Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - cube122

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Vs: Savage xl (Budjetti muutos)
« : 28.06.18 - klo: 16.10 »
Noniin.. pinjoni tuli ja testit ajettu.. eihän tuo vauhti 2s päätä huimannut, mutta luulenpa että kun nopari tulee ja laitan 3s niin riittää toistaiseksi... hintaa kaikelle tosiaan 30€.

Laitoin toki tilaukseen goolrc 2200kv/150A combon 100€, mutta siittä sitten toisella kertaa.

2
Sähköautot / Vs: Savage xl (Budjetti muutos)
« : 25.06.18 - klo: 20.47 »
No niin noparikin tilattu...
https://www.aliexpress.com/item/Fire-Phoenix-New-Rain-80A-480A-brushed-ESC-with-cooling-fan-waterproof-2-4s-3-modes/32844576705.html?spm=2114.search0104.3.16.784b17f66BcCYP&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10151_10065_10344_5722918_10068_10342_5722818_10343_10340_10341_5722618_10696_10084_10083_10618_10304_10307_10820_10821_5722718_10302_10059_306_100031_10103_5722518_10624_10623_10622_10621_10620,searchweb201603_1,ppcSwitch_5&algo_expid=1a56244b-7c03-4b45-a9a8-41528ad0389a-2&algo_pvid=1a56244b-7c03-4b45-a9a8-41528ad0389a&priceBeautifyAB=0

Kannattaako haaveillakkaan 4s?

Kustannukset: 13€ (pinjoni ja shimmejä laatikkoon) ja 15€ nopari = 30€
Ei mielestäni paha jos tuon 4v. pojalle saa ajoon. (ehkä vähän isillekkin)
Akuiksi tosiaan korkean purkuvirran 18650 kennoja YHT 3s 100A purku(riittääkö?) 11000mah
Sähköillä painoa 1,1KG! (400g/akku, 300g moottori) ja autolla 4,4Kg Yhteensä tasan miehekkäät 5,5Kg

Jos ei muuta niin saapahan ainakin askarrella p*skarrella :)



3
Sähköautot / Vs: Savage xl (Budjetti muutos)
« : 23.06.18 - klo: 23.47 »
Akkukoteloista toinen valmis...
Millaista ajoaikaa olisi odotettavissa tuollaisella 6000mah akulla?
Jätin vielä varauksen 3s 9000mah...

4
Sähköautot / Vs: Savage xl (Budjetti muutos)
« : 23.06.18 - klo: 18.36 »
En tiedä saako tuosta selvää mutta on tosiaan rs 775 moottori 14V ja 4s tekee 14.8V ,eli tuossa käytössä tuo on ollutkin...
Paljon käyttävät rapakon toisella puolella...

Lähden kokeilemaan 3s...
Moottorin päällä lukee rs-775WC-9512 14.4V (pikainen googletus näyttäisi että voisi olla 12V)

No tuon 3s se ainakin kestää pitäisi mennä 4s:kin

Nyt mennään tosiaan budjetilla rahaa on mennyt yhden 17pinjonin verran.

5
Sähköautot / Vs: Savage xl (Budjetti muutos)
« : 23.06.18 - klo: 15.40 »
Laitetaas vähän kuvaa, että ei mene tuuleen huuteluksi.
Pukkiin tulee vahvistukset vielä.
Laitoin tilaukseen 17 pinionin...

Kertokaas nyt joku viisaampi jokin halpa nopari mikä kestää tuon ja 4s(mieummin 5s)

6
Sähköautot / Vs: Savage xl (Budjetti muutos)
« : 22.06.18 - klo: 17.52 »
Juu sen noparin hoommaan kun tiedän mikä moottori... Ja sitä tarkoitin tuolla pinionin vaihdolla että onko mahdollisesti liian pieni? vai meneekö kokeiluksi...

