Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 29
61
Terve!

Kiinnostanut RC-autot aina ja nyt viimeistään iski motor show messuilla se viimeinen kipinä, että pakko hommata itselle joku tuollainen "ei kahen kympin prisma-rc".

Millainen kannattaisi hommata? Sähkö vai polttis? Saisi olla kuitenkin sellainen, millä sitten köröttelisi pidempäänkin vaikka. Onko noissa yleensä nopeusrajoitukset, että voi antaa muksujenkin opetella? (Ja tietty itte alkuun) Mistä näitä saa hyvällä hinta/laatusuhteella? Toki ei mikään monen sadan tarttis olla ensin.

Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).

Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton  :smiley:

62
Sähköautot / Vs: Mikä sähköauto ~ 200 eurolla
« : 07.03.17 - klo: 08.51 »
Toi on erittäin hyvä vaihtoehto, ja tohon hintaan varmaan paras vaihtoehto kunnon rc autoksi.

Tosta löytyy myös uudempi versio, http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/fury/mega

Siinä on päivitetty radio, kori, renkaat ja puskurit

Tässä hieman videota miten harjallinen Fury kulkee:
! No longer available

63
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 02.03.17 - klo: 20.10 »
! No longer available
Nykyinen profiili tuuppi corrilla.

Hyvin on jo tullut neljä joukkuetta mukaan, kaikki muutkin nyt keräämään joukkueet kasaan ja ilmoittautumaan, tästä kisasta ei kannata jäädä paitsi!  :wink:

Jos ei joukkue ole tiedossa voi myös ilmoittautua kuljettajapörssiin!

Illallispaikka on nyt varmistunut, eli ravintola Wazaca aivan Vaasan keskustassa missä meillä pitäisi olla oma kabinetti!

Ps. Renkaiksi kannattaa valita Schumacherin Mini-pin tai Stagger keltaisella seoksella, eli samat renkaat kun yleensä kovapintaisella sisäradalla. Pitoaineet kielletty

64
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 23.02.17 - klo: 16.46 »
Hyvältä näyttää! Mites on auto toiminut?

65
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 21.02.17 - klo: 14.22 »
Hieman tarkennusta pariin juttuun mitä on noussut keskusteluissa esille:

-Ilmottautumismaksu on 100€/ joukkue, eli 20-34€/ kuski joukkueen koosta riippuen. Seitsemän tunnin aikana ajetaan 84x 5min. Neljän henkilön tiimissä osallstumismaksu 25€/kuski ja ajoaikaa tulee siis keskimäärin 21x5min eli noin 3 kertaa enemmän ajoaikaa kun normaalissa kisassa  :wink:

-Kisa ajetaan yhdellä autolla. Eli ei "ponderiviestiä" vaan akunvaihto ja korjaukset ajon aikana.

-Jotta kuitenkin kisa ei jäisi keneltäkään kesken vara auto on sallittu. Vara auton saa ottaa käyttöön mikäli kisa auto menee niin huonoon kuntoon että sitä ei pysty korjaamaan fiksussa ajassa. Mutta jos kisaauto hajoaa saa sellaisen aikasakon/kierrosvähennyksen että auton vaihtaminen ei ole kannattavaa pienestä hajoamisesta vaan idea on että auto vaihdetaan vain jos on pakko.

-Sähköt ovat vapaat kunhan on korkeintaan 2s akut. Eli moottori vapaa, ja akkujen määrä vapaa kunhan jännite ei ylitä 8.4V.

-Kisan aikataulu on tehty niin että riittää että lähtee kisaan vasta lauantai aamuna eikä tarvitse tulle parjantaina treenaamaan koska profiilia muutetaan kisaan.

-Illaksi on luvassa yhteistä ohjelmaa jossain Vaasan keskustassa! Ei ole pakko osallistua, mutta on suositeltavaa  :wink:

-Vaikkei olisi vielä tiimiä mutta mielenkiintoa osallistua voi ilmoittautua kuljettajapörssiin. Se ei velvoita kisaan osallistumista mutta me yritämme sitä kautta auttaa sinua löytämään tiimin. Ilmoittautuminen kuljettajapörssiin samaan osoitteeseen kun kisaan

-Kisa on tarkoitus tehdä mahdollisimman rennoksi ja hauskaksi kaikille  :wink:

Tervetuloa Vaasaan!

