Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Daworder

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12
301
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 13.12.10 - klo: 08.46 »
tuli mentyy halvimman kaavanmukaan, katellaan lipoja ja latureita sit jos joskus tulee siirryttyy harjattomaan tai kokonaan uuteen autoon.

302
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.10 - klo: 23.07 »
Jos haluat oppia ajamaan, niin aloita tuupilla. Kun tuupilla oppii ajamaan kovaa muutenkin kuin suoraan, niin on helppo siirtyä nelkkuun ja oppia sen metkut. Nelkku antaa niin enemmän virheitä anteeksi, kunnes lähtee käsistä, mutta nopeasti ajaminen on kokonaan toinen juttu.

joo 2wd meni sit lopulliseen hankintaan :P nyt vaan autoa odottelemaan  :cool:

303
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.12.10 - klo: 22.04 »
Päätäs nyt haluutko halvan ja luotettavan vai hieman kalliimman jossa on valmiina laakeriongelmaa ja kardaanin suojausta.
2wd kulkee lumessa.
Sillä 140e minkä säästät, sen akilleen kantapään eli takahubit, kiinasähköt, pari lipoa ja ehkä jopa laturin.
kaikki harjalliset kyrvähtävät, sillä ennätät ajaa varmaankin jopa koko talven, jonka jälkeen voit ostaa harjattoman.

joo päädyin sit tyytymään tuohon 2wd harjalliseen kai siittä on hyvä aloitella ja rahaa säästy kuitenkin lopulta 210e verrattuna 4wd ultimateen. Noi harjalliset moottoritkaan ei kauheita maksa joten eipäkai haittaa vaikka toi talven aikana poksuis  :cool:
Nyt on sitten laturi ja 4kpl 8,4v 3000mha akkua joten näillä on hyvä alotella ja koko homma ei rasittanut kuin 330e edestä  :tongue:

304
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.10 - klo: 21.08 »
juu kahlaan foorumii läpi ja eiköhän se hahmotu pikkuhiljaa mikä sitten hankintaan menee :)
ainaki infoo tuntuu löytyvän mukavasti

305
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.10 - klo: 20.33 »
kaipa se kallistuu tuohon 4wd ultimateen kun ei hintaero paha ole 2wd malliin.
Tärkeätä että se hallinta säilyy, jatkuva pyörähtely ei kuulosta kovin hauskalta. Noi ultimaten alumiini osatkin vaikuttaa ihan hyvältä lisältä.

mitenkäs tuohon voimansiirron suojaus tehdään? Nyt talvella aattelin laittaa vaan ihan tätä ainetta joka toiv riittää estään ruostumiset sun muut.
http://www.taerosol.com/prf_products/33/


306
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.10 - klo: 19.46 »
slässhin ostopäätöstä tekemässä Taas, eli seuraavat vaihtoehdot ois nyt (koska hobby peoplesis oli loppu auto ja tilaus perruntui sieltä)

puntarissa seuraavat
2wd harjallinen (260e) 4x4 harjaton (419e) vaiko 4x4 ultimate harjaton (459e)

Mikä näistä ois kaikkein järkevin näin aloittelijalle? akkuja löytyy jo 3 omasta takaa 8,4v 3000mah joten noita ei tarvi heti alkaa murehtiin.

307
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.12.10 - klo: 19.42 »
Ei viittis tyytyä titanin motilla olevaan 2wd malliin jossa ainakin se moottori kärvähtää.
ulkomailta en viitsi autoa tilata ja suomesta ei ole löytynyt 2wd vxl mallia :(

Ultimate versioo olen 4vetona katsellut luulis siinä olevan ne laakeritkin paremmat kuin tuossa 2wd harjallisessa. Tarkotus ei tietenkään ole uittaa autoa vaan ajaa järjenkanssa lunta/vettä välttäen.