7
Sähköautot / Savage xl (Budjetti muutos)
« : 22.06.18 - klo: 17.08 »
Ok Eli tuommoinen 6v. ajamaton raato istuu kaapissa ja pitäisi saada halvalla ajoon...
Vaihteisto on hitsattu(toiselle vaihteelle...)
Ensimmäinen kysymys voinkjo käyttää vanhaa devaltin 14,4V moottoria ja jos voin niin täytyykö moottorin päästä vaihtaa se ratas... teen pukin itse.
Ja jos HALVALLA pitäisi päästä niin millainen moottori olisi sopiva.
Akuiksi tulee tarvittava määrä 18650 akkuja(25A purku)

Mitenkä tuo vaihteiston päässä oleva onko se nyt sitten spurri... On muistaakseni 52 sopiiko se?

En ole sähköautoja rassaillut eli ei ole hirveästi tietoa.

8
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.01.12 - klo: 10.37 »
Juuri DIY:n tyyliin olen viime talvena toiminutkin, mutta vettähän sinne oli mennyt tyylillä tai toisella...
Kokellaan nyt vielä uudestaan paremmilla bedlockeilla ja ruuveilla  :azn:
Tuo renkaan reijittäminenkin varmaan toimii, mutta en mielellään noihin enää ylimääräisiä reikiä tekisi, kun ovat sen verran kovilla nuo kumet muutenkin.
Kiitoksia vinkeistä!

9
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.01.12 - klo: 22.31 »
Juu, siis sitähän en tietenkään huomannut sanoa, että kesällähän ne kelit voi valita. Tarkoitinkin lähinna näihin talven rientoihin. Valkoista hauskaahan on jokapaikka täynnä ja kaikkihan sen tietää miten sille sitten lämpimässä käy :) Eli lisää vinkkjä vain rohkeasti!

10
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.01.12 - klo: 20.16 »
Kertokaapas ystävät hyvät miten olette estäneet veden pääsyn renkaan sisään(inserttiin). Aloin viimein tuossa renkaita väsäämään, ja kun sain purettua niin nuohan oli ihan märät ja painoivat kun synti...
Sikamäskihän on yksi vaihtoehto mutta sitten niitä ei kyllä enää aukaise kukaan :)
Eli joku liimaamaton massa bedlockin ja vanteen väliin olisi loistava.

11
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 15.05.11 - klo: 14.40 »
Jokainen tietenkin ajaa missä tykkää, mutta samoilla linjoilla olen DIY:n kanssa. Sorakentällehhän tuo ei mitään tee, mutta vähänkin enemmän ajaneet kyllä tietää millaista jälkeä tuolla saa tietyillä pinnoilla aikaseksi... Kaikki voi kuvitella mitä tapahtuu jos monttupyörällä käy RC-radalla pyörähtämässä ja millainen meteli siittä nousee. Eiköhän meille kaikille tilaa jostain löydy.

12
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 12.05.11 - klo: 09.03 »
Perskules, pistäs vissiin olla neuvomatta mitään ennemmin kun muistin varassa puljata.... Tuo punanen valo saattaa kyllä tulla vastaristakin....

Tuossa ohjeessahan puhutaan juurikin kytkimen vaihtamisesta "pysyväksi" tai "palautuvaksi"
Muuta en kyllä osaa auttaa. Jos jossain välissä haluat itse killerin toiminnan varmistaa niin järjestyy kyllä...

13
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.05.11 - klo: 22.09 »
Tuo 3pk ei ole tuttu mutta omassa kolmas toimii välillä -100 ja +100. Vilkuttamaan en ole kyllä saanut. Jos kytkin kiinni tai virrat lähettimestä pois = punainen valo, muuten vihreä.

14
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.05.11 - klo: 20.40 »
Juu, tuo v1 on ihan oikea ja toimii ainakin moitteitta 4pl:ssä kolmos kanavasta.
Ehkä hölmö kysymys mutta olethan laittanut myös "manuaalisen" kytkimen paikoilleen, tai sitten jos liitin on aux:ssa väärinpäin niin se käyttäytyy juuri kuvailemallasi tavalla :)

Jos nuo ei auta niin sitten on kyllä sökö...

