Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 29
91
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.10.16 - klo: 13.58 »
Riippuu paljon autosta ja varsinkin sen painosta sekä myös moottorin koosta. Jos on noi sähköt vapaana ja kokeilee niin mitään ei pitäisi hajota(kunhan moottori kestää 6s), tarkkailee vain lämpöjä ja jos käy liian kuumana niin lopettaa ajamisen.

Arrman 1/8 autoissa on vakiona 150A hobbywingin valmistama säädin ja 2000/2050kv moottori ja toimii 6S:ällä

Toi 1500kv rajoitus taitaa olla 5892 koon moottorille, ejoka on vissiin isompi kun normaaliit 1/8 moottorit

92
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 05.10.16 - klo: 13.43 »
Kyllä on vakuuttavan näköiset rattaat!

Tosta voi saada vinkkejä auton huollosta, https://www.youtube.com/watch?v=JsaM1D3rHIY. Tolla äijällä on muutenkin todella paljon Arrma videoita mihin voi tutustua.

Suosittelisin jossain vaiheessa kokeilemaan jopa jäykempiä diffiöljyjä, mulla on Kratonissa 500k keskellä mikä lisäsi vetoa paljon. 6s akuilla kannattaa sitten oikeasti katsoa renkaiden liimauksia, varsinkin jos on löysät diffit. Kratonissa renkaat hieman irtoili liimauksistaan uutena, mutta nyt kun on paikannut heikot kohdat liimauksissa niin ei enää kauheasti irtoa eikä liimaa ole enää tarvinnut lisäillä. Myös reijät renkaan ulkolaitaan ovat tärkeät.

Kratonissa on monessa paikassa jopa 12,9 ruuvit, ruuvit ovat näissä Arrma 1/8 autoissa aika vakuuttavat. Toki lämpöä kannattaa käyttää jos ruuvilukitetta on todella paljon.

93
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.10.16 - klo: 13.30 »
http://scriptasylum.com/rc_speed/oil_mixer.html

Laskuri jolla voi laskea sekoituksen viskositeetin

94
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 28.09.16 - klo: 18.48 »
Big Rock näyttäisi olevan hieman päivitetty Nero uudella korilla, uusilla renkailla ja  eri värityksellä. Mutta siinä näyttäisi olevan myös vahvistettuja osia jotka korjaavat Neron heikkouksia. Iskareita ja vetareita on näköjään vahvistettu ja koritolpatkin on hieman erillaiset. Varsin siistiltä autolta vaikuttaa ja uusia päivitettyjä osia saa varmaan päivetettyä myös nykyisiin Nero:ihin.

Tosta näkee paremmin mitä muutoksia autossa on:
http://www.arrma-rc.com/bigrock/

Onkohan BawDuwHie jo saannut oman Neron?

95
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 25.09.16 - klo: 17.35 »
Hinta on kyllä aika kova, mutta Revoon ja Summitttiin jos vertaa niin hintahan on kyllä kohdillaan. Nerossahan on Revoon verrattuna paljon hyviä ominaisuuksia, esim kokonaan metallinen voimansiirto, kestävemmät diffit ja keskidiffi + lukittavat diffit Diff brain versiossa.

Summittiin nähden on samat paremmat ominaisuudet + harjattomat sähköt. Toki Summitissa on alennusvaihde jota ei Nerossa ole. En sitten tiedä kuinkakohan hyvin Nero toimisi hitaassa Crawlingissa jos ajaisi vaan yhdellä 3S akulla jolloin teho on varmaan huomattavasti helpompi hallita.

Ja esim E-revoon verrattuna Nerohan on yli sata euroa halvempi ainakin Suomessa.  :smiley:

96
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 24.09.16 - klo: 19.54 »
Tämä on mielestäni kyllä yksi markkinoiden mielenkiintoisimmistä autoista tällä hetkellä. Summit ja revo sekoitus kuullostaa aika hyvältä vertaukselta.

Iskarin alalenkki taitaa olla se osa joka tässä on ollut hieman heikko, eikä alalautanen. Englanninkielisten foorumien perusteella Arrma on tiedostanut ongelman ja ovat kehittelemässä parempia.

Ulkomailla jotkut ovat vaihtaneet jäykempää öljyä iskareihin. Ilmeisesti erikoisen geometriansa ja ison painonsa takia Nero tarvitsee vakiona todella jäykät öljyjt toimiakseen paremmin hyppyjen alastuloissa. Auton mukana tulee useita mäntävaihtoehtoja ja itse kokeilisin pienempiä reikäisiä mäntiä.

