Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pijokela

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 43
91
Vapaa keskustelu / Vs: 1:64 pienoisrata
« : 21.12.14 - klo: 21.11 »
Niin, sellainen purkkiauto. Onko tuo mdf levy riittävän hyväpitoista? Ajatuksena oli tehdä noin 50x80cm alueelle, tarvittaessa suuremmalle.

No, ajattelin, että voisi ostaa purkin mustaa pohjamaalia tai vaikka sellaista liitutaulumaalia ja vetää sen sillä. Puhtaana se MDF varmaan ei pidä kauheasti.

Mutta eikö ne autot mene niin kovaa, että radan pitäisi olla ainakin jotain 2m*2m? No, sinähän sen tiedät, kun sinulla se auto on. Itse muistan vaan, että minulla olleet menivät turhan kovaa huonoon ohjaukseen nähden ja siksi en ole niitä enää ostanutkaan.

Jos saat radan tehtyä, laita kuvia! Projekti nimittäin kiinnostaa, jos se ollenkaan onnistuu.  :azn:

92
Vapaa keskustelu / Vs: 1:64 pienoisrata
« : 21.12.14 - klo: 16.13 »
Tuli innostus rakentaa 1/64 mittakaavan rata, jolle sitten hankin 1/64 "lelu" rc-auton.

Millaisen auton ostit? Onko tuo se mittakaava, jota ne 10€ purkeista tulevat autot ovat?

On kyllä hyvä idea rakentaa sellaiselle rata, koska pöly ja lika tuhoaa sen auton. Toisaalta ainakin minulla olleet sellaiset autot ovat menneet niin kovaa ja kääntyneet niin huonosti, etten osaa sanoa, millaisella radalla niitä voisi ajaa - ehkä mutkissa pitäisi olla ulkoreunalla seinä, joka ohjaa oikeaan suuntaan?

Minä hommaisin MDF levyä ja maalaisin sitä mustaksi. Mutta se autojen kova vauhti tekee tuosta vaikeaa, koska radan pitäisi olla valtava.  :undecided:

93
12-13.12 on mattoradan puoli käytössä WJ-krossikisan varikkona.

Kilpailun jälkeisenä päivänä/15.12 alkavalla viikolla rata rakennetaan uudestaan.

94
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.12.14 - klo: 02.46 »
Itsellä kun tuon iChargerin kaverina iCargerin oma balansointilauta, jossa 3x2S- ja 2x3S-balasointiliitännät sarjassa, niin pitää ladatakkin sarjassa, ei tarvi niin älyttömiä latausvirtoja. Sotki ajatusta...

Minullakin on tuossa iCharger, jossa on 20A latausvirta, joten homma toimii hyvin. Tätä juuri tarkoitin, että sitä laturia ostaessa pitää hinnan lisäksi katsoa, että se toimii suunnitellulla systeemillä.

Jos aikoo ladata yli 2S akkuja pitää tehoa olla yli 50W.

Jos aikoo kytkeä akkuja sarjaan, pitää voida ladata ainakin 6S akkuja, mielellään jopa suurempia. Koska 3*2S sarjassa on 6S. Tässä olisi hyvä olla tehoa jo ainakin 150W.

Kun taas lataa akkuja rinnan, tarvitaan tehoa ihan samalla tavalla, mutta ennen kaikkea monien latureiden virta muodostuu ongelmaksi. 3*5000mAh akku on yhteensä 15000mAh akku ja sitä lataa 5A virralla yli kolme tuntia. Eli pitäisi olla yli 10A maksimivirta laturissa. Ja toki myös sitä maksimitehoa, ainakin se 150W.

Yksi aika edullinen tapa ladata monta akkua on ostaa 2-3 perusälylaturia, joita saa kiinasta pari kymppiä kappale. Niille yksi hyvä virtalähde ja niillä lataa akkuja hyvää vauhtia. Kokonaishinta mennee tuollakin setupilla aika korkealle.

(Yhden kiinasta ostetun virtalähteen omistajana, en suosittele niitä. Ainakin minun laitteeni toimii miten sattuu ja koska siinä on 240V jännite siihen voi kuolla.)