66
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 10.02.17 - klo: 11.48 »
Ei kannata katua, ei nero heikko ole  :smiley:

Nero ei ole ihan yhtä kestävä kun 1/8 truggyt kuten Kraton, mutta ei neroa heikoksi kannata sanoa. Linkinpäät taitaa olle heikoin osa, muut heikkoudet on aika pitkälti korjattu Big Rockissa. Kunhan et tee mitään yyber sankarihyppyjä katolleen niin tuskin on mitään ongelmaa kestävyyden kanssa  :wink:

67
Arrman sivulita löytyy tiedot: BATTERY MAX DIMENSIONS: 158x51x46mm / 6.22x2.01x1.81"

Käytännössä hieman korkeampikin akku mahtuu:

Kokeilin juuri omaan Kratoniin laitaa 4s akun päälle 2s akku ja ne vaikutti korkeuden puolesta sopivan. Ne oli yhdessä n. 74mm korkeat ja sain ne mielestäni tukevasti kiinni, Akkupannan pituus oli hieman rajalla mutta tuntui pysyvän ja pahimmassa tapauksessa pitäisi vain laittaa hieman pidemmät akkupannat.


68
Jepp juuri toi akku  :wink:


Outcastista alkaa pikkuhiljaa tulemaan ajovideoita, tämä auto saattaa kyllä hyvinkin olla seuraava auto jonka hankin  :cool:
! No longer available

69
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 21.11.16 - klo: 22.35 »
Sweepin renkaat englanninkielisten foorumien mukaan todella hyvät huippunopeusrenkaat, mutta isoissa hyndissä vanteet halkeilevat eikä hiekalla ole huimaa pitoa. Itse olen kiinnostunut myös DBootsin uusista Back-flip renkaista jotka tulevat uudessa Arrma Outcastissa vakiona. Ensimmäisissä testeissä ne ovat saanneet todella paljon kehuja eri suunnilta ja vaikuttavat erittäin hyviltä bashausrenkailta.

http://www.arrma-rc.com/part/AR510092
Tossa vähän videoo ja kommenttia Back-flip renkaista
! No longer available

70
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 20.11.16 - klo: 18.30 »
Tulipa hieno!

Ja hyvä video, mielenkiinnolla odotan tulevia videoita   :smiley:

71
Itsellä alkaa nyt olla enemmän kuin lähellä tuo Kraton:in tilaaminen. Akkuja vähän metsästelen. Olisiko jollain suositella hyviä 3S akkuja? Hobbykingiä katselin, mutta vaihtoehtojahan on paljon. Oletteko käyttäneet hardcasejä vai "pehmeitä"?

Jos jaksaa niin saa linkittää akkuvaihtoehtoja. 4000mAh varmaan sopiva kokonsa puolesta? 5000mAh menee varmaan liian paksuksi jos meinaa laittaa 2 vierekkäin?

-Ari-

Edit. Meniskö sinne tuollaiset? http://www.prorc.fi/epages/prorc.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016011503/Products/2202

Valmistaja ilmoittaa akkupaikan olevan 46mm, meniskö noita 2  vai onko liian tiukka?

Mulla on ollut tämän merkkinen akku traxxas rallyssa ja ei moitittavaa. Hard case on autokäyttöön aina parempi, mutta päätä itse. Tässä linkki: ( toimituskulut noin 10 Eur)

https://www.lindinger.at/en/airplanes/electric-powerplants/battery-packs/wellpower-lipo-battery-pack-ultima-4200-mah-11-1-volt-3s




Juu siis kyllä olen asiasta sen verran kärryillä. Mulla on HPi WR8 Fluxissa ollut LPR:n kovakuorinen akku. Talvirälläyksissä lopputulos oli tällainen: https://drive.google.com/open?id=0Bye8vIUBuLAGalUzZGJleUc4Tm8

Tulevaisuudessa tulee vain akkuja joissa on valmiina johdot...
Hyvä juttu, Kraton on varmasti loistava vaihtoehto  :wink:

Itse olen ajanut tällä hetkellä pelkästään 4s akuilla joilla auto kulkee jo todella hyvin. 6s tulee hankittua varmaan vasta ensi keväänä kun talvella 4s riittänee. Autossa mulla on Vant 5000 mah 4s akku mutta kun hankin 6S akut ajattelin hommata Vantin 2x 3s tai 6s akun kun ne tuntuvat hyviltä. Kokeilin juuri omaan Kratoniin laitaa 4s akun päälle 2s akku ja ne vaikutti korkeuden puolesta sopivan. Ne oli yhdessä n. 74mm korkeat ja sain ne mielestäni tukevasti kiinni, Akkupannan pituus oli hieman rajalla mutta tuntui pysyvän ja pahimmassa tapauksessa pitäisi vain laittaa hieman pidemmät akkupannat.