Vaikee kyllä päättää minkä sit ostaa kun joka mallista on sanottu paljon huonoja puolii, ei tie mihin lopulta kallistuu kun ei viitsi huonoo hankkii  :tongue:

308
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 12.12.10 - klo: 19.35 »
Nyt ois laturi hakusessa Slässiin tuleviin 8,4v akkujavarten.

Noiden laturien info tauluissa ei lue mitään enkä tiedä mikä sopisi ja onko johdot edes sopivia traxxas liittimeen eli apu ois paikallaan ja hintaa vois olla about 30-40e

309
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.12.10 - klo: 23.36 »
joo kitti vinkeistä noi tulee varmasti tarpeeseen.

oliko sun 2wd slashi Vxl?
Isoin syy 4wd hankintaan on se kun titanista lukenut ihan liikaa negatiivista kirjoitusta että pakko se harjaton saada.

ainaki traxxas kovasti hehkuttaa tuota vedeltä suojausta
"electronic speed control, receiver box, and high-torque digital steering servo are all waterproof for no-worry fun in wet conditions"

noissa 2wd ja 4wd on jokseenkin eroja jotkin rattaatkin vissiin kestävemmät mitä noita detailseja katselee ja sisältä ne on ihan erillaiset, 2wd vaikuttaa jotenkin yksinkertaiselta

2wd kuva jossa toi speed controller (nopariko se on?) näyttää aika onnettomalta ku vertaa tohon vxl-3 ja moottori on ilmeisesti erittäin altis lialle sun muulle kökölle.
http://www.traxxas.com/sites/default/files/5803_overhead_chassis.jpg

4wd kuva jossa pohjakin näyttää heti tukevammalta ja toi moottori on näemmä suljettu kätevästi.
http://www.traxxas.com/sites/default/files/6808_slash4x4_chassis_overhead.jpg

Harmi kun en heti tajunnu tuota harjatonta tilata.. nyt vaan kauheet poltteet ja joutuu postitteleen ja odotteleen toisen saapumista  :sad:



310
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.12.10 - klo: 21.49 »
oho aika paha, pitääpä harkita tuota tai sit vaan vältän tosiaan tuota liiassa lumessa ajamista, täytyy laittaa toi piha auratuks enneku sinne on sit asiaa.
tuota en tajua miksi, mutta monet pesee slässiä juoksevan veden alla, eli suihkusta kuivuun?eikö se rikkoudu?

311
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.12.10 - klo: 21.41 »
no joo toi ehdottomasti pitääkin tilata, eikö talvella pysy lämmöt kurissa?
millainen kiinitys tuossa on, pitääkö porailla reikää vai miten kiinnitetään?

E: tajusinkin että toi tulee tuon kopan tilalle. Millasia ne tuulettimet on joita vois asentaa? ettei lämpee vai onko jotain muuta hyvää modausta tuolle ettei pääse lämpeen?

312

Ei tällä alueella varmaan oo paljoo kilpailu mahdollisuuksia
Missäs päin asut?
[/quote]

kankaanpäässä joka on tuossa porin lähettyvillä.. muutenkin hiukan kulkeminen niin ja näin ku pitää parista pikku mukelosta huolehtii joten ei pääse noin vaan lähteenkään mihkään. mutta kesällä pihaan väsäilen radan kun tuossa on jonkinverran pihaa jotta pääsee ajeleen.

Tosiaan toi 200e ei taida koko vuodeks riittää mutta täytyy sit hankkii osaa sitämukaa kun tarvii.. peukku kyllä keskellä kämmentä ku ei oo ikänä tälläsii purkanu mut kai tuon sit oppii.