97
Kraton:ista huomaa että siinä on kisaauton geometria ja se käyttäytyy todella loogisesti mutkissa ja hyndissä. Vakiodiffien jäykistäminen paransi ajoominaisuuksia ja tänään testattu uusi servo on merkittävä parannus vakioservoon. Laitoin siis kiinni Savox SC1258TG servon joka sattui löytymään pakista. SC1256TG tai SW1210SG olisi paremmat paremman väänän myötä, mutta tällä mennään nyt ja vauhtia ohjaukseen tuli runsaasti enemmän. Servo on kyllä auton paras virityskohde. Tuli myös testattua uutta Vant 5200mah 4S akkua. Tuntuu potkivan paremmin kun vanha kulunut akku ja vaikutti varsin sopivalta Kratoniin.

Lyhyt video rataajosta. Vaasan rata on vielä rakennusvaiheessa eikä ajajakoroke ole vielä valmis, joten koko rataa ei näe ja auton hahmottaminen on hieman hankalaa, mutta lyhennetyllä  profiilillakin auto toimi hienosti. Kunhan saadaa ajajakoroke täällä valmiiksi niin tulee varmaan ajettua paljon enemmän Kratonilla radalla, niin hienosti se siellä toimii.

Video Vaasan radalta:
Arrma Kraton Vaasa

98
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 24.09.16 - klo: 14.38 »
Siirretään Kraton, Talion, Typhon ja Senton keskustelu omaan säikeeseen niin saadaan autokohtaiset keskustelut oikeisiin paikkoihin: http://rc10.fi/index.php?topic=98207.0 Nämä autot ovat kuitenkin suureksi osaa samaa autoa ja samat vinkit ja säädöt toimii kaikissa autoissa.

Nero:lle voisi myös tehdä oman ketjun kun jollain(BawDuwHie :wink:) on siitä enemmän kokemusta.  :smiley:

99
Perustetaanpa näille autoille oma ketju kun ovat päivitettyjen versioiden myötä nostaneet suosiotaan Suomessa.

Yleisesti Arrma merkistä löytyy keskustelua täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=94645.0. Tehdään kuitenkin näille autoille oma ketju niin pysyy autokohtaiset keskustelut omissa aiheissa.

Facebook ryhmä ARRMAn autoille, tervetuloa mukaan: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/

Arrma Kraton, Talion, Typhon, Senton ja Outcast ovat Arrman kohtuuhintaset nelivetoiset Bashausautot jotka sopivat myös mainiosti radalle.


Nämä autot perustuvat kaikki Team Durango:n kisaautoihin, kyseessähän on sama firma, Arrma Durango ltd joka toimii briteissä ja jonka omistaa Hobbico. Talion ja Kraton perustuvat Team Durango DEX8t autoon, Typhon perustuu DEX8 autoon ja Senton perustuu DESC10 autoon. Outcast on sekoitus Kratonia ja Typhonia.  Muoviosat ja geometria ovat suurimmaksi osaa samat, ja lähes kaikki muoviosat ovat yheensopivat. Durangon koneistettuja metalliosia voi monessa kohdassa käyttää viriosina Arrmoissa. Näissä kaikissa autoissa(Kraton, Typhon, Talion, Senton, Outcast, DEX8, DEX8t, DESC10) on paljon yhteisiä osia ja ne muistuttavat paljon toisiaan.

Sähköt ovat kaikissa autoissa samat. Noparina ja moottorina toimii Hobbywingin valmistamat BLX185 nopari sekä 2050kv moottori jotka kestävät 6S akkuja. Radio on Tactic:in TTX300 jossa on kaikki tärkeät säädöt, mukaan lukien EPA. Radiossa ja vastarissa on sisäänrakennettu antenni, joten hajonneita antennejä ei enää tarvitse pelätä. Servo on metallirattainen 15kg vääntävä. Liittiminä on autossa vakiona XT90 jotka kestävät paremmin isoja virtoja kun esim Deans jota ennen nähtiin Arrman 1/8 autoissa. Paketissa tulee mukaan myös kaksi naaras liitintä jotka voi juottaa omiin akkuihin.



