Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pijokela

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 43
61
Missä kaikissa ohjain vastari yhdistelmissä saa ajoakun jännitteen näkymään.
Ainakin Sanwa MT-4 + RX462 yhdistelmällä onnistuu
Onko muita?
Tämä ei ehkä ole sitä, mitä haet, mutta jos vie RC4 transponderille ajoakusta virran, saa mylapsin webbipalveluun jokaisen kierrosajan viereen ajoakun jännitteen.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 07.01.16 - klo: 14.42 »
Niistä akuista: en ole ihan varma, mitä ne LRP:n akut maksavat, mutta suomesta saa alle 50€ hyvän shorty lipon ja käsittääkseni LRP:n akut ovat kalliimpia, mutta eivät varsinaisesti parempia. Ainakaan sinä et hyödy siitä paremmuudesta mitään.

Harmi kun et omista kokemuksia Blitzistä... sen vaikutelman olen saanut että ihan kestävä peli ja että sähköosiltaankin ovat riittävän tehokkaat. Varmaan servon sais vaihtaa parempaan kun oppii ajamaan ja sitten jotain alumiiniosiakin siihen joutuis vaihteleen ja varmaan ne iskarit kun on vakiot ajettu p*skaks harjoitellessa autoa. Näin voisin nähdä asian, jos Blitziin päätyisin. Olen myös lukenut et porukka on tuunannut blitz flux malleja jollain ESE mallin osillakin ja kai jopa toisinpäinkin, että normi RTR mallin osat ovat kestävempiä kuin ESE:ssä.

Ihan hyvällä ajatuksella olet tätä asiaa miettinyt. Blitz on kyllä todella kestävä - radalla se varmaan ei ole kaikkein nopein. Ehkä tärkein kriteeri kuitenkin on se, millä kaikki muut siellä radalla ajaa. Kannattaa käydä katsomassa etukäteen. Olisi ihan hienoa, jos jollain olisi sama auto kuin sinulla. Se helpottaa auton tuunaamista aika lailla.

63
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 18.57 »
Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Sen TR2:n nopeuden säätimen virrankesto on vain 35A. Se on aika vähän, mutta kai se riittää, kun sitä tuossa paketissa myydään. Blitzin sähköt ovat enemmänkin liian tehokkaat kuin tehottomat.

Nuo autot ovat kyllä aika samanlaiset. Se linkkaamasi SC10 on myös takamoottorimallia, eli aika samankaltainen ... siinä on kuvien perusteella alumiini-iskarit, mikä on hyvä juttu. Kannattaa ehkä kysyä EuroRC:ltä, onko noita "tilapäisesti loppu" autoja mahdollista ostaa.

Kannattaa muuten muistaa, että näissä autoissa tullee kaikissa mukana sellaiset renkaat, joilla ei voi ajaa sisä(tai oikeastaan edes ulko)radoilla. Eli heti pitää mennä rengaskauppaan ja ostaa omalle radalle sopivat renkaat. (Kysy sieltä radalta. Varmaankin Schumacher minipinnit.)

64
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 06.01.16 - klo: 14.12 »
Millaisia akkuja olette näissä autoissa käyttäneet? Mitä mieltä olette esim. LRP:n 4500:sta, mainostavat ainakin että tuolla shortyllä on mahdolista muokata painojakaumaa tällaisessa 2wd off-road autossa ja noi on noin 100g kevyempiä kuin ne 6000-7500mAh akut?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/produkt/lrp-4500-shorty-110c55c-74v-lipo-110-competition-car-line-hardcase/details/
Saako tuota akkua käyttää kisoissa ja riittääkö 4500mAh kisoissa?

Vai kannattaisiko valita täältä valikoimasta jotain muita akkuja(ehdoituksia)?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/

Oletko erityisen rakastunut sinisiin akkuihin? Voisitko linkittää kauppaan, josta olet ajatellut ostaa näitä tavaroita. Kun linkität valmistajan sivuille, on todella vaikeaa arvioida, mikä on järkevää, kun ei näe hintoja. Tuohon autoon saa hyvän akun alle 50€ hintaan.

Sit voisko joku linkata, että millaiset johdot tarvitsen että saan ladattua näit akkuja... kun katsoin et pitäis jolla jotain missä on dean-liitin ja joku toinen johto missä on balansoitu banaaniliitin sekä plus ja miinus bansku?