Suosittelisin autokäyttöön aina kovakuorisia akkuja, ihan varmuuden vuoksi.

Tosta sun hajonneesta akusta, syy että se hajosi oli huono Bullet liitin. Tuon tyyliset Bullet liitimet ei kestä isoja virtoja varsinkaan kun ne hieman kuluu ja se johtaa siihen että liitin lämpeä ja sulaa. Tän tyylinen liitin kestää paljon isompia virtoja:


Autoissa jotka käyttävät isoja virtoja kannattaa olla tarkkana liitiimien kanssa. Arrman vakio xt90 ovat todella hyvät ja hyviä juottaa, mutta esim Deans liitiimiä ei kannata käyttää niin tehokkaissa autoissa kun Kratonissa. Kratonin mukana tulee tosin xt90 liitimet akkuihin joten ne on sitten helppo juottaa tuleviin akkuihin.

72
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 16.11.16 - klo: 13.30 »
En suosittelisi noin pieneen akkuun. Akussa pitäisi jossain lukea suurin sallittu C arvo lataukseen, 1C = 1.6A, 2C =3.2A jne.

Liian isolla virralla lataaminen huonontaa akun suorituskykyä

73
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 16.11.16 - klo: 13.26 »
Nerosta on nyt tullut parikin uutta versiota. Ensin tuli hurjin monsteri Big Rock ja eilen julkaistiin nopein versio, Fazon. Big rockissa on vahvistettu niitä osia jotka ekassa Nerossa oli ongelmia ja koreja, renkaita ja muita osia on muutettu tai muokattu.

Big Rock esittelyvideo:
! No longer available
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/bigrock/blx/

Fazon on muokattu olemaan mahdollisimman nopea. Auto on laskettu, koria on madallettu ja renkaita on tehty enemmän sopimaan nopeuteen. Keulintatuki tulee myös vakiona.

Fazon esittelyvideo:
! No longer available
http://www.arrma-rc.com/fazon/

Molemmissa on lukittavat diffit ja molemmat on selkeesti suunniteltu tekemään Nero alustasta mahdoliisimman monipuolisen.

74
Arrma julkaisi uusimman version tästä mallisarjasta, Outcast!

Outcast on nimetty Stunt Truck:iksi. Tällä tarkoitetaan että tämä auto on suunniteltu erityisesti Temppujen tekemiseen. Takaperinvoltteja maasta luvataan, takaperinvoltteja hyppyreistä luvataan ja keulimista on luvassa. Autoon on laitettu isot renkaat ja erittäin lyhyt akseliväli joka tekee autosta hyvin reagoivan kaasuliikeisiin sekä maassa että ilmassa.

Outcast

Omasta mielestäni tämä näyttää erittäin hyvältä ja eroja Kratoniin on yllätävänkin paljon. Hieno nähdä että akkutelinettä on oikeasti mietitty paljon, kurasuojiin on panostettu ja koritolppia on kehitetty. Renkaat ja korit näyttävät omaan silmään hienoilta ja keulintatuki on hyvä lisä.

Suositushinta on hieman korkeampi kun Kratonissa ja veikkan että tämä auto tulee olemaan kovin suosittu  :smiley:

http://www.arrma-rc.com/outcast/

Auton Unboxing video:
Outcast

75
Okej, vanteita voi hieman yrittää korjata rengasliimalla, se on ainakin minulla joskus onnistunut. Kylmä ilma vaikuttaa varmasti negatiivisesti muovivanteen kestävyyteen.

76
Senton tuli hommattua ja nyt muutaman akullisen jälkeen ei ole kyllä mitään huomauttamista. Menohaluja riittää 4S akullakin ja on todella tukevaa tekoa Graniteen verrattuna.
Vähän piti käydä lumisessa skatepuistossakin hyppyyttämässä ja parista epäonnistuneesta hypystä huolimatta pysyi hyvin kasassa.