Ennen ekaa ajoa kaikki ruuvit kannattaa käydä läpi ja kiristellä tarvittaessa. Renkaiden liimauksia kannattaa katsella ajojen jälkeen, näin tehokkaissa autoissa rengasliimaukset ovat todella kovilla. Myös laakerit on hyvä öljytä paremman keston ja toimivuuden kannalta. Ruuveihin jotka tulee kiinni metalliin kannattaa käyttää ruuvilukitetta.

Autossa tulee mukaan kaksi eri pinionia. Vakio on Kratonissa 12 hampainen mutta siihen kannattaa vaihtaa mukana tuleva 14 hampainen jolla saa selkeesti enemmän vauhtia.

Tukivarsiin on fiksua laittaa metalliset prikat jotka lisäävät kestävyyttä merkittävästi. Diffitöljyt kannattaa vaihtaa jäykemmäksi, hyvä lähtökohta on esim 10.000-100.000 etudiffiin, 500.000 keskidiffiin ja 5.000-20.000 taakse.

Autot ovat jo 4S akuilla todella tehokkaita ja kulkee noin 65-70km/h mukana tulevalla isommalla pinionilla. 6S akuilla päästään sitten jo noin 100 kilometrin tuntivauhtiin ja pinjonin vaihdolla pääse jo yli 100km/h

Autot maksavat Suomessa 500-600€ ja ajoon tarvitsee vielä akun ja laturin.

Autojen kotisivut:

Arrma Kraton:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx

Arrma Typhon:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/typhon/blx

Arrma Talion:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/talion/blx

Arrma Senton:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/senton/blx

Pari vinkkiä:

Tukivarsien kestävyyttä voi parantaa laittamalla metalliprikat muovisten sijaan tukivarsiin. Tämä on yleinen kikka kaikissa pivottiautoissa ja pitäisi lisätä kestävyyttä. On myös hyvä pitää huoli siitä että pivottiruuvi on aina kireällä





Renkaisiin tein myös reijät ja teippasin vanteiden reijät. Suosittelen ehdottomasti. Diffit teen jäykemmäksi kunhan ehdin, vakiodiffit ovat aika löysillä öljyillä. Tämä vaikuttaa varmasti myös siihen että renkaat irtoa liimauksista kun monesti sisempi rengas pyörii tyhjää



Jos tulee mieleen jotain vinkkejä/kommenttejä näihin autoihin niin voin lisäillä niitä tänne jotta saadaan kattava infopaketti tänne ekaan viestiin.  :wink:

100
Mikähän tuo moottori arrmassa oikeasti on. Mainostavat että hobbywingin tekemä 2050kv. Hobbywingiltä vaan ei semmoista moottoria löydy ja tuskin ovat tekemällä tehneet ainoastaan arrmalle tuolla kv luvulla.
Tekiniltä löytyy kyllä 2050kv:n moottori. Tiedä sitten

Nerossa pitäisi taas sitten olla 2000kv moottori. Silmän lumetta vai eri moottori? Tiedä tuotakaan.
Ainakin BLX185 nopari ja musta 2050kv moottori ovat hobbywingin valmistamia, ei se ole iso ongelma tehdä mootoreita hieman eri kv spexeillä. En nyt muista mistä löysin kuvan (joku englanninkielinen foorumi) mutta jos noita sähköja hieman avaa niin löytää Hobbywing merkinnät. Neron moottorista en ole ihan varma.

101
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 22.09.16 - klo: 11.21 »
Vähän väliaika tietoja. Arrma matkalla kohti hobbyfactorya joka luultavasti saa ensviikolla paketin käsiinsä ja pistää sen sitten eteenpäin. Eli ensviikon lopusta mahdollisesti pääsee autoa jo hipelöimään, tai sitten se menee sitä seuraavalle viikolle  :huh: Ken tietää
Loistavaa, Muista sitten ennen ekaa ajoa käydä läpi ruuvien kireydet, tarkistaa renkaiden liimaukset ja öljytä laakerit. Tämä kannattaa siis tehdä KAIKISSA RTR-autoissa, mutta on ehkä erityisen tärkeä näissä erityisen tehokkaissa autoissa  :wink:

102
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan UA / RC-jaosto
« : 21.09.16 - klo: 16.24 »
Ovet auki!