Eri latureissa, akuissa ja autopaketeissa tulee mukana erilaisia johtoja. Kun olet valinnut kaiken muun, voit miettiä johtoja ja liittimiä. Jos sinulla on tiedossa joku RC-autorata, on siellä varmaankin juotin ja ihmisiä, jotka voivat neuvoa johtojen juottamisessa, että saat akut ladattua.

Mitä mieltä näistä latureista?
http://hitecrcd.com/products/chargers/acdc-chargers/x1-mf-80-watt-multi-function-acdc-charger/product
https://www.lrp.cc/en/products/charging-equipment/charger-with-discharging-function/produkt/quadra-pro-3-charger/details/
http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=216
Nämä ovat varmaan ihan hyviä, mutta niin ovat monet muutkin. Katso, että ostat joko virtalähteellisen laturin tai erillisen virtalähteen. Virtalähteellinen laturi pitäisi irrota alle satasella. Ihan ok budjettilaturi oli alle 40€ eurorc:llä.

65
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 13.55 »
Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Miten tuo on parempi kuin Blitz? Sen runko näyttää ihan samanlaiselta perustakamoottoricorrilta.

66
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 13.33 »
Joo mut eikö se vähän niin ole, että jos haluaa täysverisen rata/kilpa-auton niin saa varautua laittaan sen 750-1000€ pakettiin, jos aloittaa 100% nollasta koko harrastuksen. Blitzin kohdalla riittää et laittaa sen 400-500e, näin ollen puhutaan hieman eri asiasta. Korjaa jos olen väärässä? Yritän tässä nyt hakea ensiautoksi jotain jotain kompromissia joka ei ole liian kallis, mutta laite venyy tarvittaessa vähän joka paikkaan sekä on  tarpeeksi kestävä ettei tarvii olla ostamassa joka kerta uusia palikoita.

Yksi vaihtoehto, jota aina kannattaa miettiä ensiautoksi tai muutenkin ovat käytetyt autot. Kun käytetystä maksaa alle puolet uuden hinnasta, saa yleensä rahalleen vastinetta. (Esim. http://rc10.fi/index.php?topic=94410.0) Mutta sitten asiaan:

Osaako kukaan sanoa tuohon shortyakku asiaan mitään? Hyötyykö blitz siitä radalla ja riittääkö 4500mAh jossain random kisailussa sen koko kisan ajan?

Minulla on Blitzissä ollut aina kokonainen akku, mutta saa siihen shortyn asennettua ja sillä saa painoa eteenpäin. En osaa sanoa, mikä painopisteen muutoksen vaikutus on. Kapasiteetti riittää kisailuun varmasti, jos se riittää muillakin autoilla. Eikä noiden tuuppicorrien sähkönkulutus kyllä yleisesti ottaen kauhean suurta ole.

Olen ajanut Blitzillä saviradalla ja se oli kivaa, mutta sisällä en ole sitä oikein saanut toimimaan. Totta puhuen en ole ihan kauheasti yrittänyt (esim. minulla ei ole sitä shorty akkua), mutta kuitenkin: ulos se sopii paremmin.

Muilta osin olen tässä aiheessa on aikaisemmin kirjoitettuna juttua tuosta autosta ja sen tuunaamisesta aika paljon. Kannattaa lukea. Blitz on vanha auto, joten siitä on paljon keskustelua muillakin RC foorumeilla.

67
Sähköautot / Vs: Set-up "arkisto" perustus / tarve ?
« : 31.12.15 - klo: 20.34 »
Missä muodossa näitä setuppeja kannattaa yleensä foorumille laittaa? Tekstikuvauksena? Kuvina setup paperista? Linkkeinä johonkin setup palveluun?

68
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 23.12.15 - klo: 10.36 »
Varmaan simppeli kysymys, mutta mitä käytännön eroa näillä moottoreilla on ominaisuuksissa:

Moottoreilla on erilaiset kv luvut, eli ne pyörivät samalla jännitteellä eri nopeutta. Hitaimmin pyörivä moottori pyörii 2400 RPM / voltti jännitettä ja nopein pyörii 4370 RPM.

Max kierrosnopeus sama, joten missä erot?

