Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - cube122

Sivuja: 1 [2]
31
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.02.11 - klo: 10.35 »
SC on kyllä mielenkiintoisen näköinen kapistus...

Käytetyissä juurikin nuo optio osat ja mahdolliset radio laitteet voi olla hyvä juttu. Kaikki riippuu tietenkin miten muuten autoa on pidetty tai rääkätty. Saattaa saada edullisestikkin.

Toisaalta jos uuden 5b ss:n laitat, niin tuo kasaaminen on sinäänsä jo nautinto :) ja auto tulee samalla tutuksi.
Toki tuohonkin muutama edullinen päivitys kannattaa jo kasausvaiheessa laittaa niin helpottaa huomattavasti kun ei tarvi koko autoa alkaa heti purkamaan.

32
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.02.11 - klo: 16.02 »
No ohhoh....

Tuossa hostilen sarjassahan on DDM:n pinjoni ja senkin kyllä pitäisi olla vakioon.(kuvista näkee röörin koon, ja paljon käyttävät juurikin tuota kun alkuperäinen menee rikki...)
Veikkaisin taas enempää tietämättä että ovat pakanneet väärän pinjonin.
Lähetäppäs sinne sähköpostia kuvan kanssa, niin luulen että saat uuden.

Ja ilmoita ihmeessä kuinka kävi, niin tietääpi varmasti sitten muutkin.

ps.katsoppas millaiset huomiotekstit on noissa turtleen myytävissä pinjoneissa:)

33
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.02.11 - klo: 12.28 »
Itsellä on kyllä tuo mopoikä elettynä, mutta tyyli oli silloin että isompaa pyttyä jne. eli viilat on jätetty rauhaan...

En tuossa huomannut olitko laittanut minkä yhdistelmän olit tilannut, mutta olen 90% varma että tuo hostilen sarja menee vakioon. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.5937/.f
(Olettaisin että kaikki sarjat menee, jos ei toisin ole mainittu.)
Itse asiassa aika kauan sain etsiä että turtlen pinjonit löysin :)

Jos olisi ylimääräistä taskun pohjalla, niin ainakin itse siirtyisin... ja niin teenkin jos ja kun ongelmia vakion kanssa ilmenee. Ei vain ole ihan ensimmäisenä listalla (pilli, talvigummit, extenderit, vetarit jne.)

34
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.02.11 - klo: 10.44 »
Vähän oli kyllä ristiriidassa tuo juttu...
Alussa sanottiin että on vakio cy lohkot ja hintaan lyöty ts jne.
(vai oliko sitten laskenu omalle porttaukselle hintaa)
Tuosta ketjusta ei kyllä mitään dyno tuloksia ollut.
Ihmettelen kyllä itsekkin jos ei tommosella jäljellä mitään tapahtunut, kun oli vielä samalla lailla toteutettu niinkun suurin osa muistakin porttauksista mitä olen katsellut.

http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=83403

Tuossa nyt kuitenkin tonen linkkivalikoima, luulis apuja kiinnistuneille löytyvän.

35
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 31.01.11 - klo: 14.06 »
Hyvin tuo on 4*nimh pelannut, eli siis GP:n 2700 olen ajellut...
Mainio radio muutenkin!

36
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 31.01.11 - klo: 11.28 »
http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=29161

Tuo kaveri ainakin näyttäis tajuavan noista hommista...

37
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 20.01.11 - klo: 19.30 »
Kiitoksia taas!

Näissä radioissa tuo EPA 100% ei sitten ilmeisesti ole käytössä kun tuon kaasun vääntää pohjaan, koska trimmistä pystyy vielä lisäämään... Noh halvathan nämä olikin.