103
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 21.09.16 - klo: 12.01 »
Autoa ohjataan ilmassa kaasulla ja välillä vaan joutuu painemaan kaasun pohjaan juuri ennen ländäystä, esim volttien teossa, siksi on kätevämpää että on toimiva slipperi tai löysät diffit jotka ohjaa "ylimääräisen" tehon pois voimansiirrosta.

E-Revossa ei taida olla keskidiffiä, vaan pelkästään slipperi ja kiinteä veto sekä eteen että taakse. Keskidiffi parantaa ajoominaisuuksia varsinkin epätasaisessa maastossa ja helpottaa kiihdyttämistä.
Asiasta toiseen, onkohan kraattonissa ja nerossa kuinka paljon yhteisiä osia?
Mikäli löytyy samoja osia , niin täytynee mahdollisesti tuo teamc:n truggy vaihdella kraattoniin, niin ei tarvi pitää 100 eri varaosaa pakissa  :grin:

Hmmph alla olevassa kuvassa teamc tr8te ja arrma kraton. Jotain yhteistä?  :grin:


Kratonissa ja Nerossa ei taida olla ihan kauheasti yhteisiä osia mutta toisaalta ainakin Kratonissa ei kauheasti varaosia varmasti tarvitse... Ruuvit, laakerit jo jotain muita osia ovat varmasti hyvin pitkälti samoja, varmaan muitakin, esim hexit ja jotkut tapit?. Oma kratoni on kyllä ollut huikean kestävä ja ainoa hajonnut osa on kahdet vääntyneet ruuvit  :wink:

104
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 20.09.16 - klo: 19.56 »
Oikein säädetty slipperi on kyllä elintärkeä noin tehokkaassa autossa jos ajaa diffit lukossa. Muuten voimansiirto on todella kovilla kun esim hyppyreistä ländää kaasu pohjassa.

105
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 20.09.16 - klo: 19.29 »
Veikkaan että Nero etenee lukkodiffeillä aika hyvin eikä ihan jää kiinni, varmaan suunnillen samanlailla kun Traxxas Summit tai muu vastaavaa auto joka on tehty sekä Crawleriksi että yleisajoon. Nero:ssahan on sekä Diffi että slipperi joka lisää monipuolisuutta

106
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 20.09.16 - klo: 19.19 »
Nero on kyllä enemmän monsteri korkeemman painopisteen ja isomman painon vuoksi, Sekä kraton että Nero ovat makeita autoja mutta hieman eri käyttökohteeseen.  Sähköt molemmissa huippuluokkaa, paitsi servo hieman alimitoitettu. Itse en ole törmännyt muihin Nero:ihin täällä Suomessa mutta ulkomailla niitä näyttäisi olevan jo aika paljon.
Ps. Olisit nyt pyörähtänyt tässä e-pohjanmaalla arrmaa näyttämässä  :azn:
Eipä ole vielä jaksanut liikkua Vaasaa pidemmälle Kratonin kanssa kun tällä hetkellä on vain yksi akku ja Vaasassa löytynyt sen verran hyviä paikkoja. :wink: Ehkä sitten kun on useampi akku...

107
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan UA / RC-jaosto
« : 20.09.16 - klo: 18.39 »
Mihin aikaan olisit tulossa?

Huomenna on kerhokisat 18-20 jonne pääsee varmasti mukaan, Tervetuloa!

Itse olen paikalla varmaan viimeistään viiden maissa eli viimeistään silloin ovet auki.  Maksuista muut varmaan osaa vastata paremmin.

108
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 20.09.16 - klo: 18.20 »
Nero vaikuttaa kyllä mahtavalta laitteelta ja itsekin mietin sitä pitkään. Kraton valitsin lähinnä siksi että se toimii radalla paremmin ja ensi kesänä olis tarkoitus testailla sitä radallakin. Nero:ssa on kai ollut vähän ongelmia iskarin alapäiden kanssa mutta ne voi kai vaihtaa muun merkkisiin ja ongelma korjaantuu, muuten taitaa olla kestävä ja huima auto. Laita sit tarinaa kun olet saannut omasi!

Kratonilla on taas tullut ajettua ja auto on vakuuttanut vieläkin enemmän. Takaperinvoltit onnistui helposti kun löysin sopivan hyndän ja tein etu ja keskidiffin uusilla öljyillä ja nyt keuliminenkin onnistuu ilman ongelmia. Nämä siis 4s akulla. 6s akulla taitaa kyllä olla aika mielipuolinen laite  :grin: Eteen vaihdoin 40.000 öljyt ja keskellä' 500.000, nämä tuntuvat toimivan bashauksessa hyvin. Vanhat öljyt eivät olleet vuotaneet mutta olivat turhan löysää öljyä.