Tosiaan moottoreille on kaikille ilmoitettu maksimipyörimisnopeudeksi 50000 RPM, mutta niiden maksimijännitteet ovat ihan erilaiset. Nopeimman moottorin maksimijännite on vain 12V ja hitaimman 21V. Eli moottorit saavuttavat niiden rakenteen mahdollistaman maksiminopeuden ihan eri jännitteillä. Eli hitaammilla moottoreilla voi käyttää isommalla jännitteellä toimivaa akkua - jos nopari sen kestää.

Kannattaa huomioida, että nuo kaikki numerot ovat suuntaa-antavia ja tyhjäkäynnillä, joten niistä ei voi suoraan laskea esim. auton nopeutta. Lisäksi esim. ennakon määrä vaikuttaa siihen, kuinka paljon kierroksia kone ottaa.

69
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 21.12.15 - klo: 17.46 »
Pystyykö tämän https://shop.carrera-rc.com/Controller-Antennen/2-4-GHz-D-P-Controller-mit-Display.html?shp=5 liittämään oikean rc auton vastariin?

99% todennäköisyydellä ei. "2.4GHz" on vain taajuusalue, jolla eri lähettimet lähettelevät erilaisia signaaleja.

70
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.12.15 - klo: 18.07 »
no sen takia tuossa olikin toi 6400 mah akku toisena vaihtoehtona.... toki joo toi 13000 mah akku vois olla vähä liian suuri ja painava autoon  :grin:
eli varmaan otan sitte 2 kpl noita 6400 mah.... jos ei muuta sopivaa akkua löydy
No, siellä samassa kaupassa on myös tällainen: http://www.hobbylinna.fi/tuote/li-po-7-4v-5000mah-30c-hard-t-connector/VPRD500D2/
Ja kyllä tuokin ihan varmasti toimii driftikäytössä. Kapasiteetti toki pienempi, mutta ihan riittävä, jos saa ladattuakin joskus. Hinta on kuitenkin mukavampi...

71
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 06.12.15 - klo: 11.43 »
Päivää,

hankin juuri käytetyn SVR:n, jolla olisi tarkoitus talven aikana opetella hyppimäänkin autoilla. Tuntuu vaan olevan tuon mallin kopat loppu kaikkialta. Saako esim. KR mallin kopan laitettua SVR:n?

Kiitoksia tiedoista!

t. Pirkka

72
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 04.11.15 - klo: 22.45 »
Pitkän harkinnan jälkeen tuli tilattua Blitz Fluxin, toivottavasti ei tarvitse katua. Mitä tuningia tähän kannattaa laittaa? Kannattaako esim hankkia tukivarret yms?
En ole ihan varma, mitä nykyään on vakiona, mutta ainakin alumiiniset iskarit on erittäin hyödylliset. Niissä muovisissa ei ainakaan minulla oikein pysy aineet sisällä, mutta HPI:n omat alumiiniset ovat hyviä.

Kannattaa myös lukea tätä keskustelua, jossa Blitzin suunnittelija vastaa erilaisiin kysymyksiin:
http://www.rcshortcourse.com/forum/hpi-blitz/2698-erik-shauver-s-blitz-tech-teardown-thread.html

Keskustelun (ja Blitzin tuunaamisen) keskeisin teema on, miten saada auto kääntymään enemmän. Lopulta Eric suositteli dremelöimään jonkin verran etutukivarsia, jotta renkaat voivat kääntyä enemmän. Mutta tuossa keskustelussa on paljon muutakin kääntymistä auttavaa.

73
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 03.10.15 - klo: 15.27 »
No sillee tais käydä. Meinasin vetää vähän pidemmän johdon siitä vastarista, luin muutenkin nyt vielä lisää asiasta niin siihen johtoon ei saisi koskea ollenkaan. Mutta se ohjain on todennäköisesti varastettu minulta lähiaikoina. Oli jäänyt autoon ja ovet jäi vahingossa auki.  :sad:

Se vastarin johto on 2.4GHz radioissa koaksiaalikaapelia, eli siinä on sisällä johdin ja päällä johdinverkko. Jos sitä alkuperäistä johtoa on vielä jäljellä, voit leikata siitä pilatun osuuden pois ja kuoria päällä olevan verkon samalta matkalta kuin se alun perinkin oli kuorittu - mittaa kuorittu osuus ehjästä vastarista. Kuoriminen on vaikeaa, koska se johto on ohutta.

Jos tuo onnistuu, sen pitäisi olla suunnilleen alkuperäisessä kunnossa. Jos se ei onnistu, niin pilalla se oli muutenkin.