Jari V:lle Niin olisin tehnytkin mutta tuossa futaballe tarkoitetussa linkissä ei ole kun yksi rööri :)

Noh, odottelen tuon radion ja jos ei onkelmat ratkee niin katellaan lisää. (Voi siinä kyllä niinkin käydä että niitä tulee taas kassillinen lisää :)

38
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 20.01.11 - klo: 12.59 »
Kiitoksia vaan Habakulle...
Oli päässyt tuo tulpanväri hommakin unohtumaan.

Tämä olis ehkä kuulunut tuonne raatio puolelle mutta liittyypi autoonkin...
Kun on sellainen probuleemi että ei kaasu aukene ihan täysin kun tempaisee liipasimen pohjaan, on siis säädetty että heti kyllä ottaa kun vähän hipaisee, mutta tuntuu ns. ettei servossa vara riitä. Trimmillä saan sen kyllä auki mutta sitten on taas tyhjäkäinti lujalla...
Ilmeisesti radioitten vika vai? Ja tuo 4PL on siihen siiten ratkaisu kun itella sen polkee?
Eli siitä saa säädettyä sitä EPA:aa yli 100%? Kävi jo mielessä pidempi servovarsi yms., mutta jos tuo radio sen ratkaisee niin mennään sitten näillä vähän aikaa.

39
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 19.01.11 - klo: 19.27 »
Ohhoh! Tuossa pari tankillista alta puolella kaasulla ajeltuani ajattelin että pitäisi varmaan noita neulojakin katella kun niin ikävästi mooaa ennenkuin ottaa kierroksia...
Noh mopoajoistahan tuo olisi pitänyt muistaa että laihallahan tuo...(ilmeisesti)
Olihan ne tehtaan pojat raskineetkin sitä karvan yli kierroksen auki jättää, noh väänsin 3 auki ja alkoihan se röpötyskin sinne loppuun löytymään...

Kuikas kireälle tuon uskaltaa tuosta pikkuhiljaa ruuvailla ja mistä sen sitten ensimmäisenä huomaa kun laihalle menee?

L-neulan säätö tietenkin oma taiteenlajinsa, mutta vinkkejä saa laittaa siihenkin...

40
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.01.11 - klo: 18.56 »
Noniin 3 päivää täyttä nautintoa takana ja auto läjässä... :) Tokalla käyntiin ja hyvin pörisi. Muuten tosiaan vakio hilppeillä löin läjään paitsi paremmat laakerit sekä renkaiden ja kytkinmen shimmaus. Varsinkin kytkimessä oli aikas pahasti klappia 0.7mm piti prikkaa lyödä. Radiot on vasta tuloillaan. Yritin kovasti etsiä tietoa 3pmx:n ja 4pl:n välillä ja päädyin sitten parikymppiä kalliimpaan pl4:een halvempien vastareiden ja keveyden takia.

Onkos kellään tietoa löytyykö tuota killer v1 suomesta mistään ja mihin hintaan kun ei ole missään näkynyt?

Eiköhän se Habaku kannata suosiolla tuo alumiininen diffi laittaa, kun noita sun koneviritelmiä kattelee..

41
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.01.11 - klo: 12.30 »
Miten mulle olisi jäänyt mieleen että näitä bensa vehkeitä ei ajettais penkissä sisään, vaan rikkaammalla seoksella ja puolella kaasulla (vaihtelevalla) auto liikkeessä... semmoinen 3-4 tankkia. Korjailkaa ihmeessä jos olen väärässä. Toki tapoja on varmaan yhtä monta kuin kuskejakin, mutta jostain on tuommonen jäänyt kukkumaan takaraivoon.(ilmeisesti koneen lämpenemisen takia)

42
Bensa-autot / Vs: Moottorisaha RC-projekti
« : 08.01.11 - klo: 21.04 »
Muoviputkia on hyvä taivutella kun laittaapi sisään sopivankokoisen jousen ja sitten lämmittää puhaltimella, tulee etten sanoisi täydellisiä mutkia. Jousen saa tietenkin helposti pois. Muoville tuo hiekka ei toiminut juurikin tuon tilavuuden kasvun takia.(tai toimi kun hiekkaa lisäsi ja taivutti jne...)

