingin 550 öljyn eteen ja taakse joka tuntui aika sopivalta.

Nopea video sisäradalta, renkaiksi lainasin Kyoshon SC renkaat kun tiesin että ne toimii kaakelipinnalla nätisti. Kyohon vanteissa oli hieman syvempi hexi mutta laittamalla prikan väliin ne sopi furyyn hyvin.

! No longer available

Videon jälkeen tein siis iskarit jotka paransi auton hyppyjen alastuloa ja ajettavuutta

55
Jos haluaa halvan ja laadukkaan Hobbywing säätimet ovat hyviä, samoin vakio v2 sähköt sillä ne ovat Hobbywingin valmistamat. Laadukkaita kisanopareita löytyy sitten monelta eri merkiltä mutta ne ei enää ole kauhean halvat.

Itse pääsin taas vähästä aikaa taas Kratonilla ajamaan ja onpa kyllä loistava peli. 4S akulla ja 15t pinionilla vauhtia on sopivasti ja ajaminen nautinto jäisellä parkkipaikalla sai piiiitkiä sladeja. Servona on tällä hetkellä Savoxin 1256 TG joka tuntuu kyllä tosi sopivalta tässä autossa. Servo on vieläkin ainoa osa jonka olen tähän päivittänyt jäykempien diffiölyjen kanssa ja onpa kyllä hauska auto ajaa. Ja mitään ei ole vieläkään hajonnut, tottakai  :wink:

Kerran jo luulin että auto hajos kun melkein täydestä vauhdista auto pysähtyi kuin seinään jäätyneeseen savikasaan ja auto ei enää liikkunut. Törmäyksen voimasta yksi moottorijohtojen 4mm bullett liitimestä oli törmäyksen voimasta lentänyt irti (vaikka oli ihan tarpeeksi jäykkä kun laitoin takaisin). Ei muuta kun liitin takasin ja ajoa jatkamaan!

Ehkä sitten kesällä kun pääsee pommittelemaan 6s akulla saa jotain tuhoa aikaiseksi  :cheesy:

56
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.

Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä  :wink:

Kiitos taas mielipiteestä! Ehkä mä kallistun tuon Furyn puolelle ihan hintansakin vuoksi. Eiköhän siihenkin varaosia saa, kun niitä hajoilee. Ne kai molemmat suoraan RTR pakettina suurin piirtein saman verran kulkee yms :)
Hyvä valinta :) En usko että varaosia kauheasti tarvii, oma fury kestänyt hyvin jo uesamman vuoden ilman isompaa ongelmaa! Ja jos on alussa hankalaa niin kannattaa tosiaan säätää tehoja alemmaksi. Slash ja Fury kulkee suunnilleen saman vakiona ja LiPo akuilla vieläkin paremmin sitten kun sen aika koittaa.

Tossa video miten mun fury menee sisäradalla:
! No longer available

57
Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.

Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)


Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)

Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin

Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat

Kiitos taas vaivannäöstä :) Vähän noihin Traxxasin Slash ja Rustler alkanu kääntyy.. tai siis toki vastaavat Arrmalta käy varmasti myös. Tossa paikallisessa myymälässä olisi noita Traxxassei. Ilmeisesti tuollainen Slash on aika suosittu?
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.

Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä  :wink:

58
Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.

Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)


Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)

Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin

Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat

59
Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).

Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton  :smiley:

Okei. Pitääpä katsella tuollaisia. Mikäs tuo FTX on? Onko ihan huuhaa peli? En edes tiedä vielä minkälainen se pitäisi olla.. monsteri vai krossi tms. Mikäs noista hauska sitten on ajella 2WD vai 4WD?

Traxxas ja Arrma ovat varmasti laadukkaita harrasteautoja, Traxxas ollut jo useamman vuoden yksi parhaimmista RTR merkeistä ja Arrma on nyt kasvanut  nopeesti viimeisten vuosien aikana yhdeksi parhaaksi RTR merkiksi. Osia saa Traxxakseen todella hyvin ja Arrmaan saa yhä paremmin ja paremmin mutta käytännössä nyt jo oikein hyvin. FTX:ästä ei omia kokemuksia mutta näyttää aika pitkälti vastaavanlaiselta kun Himoto joiden autot eivät kyllä ole laadultaan lähelläkään noita edellämainittuja. http://rc10.fi/index.php?topic=99836.0 tossa voi lukea enemmän FTX:ästä

60
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?

Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.

Kuullostaa kyllä todella ihmeeliiseltä eikä mielestäni edes voi olla mahdollista jos autossa kaikki kunnossa. Riippuu toki ehkä miten tehoja säädetään. Jos ne säädetään End Point Adjustment:illä niin silloin kyllä aina ajoaikaa vaan pitenee kun vähentää tehoja...

Lämpeneekö sähköt paljon enemmän kun ajatte puolitehoilla? Onko autossa vakio akku?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 29