313
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.12.10 - klo: 18.27 »
niin juu ohan siin se 2vk palautus oikeus.. täytyypä 2wd lässi pitää lootassa ja vaan palauttaa ja laittaa harjaton slässi tilaukseen ei tarvi murehtii tekniikan vaihtoo :D sais lipoista kunnon hyötyy kesällä kun nekin pitäs kai sit josksu hankkii.

sais sitä pitookin sit 4wd hiukan enempi kun kesällä teen radan jossa on jonkinveraan nousua/laskua kun piha on mäessä josta löytyy multaa,hiekkaa,ruohoa eli tuollainen perus  hoitamaton pihamaa :)

314
Huhu mitä rahan menoo? hyvin asiat tuntuu olevan suomessa kun alle 15 poijilta löytyy noin paljon massii  :grin:

Itellä mennyt just tilatun auton verran+akut ja jotain pikku osaa eli 350e

Enkä usko että muutamaa satkuu enempää itellä vuodessa tuohon menis jos harrastusta alan ylläpitämään, ja vm-82

Et selkeesti tiedä mihin rahareikään olet astunut tässä harrastuksessa.  :evil:
Varsinkin jos kilpailemaan alat......  :wink:

no joo, tohon 350e saa laittaa about 150e lisää.. taidan tehä tuotteen vaihdon ja hankin suoraan harjattoman 4wd lässin XD no sinne se 200e vuosi bugdjekti melki menikin ;)

Ei tällä alueella varmaan oo paljoo kilpailu mahdollisuuksia, enempi varmaan omaks iloks ajelen :)

315
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.12.10 - klo: 16.54 »
Nyt rupes ketuttaan toi slash 2wd harjallisen tilaaminen kun katselin harjattomien hintoja niin olis tullu paljon halvemmaksi hankkia suoraan toi harjaton 4wd malli (about 140e kalliimpi vaan) ja titanista vähän liikaa kuullu pahaa puhuttavan niin ei oikeen houkuttele se motti.

Toivottavasti hoppy peoplesille sopii tuotteen vaihto kalliimpaan ettei kauheita kuluja tulis itelle, koska ehtivät sen jo käsitteleen/toimittaan :undecided:

316
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.12.10 - klo: 16.41 »
Nyt tulin kyl katumapäälle, Ehti toi 2wd harjallinen slashi jo lähtee toimitukseen Hoppy peoplisista.. Mutta näitä harjattomia motteja katsellessa tajusin miten kallis tulis uppaus oleen että hemskatti 150e lisää niin ois saanu jo tuon 4wd harjattoman auton eikä tarvii ainakaan alkaa erikseen mitään osteleen.

Alkanu tää titan moottori tuntumaan aika epävarmalta ja huonolta kun olen tässä foorumia läpi kahlannut.

Voikohan tuonne tehdä tuotteen palautus vaihtoa ilman lisäkuluja?

317
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.12.10 - klo: 15.58 »
täytyy katella lipoja sit kun joskus harjattomaan siirryn, kaipa tolla titanilla hetken ajelee ja saa samalla auton tutuks.

318
Huhu mitä rahan menoo? hyvin asiat tuntuu olevan suomessa kun alle 15 poijilta löytyy noin paljon massii  :grin:

Itellä mennyt just tilatun auton verran+akut ja jotain pikku osaa eli 350e

Enkä usko että muutamaa satkuu enempää itellä vuodessa tuohon menis jos harrastusta alan ylläpitämään, ja vm-82

319
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.12.10 - klo: 14.49 »
tolla hinnalla saat 2 yhtä suurikapasiteettista lipo akkua jo! Suosittelen suoraan siirtymään lipoihin

Sitte tarttis hankkii laturi ja kai autokin jotain tarttis jotta lipoilla toimis ja foorumii luettuani ei näin tietämättömänä arvaa alakaa lipojen kanssa pelaileen koska ilmeisesti aika vaarallisiakin ovat, kaikki noparit,lipo cut off sun muut balancerit on ihan saksaa joten siksi alottelen ihan nihm akuilla autoilun. Toi titaniki varmaan kärähtäis lipoilla nopsasti