Pinjonin vaihdoin 15 hampaiseen, jossain vaiheessa ajattelin kokeilla isompaakin. Auton ainoa osa joka muistuttaa perinteistä RTR auto on kyllä servo ja suosittelenkin sen vaihtamista jolloin autoa voi lähinnä verratta täysiveriseen kisaautoon. Parempaa servoa ajattelin kokeilla seuraavalla ajokerralla. Autolla on tullut pommiteltua ihan huolella (mm ländätty katolleen vollteja treenatessa 10+ kertaa) ja ekat osat sain vääneetyä. Iskarin yläpään kiinnitysruuvit olivat vääntyneet, ajossa en sitä huomannut mutta huollon yhteydessä huomasit että ne ole etupäästä vääntyneetalaspäin.  Ne olisi saannut väännettyä takasin mutta pakista sattui löytymään sopivat ruuvit joten vaihdoin ne. Eli ne ruuvit voisi olla fiksut pitää varaosapakissa.

Kraton voltti

109
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 15.09.16 - klo: 15.41 »
DBX VE:n hinnalla saa paljon parempiakin autoja ja saa myös autoja jolla voi jopa ajaa kisoissa. Lähes kaikki nelivetoiset kisaautot ovat noin 1000€ luokkaa jos ne ostaa uutena rakennussarjana. 1/8 tai 1/10 SC Kisaautot ovat radan lisäksi tosi hyviä vaihtoehtoja piha bashaamiseen. Kisaautoissa on yleensä niin hyvä geometria ja laatu että ne menee vähintäänkin yhtä hyvin pihalla kun "bashausautot". Bashaamiseen yleensä 1/8 kokoiset autot ovat sopivempia kun 1/10 autot jotka jää monesti vähän pieneksi

Itsellä on Arrma Kraton v2 joka on vain pikkasen kalliimpi kun DBX, mutta oikeasti kestävä kisaautoon(Team Durango DEX8t) perustuva auto. Myös Arrma Typhon v2 (Team Durango DEX8 perustuva) voisi olla hyvä vaihtoehto ja hinnaltaan sama kun DBX. Myös JQ RTR voisi olla varteenotettava vaihtoehto jopa halvemmalla kun DBX.

Muitakin RTR versioita kisaautoista löytyvät ja ne ovat kaikki varmasti laadukkaampia kun DBX. DBX ei ole kauhean kestävä auto eikä sillä ole oikeen mitään toivoa ajaa jotain kisaluokkaa.

Traxxas on myös vaihtoehto, mutta niiden nelivetoiset(harjattomat) autot ovat hieman kalliimpia kun DBX

110
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 12.09.16 - klo: 12.12 »
Mitään en ole vielä rikki saannut, mutta varaosia löytyy Suomesta jo nyt kohtalaisesti ja tulevaisuudessa löytyy varmasti hyvin. Kraton jakaa todella paljon osia Team Durangon kanssa ja  Durangon osia löytyy jo hyvin Suomesta. Kratonia ei missään myydä uutena rullaavana mutta toki vakiosähköt ovat sen verran arvokkaat että niistä voisi saada ihan hyvän hinnan jos myy ne. Sähköthän ovat Hobbywingin valmistamat ja erona on vain Arrman oma softa. Mikä 200A combo sinulla on?

111
Heps vain kaikille. Joo itekki täs uus harrastaja ja kaverin 1/8 truggyä kokeilin ja oli kyllä erinomainen jokapaikan höylä. Tässä painiskelen teamc:n ja ARRMA Kraton 6S V2 4WD BLX 1/8 RTR välillä. Tästä arrmasta kokemuksia kaipaisin , teamc:stä niitä olen paljon jo lukenutkin.
Omistaakos kukaan tuota kraton truggyä?
Kratonin uuden version myötä Kratoneita on alkaneet näkyä Suomessa enemmän, minä sain omani noin viikko sitten ja on tähän asti toiminut loistavasti. Tämä ketju on tarkoitettu Arrman takavetoautoille, tästä löytyy ketju Kratonille: http://rc10.fi/index.php?topic=94645.0

Englanniksi löytyy lisää materiaalia googlella mutta voin suositella esim Facebookissa tätä ryhmää: https://www.facebook.com/groups/652614441516909/?fref=ts

Youtubesta kannattaa katsoa AussieRC Playgroundin videoita sekä Tp-Parts RC-xtreme kanavaa. Myös ulkomaan foorumeilla löytyy paljon infoa autosta.