95
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 06.12.14 - klo: 22.50 »
Ohhoh, olipas duo-laturit kovissa hinnoissa. Taidan siis ostaa jakolaudan ja 6S kykenevän laturin.

Minulla on sellainen rinnakkainlatauslauta. Se toimii ihan hyvin. Kunhan vaan akut on suunnilleen yhtä tyhjiä, ne laitetaan siihen rinnan ja sitten voi ladata 2-6 akkua samaan aikaan.

Kannattaa huomata, että niiden akkuhen mAh:t lasketaan yhteen tuossa latauksessa. Vastaavasti kukin akku saa latausvirrasta vain oman osansa. Jos laturin latausvirta on esim. vain 5A ei useamman akun lataaminen ole erityisen nopeaa. Eli tarvitset laturin, jossa on latausvirtaa tarpeeksi.

96
Taas on radalla aktiivisuutta ainakin sunnuntaisin. Ohjeet radalle pääsemiseen:
http://rc10.fi/index.php?topic=86715.msg752032#msg752032

97
Tampereen UA:n mattorata

Paikka: Nokian Portti, osoite Pirkkalaistie 1, Nokia. Käynti radalle sisäpihan puolelta. Käänny porttikongin jälkeen oikealle ja jatka suoraan eteenpäin lastauslaiturin ohi syvennykseen. Sisään pääsee vasemmasta ovesta. Rata löytyy 4. kerroksesta.

Aika: Rata on aina avoinna kuukausimaksun maksaneille, muille sopimuksen mukaan, kerhopäivät sunnuntaisin klo 12-16 (avoimet ovet, jatkuu kevätkaudella toukokuun loppuun asti)

Rata: neulahuopamattoa, rata-alue 24m*11m, radan pituus ajolinjaa pitkin n. 70 m, kiertosuunta vastapäivään

Ajanotto: MYLAPS RC4 ajanotto toimii sekä vanhemmilla AMB RC2 että uudemmilla MYLAPS RC4 transpondereilla

Luokat: Kaikki sähköautot sileillä renkailla ovat tervetulleita, suurin osa 1:10 touringautoja

Kerhoautot: Kerholla kaksi 1:10 touringautoa uusille kuljettajille kokeiltavaksi ilmaiseksi kerhopäivisin

Ratamaksut: 67 eur/kuukausi tai 15 eur/kerta

Ratamaksut maksetaan TamUA:n tilille etukäteen, maksutiedot:
Tilinumero: FI46 5731 6520 0398 37
Saaja: TamUA ry Pienoisautoilijat
Viesti: Nimi, Nokian ratamaksu
Ota tulostettu kuitti mukaan!

Lisätietoja harrastuksesta ja mattoradasta saa Pirkka Jokelalta (foorumissa pijokela, puhelin 0405505823). Pirkalta saa myös keskusteluoikeuksia tamualaisten omalle keskustelualueelle RC10.fi:ssä.

98
Miten uppaus ja hintojen näkeminen liittyvät toisiinsa?

(Nythän en ole puoleen vuodeen deletoinut vanhoja myynti-ilmoituksia, koska se on puuduttavan tympeää ja hidasta.)

Yllä on alkuperäinen vastaukseni. Siinä on ihan rehellinen kysymys: en ymmärtänyt miten nuo kaksi asiaa liittyvät toisiinsa. Sain kysymykseeni hyvän vastauksen, kiitos.  :smiley:

Sitten totesin rehellisesti syyn sille, etten ole tuota osastoa siivonnut niin kuin joskus lupasin tekeväni. Tämä on foorimusofta eikä kauppapaikka ja se satojen viestien poistaminen on todella työlästä. Mieluummin käytän sen ajan elämästäni johonkin muuhun, kuten lasteni kasvattamiseen, RC-autoiluun tai vaikka töihin. Onhan tämä laiskuutta, mutta te voitte olla itse ahkeria ja jatkaa siivoamista, jos sitä haluatte: oikeuksia voi pyytää varsinaisilta ylläpitäjiltä.