320
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.12.10 - klo: 02.06 »
Näitä akkujen valmistajia kun on kymmeniä niin onkohan tämä miten laadukas tai mahdollisesti järkevä hankinta? tuolla ois kuluineen noin 38-40e hintaa
Tenergy 8.4v (7 cell) 5000mah NiMH Battery Pack w/ Traxxas Connector
http://cgi.ebay.com/8-4V-5000mAh-Flat-NiMH-Battery-Pack-RC-Car-Traxxas-/390268983547?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5addd818fb

tosin samoihin hintoihin tulis Duratrax Onyx 5000mAh 8.4v

321
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 21.00 »
Vois kyllä tilailla tuollaiset varaosat ja jotain työkaluja jotta saa sitten ruuvailtua paikoilleen, tosiaan vannotin että ajellaan vaan ihan rauhassa mutta täällä varmaan kokemuksesta puhutaan ettei se kauaa päde :D eli kaukaa viisaita ja tilailen niitä tuossa mainittuja osia varoiks.

Tällänen nopee kyssäri että mitenkäs renkaan vaihto tapahtuu? irroitus/asennus?jotain liimoja kai tarvitaan? mietein että näin talveks pitäs hankkii varmaan toiset renkaat ja tehdä pienet custom nastat lisäpidoksi  :tongue:

322
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 18.56 »

Kertokaas onko nihm akut 8,4v 3000mah ihan kypsät jos on jo n 20-25x ladattu? kannattaako tuommoisista mitään enään maksaa?(15e)

Enpä itse maksaisi...

Menin maksaan kun noita sai 2kpl ja postarit sisälty tuohon 15eeroon. Jotkut randomit, Powertech merkkiset kai niillä 10min ajaa XD

Tulipa tilailtuu paineilma puteloita ja ilmeisesti slashin liikkuvia osia pitäis jotenkin öljytä joten ostin myös purkin tätä "Taerosol PRF 290 Turbo Oil" Kai noihin korroosio iskee jos vettä jää jonnekkin.

323
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 16.36 »
kiitti ohjeesta! täytyy avaimii ja välineitä katella sitämukaan kun tulee korjaamista/osien vaihtoo.

Kertokaas onko nihm akut 8,4v 3000mah ihan kypsät jos on jo n 20-25x ladattu? kannattaako tuommoisista mitään enään maksaa?(15e)

324
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 16.21 »
joo laitampa noi ylös jotta tietää sit paikkoja mistä tuonnempana osaa tilata kun tarvis iskee.

Mitenkäs muuten tapahtuu pinionin vaihto slashiin? meneekö tyyliin parit ruuvit pois ja voila pinion paikalle vai onko tuossa jotain isompaa huomioitavaa? Ajattelin kattoo pienemmän pinionin kun ei tuota loppu nopeutta tarvii paljoo hakee kun ei ole montaa hehtaaria tilaa piha maastossa, eli sitä kiihtyvyyttä ois kiva saada, vois varmaan jaksaa 7.2v kiihtyy kun noita 5000mah akkuja ois halvalla tarjolla.

325
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 12.40 »
Noista lipoista kun luin niin vaikutti varsin vaarallisilta mikäli ei tiedä mitä on tekemässä ja itse en kyllä tiedä mitä olen tekemässä joten ei viitti maksaa kovaa oppivelkaa ja rikkoo kalliita akkuja tai jotain muuta joten toistaseks skippaan ja tutustun autoon ja nihimeihin joista niistäkään ei mitään kokemusta.

Mutta ehkä kesällä sitten laturia lipojen kera, titania ei varmaan kannata edes lipoilla ajella?

Onko mitään luotettavaa ulkomaalaista paikkaa josta sais akkua ja muuta rc auto osaa? jossa ois maksutapana paypal/tilisiirto.