112
Lisätään näillekin autoille oma ketju kun niiden suosio näyttäisi olevan nousussa.



Kaikki Arrman takavetoautothan perustuvat samaan konseptiin ja kaikissa on paljon samoja osia. Takavetoautoja löytyy nykyään kolmessa eri varustetasossa, halvin Mega josta löytyy harjalliset sähköt, harjattomilla sähköillä varustettu BLS sekä tehokkaammilla harjattomilla sähköillä varustettu BLX.

Kaikissa autoissa on "TVP" runkosysteemi ja kaikki näyttävät hyvin samanlaisilta ilman koria. Erikoisuutena kaikissa takaveto Arrmoissa akut irroitetaan auton alapuolelta eikä koria tarvitse irroittaa akunvaihdon yhteydessä. Kaikissa uusissa autoissa on uusi Tactic TTX300 radio josta löytyy kaikki tarvittavat säädöt mukaanlukien yleensä RTR radioissa puuttuvaa EPA (End Point Adjustment) säätöä sekä  kaasussa että ohjauksessa. Tämä on erittäin kätevä koska kaasu EPA:lla voi tehoa säätää helposti portaattomasti. Myös ohjauksen EPA:a kannattaa säätää koska se säästää servoa hajoamiselta



Ohjauksessa on vesitiivis servo, halvemmissa versioissa 5kg vääntävä ja kalliimmissa versioissa 7kg vääntävä.

Halvin Mega sarja on erittäin edullisesti hinnoiteltu, alle kahdellasadalla saa auton joka vastaa muiden valmistajien noin 300 euron autoja. Arrman kovin kilpailija on Traxxaksen takavetoautot mutta ne ovat kaikki noin 100€ kalliimmat vastaavilla spexeillä.

Minulla on ollut käytössä Fury Mega 2013 spec ja Fury BLX 2013 spec jo pari vuotta ja ne on ollut käytössä lähinnä lapsileireillä missä olen itse työskennellyt. Näillä autoilla on siis ajanut satoja ensikertalaista eli kovassa testissä ovat olleet. Kestävyydessä ei ole ollut isompia ongelmia. Yksi idleri on hajonnut, yhdestä iskunvaimentimen korkista meni kierteet ja yhdestä tasauspyörästöstä meni isoratas ja toisesta autosta hajosi servon rattaat. Nämä siis hajonneet osat yhteensä molemmista autoista. Uusissa autoissa sekä iskarikorkit ja diffit ovat muuttuneet. Autolla olen myös ajanut yhden kisan tekonurmella missä auto toimi ihan kivasti. Tässä video miten Fury Mega toimii Vaasan radalla. Mielestäni toimii loistavasti alle kahden sadan euron autoksi:
! No longer available

Facebook ryhmä ARRMAn autoille, tervetuloa mukaan: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/

113
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 11.09.16 - klo: 19.57 »


Nyt on taas tullut useampi akullinen ajettua. Mitään ongelmia ei vieläkään ole ollut muuta kun renkaita olen hieman liimaillut ja ruuveja kiristellyt. Kestävyys on kyllä mahtava, isoja kolareita on tullut eikä mitään tunnu hajoavan. Parantelin myös hieman kesttävyyttä laittamalla metalliprikat muovisten sijaan tukivarsiin. Tämä on yleinen kikka kaikissa pivottiautoissa ja pitäisi lisätä kestävyyttä.





Renkaisiin tein myös reijät ja teippasin vanteiden reijät. Suosittelen ehdottomasti. Diffit teen jäykemmäksi kunhan ehdin, vakiodiffit ovat aika löysillä öljyillä. Tämä vaikuttaa varmasti myös siihen että renkaat irtoa liimauksista kun monesti sisempi rengas pyörii tyhjää



ps. Ajattelin perustaa oman ketjun näille Arrman 1/8 autoille lähipäivinä, tämä ketju on hieman harhaanjohtava

114
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 07.09.16 - klo: 22.04 »
Nåja, nyt on oma Kraton testattu ja ensifiilikset ovat erittäin hyvät. Ennen ajoa tuli käytyä ruuvit läpi ja hieman kiristelin niitä. Yks ruuvi oli aika löysällä mutta muuten ihan jees. Laakerit öljysin myös ennen ekaa ajoa. Kratonissa tulee mukana XT90 liittimet jotka vaikuttavat erittäin hyviltä ja juottaminen oli helppoa. Plussaa tulee siitä että paketissa oli mukana kaksi ylimääräistä liitintä akuille!