Mutta ei minun ollut tarkoitus mitenkään torpata alkuperäistä ehdotusta tai edustaa ketään muita kommentillani. Toivottavasti se keskustelu voi jatkua ilman mitään ennakkoajatuksia siitä, millainen ylläpito on.  :kiss:

99
Sitten yksi vielä. Miksi tuo "uppaus" ei ole sallittua/otettu pois käytöstä?
(Saattaa olla että vastaus löytyy täältä, mutta laiskana en jaksa selata)

Eikö se olisi hyvä aloittelijoiden ja muidenkin nähdä referenssi hintoja joilla auto, osa tms on myyty?

Miten uppaus ja hintojen näkeminen liittyvät toisiinsa?

(Nythän en ole puoleen vuodeen deletoinut vanhoja myynti-ilmoituksia, koska se on puuduttavan tympeää ja hidasta.)

100
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.01.14 - klo: 19.39 »
kummatkin akut ovat saman ikäisiä ja niitä on ladattu yhtä paljon, käytän kaikkia akkujani pareina uudesta asti. ajoin pakkasessa mutta akku ei ennen ajoa päässyt kylmettymään.muut  gens ace akkuni eivät temppuile kylmässäkään. voisiko vika olla siis noparissa,kannattaako cut offia nostaa tai tehdä muita säätöjä,onko niillä mitään merkitstä tässä tapauksessa...

Tarkoitatko, että käytät kahta 3s akkua sarjaan liitettynä, eli 6s akkuna?

Jos teet noin, ei se nopeudensäätimen cut-off tarkkaile muuta kuin kokonaisjännitettä ja silloin huonompi kahdesta akusta romahtaa aikaisemmin ja saattaa hyvinkin mennä liian alhaiseen jännitteeseen. Esim. toinen akku 8V ja toinen 11V on yhteensä ok 19V mutta ekan akun kennot ovat jo liian alhaalla. Kirjoittamasi käyttötapa on juuri se oikea - lisäksi ei oikein voi muuta kuin nostaa cut-offia korkeammalle tai hommata akuille erilliset tarkkailulaitteet, jotka alkavat ulista jännitteen laskiessa.

101
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.01.14 - klo: 13.27 »
Kaksi nano-techia tilasin ja akkujen kiinnitysnauhoja mukaan, 13 dollarin toimituksella.

Halpaa tuo mielestäni on.
No, se on kyllä totta, että siellä on hyvät valikoimat erikokoisia ja eri kennomäärillä olevia akkuja Suomesta saa hyvään hintaan 2S autonakkuja ja niistä voi tietenkin liittää yhteen 4S akun. Muut koot ja konfiguraatiot onkin sitten aika vaikeita.

102
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.01.14 - klo: 20.15 »
Onko saatavilla hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyisempiä akkuja jostain muualta kuin Hobbykingistä? Jostain luin, että Turnigy Nanotechin akkuun oli joku saanut työnnettyä jopa amppeerin enemmän kuin speceissä. Onko tämä poikkeus vai sääntö?

Ennen ei ollut, mutta nyt taitaa olla, kun sieltä ei enää saa tilattua halvoilla posteilla akkuja Suomeen.

103
Olen nyt siivoillut tuota myyntiosastoa melkein vuoden. Ennen kuin aloitin, luulin voivani automatisoida sen niin pitkälle, että homma olisi nopeaa ja kivaa. Se ei kuitenkaan onnistunut, koska tässä foorumisoftassa ei ole ainakaan minun saatavillani mitään ohjelmointirajapintaa ja selaimeksi tekeytyminen on tehty vaikeaksi tietoturvan parantamiseksi.

Ei tässä muuten mitään, mutta minulla on parempaakin tekemistä kuin poistaa myytyjä viestejä tuolta myyntiosastolta. Olin noin viikon siivoamatta ja tänään siellä oli yli 180 poistettavaa (jotka juuri poistin). Myyntiosasto pitäisi rakentaa sellaisen tuotteen päälle, joka vaatii vähemmän manuaalista työtä... tai ainakin minä lopetan sen manuaalisen työn tekemisen nyt.