 
Itse asiassa ainoa heikko kohta tuntuu olevan vanteet, joista kaksi onnistuinkin rikkomaan. Näistä on netissä ollutkin moitteita, mutta olisiko kenelläkään suositella hyvää edullista rengas/vannekomboa vakioiden tilalle?
Mitä vanteille on tapahtunut? Team Durangolla on 17mm vanteet jotka ovat täysin yhteensopivia ja niihin voi liimata mitkä tahana sc kumit. Myös 1/8 krossareiden renkaat sopivat ja niitä löytyy paljon valmiiksiliimattuja.

77
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 06.11.16 - klo: 15.37 »
Ensimmäiset ajot ajettu Sentonilla 2x2S akulla ja eritäin hyvä fiilis autosta :smiley: Erittäin tukevaa tekoa ja sähköt loistavat, helppo hallita liukkaallakin alustalla.
Kuullostaa hyvältä! Tässä löytyy oma ketju sentonille jossa löytyy vinkkejä ja jonne saa mielellään kirjoitella kokemuksia  :smiley:
http://rc10.fi/index.php?topic=98207.0

78
Sähköautot / Vs: Mikä sähköauto ~ 200 eurolla
« : 04.11.16 - klo: 14.14 »
Oikeastaan ainoa mielestäni kunnón harrasteauto mitä tohon hintaan voi saada on Arrma Mega sarjan takavetoiset autot. Himotot ja jamarat ovat niin heikkolaatuisia että niitä en kauheasti suosittelisi mutta Arrman takavetoautot ovat ihan kunnon harrasteautoja alle 200€ hintaan. Esim Arrma Fury on laadullisesti hyvin samanlainen tai jopa parempi kun Traxxas Slash mutta hintaa Slashilla on yli 100€ enemmän. Arrma Fury on kokemuksieni mukaan erittäin kestävä, minulla on ollut niitä kaksi kappaletta mukana kesäleireillä jossa olen työskennellyt ja satoja lapsia on niillä pommitanut ilman isompia ongelmia  :azn:

Käytettynä voi myös saada hyvän auton tuohon hintaan, mutta niissä on aina omat riskinsä.

Tästä löytyy Minkä auton ostan ketju: :wink: http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0

79
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.10.16 - klo: 22.52 »
Vanha punainen nopari(joka ei ollut Hobbywingin tekemä) ei ollut luotettava. Uusi nopari on erittäin luotettava. Se on ollut luotettava niin minun omassa käytössä kun mitä ulkomaan foorumeita olen lukenut.

Kiitos, hyviä pointteja. Tuntuu, että siinä saa eniten rahalle vastinetta.
Katselin myös nettiarvosteluja maailmalta ja useammassakin kehutaan, että paras RTR SC ikinä (hyvien perustelujen tukemana). PROSC oli vähän päinvastoin :embarrassed:
Lähti Senton tilaukseen :smiley:
Hyvä juttu, laita raporttia sitten miten toimii!  :smiley:

80
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.10.16 - klo: 18.27 »
Sentonissa voi myös hyvin käyttää 2x2S akkuja ihan vakioliittimillä.




Kooltaanhan kaikki 1/10 SC autot ovat ihan samat, ulkomitat siis kaikissa suunnilleen sama. Toki Senton on hieman painavampi kun slash johtuen tukevammasta rakenteesta ja isoimmista sähköistä

81
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.10.16 - klo: 15.11 »
Slashi on hyvä ja helppo valinta. Suht kestävä auto ja pienellä hienosäädöllä myös hyvä ajettava. Toinen erittäin varteenotettava vaihtoehto olisi Arrma Senton(varsinkin jos nykyinen auto on Arrma Granite). Auto perustuu suoraan DESC10 kilpaautoon ja on ajettavuudeltaan hyvin sama kun DESC:i ja huomattavasti parempi kun Slash. Auto ón myös selvästi kestävempi kun Slash, varsinkin voimansiirrossa joka on Arrmassa kokonaan metallinen.

Varaosasaatavuus on hyvä sillä useimmat Team Durango DESC10 muoviosat ovat samat ja niitä osia löytyy hyvin Suomesta koska DESC on yksi suosituimmista kisaautoista SC luokassa.

Yksi merkittävä ero on että Senton on tehty 3-6S sähköille kun taas Slash 2-3S. Eli jos kisaamaan haluaa niin Sentonin sähköt eivät ole parhaat mahdolliset(2S rajoitus), muutenhan sentonin sähköt ovat aivan mahtavat.