74
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 02.10.15 - klo: 21.32 »
Oletko siis jo kolvannut siihen pidemmän antenninjohdon? Vastariin vai radioon?

75
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4PX
« : 04.09.15 - klo: 19.45 »
Minkähänlainen seinälaturi sopis tän radion kanssa? Meikällä on tallissa joku Futaba-laturi, mutta sen pistoke on liian iso T4PX:n latausjakkiin.

Eikös radion mukana tullut laturia? Sitten toinen kysymys eli meitin torppaan ei enää tule mitään muita radioita kuin Futaboita niin mistä kyseisen radion mahtaisi saada halvimmalla?

Onko nuo latauspistokkeet nykyään relevantteja? Kun sinne radioon laittaa 4 kunnon AA akkua, sillä saa ajaa kuukauden ilman latausta. Sitten ne akut kannattaa ladata kunnon laturilla, joka lataa ne erikseen täyteen.

76
Kauankohan posti turailee näiden kanssa nykyään?? Viimeksi kun jouduin tullipostin hampaisiin paketin sai hakea itse heti maksettuaan. Postin asiakaspalvelukaan ei osannut sanoa kauan siinä menee.

Nyt tiedot pitää syöttää heidän järjestelmään, netpostin lomakkeesta ei pysty kopioimaan ja liittämään tietoja tullin sivuille vaan ne pitää syöttää käsin  ja posti kuljettaa lähipostiin ehtiessään eikä toimituksesta voi sopia mitään, esim pakettiautomaattiin. Kauhean suuria pisteitä ei voi antaa kokonaisuudesta. Onneksi yllättävän harva lähetys jämähtää tulliin.

Se on kyllä tyhmää, ettei sen ilmoituspaperin tiedot ole valmiiksi täytettyinä siellä webbipalvelussa. Jos haluat toimituksen etenevän mahdollisimman nopeasti, kannattaa tehdä netposti sopimus postin kanssa (ilmaista). Silloin sen ilmoituspaperin saa PDF:nä sinne netpostiin ja sen tulemista kotiin ei tarvitse odottaa.

Maksamisen jälkeen se paketti on yleensä alkanut liikkua vuorokauden sisällä eteenpäin. Sitten se tulee samalla tavalla kuin kotimaan paketti. Se, mitä posti tekee paketille sen jälkeen, kun se on tullattu, ei tietenkään ole enää tullin asia.

On tullaaminen minusta paljon helpompaa nykyään kuin ennen tuota webbipalvelua.  :cool:

77
No niin, sain tuon xrayn kasaan ja pakettihan toimii ihan siististi.
Millaista huoltoa tommonen harjaton mosa tarttee? Vai onko se vaan niin, että kovaa ajoa ja sitten kun ei toimi niin uusi mosa tilalle? Vai vaihdetaanko noihin laakereita tms? hobbywing M6B combo siinä nyt on kiinni.

Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin. Paukkua omaan pihasuditteluun 4S akuilla on ihan riittävästi. Ajoaikakin on semmoinen, että yhdellä akkusatsilla ajaa ihan tarpeeksi.

Moottorin laakerit voi voidella - usein jopa moottoria avaamatta. Ne laakerit voi myös vaihtaa ja moottorin voi avata ja puhdistaa sisältä. Itse olen kyllä todella laiska moottoreita huoltamaan, ja hyvin ne kestävät, vaikkei mitään tekisi.

78
Eli joku läppärin poweri käy tälle ihan hyvin jos jännite osuu tuolle välille.
Tosi harvoin nykyään osuu läppärivirtalähteiden jännite 12-18V välille. :-( Vanhoissa IBM:n läppäreissä oli 16.5V virtalähde.

79
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 11.04.15 - klo: 13.38 »
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706
Pitääkö tohon vastariin hommata antenni kun se ei tule mukana? Tarviiko se sitä edes?
Siinä on sisäänrakennettu antenni. Ulkoista antennia siihen ei saa. Minulla on tuollainen ja se on toiminut hyvin.

80
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 01.04.15 - klo: 23.33 »
Ostin pari vuotta sitten Quick 202D juotosaseman. Nyt pitäisi saada siihen uusia kärkiä. Netistä löytyy kyllä kauppoja, joissa niitä on, mutta en ole löytänyt mitään paikkaa, joka myisi minulla 1-5 erilaista kärkeä. (Kiinasta saisi 50 paketteja. :sad:) Sattuisiko täällä joku tietämään, mistä tuollaiseen saa vaihtokärkiä?