Terkkuja!  :kiss:

104
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 06.01.14 - klo: 21.36 »
Akku n.1 1/2v vanha. Balance totta kai, toinen kenno kun täynnä rupee lataamaan 0.1A hamaan tappiin. Tais jo viime keväänä olla noin. Silloin tällöin koittanu latailla ja käyttää mut ei ota virtaa... :shocked:

Alkaa se akku varmaan olla loppumetreillä, mutta on yksi kikka, jota voit kokeilla:

Kun se toinen kenno nyt siis ei selvästikään lataudu täyteen ja ei sitä oikein saa sillä 0.1A tasauksellakaan koskaan täyteen, niin tee sellainen johtosysteemi, jolla voit ladata yhtä kennoa kerrallaan 1A lipona. Sitten vaan lataa ne kumpikin kenno ehkä 1A virralla erikseen täyteen. Vain 1A, koska sen latausjohdon läpi ei kannata tunkea tuon enempää.

Eli toinen kenno on musta/- ja tasurin keskimmäinen ja toinen on tasurin keskimmäinen ja  punainen/+. Vaihtoehtoisesti vaan tasurista kaksi vierekkäistä aina.

Jos saat sen akun kunnolla täyteen tällaisella kikalla, niin sitten näet latautuuko se seuraavalla kerralla kunnolla vai ei. Jos ei lataudu, niin sitten varmaan on aika ostaa uusi akku.

105
Tamiya / Vs: Tamiya CC-01
« : 06.01.14 - klo: 21.30 »
Eli onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa, jossa kääntöpilari pääsee liikkumaan liian alas, jolloin ohjaus ei toimi? Eli onko tuo välys ominaisuus vai sattunut vain vialliset osat?

Joulupukki toi Landfreeder kopalla olevan CC01 auton ja en kyllä törmännyt tuollaiseen sitä kootessani. Sen sijaan se ohjaus on kyllä muuten aika huono. Tilasin GPM:n alumiiniohjauspalat, vaikka niitä myös haukuttiin aika monessa paikassa. Kun saan sen asennettua pitäisi varmaan myös veistää ylimääräistä muovia pois etupään C paloista tai niistä paloista, jotka pitävät renkaan paikoillaan, että saa kääntösädettä pienennettyä.

Ihan kyllä hauska vekotin rullailla pitkin pihaa, pitäisi vaan valot jostian hommata kun ei tuota valoisaa aikaa ole tällä hetkellä kovin montaa tuntia tarjolla.

106
Voiko joku lyhyesti selittää mitä eroa on sensored ja sensorless sähköillä? Onko molemmat yhtä kestäviä ulkoilmassa?

Kai tuo sensorless on kestävämpi, koska siitä puuttuu yksi hajoava osa: sensorijohto.

Sensorillisen noparin ja moottorin välillä menee kolmen virtajohdon lisäksi sensorikaapeli, jonka avulla nopari tietää, missä asennossa moottorin roottori on. Tämä auttaa noparia ohjaamaan moottoria tarkemmin, etenkin pienillä nopeuksilla - liikkeelle lähdettäessä. Lisäksi dynaaminen ennakko toimii paremmin (tai ehkä ainoastaan, en ole ihan varma) sensorijohdon kanssa. Sensorillisissa moottoreissa on usein myös ennakkosäätö, joka perustuu sensorin kääntämiseen.

Jos nopari on sensorillinen, se ei välttämättä toimi ilman sensorikaapelia. Sensorillista moottoria voi käyttää sensorittoman noparin kanssa. Tämä selviää ohjekirjasta tai vaikka täältä kysymällä.