82
On tuo hauska laite radallakin.
Lavangossa ajettiin reipas päivä 8.10 tuulisessa ja aurinkoisessa säässä.
Kraton on kuin kotona radalla kun heitti alle truggy kisarenkaat. Heti löytyi yhteinen sävel vaikka radalla en aikaisemmin ollutkaan ajanut. Hypyt sai yli, jopa todella paljon pitkäksi ilman suurempaa yritystä. Ja kun oikein keskittyi, oli radalla pysyminen helppoa ja vauhdin säätely mukavaa. Kraton vaihtaa ilmassa asentoa todella hyvin, eikä ESCin ja moottorin yhteistyöstä tarkkuutta puutu.

Pienenä hermituksena, renkaat ottivat ja paukahtivat entiseksi, mutta sen siitä saa kun käytettyjä ostaa  :grin:
Vaikkei Kratonissa vakiona ole kisarenkaita eikä ihan oikeat öljyt radalle, niin alustasta huomaa että auto on kilpaautoon perustuva ja erittäin hyvin balanssissa. Pienellä säätämisellä tämä olisi todella hyvä auto Lavangon radalla ja muillakin isoilla radoilla  :wink:

83
Morjesta

Kratonista kärähti ohjausservo kesken ajojen, joten leikki loppu lyhyeen. Mikäs olisi hyvä servo heittää tuon alkuperäsen tilalle?
Jos haluaa vesitiiviin niin Savox SW-1210SG on aika kova sana, jos on tiukka budjetti niin SW-0231:kin riittänee.

Jos ei ole pakko olla vesitiivis niin SC-1256TG on erittäin hyvä ja luotettava servo

84
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 11.10.16 - klo: 17.14 »
Eivät toimineet kovin hyvin. n. 10 min ajoa ja mun kura/kivisuojat tuhannen päreinä  :grin: Vissiin melkoisen voimakkaasti nuo kivet lentelee...  Täytynee etsiä noita arman omia tai sitten väännän alumiinista  :wink:
Hauskuus kerroin kyllä lisääntyi kun laitto 500k sopat keskelle. Nyt on vaan se ongelma että katollaan ollaan melko herkästi. Joku keulimisrauta vois olla ihan kova sana nytten  :grin: Punchmode on pienimmällä tasolla , silti auto paiskaa voltin kun lyö paikoillaan läpän pohjaan eli punch modea ei todellakaan tarvi laittaa suuremmalle. Eikös tuo punch mode ole varsinainen voimansiirtotappaja liian suureksi säädettynä.

Iskarit tuntuisi olevan nyt aika perfectot, sopivan jämäkkä mut silti antaa myöden. Mitään en vieläkään autosta ole rikki saanut
Keulintatuki on varmasti hyvä idea, arrmalla on oma versio: http://www.arrma-rc.com/part/AR320255

Punchin lisääminen tuskin hajottaa voimansiirtoa, luulen että kaasupohjassa ländääminen hypyissä on se joka voimansiirron hajottaa jos jotain. Oikein säädetty slipperi auttaa tässä asiassa.

85
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 08.10.16 - klo: 15.59 »
Kokeillaas jos täällä joku osais auttaa. Elikkä ongelmana on se että durangon perä luistaa. Juuri kaikki kiristetty ja katsottu että on räjäytyskuvien mukaan kasattu ja laitettu uudet ruuvilukitteet. Mutta silti vaan luistaa.. Itse en enää keksi mikä vois olla joten kaikki ehdotukset ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.
Eli voimansiito siis luistaa? Selvitä tarkkaan mistä luistaa, Pidä renkaista kiinni ja anna vähän kaasua, Pyöriikö moottoriakseli? Pinioni?Slipperi? Jos voima selvästi välittyy diffiboksin sisään niin katso pyöriikö vetoakselit molemmilla puolilla. Mikäli olet varma että ongelma on diffiboksin sisällä niin veikkaisin että diffi on ongelma. Onko sinulla kuula vai ratasdiffi? Tuleeko jotain ääntä kun voimansiirto luistaa?

86
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 08.10.16 - klo: 15.54 »
Hyvältä kuullostaa! Arrmallahan on myös oma kurasuoja setti: http://www.arrma-rc.com/part/AR330414 mutta eiköhän Lexanit toimi ihan yhtä hyvin  :smiley: Videoita odotellessa!

87
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 07.10.16 - klo: 20.11 »
Mahtavaa kuulla että toimii hyvin!