Tällä hetkellä on vain 4S akut jolla auto tosin kulkee jo varsin hyvin. Vakiopinjoni on aika pieni mutta paketissa tulee myös mukana isompi pinjoni, sen meinasin asentaa ennen seuraavaa ajoa. Auto on erittäin hyvässä balanssissa ja autot menee röykyistä, nurtsista ja hyndistä ilman mitään ongelmia. Auto on lähes mahdoton saada kaatumaan ja isot pyörät ottaa kolarit vastaan erittäin hyvin, auto tuskin koskaan jää katolleen.

Radio on vakuuttava ja Säädettävä EPA erittäin iso plussa. Kantamakin oli hyvä ja kaikki vaikutti toimivan. Servo on aika hidas ja ehkä auton heikoin lenkki tähän asti. Syy on se että servo on alunperin suunniteltu 7.4voltille jolloin nopeus kärsii hieman kun noparissa on normaali kuuden voltin BEC:ki.

Nopari ja moottori ovat erittäin vakuuttavat, 4S sähköillä tehoa on jo melkoisesti ja innolla odottelen että saan hommattua 6S akun. Kokonaisen akullisen jälkeen moottorin lämpötila oli 55 astetta ja nopari 30 astetta(!)

Tähän asti Kraton on ollut erittäin vakuuttava!  :azn:

115
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 06.09.16 - klo: 13.36 »
Kiitos tähänastisista vastauksista. Ei ole helppoa valinta, ainakaan tällä budjetilla. Himoto taitaa siis kannattaa unohtaa jos osia ei Suomesta oikein saa. Karhunpaini alkaa siis Traxxasin ja arrman välillä. Arrma kiinnostais muuten kovastikin, mutta haluaisin kuitenkin nelivedon. Olen lueskellu noista kaksvetosista että esim talvella ei oikein ajaminen suju kun pyrkii spinnaamaan koko ajan.
Noissa autoissa on niin paljon kokoeroa että väitän että arrma kulkee paremmin maastossa kun LaTraxut jotka ovat oikeasti todella pieniä. Takapitoa pystyy myös helposti säätämään takarenkailla koska Arrmassa on standardikokoiset SC renkaat ja takarengasvaihtoehtoja löytyy aina kisarenkaista laparenkaisiin tai voi vaikka helposti tehdä nastarenkaat. Latraxiin voi olla huomattavasti vaikeampaa löytää sopivia renkaita. LaTrax on varmaan hauska auto aloittelijalle, mutta edelleenkin olen sitä mieltä että LaTrax on enemmän leikkiauto eikä harrasteauto.

116
Tulokset / Vs: Lopputulokset: Maastosarja 2016
« : 05.09.16 - klo: 16.29 »
Sateet kyllä sotki tämän kesän Maastosarjaa todella paljon  :cry: Toivottavasti ensi vuonna olis paremmat kelit.

Vaasassa sade taisi karkoittaa non 20 osallistujaa, Vantaalla noin 30 ja Oulussakin sade sotki pahasti kisaa. Ilman näitä osallitujamäärät olisi olleet oikeenkin hyvät  :smiley:

117
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 05.09.16 - klo: 15.56 »
Kannattaa paikkailla ne liimakohdat mistä on revennyt heti ennenkun ajaa paljon enemmän. Jos liimaa ne kunnon tuoreella liimalla putsaamisen jälkeen ei pitäs olla mitään ongelmia saada rengas pysymään kiinni. Jos ei korjaa niin ongelma varmaan vaan pahenee ja pahimmassa tapauksessa rikkoo renkaan.