(edit) Ohjeet kyllä tuli mulla muistaakseni matkassa ja nehän löytyy killerin kotisivuilta.
Ymmärsinhän oikein ettei killerissä pala mitään valoa kun virrat vastarista on päällä?

15
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.05.11 - klo: 20.43 »
Ääni noille hostilen harmaille... Kivasti on ainakin kestänyt perintestä jalkapallo soraa. Tietenkin pitäs noitakin aina yhdet varastossa olla. Saman firman renkaatin kestää ihan eri tavalla (suosittelen lämpimästi).

16
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.04.11 - klo: 17.02 »
Mitenköhän mahtaa maali pysyä?  :roll:

Mitkäs iskarit nuo on, kun pitäs asfaltille toiset laittaa niin ei tasvis aina säätelemään alkaa. Ajattelin vain että jos jostain vähän alkuperäisiä edullisemma löytäisi.

17
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 06.04.11 - klo: 22.17 »
Davesilta 5 dollaria värilliset 20% jäykemmät (sukat niskaan niin ei haittaa) eli ei paljon mitään, useammat ajattelin tilata niin saa testailla. Itsehän ne täytyy tietenkin lyhennellä.

Itsekkin ajattelin samaa, hienosäädön ja löysät pois sitten toteuttaisi noilla ns. esijännityksen kiristimillä.
Laittakaa ihmeessä muutkin mietteitänne!

18
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 06.04.11 - klo: 20.35 »
No niin kesä tulee ja auto pitäisi saada asfaltti kuntoon...

Elikkäs näin aluksi auto alas ja jäykempi alusta.
Sanokaapas insinöörit mikä olisi viisain tapa toteuttaa kyseinen toimenpide. Itsellä pyörii päässä parikin vaihtoehtoa eli tuubit iskareihin tai lyhennetyt hd-jouset joka nurkkaan. Alustan pitäisi tietenkin vielä toimiakkin kunnolla.

(En halua vastaukseksi että pistä ne tuubit niin tippuu, vaan ainakin hieman perusteluja ja pohdintaa miksi toinen olisi ainakin teoriassa parempi kuin toinen.)

19
Joo elikkä n.klo yhdessä pitäisi olla edestä katsottuna se varsi ja hienosäätö sitten linkistöstä.
Jos se "seiveri" on tosi löysällä niin tosiaan ottaa iihen pulttiin kiinni.
Tuo ohjaus mekanismihan ei ole täysin linearinen, eli vaikka täysin on keskittänyt kaikki niin silti EPA on oikealle va vasemmalle HIEMAN eri.
Laitetaan nyt vielä kun oli kerta rhinosta kyse, että onhan se ns.täytepalikka oikealla puolella?

20
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 29.03.11 - klo: 20.25 »
Anteeksi kaikille joille tuo ironia/huumori ei auennut....
Tuohon listaan voi sitten vielä lisätä ainakin lumen, eli tietenkin kaikki mikä on pehmeämpää kuin kyseinen kumi.

Täälläpäin kun ei valitettavasti kunnon savibaanaa ole, niin pitää ajella soralla tms. Tuskimpa noilla Mx:llä enää asfaltille menen (vaikka ne paremmin sen kestävätkin). Tietenkin tulee myöhemmin nakit joka pinnalle kunhan persaus kestää  :wink: .

(edit)

Kun sanoit että juuri kyseisillä renkailla, niin väittäisin ilman mitään tietoa että HPI piffasi tuohon enduranceen kovemmalla seoksella olevat busterit. Oikaise jos olen väärässä.
Eikä sitten mitään herneitä  :wink:

21
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.03.11 - klo: 21.36 »
Pojat, pojat sanokaapa mihin nuo aikusten oikeesti ja käsi sydämmellä soveltuu...  :grin:
No se sitä.