(Se laitos on muuten toiminut todella hienosti, mutta nyt hiukan alkaa harmittaa.)

81
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.03.15 - klo: 12.31 »
Jos se on rikki nii huomaako sen siitä ettei ota ampeereita ja latautuu nopeasti? Millä arvolla dischargetan? Lataan vaikka 3a virralla.
Yleensa latureiden purkuvirran maksimi on pieni - 1A tjsp - käytä sitä maksimia. Huomaat akun kunnon siitä, montako mah:hia siihen menee ennen kuin se on täynnä. Jos menee suunnilleen se, mitä tarrassa lukee, akku on hyvä. Jos menee vain puolet - akku on aika viimeisillään.

82
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.03.15 - klo: 20.40 »
Niin olisko kellään heittää noita purkuarvoja kun ei osaa hatusta mitään itse noihin heittää?
Kyseessä siis UAC-50 laturi ja siihen pitäis amppeeri ja volttimäärät osata laittaa tuohon purkupuolelle.
(0,1-1,0A ja 0,1-25,0V)

6 kennon NiMH akun purkaisin 4,8V jännitteeseen. Purkuvirran voit itse valita, varmaan jotain 0,5A-1A että se valmistuukin joskus.

83
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.03.15 - klo: 18.50 »
tuli tuossa auton mukana läjä lipo akkuja, osa pullistuneita ja osa normaalin näkösiä, kaikki vaan on tyhjiä.. eli ei virtaa herunu ollenkaan, saakohan nuita mitenkään pelastettua vai heitetäänkö sorsaa?
Jos niiden jännite on 0V, niin niitä voi koittaa herättää laturin NiMH latausmoodilla. Pienellä virralla puskee menemään hetken, niin akkuun pitäisi tulla joku jännite ja sitten kun se on yli 3V / kenno suostuu lipo-ohjelmakin lataamaan akkua. Oman kokemukseni mukaan tuo ei ole vaarallista, kun katsoo vieressä. Kauaa sitä ei tarvitse tehdä, minuutti tai pari. Ongelmana on vaan se, että vaikka se akku saataisiinkin ladattua, se on varmaankin ihan pilalla eikä enää toimi kunnolla.

Muoviteippiä liittimien päälle ja patterinkeräykseen vaan.



84
Mulla ei ainakaan paketin sisällä ole koskaan ollut invoicea jossa on oikea hinta.

Ei siellä varmaan olekaan, kun Hobbyking on mukana petoksessa. Mutta joskus siitä nettitullauksesta pitää lähettää tositteet sinne tullille. Ja en usko, että siihen kelpaa väärennetty kuitti HK:lta, vaan odottavat saavansa luottokorttilaskun.

Kun tulli pysäyttää tai päästää läpi niitä paketteja, ei sen paketin päällä oleva hinta ole se ratkaiseva tekijä. Ihan hyvin voi tulla läpi paketti, jossa on iso hinta ja toisaalta pienelle hinnalle merkitty paketti voidaan pysäyttää. Eli ei siitä HK:n merkitsemästä hinnasta ole lopulta mitään apua, ellet aio myös laittaa vääriä tietoja tullaukseen ja tarvittaessa väärennä myös luottokorttilaskuasi.

85
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.02.15 - klo: 20.47 »
Mulla on skyrc e6650 laturi ja tarttis ladata useampaa 2s lipoa kerralla. Onnistuuko homma tolla laturilla jos tilaan siihen kaveriksi tälläisen:http://m.ebay.com/itm/271538064630?nav=SEARCH ?

Onnistuu mutta täytyy muistaa että akkujen jännitteet täytyy olla hyvin lähellä toisiaan jotta vältytään savulta kytkettäessä.

Myöskin latausaika kertaantuu akkujen määrän mukaan jos laturi ei kykene suurempaan ampeerimäärään kuin akun kapasiteetti.

Lisäksi akut täytyy olla juuri samat kapasiteetiltaan.