Kuinka pahasti pohjaa? RC autothan tarkoituksella tehdään pohjaamaan, eli pieni pohjaaminen on ihan ok. Kisaautot pohjaa yleensä lähes joka ikisestä isommasta hyndästä. Jos ländaa tasaselle niin auton kuuluu pohjata  :wink: Itse en kauheasti lähtisi nostamaan iskariöljyjä vaan tukkisin mielummin männän reikiä. Mitkä männät sinulla on autossa kiinni nyt?

25c kuullostaa hieman pieneltä noin isoon autoon mutta kai ne alkaa sitten pullistelemaan jos ne ovat liian pieniä neroon. Mites moottorin ja noparin lämpötila? Keskidiffiin vain 500K niin vähenee pizzaksi meneminen ja auto alkaa keulimaan kunnolla  :grin:

Joo auto toimii loistavasti ja hauskuus on kyllä ihan uudella levelillä :P No sanotaanko että noin 1-1,5m korkea hyppy ja pohjaa oikein kunnolla. Semmoset alle metrin korkuiset hypyt niin kyllä tosi pehmeästi laskeutuu. Tuossahan tuli mukana reiättömät männät joista sitten itse saa vissiin vääntää mimmoset haluaa. Nyt kiinni 8-reikäiset joissa 1.2mm reiät.

Joo itekki arvoin että 25c liian pienet mutta lähipiiristä ilmaseks tommoset turnigyt sain niin ei voinu kieltäytyä  :grin: Moottori ja nopari täysin viileät. Max kädenlämpöiseksi olen saanut ja vakiovälit nyt kiinni. Ja noi turnigyt on siis 3s akut. Joo tota keskidiffiä purkailenkin ja pistän sinne niin jäykät ölpät ku löytyy. Keulii nyttenkin aika makeasti mutta nopiaa lyö sitten eturenkaat roiskeläpiks.
Mielestäni toi pohjaaminen ei kauhan pahalta kuullosta, riippuen toki missä ajaa. Jos kokoajan hyndää isoista hyppyreistä kannattaa varmaan muuttaa iskareita. Itse lähtisin vähentämään reikämääriä, kahdeksan reikää kuullostaa aika paljolta makaavissa iskareissa. Itse kokeilisin vähentää reikämäärää esim kuuteen.

Eturenkaiden pizzautuminen on muuten iso syy miksi rengasliimat saattaa pettää, eli jos rengasliimat alkaa pettämään kannattaa vähentää pizzaefektiä  :wink:

88
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 07.10.16 - klo: 19.54 »
Mahtavaa kuulla että toimii hyvin!

Kuinka pahasti pohjaa? RC autothan tarkoituksella tehdään pohjaamaan, eli pieni pohjaaminen on ihan ok. Kisaautot pohjaa yleensä lähes joka ikisestä isommasta hyndästä. Jos ländaa tasaselle niin auton kuuluu pohjata  :wink: Itse en kauheasti lähtisi nostamaan iskariöljyjä vaan tukkisin mielummin männän reikiä. Mitkä männät sinulla on autossa kiinni nyt?

25c kuullostaa hieman pieneltä noin isoon autoon mutta kai ne alkaa sitten pullistelemaan jos ne ovat liian pieniä neroon. Mites moottorin ja noparin lämpötila? Keskidiffiin vain 500K niin vähenee pizzaksi meneminen ja auto alkaa keulimaan kunnolla  :grin:

89
Millä kalustolla suomalaiset ajavat?
Taitaa JQ ja Mört ajaa JQ:lla ja muut Kyosholla

90
Nyt on Kratonilla tullut ajettua noin 30 akullista. Isompia ongelmia ei vieläkään ole ollut. Renkaat tuntuvat pysyvän paremin kiinni liimauksissa kun pari kohtaa on nyt korjattu ja nopeampi servo on kyllä todella hyvä päivitys. Olisi mielenkiinotista vertailla kuinka paljon ajo muuttuu kisaradiolla, ehkä pitää jossain vaiheessa lainata Sanwa m11x kisaautoista kokeiluun.

Kumilenkit korisokissa on loistava systeemi, kertaakaan ei ole tarvinut etsiä korisokkia työpöydältä eikä radalta. Yksi kumilenkki irtosi korista, mutta korjasin sen M2,5 ruuvilla ja mutterilla:




Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 29