Nyt on alkanut himottamaan tuo: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7705/.f

Että sais tuon niskaan: http://www.rcbodyshop.fr/bodyshells/bmw-csl.html tai http://www.rcbodyshop.fr/bodyshells/carrosserie-ford-capri-rs2600-kit.html

22
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.03.11 - klo: 19.18 »
En muuten löytänyt mitään mainintaa, vaikka yritin varsin vielä etsiä. Takuu anomus menemään... :evil:
Ettei tosiaan jää kenellekkän epäselväksi niin tässähän tosiaan vaan valmisteltiin noita vanteita uusille kumeille. Eikä noilla sitäpaitsi kyllä koko tankkia ajettu.

23
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.03.11 - klo: 17.22 »
Se niistä bustereista...

Jos totta puhutaan niin aika luokaton esitys HPI:ltä, ensimmäinen kunnon ajelu soralla ja asfaltilla ja tässä tulos  :undecided:

Noh nyt noista tuli sitten silcksit jotka kestää arviolta pari kertaa.
Ei sillä ettenkö tuota olisi etukäteen tiennyt, mutta joillekkin voi tulla yllätyksenä.
Asiaan onkin jo korjaus tulossa hostilen muodossa.

24
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.03.11 - klo: 09.52 »
Sampo - varmaan ihan hyvä ratkaisu, mutta aika tyyris... Habakukin tuossa aiemmin kertoi loistavan vinkin (5mm kierteet jne.) jos helppo ja halpa modaus kiinnostaa.

Voltage - Ne on sitten samat shimmit mitkä menee pyöränakseleihin, kytkimeen sekä spurriin. Mulla oli kytkyttimessä varmaan 1mm klappia  :shocked: Tietenkin se pyörien shimmaus auttaa tuohon E-klipsu ongelmaan, mutta ei varmasti poista sitä...

Mutta tosiaan, nauti rakentelusta!

25
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.03.11 - klo: 17.46 »
Näin muutama kuukausi sitten rakentaneena muutama vinkki, osa voi olla itsestäänselvyyksiä mutta laitan nyt kuitankin :)

- KAIKKI metalli/metalli ruuvit SINISELLÄ loctiten lukitteella, paitsi pakoputki.(tarkista ja laita lukite myös imukaulaan!)
- Suojaverkko koneen alle
- Shimmit pyörien akseleihin ja eteenkin KYTKINKELLO/PINJONI yhdistelmään

Paremmat laakerit(sisälsi diffin sisälle messinki holkit korvaavat ja jarrulle) laitoin vielä itse, mutta ei liene pakolliset. Varmaan vielä muutakin olisi, mutta nuo aivan ehdottomasti.

Nauti!

(edit)
Kommentoisin vielä tuohon rakennuspäiväkirjaasi sen verran että akkukonetta en kyllä ensimmäiseen kasaukseen käyttäisi vaan ihan KUNNON työkaluilla vaan käsin. (tietää sitten mitkä kärsii myöhemmin konella laittaa jne. eikä mene jengat kovin monesta paikkaa) :)

26
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.03.11 - klo: 20.31 »
Noh, tosiaan se 5L tuolla on päästelty, mutta eihän tuo talvella mene pa***seksi :)
En tosiaankaan tuota hyllyn päälle ole ostanut... Ja parannukset suunnitellaan käytännöllisyyden kannalta.

Lumisuoja (kaiutin kangas) on mullakin johtonipsuilla (valkoisia jotka lyödään naulalla seinään *vink*) ja kaasuvivustoon olen laittanut o-renkaan, vaseliinia ja haitarikumen.

Tuon silikoniletku(kumi ei kestä lämpöä) homman huomasin itsekkin, mutta ei sitä voi tuohon vaimentimeen verratakkaan.

Yleisön pyynnöstä :)

27
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.03.11 - klo: 22.04 »
Hyvä tietää millaiset kumit ens talvelle väsäilee...
Enää ei jaksa vaivautua kun ajopaikoilla jo soraa näkösällä. Sellainenkin yllätys alkuperäisistä löytyi että olivat täynnä vettä ja vispasivat kun viimestä päivää.
Samalla kun kivisuojat askartelin niin laitoin myös pika irroitus tuubit kehikkoon, niin saa vastaisuudessakin motin nätimmin irti ja putsarin huolto helpottui huomattavasti.