326
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 00.20 »
noniin huomenna slashi 2wd tilaukseen mutta kaveriks pitäis saada akku laturi mitään huippu hifi laturia en tarvitse vaan perus laturin joka hoitaa homman riittävän rivakasti ja katselin tälläistä,mitä mieltä?
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_98&products_id=23493

E: noniin tuli sit laitettuu tilaus ja maksettuukin jo... toivottavasti ei oo susi laturi toi




327
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.12.10 - klo: 22.59 »
joo kiitti vinkeistä taidan tosiaan kallistua tuon 2wd puolelle, saahan tuon sitten kesällä vaikka laitettuu harjattomaks "toiv. ei mahdottoman iso urakka olisi eikä liian kallis" :) ja jääpähän akkuihinkin hiukan ylimääräisiä euroja 2wd hankinnan myötä.

näin nopeasti kysyttynä mitä pitää vaihtaa jos aikoo harjattoman moottorin autoon josku laittaa? onko paljon purkamista ja säätämistä? täällä foorumeilla oli myös hyviä ehdotuksia harjallisista tuon joskus rikkoutuvan titanin tilalle että ehkä sellainenkin ois yks edullinen vaihtoehto.

Mutta täytyy nyt eka edes koittaa ajaa autolla ennekuin mitään alkaa vaihteleen :D

328
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.12.10 - klo: 22.17 »
Itse ostaisin 2wd:n, tosin itselläni on vain se auto.
Ajoin aloittelijana neli-vedolla, pysyi aina hallussa.
4wd tuo lisää hintaa, hallittavuutta, ja liikkuvia osia.
Jos aiot ajaa syvemmässä hangessa taikka esim. hiekkakuopalla, 4wd kulkee paljon paremmin.
Jos hinnalla ei ole suurta väliä, osta 4wd ja kunnolliset akut/laturi.

joo no hangessa ei tuu ajettuu eikä pehmeessä hiekassa perus pihamaastossa vain.
Miten toi titan harjallinen mahtaa kuljettaa autoa takavetoisena. Se tässä nyt eniten just mietityttää että jaksaako auto kulkea tuolla koneella, olisihan se toki paljon edullisempi ratkaisu jos siihen vain mieltyy.

329
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.12.10 - klo: 21.22 »
Otti silmään tälläinen malli slashistä 4x4 Ultimate, vaikuttas osiensa puolesta ainakin olevan huomattavasti paranneltu perus 2wd ja 4x4 malleista. Tulis mukana toi trx oma 4 power cell 4200mAh joka ois ihan hieno juttu näin alkuun. eikä paketilla ois hintaa 4x4 verrattuna kuin 40e enempi

Mutta nyt pitäs jotenkin valita joko tilailee tuon 2wd+laturin ja akun tai sitten tämän 4wd Ultimaten jonka mukana akku ja perus laturi.

Kääntäkääs mun pää jommallekummalle puolelle, tää on nyt valinna vaikeus ja järjellä pitäs ajatella, tunne ois sellainen että harjaton ja 4wd ois enemmän kuin hyvä. Ei oo kokeumusta harjallisesta ja jos se ei kulje niin sit harmittaa. Varmaan tuo ultimate myöhemmin ois lipollakin parempi kuin toi 2wd sitten ku haluu lisää tehoo?

Auto tulis muutenkin ihan perus piha suditteluun joten kai 4wd ois hyötyy tuossakin :)

330
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.12.10 - klo: 20.36 »
(eli slashista tuo harjaton versio Velineon?, sellanenkin taitaa olla)

katsoinkin tuota harjatonta Slash 4x4 jossa se Velineon® 3500 moottori (onkohan hyvä? kestävempi kuin titan?)
Onko tässä muita parannuksia kuin pelkkä moottori? ja voiko harjatonta kuitenkin ajaa ihan 8,4v perus nihimeillä?

4wd ois kyllä komia ja jos kulutus osatkin ois vaan kestävempiä niin ei toi reilun satkun hinta ero olisi enään paha. Vai onko aloittelijan parempi lähtee vaan 2wd harjallisella liikkeelle?


http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-4x4-RTR-108382

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12