118
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 05.09.16 - klo: 15.26 »
Alkoi RC-harrastus kiinnostaa ja kyselisinkin mikä mahtaisi olla hyvä maks 200e maksava auto. Käyttöympäristö ulkona, kaupungista löytyy asfalttirata, nurmimattopohjainen ’maastorata’ ja tarkoitus olisi myös ajella omassa pihassa hiekalla ja metsässä. Pitäisi kestää vettä ja pölyä. Saisi olla mielellään 4wd ja jos sillä pystyy ajamaan edes jotenkuten kivikossa tms vaikeampikulkuisessa maastossa, niin aina parempi. Puhdasta crawleria ensin mietin, mutta sen käyttöalue jää sen verran kapeaksi että jonkunlainen kompromissi varmaan olisi parempi.

Tässä muutamia vaihtoehtoja mitä itse olen katsellut:
http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/1-himoto-emxt-4wd-24ghz-radiolla-ja-vedenkestaevaenae.html

http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/2-himoto-zmoto-4wd-buggy-24g-radiolla-ja-vedenkestavana.html

https://www.hobbylinna.fi/tuote/latraxx-sst-bil-rtr/TRX76044-1/

https://www.hobbylinna.fi/tuote/teton-1-18-4wd-rtr-latrax/TRX76054-1/


Onko näistä joku suositeltava vai onko joku muu parempi vaihtoehto? Vai saako tuolla 200e semmoista mikä kannattaa ostaa, vai kannattaako tuokin raha käyttää johonkin ihan muuhun?

Noi yllämainitut autot ovat enemmän leikkiautoja eivätkä ne harrastemielessä ole kauhean hyviä. Jos haluaa kunnon harrasteauton alle kahdellasadalla suosittelisin Arrma Furyä tai Raider XL:ää jotka ovat ihan kunnon harrasteautoja. Ne ovat takavetoisia mutta väitän että niillä pystyy ajamaan paremmin maastossa kun noilla muilla vaihtoehdoilla, kestävyys ja ajettavuus on selvästi parempi kun noi muut vaihtoehdot. Alle kahdellasadalla ei kyllä saa kauhean laadukasta nelivetoista harrasteautoa.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/arrma-raider-xl-mega-2wd-brushed-desert-buggy-1-8-rtr-ar102642
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/arrma-fury-2wd-mega-brushed-short-course-truck-1-10-blue-ar102651

Vesi/pölysuojat löytyy ja radiosta saa tehoja säädettyä. Lähin vertailukohta noille autoille on Traxxas Slash joka on noin kolmensadan euron auto.

119
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.09.16 - klo: 13.25 »
Arvoisa Transewaves.
Korjaa toki mikä ei pidä paikkaansa.

yt. iippo
Oot sä huvittava jätkä.
Kovakuorisen 5300 nanon tilasin viimeksi,hinta 35 noudettuna pakettiautomaatista.
Mistä sä suomesta saat samantasoisen akun lähellekkään samaan hintaan,et mistään.
Vai oliko sun pointti että ostaa joku pilipali akku suomesta jolla ajaa 5min 30min sijaan?

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/vant-battery-74v-5200mah-50c-hard-case-lipo-pack-trx-vant5200-50c-2s-trx

Tosta esimerkiksi vastaavat speksit ja hintaero se että toisessa ALV sisältyy, toisessa ALV ei sisälly. Ja jos on useamman akun ostamassa niin voi vaikka laittaa sähköpostia/käydä paikanpäällä juttelemassa ja kysellä tarjousta. Omien kokemuksien mukaan useimmat Suomalaiset RC kaupat mielellään antavat vähän alennusta jos nätisti kysyy.  :wink:

120
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 31.08.16 - klo: 15.19 »
Ensimmäiset huomiot.

Todella hyvässä balansissa suoraan laatikosta, alusta toimii hienosti.
Pikku töpsähdykset ja isommat kärrynpyörät ei tunnu paljon haittaavan.
Kori ei ota itseensä katolleen laskeutumisesta.
Voimaa on, sitä on todella paljon. Asennon muutokset ilmassa ei tuota tuskaa.
Vakiorenkaat ei ole yhtään hassummat, vaikka muuttuvat pitsaleikkureiksi vauhdissa, siis kovassa vauhdissa.
Diffien öljyt pitäisi arpoa uusiksi, nyt voimaa häviää todella paljon kun etu- ja takadiffissä on todella ohkasta tavaraa.

Nämä huomiot on siis tehty BMX-radalla ajaessa.
Loistavaa että Kratoneita alkaa näkyä Suomessa, Kraton on tännekin tulossa :smiley:

Ajatko 4 vai 6S akuilla?

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 29