Vaimennin toimi jopa odotettua paremmin, hpi:n pillin ääni on jotain käsittämätöntä ja ääni vaimeni noin puoleen. Kun joskus uuden version teen niin loppuputken voisi vielä alas taivuttaa niin hiljenisi hieman...
Laitan vielä kuvakollaasin kun auto on taas lopullisesti läjässä.

(Muokkausta)

Tässäpä nämä kuvat, ihan nätisti istuu...

En tiedä millaiset radiot DIY:llä on, mutta suosittelisin lämpimästi Killer Bee:n hankkimista. Tosi nätti sammuttaa 3 kanavasta ja sammuu tietenkin automaattisesti jos signaali katoaa (Pari kertaa on tullut itsellä tarpeeseen. Ensimmäisellä kaasuvipu jäätyi täysille, ja toisella kaasari irti ja sama lopputulos. Ja kyllä, kyseiset pultit olivat ainoat mitä en kasatessa tarkistanut kun tuli moottori/kaasari valmiina pakettina.)

28
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 07.03.11 - klo: 21.49 »
No itse kasasin ss:n joku aika sitten paremmilla laakereilla ja shimmeillä.
Rapeat 5L ajellu eikä vileä mitään...
Vetarin suojassa pieni reikä ja renkaat kuluu vaikka ei ole paljon hiekkaa vielä näkösällä.
Niin ja putsarin esisuojan olen laittanut.
Elikkäs seuraavaksi hankinnassa Kunnon kumit, vetarin suojat, raidevälin levittäjät ja kunnon bedlockit.
Koneen kivisuojan sekä vetostartinsuojan askartelin juuri, koska nuo kivet alkaa tulla esille.

Sitten asiaan!

Tuossa aiemmin  mainitsin tuosta vaimentimesta mitä suunnittelin ja nyt sen sitten raapasin kasaan.
Aikaa meni n.2h
Tarvikkeet:Alumiiniputki sis.halk13mm, kaksi åttå drinkero tölkkiä (pieniä, pistä muija juomaan maistuu hirveälle), lasivillaa, kutistesukkaa, lämmönkestävä silikonia.

Kaikki varmaan tietää miten se on kasaan laitettu, mutta jos on kysyttävää niin kysykää ihmeessä.
Huomenna jos saan koneen paikoilleen niin laitan kokemuksia

Tämä siis vasta proto, tarkoitus tehdä purettava malli paremmalla viimeistelyllä.
Ja ei tuo ei ole iso, miltä se ehkä näyttää :)

29
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.02.11 - klo: 11.41 »
rb: Katsoppas viisi viestiä ylemmäs...

Juurikin tuo eturengas ongelman takia (ei hyvää aihiota) olen koko projektin jäihin lyönyt, mutta näköjään tuo bow tie voisi toimia...
Mitenkäs tuo all terrain http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.5914/.f
Voisi olla ihan kohtuullinen pohja. Olisi ainakin kuvio mahdollisuuksia. Toisaalta ehkä hiukan turhan leveä.

30
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.02.11 - klo: 12.00 »
Diy sinä se jaksat, mulla nuo on vielä sillä suunnittelu asteella... budjetti vaimenninta aloin värkkäämään tölkeistä, kun alkoi tuo hpi pilli ärsyttämään, mutta tuolla tyylillä kyllä ne renkaat teen.
Eikös noissa gummeissa tule insertit matkassa?

Mitäs mieltä olet onko mini mx:ssä liian pieni tuo nappula m3 ruuville?
Ja olisiko mitään järkeä ottaa noita matalia m3 muttereita?
http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Mutterit&alaryhma=936&tyyppi=ZN

Sivuja: [1] 2