Jos rälläät täpöillä pitkin hiekkamonttua tai koulun kenttää, niin sensorilla ei ole mitään väliä.  :cool:

107
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.12.13 - klo: 17.36 »
Laturina mulla on Maxxtrax 680 ac+, jolla lataamisen pitäisi onnistua.
http://www.radiocontrolymodelismo.com/WebRoot/StoreES2/Shops/ec0918/4F61/1FFB/B354/9CA2/338B/AC10/1417/D97A/MAXXTRAX_680.pdf

Varmaan olet akkusi jo ladannut, mutta jos kirjoittelen vastauksia, kun nämä on just niitä peruskysymyksiä, joita täälläkin usein kysytään. Tuollaista laturia en ole koskaan nähnyt, mutta se näyttää siltä, että siinä on se sama kiinanfirmis, joka noissa melkein kaikissa on. Se on ihan hyvä, joten ei hätää.

Ja uuden akun speksit: 35c, 7.4v, 2 cell, 7600mAh Lipo

Eli autosta ensin Lipo safe mode päälle, sen asetuksen löydän ohjekirjasta. Mitä tapahtuu kun akku sitten aikanaan tyhjenee riittävästi? Pysäyttääkö nopeudensäädin vauhdin, vai mitä? Auto on Traxxas Slash 2wd

Joko auto vain pysähtyy tai vaihtoehtoisesti se ensin hidastuu kävelynopeuteen ja sitten pysähtyy minuutin päästä. En tiedä, kummalla tavalla Traxxasin nopari toimii, mutta huomaat sen sitten.

Sitten lataus, mitä kaikkia tietoja laturin pitää syöttää? Ja voiko laturin antaa ladata niin kauan kuin se hommaa jatkaa?

Laturiin syötetään akkutyyppi (LiPO) ja latausvirta. Se arvaa itse akun kennojen määrän.

Akussa on Traxxasin normi liitin valmiina sekä pienempi johto, joka on kaiketi balansointia varten? Eli tämä ilmeisesti laturin mukana tulleeseen palikkaan kiinni ja siitä johto laturin ( Balance charging socket 6s) liittimeen? Onko johtojen kytkemis järjestyksellä merkitystä?

Joo, näin varmaankin. Laturiin menee yleensä JST-XH muovipalaliitin, jossa on tasausjohdot rivissä. Tällainen liitin saattaa tulla akusta ulos tai sitten sinulla on erillinen latausjohto, johon menee akusta kolme johdinta ja päässä on tuo JST-XH. Sinun laturissasi on liitin vain 6 kennoisen akun tasausliittimelle - sait kai laturin mukana jonkinlaisen tasauslaudan tai jotain, mihin voit kytkeä sen 2 kennon akun tasausliittimen?

Johdot voi pistää kiinni missä järjestyksessä tahansa. Minusta on helpointa laittaa tasausliitin viimeisenä.

Laturissa on myös liitäntä Temp sensor, mutta siitä ei kai tässä tarvi välittää?

Et tarvitse sitä.

Ilmoittaako laturi akun varauksen, itsellä kun ei ole tietoa onko kaupasta saapunut akku täysi vai tyhjä. Tai ehkä auton nopari kertoo asiasta kun akun kytkee autoon; eli kulkee jos on virtaa ja päinvastoin.

Laturi kertoo akun varauksen ainakin latauksen aikana. Kaupasta tullut akku on puolillaan, varastointijännitteessä, johon akku kannattaa ladata pidempää säilytystä varten. Laturisi osaa tuon. Voit aina ladata akkua, täyden akun lataaminen ei vahingoita akkua, koska laturi lopettaa latauksen heti huomattuaan akun olevan täynnä.

Noparista toki myös huomaat, onko akku tyhjä.

Latauspussi löytyy, mutta ihmettelen miten akun pullistumisen huomaa latauksen aikana kun akku on ison latauspussin sisällä?
No, eihän sitä huomaakaan. Jos olet vieressä seuraamassa, voit ladata ilman pussia ja tarkkailla tilannetta. Mutta jos et ole vieressä seuraamassa, niin silloin pussi on hyvä, koska palava akku ei aiheuta sen suurempaa tuhoa.

En ole koskaan nähnyt lipon palavan, kun sitä on yritetty käyttää oikein. Pullistumaa olen nähnyt akuissa, jotka ovat päässeet liian tyhjiksi. Kerran yritettiin polttaa lipo laittamalla se oikosulkuun ja sekin oli aika vaikeaa...