En tiedä miten toimii metallille, mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu...
Jousen pitää tietenkin olla juuri putkeen menevä ja taspeeksi tiheä.

43
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.01.11 - klo: 19.53 »
Vastataan nyt näin nasevasti että IMHO "Out of Topic" :), jos en nyt ihan väärässä ole...

Itsekkin vasta aloittelemassa harrastusta, niin olen tullut siihen tulokseen että onhan tuo DDM aivan ylivertainen paikka hommailla tuota krääsää. Nimen omaa siksi hyvä tuoda nuo tulli asiatkin tälle palstalle.

Tuon oman tilaukseni menin kyllä omaa hölmöyttäni "kämmäämään" eli nyt asioita selvitellessäni asia on juurikin niinkuin DIY sanoi, eli viisaampi värkkäilla useampia alle 55$ paketteja jos vain tavaroiden hinnat niin sallivat...

Jos englanti taipuu, niin tuo virallinen baja foorumihan on aivan mahtava paikka!

44
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.01.11 - klo: 14.55 »
Tiukille menee... 70$ posteineen :) . Eipäs tullut mieleenkään olisiko sulla ollut millekkään tarve... samoilla riesoillahan sieltä olisi tullut. Onkos sulla noista laakereista kokemuksia, vai oletko hommaillut muualta?

Ilmeisesti tornion tullista pitää sitten käydä hakemassa?
Olisiko mitään mitä olis hyvä tietää ennen kun sinne marssii sitä pakettia hakemaan?

45
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.01.11 - klo: 14.34 »
Tässä kun odottelen ss pakettia saapuvaksi, niin tuli mieleen että olisikohan järkevää pyöräyttää kengät kytkimestä suosiolla toisinpäin ennen kun konetta edes yrittää tulille?
Meinasivät tuolla rapakon toisella puolen että pitääpi olla 8K jousi, mutta sellainenhan tuossa on jo vakiona... Korjailkaa jos olen väärässä.
Ja onko kyseisestä toimenpiteestä mitään haittaa?
TFE:n korvaavat laakerit ja shimmit tilasin DDM:ltä ihan koe mielessä(meneekö tullia, kauanko kestää), että saapi samalla kasatessa laitella paikoilleen. En tiedä onko laakereissa eroa alkuperäisiin, mutta tuskin ne huonompia on...

46
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.12.10 - klo: 15.51 »
Kertokaas vielä ystävät hyvät meneekös tuo pipercrossin c1051 (http://www.moposport.fi/workspace/search/?words=c1051&theme=7) Ihan heittämällä tuon vakio putsarin päälle, eli toimii outwearssin tavoin?
Ja minkä kokoisia cuttereitä olette noissa mx:ssä käyttäneet?

47
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 24.11.10 - klo: 18.41 »
Selitän nyt miten parhaiten osaan, kysy lisää jos tarvitset tarkempia tietoja. Eli aumiiniputkesta on taivuteltu, takaa on kiinni koritolppien reijistä pulteilla, eli kierteet on väännetty putken sisään... Sama homma kyljissä eli 6mm reijät kylkilevyihin ja pulteilla läpi. Ainut missä meni vähän aikaa niin on tuo takaosan kiinnike mihin "sivuputket" tulee kiinni. puskurit on ihan alkuperäisissä kiinnikkeissä. Koko hoidon saa muutamassa minuutissa pois, ja suojaa nätisti tankkia ja pakoputkea...

48
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 23.11.10 - klo: 21.19 »
Tuollainen "apinanhäkki" tuli itsellä väsäiltyä ajankuluksi. Tarkoitus oli että ilman koppaa pystyisi ajelemaan ja helppo irroittaa. "Tuurilla" menee näköjään vielä koppakin nätisti niskaan...

Sivuja: 1 [2]