Ei niitten akkujen niin samoissa jännitteissä tarvitse olla. Parasta tietysti on, jos ajaa akut cut-offiin, niin sitten ne on samassa tilassa, mutta toimii sekin, että ajaa kaikilla saman ajan. Ja akkujen kapasiteettien ei tarvitse olla samat, eikä niiden muutenkaan tarvitse olla samanlaisia muuten kuin kennomäärältään. Toki, jos toinen akku on joku kännykän akkuun verrattava rusina, niin se saattaa tarkoittaa, ettei voi käyttää niin suurta virtaa lataukseen.

Sen sijaan se on totta, että laturi lataa niitä sillä maksimivirrallaan ja latausaika kasvaa sen mukaisesti.

Lisäksi, jos on akkuja, joista lähtee 4mm banaaneista johdot irti, pitää olla tarkkana, ettei revi akkua laudasta irti niin, että avoimet banaaniliittimet jää lautaan kiinni. Jos siinä laudassa on muitakin akkuja, menevät ne akut oikkariin niiden bananien koskiessa toisiaan. Eli akku aina laudasta irti siitä laudan liittimestä.

Myönnän, että itseänikin pelotti tuo touhu, kun sitä aloin tekemään, mutta mitään pahaa siitä ei ole seurannut ja se toimii tosi hyvin. Ulkomaisilla nettisivuilla rinnanlataamista pidetään turvallisempana kuin sarjassa lataamista ja olen nykyään samaa mieltä. Tarkkana pitää olla, niin kuin lipojen kanssa aina.

86
Terve, eli mitä pitääs tehdä jotta pääsee tuonne nokian krossiradalle kokeilemaan ajamista, onko kukaan menos ajeleen joku ilta ens viikolla et ovet ois auki, ilmeisesti siellä joku numero mihin toki voi soittaa ?

Pitääkö kuulua johonkin kerhoon että tonne saa mennä vai pääsikö kertamaksua vastaan kokeilemaan ajamista.

Varmaan sinne voi mennä kokeilemaan ilman jäsenyyttä, mutta se krossirata ei ole Tamuan rata ja siksi tätä ei ehkä lue kukaan, joka oikeasti tietää, miten kannattaisi toimia.

PRCA:lla on oma foorumi: http://www.prc-autoilijat.fi/wp/

Sieltä varmaan löytyy ohjeita ja ihmisiä, jotka tietävät tilanteen.

t. Pirkka

87
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 08.01.15 - klo: 20.46 »
Moi.

Huomasithan, että meillä on kaupassa ihan erikseen Xray vanhemmille autoille hakemisto, jonka alta myös T3 löytyy? Jos jotain uupuu niin laita meiliä vaan rohkeasti niin hommataan jos vain tehtaalta saatavilla on.

-Niko

Kiitos tiedosta, pitää mennä uudelleen tutkimaan!

88
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 07.01.15 - klo: 17.49 »
Huomasin juuri RacingFactoryn lopettaneen Xrayn myymisen. No, ei hätää, koska EuroRC jatkaa ja ilmeisesti on laajentanut osavalikoimaakin.

Mutta mistä saa T3 osia, joita ei tarvita T4 autoissa? En ainakaan EuroRC:ltä löytänyt.

89
Minulta on kyselty, koska rata on auki tässä joulun aikaan. Jos joku tietää menevänsä radalle ajelemaan, voisitteko hiukan mainostaa täällä - saatatte saada lisää ajoseuraa.  :wink:

Minulla on pari auton koppaa maalauksessa, mutta ajelemaan pääsen varmaankin vasta 5.1.

90
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.12.14 - klo: 09.52 »
Mitä eroa:

Vista power duo 2x80w
ja
Vista power duo 2x100w

Molemmat pukkaa kuitenkin ulos 8.0Ah..

Kun lataat akkua 8A virralla laturi käyttää maksimissaan eri määrän tehoa akun kennomäärästä riippuen:

2S: 8,4V * 8A = 67,2W
3S: 12,4V * 8A = 99,2W
4S: 4 * 4.2V * 8A = 134,4W

Eli isommasta maksimitehosta on hyötyä ladattaessa akkuja, joissa on enemmän kennoja. Laturin maksimiteho leikkaa latausvirtaa, jos se meinaa ylittyä.

3S: 80W / 12,4V = 6,45A
4S: 80W / (4 * 4.2)V = 4,76A

Kannattaa myös huomata, ettei akku ole koko latauksen ajan 8,4V jännitteessä, eli vaikutus ei ole niin suuri kuin tuosta voisi päätellä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 43