108
Saisko tälle jotain perusteluja?
Ne näyttää kivoilta.
Onhan avatareista se etu, että ne auttavat ainakin minun muistiani muistamaan, kuka kukakin on. Joillekin ehkä jää tekstimuotoinen nimimerkki hyvin mieleen, mutta minulle ei. Kuvan sen sijaan muistan paljon paremmin.

109
HPI / Vs: Hpi Sprint 2!
« : 08.12.13 - klo: 22.58 »
Tuli kokeiltua ensi testiä ja kyllä omasta mielestä on parempi kuin tuo tt-01 mutta aika näyttää onko kestävempi.

Mistä hop uppeja kyseiseen laitteeseen?

Osta hyvät iskarit - yhdellä kaverilla oli tuollainen meidän radalla ja ainakaan sillä ei iskarit toimineet oikein. Tamiyan TRF iskarit on hyvät ja 55mm pituisina varmaan oikean kokoiset tuohon autoon.

http://www.rcmart.com/tamiya-84317-works-damper-p-36033.html?cPath=389_390

110
Ei ole tulossa kilpakäyttöön.

Osta TSP-10 eli pro stock luokan sähköt. Tehoja pystyy rajoittamaan aloitellessa järkeviksi, mutta toisaalta varmasti on tehoja driftaamiseen.

Eli esim.
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/hobbywing-justock-spec-race-esc-blue.html
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/c110231-cs-magnetic-pro2-bl-motor-10-5t-2012-prostock-c12-stock-ennakkotilaus.html

Tai jos kisalaillisuus ei kiinnosta ja haluat hiukan säästää:
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/speedpassion-competition-v3-0-brushless-motor-10-5t.html

Ja kun menet radalle, osta myös yksi sarja hyviä renkaita ja pitoainetta. Siellä radalla osaavat sanoa, mikä toimii siellä.

t. Pirkka

111
Ja oliko ohjain kalibroitu noparille? Voi toki johtua akustakin jos jännite notkahtaa niin paljon ettei vastarille riitä enää virtaa yhteyden pitämiseksi.

TEU104:ssä on cut-off 2S lifelle. Onko tuossa 101:ssä sellainen? Se kannattaa siis ohjeiden mukaan laittaa NiMH moodiin,  ettei tule sitä life cut-offia.

112
Radiolaitteet / Vs: Futuba 3PL
« : 24.11.13 - klo: 21.35 »
Oliko nyt siis näin, että Futaba 4PLS radion kanssa voi ajaa 3PLn mukana tulleella vastarilla ?
On. Kaikki ne FHSS / S-FHSS vastarit toimii molempien noiden radioiden kanssa. Jos vastari ei osaa olla S-FHSS moodissa pitää radiosta vaihtaa FHSS moodi päälle. Jos radio ei osaa S-FHSS moodia, menee vastari automaattisesti FHSS moodiin.

113
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.11.13 - klo: 22.12 »
Joo ymmärsin jotenkin mutta tommosia fettitoimisia nopareita on varmaan aika harvakseltaan vai onko jokainen nopari fettitoiminen?

Eiköhän harjattomissa nopareissa ole kaikissa FETit. Jos ei ole, niin joku vastaava puolijohde niissä kuitenkin on pakko olla, jolloin tilanne on tältä kannalta ihan sama.

114
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.11.13 - klo: 22.47 »
pijokela: Tuossa mainitsit joidenkin akkujen kestävän 20A latausvirtaa.. hmm? Itse kun olen lukenut että mikäli akun kapasitettii on esim 5000mAH, latausvirta saa olla maximissaan 5A ''terveellisen'' latauksen saamiseksi. Olenko lukenut shittiä vai mites on?

Enpäs huomannutkaan tätä lisäkysymystä. Minulla on Gens Ace 2S 5000mAh akkuja, sekä 50C että 65C versioita. Niiden pienellä painetussa tekstissä lukee, että saa ladata 25A virralla.

Yleisesti on juuri niin kuin sanoit, että suurin sallittu lataus on "tunnissa täyteen" eli 1C eli 5000mAh akulla 5A. Mutta nykyään yhä useammissa hyvissä akuissa annetaan lupa ladata paljon nopeammin. Olen koko ajan käyttänyt 2C latausta ja sillä ei ole vuoden käytön jälkeen ollut mitään haittavaikutusta. 4C latausta olen joskus kiireessä kokeillut ja ei sekään ole mitään näkyvää tehnyt - akku ei ole esim. lämmennyt.

Eli pitää mennä niiden akkujen speksien mukaan.

115
Onko jollain varmaa tietoa,että sopiiko tämä sensorijohto Hobbywingin nopariin? http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/sensorijohdot/cr133-core-rc-sensor-lead-80mm.html

Ilmeisesti joissain johdoissa on erilainen pää.

Kuvasta päätellen sopii. Kyllä nuo yleensä ovat kaikki samanlaisia nykyään.

116
Mahtaako tuolla castlen becillä tuo vastari enää vaatia konkkaa? Vapautuis yks paikka vastarista vaan, jos ei oo enää mitenkään tarpeellinen.

Voi hyvin vapautuakin, kokeilemalla selviää.

117
Minkälaista comboa suosittelette tällaiseen tapaukseen: auto on traxxas slash 2wd ja käyttäjänä ekaluokkalainen pihasuttaaja. Jotain harjatonta aattelin että kestäis vähän pitempään. Mitään kisatehoja ei tarvi. Eli hakusessa luotettava combo suht edukkaasti. NiMH akulla ajetaan. Kiitos.

1. Yleensä pihasudittajilla on jopa enemmän tehoja autossa kuin kisaajilla, mutta tajuan pointin.
2. Minusta parempi investointi ajomukavuuteen on lipo akut, jos siinä autossa on nyt jotkut toimivat sähköt.
3. Koitin hakea yhdistelmää, jossa olisi 60A sensorillinen säädin, 10.5T sensorillinen moottori ja hinta alle 100€, mutta en löytänyt Suomesta. Tällainen tuli vastaan:
http://fi.eurorc.com/product/4783/skyrc-toro-10-s60-60a115t-combo#.UoPVhkOHEqU
En kyllä tiedä, kuinka laadukas tuo on. RCM:llä oli kanssa vastaavia, mutta kaikki loppu varastosta.

118
Ostin Denon AH-NCW500 kuulokkeet, jotta voin kuunnella musiikkia ja podcasteja junassa ja töissä.

http://www.bestbluetoothheadphonesguide.com/denon-ah-ncw500-bluetooth-headphones-review/

Ääni on minusta hyvä siihen nähden, että kuulokkeissa on vastamelutoiminto. Lisäksi bluetooth langattomuus on aivan ehdoton, kun kuulokkeita käyttää matkalla. Oli kalliit, mutta tekevät jatkuvasta junamatkustamisesta mukavampaa.

119
Sähköautot / Vs: JQ THE 4WD
« : 10.11.13 - klo: 20.02 »
Onko tämä "JQ THE 4WD" siis 1:10 buggy?

JQ:n kotisivulla olevan white edition mainosvideon lopussa JQ sanoo, että he keskittyvät nyt 1:8 autoihin, koska vain siten he voivat olla maailman parhaita.

http://jq-products.com/

Tämä video:

http://vimeo.com/77399845#

Eli saa odottaa vielä jonkun aikaa?

120
hyvä idea, myös tonne roinapuolelle, renkaat, osat,sähköt,akut yms. lokerot ois aika makee juttu.
tulee kumminkin ylläpidolta kommenttia liikaa hommaa ja näinkin on pärjätty, käyttäkää hakua....
vai tuleeko :wink:

Itse asiassa tuo vanhojen viestien poistaminen helpottuisi, jos osastoja olisi enemmän. Hiukan. Mutta minä en kyllä tee mitään uusia osastoja, saavat varsinaiset ylläpitäjät päättää.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 43